Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.404 din 9 septembrie 2022  pentru aprobarea termenelor şi formatului de transmitere a situaţiilor centralizatoare în vederea emiterii tichetelor sociale electronice şi acordarea sprijinului material prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2022 privind unele măsuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate în situaţii de risc de deprivare materială şi/sau risc de sărăcie extremă, suportate parţial din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.404 din 9 septembrie 2022 pentru aprobarea termenelor şi formatului de transmitere a situaţiilor centralizatoare în vederea emiterii tichetelor sociale electronice şi acordarea sprijinului material prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2022 privind unele măsuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate în situaţii de risc de deprivare materială şi/sau risc de sărăcie extremă, suportate parţial din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestuia

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 908 din 15 septembrie 2022
    Având în vedere prevederile art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2022 privind unele măsuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate în situaţii de risc de deprivare materială şi/sau risc de sărăcie extremă, suportate parţial din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul:
    - art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale,
    ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, ministrul finanţelor şi ministrul muncii şi solidarităţii sociale emit următorul ordin:


    ART. 1
    (1) Sprijinul material sub formă de tichet social pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde acordat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2022 privind unele măsuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate în situaţii de risc de deprivare materială şi/sau risc de sărăcie extremă, suportate parţial din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţa de urgenţă, se asigură de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene pe baza situaţiilor centralizatoare transmise de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, primite de la entităţile aflate în subordonarea/coordonarea/autoritatea acestuia.
    (2) Situaţiile centralizatoare prevăzute la alin. (1) se întocmesc potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
    (3) Situaţiile centralizatoare se transmit Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene în format electronic şi conţin:
    a) beneficiarii aflaţi în plată în luna de plată anterioară celei pentru care se efectuează plata sprijinului, în cazul celor prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă;
    b) beneficiarii aflaţi în evidenţă în luna anterioară celei pentru care se efectuează plata sprijinului, în cazul celor prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. b)-e) din ordonanţa de urgenţă;
    c) beneficiarii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. c), d) şi f) din ordonanţa de urgenţă, pe baza listelor transmise de autorităţile administraţiei publice locale conform art. 9 alin. (8) din ordonanţa de urgenţă.

    (4) În anul 2022, lunile în care se acordă sprijinul material sunt iunie, august, octombrie şi decembrie.

    ART. 2
    (1) Transmiterea către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a situaţiilor centralizatoare prevăzute la art. 1 alin. (1) se face până cel târziu în data de 5 a lunii în care se face plata sprijinului. Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale va transmite Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene situaţii centralizatoare, pe judeţe şi categorii de beneficiari care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute de ordonanţa de urgenţă.
    (2) Pentru transmiterea situaţiilor centralizatoare se procedează după cum urmează:
    a) în cazul beneficiarilor aflaţi în evidenţa entităţilor aflate în subordonarea/coordonarea/autoritatea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale:
    (i) până pe data de 20 a lunii anterioare celei în care se face plata sprijinului, Casa Naţională de Pensii Publice şi Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială întocmesc listele cu beneficiarii aflaţi în bazele de date proprii;
    (ii) lista întocmită de Casa Naţională de Pensii Publice conţine exclusiv persoanele prevăzute la art. 3 alin.(1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, iar pentru lista cu persoanele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă va face schimb de date cu Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială în vederea corelării listelor potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă;
    (iii) în data de 26 a lunii anterioare celei în care se face plata sprijinului sau, în situaţia în care această dată este zi nelucrătoare, în ziua lucrătoare imediat următoare instituţiile prevăzute la pct. (i) transmit, în condiţiile art. 70^1 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală listele cu beneficiarii în vederea determinării venitului lunar realizat potrivit prevederilor art. 4 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă;
    (iv) în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la primirea listelor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală determină veniturile persoanelor prevăzute în liste şi transmite Casei Naţionale de Pensii Publice şi Agenţiei de Plăţi şi Inspecţie Socială lista cuprinzând veniturile determinate în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă;
    (v) în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la primirea listelor de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Casa Naţională de Pensii Publice şi Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială transmit Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale listele finale cu beneficiarii sprijinului material;
    (vi) până în termenul prevăzut la alin. (1), Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale transmite Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene situaţia centralizatoare, însoţită de o adresă de înaintare;

    b) în cazul beneficiarilor pentru care primăria întocmeşte situaţiile centralizatoare conform art. 9 alin. (8) din ordonanţa de urgenţă:
    (i) până la data de 5 a lunii anterioare celei în care se face plata sprijinului, primăriile centralizează solicitările depuse şi le trimit la agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti;
    (ii) agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti centralizează situaţiile la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în termen de maximum 2 zile şi le trimite la Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială pentru centralizare la nivelul întregii ţări;
    (iii) pentru verificarea condiţiei de venit şi pentru transmiterea la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a listei finale cu beneficiarii sprijinului material, prevederile lit. a) pct. (iii)-(vi) se aplică în mod corespunzător;


    (3) Pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. f) din ordonanţa de urgenţă, verificarea veniturilor nu se efectuează.
    (4) Veniturile sunt cele prevăzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă.
    (5) Formatul de transmitere a listelor şi structura acestora sunt în conformitate cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.

    ART. 3
    (1) Situaţiile centralizatoare prevăzute la art. 2 se actualizează cu evidenţierea separată a modificărilor intervenite faţă de listele anterioare, respectiv a beneficiarilor nou-introduşi şi a celor care nu mai îndeplinesc condiţiile de acordare a sprijinului material.
    (2) Situaţia prevăzută la alin. (1) se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 4
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat

    ANEXA 1

     - Model -
    Situaţie centralizatoare cu beneficiarii sprijinului material sub formă de tichet social pe suport electronic
    pentru produse alimentare şi mese calde^1
    Judeţul ............................
    Categoria de beneficiari: pensionari/persoane cu handicap etc.

┌─────┬───┬──────────────┬──────────┬──────────┬──────┬───────┬────┬─────┬────┬───┬───────┬────────┐
│ │ │ │Dosar de │ │ │ │ │ │ │ │ │Venit │
│ │ │ │pensie/ │ │ │ │ │ │ │ │ │(total │
│ │ │Numele şi │Nr. │Localitate│ │ │ │ │ │ │ │sau │
│Cod │CNP│prenumele │certificat│de │Strada│Număr │Bloc│Scara│Etaj│Ap.│Oficiul│mediu │
│judeţ│ │beneficiarului│de │domiciliu │ │clădire│ │ │ │ │poştal │per │
│ │ │ │handicap/ │ │ │ │ │ │ │ │ │membru │
│ │ │ │dispoziţie│ │ │ │ │ │ │ │ │familie)│
│ │ │ │de primar │ │ │ │ │ │ │ │ │^2 │
├─────┼───┼──────────────┼──────────┼──────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼───┼───────┼────────┤
│ │… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───┼──────────────┼──────────┼──────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼───┼───────┼────────┤
│ │… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───┼──────────────┼──────────┼──────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼───┼───────┼────────┤
│ │… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───┴──────────────┴──────────┴──────────┴──────┴───────┴────┴─────┴────┴───┴───────┴────────┘


    ^1 Se completează pentru fiecare judeţ şi fiecare categorie de beneficiari în parte.
    ^2 Pentru pensionari şi pentru persoanele încadrate în grad de handicap se va trece venitul propriu; în cazul familiilor, altele decât cele beneficiare de ajutor social în baza Legii nr. 416/2001 privind venituri minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, sau de alocaţie pentru susţinerea familiei în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se va trece venitul mediu net lunar pe membru de familie. În cazul beneficiarilor de ajutor social se va trece VMG, iar în cazul beneficiarilor de alocaţie pentru susţinerea familiei se va trece ASF.

    ANEXA 2

     - Model -
    Situaţie centralizatoare cu beneficiarii^1 sprijinului material sub formă de tichet social pe suport electronic
    pentru produse alimentare şi mese calde actualizate cu evidenţierea separată
    a modificărilor intervenite faţă de listele anterioare
    Judeţul ...........................
    Categoria de beneficiari: pensionari/persoane cu handicap etc.

┌─────┬───┬──────────────┬──────────┬───────────┬──────┬───────┬────┬─────┬────┬───┬───────┬────────┬──────────┐
│ │ │ │Dosar de │ │ │ │ │ │ │ │ │Venit │ │
│ │ │ │pensie/ │ │ │ │ │ │ │ │ │(total │ │
│ │ │Numele şi │Nr. │Localitatea│ │ │ │ │ │ │ │sau │Cod/ │
│Cod │CNP│prenumele │certificat│de │Strada│Număr │Bloc│Scara│Etaj│Ap.│Oficiul│mediu │Observaţii│
│judeţ│ │beneficiarului│de │domiciliu │ │clădire│ │ │ │ │poştal │per │(0 /1/ 2) │
│ │ │ │handicap/ │ │ │ │ │ │ │ │ │membru │ │
│ │ │ │dispoziţie│ │ │ │ │ │ │ │ │familie)│ │
│ │ │ │de primar │ │ │ │ │ │ │ │ │^2 │ │
├─────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───┴──────────────┴──────────┴───────────┴──────┴───────┴────┴─────┴────┴───┴───────┴────────┴──────────┘


    Cod observaţii:
    "0" = nemodificat;
    "1" = nou-intrat faţă de lista anterioară;
    "2" = încetare plată; nu se mai încadrează în categoriile de beneficiari prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2022 privind unele măsuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate în situaţii de risc de deprivare materială şi/sau stare de sărăcie extremă, suportate parţial din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare.

    ^1 Se completează pentru fiecare categorie de beneficiari în parte.
    ^2 Pentru pensionari şi pentru persoanele încadrate în grad de handicap se va trece venitul propriu; în cazul familiilor, altele decât cele beneficiare de ajutor social în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, sau de alocaţie pentru susţinerea familiei în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se va trece venitul mediu net lunar pe membru de familie. În cazul beneficiarilor de ajutor social se va trece VMG, iar în cazul beneficiarilor de alocaţie pentru susţinerea familiei se va trece ASF.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016