Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.328 din 10 decembrie 2021  privind aprobarea valorilor-limită  pentru indicatorii L_zsn, L_noapte, L_zi şi L_seară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.328 din 10 decembrie 2021 privind aprobarea valorilor-limită pentru indicatorii L_zsn, L_noapte, L_zi şi L_seară

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1235 din 28 decembrie 2021
    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei evaluare impact şi controlul poluării nr. DEICP/129.573 din 31.08.2021,
    în temeiul art. 91 alin. (3) din Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, al art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă valorile-limită pentru indicatorii L_zsn, L_noapte, L_zi şi L_seară, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    Bucureşti, 10 decembrie 2021.
    Nr. 2.328
    ANEXA 1

    VALORILE-LIMITĂ
    pentru indicatorii L_zsn, L_noapte, L_zi şi L_seară
    ART. 1
    Următorii termeni utilizaţi în prezenta anexă sunt definiţi la art. 4 din Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant:
    a) aglomerare;
    b) drum principal;
    c) cale ferată principală;
    d) aeroport principal;
    e) zonă liniştită într-o aglomerare;
    f) zonă liniştită în spaţiu deschis;
    g) hartă strategică de zgomot;
    h) plan de acţiune;
    i) indicator L_zsn;
    j) indicator L_noapte;
    k) indicator L_seară;
    l) indicator L_zi;
    m) valoare-limită;
    n) zgomot ambiant.


    ART. 2
    Următorii termeni utilizaţi în prezenta anexă sunt definiţi în standardul de stat STAS 10144/3-91 Străzi, Elemente geometrice - Prescripţii de proiectare:
    a) drumurile de categorie tehnică I;
    b) drumurile de categorie tehnică II;
    c) drumurile de categorie tehnică III;
    d) drumurile de categorie tehnică IV.


    ART. 3
    Valorile-limită stabilite în prezenta anexă reprezintă valorile-limită astfel cum sunt definite la art. 4 pct. 19 lit. a) şi c) din Legea nr. 121/2019 şi convertite pentru indicatorii L_noapte şi L_zsn, după caz, în conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr. 121/2019, după cum urmează:
    a) valorile-limită din tabelele nr. 1-7 sunt stabilite pentru fiecare sursă de zgomot ambiant în parte pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, pentru evaluarea situaţiilor existente;
    b) valorile-limită din tabelele nr. 8-10 sunt stabilite pentru fiecare sursă de zgomot ambiant în parte pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, atât pentru evaluarea situaţiilor existente, cât şi a celor noi;
    c) valorile-limită din tabelul nr. 11 sunt stabilite pentru fiecare sursă de zgomot ambiant în parte pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, pentru evaluarea situaţiilor noi.


    ART. 4
    Traficul rutier din aglomerări, la care se face referire în prezenta anexă, reprezintă traficul rutier pentru care se realizează hărţi strategice de zgomot şi planuri de acţiune conform prevederilor art. 38 lit. a) din Legea nr. 121/2019.

    ART. 5
    Traficul feroviar din aglomerări, la care se face referire în prezenta anexă, reprezintă traficul feroviar pentru care se realizează hărţi strategice de zgomot şi planuri de acţiune conform prevederilor art. 39 lit. c) din Legea nr. 121/2019.

    ART. 6
    Traficul aerian din aglomerări, la care se face referire în prezenta anexă, reprezintă traficul aerian pentru care se realizează hărţi strategice de zgomot şi planuri de acţiune conform prevederilor art. 39 lit. e) din Legea nr. 121/2019.

    ART. 7
    Amplasamentele industriale la care se face referire în prezenta anexă reprezintă amplasamentele industriale unde se desfăşoară activităţi industriale prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune conform prevederilor art. 38 lit. c) din Legea nr. 121/2019.

    ART. 8
    Porturile la care se face referire în prezenta anexă reprezintă porturile pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune conform art. 39 lit. f) din Legea nr. 121/2019.

    ART. 9
    Valorile de prag prevăzute în tabelele nr. 1-10 reprezintă praguri stabilite în vederea departajării zonelor pentru care se prioritizează implementarea măsurilor de reducere a zgomotului, prin realizarea hărţilor strategice de zgomot, astfel cum sunt prevăzute la pct. 1 lit. b) şi pct. 6 lit. b) din anexa nr. 4 la Legea nr. 121/2019, după cum urmează:
    a) se stabilesc cu prioritate măsurile de reducere a zgomotului pentru clădirile rezidenţiale sau cu funcţionalitate similară, şcoli, spitale şi zone liniştite, identificate prin aceste hărţi ca fiind poziţionate în zone pentru care se înregistrează valori mai mari decât valorile de prag;
    b) după stabilirea măsurilor de reducere a zgomotului pentru zonele specificate la lit. a), se stabilesc măsurile de reducere a zgomotului şi pentru clădirile rezidenţiale sau cu funcţionalitate similară, şcoli, spitale şi zone liniştite, identificate prin aceste hărţi ca fiind poziţionate în zone pentru care se înregistrează valori mai mici decât valorile de prag, dar mai mari decât limitele admisibile specificate în tabelele nr. 1-11, după caz.


    ART. 10
    Limitele admisibile prevăzute în tabelele nr. 1-11 reprezintă valorile-limită stabilite ţinându-se seama de:
    a) prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) prevederile tabelului nr. 8 din Standardul român SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant;
    c) prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 121/2019.


    ART. 11
    Limitele admisibile prevăzute în tabelele nr. 1-11 se iau în considerare după cum urmează:
    a) atunci când se realizează hărţile strategice de zgomot prevăzute la pct. 1 lit. b) şi pct. 6 lit. b) din anexa nr. 4 la Legea nr. 121/2019, prin partajarea zonei evidenţiate ca fiind expusă peste aceste limite admisibile;
    b) atunci când se realizează hărţile strategice de zgomot prevăzute la pct. 6 lit. c) din anexa nr. 4 la Legea nr. 121/2019, prin care se analizează şi se prezintă comparaţia dintre situaţia existentă şi situaţia viitoare, ca urmare a realizării hărţilor strategice de zgomot prevăzute la pct. 1 lit. a), c) şi d) din anexa nr. 4 la Legea nr. 121/2019, după caz, prin luarea în considerare a măsurilor de reducere a zgomotului care urmează să fie implementate.


    ART. 12
    În cazul în care pentru suprafeţele analizate prin hărţi strategice de zgomot există stabilite zone de protecţie sanitară astfel cum sunt definite la art. 1 lit. e) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, atunci limitele admisibile care se iau în considerare sunt cele de la poziţia 4 din tabelele nr. 1-5 şi poziţia 6 din tabelele nr. 6 şi 7.

    ART. 13
    În cazul în care pentru suprafeţele analizate prin hărţi strategice de zgomot nu există stabilite zone de protecţie sanitară astfel cum sunt definite la art. 1 lit. e) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, atunci limitele admisibile care se iau în considerare sunt cele de la poziţia 3 din tabelele nr. 1-5 şi poziţia 5 din tabelele nr. 6 şi 7.

    ART. 14
    În cazul în care în documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului sunt preluate zone acustice cu restricţii asociate realizate prin zonarea acustică în vecinătăţile unui aeroport, care sunt stabilite în conformitate cu prevederile notei 2 aferente tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant, atunci limitele admisibile care se iau în considerare pentru vecinătăţile aeroportului sunt cele de la poziţia 5 din tabelele nr. 4 şi 5 şi de la poziţia 3 din tabelul nr. 11.

    ART. 15
    Atunci când sunt identificate zone liniştite, astfel cum sunt definite la art. 4 pct. 22 din Legea nr. 121/2019, autorităţile administraţiei publice locale competente au obligaţia să preia aceste zone liniştite în planurile urbanistice generale (PUG), în scopul formulării de restricţii şi recomandări potrivit dispoziţiilor prevăzute la art. 4 pct. 25 din Legea nr. 121/2019.

    ART. 16
    Valorile-limită prevăzute în tabelele nr. 1-7 sunt aplicabile în vederea identificării zonelor partajate prin valori de prag ca urmare a realizării hărţilor strategice de zgomot şi a dimensionării măsurilor de reducere a zgomotului în funcţie de limitele admisibile.

    ART. 17
    Valorile-limită prevăzute în tabelul nr. 8 sunt aplicabile în vederea identificării zonelor liniştite şi pentru dimensionarea măsurilor de reducere a zgomotului care au ca scop păstrarea respectivelor zone ca zone liniştite.

    ART. 18
    Valorile-limită prevăzute în tabelul nr. 9 sunt aplicabile în vederea dimensionării măsurilor de reducere a zgomotului care au ca scop încadrarea şi păstrarea parcurilor, parcurilor recreaţionale şi cimitirelor ca zone liniştite, inclusiv în cazul construirii unora noi.

    ART. 19
    Valorile-limită prevăzute în tabelul nr. 10 sunt aplicabile în vederea identificării zonelor liniştite în spaţii deschise şi pentru dimensionarea măsurilor de reducere a zgomotului care au ca scop păstrarea respectivelor zone ca zone liniştite.

    ART. 20
    Valorile-limită prevăzute în tabelul nr. 11 sunt aplicabile în vederea dimensionării măsurilor de reducere a zgomotului în funcţie de limitele admisibile respective, în următoarele cazuri:
    a) la realizarea evaluării de mediu, ca urmare a desfăşurării procedurilor de evaluare de mediu în conformitate cu prevederile art. 73 lit. d)-g) din Legea nr. 121/2019, prin elaborarea de hărţi strategice de zgomot în scopul realizării de predicţii ale stării viitoare a zgomotului potrivit dispoziţiilor prevăzute la pct. 1 lit. a) din anexa nr. 4 la Legea nr. 121/2019;
    b) atunci când în cadrul dezvoltării unui aeroport se măreşte capacitatea acestuia prin lungirea unor piste existente sau prin construirea unor noi piste, luându-se în considerare viitoarele proceduri de zbor instrumental aferente noii situaţii, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în această situaţie pentru aeroporturi, dacă acestea sunt aeroporturi principale sau aeroporturi urbane aflate în interiorul aglomerărilor sau dacă sunt poziţionate în afara aglomerărilor, dar traficul aerian se desfăşoară parţial sau total peste teritoriul aglomerărilor;
    c) atunci când în cadrul dezvoltării unui aeroport se măreşte capacitatea acestuia prin construirea de noi terminale, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în această situaţie pentru aeroporturi, dacă acestea sunt aeroporturi principale sau aeroporturi urbane aflate în interiorul aglomerărilor sau dacă sunt poziţionate în afara aglomerărilor, dar traficul aerian se desfăşoară parţial sau total peste teritoriul aglomerărilor;
    d) atunci când se proiectează proceduri operaţionale noi pentru un aeroport existent sau pentru un aeroport care urmează să fie construit, ţinându-se seama astfel de impactul zgomotului asupra populaţiei care locuieşte în vecinătatea aeroporturilor din România prin realizarea unor modelări acustice care să aibă ca scop previzionarea amprentei zgomotului la sol cauzate de utilizarea în viitor a respectivelor proceduri operaţionale, în conformitate cu dispoziţiile prevăzute la art. 80 lit. c) din Legea nr. 121/2019;
    e) atunci când se proiectează şi se aprobă procedurile operaţionale pentru reducerea zgomotului în cazul unui aeroport principal sau urban pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune;
    f) atunci când se proiectează şi se aprobă procedurile de management al zgomotului aeroportuar, cum ar fi alternarea traiectoriilor de zbor şi distribuirea zgomotului inclusiv peste o zonă rezidenţială sau concentrarea traiectoriilor de zbor şi concentrarea zgomotului peste o zonă nerezidenţială, în cazul unui aeroport principal sau urban pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune;
    g) atunci când se lărgeşte trama drumului în cazul unui drum principal, luându-se în considerare traficul rutier previzionat, precum şi la realizarea planurilor de acţiune pentru aceste drumuri;
    h) atunci când se construieşte un nou drum principal, luânduse în considerare traficul rutier previzionat, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor drumuri;
    i) atunci când se construieşte o nouă cale ferată principală, luându-se în considerare traficul feroviar previzionat, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor căi ferate;
    j) atunci când se construieşte o nouă cale ferată sau se dublează o linie de cale ferată simplă existentă, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor căi ferate, dacă acestea se află poziţionate în interiorul aglomerărilor;
    k) atunci când se construieşte o nouă instalaţie industrială pe un amplasament industrial existent unde se desfăşoară activităţi industriale astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările şi completările ulterioare, luându-se în considerare puterea acustică generată de sursele de zgomot ale viitoarei instalaţii şi toate sursele de zgomot deja existente pe amplasament, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor amplasamente industriale, dacă se află poziţionate în interiorul aglomerărilor sau dacă zgomotul provenit de la un amplasament situat în afara unei aglomerări conduce la o expunere la zgomot de peste 50 dB pe perioada nopţii în interiorul unei aglomerări;
    l) atunci când se construieşte un nou amplasament industrial unde se vor desfăşura activităţi industriale astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, luându-se în considerare toate sursele de zgomot care vor exista pe viitorul amplasament, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor amplasamente industriale, dacă se află poziţionate în interiorul aglomerărilor sau dacă zgomotul provenit de la un amplasament situat în afara unei aglomerări conduce la o expunere la zgomot de peste 50 dB pe perioada nopţii în interiorul unei aglomerări;
    m) în cazul unui aeroport principal, aeroport urban, drum principal sau al unei căi ferate principale, precum şi în cazul unei căi ferate sau al unui drum din interiorul unei aglomerări, pentru care se realizează estimări ale zgomotului, luându-se în considerare un trafic cu mai mult de 50% mai mare decât traficul existent;
    n) în cazul unui amplasament industrial existent unde se desfăşoară activităţi industriale astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, dacă se construieşte o nouă facilitate în cadrul respectivului amplasament care va prezenta noi surse de zgomot, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor amplasamente industriale, dacă se află poziţionate în interiorul aglomerărilor sau dacă zgomotul provenit de la un amplasament situat în afara unei aglomerări conduce la o expunere la zgomot de peste 50 dB pe perioada nopţii în interiorul unei aglomerări;
    o) atunci când se construieşte un nou port, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor porturi, dacă se află poziţionate în interiorul aglomerărilor sau dacă zgomotul provenit de la un amplasament portuar situat în afara unei aglomerări conduce la o expunere la zgomot de peste 50 dB pe perioada nopţii în interiorul unei aglomerări;
    p) atunci când se măreşte capacitatea portuară a unui port existent, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor porturi, dacă se află poziţionate în interiorul aglomerărilor sau dacă zgomotul provenit de la un amplasament portuar situat în afara unei aglomerări conduce la o expunere la zgomot de peste 50 dB pe perioada nopţii în interiorul unei aglomerări;
    q) atunci când în cadrul unui port existent se construieşte un amplasament industrial unde se vor desfăşura activităţi industriale astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la realizarea planurilor de acţiune în cazul acestor amplasamente industriale şi/sau porturi, dacă se află poziţionate în interiorul aglomerărilor sau dacă zgomotul provenit de la respectivul amplasament, dacă este situat în afara unei aglomerări, conduce la o expunere la zgomot de peste 50 dB pe perioada nopţii în interiorul unei aglomerări.
    Tabel nr. 1 Valori-limită pentru sursa de zgomot trafic rutier în aglomerări

┌────┬─────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ │Valori-limită │Aplicabilitate│
│Nr. │Tip │ │pentru │
│crt.│valori-limită├─────┬────────┤situaţia │
│ │ │L_zsn│L_noapte│existentă │
│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Străzi │
│1 │Valori de │70 │60 │categoriile │
│ │prag │ │ │tehnice I şi │
│ │ │ │ │II │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Străzi │
│2 │Valori de │65 │55 │categoriile │
│ │prag │ │ │tehnice III şi│
│ │ │ │ │IV │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Străzi │
│3 │Limită │56^1 │50^1 │categoriile │
│ │admisibilă │ │ │tehnice I, II,│
│ │ │ │ │III şi IV │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Străzi │
│4 │Limită │56^2 │45^2 │categoriile │
│ │admisibilă │ │ │tehnice I, II,│
│ │ │ │ │III şi IV │
└────┴─────────────┴─────┴────────┴──────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă din tabelul nr. 8 şi nota 1 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) şi (2) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu notele 1 şi 4 aferente tabelului nr. 8 din SR 10009 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).

    Tabel nr. 2 Valori-limită pentru sursa de zgomot drumuri principale în aglomerări şi în exteriorul acestora

┌────┬─────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ │Valori-limită │Aplicabilitate│
│Nr. │Tip │ │pentru │
│crt.│valori-limită├─────┬────────┤situaţia │
│ │ │L_zsn│L_noapte│existentă │
│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │Valori de │ │ │Autostrăzi şi │
│1 │prag │70 │60 │drumuri │
│ │ │ │ │naţionale │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Drumuri │
│2 │Valori de │65 │55 │judeţene şi │
│ │prag │ │ │drumuri │
│ │ │ │ │comunale │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Autostrăzi, │
│ │ │ │ │drumuri │
│ │Limită │ │ │naţionale, │
│3 │admisibilă │56^1 │50^1 │drumuri │
│ │ │ │ │judeţene şi │
│ │ │ │ │drumuri │
│ │ │ │ │comunale │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Autostrăzi, │
│ │ │ │ │drumuri │
│ │Limită │ │ │naţionale, │
│4 │admisibilă │56^2 │45^2 │drumuri │
│ │ │ │ │judeţene şi │
│ │ │ │ │drumuri │
│ │ │ │ │comunale │
└────┴─────────────┴─────┴────────┴──────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă din tabelul nr. 8 şi nota 1 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) şi (2) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu notele 1 şi 4 aferente tabelului nr. 8 din SR 10009 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).

    Tabel nr. 3 Valori-limită pentru sursa de zgomot trafic feroviar în aglomerări (inclusiv linii de tramvai şi căi ferate principale) şi pentru căile ferate principale din exteriorul aglomerărilor

┌────┬─────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ │Valori-limită │Aplicabilitate│
│Nr. │Tip │ │pentru │
│crt.│valori-limită├─────┬────────┤situaţia │
│ │ │L_zsn│L_noapte│existentă │
│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │Valori de │ │ │Linii de cale │
│1 │prag │70 │60 │ferată │
│ │ │ │ │principală │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Linii de │
│ │ │ │ │tramvai şi │
│2 │Valori de │65 │55 │linii de cale │
│ │prag │ │ │ferată (care │
│ │ │ │ │nu sunt │
│ │ │ │ │principale) │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Linii de cale │
│ │ │ │ │ferată (care │
│ │ │ │ │nu sunt │
│ │Limită │ │ │principale), │
│3 │admisibilă │56^1 │50^1 │linii de cale │
│ │ │ │ │ferată │
│ │ │ │ │principală şi │
│ │ │ │ │linii de │
│ │ │ │ │tramvai │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Linii de cale │
│ │ │ │ │ferată (care │
│ │ │ │ │nu sunt │
│ │Limită │ │ │principale), │
│4 │admisibilă │56^2 │45^2 │linii de cale │
│ │ │ │ │ferată │
│ │ │ │ │principală şi │
│ │ │ │ │linii de │
│ │ │ │ │tramvai │
└────┴─────────────┴─────┴────────┴──────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă din tabelul nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) şi (2) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu nota 4 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).

    Tabel nr. 4 Valori-limită pentru sursa de zgomot trafic aerian în aglomerări

┌────┬─────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ │Valori-limită │Aplicabilitate│
│Nr. │Tip │ │pentru │
│crt.│valori-limită├─────┬────────┤situaţia │
│ │ │L_zsn│L_noapte│existentă │
│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Aeroporturi │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │sau la limita │
│ │ │ │ │administrativă│
│ │ │ │ │a acestora şi │
│ │ │ │ │dacă nu se │
│1 │Valori de │70 │60 │află în │
│ │prag │ │ │vecinătatea │
│ │ │ │ │unei zone │
│ │ │ │ │locuite a │
│ │ │ │ │altei │
│ │ │ │ │localităţi, │
│ │ │ │ │caz în care se│
│ │ │ │ │aplică │
│ │ │ │ │valorile de la│
│ │ │ │ │poziţia 2 │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Aeroporturi │
│2 │Valori de │65 │55 │situate în │
│ │prag │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
│3 │Limită │56^1 │50^1 │Aeroporturi │
│ │admisibilă │ │ │situate în │
│ │ │ │ │interiorul │
├────┼─────────────┼─────┼────────┤aglomerărilor,│
│ │ │ │ │în exteriorul │
│4 │Limită │56^2 │45^2 │aglomerărilor │
│ │admisibilă │ │ │sau la limita │
│ │ │ │ │administrativă│
├────┼─────────────┼─────┴────────┤a acestora şi │
│ │ │ │dacă se află │
│ │ │Conform │în vecinătatea│
│ │Limită │zonării │unei zone │
│5 │admisibilă │acustice^3 │locuite a │
│ │ │preluate în │altei │
│ │ │PUG │localităţi │
│ │ │ │ │
└────┴─────────────┴──────────────┴──────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă din tabelul nr. 8 şi nota 2 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) şi (2) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu nota 4 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^3 În conformitate cu nota 2 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant.

    Tabel nr. 5 Valori-limită pentru sursa de zgomot aeroporturi principale

┌────┬─────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ │Valori-limită │Aplicabilitate│
│Nr. │Tip │ │pentru │
│crt.│valori-limită├─────┬────────┤situaţia │
│ │ │L_zsn│L_noapte│existentă │
│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Aeroporturi │
│ │ │ │ │principale │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │sau la limita │
│ │ │ │ │administrativă│
│ │ │ │ │a acestora şi │
│ │Valori de │ │ │dacă nu se │
│1 │prag │70 │60 │află în │
│ │ │ │ │vecinătatea │
│ │ │ │ │unei zone │
│ │ │ │ │locuite a │
│ │ │ │ │altei │
│ │ │ │ │localităţi, │
│ │ │ │ │caz în care se│
│ │ │ │ │aplică │
│ │ │ │ │valorile de la│
│ │ │ │ │poziţia 2 │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Aeroporturi │
│ │Valori de │ │ │principale │
│2 │prag │65 │55 │situate în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Aeroporturi │
│ │ │ │ │principale │
│ │ │ │ │situate în │
│3 │Limită │56^1 │50^1 │interiorul │
│ │admisibilă │ │ │aglomerărilor,│
│ │ │ │ │în exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │sau la limita │
├────┼─────────────┼─────┼────────┤administrativă│
│ │ │ │ │a acestora şi │
│ │ │ │ │dacă se află │
│ │ │ │ │în vecinătatea│
│4 │Limită │56^2 │45^2 │unei zone │
│ │admisibilă │ │ │locuite a │
│ │ │ │ │altei │
│ │ │ │ │localităţi │
│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────┴────────┼──────────────┤
│ │ │ │Aeroporturi │
│ │ │ │principale │
│ │ │ │situate în │
│ │ │ │interiorul │
│ │ │ │aglomerărilor,│
│ │ │Conform │în exteriorul │
│ │ │zonării │aglomerărilor │
│5 │Limită │acustice^3 │sau la limita │
│ │admisibilă │preluate în │administrativă│
│ │ │PUG │a acestora şi │
│ │ │ │dacă se află │
│ │ │ │în vecinătatea│
│ │ │ │unei zone │
│ │ │ │locuite a │
│ │ │ │altei │
│ │ │ │localităţi │
└────┴─────────────┴──────────────┴──────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă din tabelul nr. 8 şi nota 2 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) şi (2) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu notele 2 şi 4 aferente tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^3 În conformitate cu nota 2 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant.

    Tabel nr. 6 Valori-limită pentru sursa de zgomot de tip industrial de la amplasamentele industriale unde se desfăşoară activităţi industriale prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare

┌────┬─────────────┬──────────────┬───────────────┐
│Nr. │Tip │Valori-limită │Aplicabilitate │
│crt.│valori-limită├─────┬────────┤pentru situaţia│
│ │ │L_zsn│L_noapte│existentă │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │Traficul rutier│
│ │ │ │ │sau feroviar │
│ │ │ │ │din interiorul │
│ │ │ │ │amplasamentelor│
│ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │sau la limita │
│ │ │ │ │administrativă │
│ │ │ │ │a acestora, │
│ │ │ │ │dacă zgomotul │
│ │ │ │ │produs de │
│ │Valori de │ │ │activitatea │
│1 │prag │70 │60 │acestora │
│ │ │ │ │influenţează │
│ │ │ │ │nivelurile de │
│ │ │ │ │zgomot în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │şi dacă nu se │
│ │ │ │ │află în │
│ │ │ │ │vecinătatea │
│ │ │ │ │unei zone │
│ │ │ │ │locuite a altei│
│ │ │ │ │localităţi, caz│
│ │ │ │ │în care se │
│ │ │ │ │aplică valorile│
│ │ │ │ │de la poziţia 2│
├────┼─────────────┼─────┼────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │Traficul rutier│
│ │ │ │ │sau feroviar │
│ │ │ │ │din interiorul │
│2 │Valori de │65 │50 │amplasamentelor│
│ │prag │ │ │industriale │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │Sursele de │
│ │ │ │ │zgomot de tip │
│ │ │ │ │industrial din │
│ │ │ │ │amplasamentele │
│ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │unde se │
│ │ │ │ │desfăşoară │
│ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │prevăzute în │
│ │ │ │ │anexa nr. 1 la │
│ │ │ │ │Legea nr. 278/ │
│ │ │ │ │2013, cu │
│ │ │ │ │modificările şi│
│ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ulterioare, │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│3 │Valori de │65 │55 │sau la limita │
│ │prag │ │ │administrativă │
│ │ │ │ │a acestora, │
│ │ │ │ │dacă zgomotul │
│ │ │ │ │produs de │
│ │ │ │ │activitatea │
│ │ │ │ │acestora │
│ │ │ │ │influenţează │
│ │ │ │ │nivelurile de │
│ │ │ │ │zgomot în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │şi dacă nu se │
│ │ │ │ │află în │
│ │ │ │ │vecinătatea │
│ │ │ │ │unei zone │
│ │ │ │ │locuite a altei│
│ │ │ │ │localităţi, caz│
│ │ │ │ │în care se │
│ │ │ │ │aplică valorile│
│ │ │ │ │de la poziţia 4│
├────┼─────────────┼─────┼────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │Sursele de │
│ │ │ │ │zgomot de tip │
│ │ │ │ │industrial din │
│ │ │ │ │amplasamentele │
│ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │unde se │
│ │ │ │ │desfăşoară │
│ │ │ │ │activităţi │
│ │Valori de │ │ │industriale │
│4 │prag │60 │50 │prevăzute în │
│ │ │ │ │anexa nr. 1 la │
│ │ │ │ │Legea nr. 278/ │
│ │ │ │ │2013, cu │
│ │ │ │ │modificările şi│
│ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ulterioare, │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │Amplasamente │
│ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │unde se │
│ │ │ │ │desfăşoară │
│ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │industriale │
│5 │Limită │56^1 │50^1 │prevăzute în │
│ │admisibilă │ │ │anexa nr. 1 la │
│ │ │ │ │Legea nr. 278/ │
│ │ │ │ │2013, cu │
│ │ │ │ │modificările şi│
│ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ulterioare, │
│ │ │ │ │situate în │
├────┼─────────────┼─────┼────────┤interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │şi în │
│ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor, │
│ │ │ │ │dacă zgomotul │
│ │ │ │ │produs de │
│6 │Limită │56^2 │45^2 │activitatea │
│ │admisibilă │ │ │acestora │
│ │ │ │ │influenţează │
│ │ │ │ │nivelurile de │
│ │ │ │ │zgomot în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴─────┴────────┴───────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă din tabelul nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) şi (2) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu nota 4 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).

    Tabel nr. 7 Valori-limită pentru sursele de zgomot aferente porturilor

┌────┬─────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ │Valori-limită │Aplicabilitate│
│Nr. │Tip │ │pentru │
│crt.│valori-limită├─────┬────────┤situaţia │
│ │ │L_zsn│L_noapte│existentă │
│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Traficul │
│ │ │ │ │rutier sau │
│ │ │ │ │feroviar din │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │porturilor │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │sau la limita │
│ │ │ │ │administrativă│
│ │ │ │ │a acestora, │
│ │ │ │ │dacă zgomotul │
│ │ │ │ │produs de │
│ │ │ │ │activitatea │
│ │Valori de │ │ │acestuia │
│1 │prag │70 │60 │influenţează │
│ │ │ │ │nivelurile de │
│ │ │ │ │zgomot în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │şi dacă nu se │
│ │ │ │ │află în │
│ │ │ │ │vecinătatea │
│ │ │ │ │unei zone │
│ │ │ │ │locuite a │
│ │ │ │ │altei │
│ │ │ │ │localităţi, │
│ │ │ │ │caz în care se│
│ │ │ │ │aplică │
│ │ │ │ │valorile de la│
│ │ │ │ │poziţia 2 │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Traficul │
│ │ │ │ │rutier sau │
│ │ │ │ │feroviar din │
│2 │Valori de │65 │50 │interiorul │
│ │prag │ │ │porturilor │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Surse de │
│ │ │ │ │zgomot de tip │
│ │ │ │ │industrial din│
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │porturilor │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │sau la limita │
│ │ │ │ │administrativă│
│ │ │ │ │a acestora, │
│ │ │ │ │dacă zgomotul │
│ │ │ │ │produs de │
│ │ │ │ │activitatea │
│ │Valori de │ │ │acestora │
│3 │prag │65 │55 │influenţează │
│ │ │ │ │nivelurile de │
│ │ │ │ │zgomot în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │şi dacă nu se │
│ │ │ │ │află în │
│ │ │ │ │vecinătatea │
│ │ │ │ │unei zone │
│ │ │ │ │locuite a │
│ │ │ │ │altei │
│ │ │ │ │localităţi, │
│ │ │ │ │caz în care se│
│ │ │ │ │aplică │
│ │ │ │ │valorile de la│
│ │ │ │ │poziţia 4 │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Surse de │
│ │ │ │ │zgomot de tip │
│ │ │ │ │industrial din│
│4 │Valori de │60 │50 │interiorul │
│ │prag │ │ │porturilor │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Porturi │
│ │ │ │ │situate în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │Porturi │
│ │Limită │ │ │situate în │
│5 │admisibilă │56^1 │50^1 │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor,│
│ │ │ │ │dacă zgomotul │
│ │ │ │ │produs de │
│ │ │ │ │activitatea │
│ │ │ │ │acestora │
│ │ │ │ │influenţează │
├────┼─────────────┼─────┼────────┤nivelurile de │
│ │ │ │ │zgomot în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor,│
│ │ │ │ │indiferent de │
│ │ │ │ │tipul sursei │
│ │Limită │ │ │de zgomot │
│6 │admisibilă │56^2 │45^2 │(trafic │
│ │ │ │ │rutier, trafic│
│ │ │ │ │feroviar sau │
│ │ │ │ │sursă de │
│ │ │ │ │zgomot de tip │
│ │ │ │ │industrial) │
│ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴─────┴────────┴──────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă din tabelul nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) şi (2) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu nota 4 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).

    Tabel nr. 8 Valori-limită pentru zone liniştite într-o aglomerare, care sunt de tip zone verzi, zone rezidenţiale construite, spaţii de agrement şi de campare şi altele asemenea

┌────┬─────────────┬──────────────┬────────────┬──────────────┐
│ │ │ │Suprafaţa │ │
│ │ │ │minimă │ │
│ │ │ │recomandată*│ │
│ │ │ │pentru care │Aplicabilitate│
│ │ │Valoare-limită│se │atât pentru │
│Nr. │Tip │ │stabileşte o│situaţia │
│crt.│valori-limită│ │zonă │existentă, cât│
│ │ │ │liniştită │şi pentru │
│ │ │ │într-o │situaţia nouă │
│ │ │ │aglomerare │ │
│ │ ├──────────────┼────────────┤ │
│ │ │L_zsn │(ha) │ │
├────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Zone liniştite│
│ │ │ │ │în aglomerări,│
│ │ │ │ │care sunt de │
│ │ │ │ │tip zone │
│ │ │ │ │verzi, zone │
│ │ │ │ │rezidenţiale │
│ │ │ │ │construite, │
│ │ │ │ │spaţii de │
│ │ │ │ │agrement şi de│
│ │ │ │ │campare, │
│ │ │ │ │cimitire şi │
│ │ │ │ │altele │
│ │ │ │ │asemenea, │
│ │ │ │ │ţinând seama │
│ │Valori de │ │ │de toate │
│1 │prag şi │55 │4,5 │sursele de │
│ │limită │ │ │zgomot pentru │
│ │admisibilă │ │ │care există │
│ │ │ │ │obligaţia │
│ │ │ │ │realizării │
│ │ │ │ │hărţilor │
│ │ │ │ │strategice de │
│ │ │ │ │zgomot conform│
│ │ │ │ │prevederilor │
│ │ │ │ │pct. 3 din │
│ │ │ │ │anexa nr. 4 la│
│ │ │ │ │Legea nr. 121/│
│ │ │ │ │2019; aceste │
│ │ │ │ │zone liniştite│
│ │ │ │ │trebuie │
│ │ │ │ │introduse în │
│ │ │ │ │PUG. │
└────┴─────────────┴──────────────┴────────────┴──────────────┘


    * Se pot stabili ca zone liniştite (tip zone verzi, zone rezidenţiale construite, spaţii de agrement şi de campare şi altele asemenea) şi suprafeţe mai mici de 4,5 ha, dacă se consideră necesar de către autoritatea publică a administraţiei locale care administrează localitatea (de exemplu, un centru urban pietonal, un spaţiu verde sau o zonă de promenadă, care sunt de interes pentru comunitatea locală, fără a se limita la acestea).

    Tabel nr. 9 Valori-limită pentru zonă liniştită tip parc, parc recreaţional şi cimitire într-o aglomerare

┌────┬─────────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│ │ │ │Aplicabilitate │
│ │ │Valori-limită │atât pentru │
│Nr. │Tip │ │situaţia │
│crt.│valori-limită├────┬───────┬────────┤existentă, cât │
│ │ │ │ │ │şi pentru │
│ │ │L_zi│L_seară│L_noapte│situaţia nouă │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼────┼───────┼────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │Zone liniştite │
│ │ │ │ │ │în aglomerări │
│ │ │ │ │ │pentru parcuri │
│ │ │ │ │ │de tip │
│ │ │ │ │ │recreaţional, │
│ │ │ │ │ │ţinând seama de│
│ │ │ │ │ │toate sursele │
│ │ │ │ │ │de zgomot │
│ │ │ │ │ │antropice (zone│
│ │ │ │ │ │liniştite unde │
│ │ │ │ │ │sunt interzise │
│ │ │ │ │ │orice fel de │
│ │ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │ │economice sau │
│ │ │ │ │ │de divertisment│
│ │ │ │ │ │generatoare de │
│ │ │ │ │ │zgomot şi care │
│ │ │ │ │ │nu sunt expuse │
│ │ │ │ │ │la zgomotul │
│ │ │ │ │ │antropic, │
│ │ │ │ │ │inclusiv de la │
│ │ │ │ │ │zgomotul │
│ │ │ │ │ │provenit de la │
│ │ │ │ │ │traficul │
│ │ │ │ │ │rutier, │
│ │ │ │ │ │feroviar, │
│ │ │ │ │ │aeroportuar sau│
│ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │industriale); │
│ │ │ │ │ │valorile-limită│
│ │ │ │ │ │se aplică la │
│ │ │ │ │ │limita zonei │
│ │Valori de │ │ │ │funcţionale a │
│ │prag şi │ │ │ │parcului │
│1 │limită │45^1│45^1 │- │stabilită prin │
│ │admisibilă │ │ │ │PUG şi numai │
│ │ │ │ │ │pentru zgomotul│
│ │ │ │ │ │evidenţiat prin│
│ │ │ │ │ │hărţi │
│ │ │ │ │ │strategice de │
│ │ │ │ │ │zgomot, │
│ │ │ │ │ │provenit de la │
│ │ │ │ │ │traficul │
│ │ │ │ │ │rutier, │
│ │ │ │ │ │feroviar, │
│ │ │ │ │ │aerian şi de la│
│ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │ │prevăzute în │
│ │ │ │ │ │anexa nr. 1 la │
│ │ │ │ │ │Legea nr. 278/ │
│ │ │ │ │ │2013, cu │
│ │ │ │ │ │modificările şi│
│ │ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ │ulterioare, cu │
│ │ │ │ │ │menţiunea că │
│ │ │ │ │ │trebuie să │
│ │ │ │ │ │existe │
│ │ │ │ │ │stabilite │
│ │ │ │ │ │explicit sau să│
│ │ │ │ │ │se introducă în│
│ │ │ │ │ │PUG pentru │
│ │ │ │ │ │aceste parcuri │
│ │ │ │ │ │restricţii de │
│ │ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │ │economice şi de│
│ │ │ │ │ │divertisment în│
│ │ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │ │parcului. │
├────┼─────────────┼────┼───────┼────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │Zone liniştite │
│ │ │ │ │ │în aglomerări │
│ │ │ │ │ │pentru parcuri,│
│ │ │ │ │ │care nu sunt │
│ │ │ │ │ │expuse la │
│ │ │ │ │ │zgomotul │
│ │ │ │ │ │provenit de la │
│ │ │ │ │ │traficul │
│ │ │ │ │ │rutier, │
│ │ │ │ │ │feroviar, │
│ │ │ │ │ │aeroportuar sau│
│ │ │ │ │ │zgomotul │
│ │ │ │ │ │industrial şi │
│ │ │ │ │ │în interiorul │
│ │ │ │ │ │cărora se │
│ │ │ │ │ │desfăşoară │
│ │ │ │ │ │diverse │
│ │ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │ │economice sau │
│ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │divertisment. │
│ │ │ │ │ │Se vor │
│ │ │ │ │ │specifica │
│ │ │ │ │ │sursele de │
│ │ │ │ │ │zgomot │
│ │ │ │ │ │existente │
│ │ │ │ │ │(trafic rutier,│
│ │ │ │ │ │feroviar, │
│ │ │ │ │ │aeroportuar sau│
│ │ │ │ │ │zgomot │
│ │ │ │ │ │industrial) │
│ │ │ │ │ │faţă de care │
│ │ │ │ │ │este parcul │
│ │Valori de │ │ │ │zonă liniştită,│
│ │prag şi │ │ │ │în funcţie de │
│2 │limită │45^2│45^2 │- │valorile-limită│
│ │admisibilă │ │ │ │specificate. │
│ │ │ │ │ │Valorile-limită│
│ │ │ │ │ │se aplică la │
│ │ │ │ │ │limita zonei │
│ │ │ │ │ │funcţionale a │
│ │ │ │ │ │parcului │
│ │ │ │ │ │stabilită prin │
│ │ │ │ │ │PUG şi numai │
│ │ │ │ │ │pentru zgomotul│
│ │ │ │ │ │evidenţiat prin│
│ │ │ │ │ │hărţi │
│ │ │ │ │ │strategice de │
│ │ │ │ │ │zgomot, │
│ │ │ │ │ │provenit de la │
│ │ │ │ │ │traficul │
│ │ │ │ │ │rutier, │
│ │ │ │ │ │feroviar, │
│ │ │ │ │ │aerian şi de la│
│ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │ │prevăzute în │
│ │ │ │ │ │anexa nr. 1 la │
│ │ │ │ │ │Legea nr. 278/ │
│ │ │ │ │ │2013, cu │
│ │ │ │ │ │modificările şi│
│ │ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ │ulterioare. Nu │
│ │ │ │ │ │se aplică │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │economice şi de│
│ │ │ │ │ │divertisment │
│ │ │ │ │ │desfăşurate în │
│ │ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │ │parcului. │
├────┼─────────────┼────┼───────┼────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │Zone liniştite │
│ │ │ │ │ │în aglomerări │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │cimitire, │
│ │ │ │ │ │ţinând seama de│
│ │ │ │ │ │toate sursele │
│ │ │ │ │ │de zgomot │
│ │ │ │ │ │antropice (zone│
│ │ │ │ │ │liniştite unde │
│ │ │ │ │ │sunt interzise │
│ │ │ │ │ │orice fel de │
│ │ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │ │economice sau │
│ │ │ │ │ │de divertisment│
│ │ │ │ │ │generatoare de │
│ │ │ │ │ │zgomot, cu │
│ │ │ │ │ │excepţia │
│ │ │ │ │ │zgomotului │
│ │ │ │ │ │provenit de la │
│ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │specifice │
│ │ │ │ │ │lăcaşelor de │
│ │ │ │ │ │cult ale │
│ │ │ │ │ │cultelor │
│ │ │ │ │ │religioase, cum│
│ │ │ │ │ │ar fi dangătul │
│ │ │ │ │ │clopotelor, │
│ │ │ │ │ │bătutul toacei │
│ │ │ │ │ │sau altele │
│ │ │ │ │ │similare), şi │
│ │ │ │ │ │care nu sunt │
│ │ │ │ │ │expuse la │
│ │ │ │ │ │zgomotul │
│ │ │ │ │ │provenit de la │
│ │ │ │ │ │traficul │
│ │ │ │ │ │rutier, │
│ │Valori de │ │ │ │feroviar, │
│ │prag şi │ │ │ │aeroportuar sau│
│3 │limită │45^3│45^3 │45^3 │activităţile │
│ │admisibilă │ │ │ │industriale. │
│ │ │ │ │ │Valorile-limită│
│ │ │ │ │ │se aplică la │
│ │ │ │ │ │limita zonei │
│ │ │ │ │ │funcţionale a │
│ │ │ │ │ │cimitirului │
│ │ │ │ │ │stabilită prin │
│ │ │ │ │ │PUG şi numai │
│ │ │ │ │ │pentru zgomotul│
│ │ │ │ │ │evidenţiat prin│
│ │ │ │ │ │hărţi │
│ │ │ │ │ │strategice de │
│ │ │ │ │ │zgomot, │
│ │ │ │ │ │provenit de la │
│ │ │ │ │ │traficul │
│ │ │ │ │ │rutier, │
│ │ │ │ │ │feroviar, │
│ │ │ │ │ │aerian şi de la│
│ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │ │prevăzute în │
│ │ │ │ │ │anexa nr. 1 la │
│ │ │ │ │ │Legea nr. 278/ │
│ │ │ │ │ │2013, cu │
│ │ │ │ │ │modificările şi│
│ │ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ │ulterioare. Nu │
│ │ │ │ │ │se aplică │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │specifice │
│ │ │ │ │ │lăcaşelor de │
│ │ │ │ │ │cult ale │
│ │ │ │ │ │cultelor │
│ │ │ │ │ │religioase, │
│ │ │ │ │ │desfăşurate în │
│ │ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │ │cimitirelor. │
└────┴─────────────┴────┴───────┴────────┴───────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă de la poziţia nr. 1 din tabelul nr. 3 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant, aplicabile oricărui tip de zgomot antropic.
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă de la poziţia nr. 1 din tabelul nr. 3 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant, aplicabile surselor de zgomot existente de tip trafic rutier, feroviar, aeroportuar sau zgomot industrial.
    ^3 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă de la poziţia nr. 1 din tabelul nr. 1 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant, aplicabile oricărui tip de zgomot antropic, cu excepţia celor specifice lăcaşelor de cult ale cultelor religioase.

    Tabel nr. 10 Valori-limită pentru zonă liniştită în spaţiu deschis

┌────┬─────────────┬─────────────────────┬──────────┬───────────────┐
│ │ │ │Suprafaţa │ │
│ │ │ │minimă │ │
│ │ │ │pentru │Aplicabilitate │
│ │ │ │care se │atât pentru │
│Nr. │Tip │Valori-limită │stabileşte│situaţia │
│crt.│valori-limită│ │o zonă │existentă, cât │
│ │ │ │liniştită │şi pentru │
│ │ │ │în spaţiu │situaţia nouă │
│ │ │ │deschis │ │
│ │ ├────┬───────┬────────┼──────────┤ │
│ │ │L_zi│L_seară│L_noapte│(ha) │ │
├────┼─────────────┼────┼───────┼────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Zone liniştite │
│ │ │ │ │ │ │în spaţii │
│ │ │ │ │ │ │deschise (în │
│ │ │ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │ │ │aglomerărilor) │
│ │ │ │ │ │ │care nu sunt │
│ │ │ │ │ │ │expuse la │
│ │ │ │ │ │ │zgomotul │
│ │ │ │ │ │ │provenit din │
│ │ │ │ │ │ │trafic, │
│ │ │ │ │ │ │industrie sau │
│ │ │ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │ │ │recreative; │
│ │ │ │ │ │ │valorile-limită│
│ │ │ │ │ │ │se aplică la │
│ │ │ │ │ │ │limita zonei │
│ │ │ │ │ │ │funcţionale a │
│ │ │ │ │ │ │zonei │
│ │ │ │ │ │ │respective │
│ │ │ │ │ │ │stabilită prin │
│ │ │ │ │ │ │PUG şi numai │
│ │ │ │ │ │ │pentru zgomotul│
│ │ │ │ │ │ │evidenţiat prin│
│ │ │ │ │ │ │hărţi │
│ │ │ │ │ │ │strategice de │
│ │ │ │ │ │ │zgomot, │
│ │Valori de │ │ │ │ │provenit de la │
│1 │prag şi │45^1│45^1 │45^1 │4,5 │traficul │
│ │limită │ │ │ │ │rutier, │
│ │admisibilă │ │ │ │ │feroviar, │
│ │ │ │ │ │ │aerian şi de la│
│ │ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │ │ │prevăzute în │
│ │ │ │ │ │ │anexa nr. 1 la │
│ │ │ │ │ │ │Legea nr. 278/ │
│ │ │ │ │ │ │2013, cu │
│ │ │ │ │ │ │modificările şi│
│ │ │ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ │ │ulterioare, sau│
│ │ │ │ │ │ │de la alte │
│ │ │ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │ │ │industriale, cu│
│ │ │ │ │ │ │menţiunea că │
│ │ │ │ │ │ │trebuie să │
│ │ │ │ │ │ │existe stabilit│
│ │ │ │ │ │ │explicit sau să│
│ │ │ │ │ │ │se introducă în│
│ │ │ │ │ │ │PUG pentru │
│ │ │ │ │ │ │aceste zone │
│ │ │ │ │ │ │restricţii de │
│ │ │ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │ │ │recreative în │
│ │ │ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │ │ │zonei │
│ │ │ │ │ │ │respective. │
└────┴─────────────┴────┴───────┴────────┴──────────┴───────────────┘


    ^1 Asimilabilă cu limita admisibilă de la poziţia 1 din tabelul nr. 3 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant.

    Tabel nr. 11 Valori-limită pentru situaţii noi

┌────┬─────────────┬──────────────┬──────────────┐
│Nr. │Tip │Valori-limită │Aplicabilitate│
│crt.│valori-limită├─────┬────────┤pentru │
│ │ │L_zsn│L_noapte│situaţii noi │
├────┼─────────────┼─────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Drumuri │
│ │ │ │ │principale în │
│ │ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │Drumuri │
│ │ │ │ │principale în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor,│
│ │ │ │ │străzi, │
│ │ │ │ │indiferent de │
│ │Limită │ │ │categoria │
│1 │admisibilă │56^1 │50^1 │tehnică a │
│ │ │ │ │acestora^3 │
│ │ │ │ │Căi ferate │
│ │ │ │ │principale, │
│ │ │ │ │căi ferate în │
│ │ │ │ │interiorul │
│ │ │ │ │aglomerărilor,│
│ │ │ │ │linii de │
│ │ │ │ │tramvaie │
│ │ │ │ │Aeroporturi │
│ │ │ │ │principale şi │
│ │ │ │ │aeroporturi │
├────┼─────────────┼─────┼────────┤urbane, trafic│
│ │ │ │ │aerian aferent│
│ │ │ │ │aeroporturilor│
│ │ │ │ │din exteriorul│
│ │ │ │ │aglomerărilor │
│ │ │ │ │sau amplasate │
│ │ │ │ │la limita │
│ │ │ │ │administrativă│
│ │ │ │ │a acestora │
│ │ │ │ │Porturi şi │
│ │ │ │ │amplasamente │
│ │Limită │ │ │industriale │
│2 │admisibilă │56^2 │45^2 │unde se │
│ │ │ │ │desfăşoară │
│ │ │ │ │activităţi │
│ │ │ │ │industriale │
│ │ │ │ │prevăzute în │
│ │ │ │ │anexa nr. 1 la│
│ │ │ │ │Legea nr. 278/│
│ │ │ │ │2013, cu │
│ │ │ │ │modificările │
│ │ │ │ │şi │
│ │ │ │ │completările │
│ │ │ │ │ulterioare │
├────┼─────────────┼─────┴────────┼──────────────┤
│ │ │ │Aeroporturi │
│ │ │ │principale │
│ │ │ │Trafic aerian │
│ │ │ │aferent │
│ │ │Conform │aeroporturilor│
│ │Limită │zonării │din interiorul│
│3 │admisibilă │acustice^4 │şi din │
│ │ │preluate în │exteriorul │
│ │ │PUG │aglomerărilor │
│ │ │ │sau amplasate │
│ │ │ │la limita │
│ │ │ │administrativă│
│ │ │ │a acestora │
└────┴─────────────┴──────────────┴──────────────┘


    ^1 În conformitate cu prevederile art. 10 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu limita admisibilă din tabelul nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^2 În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) şi (2) din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu nota 4, după caz, aferente tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^3 În cazul drumurilor principale în interiorul aglomerărilor şi străzilor, indiferent de categoria tehnică a acestora din interiorul aglomerărilor, la respectarea limitelor admisibile se ţine seama şi de nota 1 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009-2017 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant (valoarea L_zsn a fost convertită utilizând formula de calcul pentru L_zsn, astfel cum este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 121/2019).
    ^4 În conformitate cu nota 2 aferentă tabelului nr. 8 din SR 10009 Acustică - Limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant.




    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016