Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.420 din 24 noiembrie 2022  pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.420 din 24 noiembrie 2022 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1190 din 12 decembrie 2022
    Având în vedere dispoziţiile art. XV alin. (1), (1^1), (4), (5), (7) şi (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, cu modificările ulterioare, ale art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. XIX alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, aprobată prin Legea nr. 274/2022, ale art. 6 alin. (1) lit. a) şi b),alin. (3), alin. (5) lit. a), alin. (6) şi (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată prin Legea nr. 102/2022, ale art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 7 alin. (1), alin. (3) lit. a), alin. (4) şi (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 280/2022, ale art. 139^1, art. 146 alin. (12), art. 147^1, art. 157^2, art. 157^3, art. 168 alin. (11), art. 169^1 şi art. 169^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 107 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Avizul conform al Ministerului Finanţelor nr. 743.532 din 23.11.2022,
    în temeiul prevederilor art. 342 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor:
    a) „Notificare privind nedeclararea obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate“, prevăzut în anexa nr. 2;
    b) „Referat privind estimarea bazei de calcul în cazul stabilirii din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate“, prevăzut în anexa nr. 3;
    c) 672 „Decizie privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate“, precum şi anexa la acesta „Situaţie privind stabilirea obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizaţia prevăzută la secţiunea I, pct….“, prevăzute în anexa nr. 4;
    d) 662 „Decizie de anulare a Deciziei privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate“, prevăzut în anexa nr. 5.


    ART. 3
    Procedura şi formularele de la art. 1 şi 2 se utilizează pentru stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizaţiile acordate reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale, precum şi pentru unele venituri realizate din străinătate, începând cu anul fiscal 2021.

    ART. 4
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în vigoare în anul fiscal de referinţă, iar referirile la Codul de procedură fiscală reprezintă trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 7
    Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile subordonate vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Lucian-Ovidiu Heiuş

    Bucureşti, 24 noiembrie 2022.
    Nr. 2.420.
    ANEXA 1

    PROCEDURĂ

    ANEXA 2






┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla DGRFP │
└──────────────────────────────────────┘


    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice .........
    Unitatea fiscală .............
                                                                                                                                          Nr. de înregistrare ...................................
                                                                                                                                          Data ..../....../................
                                                                                                                                          Codul de identificare fiscală ...................
    Către ....................................
    Str. .................. nr. …., bl. ...., sc. .....,
    et. ......, ap. ...., judeţul/ sectorul ...... ,
    localitatea ..................., codul poştal ...........
    NOTIFICARE
    privind nedeclararea obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizaţii
    reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate
    Stimată/e doamnă/domn, vă aducem la cunoştinţă că, potrivit evidenţelor noastre, aţi încasat venituri reprezentând:
    [ ] indemnizaţia/indemnizaţiile prevăzută/e la art. .......... din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. ......................;
    [ ] venituri asimilate salariilor pentru activitatea desfăşurată în străinătate potrivit art. 139^1 şi 157^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    [ ] venituri obţinute din pensii din străinătate potrivit art. 169^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

    Ca urmare, aveţi obligaţia declarării contribuţiei de asigurări sociale/contribuţiei de asigurări sociale de sănătate şi/sau impozitului pe venit în Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, pentru perioada …………………………. .
    Neîndeplinirea la termen a obligaţiilor de declarare prevăzute de lege se sancţionează cu amendă contravenţională, prevăzută la art. 336 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Nedepunerea declaraţiei, în termen de 15 zile de la primirea prezentei notificări, atrage după sine stabilirea din oficiu a obligaţiei de plată, potrivit art. 107 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Totodată, vă rugăm să vă prezentaţi la sediul unităţii fiscale, în termen de 10 zile de la data primirii prezentei notificări, în vederea audierii, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Pentru informaţii suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este dna/dl ....................., la sediul nostru sau la numărul de telefon ........................., între orele.....-..... .
    În speranţa că veţi da curs solicitării noastre, vă mulţumim.
    În situaţia în care aţi îndeplinit obligaţiile declarative, vă rugăm să nu daţi curs prezentei.
    Conducătorul unităţii fiscale
    Numele şi prenumele .....................
    Şef compartiment
    Numele şi prenumele .....................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.

    ANEXA 3






┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla DGRFP │
└──────────────────────────────────────┘


    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ................
    Unitatea fiscală ...............
                                                                                                                                            Nr. de înregistrare ................
                                                                                                                                            Data ........../.........../..............
    REFERAT
    privind estimarea bazei de calcul în cazul stabilirii din oficiu a obligaţiilor fiscale
    datorate de persoanele fizice pentru indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale
    şi pentru unele venituri obţinute din străinătate pentru anul .........
    În temeiul art. 107 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a nedeclarării obligaţiilor fiscale reprezentând contribuţie de asigurări sociale (CAS) şi/sau contribuţie de asigurări sociale de sănătate (CASS) şi/sau impozit pe venit pentru anul .............. de către contribuabilul ............................., s-au constatat următoarele:
    A. Prezentarea situaţiei contribuabilului

    1. Datele de identificare a contribuabilului
    Numele şi prenumele ........................................................
    Codul numeric personal/Numărul de identificare fiscală .......................................
    Domiciliul ...........................................................................

    2. Natura venitului pentru care se realizează stabilirea din oficiu:
    [ ] 2.1. indemnizaţie încasată potrivit art. XV alin. (1), (1^1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, cu modificările ulterioare;
    [ ] 2.2. indemnizaţie încasată potrivit art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
    [ ] 2.3. indemnizaţie încasată potrivit art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată prin Legea nr. 102/2022;
    [ ] 2.4. indemnizaţie încasată potrivit art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 280/2022;
    [ ] 2.5. venituri asimilate salariilor pentru activitatea desfăşurată în străinătate potrivit art. 139^1 şi 157^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    [ ] 2.6. venituri obţinute din pensii din străinătate prevăzute la art. 155 alin. (1) lit. a^1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

    B. Estimarea bazei de impozitare
    B.1. Pentru indemnizaţiile de la pct. 2.1-2.4*) baza lunară de calcul estimată se stabileşte din oficiu, având în vedere nedeclararea CAS/CASS/impozitului pe venit, după cum urmează:

┌────┬──────────┬────────────┬────────────┬───────────┐
│ │ │Baza de │Baza de │ │
│ │ │calcul al │calcul al │Venitul │
│Nr. │Luna │contribuţiei│contribuţiei│bază de │
│crt.│ │de asigurări│de asigurări│calcul al │
│ │ │sociale │sociale de │impozitului│
│ │ │ │sănătate │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│1. │Ianuarie │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│2. │Februarie │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│3. │Martie │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│4. │Aprilie │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│5. │Mai │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│6. │Iunie │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│7. │Iulie │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│8. │August │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│9. │Septembrie│ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│10. │Octombrie │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│11. │Noiembrie │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│12. │Decembrie │ │ │ │
└────┴──────────┴────────────┴────────────┴───────────┘


    *) Se generează câte un tabel pentru fiecare indemnizaţie de la pct. 2.1-2.4.

    B.2. Potrivit art. 139^1, art. 146 alin. (12), art. 147^1, art. 157^2, art. 168 alin. (11) şi art. 169^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru veniturile de la pct. 2.5, baza anuală de calcul estimată se stabileşte din oficiu, având în vedere nedeclararea CAS şi/sau CASS şi nedepunerea declaraţiei de impunere, după cum urmează:

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Baza de calcul al│Baza de calcul al │
│contribuţiei de │contribuţiei de │
│asigurări sociale│asigurări sociale de│
│ │sănătate │
├─────────────────┼────────────────────┤
│ │ │
└─────────────────┴────────────────────┘



    B.3. Potrivit art. 157^3 şi art. 169^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru veniturile de la pct. 2.6, baza de calcul estimată**) se stabileşte din oficiu, având în vedere nedeclararea CASS şi nedepunerea declaraţiei de impunere, după cum urmează:

┌────┬────────┬────────────────────────┐
│ │ │Baza de calcul al │
│Nr. │Perioada│contribuţiei de │
│crt.│ │asigurări sociale de │
│ │ │sănătate │
├────┼────────┼────────────────────────┤
│1. │ │ │
└────┴────────┴────────────────────────┘


    **) Se stabileşte pentru fiecare drept de pensie.

    Referatul se arhivează la dosarul contribuabilului.
    Aprobat
    Conducătorul unităţii fiscale
    Numele şi prenumele ........................................
    Data ..................
    Avizat
    Şef compartiment specialitate
    Numele şi prenumele
    ........................................
    Data ..................
    Întocmit
    Funcţie ...................................
    Numele şi prenumele
    ................................................
    Data ..................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.

    ANEXA 4






┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla DGRFP │
└──────────────────────────────────────┘


    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ................
    Unitatea fiscală ..................
    672
    Nr. de înregistrare .................... Data ........../.........../...............
    DECIZIE
    privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice
    pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale
    şi pentru unele venituri obţinute din străinătate, pentru anul ............
    Codul de identificare fiscală:
    ..............................................................................................

    În baza art. 107 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a art. 139^1, art. 146 alin. (12), art. 147^1, art. 157^2, art. 157^3, art. 168 alin. (11), art. 169^1 şi 169^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a art. XV alin. (1), (1^1), (4), (5), (7) şi (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, cu modificările ulterioare, a art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare, a art. 6 alin. (1) lit. a) şi b),alin. (3), alin. (5) lit. a), alin. (6) şi (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată prin Legea nr. 102/2022, a art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 7 alin. (1), alin. (3) lit. a), alin. (4) şi (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 280/2022, după cum urmează:
    Către:
    Numele: ................................
    Prenumele: ..................................
    Domiciliul fiscal: localitate ...................,
    str. ......................................
    nr. ..... bl. ..... sc. .., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ..................
    I. Date privind veniturile realizate
    1.1. [ ] indemnizaţie încasată potrivit art. XV alin. (1), (1^1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, cu modificările ulterioare;
    1.2. [ ] indemnizaţie încasată potrivit art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
    1.3. [ ] indemnizaţie încasată potrivit art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2021, aprobată prin Legea nr. 102/2022;
    1.4. [ ] indemnizaţie încasată potrivit art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2022, aprobată prin Legea nr. 280/2022;
    1.5. [ ] venituri asimilate salariilor pentru activitatea desfăşurată în străinătate;
    1.6. [ ] venituri obţinute din pensii din străinătate.
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.

    II. Stabilirea obligaţiilor de plată cu titlu de contribuţie de asigurări sociale, contribuţie de asigurări sociale de sănătate şi/sau impozit pe venit pentru indemnizaţia prevăzută la pct. ........... :

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├─────────┬──────────────────┬──────────────────┬──────────────────┤
│Denumire │Contribuţia de │Contribuţia de │ │
│indicator│asigurări sociale │asigurări sociale │Impozit pe venit │
│ │(CAS) │de sănătate (CASS)│ │
├─────────┼──────────┬───────┼──────────┬───────┼──────────┬───────┤
│ │Decizie │Decizie│Decizie │Decizie│Decizie │Decizie│
│ │anterioară│curentă│anterioară│curentă│anterioară│curentă│
├─────────┼──────────┼───────┼──────────┼───────┼──────────┼───────┤
│1. Total │ │ │ │ │ │ │
│CAS │ │ │ │ │ │ │
│datorată │ │ │x │x │x │x │
│(anexa la│ │ │ │ │ │ │
│prezenta │ │ │ │ │ │ │
│decizie) │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────────┼───────┼──────────┼───────┼──────────┼───────┤
│2. Total │ │ │ │ │ │ │
│CASS │ │ │ │ │ │ │
│datorată │x │x │ │ │x │x │
│(anexa la│ │ │ │ │ │ │
│prezenta │ │ │ │ │ │ │
│decizie) │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────────┼───────┼──────────┼───────┼──────────┼───────┤
│3. Total │ │ │ │ │ │ │
│impozit │ │ │ │ │ │ │
│pe venit │x │x │x │x │ │ │
│(anexa la│ │ │ │ │ │ │
│prezenta │ │ │ │ │ │ │
│decizie) │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴──────────┴───────┴──────────┴───────┴──────────┴───────┘



    III. Stabilirea obligaţiilor de plată cu titlu de contribuţie de asigurări sociale şi contribuţie de asigurări sociale de sănătate datorate pentru venituri asimilate salariilor pentru activitatea desfăşurată în străinătate:

┌──────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├──────────────┬────────────┬──────────┤
│Denumire │Decizie │Decizie │
│indicator │anterioară │curentă │
├──────────────┼────────────┼──────────┤
│1. Bază de │ │ │
│calcul CAS │ │ │
├──────────────┼────────────┼──────────┤
│2. Bază de │ │ │
│calcul CASS │ │ │
├──────────────┼────────────┼──────────┤
│3. CAS │ │ │
├──────────────┼────────────┼──────────┤
│4. CASS │ │ │
└──────────────┴────────────┴──────────┘



    IV. Stabilirea obligaţiilor de plată cu titlu de contribuţie de asigurări sociale de sănătate datorate pentru venituri obţinute din pensii din străinătate*):

┌──────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├──────────────┬────────────┬──────────┤
│Denumire │Decizie │Decizie │
│indicator │anterioară │curentă │
├──────────────┼────────────┼──────────┤
│1. Bază de │ │ │
│calcul CASS │ │ │
├──────────────┼────────────┼──────────┤
│2. CASS │ │ │
└──────────────┴────────────┴──────────┘


    *) Se stabileşte pentru fiecare drept de pensie.

    Obligaţia de plată reprezentând contribuţia de asigurări sociale (pct. II rd. 1; pct. III rd. 3) în sumă de ...... lei, contribuţia de asigurări sociale de sănătate (pct. II rd. 2; pct. III rd. 4; pct. IV rd. 2) în sumă de ....... lei, impozit pe venit (pct. II rd. 3) în sumă de ........ lei se plăteşte astfel:
    - dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare;
    – dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare.

    Pentru obligaţiile principale stabilite se vor calcula obligaţii fiscale accesorii, conform legii.
    Decizia de impunere din oficiu reprezintă titlu de creanţă şi constituie înştiinţare de plată, conform legii. Prezenta decizie poate fi contestată în termen de 45 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, potrivit art. 268, 270 şi 272 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, la organul fiscal emitent.
    Depunerea Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, potrivit legii, pentru obligaţiile stabilite din oficiu, în termen de 60 de zile de la data comunicării prezentei decizii, conduce la anularea deciziei de impunere din oficiu.

┌──────────────────────────────────────┐
│Date necesare efectuării plăţii │
│contribuţiei de asigurări sociale, a │
│contribuţiei de asigurări sociale de │
│sănătate şi a impozitului pe venit │
├─────────────────────┬───┬────┬───────┤
│Obligaţii de plată │CAS│CASS│Impozit│
├─────────────────────┼───┼────┼───────┤
│Beneficiar │ │ │ │
├─────────────────────┼───┼────┼───────┤
│Cod de identificare │ │ │ │
│fiscală beneficiar │ │ │ │
├─────────────────────┼───┼────┼───────┤
│Contul de venituri │ │ │ │
│bugetare │ │ │ │
│corespunzător │ │ │ │
│obligaţiei de plată │ │ │ │
├─────────────────────┼───┼────┼───────┤
│Codul IBAN aferent │ │ │ │
│contului de venituri │ │ │ │
│bugetare │ │ │ │
├─────────────────────┼───┼────┼───────┤
│Explicaţii │ │ │ │
├─────────────────────┼───┼────┼───────┤
│Suma (lei) │ │ │ │
└─────────────────────┴───┴────┴───────┘


    Informaţii privind modalităţile de plată a obligaţiilor datorate:
    Achitarea sumelor datorate poate fi efectuată prin una dintre următoarele modalităţi:
    - în numerar, la unitatea Trezoreriei Statului …………………………..........................................;
    – prin mandat poştal, la subunităţile poştale ale Companiei Naţionale „Poşta Română“ - S.A.;

    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.
    - prin intermediul cardurilor bancare, prin POS-urile instalate la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, sau în sistem online, prin intermediul Sistemului naţional electronic de plăţi, disponibil la adresa de internet www.ghişeul.ro;
    – prin virament, utilizând ordinul de plată, din contul propriu deschis la o instituţie de credit din România (bancă), inclusiv cel emis prin sisteme de plată electronică de tip „Internet banking“;
    – prin virament**) în numerar la ghişeele instituţiilor de credit sau la terminalele de plată instalate de acestea***), utilizând contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finanţelor. Nomenclatorul conturilor de venituri bugetare/disponibilităţi în care pot fi achitate sume prin intermediul contului tranzitoriu de către persoanele fizice se regăseşte pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro.

    Aprobat
    Funcţie ............................
    Numele şi prenumele ...............
    Data ...../....../......
    Verificat
    Funcţie .......................
    Numele şi prenumele ...............
    Data ...../....../......
    Întocmit
    Funcţie .......................
    Numele şi prenumele ...............
    Data ...../....../......
    Am primit un exemplar.
    Semnătură contribuabil ...….
    Data ...../....../...... sau numărul şi data confirmării de primire.............................
      **) Plata în contul tranzitoriu prin virament se efectuează fără perceperea de comisioane şi este disponibilă numai pentru clienţii instituţiilor de credit cu care Ministerul Finanţelor are încheiate convenţii.
    ***) Plata în numerar la ghişeele instituţiilor de credit sau la terminalele de plată instalate de acestea este disponibilă pentru orice persoană fizică în situaţia în care instituţiile de credit cu care Ministerul Finanţelor are încheiate convenţii optează pentru oferirea acestor servicii.
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.
    ANEXA 1

    la decizie

┌─────────────────────────┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┐
│CNP/NIF ││││││││││││││
└─────────────────────────┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┘


    SITUAŢIE
    privind stabilirea obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice
    pentru indemnizaţia prevăzută la secţiunea I pct. ........*), pentru anul ..........

┌──────────┬────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────┐
│ │ │ │Contribuţia│ │ │
│ │Indemnizaţia│Contribuţia│de │Venitul │Impozit│
│ │brută │de │asigurări │bază de │pe │
│Luna │încasată │asigurări │sociale de │calcul al │venit │
│ │(lei) │sociale │sănătate │impozitului│(lei) │
│ │ │(CAS) (lei)│(CASS) │(lei) │ │
│ │ │ │(lei) │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ │ │ │ │5 = col. 2 │6 = │
│1 │2 │3 │4 │– col. 3 – │col. 5 │
│ │ │ │ │col. 4 │x 10% │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│1. │ │ │ │ │ │
│Ianuarie │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│2. │ │ │ │ │ │
│Februarie │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│3. Martie │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│4. Aprilie│ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│5. Mai │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│6. Iunie │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│7. Iulie │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│8. August │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│9. │ │ │ │ │ │
│Septembrie│ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│10. │ │ │ │ │ │
│Octombrie │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│11. │ │ │ │ │ │
│Noiembrie │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│12. │ │ │ │ │ │
│Decembrie │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────┘


    *) Se generează câte un tabel pentru fiecare tip de indemnizaţie de la secţiunea I pct. 1.1-1.4 din decizie.
    Prezenta anexă face parte integrantă din formularul 672 „Decizie privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate“.

    ANEXA 5






┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla DGRFP │
└──────────────────────────────────────┘


    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice .....................
    Unitatea fiscală*) ........................................
    662
                                                                                                                                              Nr. de înregistrare ............................
                                                                                                                                              Data ........../.........../..........................
    DECIZIE DE ANULARE
    a Deciziei privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice
    pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale
    şi pentru unele venituri obţinute din străinătate, pentru anul ......
    Către:
    Numele: ............................
    Prenumele: ...............................
    Domiciliul fiscal: localitatea ......................,
    str. ...........................................
    nr. ....., bl. ...., sc. ....., et. ....., ap. .......,
    judeţul/sectorul ..................
    Cod de identificare fiscală:
    ......................................
    Având în vedere dispoziţiile art. 94 alin. (2) şi ale art. 107 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că Decizia privind stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizaţii reprezentând măsuri în domeniul protecţiei sociale şi pentru unele venituri obţinute din străinătate nr. .................../...................... a fost anulată ca urmare a depunerii Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, potrivit legii/documentelor care atestă faptul că nu aveaţi obligativitatea achitării contribuţiei de asigurări sociale/contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii.
    Împotriva prezentei decizii se poate face contestaţie, care se depune în termen de 45 de zile de la data comunicării, la organul fiscal emitent. Prezenta decizie produce efecte de la data comunicării.
    Aprobat
    Funcţia ..................................
    Numele şi prenumele ............
    Data ..................
    Verificat
    Funcţia ..................................
    Numele şi prenumele ............
    Data ..................
    Întocmit
    Funcţia ..................................
    Numele şi prenumele ............
    Data ..................
    Am primit un exemplar.
    Semnătura contribuabilului ........
    Data ............./....../............. sau nr. şi data confirmării de primire ...........................
    *) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016