Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.405 din 29 iulie 2009  pentru aprobarea atributiilor si Regulamentului de organizare si functionare ale Comisiei de autorizare a jocurilor de noroc si a competentelor in domeniul jocurilor de noroc stabilite de   Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 si de   Hotararea Guvernului nr. 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.405 din 29 iulie 2009 pentru aprobarea atributiilor si Regulamentului de organizare si functionare ale Comisiei de autorizare a jocurilor de noroc si a competentelor in domeniul jocurilor de noroc stabilite de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 si de Hotararea Guvernului nr. 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 529 din 31 iulie 2009

În temeiul prevederilor <>art. 80 din Hotãrârea Guvernului nr. 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, precum şi al prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Acordarea dreptului de organizare şi exploatare a jocurilor de noroc, avizarea operatorilor economici care adiţioneazã şi instaleazã sisteme de tip black-box, avizarea producãtorilor de mijloace de joc din România, precum şi celelalte atribuţii care revin comisiei conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 77/2009 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc se realizeazã prin intermediul Comisiei de autorizare a jocurilor de noroc, denumitã în continuare comisie, comisie interinstituţionalã care îşi desfãşoarã activitatea la sediul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 2
Competenţele şi atribuţiile comisiei se exercitã în cadrul şedinţelor acesteia. În afara şedinţelor, pregãtirea documentaţiilor care fac obiectul analizei, eliberarea documentelor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 77/2009 şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 870/2009 , evidenţa acestora, demersurile necesare bunei desfãşurãri a şedinţelor, rãspunsurile la întrebãrile formulate pe adresa comisiei, precum şi celelalte activitãţi şi acţiuni adiacente sau aferente activitãţii comisiei se realizeazã de direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 3
(1) Comisia îşi desfãşoarã activitatea şi ia hotãrâri prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor acesteia.
(2) În aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 77/2009 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 870/2009 , comisia emite acte administrative care poartã denumirea de decizii.

CAP. II
Scopul, atribuţiile şi obiectul de activitate ale comisiei

ART. 4
Scopul principal al comisiei este de a asigura o desfãşurare normalã şi sub un control strict a jocurilor de noroc în România, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 5
(1) Comisia funcţioneazã având în vedere principiile legalitãţii, imparţialitãţii, rolului activ şi disponibilitãţii.
(2) Atribuţiile şi obiectivele principale ale comisiei sunt:
a) asigurarea urmãririi respectãrii de cãtre operatorii economici a prevederilor legale în vigoare în domeniul jocurilor de noroc;
b) analiza incidenţei unor activitãţi sau acţiuni ale persoanelor fizice sau juridice, în curs de desfãşurare sau propuse a se desfãşura, asupra prevederilor legale din domeniul jocurilor de noroc, precum şi încadrarea acestora în sfera jocurilor de noroc;
c) analizarea îndeplinirii condiţiilor legale în vigoare în vederea autorizãrii organizãrii şi exploatãrii jocurilor de noroc. În analizã se au în vedere documentaţiile depuse de operatorii economici solicitanţi, cu încadrarea acestora în prevederile legale în vigoare şi consemnate în notele întocmite de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice care însoţesc respectivele documentaţii în cadrul lucrãrilor comisiei, rezultatele verificãrilor întreprinse de comisiile de specialişti care verificã îndeplinirea fapticã a condiţiilor de autorizare, precum şi alte documente sau precizãri suplimentare formulate de operatorii economici solicitanţi, alţi operatori economici sau autoritãţi;
d) eliberarea documentelor prevãzute de legislaţia în vigoare în domeniul jocurilor de noroc, prin direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, care constatã îndeplinirea condiţiilor legale în vigoare;
e) anularea, revocarea sau suspendarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi/sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, în cazul în care organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, direct sau prin cele care aparţin Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, sau ale Ministerului Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General al Poliţiei Române şi organele sale subordonate constatã abateri de la prevederile legale privind organizarea, autorizarea şi exploatarea activitãţilor de jocuri de noroc. Mãsura anulãrii, revocãrii sau suspendãrii licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi/sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc poate fi dispusã şi la solicitarea Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor pentru nerespectarea prevederilor legislaţiei privind prevenirea şi combaterea spãlãrii banilor şi finanţarea actelor de terorism, constatatã prin acte administrative emise de Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, rãmase definitive în sistemul cãilor administrative de atac, sau prin hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile. Comisia poate sã solicite organelor de specialitate menţionate anterior reanalizarea propunerilor şi a documentelor care le însoţesc în situaţia în care, în contradictoriu cu acestea, operatorii economici depun documente noi în apãrare sau în situaţia în care documentele înaintate comisiei de organele de specialitate menţionate anterior nu conţin elementele necesare în vederea luãrii unei decizii. În aceste cazuri, comisia poate sã dispunã fie refacerea sau completarea documentaţiei de cãtre organele cu atribuţii de control menţionate anterior, fie efectuarea unei verificãri din partea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. La luarea unei decizii, comisia va avea în vedere noile documente şi propuneri transmise de organele de specialitate aparţinând Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau ale Ministerului Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General al Poliţiei Române şi organele sale subordonate sau, dupã caz, rezultatele verificãrii efectuate de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi celelalte documente transmise de organele de specialitate menţionate anterior şi concluziile şi propunerile acestora;
f) avizarea operatorilor economici care adiţioneazã şi instaleazã sisteme de tip black-box şi avizarea producãtorilor de mijloace de joc din România, precum şi retragerea avizului pentru situaţiile prevãzute de legislaţia în vigoare;
g) gestiunea licenţelor de organizare a jocurilor de noroc, a autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, a avizelor de producere a mijloacelor de joc, a avizelor pentru adiţionarea şi instalarea sistemelor de tip black-box emise în favoarea operatorilor economici, a deciziilor de anulare, revocare sau suspendare a acestora, precum şi a altor mãsuri şi hotãrâri dispuse de comisie, prin evidenţierea strictã a activitãţii, pe operatori economici, şedinţe şi categorii;
h) comisia sau direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice are dreptul de a solicita orice alte documente, declaraţii sau informaţii atât de la organizatori, cât şi de la alţi operatori economici sau alte instituţii ale statului.

CAP. III
Organizarea şedinţelor de lucru ale comisiei

ART. 6
Comisia se întruneşte, de regulã, o datã pe lunã pentru avizarea documentaţiilor depuse de operatorii economici sau ori de câte ori este nevoie pentru analiza situaţiilor care impun adoptarea unei decizii în regim de urgenţã şi va fi convocatã de preşedintele sau vicepreşedintele acesteia, din proprie iniţiativã sau la propunerea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 7
(1) Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va pune la dispoziţie membrilor comisiei şi reprezentantului Gãrzii Financiare, în calitatea acestuia de invitat permanent, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte, ordinea de zi, notele de prezentare întocmite de direcţia de specialitate, precum şi, la cerere, întreaga documentaţie care va fi analizatã în cadrul şedinţei.
(2) Notele de prezentare vor fi întocmite de direcţia de specialitate în urma analizãrii documentaţiei, care constã, în principal, în:
- solicitãrile în vederea autorizãrii sau avizãrii, dupã caz, susţinute de documentele necesare;
- sesizãrile primite de la organele de specialitate ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, ale Ministerului Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General al Poliţiei Române şi organele sale subordonate sau Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor;
- cererile de soluţionare a plângerilor prealabile formulate de operatorii economici împotriva deciziilor comisiei. În acest caz, direcţia de specialitate va prezenta în nota de prezentare şi propunerile de soluţionare;
- sesizãri din partea operatorilor economici.
(3) Documentaţia va fi analizatã la sediul Ministerului Finanţelor Publice de cãtre specialiştii direcţiei de specialitate din cadrul ministerului.
(4) Direcţia de specialitate analizeazã documentele prevãzute la alin. (2) sub aspectul conţinutului legal obligatoriu al dosarului, înaintând comisiei note de prezentare care conţin propuneri în vederea modului de soluţionare a solicitãrii sau sesizãrii.
(5) Comisia va analiza situaţia prezentatã, cu respectarea prevederilor prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare.
ART. 8
(1) Întreaga documentaţie analizatã va fi prezentatã în plenul comisiei.
(2) Fiecare documentaţie va fi prezentatã printr-o notã semnatã de cãtre directorul direcţiei de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice sau de înlocuitorul acestuia.
ART. 9
Comisia are dreptul de a respinge orice solicitare în situaţia în care nu sunt întrunite elementele de aprobare a acesteia.
ART. 10
(1) Deciziile vor fi luate de cãtre comisie cu votul majoritãţii simple din numãrul membrilor comisiei şi vor fi validate prin semnarea de cãtre toţi membrii prezenţi a procesului-verbal în care aceste decizii sunt menţionate.
(2) Deciziile emise conform hotãrârilor comisiei se semneazã de cãtre preşedintele sau de cãtre vicepreşedintele acesteia.
ART. 11
(1) La şedinţele comisiei participã şeful serviciului de specialitate şi un expert din cadrul aceluiaşi compartiment care va consemna într-un registru de procese-verbale aspectele analizate şi toate deciziile adoptate în cadrul şedinţei.
(2) La şedinţele comisiei va participa un reprezentant al Gãrzii Financiare, în calitate de invitat permanent.
(3) La şedinţele comisiei pot participa reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale din domeniu, în calitate de consultanţi, cu aprobarea preşedintelui sau a vicepreşedintelui comisiei.
(4) Deliberãrile şi luarea deciziilor se fac numai de membrii comisiei, fãrã prezenţa altor persoane.

CAP. IV
Deciziile comisiei

ART. 12
(1) Actul administrativ se emite numai în formã scrisã.
(2) Actul administrativ cuprinde, dupã caz, urmãtoarele elemente:
a) denumirea comisiei;
b) numãrul şi data la care a fost emis şi data de la care îşi produce efectele;
c) datele de identificare a persoanei juridice;
d) obiectul actului administrativ;
e) motivele de fapt;
f) temeiul de drept;
g) numele şi semnãtura preşedintelui sau ale vicepreşedintelui comisiei, dupã caz;
h) ştampila comisiei;
i) posibilitatea de a fi contestat.
(3) Actul administrativ emis în condiţiile alin. (2) prin intermediul mijloacelor informatice este valabil şi în cazul în care nu poartã semnãtura preşedintelui sau a vicepreşedintelui comisiei, dupã caz, şi ştampila comisiei, dacã îndeplineşte cerinţele legale aplicabile în materie.
ART. 13
(1) Actul administrativ se comunicã persoanei juridice cãreia îi este destinat sau persoanei împuternicite de cãtre aceasta, dupã caz.
(2) Comunicarea actului administrativ se face dupã cum urmeazã:
a) prin prezentarea reprezentantului persoanei juridice sau a persoanei împuternicite de cãtre aceasta, dupã caz, la sediul direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi primirea sub semnãturã a actului administrativ, data comunicãrii fiind data ridicãrii actului;
b) prin remiterea, sub semnãturã, a actului administrativ de cãtre persoanele împuternicite prin decizie a comisiei sau de cãtre organele fiscale teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, data comunicãrii fiind data remiterii sub semnãturã a actului;
c) prin poştã, la sediul social al persoanei juridice sau al persoanei împuternicite de cãtre aceasta, dupã caz, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, precum şi prin alte mijloace, dacã se asigurã transmiterea textului actului administrativ şi confirmarea primirii acestuia;
d) prin publicitate.
(3) Comunicarea prin publicitate se face prin afişarea, concomitent, la sediul Ministerului Finanţelor Publice şi pe pagina de internet a acestuia, a unui anunţ în care se menţioneazã cã a fost emis actul administrativ pe numele persoanei juridice sau al persoanei împuternicite de cãtre aceasta, dupã caz. Actul administrativ se considerã comunicat în termen de 15 zile calendaristice de la data afişãrii anunţului.
ART. 14
Actul administrativ produce efecte din momentul în care este comunicat persoanei juridice sau persoanei împuternicite de cãtre aceasta, dupã caz, sau la o datã ulterioarã menţionatã în actul administrativ comunicat, potrivit legii. Pentru cazuri urgente, când se pot dispune mãsuri operative, comunicarea se poate face atât de comisie, cât şi de organul fiscal teritorial la solicitarea comisiei sau a direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 15
Lipsa unuia dintre elementele actului administrativ referitoare la numele, prenumele şi calitatea persoanei care semneazã actul administrativ, numele şi prenumele ori denumirea persoanei juridice sau a persoanei împuternicite de cãtre aceasta, dupã caz, a obiectului actului administrativ sau a semnãturii preşedintelui sau vicepreşedintelui comisiei, cu excepţia prevãzutã la art. 12 alin. (3), atrage nulitatea acestuia. Nulitatea se poate constata la cerere sau din oficiu.
ART. 16
Comisia poate îndrepta erorile materiale din cuprinsul actului administrativ, din oficiu sau la cererea persoanei juridice sau a persoanei împuternicite de cãtre aceasta, dupã caz. Actul administrativ rectificat se va comunica persoanei juridice sau persoanei împuternicite de cãtre aceasta, dupã caz, potrivit legii.
ART. 17
(1) Împotriva deciziei comisiei se poate formula plângere prealabilã în condiţiile <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Plângerea prealabilã formulatã împotriva deciziei comisiei, în condiţiile prezentului ordin, este calea administrativã de atac prin care se solicitã autoritãţii publice emitente reexaminarea deciziei.
ART. 18
(1) Plângerea prealabilã se formuleazã în scris şi va cuprinde:
a) datele de identificare a contestatorului;
b) obiectul plângerii prealabile;
c) motivele de fapt şi de drept;
d) dovezile pe care se întemeiazã;
e) semnãtura contestatorului sau a împuternicitului acestuia, precum şi ştampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calitãţii de împuternicit al contestatorului, persoanã fizicã sau juridicã, se face potrivit legii.
(2) Plângerea prealabilã se depune la direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi nu este supusã taxelor de timbru.
ART. 19
Plângerea prealabilã se va depune în termen de 30 de zile de la data comunicãrii actului administrativ.
ART. 20
(1) Plângerea prealabilã poate fi retrasã de contestator pânã la soluţionarea acesteia. Comisia va comunica contestatorului decizia prin care se ia act de renunţarea la contestaţie.
(2) Prin retragerea plângerii nu se pierde dreptul de a se înainta o nouã plângere în interiorul termenului de depunere a acesteia.
ART. 21
(1) În soluţionarea plângerii prealabile, comisia se pronunţã prin decizie.
(2) Decizia emisã în soluţionarea plângerii prealabile este definitivã în sistemul cãilor administrative de atac.
ART. 22
(1) Decizia de soluţionare a plângerii prealabile se emite în formã scrisã şi va cuprinde: preambulul, considerentele şi dispozitivul.
(2) Preambulul conţine: denumirea comisiei, numele sau denumirea contestatorului, sediul social al operatorului economic, numãrul de înregistrare a contestaţiei la direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, obiectul cauzei, precum şi sinteza plângerii prealabile.
(3) Considerentele cuprind motivele de fapt şi de drept care au format convingerea comisiei în emiterea deciziei.
(4) Dispozitivul cuprinde soluţia pronunţatã, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitatã.
ART. 23
(1) În soluţionarea plângerii prealabile, comisia va verifica motivele de fapt şi de drept care au stat la baza emiterii actului administrativ. Analiza plângerii prealabile se face în raport de susţinerile formulate de contestatar, de dispoziţiile legale invocate de acesta şi de documentele existente la dosarul cauzei. Soluţionarea plângerii prealabile se face în limitele sesizãrii.
(2) Comisia, pentru lãmurirea cauzei, poate solicita punctul de vedere al direcţiilor de specialitate din minister sau al altor instituţii şi autoritãţi.
(3) Prin soluţionarea plângerii prealabile nu se poate crea o situaţie mai grea contestatorului în propria cale de atac.
(4) Contestatorul, intervenienţii sau împuterniciţii acestora pot sã solicite şi sã depunã probe noi în susţinerea cauzei.
ART. 24
(1) Prin decizie, plângerea prealabilã va putea fi admisã în tot sau în parte ori respinsã.
(2) În cazul admiterii plângerii prealabile se decide, dupã caz, anularea în tot sau în parte a actului administrativ emis de comisie, care face obiectul contestaţiei.
ART. 25
(1) Dacã se constatã de cãtre comisie neîndeplinirea unei condiţii procedurale, plângerea prealabilã va fi respinsã fãrã a se proceda la analiza pe fond a cauzei.
(2) Plângerea prealabilã nu poate fi respinsã dacã poartã o denumire greşitã.
ART. 26
(1) Decizia privind soluţionarea plângerii prealabile se comunicã contestatorului în formã scrisã, în condiţiile prevãzute la art. 13.
(2) Deciziile emise în soluţionarea plângerilor prealabile pot fi atacate la instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ competentã, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 27
Deciziile comisiei sunt definitive şi produc efecte juridice de la data comunicãrii.

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 29 iulie 2009.
Nr. 2.405.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016