Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.414 din 5 iulie 2011  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comisiei de disciplina din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.414 din 5 iulie 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comisiei de disciplina din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 7 iulie 2011

    Având în vedere art. 79 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul art. 6 alin. (1) şi al art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplinã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de disciplinã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, denumitã în continuare Comisia de disciplinã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    (1) Preşedintele, membrii şi secretarul Comisiei de disciplinã, supleanţii acestora, precum şi persoanele desemnate sã efectueze cercetarea administrativã în condiţiile stabilite de prevederile art. 31 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplinã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru activitatea desfãşuratã în cadrul Comisiei de disciplinã au dreptul la o indemnizaţie lunarã de 1%, care se aplicã la salariul de bazã al fiecãruia şi se acordã în lunile în care Comisia de disciplinã îşi desfãşoarã activitatea, în situaţia în care aceştia sunt prezenţi. Sporul se acordã de cãtre Direcţia buget şi contabilitate internã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, ca urmare a solicitãrii transmise de cãtre preşedintele Comisiei de disciplinã, cu menţionarea datei în care comisia şi-a desfãşurat activitatea.
    (2) Preşedintele, membrii şi secretarul Comisiei de disciplinã, supleanţii acestora care îşi desfãşoarã activitatea în alte localitãţi decât cea de domiciliu, precum şi persoanele desemnate sã efectueze cercetarea administrativã beneficiazã de decontarea cheltuielilor de transport, cazare şi diurnã în condiţiile stabilite pentru salariaţii instituţiilor publice. Decontarea acestor cheltuieli se asigurã de instituţiile publice unde îşi desfãşoarã activitatea membrii comisiilor de disciplinã.
    (3) Pentru o evidenţã exactã a participãrii preşedintelui, membrilor şi a secretarului Comisiei de disciplinã, precum şi a supleanţilor acestora la activitatea desfãşuratã în cadrul Comisiei de disciplinã, secretarul Comisiei de disciplinã va ţine un registru de evidenţã a prezenţei persoanelor menţionate anterior, pentru fiecare şedinţã de lucru, pe bazã de semnãturã, care se anexeazã la solicitarea menţionatã la alin. (1).
    (4) Cheltuielile legate de citarea pãrţilor prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, precum şi alte cheltuieli care au legãturã cu desfãşurarea activitãţii Comisiei de disciplinã se suportã din bugetul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    ART. 3
    Sesizãrile înregistrate şi aflate pe rolul comisiilor de disciplinã pânã la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se soluţioneazã de cãtre Comisia de disciplinã potrivit prezentului regulament.
    ART. 4
    Direcţiile (generale) din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Comisariatul General al Gãrzii Financiare şi direcţiile din cadrul aparatului central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor vor lua mãsurile de ducere la îndeplinire a prezentului ordin în ceea ce priveşte competenţa de soluţionare, astfel cum este reglementatã prin art. 5 alin. (1) din anexa la prezentul ordin.
    ART. 5
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 71/2008 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de disciplinã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 69 din 29 ianuarie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.
    ART. 6
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Preşedintele Agenţiei Naţionale
                            de Administrare Fiscalã,
                                 Sorin Blejnar

    Bucureşti, 5 iulie 2011.
    Nr. 2.414.

    ANEXĂ
                                   REGULAMENT
                    de organizare şi funcţionare al Comisiei
                       de disciplinã din cadrul Agenţiei
                       Naţionale de Administrare Fiscalã

    ART. 1
    Activitatea Comisiei de disciplinã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, denumitã în continuare Comisia de disciplinã, are la bazã urmãtoarele principii:
    a) prezumţia de nevinovãţie, conform cãreia se prezumã cã funcţionarul public este nevinovat atât timp cât vinovãţia sa nu a fost doveditã;
    b) garantarea dreptului la apãrare, conform cãreia se recunoaşte dreptul funcţionarului public de a fi audiat, de a prezenta dovezi în apãrarea sa şi de a fi asistat de un apãrãtor sau de a fi reprezentat pe parcursul procedurii de cercetare administrativã;
    c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia Comisiei de disciplinã de a proceda fãrã întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevãzute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplinã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitãţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legãturã cu abaterea disciplinarã pentru care a fost sesizatã Comisia de disciplinã;
    e) proporţionalitatea, conform cãreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinarã propusã sã fie aplicatã;
    f) legalitatea sancţiunii, conform cãreia Comisia de disciplinã nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevãzute de lege şi cu respectarea termenelor prevãzute de lege;
    g) unicitatea sancţiunii, conform cãreia pentru o abatere disciplinarã nu se poate aplica decât o singurã sancţiune disciplinarã;
    h) obligativitatea opiniei, conform cãreia fiecare membru al Comisiei de disciplinã are obligaţia de a se pronunţa pentru fiecare sesizare aflatã pe rolul Comisiei de disciplinã.
    ART. 2
    (1) Comisia de disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) atribuţii administrative;
    b) atribuţii funcţionale.
    (2) Comisia de disciplinã are urmãtoarele atribuţii administrative:
    a) alege preşedintele Comisiei de disciplinã, în condiţiile Hotãrârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) primeşte sesizãrile şi toate documentele care îi sunt adresate, dupã ce au fost înregistrate de secretarul Comisiei de disciplinã;
    c) întocmeşte procese-verbale, în condiţiile Hotãrârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) întocmeşte rapoarte, în condiţiile Hotãrârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    e) întocmeşte orice alte înscrisuri, în condiţiile Hotãrârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Comisia de disciplinã are urmãtoarele atribuţii funcţionale:
    a) efectueazã procedura de cercetare administrativã a faptei sesizate ca abatere disciplinarã;
    b) propune sancţiunea disciplinarã aplicabilã sau, dupã caz, propune clasarea sesizãrii, în condiţiile Hotãrârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu votul majoritãţii membrilor comisiei;
    c) propune menţinerea sau anularea sancţiunii disciplinare prevãzute la art. 77 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 188/1999, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul în care aceasta a fost contestatã la preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    ART. 3
    Preşedintele Comisiei de disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte locul, data şi ora când au loc şedinţele Comisiei de disciplinã;
    b) conduce şedinţele Comisiei de disciplinã;
    c) coordoneazã activitatea Comisiei de disciplinã şi a secretarului acesteia;
    d) reprezintã Comisia de disciplinã în faţa preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, a altor autoritãţi sau instituţii publice, a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi în faţa oricãrei alte persoane fizice sau juridice.
    ART. 4
    (1) Secretarul Comisiei de disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) primeşte şi înregistreazã în registrul de evidenţã sesizarea referitoare la fapta funcţionarului public, precum şi toate documentele adresate Comisiei de disciplinã;
    b) înainteazã preşedintelui Comisiei de disciplinã sesizarea, în maximum 3 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii acesteia în registrul de evidenţã al Comisiei de disciplinã;
    c) convoacã, la cererea preşedintelui Comisiei de disciplinã, membrii Comisiei de disciplinã, funcţionarul public a cãrui faptã formeazã obiectul dosarului, persoana care a fãcut sesizarea şi persoanele care urmeazã sã fie audiate;
    d) redacteazã şi semneazã, alãturi de membrii Comisiei de disciplinã şi de preşedintele acesteia, procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei de disciplinã;
    e) redacteazã şi semneazã, alãturi de membrii Comisiei de disciplinã şi de preşedintele acesteia, actele emise de Comisia de disciplinã şi le înainteazã preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
    f) ţine evidenţele sesizãrilor şi ale rapoartelor şi efectueazã alte lucrãri necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii Comisiei de disciplinã;
    g) asigurã transmiterea corespondenţei Comisiei de disciplinã.
    (2) Secretarul Comisiei de disciplinã are obligaţia sã înregistreze toate sesizãrile primite, în ordinea cronologicã a sosirii, în registrul de evidenţã a cauzelor aflate pe rolul Comisiei de disciplinã şi sã le prezinte preşedintelui Comisiei de disciplinã în termen de maximum 24 de ore de la data înregistrãrii.
    (3) În cazul în care din motive obiective secretarul titular nu poate participa la desfãşurarea lucrãrilor, acesta are obligaţia sã anunţe preşedintele cu cel puţin 24 de ore înainte de începerea şedinţelor, care va dispune de îndatã mãsura de înlocuire a acestuia cu secretarul supleant.
    (4) Preşedintele Comisiei de disciplinã fixeazã termenul de prezentare prin rezoluţie scrisã, astfel încât sã fie asiguratã respectarea termenelor legale.
    (5) Procedura de citare în faţa Comisiei de disciplinã, precum şi întocmirea întregii corespondenţe a Comisiei de disciplinã se îndeplinesc prin grija secretarului comisiei.
    (6) Convocarea membrilor Comisiei de disciplinã şi distribuirea materialelor se fac prin grija secretarului Comisiei de disciplinã. Membrii titulari ai Comisiei de disciplinã care din motive obiective nu pot participa la şedinţã sunt obligaţi sã anunţe preşedintele comisiei cu cel puţin 24 de ore înainte de desfãşurarea lucrãrilor. În aceastã situaţie, preşedintele Comisiei de disciplinã va lua mãsura de înlocuire a acestora cu membrii supleanţi. În cazul în care din motive obiective preşedintele Comisiei de disciplinã nu poate participa la şedinţã, acesta va fi înlocuit de membrul supleant corespunzãtor, preşedintele urmând a fi ales prin vot secret dintre membrii comisiei.
    (7) În cazul suspendãrii mandatului membrului titular corespunzãtor, respectiv în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen potrivit prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, preşedintele Comisiei de disciplinã va lua mãsura de înlocuire a acestuia cu membrul supleant.
    ART. 5
    (1) Sesizarea se adreseazã Comisiei de disciplinã în situaţia în care este îndreptatã împotriva urmãtorilor funcţionari publici:
    a) directori generali şi directori generali adjuncţi, directori şi directori adjuncţi, şefi de serviciu şi şefi de birou din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
    b) funcţionari publici de execuţie din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
    c) directori executivi şi directori executivi adjuncţi din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu excepţia persoanelor cu funcţii publice de conducere specifice de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de trezorier-şef adjunct din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti;
    d) şefi de administraţie şi şefi de administraţie adjuncţi din cadrul administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii;
    e) şefi de administraţie şi şefi de administraţie adjuncţi din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu excepţia şefilor de administraţie adjuncţi - trezorerie şi contabilitate publicã -, din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
    f) directori şi directori adjuncţi din cadrul aparatului central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor;
    g) directori executivi şi directori executivi adjuncţi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi ai Direcţiei pentru Accize şi Operaţiuni Vamale a Municipiului Bucureşti;
    h) persoanele cu funcţii de conducere din cadrul Comisariatului General al Gãrzii Financiare, cu excepţia şefilor de serviciu şi a şefilor de birou;
    i) comisari şefi secţie, comisari şefi secţie adjuncţi ai secţiilor judeţene şi ai secţiei municipiului Bucureşti.
    (2) Pentru faptele sãvârşite în perioada în care funcţionarii publici au fost supuşi mobilitãţii conform art. 13 alin. (3) lit. a) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, competenţa de soluţionare a sesizãrilor formulate împotriva acestora aparţine Comisiei de disciplinã.
    (3) În cazul în care sesizarea a fost adresatã conducãtorului structurii/compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui faptã este sesizatã sau unei comisii de disciplinã necompetentã, acesta are obligaţia sã o transmitã de îndatã Comisiei de disciplinã.
    (4) În cazuri justificate, Comisia de disciplinã îşi poate desfãşura lucrãrile şi în afara sediului aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    ART. 6
    (1) Pentru persoanele prevãzute la art. 5 alin. (1) şi (2), Comisia de disciplinã poate fi sesizatã de:
    a) primul-ministru, ministrul finanţelor publice, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau unul dintre vicepreşedinţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, secretarul general al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã ori comisarul general al Gãrzii Financiare, dupã caz;
    b) conducãtorul compartimentului/direcţiei (generale) din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care efectueazã, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare, operaţiuni de control, verificare şi monitorizare a activitãţii desfãşurate de structurile centrale şi teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
    c) conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui faptã este sesizatã;
    d) orice persoanã care se considerã vãtãmatã prin fapta unui funcţionar public.
    (2) Sesizarea trebuie sã cuprindã elementele şi sã respecte condiţiile prevãzute de art. 28 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Persoanele prevãzute la alin. (1) lit. a) pot sesiza Comisia de disciplinã şi prin rezoluţie scrisã, în situaţia în care din documentele anexate rezultã toate elementele obligatorii pe care trebuie sã le conţinã sesizarea, potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (4) În cazul în care sesizarea este primitã de o altã persoanã/structurã decât secretariatul Comisiei de disciplinã, aceasta se depune de cãtre persoana/structura care a primit-o la secretarul Comisiei de disciplinã, care are obligaţia sã o înregistreze şi sã o prezinte de îndatã preşedintelui acesteia.
    (5) În cazul în care sesizarea nu priveşte un funcţionar public dintre cei prevãzuţi la art. 5, Comisia de disciplinã va analiza sesizarea şi o va redirecţiona cãtre instituţia din care face parte funcţionarul public sesizat, cu înştiinţarea persoanei care a formulat sesizarea.
    ART. 7
    (1) Preşedintele Comisiei de disciplinã va fixa termenul la care urmeazã a fi analizatã sesizarea şi va dispune citarea funcţionarului public a cãrui faptã a fost sesizatã şi a persoanelor indicate în sesizare, precum şi a persoanei care a formulat sesizarea. Citarea se face cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de termenul de prezentare.
    (2) Procedura de citare în faţa Comisiei de disciplinã se face de cãtre secretarul Comisiei de disciplinã, personal, cu semnãturã de primire, sau prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire. Procedura de citare este obligatorie pentru fiecare termen fixat de preşedintele Comisiei de disciplinã.
    (3) Citaţia este individualã şi va cuprinde, sub sancţiunea nulitãţii, elementele prevãzute în art. 35 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (4) Pentru primul termen de prezentare în faţa Comisiei de disciplinã, citaţia va fi comunicatã împreunã cu un exemplar al sesizãrii, precum şi cu copii ale înscrisurilor depuse de cãtre persoana care a formulat sesizarea, dacã este cazul.
    (5) În situaţia în care Comisia de disciplinã considerã cã funcţionarul public a cãrui faptã a fost sesizatã ca abatere disciplinarã poate influenţa cercetarea administrativã, aceasta va întocmi un raport prin care va propune interzicerea accesului acestuia la documentele care pot influenţa cercetarea sau mutarea temporarã a acestuia în cadrul altui compartiment ori altei structuri a instituţiei publice sau, dupã caz, suspendarea raportului de serviciu al acestuia.
    ART. 8
    Funcţionarul public a cãrui faptã se cerceteazã se înfãţişeazã personal în faţa Comisiei de disciplinã. Funcţionarul public îşi poate exercita dreptul la apãrare prin asistarea de cãtre un avocat sau prin reprezentare.
    ART. 9
    (1) La primul termen, Comisia de disciplinã verificã îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
    a) dacã a fost sesizatã de o persoanã care avea competenţe în acest sens, potrivit art. 6 alin. (1);
    b) dacã sesizarea cuprinde elementele şi îndeplineşte condiţiile prevãzute în art. 28 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Sesizarea este clasatã în cazul în care Comisia de disciplinã constatã urmãtoarele:
    a) sesizarea nu a fost depusã în termen de maximum 1 an şi 6 luni de la data sãvârşirii faptei sesizate ca abatere disciplinarã;
    b) sesizarea nu cuprinde elementele constitutive prevãzute în art. 28 alin. (1) lit. a)-c), f) şi g) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) funcţionarul public nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate de sesizare în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) sesizarea priveşte acelaşi funcţionar public şi aceeaşi faptã sãvârşitã în aceleaşi circumstanţe pentru care s-a desfãşurat procedura de cercetare administrativã şi s-a propus aplicarea unei sancţiuni disciplinare sau clasarea sesizãrii.
    (3) În situaţia în care Comisia de disciplinã constatã cã nu a intervenit niciuna dintre situaţiile prevãzute la alin. (2), poate începe cercetarea abaterii disciplinare. În situaţia în care pentru soluţionarea cauzei sunt necesare înscrisuri sau orice alte dovezi, Comisia de disciplinã solicitã funcţionarului public a cãrui faptã a fost sesizatã, persoanelor indicate în sesizare sau celui care a formulat sesizarea, dupã caz, sã le depunã pânã la urmãtorul termen.
    (4) În procesul-verbal de audiere, Comisia de disciplinã stabileşte, în mod obligatoriu, termenul pânã la care mijloacele de probã care nu au fost solicitate în timpul audierii vor mai putea fi invocate atât în faţa comisiei, cât şi în faţa persoanelor desemnate sã efectueze cercetarea administrativã, dar nu mai târziu de termenul-limitã la care Comisia de disciplinã administreazã probele.
    ART. 10
    (1) Cercetarea administrativã a abaterii disciplinare se face cu celeritate.
    (2) Activitatea de cercetare administrativã a abaterii disciplinare impune:
    a) audierea persoanei care a formulat sesizarea;
    b) audierea funcţionarului public a cãrui faptã constituie obiectul sesizãrii;
    c) audierea oricãror alte persoane care pot oferi informaţii cu privire la soluţionarea cazului, dacã este cazul;
    d) audierea persoanelor desemnate sã efectueze cercetarea disciplinarã în condiţiile prevãzute la art. 31 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã considerã necesar;
    e) culegerea informaţiilor considerate necesare pentru rezolvarea cazului, prin mijloacele prevãzute de lege;
    f) administrarea probelor propuse de pãrţi, precum şi a celor solicitate de Comisia de disciplinã, dacã este cazul;
    g) dezbaterea cazului.
    ART. 11
    (1) Audierea persoanelor prevãzute la art. 10 alin. (2) lit. a)-d) trebuie consemnatã în scris într-un proces-verbal. Procesul-verbal se semneazã de preşedintele Comisiei de disciplinã, de membrii şi de secretarul acesteia, precum şi de persoana audiatã. În procesul-verbal se consemneazã cu fidelitate întrebãrile formulate de membrii Comisiei de disciplinã sau de persoanele desemnate sã efectueze cercetarea administrativã în condiţiile stabilite de art. 31 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi rãspunsurile persoanei audiate. Adãugãrile, ştersãturile sau schimbãrile aduse se semneazã în acelaşi mod, sub sancţiunea de a nu fi luate în considerare.
    (2) Refuzul persoanelor legal citate de a se prezenta la audieri se menţioneazã în procesul-verbal şi nu împiedicã desfãşurarea cercetãrii administrative.
    (3) Pentru a se asigura consemnarea întocmai a declaraţiilor, se pot folosi mijloace tehnice de înregistrare, stenografie etc., cu înştiinţarea prealabilã a funcţionarului public sesizat. În acest caz, procesul-verbal se va finaliza pe baza mijloacelor tehnice de înregistrare, dupã care se semneazã de persoanele audiate, de preşedintele, membrii şi secretarul Comisiei de disciplinã.
    ART. 12
    (1) Persoana care a formulat sesizarea şi funcţionarul public a cãrui faptã a fost sesizatã pot cere în scris ca procedura de cercetare administrativã sã se desfãşoare şi în lipsã, pe baza actelor de la dosar, cu excepţia termenelor stabilite pentru audiere.
    (2) În cazul în care funcţionarul public împotriva cãruia a fost formulatã sesizarea sau autorul sesizãrii nu se prezintã la termenul pentru care a fost citat, Comisia de disciplinã are dreptul sã soluţioneze cauza în lipsa acestuia, pe baza documentelor aflate la dosar.
    ART. 13
    (1) Şedinţele Comisiei de disciplinã, respectiv şedinţele persoanelor desemnate sã efectueze cercetarea administrativã în condiţiile prevãzute în art. 31 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt publice numai la solicitarea sau cu acordul scris al funcţionarului public a cãrui faptã a fost sesizatã ca abatere disciplinarã.
    (2) Lucrãrile fiecãrei şedinţe a Comisiei de disciplinã se consemneazã într-un proces-verbal semnat de preşedinte, de membrii şi de secretarul acesteia.
    (3) Lipsa nejustificatã a persoanelor citate nu împiedicã desfãşurarea şedinţelor Comisiei de disciplinã, dacã citarea s-a fãcut cu respectarea cerinţelor prevãzute de lege. Constituie lipsã justificatã orice împrejurare care presupune imposibilitate fizicã de deplasare la şedinţa Comisiei de disciplinã.
    (4) În situaţia lipsei nejustificate a persoanelor legal citate, acestea pot formula apãrãri în scris în termen de douã zile de la data la care au fost citate sã se prezinte în faţa Comisiei de disciplinã.
    ART. 14
    (1) În urma dezbaterii cazului, pe baza elementelor prevãzute în art. 46 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, preşedintele şi membrii Comisiei de disciplinã îşi formuleazã opiniile, iar pe baza concluziilor majoritãţii membrilor se întocmeşte raportul cu privire la sancţiunea aplicabilã. Toţi membrii Comisiei de disciplinã sunt obligaţi sã îşi exprime opinia în urma dezbaterii cazului.
    (2) Comisia de disciplinã finalizeazã procedura de cercetare administrativã atunci când:
    a) a fost închisã dezbaterea cazului;
    b) în termen de 3 luni de la data încetãrii raporturilor de serviciu ale funcţionarului public a cãrui faptã a fost sesizatã ca abatere disciplinarã, cu excepţia situaţiei în care intervine decesul funcţionarului public, în mãsura în care funcţionarul public a cãrui faptã a fost cercetatã nu redobândeşte calitatea de funcţionar public în aceastã perioadã;
    c) se înregistreazã decesul funcţionarului public.
    ART. 15
    (1) În exercitarea atribuţiilor sale, Comisia de disciplinã întocmeşte rapoarte pe baza concluziilor majoritãţii membrilor sãi.
    (2) Raportul Comisiei de disciplinã cu privire la cauza cu care a fost sesizatã trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente:
    a) numãrul şi data de înregistrare a sesizãrii;
    b) numele, prenumele şi funcţia deţinutã de funcţionarul public a cãrui faptã a fost cercetatã, precum şi compartimentul în care acesta îşi desfãşoarã activitatea;
    c) numele, prenumele şi domiciliul persoanei care a formulat sesizarea sau, dupã caz, locul de muncã şi funcţia deţinutã de aceasta;
    d) descrierea faptei care constituie abatere disciplinarã, prin prezentarea pe scurt a faptei şi a circumstanţelor în care a fost sãvârşitã;
    e) probele administrate;
    f) propunerea privind sancţiunea disciplinarã aplicabilã sau, dupã caz, de clasare a cauzei;
    g) motivarea propunerii;
    h) numele, prenumele şi semnãtura preşedintelui, ale membrilor Comisiei de disciplinã, precum şi ale secretarului acesteia;
    i) data întocmirii raportului.
    (3) Întocmirea raportului se face de cãtre aceiaşi membri care au participat la cercetarea abaterii disciplinare, iar în cazuri bine justificate pot participa la întocmirea raportului supleantul preşedintelui sau membrii supleanţi care nu au participat la cercetarea abaterii disciplinare. În atare situaţie opiniile membrilor comisiei se formuleazã pe baza materialelor existente la dosarul cauzei.
    (4) Opiniile separate, formulate în scris şi motivate, se vor anexa la raportul Comisiei de disciplinã.
    (5) Raportul Comisiei de disciplinã se întocmeşte în termen de 5 zile lucrãtoare de la data finalizãrii procedurii cercetãrii administrative şi se înainteazã preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    (6) Raportul Comisiei de disciplinã se va aduce la cunoştinţa persoanei care are competenţã legalã de aplicare a sancţiunii, persoanei care a formulat sesizarea şi funcţionarului public a cãrui faptã a fost sesizatã.
    ART. 16
    (1) Comisia de disciplinã poate sã propunã în urma dezbaterii cazului:
    a) aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 77 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul în care s-a dovedit sãvârşirea unei abateri disciplinare;
    b) clasarea sesizãrii, atunci când nu se confirmã sãvârşirea unei abateri disciplinare.
    (2) La individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public, Comisia de disciplinã ţine seama de:
    a) cauzele care au determinat sãvârşirea abaterii disciplinare;
    b) împrejurãrile în care aceasta a fost sãvârşitã;
    c) gradul de vinovãţie;
    d) gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare;
    e) conduita funcţionarului public;
    f) existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public, care nu au fost radiate în condiţiile legii.
    (3) În cazul în care Comisia de disciplinã propune aplicarea sancţiunilor disciplinare prevãzute în art. 77 alin. (3) lit. b)-d) din Legea nr. 188/1999, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aceasta va propune şi durata acestora şi, dupã caz, procentul de diminuare a drepturilor salariale, respectiv funcţia pe care urmeazã a se aplica sancţiunea retrogradãrii.
    ART. 17
    În cazul în care Comisia de disciplinã are indicii cã fapta sãvârşitã de funcţionarul public poate angaja rãspunderea civilã, contravenţionalã sau penalã, Comisia de disciplinã are obligaţia de a lua mãsurile legale care se impun în vederea sesizãrii organelor abilitate.
    ART. 18
    (1) Actul administrativ de sancţionare a funcţionarului public este ordinul emis de cãtre persoana care are competenţa legalã de începere, modificare sau încetare a raportului de serviciu, pe baza propunerii cuprinse în raportul Comisiei de disciplinã.
    (2) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, în actul administrativ prevãzut la alin. (1) sunt cuprinse în mod obligatoriu:
    a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinarã;
    b) temeiul legal în baza cãruia sancţiunea disciplinarã se aplicã;
    c) motivul pentru care a fost aplicatã o altã sancţiune decât cea propusã de Comisia de disciplinã, dacã este cazul;
    d) termenul în care sancţiunea disciplinarã poate fi contestatã;
    e) instanţa competentã la care actul administrativ prin care s-a dispus sancţiunea disciplinarã poate fi contestat.
    (3) Persoana care are competenţa legalã de a aplica sancţiunea disciplinarã poate sã aplice o altã sancţiune decât cea propusã de Comisia de disciplinã, având obligaţia de a motiva aceastã decizie.
    (4) Actul administrativ de sancţionare se emite în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data primirii raportului Comisiei de disciplinã.
    (5) Actul administrativ de sancţionare se comunicã în termen de maximum 5 zile calendaristice de la expirarea termenului de 10 zile de la primirea raportului Comisiei de disciplinã de cãtre persoana care are competenţa legalã de aplicare a sancţiunii disciplinare cãtre:
    a) compartimentele cu atribuţii în domeniul resurselor umane din cadrul instituţiei publice în cadrul cãreia îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui faptã a fost sesizatã ca abatere disciplinarã;
    b) Comisia de disciplinã care a elaborat şi transmis raportul;
    c) funcţionarul public a cãrui faptã a fost sesizatã ca abatere disciplinarã;
    d) persoana care a formulat sesizarea.
    ART. 19
    (1) În cazul în care sancţiunea a fost aplicatã direct de persoana care are competenţa legalã, la propunerea conducãtorului compartimentului, potrivit art. 78 alin. (1) din Legea nr. 188/1999, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, funcţionarul public poate formula contestaţie în condiţiile legii.
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), Comisia de disciplinã trebuie sã fie sesizatã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii contestaţiei. În acest caz, Comisia de disciplinã este competentã sã verifice dacã sancţiunea disciplinarã a fost aplicatã cu respectarea prevederilor art. 77 alin. (4) şi (5) şi ale art. 78 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) În funcţie de rezultatul verificãrilor prevãzute la alin. (2), Comisia de disciplinã poate sã propunã prin raport menţinerea, modificarea sau anularea sancţiunii disciplinare aplicate. Comisia de disciplinã nu poate sã propunã o sancţiune disciplinarã mai gravã decât cea aplicatã.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016