Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.280 din 31 octombrie 2023  pentru aprobarea modelului-cadru  al planului judeţean de incluziune socială    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.280 din 31 octombrie 2023 pentru aprobarea modelului-cadru al planului judeţean de incluziune socială

EMITENT: Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1053 din 22 noiembrie 2023
    Având în vedere:
    - prevederile art. 112 alin. (3) lit. b), art. 118, art. 119, art. 120 lit. d), art. 140 alin. (2) şi ale art. 141 alin. (2) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.217/2006 privind constituirea mecanismului naţional pentru promovarea incluziunii sociale în România, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 1.154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, cu modificările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Codul de bună practică al asistentului social, aprobat prin Hotărârea Congresului Naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali nr. 2/2019,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.217/2006 privind constituirea mecanismului naţional pentru promovarea incluziunii sociale în România, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările ulterioare,

    ministrul muncii şi solidarităţii sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul-cadru al planului judeţean de incluziune socială, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Comisiile judeţene privind incluziunea socială, respectiv Comisia privind Incluziunea Socială a Municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu

    Bucureşti, 31 octombrie 2023.
    Nr. 2.280.
    ANEXA 1

    PLANUL ANUAL
    de incluziune socială al judeţului ………………/municipiului Bucureşti
    - model-cadru -

    Preambul
    Având în vedere:
    1. definiţia procesului incluziunii sociale, ca ansamblu de măsuri şi acţiuni multidimensionale din domeniile protecţiei sociale, ocupării forţei de muncă, locuirii, educaţiei, sănătăţii, informării-comunicării, mobilităţii, securităţii, justiţiei şi culturii, destinate combaterii excluziunii sociale şi asigurării participării active a persoanelor la toate aspectele economice, sociale, culturale şi politice ale societăţii, prevăzută la art. 6 lit. cc) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. strategiile locale de dezvoltare ale unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ/sectoarelor municipiului Bucureşti;
    3. programele de acţiuni comunitare pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale, aprobate prin hotărâri ale consiliilor judeţene/locale, potrivit prevederilor art. 35 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    4. strategiile de dezvoltare a serviciilor sociale din unităţile administrativ-teritoriale din judeţ/sectoarele municipiului Bucureşti, respectiv strategia judeţeană/a municipiului Bucureşti de dezvoltare a serviciilor sociale;
    5. Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 440/2022;
    6. obiectivele strategice în domeniile incluziunii sociale pentru perioada 2022-2027, respectiv:
    a) asigurarea unui trai decent pentru toţi şi combaterea situaţiilor tranzitorii de sărăcie a resurselor pentru ca acestea să nu se transforme în probleme structurale de sărăcie şi excluziune socială;
    b) investiţiile sociale, intervenţii directe asupra principalelor cauze de transmitere a sărăciei pe mai multe generaţii;
    c) protecţia socială pe tot parcursul vieţii unei persoane;
    d) îmbunătăţirea capacităţii administrative pentru coordonarea acestor măsuri;

    7. strategiile sectoriale din domeniile-cheie de intervenţie/cele 12 domenii din tabloul de bord social/principiile pilonului european al drepturilor sociale:
    a) Strategia naţională privind îngrijirea de lungă durată şi îmbătrânirea activă pentru perioada 2023-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.492/2022;
    b) Strategia naţională privind incluziunea socială a persoanelor fără adăpost pentru perioada 2022-2027 şi Planul de acţiune pentru perioada 2022-2027, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.491/2022;
    c) Strategia multianuală pentru dezvoltarea resurselor umane în sănătate 2022-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 854/2022;
    d) Strategia naţională privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi „O Românie echitabilă“ 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 490/2022;
    e) Strategia naţională pentru ocuparea forţei de muncă 2021-2027 şi Planul de acţiuni pe perioada 2021-2027 pentru implementarea Strategiei naţionale pentru ocuparea forţei de muncă 2021-2027, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 558/2021;
    f) Strategia Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 560/2022;
    g) Strategia naţională privind promovarea egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi prevenirea şi combaterea violenţei domestice pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.547/2022;
    h) Strategia naţională privind prevenirea instituţionalizării persoanelor adulte cu dizabilităţi şi accelerarea procesului de dezinstituţionalizare, pentru perioada 2022-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.543/2022;
    i) Strategia naţională de control al tuberculozei în România pentru perioada 2022-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.102/2022;
    j) Strategia naţională pentru supravegherea, controlul şi prevenirea cazurilor de infecţie cu HIV/SIDA pentru perioada 2022-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.440/2022;
    k) Strategia naţională în domeniul drogurilor 2022-2026 şi Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale în domeniul drogurilor 2022-2026, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 344/2022;
    l) Strategia naţională pentru prevenirea şi combaterea violenţei sexuale „SINERGIE“ 2021-2030 şi Planul de acţiuni pentru implementarea Strategiei naţionale pentru prevenirea şi combaterea violenţei sexuale „SINERGIE“ 2021-2030, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 592/2021;
    m) Strategia naţională pentru prevenirea şi combaterea antisemitismului, xenofobiei, radicalizării şi discursului instigator la ură, aferentă perioadei 2021-2023, şi Planul de acţiune al Strategiei naţionale pentru prevenirea şi combaterea antisemitismului, xenofobiei, radicalizării şi discursului instigator la ură, aferentă perioadei 2021-2023, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 539/2021;
    n) Strategia naţională a locuirii pentru perioada 2022-2050, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 842/2022;
    o) Strategia naţională privind imigraţia pentru perioada 2021-2024, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 884/2021;
    p) Planul naţional de măsuri cu privire la protecţia şi incluziunea persoanelor strămutate din Ucraina, beneficiare de protecţie temporară în România, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 100/2022 privind aprobarea şi implementarea Planului naţional de măsuri cu privire la protecţia şi incluziunea persoanelor strămutate din Ucraina, beneficiare de protecţie temporară în România, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
    q) Strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului „Copii protejaţi, România sigură“ 2023-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 969/2023;

    8. măsurile necesare în vederea colaborării dintre serviciile publice deconcentrate, serviciile publice de interes local/judeţean, furnizorii publici şi privaţi de servicii de interes public, organizaţii neguvernamentale etc. în toate domeniile procesului de incluziune socială, în vederea implementării măsurilor de incluziune socială prevăzute în strategiile locale şi sectoriale sau, după caz, în atribuţiile serviciului public de interes local/judeţean, conform legii;
    9. protocoalele de colaborare în vederea acordării serviciilor comunitare integrate pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale, încheiate în scopul asigurării drepturilor persoanelor la locuinţă, la asistenţă socială şi medicală, la educaţie şi la loc de muncă;
    10. reglementările Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 233/2016, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la aşezările informale;
    11. concluziile studiilor/analizelor/evaluărilor privind situaţia socioeconomică a unităţilor administrativ-teritoriale ale judeţului/analizei SWOT, prin care au fost identificate principalele bariere în combaterea sărăciei şi excluziunii sociale la nivelul comunelor/oraşelor/municipiilor/judeţului, cum ar fi:
    a) capacitatea administrativă redusă în serviciile publice de interes general;
    b) neînfiinţarea serviciului public de asistenţă socială în toate unităţile administrativ-teritoriale din judeţ/municipiul Bucureşti;
    c) izolarea spaţială, respectiv locuinţe în zone marginalizate/la distanţă mare de centrul administrativ al unităţii administrativ-teritoriale, aşezări informale în extravilan etc.;
    d) nerespectarea procedurilor de consultare publică, inclusiv a grupurilor dezavantajate/vulnerabile;
    e) insuficienta colaborare între serviciile publice de asistenţă socială de la nivelul comunelor, oraşelor/municipiilor şi judeţelor etc.;

    12. concluziile consultărilor cu membrii comunităţii, obligatoriu cu reprezentativitate din toate categoriile socioeconomice;
    13. atribuţiile autorităţilor administraţiei publice de la nivelul judeţului, prevăzute la art. 114 alin. (2) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul:
    1. art. 11 alin. (1) lit. g) şi m) din Hotărârea Guvernului nr. 1.217/2006 privind constituirea mecanismului naţional pentru promovarea incluziunii sociale în România, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. Ordinului prefectului nr. .........../............ pentru constituirea comisiei judeţene de incluziune socială/ a municipiului Bucureşti,

    Comisia privind Incluziunea Socială Judeţeană ......................../a Municipiului Bucureşti a elaborat şi aprobă Planul de incluziune socială al judeţului .............................../municipiului Bucureşti pentru anul ........ .
    CAP. I
    Măsuri pentru facilitarea colaborării interinstituţionale la nivelul judeţului în domeniul incluziunii sociale
    1. Propuneri de activităţi pentru asigurarea cadrului instituţional pentru armonizarea politicilor de incluziune socială adoptate şi implementate de autorităţi ale administraţiei publice locale şi instituţii publice la nivelul judeţului:
    a) identificarea măsurilor prevăzute în legislaţia în vigoare în responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale, structurilor deconcentrate ale ministerelor/autorităţilor administraţiei publice centrale în domeniul incluziunii sociale.
    Spre exemplu:
    (i) obligaţia asigurării serviciului public de asistenţă socială în fiecare unitate administrativ-teritorială/care să deservească mai multe unităţi administrativ-teritoriale, în situaţia în care serviciul public de asistenţă socială se înfiinţează ca asociaţie de dezvoltare intercomunitară;
    pentru asigurarea aplicării politicilor sociale în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi, precum şi altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială, autorităţile administraţiei publice locale au atribuţii privind administrarea şi acordarea beneficiilor de asistenţă socială şi a serviciilor sociale;

    (ii) organizarea în coordonarea primarului/primarului general al municipiului Bucureşti a grupului de lucru de la nivel local în vederea identificării aşezărilor informale şi luării în evidenţă la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale a acestora, stabilirii situaţiei persoanelor şi imobilelor cuprinse în acestea şi stabilirii măsurilor de intervenţie pentru îmbunătăţirea condiţiilor de locuit şi asigurarea unor condiţii decente de viaţă pentru persoanele vulnerabile;


    b) identificarea măsurilor prevăzute în strategiile guvernamentale în responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale, a structurilor deconcentrate ale ministerelor/autorităţilor administraţiei publice centrale în domeniul incluziunii sociale.
    Spre exemplu, următoarele măsuri din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027, anexă la Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 440/2022:
    (i) asigurarea din bugetul judeţean sau, după caz, prin bugetul de stat a sumelor necesare cheltuielilor de personal pentru asistenţii sociali din cadrul serviciilor publice de asistenţă socială care deservesc localităţi defavorizate, pentru realizarea evaluărilor şi elaborarea planurilor de intervenţie, cu respectarea prevederilor art. 47 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi pentru asigurarea managementului de caz în cadrul serviciilor de asistenţă comunitară pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale, precum şi sprijinirea cu echipamentele necesare; (1.1.1.4.)
    (ii) elaborarea programelor de acţiune comunitară destinate prevenirii şi combaterii riscului de sărăcie şi excluziune socială, inclusiv a copilului, aprobate prin hotărâri ale consiliilor judeţene/locale, prin participarea tuturor serviciilor publice de interes local şi prin consultarea operatorilor economici din comunitate, furnizorilor de servicii sociale etc.; (1.2.1.1.)
    (iii) includerea în aceste programe comunitare a unor acţiuni şi măsuri din domeniile incluziunii sociale, relevante în combaterea sărăciei şi excluziunii sociale: ocupare, locuire, sănătate, educaţie, participare socială, cultură, integrarea imigranţilor etc., precum şi a indicatorilor de monitorizare, formulaţi astfel încât să fie asigurată corespondenţa cu indicatorii naţionali de incluziune socială; (1.2.1.2.)
    (iv) realizarea periodică de acţiuni de sensibilizare a comunităţii privind nevoile şi riscurile sociale de la nivelul judeţului; temele pentru informarea publicului sunt stabilite pe baza diagnozelor sociale realizate la nivelul UAT, a programelor de acţiune comunitară, fiind obligatoriu de inclus următoarele teme: infracţionalitatea, traficul de persoane, violenţa domestică, părăsirea timpurie a şcolii, un stil de viaţă sănătos, consumul de alcool, consumul de droguri, incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi, combaterea stereotipiilor legate de bolile psihice şi promovarea sănătăţii mentale, combaterea prejudecăţilor şi a discriminării conform abordării Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), în special ale celor îndreptate împotriva persoanelor de etnie romă sau imigranţilor în România; combaterea bullyingului şi violenţei în şcoli, inclusiv cu implicarea serviciilor publice de asistenţă socială (SPAS); (1.2.2.2)
    (v) includerea în planurile judeţene de incluziune socială aprobate de comisia judeţeană privind incluziunea socială, respectiv Comisia privind Incluziunea Socială a Municipiului Bucureşti a acelor măsuri intercomunitare de eliminare a barierelor identificate în combaterea sărăciei şi excluziunii sociale şi a indicatorilor de măsurare; indicatorii sunt formulaţi astfel încât să fie asigurată corespondenţa cu indicatorii naţionali de incluziune socială; (1.2.1.4.)
    (vi) publicarea pe paginile de internet ale primăriilor şi ale instituţiilor publice a informaţiilor în format uşor de citit, a unui set de informaţii-suport pentru cetăţeni, materiale resursă de informare privind un stil de viaţă sănătos, riscuri sociale, posibilităţi de dezvoltare etc., inclusiv în cel puţin o limbă de circulaţie internaţională în localităţile în care se află imigranţi; informarea directă a persoanelor din grupurile vulnerabile expuse riscului de sărăcie şi excluziune şi menţinerea legăturii prin personalul SPAS, pentru cei care, de regulă, nu au acces la internet; (1.2.2.1.)
    (vii) încheierea de contracte de parteneriat între judeţ şi UAT din mediul rural sau defavorizate, precum şi între autorităţile administraţiei publice locale şi furnizorii privaţi de servicii pentru cofinanţarea serviciilor sociale din UAT-urile respective, pentru implementarea de programe de acţiune comunitară/intercomunitară pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale, pentru formarea şi/sau asigurarea personalului, pentru contractarea unor servicii de evaluare/recuperare pentru persoanele dependente de consumul de alcool etc.; (1.2.3.1.)
    (viii) includerea în planul judeţean de incluziune socială a unor măsuri pentru implementarea colaborării între UAT în vederea identificării barierelor în combaterea sărăciei şi excluziunii sociale şi a identificării de soluţii pentru eliminarea lor; (1.2.3.2.)
    (ix) elaborarea şi aplicarea instrumentelor prevăzute de lege pentru contractarea serviciilor sociale; (1.2.3.4.)
    (x) creşterea accesului la infrastructură şi servicii de bază, în special în zonele rurale şi urbane marginalizate; (1.2.5.5.)
    (xi) promovarea şi susţinerea programelor multidisciplinare de educaţie şi formare în domeniul antisărăciei şi promovării incluziunii sociale (cu accent pe lupta împotriva foametei şi a sărăciei rurale) şi bazate pe abordarea integrată de gen; (2.1.2.2.)
    (xii) programe de formare pentru profesori şi părinţi în domeniul sistemelor de avertizare timpurie, prevenţie şi intervenţie pentru detectarea copiilor cu risc de repetenţie şi abandon; (2.1.2.4.)
    (xiii) dezvoltarea serviciilor de consiliere, suport şi mediere din şcoli, a serviciilor de orientare şcolară şi profesională pentru elevii aflaţi în risc de abandon şcolar; (2.1.4.6.)
    (xiv) creşterea nivelului de competenţe digitale şi folosirii internetului în rândul populaţiei, în general, şi al categoriilor defavorizate, în special, precum şi în mediul rural; (2.1.7.1.)
    (xv) implementarea prevederilor legii referitor la iniţierea de programe anuale pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor din sfera economiei sociale; (2.2.2.3.)
    (xvi) creşterea accesului la locuinţe adecvate pentru toate categoriile de persoane, în special pentru tineri şi alte grupuri vulnerabile, precum şi pentru persoanele care locuiesc în aşezări informale; (3.2.1.)
    (xvii) reducerea segregării teritoriale şi sociale pe criterii etnice, rasiale, culturale, statut socioeconomic; (2.2.5.1.)
    (xviii) susţinerea programelor locale de îmbunătăţire a locuirii pentru persoanele sărace; (2.2.3.3.)
    (xix) diminuarea prejudecăţilor populaţiei faţă de grupurile vulnerabile prin demararea de campanii publice cu scopul creşterii nivelului de informare privind importanţa serviciilor sociale la nivel local şi a problemelor structurale care cauzează sărăcie sau excluziune. (3.3.4.2.)
    (xx) crearea şi implementarea de structuri locale/comunitare pentru copii şi tineri pentru participarea la toate deciziile care îi privesc; (4.3.3.2.).


    c) monitorizarea elaborării şi aprobării/utilizării instrumentelor strategice în toate domeniile incluziunii sociale, cum ar fi:
    (i) strategiile locale şi judeţene/a municipiului Bucureşti de dezvoltare a serviciilor sociale;
    (ii) planurile anuale de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu respectarea modelului-cadru aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.086/2018;
    (iii) programele de acţiuni comunitare pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale prevăzute la art. 35 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    (iv) planurile de acţiune prevăzute la art. 38^4 alin. (8) din Normele metodologice aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 233/2016, cu modificările şi completările ulterioare, conţinând măsuri pentru populaţia din aşezările informale.

    d) acţiuni de sprijin pentru autorităţile administraţiei publice locale din unităţile administrativ-teritoriale din judeţ în procesul de evaluare a nevoilor comunităţii şi de fundamentare a programelor de acţiuni comunitare pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale prevăzute la art. 35 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) acţiuni de consiliere a autorităţilor administraţiei publice locale, inclusiv în vederea corelării măsurilor prevăzute în diversele documente strategice/planuri de acţiune, spre exemplu:
    (i) în procesul de dezbatere şi avizare a strategiei judeţene de dezvoltare a serviciilor sociale;
    (ii) în procesul de avizare a planurilor anuale de acţiune privind serviciile sociale administrate şi/sau finanţate de consiliile judeţene, de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.


    2. Propuneri de activităţi pentru facilitarea colaborării interinstituţionale:
    a) încheierea de protocoale de colaborare în vederea acordării serviciilor comunitare integrate pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale, încheiate în scopul asigurării drepturilor persoanelor la locuinţă, la asistenţă socială şi medicală, la educaţie şi la loc de muncă, în baza protocolului de colaborare aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale, ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 393/630/4.236/2017 pentru aprobarea Protocolului de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei;
    b) colaborarea/asocierea între unităţile administrativ-teritoriale în vederea finanţării/cofinanţării serviciilor sociale, în special a celor care funcţionează în mediul rural şi în localităţi defavorizate, formării personalului cu atribuţii în domeniul serviciilor sociale şi care activează la nivelul judeţului respectiv etc.; [art. 135 alin. (1) lit. c), e) şi f) şi art. 136 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare].

    3. Propuneri de activităţi pentru informarea comunităţii:
    a) promovarea de acţiuni de informare şi conştientizare a cetăţenilor asupra drepturilor acestora, inclusiv în ceea ce priveşte dreptul de a beneficia de servicii comunitare integrate pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale;
    b) informări periodice realizate de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti privind incluziunea socială, cu privire la situaţia şi evoluţia stării sociale a judeţului.

    CAP. II
    Priorităţi în domeniul incluziunii sociale
    1. Asistenţa socială şi măsuri integrate pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale

┌──────────┬──────────┬─────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │Corespondenţa│Temeiul │Structuri │Monitorizare│
│ │ │cu strategia │legal al │responsabile,│/Raportare/ │
│Priorităţi│Activităţi│naţională de │activităţii│inclusiv în │date │
│^*1 │de │incluziune │şi al │baza unor │necesare │
│ │realizat │socială/ │sursei de │protocoale de│informării │
│ │ │strategiile │finanţare │colaborare │CNIS │
│ │ │sectoriale │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘


    ^*1 Spre exemplu:
    1.1. Înfiinţarea serviciului public de asistenţă socială în fiecare unitate administrativ-teritorială (UAT)/care deserveşte fiecare UAT din judeţ, pentru asigurarea dreptului la asistenţă socială minimă a locuitorilor din fiecare unitate administrativ-teritorială
    1.2. Măsuri referitoare la prevenirea polarizării sociale, a segregării economice şi etnice, a segregării spaţiale, referitoare la responsabilitatea socială a întreprinderilor
    1.3. Servicii de asistenţă comunitară pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale în fiecare UAT/care deservesc toate UAT din judeţ
    1.4. Creşterea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de interes public general
    1.5. Dezvoltarea serviciilor sociale în toate UAT, asigurarea continuităţii activităţii şi a măsurilor de redresare şi rezilienţă în sistemul de servicii sociale
    1.6. Îngrijirea de lungă durată
    1.7. ...


    2. Accesul la educaţie

┌──────────┬──────────┬─────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │Corespondenţa│Temeiul │Structuri │Monitorizare│
│ │ │cu strategia │legal al │responsabile,│/Raportare/ │
│Priorităţi│Activităţi│naţională de │activităţii│inclusiv în │date │
│^*2 │de │incluziune │şi al │baza unor │necesare │
│ │realizat │socială/ │sursei de │protocoale de│informării │
│ │ │strategiile │finanţare │colaborare │CNIS │
│ │ │sectoriale │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘


    ^*2 Spre exemplu:
    2.1. Creşterea capacităţii comunităţii educaţionale de a furniza servicii educaţionale adecvate la diversitatea nevoilor educaţionale
    2.2. Stimularea participării la îngrijirea şi educaţia timpurie a copiilor
    2.3. Asigurarea unei abordări unitare a programelor aferente învăţământului obligatoriu şi de calitate pentru evitarea insuccesului şi abandonului şcolar
    2.4. Asigurarea unui mediu educaţional sigur, tolerant, incluziv şi divers
    2.5. Creşterea relevanţei ofertelor educaţionale şi de formare pe piaţa muncii în contextul îmbunătăţirii participării la învăţare pe tot parcursul vieţii (ÎPV)
    2.6. Dezvoltarea competenţelor digitale la toate nivelurile de educaţie, în vederea reducerii decalajelor digitale şi a creşterii incluziunii socioeconomice
    2.7. ...


    3. Accesul la loc de muncă

┌──────────┬──────────┬─────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │Corespondenţa│Temeiul │Structuri │Monitorizare│
│ │ │cu strategia │legal al │responsabile,│/Raportare/ │
│Priorităţi│Activităţi│naţională de │activităţii│inclusiv în │date │
│^*3 │de │incluziune │şi al │baza unor │necesare │
│ │realizat │socială/ │sursei de │protocoale de│informării │
│ │ │strategiile │finanţare │colaborare │CNIS │
│ │ │sectoriale │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘


    ^*3 Spre exemplu:
    3.1. Personalizarea programelor de formare şi a serviciilor de sprijin pentru participarea pe piaţa muncii în funcţie de caracteristicile grupurilor vulnerabile prin colaborarea între serviciile publice de interes general, în principal serviciile publice de asistenţă socială, agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională
    3.2. Sprijinirea iniţiativelor de promovare a spiritului antreprenorial, a iniţiativelor antreprenoriale şi a economiei sociale
    3.3. Reducerea ocupării în sectorul informal, cu accent pe scăderea numărului de lucrători pe cont propriu şi lucrători familiali neremuneraţi din agricultură şi a celor care emigrează cu scopul practicării de munci informale
    3.4. Dezvoltarea şi extinderea accesului la piaţa muncii pentru populaţia din mediul rural
    3.5. Îmbunătăţirea condiţiilor de muncă
    3.6. ...


    4. Accesul la asistenţă medicală

┌──────────┬──────────┬─────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │Corespondenţa│Temeiul │Structuri │Monitorizare│
│ │ │cu strategia │legal al │responsabile,│/Raportare/ │
│Priorităţi│Activităţi│naţională de │activităţii│inclusiv în │date │
│^*4 │de │incluziune │şi al │baza unor │necesare │
│ │realizat │socială/ │sursei de │protocoale de│informării │
│ │ │strategiile │finanţare │colaborare │CNIS │
│ │ │sectoriale │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘


    ^*4 Spre exemplu:
    4.1. Asigurarea accesului echitabil şi nediscriminatoriu la servicii de sănătate de calitate şi cost-eficace, precum şi la medicaţie, în special pentru grupurile vulnerabile
    4.2. Îmbunătăţirea sănătăţii publice şi a performanţei serviciilor preventive
    4.3. Îmbunătăţirea colaborării intersectoriale pentru o stare de sănătate mai bună a populaţiei, în special a grupurilor vulnerabile
    4.4. ...


    5. Accesul la o locuinţă/servicii de locuire

┌──────────┬──────────┬─────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │Corespondenţa│Temeiul │Structuri │Monitorizare│
│ │ │cu strategia │legal al │responsabile,│/Raportare/ │
│Priorităţi│Activităţi│naţională de │activităţii│inclusiv în │date │
│^*5 │de │incluziune │şi al │baza unor │necesare │
│ │realizat │socială/ │sursei de │protocoale de│informării │
│ │ │strategiile │finanţare │colaborare │CNIS │
│ │ │sectoriale │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘


    ^*5 Spre exemplu:
    5.1. Creşterea gradului de acces la locuinţe sociale
    5.2. Înfiinţarea de adăposturi/centre judeţene destinate persoanelor fără adăpost aflate în coordonarea direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului în parteneriat cu autorităţi ale administraţiei publice locale
    5.3. Incluziunea socială a imigranţilor şi refugiaţilor cu risc de deveni persoane fără adăpost prin accesarea programelor naţionale de integrare
    5.4. ...


    6. Accesul la servicii de interes public general

┌──────────┬──────────┬─────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │Corespondenţa│Temeiul │Structuri │Monitorizare│
│ │ │cu strategia │legal al │responsabile,│/Raportare/ │
│Priorităţi│Activităţi│naţională de │activităţii│inclusiv în │date │
│^*6 │de │incluziune │şi al │baza unor │necesare │
│ │realizat │socială/ │sursei de │protocoale de│informării │
│ │ │strategiile │finanţare │colaborare │CNIS │
│ │ │sectoriale │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘


    ^*6 Spre exemplu:
    6.1. Îmbunătăţirea dotării serviciilor de urgenţă profesioniste pentru toate categoriile de intervenţii în situaţii de urgenţă şi dezastre, inclusiv pentru acordarea de prim ajutor calificat şi asistenţă medicală de urgenţă
    6.2. Creşterea accesului populaţiei rurale şi urbane marginalizate la apă curentă şi canalizare, drumuri comunale, infrastructură educaţională (grădiniţe, unităţi de învăţământ preuniversitar şi şcoli profesionale cu profil agricol), infrastructură socială de tip creşe şi afterschool, precum şi protecţia patrimoniului cultural şi a mediului
    6.3. Campanii de sensibilizare a comunităţii, angajatorilor etc., privind nevoile şi riscurile sociale ale imigranţilor
    6.4. ...


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016