Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.328 din 22 decembrie 2023  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.836/2018  pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare  a Infrastructurii Rutiere - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.328 din 22 decembrie 2023 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1180 din 27 decembrie 2023
    Având în vedere prevederile art. 21 alin. (1), art. 40^1, art. 41 alin. (21) şi (22) şi ale art. 41^1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 1 alin. (2^5), art. 6 alin. (7) şi (8) şi ale art. 12^2 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1092 din 21 decembrie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La anexa nr. 1 partea 2, litera I) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "I) Recântărirea şi remăsurarea, prevăzute la pct. 7 din tabel:
    1. în agenţiile de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei, recântărirea şi remăsurarea se efectuează numai pe sensul de intrare în România, la solicitarea operatorului de transport;
    2. recântărirea se efectuează cu acelaşi aparat de măsurat cu care s-a efectuat verificarea iniţială;
    3. nu se efectuează recântărire sau remăsurare pentru traseul deja parcurs pe drumurile de interes naţional."

    2. La anexa nr. 1 partea 2, litera N) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "N) În cazul în care în agenţiile de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei, pe sensul de intrare în România, se constată că vehiculul are mase şi/sau dimensiuni mai mari decât cele înscrise în autorizaţia specială de transport, se emite autorizaţie specială de transport complementară, dacă masele şi dimensiunile rezultate în urma controlului se înscriu în limitele de competenţă ale agenţiilor de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei, inclusiv în cazul în care autorizaţia specială de transport a fost emisă în baza unui proiect de transport/studiu de traseu."

    3. La anexa nr. 1 partea 2, după litera N) se introduc două noi litere, lit. O) şi P), cu următorul cuprins:
    "O) În cazul în care masele şi dimensiunile vehiculului depăşesc limitele de competenţă ale agenţiilor de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei, iar autorizaţia specială de transport a fost emisă în baza unui proiect de transport/studiu de traseu, se emite autorizaţia specială de transport complementară de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. - central sau de subunităţi, în funcţie de limitele de competenţă, în baza documentelor emise de personalul cu drept de control din agenţiile de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei.
P) Autorizaţia specială de transport complementară reprezintă acea autorizaţie specială de transport care se întocmeşte în situaţia în care un transport autorizat depăşeşte masele şi/sau dimensiunile înscrise în autorizaţia specială de transport iniţială, după cum urmează:
    1. Autorizaţia specială de transport complementară se întocmeşte şi se calculează în mod similar cu autorizaţia specială de transport iniţială la valorile reale ale maselor şi dimensiunilor, stabilite prin cântărire şi măsurare la intrarea în România.
    2. Tariful de emitere a autorizaţiei speciale de transport complementare se calculează conform pct. 1.4 din tabel.
    3. La stabilirea contravalorii autorizaţiei speciale de transport complementare se recunoaşte contravaloarea tarifelor de depăşire achitate la autorizaţia specială de transport iniţială, calculate conform pct. 4-6.3 din tabel.
    4. Tarife care se încasează la autorizaţia specială de transport complementară:
    a) tariful de emitere calculat conform pct. 1.4 din tabel;
    b) diferenţa dintre tarifele de depăşire de la autorizaţia specială de transport complementară şi tarifele de depăşire din autorizaţia specială de transport iniţială.
    5. Dacă tarifele de depăşire din autorizaţia specială de transport complementară sunt mai mici decât tarifele de depăşire din autorizaţia specială de transport iniţială, diferenţa nu se restituie.
    6. Pentru cazul prevăzut la pct. 6 se încasează tariful de emitere a autorizaţiei speciale de transport complementare, calculat conform pct. 1.4 din tabel."

    4. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), dispoziţiile art. I pct. 2 intră în vigoare în termen de patru luni de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi dispoziţiile art. I pct. 4 intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2024.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 22 decembrie 2023.
    Nr. 2.328.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 1.836/2018)
    TARIFE DE TRECERE
    pentru utilizarea podului peste Dunăre în sensul Giurgiu-Ruse
     PARTEA 1


┌────┬────────────┬───────┬────────┬─────────┬────────────┐
│ │Categorie │Tarif -│Tarif - │ │ │
│Nr. │vehicul │euro │lei (cu │Nr. │Valabilitate│
│crt.│rutier │(cu TVA│TVA │treceri │ │
│ │ │inclus)│inclus) │ │ │
├────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │Vehicule │3,00 │15,00 │1 │o trecere │
│ │rutiere de │ │ │ │ │
│ │transport ├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │persoane cu │ │ │ │până la 31 │
│ │cel mult 8 +│48,00 │239,00 │20 │decembrie │
│1.1.│1 locuri pe │ │ │ │ │
│ │scaune ├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │(inclusiv │0,00 │0,00 │31/lună │6 luni │
│ │conducătorul│ │ │ │ │
│ │auto) - ├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │autoturisme │0,00 │0,00 │nelimitat│20 iunie │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │Vehicule │ │ │ │ │
│ │rutiere cu │ │ │ │ │
│ │masa totală │6,00 │30,00 │1 │o trecere │
│ │maximă │ │ │ │ │
│ │autorizată │ │ │ │ │
│ │mai mică sau│ │ │ │ │
│1.2.│egală cu 3,5├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │tone, │ │ │ │ │
│ │exclusiv │ │ │ │ │
│ │vehiculele │ │ │ │până la 31 │
│ │rutiere de │96,00 │477,00 │20 │decembrie │
│ │transport │ │ │ │ │
│ │persoane │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │Vehicule │ │ │ │ │
│ │rutiere de │ │ │ │ │
│ │transport │ │ │ │ │
│ │persoane cu │12,00 │60,00 │1 │o trecere │
│ │mai mult de │ │ │ │ │
│ │9 locuri pe │ │ │ │ │
│ │scaune │ │ │ │ │
│2.1.│(inclusiv ├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │conducătorul│ │ │ │ │
│ │auto) şi │ │ │ │ │
│ │maximum 23 │ │ │ │ │
│ │de locuri pe│209,00 │1.039,00│20 │până la 31 │
│ │scaune │ │ │ │decembrie │
│ │(inclusiv │ │ │ │ │
│ │conducătorul│ │ │ │ │
│ │auto) │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │Vehicule │ │ │ │ │
│ │rutiere cu │ │ │ │ │
│ │masa totală │12,00 │60,00 │1 │o trecere │
│ │maximă │ │ │ │ │
│ │autorizată │ │ │ │ │
│ │mai mare de │ │ │ │ │
│2.2.│3,5 tone şi ├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │mai mică de │ │ │ │ │
│ │7,5 tone, │ │ │ │ │
│ │exclusiv │ │ │ │până la 31 │
│ │vehiculele │209,00 │1.039,00│20 │decembrie │
│ │rutiere de │ │ │ │ │
│ │transport │ │ │ │ │
│ │persoane │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │Vehicule │ │ │ │ │
│ │rutiere cu │ │ │ │ │
│ │masa totală │ │ │ │ │
│ │maximă │18,00 │90,00 │1 │o trecere │
│ │autorizată │ │ │ │ │
│ │mai mare sau│ │ │ │ │
│ │egală cu 7,5│ │ │ │ │
│3. │tone şi mai ├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │mică de 12,0│ │ │ │ │
│ │tone, │ │ │ │ │
│ │exclusiv │ │ │ │ │
│ │vehiculele │314,00 │1.562,00│20 │până la 31 │
│ │rutiere de │ │ │ │decembrie │
│ │transport │ │ │ │ │
│ │persoane │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │Vehicule │ │ │ │ │
│ │rutiere de │25,00 │124,00 │1 │o trecere │
│ │transport │ │ │ │ │
│ │persoane cu │ │ │ │ │
│4.1.│mai mult de ├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │23 de locuri│ │ │ │ │
│ │pe scaune │ │ │ │până la 31 │
│ │(inclusiv │435,00 │2.163,00│20 │decembrie │
│ │conducătorul│ │ │ │ │
│ │auto) │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │Vehicule │ │ │ │ │
│ │rutiere cu │ │ │ │ │
│ │masa totală │ │ │ │ │
│ │maximă │25,00 │124,00 │1 │o trecere │
│ │autorizată │ │ │ │ │
│ │mai mare sau│ │ │ │ │
│ │egală cu │ │ │ │ │
│4.2.│12,0 tone şi├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │cu maximum 3│ │ │ │ │
│ │axe │ │ │ │ │
│ │(inclusiv), │ │ │ │ │
│ │exclusiv │435,00 │2.163,00│20 │până la 31 │
│ │vehiculele │ │ │ │decembrie │
│ │rutiere de │ │ │ │ │
│ │transport │ │ │ │ │
│ │persoane │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │Vehicule │ │ │ │ │
│ │rutiere cu │ │ │ │ │
│ │masa totală │ │ │ │ │
│ │maximă │37,00 │184,00 │1 │o trecere │
│ │autorizată │ │ │ │ │
│ │mai mare sau│ │ │ │ │
│ │egală cu │ │ │ │ │
│5. │12,0 tone şi├───────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ │cu minimum 4│ │ │ │ │
│ │axe │ │ │ │ │
│ │(inclusiv), │ │ │ │ │
│ │exclusiv │644,00 │3.203,00│20 │până la 31 │
│ │vehiculele │ │ │ │decembrie │
│ │rutiere de │ │ │ │ │
│ │transport │ │ │ │ │
│ │persoane │ │ │ │ │
└────┴────────────┴───────┴────────┴─────────┴────────────┘


     PARTEA 2

    Modul de aplicare a tarifelor
    A. Sunt exceptate de la plata tarifului de trecere vehiculele:
    a) deţinute în proprietate sau, după caz, utilizate în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare, de:
    I. unităţile Ministerului Apărării Naţionale;
    II. unităţile Ministerului Afacerilor Interne;
    III. unităţile Serviciului Român de Informaţii;
    IV. unităţile Serviciului de Informaţii Externe;
    V. unităţile Serviciului de Protecţie şi Pază;
    VI. unităţile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
    VII. Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate acesteia;
    VIII. serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
    IX. instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;
    X. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. şi subunităţile acesteia;
    XI. Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier;
    XII. Societatea Naţională de Cruce Roşie din România;
    XIII. serviciile de ambulanţă;

    b) aparţinând Corpului diplomatic şi vehiculele de transport consular, identificate prin numere de înmatriculare specifice;
    c) escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se supun controlului, în interes de stat ori securitate naţională;
    d) specializate, inclusiv vehiculele care efectuează transportul acestora, care participă la acţiuni de deszăpezire sau în situaţii de calamitate, dezastre naturale ori în situaţii de urgenţă cauzate de fenomene meteorologice deosebite comunicate de Administraţia Naţională de Meteorologie prin cod portocaliu ori roşu;
    e) care efectuează transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare, utilajele destinate intervenţiilor sau vehiculele care transportă astfel de utilaje, în cadrul unor misiuni umanitare pe teritoriul României sau care tranzitează România în scop umanitar, la solicitarea Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în baza unui protocol de colaborare între cele două părţi, care să prevadă metodologia de lucru, punctele de contact şi modalităţile de comunicare operativă între cele două părţi;
    f) care aparţin forţelor NATO/SOFA, inclusiv vehiculele aparţinând componentei civile, în temeiul Legii nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
    g) care aparţin forţelor NATO/SOFA/PfP, inclusiv vehiculele aparţinând componentei civile, în temeiul Legii nr. 23/1996 pentru ratificarea Acordului dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru pace cu privire la statutul forţelor lor şi a protocolului adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995;
    h) care aparţin (aflate în proprietate), sunt folosite de către ori pentru forţele Statelor Unite ale Americii, în interesul forţei, vehiculele aparţinând componentei civile şi membrilor de familie şi vehiculele care aparţin unei terţe părţi care efectuează transporturi în interesul forţei, în temeiul Legii nr. 260/2002 pentru ratificarea Acordului dintre România şi Statele Unite ale Americii privind statutul forţelor Statelor Unite ale Americii în România, semnat la Washington la 30 octombrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) care aparţin forţelor NATO/SOFA, NATO/SOFA/PfP, inclusiv vehiculele aparţinând componentei civile, în temeiul Legii nr. 126/2016 pentru ratificarea Acordului suplimentar la Protocolul de la Paris dintre Guvernul României şi Comandamentul Suprem al Forţelor Aliate din Europa şi Comandamentul Suprem Aliat pentru Transformare, semnat la Bruxelles la 2 decembrie 2015;
    j) care aparţin unei forţe armate, numai pe bază de reciprocitate, în temeiul Legii nr. 291/2007 privind intrarea, staţionarea, desfăşurarea de operaţiuni sau tranzitul forţelor armate străine pe teritoriul României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    k) care desfăşoară activităţi pentru asigurarea pazei patrimoniului drumurilor publice, întreţinerea curentă pe timp de vară şi de iarnă, lucrări de siguranţă rutieră şi reabilitare la pod, inclusiv drumul de acces, conform tabelelor aprobate de conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti;
    l) deţinute în proprietate sau, după caz, folosite în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare, de riverani;
    m) deţinute sau, după caz, folosite în baza unui drept legal, de către persoanele cu handicap accentuat sau grav sau deţinute de persoane îndreptăţite să beneficieze de gratuitate în numele persoanei cu handicap accentuat sau grav;
    n) care aparţin unei terţe părţi, folosite în interesul unei forţe militare şi care efectuează transporturi în interesul armatei române sau al unei forţe militare, în cadrul unui acord la care România este parte.

    B. NOTE:
    1. Pentru vehiculele de la lit. A.a)-A.c) care nu prezintă însemne sau înscrisuri distincte specifice, aşa cum prezintă vehiculele specializate de poliţie, jandarmerie, ambulanţă, pompieri, cele ale Ministerului Apărării Naţionale (MApN), Corpului diplomatic sau de transport consular, dovada încadrării în excepţiile de plată se face prin prezentarea certificatului de înmatriculare sau a documentelor de transport.
    2. Pentru vehiculele de la lit. A.e), dovada încadrării în excepţiile de la plată se face pe baza listelor de informare transmise de Ministerul Afacerilor Interne - Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă la adresele de corespondenţă stabilite prin protocolul de colaborare încheiat între cele două părţi.
    3. Prevederile de la lit. A.f)-A.j) şi A.n) se aplică în baza solicitărilor prealabile transmise de:
    a) MApN, prin structurile proprii;
    b) structurile militare internaţionale situate pe teritoriul României.
    Structurile menţionate la lit. a) şi b) răspund pentru încadrarea transporturilor în excepţia de la plata tarifelor.


    4. Pentru vehiculele de la lit. A.d) şi A.k), dovada încadrării în excepţiile de plată se face prin prezentarea certificatului de înmatriculare şi numai în cazurile anunţate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    5. Pentru vehiculele de la lit. A.l) şi A.m) dovada excepţiei de la plata tarifelor se face prin prezentarea permiselor de liberă trecere în original.
    6. În vederea justificării trecerii vehiculelor scutite, personalul Agenţiei de Control şi Încasare Giurgiu are dreptul să păstreze o copie după documentele justificative.
    7. Tarifele se aplică pentru o singură trecere, în sensul Giurgiu-Ruse.
    8. Tarifele pentru 20 de treceri sunt valabile pentru acelaşi tip de vehicul rutier, în baza unor bilete matcă-cupon preplătite, cu valabilitate până la data de 31 decembrie a fiecărui an.
    9. Tarifele pentru 20 de treceri sunt valabile numai pentru plata integrală anticipată.
    10. Biletele matcă-cupon preplătite se vor elibera cel puţin în următoarele puncte de lucru ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.: Agenţia de Control şi Încasare Giurgiu, Secţia de Drumuri Naţionale Bucureşti Sud şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti; alte puncte suplimentare faţă de cele menţionate vor fi publicate pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.
    11. Eliberarea biletelor matcă-cupon preplătite se face în urma depunerii unei cereri din partea persoanei juridice sau persoanei fizice care solicită treceri preplătite, la una dintre locaţiile menţionate la pct. 10.
    12. Biletele matcă-cupon vor fi eliberate în maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii prin care se solicită treceri preplătite la una dintre locaţiile menţionate la pct. 10.
    13. Modelul pentru biletele matcă-cupon preplătite, modelul pentru cererea de eliberare a biletelor matcă-cupon preplătite şi procedura de emitere, gestionare şi control al acestora vor fi stabilite de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    14. Modelul pentru cererea de eliberare a biletelor matcă-cupon preplătite va fi publicat pe pagina web a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. şi a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    15. Pentru componenta civilă prevăzută la lit. A.f)-A.j) se eliberează permise de liberă trecere pe durată nedeterminată, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. Modelul şi condiţiile de acordare se stabilesc interinstituţional.
    Permisele de liberă trecere vor fi anulate sau înlocuite în cazul în care persoanele nu mai beneficiază de dreptul acordat sau se modifică modelul permisului.

    16. Excepţiile de la plata tarifului de trecere menţionate la lit. A.l) se realizează în baza unor permise de liberă trecere, eliberate pentru o perioadă de 6 (şase) luni calendaristice, personalizate cu numărul de înmatriculare al vehiculului rutier deţinut sau utilizat în baza unui drept legal de riveran şi perioada de valabilitate.
    17. Prin riveran se înţelege persoana fizică:
    a) ce are domiciliul situat de o parte a cursului Dunării şi locul de muncă de cealaltă parte a cursului Dunării şi care utilizează podul pentru a se deplasa la/de la serviciu-de la/la domiciliu;
    b) salariată a unei societăţi comerciale care are puncte de lucru amplasate între secţiunea de încasare a tarifului de trecere şi podul peste Dunăre şi îşi desfăşoară activitatea în aceste puncte de lucru.

    18. Calitatea de riveran se atestă în baza:
    a) adresei de domiciliu din actul de identitate şi a documentului emis de angajator din care să rezulte calitatea de angajat, adresa punctului de lucru unde îşi desfăşoară activitatea şi perioada angajării, pentru persoanele prevăzute la pct. 17 lit. a);
    b) documentului emis de angajator din care să rezulte calitatea de angajat, adresa punctului de lucru unde îşi desfăşoară activitatea şi perioada angajării, pentru persoanele prevăzute la pct. 17 lit. b).

    19. Documentele în baza cărora se recunoaşte calitatea de riveran vor fi prezentate în limba română, iar în cazul traducerilor acestea trebuie autorizate.
    20. Pentru fiecare riveran, exceptarea de la plata tarifului de trecere se acordă pentru un singur autoturism înmatriculat în România, deţinut sau, după caz, utilizat în baza unui drept legal conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau deţinut de soţul/soţia solicitantului şi dobândit în timpul căsătoriei.
    21. Permisele de liberă trecere pentru riverani se vor elibera cel puţin în următoarele puncte de lucru ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.: Agenţia de Control şi Încasare Giurgiu, Secţia de Drumuri Naţionale Bucureşti Sud şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti; alte puncte suplimentare faţă de cele menţionate vor fi publicate pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.
    22. Permisele de liberă trecere pentru riverani se acordă în urma depunerii unei cereri din partea persoanei care solicită exceptarea de la plata tarifului de trecere, la unul dintre punctele de lucru menţionate la pct. 21.
    23. Cererea pentru eliberarea permiselor de liberă trecere pentru riverani se depune până în data de 20 a lunii şi va fi însoţită de adeverinţa în original emisă de angajator, copie după certificatul de înmatriculare al vehiculului/cartea de identitate a vehiculului, copie după actul de identitate şi, după caz, copie după certificatul de căsătorie.
    24. Eliberarea permisului de liberă trecere şi/sau comunicarea răspunsului, după caz, se fac/face cel târziu până în ultima zi lucrătoare din luna în care s-a depus documentaţia completă.
    25. Permisele de liberă trecere neridicate în termen de 45 de zile de la data depunerii documentelor se anulează, fiind necesară depunerea unei noi documentaţii complete pentru eliberarea unui nou permis de liberă trecere.
    26. Permisele de liberă trecere pentru riverani au valabilitate 6 (şase) luni începând cu data de 1 a lunii următoare în care sunt îndeplinite condiţiile de acordare a excepţiei.
    27. Modelul permiselor de liberă trecere pentru riverani, modelul pentru cererea de eliberare a permiselor de liberă trecere pentru riverani şi procedura de emitere, gestionare şi control al acestora vor fi stabilite de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    28. Modelul pentru cererea de eliberare a permiselor de liberă trecere pentru riverani va fi publicat pe pagina web a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. şi a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    29. Excepţiile de la plata tarifului de trecere menţionate la lit. A.m) se realizează în baza unor permise de liberă trecere eliberate pe o durată de 12 (douăsprezece) luni de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    30. Pentru fiecare persoană cu handicap accentuat sau grav se acordă exceptarea de la plata tarifului de trecere pentru un singur autoturism. Autoturismul poate fi deţinut sau, după caz, utilizat în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare, de către persoana cu handicap sau de către una dintre persoanele îndreptăţite să beneficieze de gratuitate în numele persoanei cu handicap.
    31. Permisele de liberă trecere pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav se acordă în urma depunerii unei cereri din partea persoanei cu handicap accentuat sau grav sau din partea uneia dintre persoanele îndreptăţite să beneficieze de gratuitate în numele persoanei cu handicap, la sediul Agenţiei de Control şi Încasare Giurgiu sau al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    32. Cererea pentru eliberarea permiselor de liberă trecere pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav se depune până în data de 20 a lunii şi va fi însoţită de „certificatul de încadrare în grad de handicap“, în copie conformă cu originalul, din care să reiasă gradul de handicap accentuat sau grav, copie după certificatul de înmatriculare al vehiculului/cartea de identitate a vehiculului, copie după actul de identitate (certificat de naştere) al persoanei cu handicap accentuat sau grav şi copie după actul de identitate al uneia dintre persoanele îndreptăţite să beneficieze de gratuitate în numele persoanei cu handicap.
    33. Permisele de liberă trecere pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav se vor elibera cel puţin în următoarele puncte de lucru ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.: Agenţia de Control şi Încasare Giurgiu şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti; alte puncte suplimentare faţă de cele menţionate vor fi publicate pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.
    34. Eliberarea permisului de liberă trecere şi/sau comunicarea răspunsului, după caz, se fac/face cel târziu până în ultima zi lucrătoare din luna în care s-a depus documentaţia completă.
    35. Permisele de liberă trecere neridicate în termen de 45 de zile de la data depunerii documentelor se anulează, fiind necesară depunerea unei alte documentaţii complete pentru eliberarea unui nou permis de liberă trecere.
    36. Permisele de liberă trecere pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav au valabilitate 12 (douăsprezece) luni începând cu data de 1 a lunii următoare în care sunt îndeplinite condiţiile de acordare a excepţiei.
    37. Modelul permiselor de liberă trecere pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav, modelul pentru cererea de eliberare a permiselor de liberă trecere pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav şi procedura de emitere, gestionare şi control al acestora vor fi stabilite de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    38. Modelul pentru cererea de eliberare a permiselor de liberă trecere pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav va fi publicată pe pagina web a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. şi a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
    39. În cazul modificării condiţiilor în baza cărora a fost acordată excepţia de la plata tarifelor, persoanele care au solicitat permisele de liberă trecere pentru riverani sau pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav au obligaţia de a anunţa în scris Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti, despre modificările survenite sau pierderea dreptului de gratuitate şi de a preda permisul de liberă trecere în original, în vederea anulării, în maximum 5 zile lucrătoare.
    40. Nedeclararea modificării condiţiilor în baza cărora a fost acordată excepţia de la plata tarifelor şi neanunţarea în termenul prevăzut la pct. 39 vor conduce la recuperarea de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti, de la persoanele care au beneficiat de gratuitate, a sumelor calculate pentru perioada cuprinsă între data de la care nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare a excepţiei şi data expirării valabilităţii permisului.
    41. Data de 20 iunie a fiecărui an este considerată „Ziua Podului“, în care autoturismele pot trece fără achitarea tarifului.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016