Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.399 din 24 iulie 2015  privind implementarea proiectelor finanţate în cadrul DMI 3.1. Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.399 din 24 iulie 2015 privind implementarea proiectelor finanţate în cadrul DMI 3.1. "Promovarea culturii antreprenoriale"

EMITENT: MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 577 din 31 iulie 2015

    În baza:
    - Hotărârii Guvernului nr. 398/2015 privind stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    - Hotărârii Guvernului nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare, a Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007;
    - adoptării unor măsuri financiare pentru creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene;
    - Ordinului ministrului fondurilor europene nr. 1.063/2014 pentru aprobarea Ghidului Solicitantului Condiţii Specifice pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 174 "Dezvoltarea carierei didactice" finanţată prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 1.3, a Ghidului Solicitantului Condiţii Specifice pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 175 "Firme de exerciţiu pentru elevi" finanţată prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 2.1, a Ghidului Solicitantului Condiţii Specifice pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 176 "România Start-up" finanţată prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 3.1, şi a schemei de ajutor de minimis "Sprijin pentru antreprenori" finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 3.1;
    - Instrucţiunii nr. 108/11.05.2015 privind implementarea proiectelor finanţate în cadrul DMI 3.1. "Promovarea culturii antreprenoriale",
    în temeiul art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul fondurilor europene emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Contribuţia proprie în proiectele finanţate în cadrul Cererii de propuneri de proiecte nr. 176 "România Start-up" se asigură după cum urmează:
    A. pentru partea de finanţare care nu intră sub incidenţa schemei de ajutor de minimis, contribuţia proprie este asigurată de către beneficiar şi/sau partener/parteneri în conformitate cu prevederile contractului de finanţare, ale Acordului de parteneriat şi ale Instrucţiunilor AM POSDRU;
    B. pentru partea de finanţare care intră sub incidenţa schemei de ajutor de minimis, contribuţia proprie este asigurată de către întreprinderea creată (beneficiarul schemei de ajutor de minimis), în procentul de cofinanţare asumat la nivelul proiectului, conform prevederilor Instrucţiunii AM POSDRU nr. 108/11.05.2015;
    C. mecanismul asigurării contribuţiei proprii este următorul:
    a) cereri de rambursare - beneficiarul va depune cereri de rambursare care vor include cheltuieli angajate şi plătite de beneficiar/partener către întreprindere (respectiv tranşe de subvenţie aferente întreprinderii, conform planului de afaceri selectat), la valoarea integrală. Totodată, fiecare întreprindere va trebui să facă dovada, la momentul transmiterii cererii de rambursare, a depunerii/virării/transferului către beneficiar/ partener a sumei aferente contribuţiei proprii corespunzătoare valorii subvenţiei cuprinse în cererea de rambursare. Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (OIR POSDRU) va rambursa valoarea asistenţei financiare nerambursabile aferente cheltuielilor eligibile validate cuprinse în cererile de rambursare;
    b) cereri de plată - beneficiarul va depune cereri de plată aferente cheltuielilor angajate de beneficiar/partener (respectiv în una sau mai multe tranşe de subvenţie aferente întreprinderii, conform planului de afaceri selectat). Totodată, întreprinderea va trebui să facă dovada, la momentul transmiterii cererii de plată, a depunerii/virării/transferului, într-un cont distinct deschis la o unitate bancară, cont notificat în prealabil beneficiarului, a sumei aferente contribuţiei proprii corespunzătoare valorii cererii de plată. OIR POSDRU va rambursa valoarea asistenţei financiare nerambursabile aferente tranşelor de subvenţie eligibile validate cuprinse în cererile de plată. După primirea sumelor, în termen de două zile lucrătoare, beneficiarul/partenerul va transfera sumele cuvenite întreprinderilor, în contul notificat;
    c) la nivel beneficiar - întreprindere nou-înfiinţată, mecanismul decontării ajutorului de minimis este următorul:
    1. dacă cheltuielile nu au fost angajate şi plătite de către întreprindere înainte de încasarea subvenţiei în contul notificat, după validarea/verificarea de către beneficiar/partener a documentelor care angajează cheltuielile întreprinderii, întreprinderea va face dovada, către beneficiar, a plăţii integrale a cheltuielilor, adică inclusiv contribuţia proprie, doar din contul notificat;
    2. dacă cheltuielile au fost angajate şi plătite integral de către întreprindere din contul său curent înainte de încasarea subvenţiei, sumele aferente vor fi transferate (restituite/rambursate) din contul notificat beneficiarului în contul curent al întreprinderii, imediat după validarea/verificarea cheltuielilor de către beneficiar/partener a cheltuielilor.
    ART. 2
    (1) Prin derogare de la prevederile Ghidului Solicitantului Condiţii Specifice aferent Cererii de propuneri de proiecte nr. 176 "România Start-up", în situaţia în care selecţia beneficiarilor de subvenţii (planurilor de afaceri) nu a putut fi finalizată în termen de 4 luni de la semnarea contractului de finanţare, ceea ce poate conduce la nerealizarea ţintelor asumate ale indicatorilor, procesul de selecţie a planurilor de afaceri poate fi reluat.
    (2) Activitatea de selecţie a planurilor de afaceri se poate realiza până în luna a 7-a de implementare, concomitent cu semnarea acordurilor de finanţare şi/sau cu operaţionalizarea întreprinderilor pentru care procesul de selecţie s-a finalizat.
    (3) În acest sens, beneficiarul finanţării nerambursabile va depune la OIR POSDRU responsabil un act adiţional pentru reintroducerea activităţii de selecţie a planurilor de afaceri.
    ART. 3
    Operaţionalizarea întreprinderilor se va realiza până cel târziu în luna a 8-a de implementare a proiectului.
    ART. 4
    OIR POSDRU vor procesa cu celeritate actele adiţionale depuse în scopul reintroducerii activităţii de selecţie a planurilor de afaceri.


                         Ministrul fondurilor europene,
                                  Marius Nica

    Bucureşti, 24 iulie 2015.
    Nr. 2.399.
                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016