Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.286 din 27 iulie 2022  privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.286 din 27 iulie 2022 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 759 din 28 iulie 2022
    Având în vedere:
    - prevederile art. 229 alin. (5) şi ale art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum au fost modificate şi completate prin Legea nr. 133/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii;
    – Hotărârea Guvernului nr. 897/2022 privind completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022;
    – Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice;
    – Referatul de aprobare nr. 12.897 din 27 iulie 2022 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 2.281 din 15 iulie 2022 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Casele de asigurări de sănătate contractează şi decontează lunar unităţilor sanitare publice care acordă servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă, inclusiv sanatoriilor şi preventoriilor, suma corespunzătoare alocaţiei de hrană în condiţiile art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cuantumul stabilit prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice.
    (2) În vederea decontării sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană în condiţiile art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, casele de asigurări de sănătate încheie un act adiţional la contractul pentru furnizare de servicii medicale spitaliceşti cu unităţile sanitare publice prevăzute la alin. (1).

    ART. 2
    (1) Valoarea contractată de unităţile sanitare publice cu paturi cu casele de asigurări de sănătate pentru alocaţia de hrană se stabileşte în funcţie de:
    a) numărul de cazuri externate negociate şi contractate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale spitaliceşti aflat în derulare, ajustat în raport cu perioada pentru care se încheie actul adiţional pentru plata alocaţiei de hrană, şi
    b) numărul de zilele de spitalizare aferente cazurilor contractate, stabilit în funcţie de durata medie de spitalizare.
    Pentru spitalele finanţate în sistem DRG durata medie de spitalizare pentru secţiile de acuţi este cea prevăzută în anexa nr. 23A la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, cu modificările şi completările ulterioare, iar pentru secţiile de acuţi din spitalele non-DRG se ia în calcul durata medie de spitalizare la nivel naţional pentru anul în curs.
    Pentru spitalele de boli cronice, precum şi pentru secţiile şi compartimentele de cronici (prevăzute ca structuri distincte în structura spitalului aprobată/avizată de Ministerul Sănătăţii) din alte spitale, durata medie de spitalizare este cea prevăzută în anexa nr. 25 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    Pentru secţiile/spitalele cu internări obligatorii pentru bolnavii aflaţi sub incidenţa art. 109, 110,124 şi 125 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, şi cele dispuse prin ordonanţa procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, pentru bolnavii care necesită asistenţă medicală spitalicească de lungă durată (ani), precum şi pentru secţiile/compartimentele de neonatologie - prematuri din maternităţile de gradul II şi III, psihiatrie cronici şi pneumoftiziologie adulţi şi copii se ia în considerare durata de spitalizare efectiv realizată în anul anterior.


    (2) Pentru însoţitorii persoanelor internate, casele de asigurări de sănătate pot contracta cu spitalele o sumă corespunzătoare alocaţiei de hrană, luând în calcul un număr de persoane însoţitoare estimat şi o durată de spitalizare estimată, având în vedere numărul de persoane însoţitoare din anul anterior şi numărul de zile de internare aferent acestora.
    Alocaţia de hrană pentru însoţitori se suportă din suma contractată cu această destinaţie pentru persoana care însoţeşte copilul internat în vârstă de până la 3 ani, precum şi pentru însoţitorul persoanei cu handicap grav sau accentuat internate, dacă medicul consideră necesară prezenţa lor pentru o perioadă determinată.

    (3) Suma corespunzătoare alocaţiei de hrană ce face obiectul decontării de către casele de asigurări de sănătate este aferentă cazurilor, respectiv zilelor de spitalizare în regim de spitalizare continuă acordate de unităţile sanitare publice şi decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
    Suma aferentă alocaţiei de hrană se decontează cu respectarea nivelului alocaţiei de hrană la nivel de pacient stabilit prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022.
    În cazul spitalelor/secţiilor cu internări obligatorii pentru bolnavii aflaţi sub incidenţa art. 109, 110,124 şi 125 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, şi internările dispuse prin ordonanţa procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, pentru bolnavii care necesită asistenţă medicală spitalicească de lungă durată (ani), precum şi pentru secţiile/compartimentele de neonatologie - prematuri din maternităţile de gradul II şi III, pneumoftiziologie adulţi şi copii, psihiatrie cronici, suma aferentă alocaţiei de hrană se decontează lunar de către casele de asigurări de sănătate în funcţie de numărul de zile de spitalizare efectiv realizat şi validat pentru luna pentru care se face decontarea şi de nivelul alocaţiei de hrană la nivel de pacient stabilit prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022.


    ART. 3
    Cheltuielile aferente alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice se asigură prin transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

    ART. 4
    (1) În vederea încheierii actului adiţional menţionat la art. 1 alin. (2), în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, reprezentantul legal al furnizorului transmite o cerere casei de asigurări de sănătate cu care are încheiat contract pentru furnizarea de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă, însoţită de următoarele documente, asumate prin semnătură electronică extinsă calificată:
    a) situaţia numărului de cazuri externate negociate şi contractate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale spitaliceşti aflat în derulare, ajustat în raport cu perioada pentru care se încheie actul adiţional pentru plata alocaţiei de hrană, şi a numărului de zilele de spitalizare aferente acestora;
    b) situaţia numărului estimat de persoane însoţitoare şi numărul de zile de internare aferente acestora.

    (2) Valoarea contractată corespunzătoare alocaţiei de hrană se defalcă pe trimestre şi luni.
    (3) Casele de asigurări de sănătate încheie, după caz, acte adiţionale de modificare a valorii de contract lunare şi trimestriale cu suma reprezentând diferenţa dintre suma contractată lunar şi suma decontată.
    (4) Sumele reprezentând alocaţia de hrană ce decurg din punerea în aplicare a prevederilor art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc şi se solicită de către unităţile sanitare publice, care răspund de realitatea şi exactitatea acestora, conform prevederilor legale în vigoare.

    ART. 5
    (1) Suma corespunzătoare alocaţiei de hrană la nivel de pacient va avea în vedere cuantumul stabilit în prima zi de internare la nivelul prevăzut în anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022, ţinând cont de diagnosticul la internare şi/sau antecedentele personale patologice ale pacientului, cuantum care se menţine pe toată perioada corespunzătoare internării.
    (2) Cuantumul alocaţiei de hrană stabilit potrivit alin. (1) este în concordanţă cu informaţiile cuprinse în rubrica „Diagnosticul la internare“ şi/sau „Antecedente personale, fiziologice şi patologice“ din Foaia de observaţie clinică generală, formular prevăzut în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.782/576/2006 privind înregistrarea şi raportarea statistică a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuă şi spitalizare de zi, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    (1) Lunar, unitatea sanitară publică transmite casei de asigurări de sănătate factura întocmită în vederea decontării sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană prevăzute la art. 2, însoţită de documentele justificative, asumate pentru realitatea şi exactitatea acestora de către reprezentantul legal al unităţii sanitare.
    (2) Trimestrial, unitatea sanitară publică transmite casei de asigurări de sănătate factura întocmită în vederea decontării sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană, însoţită de documentele justificative, asumate pentru realitatea şi exactitatea acestora de către reprezentantul legal al unităţii sanitare pentru cazurile care au fost revalidate în limita valorii de contract trimestriale aferentă serviciilor medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă.

    ART. 7
    (1) Modelul de act adiţional prevăzut la art. 1 alin. (2) care se încheie între unităţile sanitare publice care acordă servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă, inclusiv sanatorii şi preventorii, şi casele de asigurări de sănătate este prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Modelul documentelor justificative necesare decontării sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană aferente cazurilor, respectiv zilelor de spitalizare decontate din Fondul naţional unic al asigurărilor sociale de sănătate este prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică pentru serviciile medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă de unităţile sanitare publice conform prevederilor Legii nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    p. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Adela Cojan

    ANEXA 1

    ACT ADIŢIONAL
    la Contractul pentru furnizare de servicii medicale spitaliceşti nr. ............./..............,
    pentru punerea în aplicare a art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii
    - model -
    I. Părţile contractante
    Casa de Asigurări de Sănătate ........................., cu sediul în municipiul/oraşul ........................, str. .......................... nr. ....., judeţul/sectorul .........................., telefon .............., fax ..............., reprezentată prin director general .............................,
    şi
    Unitatea sanitară publică ………......................, cu sediul în ..................., str. ................... nr. ....., telefon: fix/mobil ............., fax ................, e-mail .................., având codul unic de înregistrare ……………………., reprezentată prin ...............

    II. Obiectul actului adiţional
    ART. 1
    (1) Obiectul prezentului act adiţional îl constituie plata sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană în condiţiile art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cuantumul stabilit prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice.
    (2) Suma corespunzătoare alocaţiei de hrană ce face obiectul decontării de către casele de asigurări de sănătate este aferentă cazurilor, respectiv zilelor de spitalizare în regim de spitalizare continuă acordate de unităţile sanitare publice şi decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.


    III. Durata actului adiţional
    ART. 2
    (1) Prezentul act adiţional este valabil de la data semnării de către ambele părţi până la data de 31.12.2022.
    (2) Durata prezentului act adiţional se poate prelungi pe toată durata de valabilitate a contractului pentru furnizare de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă, prin încheierea unui act adiţional semnat de ambele părţi.


    IV. Obligaţiile părţilor
    ART. 3
    Casa de asigurări de sănătate are următoarele obligaţii:
    a) să încheie acte adiţionale numai cu unităţile sanitare publice, inclusiv sanatorii şi preventorii, cu care are încheiate contracte de furnizare de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;
    b) să deconteze unităţilor sanitare publice, inclusiv sanatoriilor şi preventoriilor, în termen de 20 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor necesare decontării sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană aferente cazurilor şi zilelor de spitalizare decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pe baza facturii însoţite de documentele justificative;
    c) să efectueze controlul activităţii, împreună cu direcţiile de sănătate publică, după caz, în limita competenţelor;
    d) să înmâneze la momentul efectuării controlului procesele-verbale sau, după caz, să comunice reprezentanţilor legali notele de constatare, ca urmare a efectuării controlului, în termen de 3 zile lucrătoare de la data efectuării controlului;
    e) să recupereze sumele acordate nejustificat faţă de cele rezultate prin punerea în aplicare a prevederilor art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cuantumul stabilit prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice.


    ART. 4
    Unitatea sanitară publică care are încheiat contract de furnizare de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate are următoarele obligaţii:
    a) să transmită în vederea încheierii actului adiţional pentru plata sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. ......./......../2022 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, o cerere casei de asigurări de sănătate cu care are încheiat contract pentru furnizarea de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă, asumată prin semnătură electronică extinsă calificată;
    b) să respecte prevederile art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele referitoare la cuantumul alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice stabilit prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022;
    c) să respecte legislaţia privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
    d) să transmită lunar, până la data de 20 a lunii în curs pentru luna anterioară, casei de asigurări de sănătate factura însoţită de documentele justificative, în vederea decontării sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană, în condiţiile art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi în cuantumul stabilit prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1488/2022, aferentă cazurilor, respectiv zilelor de spitalizare în regim de spitalizare continuă acordate de unităţile sanitare publice şi decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate;
    e) să transmită trimestrial, până la data de 15 a lunii următoare expirării unui trimestru, casei de asigurări de sănătate factura însoţită de documentele justificative, în vederea decontării sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană aferentă cazurilor, respectiv zilelor de spitalizare, care sunt revalidate, acordate de unităţile sanitare publice şi decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate;
    f) să pună la dispoziţia organelor de control ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, ale caselor de asigurări de sănătate şi/sau ale direcţiilor de sănătate publică, după caz, documentele justificative necesare decontării, documentele medicale şi administrative existente la nivelul entităţii controlate, care sunt în strânsă legătură cu obiectul prezentului act adiţional.



    V. Modalităţi de plată
    ART. 5
    (1) Cuantumul alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice, pe categorii de pacienţi sau însoţitorii acestora, este prevăzut în anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022.
    (2) Valoarea totală contractată se constituie din următoarele sume, după caz:
    a) Suma aferentă alocaţiei de hrană pentru cazurile contractate care beneficiază de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă:

┌──────────────┬──────────────┬─────────────┬────────┬────┐
│ │ │Durata medie │ │ │
│ │ │de │ │ │
│ │ │spitalizare*)│ │ │
│ │ │sau, după │Nivel │ │
│Secţia/ │Nr. de cazuri │caz, durata │alocaţie│Suma│
│Compartimentul│contractat***)│de │de │ │
│ │ │spitalizare │hrană**)│ │
│ │ │efectiv │ │ │
│ │ │realizată în │ │ │
│ │ │anul anterior│ │ │
├──────────────┼──────────────┼─────────────┼────────┼────┤
│ │ │ │ │c5 =│
│c1 │c2 │c3 │c4 │c2 x│
│ │ │ │ │c3 x│
│ │ │ │ │c4 │
├──────────────┼──────────────┼─────────────┼────────┼────┤
│ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼─────────────┼────────┼────┤
│TOTAL │X │X │X │ │
└──────────────┴──────────────┴─────────────┴────────┴────┘


       *) Pentru spitalele finanţate în sistem DRG durata medie de spitalizare pentru secţiile de acuţi este cea prevăzută în anexa nr. 23A la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, cu modificările şi completările ulterioare, iar pentru secţiile de acuţi din spitalele non-DRG se ia în calcul durata medie de spitalizare la nivel naţional de pentru anul în curs.
    Pentru spitalele de boli cronice, precum şi pentru secţiile şi compartimentele de cronici, inclusiv de îngrijiri paliative, prevăzute ca structuri distincte în structura spitalului aprobată/avizată de Ministerul Sănătăţii din alte spitale, durata medie de spitalizare este cea prevăzută în anexa nr. 25 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    Pentru secţiile/spitalele cu internări obligatorii pentru bolnavii aflaţi sub incidenţa art. 109, 110, 124 şi 125 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare şi cele dispuse prin ordonanţa procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, pentru bolnavii care necesită asistenţă medicală spitalicească de lungă durată (ani), precum şi pentru secţiile/compartimentele de neonatologie - prematuri din maternităţile de gradul II şi III, psihiatrie cronici şi pneumoftiziologie adulţi şi copii se ia în considerare durata de spitalizare efectiv realizată în anul anterior.

     **) Nivelul alocaţiei de hrană la nivel de pacient este stabilit potrivit Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1488/2022 şi pentru stabilirea sumei contractate conform tabelului de mai sus se va corobora cu specialitatea secţiei/compartimentului.
    ***) Numărul de cazuri externate negociate şi contractate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale spitaliceşti aflat în derulare, ajustat în raport cu perioada pentru care se încheie actul adiţional pentru plata alocaţiei de hrană.

    b) suma aferentă alocaţiei de hrană pentru însoţitorii persoanelor internate:

┌───────────┬────────────┬────────┬────┐
│ │Nr. de zile │ │ │
│ │internare │ │ │
│Nr. de │estimat │Nivel │ │
│persoane │aferent │alocaţie│Suma│
│însoţitoare│persoanelor │de hrană│ │
│estimat │însoţitoare │ │ │
│ │din coloana │ │ │
│ │c1 │ │ │
├───────────┼────────────┼────────┼────┤
│ │ │ │c4 =│
│c1 │c2 │c3 │c1 x│
│ │ │ │c2 x│
│ │ │ │c3 │
├───────────┼────────────┼────────┼────┤
│ │ │... │ │
│ │ │lei*) │ │
└───────────┴────────────┴────────┴────┘


    *) Nivelul alocaţiei de hrană pentru însoţitorii pacienţilor internaţi este stabilit potrivit Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022.


    (3) Suma totală contractată aferentă alocaţiei de hrană este de ……………… lei [suma de la alin. (2) lit. a + suma de la alin. (2) lit. b] şi se defalcă lunar şi trimestrial, după cum urmează:
    Trimestrul III: ………… lei, din care:
    - iulie: ……………..… lei
    – august: …………..... lei
    – septembrie: ……….. lei

    Trimestrul IV:
    - octombrie: ………..... lei
    – noiembrie: ………..... lei
    – decembrie: …….…… lei.


    (4) Lunar, până la finalul lunii următoare celei pentru care se face plata, casa de asigurări de sănătate decontează contravaloarea alocaţiei de hrană pe baza facturii şi a documentelor justificative transmise la casa de asigurări de sănătate până la data de 20 a lunii următoare celei pentru care se face plata.
    (5) Trimestrial, până în ultima zi a lunii următoare încheierii trimestrului, se fac regularizarea şi decontarea pentru alocaţia de hrană aferentă cazurilor care sunt revalidate în limita valorii de contract aferente serviciilor medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă. Regularizarea trimestrului IV se efectuează până în ultima zi a lunii ianuarie a anului următor.
    (6) Toate documentele necesare pentru acordarea sumelor aferente alocaţiei de hrană solicitate se certifică pentru realitatea şi exactitatea datelor raportate prin semnătura reprezentantului legal al unităţii sanitare publice.
    (7) Casele de asigurări de sănătate încheie, după caz, acte adiţionale de modificare a valorii de contract lunare şi trimestriale cu suma reprezentând diferenţa dintre suma contractată lunar, respectiv trimestrial şi suma decontată.

    ART. 6
    Plata se face în contul nr. ......................., deschis la Trezoreria Statului, sau în contul nr. ........................., deschis la Banca ...................... .


    VI. Controlul activităţii
    ART. 7
    (1) Controlul privind activitatea care face obiectul prezentului act adiţional se exercită de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate sau, după caz, de comisii mixte formate din reprezentanţi ai direcţiilor de sănătate publică şi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate/caselor de asigurări de sănătate, în funcţie de domeniul de competenţă.
    (2) Controlul prevăzut la alin. (1) va urmări respectarea obligaţiilor de către furnizorii de servicii medicale ce le revin potrivit prezentului act adiţional.
    (3) În cazul în care în derularea actului adiţional se constată de către structurile de control ale caselor de asigurări de sănătate/Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi/sau ale direcţiilor de sănătate publică neconcordanţe între datele transmise la casa de asigurări de sănătate şi cele de la sediul unităţii sanitare publice, se calculează şi se recuperează sumele necuvenite.
    (4) Recuperarea sumei potrivit prevederilor alin. (3) se face prin plată directă sau executare silită.
    (5) Sumele încasate la nivelul caselor de asigurări de sănătate în condiţiile alin. (3) se utilizează conform prevederilor legale în vigoare cu aceeaşi destinaţie.
    (6) Pentru cazurile prevăzute la alin. (3), casele de asigurări de sănătate ţin evidenţa distinct pe fiecare furnizor.


    VII. Răspunderea contractuală
    ART. 8
    Reprezentantul legal al unităţii sanitare publice cu care casa de asigurări de sănătate a încheiat contract este direct răspunzător de corectitudinea datelor raportate.


    VIII. Clauză specială
    ART. 9
    (1) Orice împrejurare independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului act adiţional şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate ca fiind forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
    (2) Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi să prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă din propriul judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, prin care să certifice realitatea şi exactitatea faptelor care au condus la invocarea forţei majore, şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
    (3) Dacă nu procedează la anunţarea, în termenele prevăzute mai sus, a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea în termen.


    IX. Condiţii de suspendare şi încetare a actului adiţional
    ART. 10
    (1) Prezentul act adiţional se suspendă în situaţia în care contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă a fost suspendat; suspendarea operează pentru aceeaşi perioadă.
    (2) Prezentul act adiţional încetează începând cu data de la care contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale a încetat.
    (3) Prezentul act adiţional încetează de drept la data expirării duratei contractului prevăzute la art. 2.
    (4) Prezentul act adiţional poate înceta prin acordul părţilor.


    X. Corespondenţa
    ART. 11
    (1) Corespondenţa legată de derularea prezentului act adiţional se efectuează în scris sau prin poşta electronică.
    (2) Fiecare parte contractantă este obligată ca în situaţia în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul act adiţional să notifice celeilalte părţi contractante schimbarea survenită cel târziu în ziua producerii modificării.


    XI. Modificarea actului adiţional
    ART. 12
    În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului act adiţional, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător. Modificarea se face printr-un act adiţional semnat de ambele părţi, care devine anexă la actul adiţional la contractul pentru furnizare de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă.

    ART. 13
    Dacă o clauză a acestui act adiţional este declarată nulă, celelalte prevederi ale actului adiţional nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză, care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului actului adiţional, cu acordul părţilor.

    ART. 14
    (1) Litigiile născute în legătură cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea ori alte pretenţii decurgând din prezentul act adiţional vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilă.
    (2) Litigiile nesoluţionate pe cale amiabilă dintre furnizori şi casele de asigurări de sănătate conform alin. (1) se soluţionează de către Comisia Centrală de Arbitraj care funcţionează pe lângă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, organizată conform reglementărilor legale în vigoare, sau de către instanţele de judecată, după caz.


    Prezentul act adiţional a fost încheiat astăzi, ..............., în două exemplare a câte ...... pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
    Casa de Asigurări de Sănătate,
    Director general,
    ................................
    Director executiv al Direcţiei economice,
    ...................................................
    Director executiv al Direcţiei relaţii contractuale,
    ..............................
    Vizat
    Juridic, contencios
    ...............................
    Furnizorul de servicii medicale,
    Reprezentant legal,
    ................................

    ANEXA 2

    Furnizorul de servicii medicale .....................
    Cod unic de înregistrare .................................
    Luna ............../anul .....................
    Tabel 1. Centralizatorul sumelor aferente alocaţiei de hrană care se asigură prin transferuri de la bugetul de stat,
    prin bugetul Ministerului Sănătăţii, către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS)
    Luna ..... Anul .......

┌────┬───────────┬───────┬─────────┬─────────┬─────┐
│ │ │ │Nr. de │Nivelul │Suma │
│Nr. │Nr. total │Nr. │zile de │alocaţiei│de │
│crt.│CNP-uri^1) │CNP-uri│internare│de hrană/│plată│
│ │ │ │ │zi^2) │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │c6 = │
│c1 │c2 │c3 │c4 │c5 │c4 x │
│ │ │ │ │ │c5 │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │
│ │beneficiare│ │ │ │ │
│1. │ale │ │ │22 lei │ │
│ │alocaţiei │ │ │ │ │
│ │de hrană în│ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │
│ │22 de lei │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │
│ │beneficiare│ │ │ │ │
│2. │ale │ │ │33 lei │ │
│ │alocaţiei │ │ │ │ │
│ │de hrană în│ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │
│ │33 de lei │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │
│ │beneficiare│ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │
│3. │alocaţiei │ │ │44 lei │ │
│ │de hrană în│ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │
│ │22 de lei │ │ │ │ │
│ │care au şi │ │ │ │ │
│ │însoţitor │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │
│ │beneficiare│ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │
│4. │alocaţiei │ │ │55 lei │ │
│ │de hrană în│ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │
│ │33 de lei │ │ │ │ │
│ │care au şi │ │ │ │ │
│ │însoţitor │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │TOTAL │X │ │X │ │
└────┴───────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────┘


    ^1) Se raportează numai CNP-urile pentru care au fost acordate servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă decontate din FNUASS.
    ^2) Suma evidenţiată în coloana c5 este formată din cuantumul alocaţiei de hrană stabilit pentru categoria pacientului internat şi din cuantumul alocaţiei de hrană pentru însoţitor, după caz, în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice.
    NOTĂ:
    Formularul se întocmeşte lunar şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în actul adiţional încheiat pentru plata sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană.

    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,
    ...............................................................
    (numele şi prenumele)
    Tabel 2. Desfăşurătorul sumelor aferente alocaţiei de hrană care se asigură prin transferuri de la bugetul de stat,
    prin bugetul Ministerului Sănătăţii, către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS)
    Luna .... Anul ......

┌─────┬───────┬────────────┬──────────┬──────────┬─────────┬───────────┬─────────┬─────┐
│ │ │Numărul de │ │ │ │ │Nivelul │Sumă │
│ │ │înregistrare│ │ │Categorie│Număr total│alocaţiei│de │
│Nr. │CNP^1) │al Foii de │Data │Data │pacient^ │de zile de │de hrană/│plată│
│crt. │ │observaţie │internării│externării│2) │spitalizare│zi^3) - │- lei│
│ │ │clinică │ │ │ │ │lei - │- │
│ │ │generală │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │C8 = │
│ │c1 │c2 │c3 │c4 │c5 │c6 │c7 │c6 * │
│ │ │ │ │ │ │ │ │c7 │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│1. │………… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│2. │………… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│3. │………… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│.....│………… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│ │TOTAL │x │x │x │x │x │x │ │
│ │GENERAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────┴────────────┴──────────┴──────────┴─────────┴───────────┴─────────┴─────┘


    ^1) Se raportează numai CNP-urile pentru care au fost acordate servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă decontate din FNUASS.
    ^2) Se completează cu una dintre categoriile de pacienţi prevăzute în anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice, după cum urmează:
    - 1a - pentru pacienţi spitalizaţi - copii şi adulţi
    – 1b - pentru pacienţi spitalizaţi - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 2a - pentru bolnavi TBC - copii şi adulţi
    – 2b - pentru bolnavi TBC - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 3a - pentru bolnavi HIV/SIDA - copii şi adulţi
    – 3b - pentru bolnavi HIV/SIDA - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 4a - pentru bolnavi hepatită - copii şi adulţi
    – 4b - pentru bolnavi hepatită - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 5a - pentru bolnavi neoplazici - copii şi adulţi
    – 5b - pentru bolnavi neoplazici - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 6a - bolnavi diabet - copii şi adulţi
    – 6b - bolnavi diabet - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 7a - bolnavi arşi
    – 7b - bolnavi arşi, cu însoţitor
    – 8a - lăuze
    – 8b - lăuze, cu însoţitor.

    ^3) Suma evidenţiată în coloana c7 este formată din cuantumul alocaţiei de hrană stabilit pentru categoria pacientului internat şi din cuantumul alocaţiei de hrană pentru însoţitor, după caz, în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022.
    NOTE:
    1. Total coloana c8 din tabelul 2 este egal cu total coloana c6 din tabelul 1.
    2. Desfăşurătorul se întocmeşte lunar şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în actul adiţional încheiat pentru plata sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană.

    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,
    ...............................................................
    (numele şi prenumele)
    Tabel 3. Centralizatorul sumelor aferente alocaţiei de hrană care se asigură prin transferuri de la bugetul de stat,
    prin bugetul Ministerului Sănătăţii, către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS)
    Trimestrul .... anul ........

┌────┬───────────┬───────┬─────────┬─────────┬─────┐
│ │ │ │Nr. de │Nivelul │Suma │
│Nr. │Nr. total │Nr. de │zile de │alocaţiei│de │
│crt.│CNP-uri^1) │CNP-uri│internare│de hrană/│plată│
│ │ │ │ │zi^2) │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │c6 = │
│c1 │c2 │c3 │c4 │c5 │c4 x │
│ │ │ │ │ │c5 │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │
│ │beneficiare│ │ │ │ │
│1. │ale │ │ │22 lei │ │
│ │alocaţiei │ │ │ │ │
│ │de hrană în│ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │
│ │22 de lei │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │
│ │beneficiare│ │ │ │ │
│2. │ale │ │ │33 lei │ │
│ │alocaţiei │ │ │ │ │
│ │de hrană în│ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │
│ │33 de lei │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │
│ │beneficiare│ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │
│3. │alocaţiei │ │ │44 lei │ │
│ │de hrană în│ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │
│ │22 de lei │ │ │ │ │
│ │care au şi │ │ │ │ │
│ │însoţitor │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │
│ │beneficiare│ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │
│4. │alocaţiei │ │ │55 lei │ │
│ │de hrană în│ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │
│ │33 de lei │ │ │ │ │
│ │care au şi │ │ │ │ │
│ │însoţitor │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │TOTAL │X │ │X │ │
└────┴───────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────┘


    ^1) Se raportează numai CNP-urile pentru care au fost acordate servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă decontate din FNUASS.
    ^2) Suma evidenţiată în coloana c5 este formată din cuantumul alocaţiei de hrană stabilit pentru categoria pacientului internat şi din cuantumul alocaţiei de hrană pentru însoţitor, după caz, în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice.
    NOTE:
    1. În tabelul 3 se raportează doar datele aferente cazurilor validate trimestrial, altele decât cele decontate lunar, în limita valorii de contract trimestriale aferente serviciilor medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă.
    2. Formularul se întocmeşte trimestrial şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în actul adiţional încheiat pentru plata sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană.

    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,
    ...............................................................
    (numele şi prenumele)
    Tabel 4. Desfăşurătorul sumelor aferente alocaţiei de hrană care se asigură prin transferuri de la bugetul de stat,
    prin bugetul Ministerului Sănătăţii, către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS)
    Trimestrul ...... Anul ......

┌─────┬───────┬────────────┬──────────┬──────────┬─────────┬───────────┬─────────┬─────┐
│ │ │Numărul de │ │ │ │ │Nivelul │Suma │
│ │ │înregistrare│ │ │Categorie│Numărul │alocaţiei│de │
│Nr. │CNP^1) │al Foii de │Data │Data │pacient^ │total de │de hrană/│plată│
│crt. │ │observaţie │internării│externării│2) │zile de │zi^3) - │- lei│
│ │ │clinică │ │ │ │spitalizare│lei - │- │
│ │ │generală │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │C8 = │
│ │c1 │c2 │c3 │c4 │c5 │c6 │c7 │c6 * │
│ │ │ │ │ │ │ │ │c7 │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│1. │………… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│2. │………… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│3. │………… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│.....│………… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│n. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────┤
│ │TOTAL │x │x │x │x │x │x │ │
│ │GENERAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────┴────────────┴──────────┴──────────┴─────────┴───────────┴─────────┴─────┘


    ^1) Se raportează numai CNP-urile pentru care au fost acordate servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă decontate din FNUASS.
    ^2) Se completează cu una dintre categoriile de pacienţi prevăzute în anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice, după cum urmează:
    - 1a - pentru pacienţi spitalizaţi - copii şi adulţi
    – 1b - pentru pacienţi spitalizaţi - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 2a - pentru bolnavi TBC - copii şi adulţi
    – 2b - pentru bolnavi TBC - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 3a - pentru bolnavi HIV/SIDA - copii şi adulţi
    – 3b - pentru bolnavi HIV/SIDA - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 4a - pentru bolnavi hepatită - copii şi adulţi
    – 4b - pentru bolnavi hepatită - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 5a - pentru bolnavi neoplazici - copii şi adulţi
    – 5b - pentru bolnavi neoplazici - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 6a - bolnavi diabet - copii şi adulţi
    – 6b - bolnavi diabet - copii şi adulţi, cu însoţitor
    – 7a - bolnavi arşi
    – 7b - bolnavi arşi, cu însoţitor
    – 8a - lăuze
    – 8b - lăuze, cu însoţitor

    ^3) Suma evidenţiată în coloana c7 este formată din cuantumul alocaţiei de hrană stabilit pentru categoria pacientului internat şi din cuantumul alocaţiei de hrană pentru însoţitor, după caz, în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022.
    NOTE:
    1. În tabelul 4 se raportează doar datele aferente cazurilor validate trimestrial, altele decât cele decontate lunar, în limita valorii de contract trimestriale aferente serviciilor medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă.
    2. Total coloana c8 din tabelul 4 este egal cu total coloana c6 din tabelul 3.
    3. Desfăşurătorul se întocmeşte trimestrial şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în actul adiţional încheiat pentru plata sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană.

    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,
    ...............................................
    (numele şi prenumele)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016