Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.426 din 19 septembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea SUMAL 2.0, obligaţiile utilizatorilor SUMAL 2.0, precum şi structura şi modalitatea de transmitere a informaţiilor standardizate şi costurile serviciilor de emitere a avizelor de însoţire pentru situaţiile prevăzute la art. 11 din Normele referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi cele privind provenienţa şi circulaţia materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului şi unele măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 497/2020, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 118/2021     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.426 din 19 septembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea SUMAL 2.0, obligaţiile utilizatorilor SUMAL 2.0, precum şi structura şi modalitatea de transmitere a informaţiilor standardizate şi costurile serviciilor de emitere a avizelor de însoţire pentru situaţiile prevăzute la art. 11 din Normele referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi cele privind provenienţa şi circulaţia materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului şi unele măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 497/2020, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 118/2021

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 849 din 20 septembrie 2023
    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale păduri şi strategii în silvicultură nr. DGPSS nr. 132.489 din 19.09.2023,
    luând în considerare prevederile art. 5 alin. (10) din Normele referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi cele privind provenienţa şi circulaţia materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului şi unele măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 497/2020, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Metodologia privind organizarea şi funcţionarea SUMAL 2.0, obligaţiile utilizatorilor SUMAL 2.0, precum şi structura şi modalitatea de transmitere a informaţiilor standardizate şi costurile serviciilor de emitere a avizelor de însoţire pentru situaţiile prevăzute la art. 11 din Normele referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi cele privind provenienţa şi circulaţia materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului şi unele măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 497/2020, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 118/2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 29 ianuarie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 25, după alineatul (13) se introduce un nou alineat, alin. (14), cu următorul cuprins:
    "(14) Transportul materialelor lemnoase cu atelaje nu obligă la dobândirea calităţii de transportator profesionist."

    2. După articolul 29 se introduce un nou articol, art. 29^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 29^1
    (1) Aplicaţia SUMAL 2.0 SNEICS se accesează de către categoriile de utilizatori prevăzute la art. 24 alin. (1) din Legea nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de personalul din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi de personalul din cadrul Gărzii Forestiere Naţionale şi al Gărzilor forestiere, pentru:
    a) înregistrarea utilizatorilor abilitaţi pentru constatarea contravenţiilor silvice;
    b) înregistrarea proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor silvice, cu înregistrarea volumelor de material lemnos confiscate fizic sau valoric;
    c) înscrierea automată a punctelor de penalizare acordate operatorilor economici autorizaţi pentru lucrări de exploatare forestieră;
    d) generarea de rapoarte referitoare la contravenţiile silvice înregistrate în sistem.
    (2) Categoriile de utilizatori prevăzute la alin. (1) au obligaţia introducerii proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor silvice în termen de 5 zile lucrătoare de la data întocmirii acestora."

    3. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    (1) Acordarea/Retragerea/Suspendarea drepturilor de acces la SUMAL 2.0 se face potrivit competenţelor prevăzute de prezenta metodologie.
    (2) Retragerea drepturilor de acces la SUMAL 2.0 se face în următoarele situaţii:
    a) desfiinţarea persoanei juridice;
    b) în baza unui înscris cu privire la pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive de retragere a accesului;
    c) la încetarea raporturilor de muncă ale utilizatorului SUMAL 2.0;
    d) la solicitarea administratorului persoanei juridice pentru angajaţii acesteia.
    (3) Suspendarea drepturilor de acces la SUMAL 2.0 se aprobă pentru o perioadă de 30 de zile, cu posibilitatea prelungirii pe perioade succesive de 30 de zile, de către personalul prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. a), pentru toţi utilizatorii SUMAL 2.0, în baza:
    a) unor măsuri dintr-un raport aprobat de către conducătorul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură/ conducătorul Gărzii Forestiere Naţionale/conducătorul Gărzii forestiere;
    b) unei cereri adresate conducerii autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură de către agenţii constatatori prevăzuţi la art. 24 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, cu modificările şi completările ulterioare. Cererea şi documentele justificative care o însoţesc vor fi analizate în vederea aprobării sau respingerii acesteia;
    c) rezoluţiei parchetelor judiciare.
    (4) Suspendarea şi durata acesteia trebuie fundamentate temeinic şi se aprobă în condiţiile alin. (3), pentru:
    a) folosirea aplicaţiilor SUMAL 2.0 în mod abuziv ori contrar dispoziţiilor prezentei metodologii;
    b) neconformare la dispoziţiile transmise oficial de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură sau de Garda Forestieră Naţională/Gărzile forestiere cu privire la folosirea aplicaţiilor SUMAL 2.0;
    c) folosirea dispozitivelor speciale de marcat în alte locuri şi în alte scopuri decât cele înscrise în delegaţia de marcare, neînscrierea în inventar a tuturor arborilor pe care a fost aplicată marca, nerespectarea naturii produsului şi înscrierea în inventarul arborilor destinaţi tăierii a elementelor dendrometrice - diametru, înălţime - neconforme cu realitatea, peste toleranţele admise, în scopul producerii de consecinţe juridice.
    (5) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (4) lit. a) şi b), în caz de neconformare, în termen de 10 zile lucrătoare, a şefului de ocol la dispoziţiile transmise oficial de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, structura prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. a) ia măsura suspendării accesului acestuia în SUMAL 2.0.
    (6) Pe perioada suspendării dreptului de acces, structura prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. a) poate să opereze în SUMAL 2.0 următoarele:
    a) modificare stări APV, acolo unde arhitectura SUMAL 2.0 permite;
    b) scindare fişă proprietate în conformitate cu situaţia juridică a terenului în fondul forestier.
    (7) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (4) lit. c), structura prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. a) ia măsura suspendării folosirii dispozitivului special de marcat atribuit persoanei în cauză, la dispoziţiile aprobate de conducătorul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură/conducătorul Gărzii Forestiere Naţionale/conducătorul Gărzii forestiere, şi notifică ocolul silvic cu privire la interzicerea emiterii de delegaţii de marcare pentru aceasta, pentru o perioadă ce nu poate depăşi 180 de zile. Revocarea măsurii se face tot pe bază de notificare şi se comunică entităţilor interesate.
    (8) În cazurile în care arhitectura sistemului nu permite punerea în acord a situaţiei din teren cu cea existentă în SUMAL 2.0, se va solicita echipei de dezvoltare din cadrul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale modificarea punctuală.
    (9) În caz de neconformare, în termen de 24 de ore, a operatorului economic la notificarea transmisă oficial de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură/Garda Forestieră Naţională/Gărzile forestiere, cu privire la realizarea unui control, se realizează suspendarea operatorului economic în SUMAL 2.0 de către structura prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. a).
    (10) Suspendarea drepturilor de acces la SUMAL 2.0 se poate face numai după înştiinţarea utilizatorului/entităţii în cauză, inclusiv prin intermediul serviciului de poştă electronică. Anularea suspendării se poate face şi înainte de termen, prin conformarea utilizatorului/entităţii în cauză la prezenta metodologie, constatată de structura care a propus sancţiunea, în termen de maximum trei zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării scrise.
    (11) În situaţii extraordinare, atunci când există informaţii certe cu privire la existenţa unor diferenţe între volumul materialelor lemnoase potrivit documentelor de transport sau documentelor privind depozitarea, după caz, şi volumul materialelor lemnoase încărcate în mijlocul de transport sau potrivit evidenţei materialelor lemnoase în depozite/depozite temporare, persoana/persoanele împuternicită(e) să realizeze controlul poate/pot solicita, în baza unei fundamentări corespunzătoare, în scris, sau prin intermediul poştei electronice, suspendarea drepturilor de acces la SUMAL 2.0 pentru persoana/entitatea supusă controlului, pentru o perioadă de maximum 8 ore. Suspendarea drepturilor de acces la SUMAL 2.0 se operează de către personalul prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. a), la solicitarea conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură/conducătorului Gărzii Forestiere Naţionale/Gărzii forestiere."

    4. Articolul 38 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 38
    (1) Structura prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. a) operează în aplicaţiile SUMAL 2.0 pentru:
    a) transferul fişei de proprietate, la cerere, cu îndeplinirea următoarelor condiţii tehnice:
    (i) solicitarea Gărzii Forestiere Naţionale/Gărzii forestiere să fie însoţită de documente justificative: act de control de fond, contract de administrare/prestări servicii silvice/act de constatare, proces-verbal de predare-primire;
    (ii) delegaţiile de marcare emise să fie cu stare «inactivă»;
    (iii) inventarele de marcare să fie cu stare «respins» sau «utilizat»;
    (iv) APV-urile constituite să fie cu stare «aprobat», «casat» sau «reprimit».
    b) modificarea datelor introduse de către utilizatori în mod eronat în aplicaţiile SUMAL 2.0;
    c) schimbarea stării APV în baza unor documente justificative;
    d) remedieri ale funcţionării SUMAL 2.0 şi altele asemenea;
    e) inactivarea în SUMAL 2.0 a mijloacelor de transport pentru care s-a dispus măsura indisponibilizării.
    (2) Garda Forestieră Naţională/Gărzile forestiere are/au obligaţia să asigure o evidenţă cu istoricul solicitărilor privind suspendarea drepturilor de acces în SUMAL 2.0.
    (3) Gărzile forestiere au obligaţia să raporteze Gărzii Forestiere Naţionale despre rezultatul verificărilor efectuate şi despre măsurile luate în cazul constatării de abateri la regimul silvic, care pot determina suspendarea accesului la aplicaţiile SUMAL 2.0."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet

    Bucureşti, 19 septembrie 2023.
    Nr. 2.426.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016