Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.289 din 13 septembrie 2010  privind aprobarea Procedurii de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din Romania sau din strainatate pentru acordarea de asistenta juridica pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.289 din 13 septembrie 2010 privind aprobarea Procedurii de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din Romania sau din strainatate pentru acordarea de asistenta juridica pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 642 din 14 septembrie 2010
ORDIN nr. 2.289 din 13 septembrie 2010
privind aprobarea Procedurii de selectare a societãţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din strãinãtate pentru acordarea de asistenţã juridicã pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes"
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 642 din 14 septembrie 2010

În temeiul <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având în vedere prevederile pct. 4.1 a), b) 2 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi prevederile <>art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de selectare a societãţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din strãinãtate pentru acordarea de asistenţã juridicã pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes", lansat în anul 2010, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã componenţa comisiei de evaluare a societãţilor profesionale civile de avocaţi, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu

Bucureşti, 13 septembrie 2010.
Nr. 2.289.


ANEXA 1


PROCEDURÃ
de selectare a societãţilor profesionale civile de avocaţi
din România sau din strãinãtate pentru acordarea de
asistenţã juridicã pentru Programul-cadru de emisiuni
de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes"

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta procedurã asigurã cadrul şi metodologia unitarã pentru organizarea şi desfãşurarea achiziţiei de servicii de asistenţã juridicã pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes", denumit în continuare program.
(2) Achiziţia serviciilor de asistenţã juridicã se face de cãtre Ministerul Finanţelor Publice prin aplicarea procedurii de cerere de oferte.
(3) Prin servicii de asistenţã juridicã, în sensul prezentei proceduri, se înţelege totalitatea activitãţilor de asistenţã juridicã aferentã programului, în legãturã cu, dar nu limitate la:
a) negocierea, pregãtirea, revizuirea oricãror documente aferente implementãrii şi derulãrii programului;
b) asistenţa pentru revizuirea şi actualizarea regulatã a documentului de descriere a emitentului;
c) asistenţã în structurarea oricãrei tranzacţii şi participarea în procesul de "due diligence";
d) pregãtirea şi/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor din cadrul programului;
e) pregãtirea şi emiterea unei opinii legale obiective cu privire la fiecare tranzacţie în cadrul programului şi/sau cu privire la alte acţiuni, dacã este cazul;
f) analiza şi consilierea cu privire la reglementãri specifice care ar putea avea impact asupra programului;
g) pregãtirea, la un moment dat pe parcursul derulãrii programului, a documentaţiei necesare care sã permitã efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA.
(4) Procedura de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã are la bazã principiile enunţate la <>art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) Societãţile profesionale civile de avocaţi, denumite în continuare societãţi de avocaţi, pot participa singure sau în asociere/consorţiu la procedura de cerere de oferte.
(2) Forma de asociere se demonstreazã prin convenţii scrise intervenite între membrii asocierii/consorţiului.
ART. 3
În urma aplicãrii prezentei proceduri vor fi selectate maximum 3 societãţi de avocaţi cu care se vor încheia contracte-cadru de prestãri de servicii de asistenţã juridicã, denumite în continuare contracte-cadru de asistenţã juridicã.
ART. 4
(1) Pentru prestarea serviciilor de asistenţã juridicã referitoare la implementarea programului şi a tranzacţiei inaugurale, Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, dupã încheierea contractului-cadru de asistenţã juridicã, societãţii de avocaţi/asocierii/consorţiului care a obţinut punctajul cel mai mare în urma procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã.
(2) Pentru prestarea serviciilor de asistenţã juridicã, care pot apãrea ca fiind necesare pe parcursul derulãrii programului, Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, dupã încheierea contractului-cadru de asistenţã juridicã, uneia dintre societãţile de avocaţi/asocieri/consorţii selectate, acestora urmând sã le fie cerute oferte de preţ pentru serviciile vizate, în funcţie de specificul tranzacţiilor şi al pieţelor financiare vizate de acestea.
(3) Contractul-cadru de asistenţã juridicã produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanţelor Publice emite mandatul de asistenţã juridicã, prin care nominalizeazã societatea de avocaţi pentru acordarea de servicii de asistenţã juridicã în cadrul programului.

CAP. II
Selecţia societãţilor de avocaţi

ART. 5
(1) Procedura de cerere de oferte se desfãşoarã în douã etape, respectiv iniţierea procedurii şi selecţia ofertelor.
(2) Etapa de iniţiere a procedurii presupune:
a) publicarea pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice a invitaţiei de participare la selecţia societãţilor de avocaţi din România sau din strãinãtate, al cãrei model este prevãzut în anexa A;
b) constituirea nominalã a comisiei de evaluare prin ordin al ministrului finanţelor publice; se desemneazã în comisii atât membrii titulari, cât şi membrii supleanţi.
ART. 6
Etapele procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã presupun urmãtoarele:
a) primirea ofertelor;
b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selecţie;
d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate pe baza cãreia se va încheia contractul-cadru de asistenţã juridicã;
e) informarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicãrii procedurii;
f) încheierea contractului-cadru de asistenţã juridicã;
g) întocmirea dosarului contractului-cadru de asistenţã juridicã.
ART. 7
(1) În vederea participãrii la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã, ofertanţii trebuie sã îndeplineascã cerinţele prevãzute în anexa B "Caietul de sarcini".
(2) Condiţiile de eligibilitate şi modalitatea de punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin Caietul de sarcini.
ART. 8
Analiza ofertelor se face de cãtre comisia de evaluare, care rãspunde de desfãşurarea urmãtoarelor activitãţi:
a) selecţia ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse;
b) aplicarea criteriilor de selecţie, potrivit celor stabilite în Caietul de sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse;
d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea raportului procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã; raportul este aprobat de cãtre preşedintele comisiei;
e) informarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã.
ART. 9
Pe parcursul desfãşurãrii procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã, membrii comisiei au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricãror altor informaţii prezentate de ofertanţi, a cãror dezvãluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja interesele comerciale.
ART. 10
(1) Fiecare dintre membrii comisiei de evaluare are obligaţia de a semna o declaraţie pe propria rãspundere, prin care se angajeazã sã respecte dispoziţiile prevãzute la art. 9 şi prin care confirmã totodatã cã nu se aflã în niciuna dintre situaţiile urmãtoare:
a) este soţ sau rudã pânã la gradul al patrulea inclusiv ori afin pânã la gradul al patrulea inclusiv cu avocaţii propuşi de cãtre ofertanţi pentru a face parte din echipa de avocaţi;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncã sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a fãcut parte din adunarea asociaţilor sau din orice alt organ de conducere ori de administrare al unuia dintre ofertanţi;
c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.
(2) Declaraţia prevãzutã la alin. (1) trebuie semnatã înainte de iniţierea procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã a ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse.
(3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi în comisia de evaluare constatã cã se aflã în una sau mai multe dintre situaţiile prevãzute la alin. (1), acesta are obligaţia de a solicita de îndatã înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.
(4) În cazul în care atât titularul, cât şi supleantul se aflã în una sau mai multe dintre situaţiile prevãzute la alin. (1), conducãtorul instituţiei care i-a desemnat va desemna alte douã persoane.
ART. 11
(1) Pe parcursul derulãrii procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã Ministerul Finanţelor Publice va lua toate mãsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţã neloialã sau conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni potrivit legislaţiei în vigoare. În mãsura în care aceste situaţii totuşi se produc, se vor lua toate mãsurile legale pentru înlãturarea lor.
(2) Societãţile de avocaţi vor depune o declaraţie pe propria rãspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legãturã cu acordarea de asistenţã juridicã în cadrul programului, atât la începutul programului, cât şi înainte de fiecare tranzacţie ce urmeazã a fi realizatã în cadrul programului.
ART. 12
(1) În urma aplicãrii criteriilor de selecţie şi a evaluãrii ofertelor, comisia de evaluare redacteazã raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã.
(2) Anunţul privind societãţile profesionale civile de avocaţi câştigãtoare va fi publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a. De asemenea, în termen de 3 zile de la data încheierii raportului de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã vor fi transmise comunicãri privind rezultatul acesteia tuturor ofertanţilor participanţi la procedurã.
(3) Actele emise în legãturã cu procedura de atribuire pot fi contestate în condiţiile reglementate de prevederile <>cap. IX din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Termenul de depunere a contestaţiilor se calculeazã începând cu ziua lucrãtoare urmãtoare luãrii la cunoştinţã a comunicãrilor transmise.

CAP. III
Încheierea contractului-cadru de asistenţã juridicã

ART. 13
(1) Ministerul Finanţelor Publice, în urma aplicãrii procedurii de cerere de oferte, va încheia contractele-cadru de asistenţã juridicã cu societãţile de avocaţi ale cãror oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de asistenţã juridicã se încheie pe o perioadã de 3 ani şi se semneazã de cãtre ministrul finanţelor publice sau de o persoanã delegatã în acest sens şi de cãtre reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în vederea participãrii la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã.
(3) Contractele-cadru de asistenţã juridicã se încheie în termen de cel mult 30 de zile de la anunţarea ofertanţilor selectaţi în vederea încheierii acestora, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii. În acest caz, se aplicã în mod corespunzãtor dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la condiţiile legale privind încheierea contractelor-cadru de asistenţã juridicã.
(4) Modelul contractului-cadru de asistenţã juridicã ce va fi încheiat cu societãţile de avocaţi selectate este prevãzut în anexa C.
ART. 14
(1) În baza contractului-cadru de asistenţã juridicã, beneficiarul va emite mandatele de asistenţã juridicã, în funcţie de necesitãţile apãrute.
(2) În perioada cuprinsã între încheierea contractului-cadru de asistenţã juridicã şi emiterea mandatului de asistenţã juridicã, societãţile de avocaţi nu sunt îndreptãţite sã pretindã Ministerului Finanţelor Publice efectuarea de plãţi în baza contractului-cadru de asistenţã juridicã.
ART. 15
(1) Mandatul se acordã în condiţiile art. 4, ţinându-se cont de disponibilitatea efectivã a fiecãrei societãţi de avocaţi pentru realizarea mandatului solicitat şi în funcţie de necesitãţile apãrute.
(2) Dupã emiterea mandatului, societatea de avocaţi îşi va numi un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicãrile ulterioare cu Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 16
(1) Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice, care va cuprinde, în ordine cronologicã, cel puţin urmãtoarele documente:
a) componenţa comisiei de evaluare;
b) invitaţia de participare privind încheierea contractului-cadru de asistenţã juridicã;
c) documentaţia de atribuire;
d) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, dupã caz, mãsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotãrârile judecãtoreşti irevocabile;
e) solicitãrile de clarificãri referitoare la documentaţia de atribuire şi rãspunsurile aferente;
f) declaraţiile pe propria rãspundere ale membrilor comisiei de evaluare;
g) procesul-verbal de deschidere a ofertelor;
h) ofertele;
i) solicitãrile de clarificãri referitoare la ofertele depuse şi rãspunsurile aferente;
j) raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã;
k) informarea adresatã conducerii ministerului cu privire la rezultatul aplicãrii procedurii;
l) anunţul şi comunicãrile privind rezultatul aplicãrii procedurii transmise ofertanţilor;
m) contractul-cadru de asistenţã juridicã, semnat;
n) mandatele de asistenţã juridicã emise.
(2) Dosarul achiziţiei publice se pãstreazã de cãtre Direcţia generalã de trezorerie şi datorie publicã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizãrii contractului-cadru de asistenţã juridicã.
ART. 17
Anexele A, B şi C fac parte integrantã din prezenta procedurã.


ANEXA A
-------
la procedurã
------------


- Model -

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALÃ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICÃ
Nr. ....../........


INVITAŢIE DE PARTICIPARE

Aprobat
Secretar de stat

Denumirea autoritãţii contractante: Ministerul Finanţelor Publice, cod fiscal nr. 4221306, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, tel. .....................
Obiectul contractului: servicii de asistenţã juridicã, cod CPV 79112000-2.
Procedura aplicatã: cerere de oferte
Data-limitã şi locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et. ....., camera ...., tel. ...................
Oferta tehnicã şi financiarã se vor introduce într-un plic sigilat, care, la rândul lui, împreunã cu celelalte documente doveditoare se vor introduce într-un alt plic sigilat, pe care vor fi trecute adresa, denumirea şi datele de contact ale ofertantului participant la procedurã, precum şi denumirea achiziţiei publice.
Clarificãri pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et. ......, camera ...., tel. ........... . Persoana de contact: ..................., tel. ................ .
Modul de elaborare a ofertelor, precum şi sistemul de evaluare a acestora sunt reglementate în Caietul de sarcini prevãzut în anexa B la Procedura de selectare a societãţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din strãinãtate pentru acordarea de asistenţã juridicã pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes", aprobatã prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. ..............., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. ..... din .......................... .
Deschiderea ofertelor are loc la data de ......................., la sediul ministerului din municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.


Director general,
...................


ANEXA B
-------
la procedurã
------------


CAIET DE SARCINI

1. Informaţii generale
Autoritatea contractantã: Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, România
Scopul aplicãrii procedurii: atribuirea contractului-cadru de asistenţã juridicã pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri stat pe termen mediu "Medium Term Notes"
Procedura aplicatã: cerere de oferte
Legislaţia aplicabilã:
- art. 2 alin. (2), <>art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- pct. 4.1 a), b) 2 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.289/2010 privind aprobarea Procedurii de selectare a societãţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din strãinãtate pentru acordarea de asistenţã juridicã pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes".
Finanţare: bugetul de stat

2. Specificaţii tehnice
Serviciile de asistenţã juridicã aferente programului cuprind totalitatea activitãţilor în legãturã cu, dar nu limitate la:
a) negocierea, pregãtirea, revizuirea oricãror documente aferente implementãrii şi derulãrii programului;
b) asistenţa pentru revizuirea şi actualizarea regulatã a documentului de descriere a emitentului;
c) asistenţã în structurarea oricãrei tranzacţii şi participarea în procesul de "due diligence";
d) pregãtirea şi/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor din cadrul programului;
e) pregãtirea şi emiterea unei opinii legale obiective cu privire la fiecare tranzacţie în cadrul programului şi/sau cu privire la alte acţiuni, dacã este cazul;
f) analiza şi consilierea cu privire la reglementãri specifice care ar putea avea impact asupra programului;
g) pregãtirea, la un moment dat pe parcursul derulãrii programului, a documentaţiei necesare care sã permitã efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA.

3. Calificarea candidaţilor
În vederea participãrii la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã, ofertanţii trebuie sã depunã urmãtoarele:
a) oferta tehnicã, conform formularului prevãzut în anexa nr. 1;
b) oferta financiarã, conform formularului prevãzut în anexa nr. 2;
c) curriculum vitae al membrilor echipei propuse, care vor fi nominalizaţi în oferta tehnicã prevãzutã în anexa nr. 1;
d) documente din care sã rezulte cunoştinţe privind acordarea de asistenţã juridicã pentru implementarea unor programe similare de cãtre emitenţi suverani sau cu caracteristici similare, precum şi pentru execuţia de emisiuni de titluri de stat pe pieţele internaţionale;
e) documente de formare academicã recunoscute, prin care sã se ateste cunoştinţele temeinice de drept internaţional public şi de dreptul comerţului internaţional;
f) certificate de atestare recunoscute, care sã ateste nivelul cunoştinţelor de limba englezã, cu excepţia vorbitorilor nativi de limba englezã;
g) recomandãri, certificate, contracte, care sã demonstreze cã se bucurã de încredere din partea clienţilor, pe baza tranzacţiilor finalizate de societatea profesionalã civilã de avocaţi;
h) convenţiile de asociere intervenite între membrii asocierii/consorţiului;
i) alte documente care sã ateste îndeplinirea criteriilor de selecţie.

4. Criterii de selectare
Criteriile avute în vedere la selectarea ofertelor sunt:
a) numãrul de programe MTN la implementarea cãrora ofertantul a participat în perioada 2008-2010; se vor preciza detalii cu privire la emitent (suveran sau alte instituţii cu caracteristici similare), volum, monede;
b) numãrul de programe MTN pentru care ofertantul a implementat Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA în cadrul unui program supus "Regulation S" deja existent; "Regulation S" excepteazã instrumentele financiare destinate investitorilor din afara SUA de la obligaţiile de înregistrare sub secţiunea 5 a Legii valorilor mobiliare din SUA;
c) numãrul de tranzacţii finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenţi suverani sau cu caracteristici similare, pentru care ofertantul a acordat asistenţã juridicã în favoarea emitentului sau a bãncilor care au intermediat tranzacţia; se va individualiza fiecare tranzacţie în parte, începând cu anul 2008, cu numele emitentului, volumul şi data emisiunii, pieţele de vânzare;
d) oferta financiarã.

5. Elaborarea ofertei
Ofertantul are obligaţia de a menţine oferta valabilã pe o perioadã de 60 de zile.
Ministerul Finanţelor Publice are dreptul de a solicita, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.
Oferta trebuie însoţitã de împuternicirea scrisã prin care reprezentantul ofertantului este autorizat sã reprezinte societatea de avocaţi şi sã semneze în numele acesteia.

6. Prezentarea ofertei
Ofertantul trebuie sã depunã şi sã înregistreze oferta în termenul prevãzut în invitaţia de participare.
Orice ofertant are dreptul de a-şi retrage sau de a-şi modifica oferta numai înainte de data-limitã stabilitã pentru deschiderea ofertei şi numai printr-o solicitare scrisã în acest sens.
Ofertantul are dreptul de a depune doar o singurã ofertã. Nu se admit oferte alternative.

7. Deschiderea şi evaluarea ofertelor
7.1. Deschiderea ofertelor se va face la sediul Ministerului Finanţelor Publice, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et. ......, camera .............. .
Orice ofertant are dreptul sã fie prezent la deschiderea ofertelor.
Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmeazã sã fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se consemneazã:
- denumirea ofertanţilor;
- oferta tehnicã;
- oferta financiarã;
- orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor.
7.2. Evaluarea ofertelor presupune:
- analizarea ofertelor tehnice şi financiare şi punctarea acestora;
- stabilirea ofertelor inacceptabile, neconforme sau admisibile;
- ierarhizarea ofertanţilor calificaţi;
- întocmirea raportului procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã.

8. Punctajul
8.1. Punctajul ofertei tehnice:
a) numãrul de programe MTN la implementarea cãrora ofertantul a participat în perioada 2008-2010 - câte 5 puncte pentru fiecare program, dar nu mai mult de 50 de puncte;
b) numãrul de programe MTN pentru care ofertantul a implementat regula 144A unui program supus "Regulation S" deja existent - câte 5 puncte pentru fiecare program implementat, dar nu mai mult de 30 de puncte;
c) numãrul de tranzacţii finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenţi suverani sau cu caracteristici similare, pentru care ofertantul a acordat asistenţã juridicã în favoarea emitentului sau a bãncilor care au intermediat tranzacţia - câte douã puncte pentru fiecare tranzacţie, dar nu mai mult de 20 de puncte.
8.1.1. Punctajul ofertei tehnice se calculeazã astfel:
a) se adunã punctele obţinute de fiecare ofertã tehnicã pentru criteriile prevãzute la pct. 8.1, suma acestora reprezentând scorul tehnic;
b) oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj maxim de 100 de puncte;
c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:
P_X = S_X x 100/S_M,
unde:
P_X = punctajul ofertei tehnice analizate;
S_X = scorul tehnic obţinut de oferta analizatã;
S_M = scorul tehnic obţinut de oferta cu cel mai mare scor tehnic, respectiv cea care a primit 100 de puncte.
8.1.2. Ofertele care nu primesc puncte la toate cele 3 criterii de selecţie prevãzute la pct. 8.1 şi care nu au un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte sunt descalificate.
8.2. Oferta financiarã
8.2.1. Oferta financiarã cuprinde onorariul fix maxim exprimat în euro/societate de avocaţi (asociere/consorţiu) fãrã TVA, defalcatã pe tipuri de activitãţi ce urmeazã a fi desfãşurate, respectiv:
a) revizuirea prospectului de bazã (documentul de descriere a emitentului) aferent implementãrii programului şi a primei emisiuni de obligaţiuni în baza programului, precum şi participarea la procesul de "due diligence";
b) negocierea documentelor contractuale aferente programului şi a celor aferente tranzacţiei inaugurale;
c) emiterea opiniei juridice şi colectarea condiţiilor precedente pentru implementarea programului şi a tranzacţiei inaugurale.
8.2.2. În vederea analizãrii ofertei financiare, ofertele în euro vor fi transformate în lei, la cursul oficial comunicat de Banca Naţionalã a României cu douã zile înainte de deschiderea ofertelor.
8.2.3. Punctajul ofertei financiare se calculeazã astfel:
a) se însumeazã valorile onorariilor maxime solicitate pentru tipurile de activitãţi prevãzute la pct. 8.2.1, obţinându-se scorul financiar;
b) oferta cu scorul financiar cel mai mic va primi 100 de puncte;
c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:
P_X = S_M x 100/S_X,
unde:
P_X = punctajul ofertei financiare analizate;
S_M = scorul financiar obţinut de oferta cu cel mai mic scor financiar, respectiv cea care a primit 100 de puncte;
S_X = scorul financiar obţinut de oferta analizatã.
8.2.4. Ofertele financiare al cãror scor financiar depãşeşte cu mai mult de 50% scorul financiar cel mai mic sunt considerate neconforme.
8.3. Punctajul final
8.3.1. Pentru ierarhizarea ofertelor calificate, la punctajul tehnic obţinut se adaugã punctajul obţinut la oferta financiarã. În caz de egalitate de puncte primeazã punctajul obţinut la oferta tehnicã.

9. Atribuirea contractului-cadru de asistenţã juridicã
(1) Criteriul de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã este "oferta corespunzãtoare din punct de vedere tehnico-economic". În situaţia în care 2 sau mai mulţi ofertanţi obţin punctaj egal, departajarea se face în funcţie de punctajul obţinut la oferta tehnicã.
(2) Ministerul Finanţelor Publice va comunica în scris tuturor ofertanţilor rezultatul aplicãrii procedurii, în cel mult 3 zile de la data la care comisia de evaluare a încheiat Raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã.
(3) Preţul contractului va fi stabilit în mandat în funcţie de tipul serviciilor de asistenţã juridicã solicitate conform art. 4 din anexa nr. 1 la ordin.
(4) Valoarea contractului poate fi diminuatã, prin acordul pãrţilor, în situaţia în care bugetul alocat Ministerului Finanţelor Publice, potrivit legii bugetului de stat, este insuficient pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente serviciilor care vor fi prestate în acel an.

10. Acordarea mandatului
(1) Pentru prestarea serviciilor de asistenţã juridicã referitoare la implementarea programului şi a tranzacţiei inaugurale, Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, dupã încheierea contractului-cadru de asistenţã juridicã, societãţii de avocaţi/asocierii/consorţiului care a obţinut punctajul cel mai mare în urma procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţã juridicã.
(2) Pentru prestarea serviciilor de asistenţã juridicã, care pot apãrea ca fiind necesare pe parcursul derulãrii programului, Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, dupã încheierea contractului-cadru de asistenţã juridicã, uneia/unuia dintre societãţile de avocaţi/asocieri/consorţii selectate/selectat, acesteia/acestuia urmând sã le/îi fie cerutã ofertã de preţ pentru serviciile vizate, în funcţie de specificul tranzacţiilor şi al pieţelor financiare vizate de acestea.

11. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul caiet de sarcini.


ANEXA 1
-------
la Caietul de sarcini
---------------------




OFERTA TEHNICÃ

Ofertant: ........................................................
..................................................................
..................................................................

┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr.│ │Nr. programe │
│crt│ Criterii │MTN/tranzacţii│
│ │ │care îndepli- │
│ │ │nesc criteriul│
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1.│Numãrul de programe MTN la implementarea cãrora ofertantul │ │
│ │a participat în perioada 2008-2010 │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2.│Numãrul de programe MTN pentru care ofertantul a │ │
│ │implementat regula 144A unui program supus "Regulation S" │ │
│ │deja existent │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3.│Numãrul de tranzacţii finalizate în cadrul unui program MTN│ │
│ │pentru emitenţi suverani sau cu caracteristici similare, │ │
│ │pentru care ofertantul a acordat asistenţã juridicã în │ │
│ │favoarea emitentului sau a bãncilor care au intermediat │ │
│ │tranzacţia │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

Componenţa echipei de avocaţi: .........................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................



Semnãtura
...............




ANEXA 2
-------
la Caietul de sarcini
---------------------



OFERTA FINANCIARÃ

Ofertant: .............................................................
.......................................................................
.......................................................................

┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr.│ │Onorariu/ │
│crt│ Activitate │activitate │
│ │ │(euro, │
│ │ │fãrã TVA) │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1.│Revizuirea prospectului de bazã (documentul de descriere a │ │
│ │emitentului) aferent implementãrii Programului-cadru de │ │
│ │emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term │ │
│ │Notes" (programul) şi a primei emisiuni de obligaţiuni în │ │
│ │baza programului, precum şi participarea la procesul de │ │
│ │"due diligence" │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2.│Negocierea documentelor contractuale aferente programului │ │
│ │şi a celor aferente tranzacţiei inaugurale │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3.│Emiterea opiniei juridice şi colectarea condiţiilor │ │
│ │precedente pentru implementarea programului şi a │ │
│ │tranzacţiei inaugurale │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘


Semnãtura
..............




ANEXA C
-------
la procedurã
------------


-Model -


CONTRACT-CADRU DE ASISTENŢÃ JURIDICÃ

1. Pãrţile contractante
Între:
Ministerul Finanţelor Publice, adresa sediului ......................, telefon/fax ......................, numãrul de înmatriculare ................., cod fiscal ...................., cont trezorerie ........................, reprezentat prin ........../(denumirea conducãtorului)/......................., având funcţia de .............., în calitate de beneficiar,
şi
........./(denumirea)/.................., adresa sediului ................................................, telefon/fax ......................, numãrul de înmatriculare ................., cod fiscal ....................., cont (trezorerie, bancã) ..................., reprezentat prin ............./(denumirea conducãtorului)/............, având funcţia de ........................., în calitate de prestator,
a intervenit prezentul contract-cadru de asistenţã juridicã, denumit în continuare contract.

2. Obiectul contractului
Prin încheierea prezentului contract, prestatorul îşi asumã obligaţia de a presta servicii de asistenţã juridicã, în conformitate cu prevederile din caietul de sarcini, în vederea implementãrii şi efectuãrii de tranzacţii în cadrul Programului-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes" (programul), în baza mandatului acordat de Ministerul Finanţelor Publice.

3. Preţul contractului
3.1. Preţul contractului va fi stabilit în mandat în funcţie de tipul serviciilor de asistenţã juridicã solicitate conform art. 4 din Procedura de selectare a societãţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din strãinãtate pentru acordarea de asistenţã juridicã pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes", aprobatã prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.289/2010.
3.2. Beneficiarul se obligã sã plãteascã prestatorului preţul convenit în cazul în care, în baza mandatului acordat, prestatorul asigurã prestarea de servicii juridice legate de implementarea programului.
3.3. Plata se face doar pentru serviciile de asistenţã juridicã prestate efectiv de cãtre prestator prin avocaţii nominalizaţi în oferta tehnicã, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligaţie financiarã pentru beneficiar, obligaţiile financiare ale pãrţilor fiind stipulate în mandatul acordat.
3.4. Facturile pentru onorarii vor fi redactate defalcându-se activitãţile pe subactivitãţi şi cheltuieli aferente, cu prezentarea documentelor justificative.

4. Durata contractului
4.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadã de 3 ani. Prestatorul îşi asumã obligaţia de a asigura servicii de asistenţã juridicã, conform mandatului acordat.
4.2. În baza prezentului contract, beneficiarul va emite mandatele de asistenţã juridicã, în funcţie de necesitãţile apãrute.
4.3. În perioada cuprinsã între momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de asistenţã juridicã, prestatorul nu este îndreptãţit sã pretindã beneficiarului sã efectueze plãţi în baza prezentului contract.
4.4. Prestatorul care a primit mandat de asistenţã juridicã are obligaţia de a depune toate diligenţele pentru îndeplinirea mandatului încredinţat.

5. Caracterul confidenţial al contractului
5.1. (1) O parte contractantã nu are dreptul, fãrã acordul scris al celeilalte pãrţi:
a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe pãrţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvãluirea oricãrei informaţii faţã de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.
5.2. O parte contractantã va fi exoneratã de rãspunderea pentru dezvãluirea de informaţii referitoare la prezentul contract dacã:
a) informaţia era cunoscutã pãrţii contractante înainte ca ea sã fi fost primitã de la cealaltã parte contractantã; sau
b) informaţia a fost dezvãluitã dupã ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvãluire; sau
c) partea contractantã a fost obligatã în mod legal sã dezvãluie informaţia.

6. Responsabilitãţile prestatorului
6.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a presta, cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertã, asistenţã juridicã aferentã programului în legãturã cu, dar nu limitatã la:
a) negocierea, pregãtirea, revizuirea oricãror documente aferente implementãrii şi derulãrii programului;
b) asistenţa pentru revizuirea şi actualizarea regulatã a documentului de descriere a emitentului;
c) asistenţã în structurarea oricãrei tranzacţii şi participarea în procesul de "due diligence";
d) pregãtirea şi/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor din cadrul programului;
e) pregãtirea şi emiterea unei opinii legale obiective cu privire la fiecare tranzacţie în cadrul programului şi/sau cu privire la alte acţiuni, dacã este cazul;
f) analiza şi consilierea cu privire la legislaţia specificã ce ar putea avea impact asupra programului;
g) pregãtirea documentaţiei necesare pentru a completa programul în vederea emisiunilor de instrumente financiare sub regula 144A, la un moment dat pe parcursul derulãrii programului.
(2) Prestatorul îşi va desemna un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicãrile ulterioare cu Ministerul Finanţelor Publice.
(3) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de naturã provizorie, fie definitive, cerute de şi pentru prezentul contract, în mãsura în care necesitatea asigurãrii acestora este prevãzutã în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.
(4) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acordul beneficiarului şi dacã avocatul propus are aceleaşi calificãri şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de beneficiar în cadrul procedurii de atribuire a contractului.
(5) Pe durata derulãrii prezentului contract, prestatorul are obligaţia de a informa beneficiarul despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de a lua toate mãsurile legale pentru înlãturarea lor.
6.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodatã, este rãspunzãtor atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toatã durata prezentului contract.

7. Responsabilitãţile beneficiarului
Beneficiarul are obligaţia de a face demersurile necesare cãtre toate instituţiile statului pentru a pune la dispoziţia prestatorului orice facilitãţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertã sau care au apãrut pe durata mandatului acordat şi pe care acesta le considerã necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.

8. Verificãri
8.1. Beneficiarul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor. În desfãşurarea activitãţii de verificare, beneficiarul poate amâna sau refuza plata anumitor activitãţi ori deconturi insuficient fundamentate în prezentãrile transmise, fãrã a genera calculul de penalitãţi.
8.2. Verificãrile vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Beneficiarul are obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor sãi împuterniciţi în acest scop.

9. Asigurarea serviciilor de asistenţã juridicã
Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor de asistenţã juridicã în timpul cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de asistenţã juridicã.

10. Modalitãţi de platã
Beneficiarul are obligaţia de a efectua plata cãtre prestator, prin ordin de platã, în perioada 24-31 a lunii urmãtoare celei în care au fost prestate serviciile, în conformitate cu prevederile <>art. 36 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetarã pe anul 2009 şi reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale, aprobatã prin <>Legea nr. 227/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Plãţile în valutã aferente facturilor externe se vor efectua la cursul Bãncii Naţionale a României din ziua comunicãrii facturii cãtre beneficiar, cu respectarea prevederilor legale.

11. Amendamente
Modificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul pãrţilor contractante.

12. Penalitãţi şi daune-interese
În situaţia în care prestatorul nu îşi onoreazã obligaţiile asumate prin prezentul contract, beneficiarul are dreptul de a imputa de douã ori valoarea contractului, prezentul contract constituind titlu executoriu, fãrã punerea în întârziere sau îndeplinirea altor formalitãţi.

13. Rezilierea contractului
13.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
13.2. Beneficiarul îşi rezervã dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã interesului public.

14. Forţa majorã
14.1. Forţa majorã exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
14.2. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendatã pe perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
14.3. Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
14.4. Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sã notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.

15. Soluţionarea litigiilor
15.1. Beneficiarul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputã care se poate ivi între ei în cadrul sau în legãturã cu îndeplinirea prezentului contract.
15.2. Dacã beneficiarul şi prestatorul nu reuşesc sã rezolve în mod amiabil o divergenţã contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sã se soluţioneze de cãtre instanţele judecãtoreşti competente din România.

16. Limba care guverneazã contractul
Limba care guverneazã contractul este limba românã.

17. Comunicãri
17.1. (1) Orice comunicare între pãrţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract poate fi transmisã în scris, în limba românã sau limba englezã.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
17.2. Comunicãrile între pãrţi se pot face şi prin telefon, telegramã, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii. În situaţia în care comunicãrile dintre pãrţi se fac prin intermediul poştei electronice sau al faxului şi sunt dublate de transmiterea aceloraşi documente şi prin poştã, data comunicãrii va fi consideratã cea la care se înregistreazã exemplarele transmise prin poştã.

18. Legea aplicabilã contractului
Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.

Încheiat astãzi, ............., în douã exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantã.


Beneficiar,
.............

Prestator,
.............



ANEXA 2

COMPONENŢA
comisiei de evaluare a societãţilor
profesionale civile de avocaţi

Preşedinte: secretar de stat coordonator - Direcţia generalã de trezorerie şi datorie publicã
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generalã de trezorerie şi datorie publicã
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generalã de investiţii, achiziţii publice şi servicii interne
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generalã juridicã
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia de buget şi contabilitate internã

NOTÃ:
Prin ordin al ministrului finanţelor publice se va stabili componenţa nominalã a comisiei, numindu-se atât un membru titular, cât şi un membru supleant.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016