Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.400 din 5 octombrie 2010  privind Procedura de aplicare a dispozitiilor art. 61-65 si ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.400 din 5 octombrie 2010 privind Procedura de aplicare a dispozitiilor art. 61-65 si ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2010
ORDIN nr. 2.400 din 5 octombrie 2010
privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2010


În baza art. 61-65 şi a art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se stabileşte Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea vamalã, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, organele fiscale teritoriale subordonate acestora vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 492/2007 privind Procedura de aplicare a prevederilor art. 65 şi 79 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de drepturi vamale, cu modificãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 234 din 4 aprilie 2007.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu

Bucureşti, 5 octombrie 2010.
Nr. 2.400.


ANEXÃ

PROCEDURA
de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale
art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009
al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de
instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale

ART. 1
În aplicarea dispoziţiilor art. 61-65, respectiv ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, denumit în continuare Regulament, prin organizaţii de stat sau organizaţii de binefacere ori filantropice se înţelege ministerele şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale sau locale, cãmine de bãtrâni şi centrele de plasament pentru minori finanţate integral de la bugetul de stat, care funcţioneazã potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 2
(1) În vederea aprobãrii organizaţiilor de stat sau a altor organizaţii de binefacere ori filantropice care pot beneficia de scutire de taxe vamale în baza prevederilor art. 61-65 şi 74-80 din Regulament, în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se constituie câte o comisie formatã din:
- preşedinte - director executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau şef al administraţiei finanţelor publice de sector;
- membru - director adjunct executiv cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului sau şef administraţie, adjunct al administraţiei finanţelor publice de sector;
- membru - şef serviciu/birou juridic.
(2) Secretariatul comisiei este asigurat de un expert din cadrul serviciului, cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului.
ART. 3
(1) Organizaţia solicitantã va depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti o cerere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, semnatã de reprezentantul sãu legal, în care se vor menţiona denumirea, sediul social, obiectul de activitate, codul fiscal şi scopul concret pentru care se solicitã aprobarea, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) actul de înfiinţare (copie);
b) statutul, dupã caz (copie);
c) codul de identificare fiscalã (copie);
d) referat al administraţiei finanţelor publice în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul social solicitantul, din care sã rezulte dacã acesta a respectat disciplina financiarã, respectiv cã a achitat obligaţiile fiscale şi a depus în termen declaraţiile aferente. Excepţie fac ministerele şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale.
(2) Odatã cu cererea prevãzutã la alin. (1) organizaţia importatoare depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti o declaraţie scrisã prin care se angajeazã cã va achita taxele vamale în cazul în care comisia nu acordã scutirea.
(3) Comisia va analiza documentele depuse şi va decide asupra aprobãrii. Aprobarea, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, va fi semnatã de preşedintele comisiei şi va fi comunicatã solicitantului în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii documentaţiei la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(4) În caz de respingere a cererilor prezentate se vor preciza motivele care au stat la baza acestei decizii.
ART. 4
Aprobarea se acordã numai pentru urmãtoarele domenii înscrise în actul de înfiinţare al organizaţiei: servicii sociale, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, sãnãtate, filantropie şi voluntariat, elaborarea şi implementarea strategiilor de guvernare şi exclusiv pentru bunurile importate potrivit scopurilor prevãzute la art. 61-65 şi 74-80 din Regulament.
ART. 5
Aprobarea se prezintã în original la autoritatea vamalã, care va menţiona pe verso numãrul şi data declaraţiei vamale de punere în liberã circulaţie şi va reţine o copie. Scutirea de taxe vamale se acordã dupã verificarea îndeplinirii celorlalte condiţii prevãzute de lege.
ART. 6
Organizaţiile care primesc aprobarea vor transmite la direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv la administraţia finanţelor publice a sectorului municipiului Bucureşti care a dat aprobarea un raport anual privind activitatea desfãşuratã în baza aprobãrii, respectiv structura şi cantitatea bunurilor importate şi destinaţia acestora.
ART. 7
În situaţia constatãrii de cãtre organele teritoriale de control fiscal a nerespectãrii prevederilor Regulamentului, organizaţiilor li se anuleazã aprobarea de cãtre aceeaşi autoritate care a eliberat-o şi care va înştiinţa autoritatea vamalã, în vederea încasãrii taxelor vamale aferente operaţiunilor care au fost efectuate cu încãlcarea reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 8
Organele teritoriale de control fiscal vor efectua verificãri la entitãţile care au beneficiat de aprobare, cel puţin o datã pe an, asupra modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã.


ANEXA 1
la procedurã

Denumirea organizaţiei ......................
codul fiscal ................................
Adresa ......................................
Telefon .....................................
Nr. de înregistrare .........................

CERERE

În conformitate cu prevederile art. 61-65 sau 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale şi în baza documentaţiei anexate, solicitãm aprobarea pentru desfãşurarea activitãţilor de import în condiţiile art. 61-65 sau 74-80 din acest regulament.

Reprezentantul legal al organizaţiei,
................................
(numele şi prenumele)

................................
(semnãtura şi ştampila)

Data .....................


ANEXA 2
la procedurã

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ................
Administraţia Finanţelor Publice a Sectorului .....................

DECIZIA
Nr. ...... din ...........

În conformitate cu prevederile art. 61-65 sau 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, pe baza documentaţiei depuse şi înregistrate sub nr. ........................., se aprobã desfãşurarea activitãţii de import în condiţiile art. 61-65 sau 74-80 din acest regulament de cãtre organizaţia ........................., cu sediul social în localitatea ......................., str. .................... nr. ........, codul fiscal ..............., telefon ...................., reprezentatã legal de cãtre ......(numele şi prenumele).... .

Director executiv,
..................


--------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016