Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.262 din 8 noiembrie 2022  privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.679/2017 pentru aprobarea Metodologiei de contractare a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră, de desemnare şi de lucru a auditorilor de siguranţă rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu investitorii, antreprenorii/proiectanţii mandataţi, precum şi cu auditorii de siguranţă rutieră    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.262 din 8 noiembrie 2022 privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.679/2017 pentru aprobarea Metodologiei de contractare a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră, de desemnare şi de lucru a auditorilor de siguranţă rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu investitorii, antreprenorii/proiectanţii mandataţi, precum şi cu auditorii de siguranţă rutieră

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1183 din 9 decembrie 2022
    În temeiul prevederilor art. II alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, precum şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul transporturilor şi infrastructurii, emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.679/2017 pentru aprobarea Metodologiei de contractare a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră, de desemnare şi de lucru a auditorilor de siguranţă rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu investitorii, antreprenorii/proiectanţii mandataţi, precum şi cu auditorii de siguranţă rutieră, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 996 din 15 decembrie 2017, se modifică după cum urmează:
    1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDIN
    pentru aprobarea Metodologiei de contractare a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră, de desemnare şi de lucru a auditorilor de siguranţă rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu investitorii, precum şi cu auditorii de siguranţă rutieră"

    2. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Se aprobă Metodologia de contractare a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră, de desemnare şi de lucru a auditorilor de siguranţă rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu investitorii, precum şi cu auditorii de siguranţă rutieră, prevăzută în anexă."

    3. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Viceprim-ministru, ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 8 noiembrie 2022.
    Nr. 2.262.
    ANEXA 1

    (Anexa la Ordinul nr. 1.679/2017)
    METODOLOGIE
    de contractare a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră,
    de desemnare şi de lucru a auditorilor de siguranţă rutieră, a contractelor-cadru care se încheie
    de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu investitorii, precum şi cu auditorii de siguranţă rutieră
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. este singura instituţie competentă să gestioneze efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră.
    (2) Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere şi auditul de siguranţă rutieră se realizează la solicitarea investitorului proiectului de infrastructură rutieră, denumit în continuare investitor, pentru proiectele de infrastructură rutieră care vizează drumurile prevăzute la art. 1 alin. (5) lit. a)-f) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Opţional, la cererea investitorului se pot efectua activităţi de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere şi de audit de siguranţă rutieră şi pe alte categorii de drumuri decât cele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. II
    Contractarea serviciilor privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră
    SECŢIUNEA 1
    Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere
    ART. 2
    În vederea contractării serviciilor privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, investitorul depune sau transmite, prin poştă/poştă electronică/sistem informatic integrat, Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.

    ART. 3
    (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii prevăzute la art. 2, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. transmite investitorului, prin poştă/poştă electronică/sistem informatic integrat, în vederea semnării, în două exemplare, contractul de prestări servicii privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, întocmit conform contractului-cadru prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) Solicitantul evaluării de impact asupra siguranţei rutiere are obligaţia de a returna un exemplar semnat al contractului prevăzut la alin. (1).
    (3) Data intrării în vigoare a contractului privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere este data comunicării contractului semnat la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    (4) Evidenţa contractelor se realizează prin intermediul Registrului contractelor încheiate cu investitorul/administratorul, în format scris sau electronic.

    ART. 4
    (1) Documentaţia necesară realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere se va transmite de către solicitant către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în termenul prevăzut de lege.
    (2) Documentaţia minimă prevăzută la alin. (1) conţine documentele ce vizează elementele componente ale unei evaluări de impact asupra siguranţei rutiere, prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    În termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării contractului privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., investitorul va fi notificat cu privire la auditorul/auditorii de siguranţă rutieră desemnat/desemnaţi.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Auditul de siguranţă rutieră
    ART. 6
    Investitorul are obligaţia de a încheia cu Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. câte un contract distinct pentru fiecare stadiu supus auditului de siguranţă rutieră.

    ART. 7
    În vederea contractării serviciilor privind realizarea auditului de siguranţă rutieră, solicitantul depune sau transmite, prin poştă/poştă electronică/sistem informatic integrat, Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.

    ART. 8
    (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii prevăzute la art. 7, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. transmite investitorului, prin poştă/poştă electronică/sistem informatic integrat, în vederea semnării, în două exemplare, contractul de prestări servicii privind realizarea auditului de siguranţă rutieră, întocmit conform contractului-cadru prevăzut în anexa nr. 3.
    (2) Solicitantul auditului de siguranţă rutieră are obligaţia de a returna un exemplar semnat al contractului prevăzut la alin. (1).
    (3) Data intrării în vigoare a contractului privind realizarea auditului de siguranţă rutieră este data comunicării contractului semnat la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    (4) Evidenţa contractelor se realizează prin intermediul Registrului contractelor încheiate cu investitorul/administratorul, în format scris sau electronic.

    ART. 9
    Documentaţia necesară realizării auditului de siguranţă rutieră conform elementelor indicative din anexa nr. 2 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se transmite de investitor către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în termenul prevăzut de lege.

    ART. 10
    În funcţie de stadiul proiectului, documentaţia necesară realizării auditului de siguranţă rutieră conţine documentele prevăzute la art. 12 din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 11
    În termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării contractului privind realizarea auditului de siguranţă rutieră la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., investitorul va fi notificat cu privire la auditorul/auditorii de siguranţă rutieră desemnat/desemnaţi.

    CAP. III
    Desemnarea auditorilor de siguranţă rutieră
    ART. 12
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. păstrează evidenţa auditorilor de siguranţă rutieră în Registrul auditorilor de siguranţă rutieră.

    ART. 13
    Lista auditorilor de siguranţă rutieră va fi publicată pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.

    ART. 14
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R desemnează auditorii de siguranţă rutieră în vederea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră/inspecţiei de siguranţă rutieră periodică, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (2) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 15
    (1) Auditorii de siguranţă rutieră au obligaţia de a informa Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în situaţia în care nu vor fi disponibili în vederea efectuării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră/inspecţiei de siguranţă rutieră periodică pentru o perioadă mai mare de 5 zile. Informarea se transmite în format electronic, cu cel puţin o zi înainte de începerea perioadei de indisponibilitate, pe adresa de e-mail pusă la dispoziţie de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. sau prin intermediul sistemului informatic integrat.
    (2) Auditorii de siguranţă rutieră au obligaţia de a anunţa, în termen de 5 zile de la luarea la cunoştinţă, orice modificare intervenită cu privire la datele de contact înscrise în Registrul auditorilor de siguranţă rutieră.
    (3) În cazul nerespectării prevederilor cuprinse la alin. (1) sau (2), auditorii de siguranţă rutieră nu vor mai fi desemnaţi pentru o perioadă de 30 de zile să efectueze evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră/inspecţie de siguranţă rutieră periodică.

    ART. 16
    (1) În vederea desemnării auditorului/auditorilor de siguranţă rutieră, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. publică pe pagina sa de internet anunţul pentru efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră/inspecţiei de siguranţă rutieră periodică.
    (2) În situaţia în care în Registrul contractelor încheiate cu investitorul/administratorul figurează mai multe contracte înregistrate în aceeaşi zi, ordinea publicării anunţului este dată de numărul poziţiei din registru, în ordine crescătoare, cu prioritate pentru proiectele de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere şi audit de siguranţă rutieră.
    (3) Auditorii de siguranţă rutieră transmit Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., în format electronic, în termen de 5 zile de la publicarea anunţului, solicitarea de înscriere pe lista auditorilor de siguranţă rutieră disponibili pentru proiectul respectiv, însoţită de declaraţia pe propria răspundere privind îndeplinirea condiţiilor de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform modelului publicat pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
    (4) La încheierea perioadei prevăzute la alin. (2), Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. desemnează auditorul/auditorii de siguranţă rutieră dintre cei înscrişi cu respectarea criteriilor prevăzute la art. 11 alin. (2) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) În cazul în care într-o procedură de desemnare nu există auditori de siguranţă rutieră disponibili, iar efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere sau a auditului de siguranţă rutieră reclamă o urgenţă temeinic justificată, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. poate desemna auditori de siguranţă rutieră cu derogare de la criteriul desemnării echitabile, în ordinea descrescătoare a gradului de încărcare.
    (6) După finalizarea procedurii de desemnare se actualizează situaţia privind gradul de încărcare a auditorilor de siguranţă rutieră.

    ART. 17
    (1) Desemnarea auditorilor de siguranţă rutieră se finalizează prin încheierea între Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi auditorii desemnaţi a unui contract de prestări servicii întocmit conform contractelor-cadru prevăzute în anexele nr. 4-6, după caz.
    (2) În situaţia prevăzută la art. 16 alin. (5) auditorii de siguranţă rutieră nu pot refuza desemnarea decât din motive obiective sau în una dintre situaţiile în care sunt afectate condiţiile de independenţă faţă de investitor, proiectant, executant sau administratorul drumului.
    (3) În cazul refuzului nejustificat al semnării contractului prevăzut la alin. (1), auditorul/auditorii de siguranţă rutieră nu va/vor mai fi desemnat/desemnaţi pentru o perioadă de 3 luni.
    (4) În situaţia prevăzută la alin. (3) va fi desemnat pentru efectuarea proiectului respectiv următorul clasat în urma procedurii de desemnare.

    ART. 18
    (1) În termen de maximum 10 zile de la data desemnării auditorului/auditorilor de siguranţă rutieră, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R transmite auditorului/auditorilor de siguranţă rutieră desemnat/desemnaţi contractul privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră/inspecţiei de siguranţă rutieră periodică, în două exemplare, prin poştă/poştă electronică, în vederea semnării.
    (2) Auditorul de siguranţă rutieră are obligaţia de a returna Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., în maximum 3 zile de la data primirii, un exemplar al contractului prevăzut la alin. (1) semnat pe fiecare pagină.

    ART. 19
    (1) Auditorul de siguranţă rutieră, după finalizarea Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră/inspecţie de siguranţă rutieră periodică, depune/transmite la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., în termenul contractual, un exemplar în format tipărit însoţit de forma digitală a acestuia, precum şi dovada depunerii celui deal doilea exemplar la investitor/administrator.
    (2) Dovada depunerii raportului la investitor/administrator prevăzută la alin. (1) trebuie să conţină numărul de înregistrare alocat de către investitor/administrator sau, în cazul transmiterii acestuia prin poştă, confirmarea de primire.

    ART. 20
    Lista cuprinzând auditorii de siguranţă rutieră cu care Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. a încheiat contracte va fi publicată pe pagina de internet a instituţiei.

    CAP. IV
    Întocmirea şi structura Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră/inspecţie de siguranţă rutieră periodică
    ART. 21
    Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere se realizează potrivit anexei nr. 1 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se concretizează într-un raport de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere. Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere trebuie să indice considerentele în materie de siguranţă rutieră care contribuie la alegerea soluţiei propuse şi să furnizeze toate informaţiile relevante necesare realizării unei analize cost-beneficiu a diverselor opţiuni evaluate.

    ART. 22
    Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere are următoarea structură:
    a) denumirea proiectului, perioada de realizare şi auditorul/auditorii de siguranţă rutieră;
    b) cuprins;
    c) definirea problemei, scopul şi obiectivele specifice siguranţei rutiere;
    d) descrierea generală a situaţiei actuale şi a situaţiei în cazul neiniţierii vreunei acţiuni;
    e) date specifice proiectului - accidente soldate cu decese şi/sau răniri grave; obiectivele de reducere a numărului de accidente în comparaţie cu scenariul care prevede eventualitatea neiniţierii vreunei acţiuni; alegerea traseelor şi studii de origine-destinaţie a utilizatorilor pentru noile trasee; utilizatorii drumurilor, inclusiv utilizatorii vulnerabili, cum ar fi pietoni, biciclişti, motociclişti şi alţii asemenea; trafic, de exemplu: volumul traficului, clasificarea traficului în funcţie de tip, inclusiv fluxurile estimate pentru pietoni şi biciclişti, determinate de caracteristicile utilizării terenurilor adiacente; condiţii climatice şi sezoniere; prezenţa unui număr suficient de zone de parcări sigure şi activitatea seismică;
    f) tratarea nevoilor utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor;
    g) analiza impactului alternativelor propuse asupra siguranţei rutiere;
    h) compararea alternativelor propuse, inclusiv analiza raportului costuri-beneficii;
    i) efecte posibile asupra reţelelor rutiere existente, cum ar fi accesuri, intersecţii, treceri la nivel şi altele asemenea;
    j) prezentarea tuturor soluţiilor posibile şi recomandări privind adoptarea soluţiei optime din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
    k) opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate;
    l) în cazul identificării unor deficienţe se întocmeşte un capitol distinct care cuprinde centralizarea deficienţelor însoţite de setul de măsuri de remediere aferente.


    ART. 23
    Auditul de siguranţă rutieră se concretizează întrun raport de audit de siguranţă rutieră şi se execută obligatoriu pe capitole pentru fiecare dintre cele 4 stadii prevăzute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea elementelor indicative prevăzute în anexa nr. 2 la aceeaşi lege.

    ART. 24
    Raportul de audit de siguranţă rutieră este întocmit cu respectarea criteriilor prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi are următoarea structură:
    a) denumirea şi stadiul proiectului, perioada de realizare şi auditorul/auditorii de siguranţă rutieră;
    b) cuprins;
    c) scopul auditului de siguranţă rutieră;
    d) descrierea generală a proiectului;
    e) date specifice proiectului;
    f) descrierea detaliată a neconformităţilor identificate şi motivarea acestora din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
    g) secţiune distinctă privind tratarea nevoilor utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor;
    h) în cazul identificării unor deficienţe se întocmeşte un capitol distinct care cuprinde centralizarea deficienţelor însoţite de setul de măsuri de remediere aferente;
    i) opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate.


    ART. 25
    Inspecţia de siguranţă rutieră periodică, denumită în continuare ISRP, este verificarea periodică a reţelei rutiere aflate în exploatare, care are ca scop identificarea eventualelor deficienţe din punctul de vedere al siguranţei rutiere care pot fi remediate prin lucrări de întreţinere.

    ART. 26
    Inspecţia de siguranţă rutieră periodică se concretizează într-un raport a cărui structură este prevăzută în anexa nr. 7.

    ART. 27
    ISRP cuprinde următoarele etape:
    a) analiza informaţiilor şi datelor necesare realizării ISRP transmise de către administratorul drumului public şi/sau Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.;
    b) realizarea propriu-zisă a ISRP, care include studiul documentaţiei disponibile puse la dispoziţie de către beneficiar corelat cu analiza din teren a tronsonului pe ambele sensuri de circulaţie, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte;
    c) identificarea deficienţelor şi stabilirea dispoziţiilor cu termenele de remediere prevăzute în anexa nr. 5 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 606/2017 pentru aprobarea Metodologiei de contractare a inspecţiei de siguranţă rutieră, a Contractului-cadru încheiat între Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi administratorii drumurilor, a metodologiilor de efectuare a inspecţiilor de siguranţă rutieră, a listei cu dispoziţiile obligatorii care pot fi dispuse de raportul de inspecţie de siguranţă rutieră, a modelului legitimaţiei nominale de control, a modelului procesului-verbal de constatare şi sancţionare contravenţională a contravenţiilor, dotării şi inscripţionării autovehiculelor de inspecţie şi control, precum şi a echipamentelor necesare efectuării inspecţiilor de siguranţă rutieră, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) întocmirea raportului ISRP, conform structurii prevăzute în anexa nr. 7, şi depunerea/transmiterea acestuia la administratorul drumului şi ulterior la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. însoţit de confirmarea de primire de la administratorul drumului.


    ART. 28
    Un exemplar original al raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră/inspecţie de siguranţă rutieră periodică se arhivează în cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.

    ART. 29
    În cazul contestaţiei depuse de către investitor, raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră, după caz, va fi completat cu o copie a contestaţiei şi a deciziei Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor privind soluţionarea acesteia.

    ART. 30
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie
    Către
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    Subscrisa (denumirea investitorului) ........................., reprezentată prin ....................., în calitate de ..........................., cu sediul în municipiul/oraşul/comuna ..................., judeţul/sectorul ....................., la adresa .........................................., cod de identificare fiscală (numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz), ........., cont nr. ..................., deschis la .............................., în calitate de investitor al proiectului de infrastructură rutieră (denumire proiect) ................, prin prezenta solicit realizarea:
    [ ] evaluării de impact asupra siguranţei rutiere*
    [ ] auditului de siguranţă rutieră*, stadiul ............................. pentru:
    [ ] sectorul de drum (tipul drumului, identificarea şi detaliile sectorului de drum) ...................., lungimea sectorului de drum fiind de ................ km**; sau
    [ ] intersecţia pe drumuri publice (identificare/detalii) ......................... **; sau
    [ ] nodul rutier (identificare/detalii) ..................................................**; sau
    [ ] pasaj denivelat/pod/viaduct/pasarelă pietonală (identificare/detalii) ........**; sau
    [ ] spaţiu de servicii/parcare ...................................................**
    Data
    ...............................
    Investitor
    (denumirea, numele şi prenumele reprezentantului legal, semnătura)
    ........................................
    * Se bifează evaluare de impact asupra siguranţei rutiere sau audit de siguranţă rutieră.
    ** Se va bifa în solicitare pentru ce se doreşte evaluarea de impact sau auditul de siguranţă rutieră, respectiv pentru sectorul de drum sau pentru intersecţia sau pentru nodul rutier/pasaj, după caz.

    ANEXA 2

    la metodologie
    CONTRACT-CADRU
    de prestări servicii privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti ....................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la ............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Prestator, pe de o parte, şi
    2. ..................... (în calitate de investitor), cu sediul în ........................., înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului ............ cu nr. ..................... din ..................., cod fiscal .................... din ...................., având contul nr. ......................., deschis la ............................, reprezentată de ..........................., cu funcţia de ........................., în calitate de Beneficiar, pe de altă parte,
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:


    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere pentru proiectul .............................., având lungimea totală de ............ km

    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1.1. Drepturile Prestatorului:
    - de a solicita completarea documentaţiei necesare realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, depusă de Beneficiar, în situaţia în care se constată ca aceasta este incompletă.

    1.2. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să asigure confidenţialitatea cu privire la datele/informaţiile/ documentele puse la dispoziţie de Beneficiar;
    b) să desemneze auditorul/auditorii de siguranţă rutieră care urmează a realiza evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere;
    c) să depună toate diligenţele în vederea asigurării întocmirii şi predării la termen a Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere.

    2.1. Drepturile Beneficiarului:
    a) să fie notificat cu privire la auditorul/auditorii de siguranţă rutieră desemnat/desemnaţi să efectueze evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere;
    b) să primească Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, întocmit conform Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut în cap. IV pct. 2 din prezentul contract;
    c) să conteste motivat la Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, în tot sau în parte, măsurile de remediere cuprinse în Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea acestuia.

    2.2. Obligaţiile Beneficiarului:
    a) să depună sau să transmită la sediul Prestatorului împreună cu contractul şi documentele necesare realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere existente pentru proiectul care face obiectul prezentului contract, respectiv:
    (i) părţile scrise ale proiectului;
    (ii) părţile desenate ale proiectului;
    (iii) caietele de sarcini ale proiectului;
    (iv) situaţia obiectivelor generatoare atât de trafic rutier, cât şi de trafic pietonal;
    (v) situaţia accidentelor rutiere petrecute în ultimii 3 ani pe sectorul studiat sau în zona intersecţiilor cu acesta;
    (vi) analiza cost-beneficiu, dacă aceasta este disponibilă la data realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;
    (vii) alte date/informaţii/documente necesare realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere referitoare la trafic, de exemplu: volumul traficului, clasificarea traficului în funcţie de tip, inclusiv fluxurile estimate pentru pietoni şi biciclişti, determinate de caracteristicile utilizării terenurilor adiacente;

    b) să asigure condiţiile necesare pentru realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi să pună la dispoziţia atât a Prestatorului, cât şi a auditorului/auditorilor de siguranţă rutieră desemnat/desemnaţi toate informaţiile şi documentele solicitate;
    c) să respecte măsurile de remediere conţinute în Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere şi să întreprindă demersurile necesare în vederea aplicării acestora, în colaborare cu proiectantul şi/sau executantul, după caz;
    d) să efectueze plăţile conform contractului.


    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 90 de zile de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    2. Prestatorul se va asigura că Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere va fi predat la sediul Beneficiarului, într-un exemplar, în original, în intervalul de timp prevăzut la pct. 1.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) .................... lei şi va fi plătită de Beneficiar prin virament bancar în contul indicat la cap. I din prezentul contract, în termen de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale de către Prestator.
    2. Valoarea contractului este calculată, după caz, astfel: .......
    a) valoarea contractului pentru un sector de drum = nr. km x tarif/km = ............. lei;
    b) valoarea contractului pentru intersecţia pe drumuri publice = tarif/buc. pentru intersecţie .............lei;
    c) valoarea contractului pentru nodul rutier = tarif/buc. pentru nod rutier ............... lei;
    d) valoarea contractului pentru pasaj denivelat/pod/viaduct/ pasarelă pietonală = tarif/buc. pentru pasaj denivelat/pod/ viaduct/pasarelă pietonală ........... lei;
    e) valoarea contractului pentru spaţiu de servicii/parcare = tarif/buc. pentru spaţiu de servicii/parcare ......... lei.


    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile se supun şi răspund conform prevederilor legale în vigoare.
    2. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci Beneficiarul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,01% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.
    3. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile financiare prevăzute la cap. V pct. 1, Prestatorul are dreptul de a aplica penalităţi în sumă echivalentă cu 0,01% pentru fiecare zi de întârziere de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.

    VII. Modificarea clauzelor contractuale
    Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.

    VIII. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    IX. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării celeilalte părţi cu cel puţin 5 zile înainte de data rezilierii.
    2. Dacă Beneficiarul nu depune documentaţia solicitată, Prestatorul are dreptul de a cere rezilierea contractului.
    3. Rezilierea contractului poate interveni şi prin acordul scris al părţilor.

    X. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte de producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    XI. Alte clauze
    Legea aplicabilă prezentului contract este legea română.
    Prezentul contract s-a încheiat în 2 exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar şi un exemplar pentru Prestator.

    Prestator,
    ............................
    Beneficiar,
    ............................

    ANEXA 3

    la metodologie
    CONTRACT-CADRU
    de prestări servicii privind realizarea auditului de siguranţă rutieră
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti ............................, cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la ............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Prestator, pe de o parte, şi
    2. ............................ (în calitate de investitor), .................................., cu sediul în ........................., înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului ............ cu nr. ..................... din ..................., cod fiscal .................... din ...................., având contul nr. ......................., deschis la .............................., reprezentată de ..........................., cu funcţia de ........................., în calitate de Beneficiar, pe de altă parte,
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind realizarea auditului de siguranţă rutieră, în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:

    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind realizarea auditului de siguranţă rutieră pentru proiectul ........................, stadiul ................................, având lungimea totală de ................. km

    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1. Drepturile Prestatorului:
    - de a solicita completarea documentaţiei necesare realizării auditului de siguranţă rutieră, depusă de Beneficiar, în situaţia în care se constată ca aceasta este incompletă.

    2. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să asigure confidenţialitatea cu privire la datele/informaţiile/ documentele puse la dispoziţie de Beneficiar;
    b) să desemneze auditorul/auditorii de siguranţă rutieră care urmează a realiza auditul de siguranţă rutieră;
    c) să depună toate diligenţele în vederea asigurării întocmirii şi predării la termen a Raportului de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului.

    3. Drepturile Beneficiarului:
    a) să fie informat cu privire la auditorul/auditorii de siguranţă rutieră desemnat/desemnaţi să efectueze auditul de siguranţă rutieră;
    b) să primească Raportul de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, întocmit conform Legii nr. 265/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut în cap. IV pct. 1 din prezentul contract;
    c) să conteste motivat la Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, în tot sau în parte, măsurile de remediere cuprinse în Raportul de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii acestuia.

    4. Obligaţiile Beneficiarului:
    A. să depună sau să transmită la sediul Prestatorului, împreună cu contractul, şi documentele necesare realizării auditului de siguranţă rutieră existente pentru proiectul care face obiectul prezentului contract, respectiv:
    a) evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere;
    b) documentele conţinute în studiul de prefezabilitate, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi detaliile de execuţie, dar nu mai puţin decât:
    (i) planurile generale ale traseului;
    (ii) planurile de situaţie şi profilurile transversale şi longitudinale ale traseului;
    (iii) planurile terenurilor pe care este proiectat traseul;
    (iv) planurile de semnalizare orizontală şi verticală de pe traseu, precum şi ale echipamentelor de tip sistem de transport inteligent;
    (v) memorii tehnice;
    (vi) analizele de trafic, existent şi prognozat;

    c) datele şi informaţiile privind accidentele rutiere înregistrate pe drumurile auditate;
    d) informaţii cu privire la recomandările/măsurile de remediere conţinute în raportul anterior;
    e) alte informaţii necesare conform stadiului supus auditării - tratarea nevoilor utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor; dispoziţii pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor; dispoziţii pentru pietoni; dispoziţii pentru biciclişti, inclusiv existenţa unor rute alternative sau separări de traficul de autovehicule de mare viteză; dispoziţii pentru utilizatorii vehiculelor motorizate cu două roţi; densitatea şi amplasarea trecerilor pentru pietoni şi biciclişti; dispoziţii pentru pietoni şi biciclişti pe drumurile afectate din zonă; separarea pietonilor şi a bicicliştilor de traficul de autovehicule de mare viteză sau existenţa unor rute alternative directe pe drumurile de clasă inferioară;

    B. să asigure condiţiile necesare pentru realizarea auditului de siguranţă rutieră;
    C. să implementeze măsurile de remediere conţinute în Raportul de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului;
    D. să efectueze plăţile conform contractului.

    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 90 de zile de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    2. Prestatorul se va asigura că Raportul de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, va fi predat la sediul Beneficiarului, într-un exemplar, în original, în intervalul de timp prevăzut la pct. 1.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) .................... lei şi va fi plătită de Beneficiar prin virament bancar în contul indicat la cap. I din prezentul contract, în termen de maximum 30 de zile de la emiterea facturii fiscale de către Prestator.
    2. Valoarea contractului este calculată astfel:
    a) valoarea contractului pentru un sector de drum = nr. km x tarif/km = .................................... lei;
    b) valoarea contractului pentru intersecţia pe drumuri publice = tarif/buc. pentru intersecţie ...... lei;
    c) valoarea contractului pentru nodul rutier = tarif/buc. pentru nod rutier .............................. lei;
    d) valoarea contractului pentru pasaj denivelat/pod/viaduct/ pasarelă pietonală = tarif/buc. pentru pasaj denivelat/pod/ viaduct/pasarelă pietonală ........... lei;
    e) valoarea contractului pentru spaţiu de servicii/parcare = tarif/buc. pentru spaţiu de servicii/parcare ......... lei.


    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile se supun şi răspund conform prevederilor legale în vigoare.
    2. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci Beneficiarul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,01% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.
    3. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile financiare prevăzute la cap. V pct. 1, Prestatorul are dreptul de a aplica penalităţi în sumă echivalentă cu 0,01% pentru fiecare zi de întârziere de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.

    VII. Modificarea clauzelor contractuale
    Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.

    VIII. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    IX. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării celeilalte părţi cu cel puţin 5 zile înainte de data rezilierii.
    2. Dacă beneficiarul nu depune documentaţia solicitată, Prestatorul are dreptul de a cere rezilierea contractului.
    3. Rezilierea contractului poate interveni şi prin acordul scris al părţilor.

    X. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte de producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    XI. Alte clauze
    Legea aplicabilă prezentului contract este legea română.
    Prezentul contract s-a încheiat în 2 exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar şi un exemplar pentru Prestator.

    Prestator,
    ............................
    Beneficiar,
    ............................

    ANEXA 4

    la metodologie
    CONTRACT-CADRU
    de prestări servicii privind efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti ....................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la ............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Beneficiar,
    şi
    2. .........................., cu domiciliul în .........................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la .................................................., având calitatea de auditor de siguranţă rutieră, posesor/posesoare al/a Atestatului de auditor de siguranţă rutieră seria ASR nr. .........................., în calitate de Prestator,
    3. .........................., cu domiciliul în .........................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la .................................................., având calitatea de auditor de siguranţă rutieră, posesor/posesoare al/a Atestatului de auditor de siguranţă rutieră seria ASR nr. .........................., în calitate de Prestator,
    4. ..........................................................................................................................................................................................
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:


    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, pentru proiectul .................................., având lungimea totală de ..... km

    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1.1. Drepturile Beneficiarului
    - de a refuza plata sumei stabilite în cazul neîndeplinirii obligaţiilor ce decurg din prezentul contract.

    1.2. Obligaţiile Beneficiarului:
    - să pună la dispoziţia auditorului/auditorilor de siguranţă rutieră documentaţia primită de la investitorul proiectului de infrastructură rutieră.

    2.1. Drepturile Prestatorului:
    - de a primi de la Beneficiar documentaţia transmisă de investitor aferentă proiectului de infrastructură rutieră care face obiectul prezentului contract.

    2.2. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să depună la Beneficiar, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 2, un exemplar, în original, al Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, redactat în limba română;
    b) să depună, în termenul prevăzut la capitolul IV pct. 3, un exemplar original al Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere la investitorul proiectului de infrastructură rutieră;
    c) să transmită Beneficiarului o copie a dovezii privind depunerea Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere la investitorul proiectului de infrastructură rutieră în termenul prevăzut la cap. IV pct. 3;
    d) să întocmească Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, cu respectarea prevederilor anexei nr. 1 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în următoarea structură:
    - denumirea proiectului, perioada de efectuare şi auditorul/ auditorii de siguranţă rutieră;
    – cuprins;
    – definirea problemei, scopul şi obiectivele specifice siguranţei rutiere;
    – descrierea generală a situaţiei actuale şi a situaţiei în cazul neiniţierii vreunei acţiuni;
    – date specifice proiectului - accidente soldate cu decese şi/sau răniri grave; obiectivele de reducere a numărului de accidente în comparaţie cu scenariul care prevede eventualitatea neiniţierii vreunei acţiuni; alegerea traseelor şi studii de origine-destinaţie a utilizatorilor pentru noile trasee; utilizatorii drumurilor, inclusiv utilizatorii vulnerabili, cum ar fi pietoni, biciclişti, motociclişti şi alţii asemenea; trafic, de exemplu: volumul traficului, clasificarea traficului în funcţie de tip, inclusiv fluxurile estimate pentru pietoni şi biciclişti, determinate de caracteristicile utilizării terenurilor adiacente; condiţii climatice şi sezoniere; prezenţa unui număr suficient de zone de parcări sigure şi activitatea seismică;
    – tratarea nevoilor utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor;
    – analiza impactului alternativelor propuse asupra siguranţei rutiere;
    – compararea alternativelor propuse, inclusiv analiza raportului costuri-beneficii;
    – efecte posibile asupra reţelelor rutiere existente, cum ar fi accesuri, intersecţii, treceri la nivel şi altele asemenea;
    – prezentarea tuturor soluţiilor posibile şi recomandări privind adoptarea soluţiei optime din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
    – opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate;
    – în cazul identificării unor deficienţe se întocmeşte un capitol distinct care cuprinde centralizarea deficienţelor însoţite de setul de măsuri de remediere aferente;

    e) să asigure deplină confidenţialitate cu privire la datele şi informaţiile la care a avut acces în cursul efectuării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;
    f) să nu implice în efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere persoane care nu respectă condiţiile de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) să notifice Beneficiarului orice modificare intervenită cu privire la datele şi informaţiile completate în declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă cu ocazia încheierii prezentului contract;
    h) să restituie suma care reprezintă contravaloarea prestaţiei serviciului în cazul în care Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere a fost elaborat fără respectarea condiţiilor de independenţă prevăzute în Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) să returneze Beneficiarului documentele primite pentru efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, odată cu predarea Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere;
    j) să răspundă pentru conţinutul/corectitudinea datelor menţionate în cuprinsul Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere;
    k) să depună la data încheierii prezentului contract declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    l) în perioada de valabilitate a contractului, Prestatorul va depune la sediul Beneficiarului Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere;
    m) fără a depăşi durata contractuală, Prestatorul va depune la investitorul proiectului de infrastructură rutieră un exemplar original al Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere.


    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 45 de zile de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    2. În intervalul de timp prevăzut la punctul anterior, Prestatorul va depune la sediul Beneficiarului Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, însoţit de dovada depunerii acestuia la investitor.
    3. Prestatorul va depune la investitorul proiectului de infrastructură rutieră un exemplar original al Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, pe capitole, corespunzător stadiului, fără a depăşi durata prevăzută la pct. 1.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) .................... lei, inclusiv T.V.A., şi va fi plătită de Beneficiar în contul indicat de Prestator la cap. I, în termen de maximum 60 de zile de la primirea facturii fiscale.
    2. Valoarea contractului este calculată astfel:
    a) valoarea contractului pentru un sector de drum = nr. km x tarif onorariu/km = .............. lei;
    b) valoarea contractului pentru intersecţia pe drumuri publice = tarif onorariu/buc. pentru intersecţie ......... lei;
    c) valoarea contractului pentru nodul rutier = tarif onorariu/buc. pentru nod rutier .................... lei;
    d) valoarea contractului pentru pasaj denivelat/pod/ viaduct/pasarelă pietonală = tarif onorariu/buc. pasaj denivelat/ buc. pod/buc. viaduct/buc. pasarelă pietonală ...................... lei;
    e) valoarea contractului pentru spaţiu de servicii/parcare = tarif onorariu/buc. pentru spaţiu de servicii/parcare ......... lei.


    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci Beneficiarul are dreptul de a deduce din onorariul prestatorului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,03% pentru fiecare zi de întârziere până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.
    2. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile prevăzute la cap. V pct. 1, atunci acestuia îi revine obligaţia să plătească, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,03% din plata neefectuată pentru fiecare zi de întârziere până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.

    VII. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării acestui lucru celeilalte părţi cu cel puţin 5 zile înainte de data de la care doreşte rezilierea.
    2. Rezilierea contractului poate interveni când prestatorul sau orice altă persoană implicată încalcă principiul independenţei prevăzut de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Rezilierea contractului poate interveni şi prin acordul scris al părţilor.
    4. Prevederile prezentului capitol nu înlătură răspunderea părţii care, din culpă, a cauzat rezilierea contractului.

    VIII. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    IX. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Derularea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte de producerea acesteia şi de a lua măsurile legale în vederea limitării consecinţelor.

    X. Alte clauze
    Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
    Prezentul contract s-a încheiat în ........ exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar şi câte un exemplar pentru fiecare Prestator.

    Prestator,
    ............................
    Beneficiar,
    ............................

    ANEXA 5

    la metodologie
    CONTRACT-CADRU
    de prestări servicii privind efectuarea auditului de siguranţă rutieră
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti ....................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Beneficiar, pe de o parte,
    şi
    2. ............................, cu domiciliul în .........................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la .................................................., având calitatea de auditor de siguranţă rutieră, posesor/posesoare al/a Atestatului de auditor de siguranţă rutieră seria ASR nr. .........................., în calitate de Prestator,
    3. ............................, cu domiciliul în .........................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la .................................................., având calitatea de auditor de siguranţă rutieră, posesor/posesoare al/a Atestatului de auditor de siguranţă rutieră seria ASR nr. .........................., în calitate de Prestator,
    4. ...........................................................................
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind efectuarea auditului de siguranţă rutieră în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:

    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind efectuarea auditului de siguranţă rutieră pentru proiectul ............................................., stadiul ..................................., având lungimea totală de ..... km

    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1. Drepturile Beneficiarului:
    - de a refuza plata sumei stabilite în cazul neîndeplinirii obligaţiilor ce decurg din prezentul contract.

    2. Obligaţiile Beneficiarului:
    - să pună la dispoziţia auditorului/auditorilor de siguranţă rutieră documentaţia primită de la investitorul proiectului de infrastructură rutieră.

    3. Drepturile Prestatorului:
    - de a primi de la Beneficiar documentele transmise de investitor aferente proiectului de infrastructură rutieră care face obiectul prezentului contract.

    4. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să depună la Beneficiar, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1, un exemplar, în original, al Raportului de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, redactat în limba română;
    b) să depună, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1, un exemplar original al Raportului de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, la investitorul proiectului de infrastructură rutieră;
    c) să transmită Beneficiarului o copie a dovezii privind depunerea Raportului de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, la investitorul proiectului de infrastructură rutieră în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1;
    d) să întocmească Raportul de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, cu respectarea prevederilor anexei nr. 1 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în următoarea structură:
    - denumirea şi stadiul proiectului, perioada de efectuare şi auditorul/auditorii de siguranţă rutieră;
    – cuprins;
    – scopul auditului de siguranţă rutieră;
    – descrierea generală a proiectului;
    – date specifice proiectului;
    – descrierea detaliată a neconformităţilor identificate şi motivarea acestora din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
    – secţiune distinctă privind tratarea nevoilor utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor;
    – în cazul identificării unor deficienţe se întocmeşte un capitol distinct care cuprinde centralizarea deficienţelor însoţite de setul de măsuri de remediere aferente;
    – opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate;

    e) să asigure deplină confidenţialitate cu privire la datele şi informaţiile la care a avut acces în cursul efectuării auditului de siguranţă rutieră;
    f) să nu implice în efectuarea auditului de siguranţă rutieră persoane care nu respectă condiţiile de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) să notifice Beneficiarului orice modificare intervenită cu privire la datele şi informaţiile completate în declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă cu ocazia încheierii prezentului contract;
    h) să restituie suma care reprezintă contravaloarea prestaţiei serviciului în cazul în care Raportul de audit de siguranţă rutieră a fost elaborat fără respectarea condiţiilor de independenţă prevăzute în Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) să returneze Beneficiarului documentele primite pentru efectuarea auditului de siguranţă rutieră, odată cu predarea Raportului de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului;
    j) să răspundă pentru conţinutul/corectitudinea datelor menţionate în cuprinsul Raportului de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului;
    k) să depună la data încheierii prezentului contract declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 45 de zile de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în cazul stadiilor studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii, proiectul tehnic şi detaliile de execuţie şi imediat după darea în exploatare a drumului public, în trafic, respectiv 30 de zile în cazul stadiului anterior recepţiei la terminarea lucrărilor la drumul public.
    2. În intervalul de timp prevăzut la punctul anterior, Prestatorul va depune la sediul Beneficiarului Raportul de audit de siguranţă rutieră, corespunzător stadiului, însoţit de dovada depunerii acestuia la investitor.
    3. Prestatorul va depune la investitorul proiectului de infrastructură rutieră un exemplar original al Raportului de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, fără a depăşi durata prevăzută la pct. 1.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) .................... lei, inclusiv T.V.A., şi va fi plătită de Beneficiar în contul indicat de Prestator la cap. I din prezentul contract, în termen de maximum 60 de zile de la primirea facturii fiscale.
    2. Valoarea contractului este calculată astfel:
    a) valoarea contractului pentru un sector de drum = nr. km x tarif onorariu/km x procent stadiu = ... lei;
    b) valoarea contractului pentru o intersecţie = tarif onorariu/buc. pentru intersecţie x procent stadiu = ....... lei;
    c) valoarea contractului pentru un nod rutier = tarif onorariu/buc. pentru nod rutier x procent stadiu = ... lei;
    d) valoarea contractului pentru un/o pasaj denivelat/pod/viaduct/pasarelă pietonală = tarif onorariu/buc. pentru pasaj denivelat/pod/viaduct/pasarelă pietonală x procent stadiu = ..... lei;
    e) valoarea contractului pentru spaţiu de servicii/parcare = tarif onorariu/buc. pentru spaţiu de servicii/parcare x procent stadiu = ......... lei.


    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu îndeplineşte una dintre obligaţiile prevăzute la cap. III pct. 4, Beneficiarul are dreptul de a deduce din onorariul Prestatorului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,03% pentru fiecare zi de întârziere până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.
    2. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile prevăzute la cap. V pct. 1, atunci acestuia îi revine obligaţia să plătească, ca penalităţi, o sumă echivalenta cu 0,03% din plata neefectuată pentru fiecare zi de întârziere până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.

    VII. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării acestui lucru celeilalte părţi cu cel puţin 5 zile înainte de data de la care doreşte rezilierea.
    2. Rezilierea contractului poate interveni şi când Prestatorul sau orice altă persoană implicată încalcă principiul independenţei prevăzut de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Rezilierea contractului poate interveni şi prin acordul scris al părţilor.
    4. Prevederile prezentului capitol nu înlătură răspunderea părţii care, din culpă, a cauzat rezilierea contractului.

    VIII. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    IX. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Derularea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte de producerea acesteia şi de a lua măsurile legale în vederea limitării consecinţelor.

    X. Alte clauze
    Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
    Prezentul contract s-a încheiat în ........ exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar şi câte un exemplar pentru fiecare Prestator.

    Beneficiar,
    ........................
    Prestator,
    ........................

    ANEXA 6

    la metodologie
    CONTRACT-CADRU
    de prestări servicii privind efectuarea inspecţiei de siguranţă rutieră periodică
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti ....................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la ............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Beneficiar, pe de o parte,
    şi
    2. ............................, cu domiciliul în .........................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la .................................................., având calitatea de auditor de siguranţă rutieră, posesor/posesoare al/a Atestatului de auditor de siguranţă rutieră seria ASR nr. .........................., în calitate de Prestator,
    3. ............................, cu domiciliul în .........................................., cod fiscal ..................., având contul nr. ....................., deschis la .................................................., având calitatea de auditor de siguranţă rutieră, posesor/posesoare al/a Atestatului de auditor de siguranţă rutieră seria ASR nr. .........................., în calitate de Prestator,
    4. ..........................................................................................................................................................................................
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind realizarea inspecţiei de siguranţă rutieră periodică în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:

    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind efectuarea inspecţiei de siguranţă rutieră periodică pentru sectorul de drum public ..................., având lungimea totală de .................. km

    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1. Drepturile Beneficiarului:
    - de a refuza plata sumei stabilite în cazul neîndeplinirii obligaţiilor ce decurg din prezentul contract.

    2. Obligaţiile Beneficiarului:
    - să pună la dispoziţia auditorului/auditorilor de siguranţă rutieră documentaţia primită de la administratorul drumului public supus inspecţiei de siguranţă rutieră periodică.

    3. Drepturile Prestatorului:
    - de a primi de la Beneficiar documentele transmise de administrator aferente drumului public care face obiectul prezentului contract.

    4. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să depună la Beneficiar, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1, un exemplar, în original, al Raportului de inspecţie de siguranţă rutieră periodică, redactat în limba română;
    b) să depună, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1, un exemplar original al Raportului de inspecţie de siguranţă rutieră periodică la administratorul drumului public supus inspecţiei;
    c) să transmită la Beneficiar o copie a dovezii privind depunerea Raportului de inspecţie de siguranţă rutieră periodică la administratorul drumului public supus inspecţiei în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1;
    d) să întocmească Raportul de inspecţie de siguranţă rutieră periodică, cu respectarea prevederilor anexei nr. 7 la metodologie;
    e) să asigure deplină confidenţialitate cu privire la datele şi informaţiile la care a avut acces în cursul realizării inspecţiei de siguranţă rutieră periodică;
    f) să nu implice în realizarea inspecţiei de siguranţă rutieră periodică persoane care nu respectă condiţiile de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) să restituie suma care reprezintă contravaloarea prestaţiei serviciului în cazul în care Raportul de inspecţie de siguranţă rutieră periodică a fost realizat fără respectarea condiţiilor de independenţă prevăzute în Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) să notifice Beneficiarului orice modificare intervenită cu privire la datele şi informaţiile completate în declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă cu ocazia încheierii prezentului contract;
    i) să returneze Beneficiarului documentele primite pentru realizarea inspecţiei de siguranţă rutieră periodică, odată cu predarea Raportului de inspecţie de siguranţă rutieră periodică;
    j) să răspundă pentru conţinutul/corectitudinea datelor menţionate în cuprinsul Raportului de inspecţie de siguranţă rutieră periodică;
    k) să transmită Beneficiarului, în format digital, capturile foto şi înregistrările video aferente ambelor sensuri de circulaţie, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte, pentru tronsonul de drum inspectat. Rezoluţia înregistrărilor video trebuie să fie de minimum 1080 pixeli şi la un unghi de minimum 140 grade;
    l) să depună la data încheierii prezentului contract declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 45 de zile de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    2. În intervalul de timp prevăzut la punctul anterior, Prestatorul va depune la sediul Beneficiarului Raportul de inspecţie de siguranţă rutieră periodică însoţit de dovada depunerii acestuia la administratorul drumului public.
    3. Prestatorul va depune la administratorul drumului public care face obiectul prezentului contract un exemplar original al Raportului de inspecţie de siguranţă rutieră periodică fără a depăşi durata prevăzută la pct. 1.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) ..............lei, inclusiv T.V.A., şi va fi plătită de Beneficiar în contul indicat de Prestator la cap. I din prezentul contract, în termen de maximum 60 de zile de la înregistrarea facturii fiscale la Beneficiar.
    2. Valoarea contractului pentru un sector de drum este calculată astfel: nr. km x tarif onorariu/km = .................... lei.

    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu îndeplineşte una dintre obligaţiile prevăzute la cap. III pct. 4, Beneficiarul are dreptul de a deduce din onorariul Prestatorului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,03% pentru fiecare zi de întârziere până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.
    2. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile prevăzute la cap. V pct. 1, atunci acestuia îi revine obligaţia să plătească, ca penalităţi, o sumă echivalenta cu 0,03% din plata neefectuată pentru fiecare zi de întârziere până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.

    VII. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării acestui lucru celeilalte părţi cu cel puţin 5 zile înainte de data de la care doreşte rezilierea.
    2. Rezilierea contractului poate interveni şi când Prestatorul sau orice altă persoană implicată încalcă principiul independenţei prevăzut de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Rezilierea contractului poate interveni şi prin acordul scris al părţilor.
    4. Prevederile prezentului capitol nu înlătură răspunderea părţii care, din culpă, a cauzat rezilierea contractului.

    VIII. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    IX. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Derularea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte de producerea acesteia şi de a lua măsurile legale în vederea limitării consecinţelor.

    X. Alte clauze
    Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
    Prezentul contract s-a încheiat în ....... exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar şi câte un exemplar pentru fiecare Prestator.

    Beneficiar,
    ...............................
    Prestator,
    .................................

    ANEXA 7

    la metodologie
    RAPORT
    de inspecţie de siguranţă rutieră periodică - tip
    1. Denumirea sectorului de drum inspectat: lungime sector de drum - poziţii kilometrice
    2. Auditorul/Auditorii de siguranţă rutieră desemnat/desemnaţi pentru inspecţia de siguranţă rutieră periodică
    3. Cuprinsul raportului
    4. Descrierea generală a sectorului de drum inspectat/denumirea administratorului drumului
    • Categoria şi clasa drumului
    • Numărul şi lăţimea benzilor pe sens
    • Traficul mediu zilnic anual (MZA)
    • Funcţia drumului

    5. Descrierea neconformităţilor, cu indicarea acestora prin intermediul capturilor foto, cu precizarea poziţiilor kilometrice şi coordonatelor GPS în format Stereo. 70, structurate pe cele 7 capitole, după cum urmează:
    5.1. Secţiune transversală (zona mediană, acostamente, suprafaţă carosabilă a drumului, şanţuri şi rigole pentru drenajul apelor)
    5.2. Secţiune longitudinală (vizibilitate)
    5.3. Intersecţii (tip, vizibilitate, marcaje specifice benzi de viraj/inele giratorii, semaforizări)
    5.4. Spaţii servicii (vizibilitate acces)
    5.5. Utilizatori vulnerabili (piste de biciclişti, treceri de pietoni, staţii de transport în comun)
    5.6. Semnalizare, marcaje, iluminat public (semnalizare verticală şi orizontală, iluminat)
    5.7. Marginea drumului, sisteme de siguranţă pasivă (parapeţi)

    6. Anexa cu planul de remediere, care cuprinde centralizarea deficienţelor însoţite de setul de dispoziţii realizate prin lucrări de întreţinere, cu termenele de execuţie aferente
    7. Numele şi semnătura auditorului/auditorilor de siguranţă rutieră

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016