Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.259 din 27 iulie 2023  pentru modificarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.398/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.259 din 27 iulie 2023 pentru modificarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.398/2023

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 696 din 28 iulie 2023
    Având în vedere dispoziţiile art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare,
    în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.398/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 353 din 26 aprilie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1, partea introductivă a alineatului (1) va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Unităţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita, inclusiv pentru instituţiile publice finanţate integral din bugetul local şi pentru asociaţiile de dezvoltare intercomunitară din care fac parte, de la Ministerul Finanţelor, în cursul anului 2023, până la data de 1 august 2023, contractarea de împrumuturi din venituri din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, în limita sumei de 1.000.000 mii lei, în baza prevederilor art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, pentru asigurarea cofinanţării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi pentru asigurarea cofinanţării proiectelor finanţate prin PNRR şi POR care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026, în următoarele condiţii:"

    2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) În vederea contractării de împrumuturi pentru destinaţia prevăzută la art. 1 alin. (1), beneficiarii prevăzuţi la art. 1 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, întocmesc declaraţia privind valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi proiectelor finanţate prin PNRR şi POR care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) În cazul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi al proiectelor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR) şi Programul operaţional regional (POR), implementate de asociaţia de dezvoltare intercomunitară, unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială care are calitatea de membru în asociaţia respectivă şi contractează împrumutul solicită asociaţiei de dezvoltare intercomunitară, pentru partea sa de contribuţie, situaţia privind valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi proiectelor finanţate prin PNRR şi POR pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare.
    (3) Asociaţia de dezvoltare intercomunitară transmite membrilor, în baza solicitării prevăzute la alin. (2), prin adresă, partea de contribuţie a fiecăruia, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare.
    (4) Unităţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care solicită împrumutul pentru destinaţia prevăzută la art. 1 alin. (1) întocmesc, inclusiv în baza documentelor primite de la beneficiarii prevăzuţi la art. 1 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, situaţia privind valoarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi a proiectelor finanţate prin PNRR şi POR care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2."

    3. La articolul 3 alineatul (1), literele f)-h) şi k) vor avea următorul cuprins:
    "f) declaraţia/declaraţiile privind valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi proiectelor finanţate prin PNRR şi POR care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026;
g) situaţia privind valoarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi a proiectelor finanţate prin PNRR şi POR care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026;
h) copia contractului/contractelor de finanţare nerambursabilă aferent/aferente proiectului/proiectelor finanţat/finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi proiectului/proiectelor finanţat/finanţate prin PNRR şi POR care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026;
    ...............................................................................................
k) adresa prevăzută la art. 2 alin. (3), transmisă de asociaţia de dezvoltare intracomunitară, dacă este cazul."

    4. La articolul 3 alineatul (4), litera g) va avea următorul cuprins:
    "g) denumirea proiectului finanţat din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi a proiectului finanţat prin PNRR şi POR, înscris în cerere, precum şi în hotărârea autorităţii deliberative prin care se aprobă contractarea împrumutului, prevăzută la alin. (1) lit. e), este cea din contractul de finanţare nerambursabilă prevăzut la alin. (1) lit. h)."

    5. Anexele nr. 1, 2, 4, 8 şi 9 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5 care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Solicitărilor de acordare a unui împrumut potrivit art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, transmise de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, li se aplică dispoziţiile legale în vigoare la data depunerii lor.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 27 iulie 2023.
    Nr. 2.259.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la normele metodologice)
    DECLARAŢIE
    Subsemnatul(a), ......................., reprezentant legal al ............................*) în calitate de ordonator de credite**), declar pe propria răspundere că .................................*) are în derulare proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi proiecte finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă şi Programul operaţional regional care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026, iar valoarea cheltuielilor aferente acestora pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, rămase de plată la data întocmirii prezentei declaraţii, este detaliată astfel:
    *) Se înscrie denumirea unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale sau, după caz, a instituţiei beneficiare prevăzute la art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare.
    **) Se înscrie sintagma „ordonator principal de credite“ în cazul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.

┌─────┬───────────┬─────────┬─────────────┬─────────────┐
│ │ │ │Valoarea │ │
│ │ │ │maximă a │ │
│ │ │Contract │cheltuielilor│Valoarea │
│Nr. │Denumirea │de │aferente │cheltuielilor│
│crt. │proiectului│finanţare│proiectului │pentru care │
│ │ │nr./dată │pentru care │se solicită │
│ │ │ │poate fi │împrumut │
│ │ │ │contractat │ │
│ │ │ │împrumut │ │
├─────┼───────────┼─────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼─────────────┼─────────────┤
│Total│X │X │ │ │
└─────┴───────────┴─────────┴─────────────┴─────────────┘


    Prezenta declaraţie face parte din documentaţia pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ..................... lei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, şi răspund, conform dispoziţiilor art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fals în declaraţii.
    Data: ..................
    Ordonator de credite,**)
    ..................................
    (prenumele şi numele)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la normele metodologice)
    Judeţul ......................^1)
    ^1) Se înscrie denumirea judeţului.

    Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială .......................^2)
    ^2) Se înscrie denumirea unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.

    Adresa ............................................................
    Telefon/fax/adresa de e-mail .............................
    SITUAŢIA
    privind valoarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile
    de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul
    programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuieli neeligibile
    asociate proiectelor, precum şi a proiectelor finanţate prin
    Planul naţional de redresare şi rezilienţă şi Programul operaţional regional
    care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026,
    pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă
    a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate
    acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări
    şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei^3) - │
├─────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│ │ │ │Valoarea │ │
│ │ │ │maximă a │ │
│ │Contract │ │cheltuielilor│Valoarea │
│ │de │Denumirea │aferente │cheltuielilor│
│Nr. crt. │finanţare│proiectului│proiectului │pentru care │
│ │nr./dată │ │pentru care │se solicită │
│ │ │ │poate fi │împrumut │
│ │ │ │contractat │ │
│ │ │ │împrumut │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 </ = 3 │
├─────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│A. Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială şi instituţiile publice │
│finanţate integral din bugetul local, din care: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a1) unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială │
├─────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│.............................│ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│SUBTOTAL │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│a2) instituţia publică finanţată integral din bugetul local │
├─────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│.............................│ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│SUBTOTAL │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│a3) instituţia publică finanţată integral din bugetul local │
├─────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│.............................│ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│SUBTOTAL │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│TOTAL A (a1 + a2 + a3) │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│B. Asociaţia de dezvoltare intercomunitară │
├─────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│.............................│ │ │ │ │
├─────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│Asociaţia de dezvoltare intercomunitară │
├─────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│.............................│ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│TOTAL B │ │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│TOTAL GENERAL (A + B) │ │ │ │ │
└─────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┘

    ^3) Se înscriu sumele, în lei, fără zecimale.
    Ordonator principal de credite,
    ............................
    .........................^2)
    .........................^4)
    ^4) Se înscriu prenumele şi numele reprezentantului legal.

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 4 la normele metodologice)
    ROMÂNIA
    Judeţul .....................^1)
    ^1) Se înscrie denumirea judeţului.

    Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială ......................^2)
    ^2) Se înscrie categoria unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.

    Adresa ...........................................................^3)
    ^3) Se înscrie denumirea unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.

    Telefon/Fax/Adresa de e-mail: ..................................

┌──────────────────────────────────────┐
│Stema unităţii/subdiviziunii │
│administrativ-teritoriale │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Înregistrat la │
│DGRFP/AJFP │
│..................................................................│
│nr. ........ din ............. 2023 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    CERERE
    pentru autorizarea contractării împrumutului
    având ca destinaţie ..........................*)
    *) Se completează cu: asigurarea cofinanţării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi pentru asigurarea cofinanţării proiectelor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă şi Programul operaţional regional care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026.
    Subsemnatul(a), .....................^4), în calitate de ordonator principal de credite al ..................^2) ................^3), judeţul ..................^1), vă depun prezenta cerere în vederea autorizării contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ..................**) lei, având ca titular ................^2) ................^3), identificat/ă prin codul de înregistrare fiscală ...............^5), la care anexez celelalte documente prevăzute la art. 3 alin. (1) din anexa la Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.398/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^4) Se înscriu prenumele şi numele reprezentatului legal.
    ^5) Se înscrie codul de înregistrare fiscală al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
    **) Valoarea împrumutului solicitat prin cerere este cea aprobată prin hotărârea autorităţii deliberative.

    Prin prezenta mă oblig să duc la îndeplinire prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. ............ din ........... 2023 privind aprobarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de maximum .............. lei, precum şi ale oricăror alte reglementări conexe.
    De asemenea, declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declaraţii este pedepsit de legea penală, că documentele anexate prezentei cereri sunt conforme cu realitatea şi că unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială pe care o reprezint nu are alte obligaţii financiare interne şi externe necuprinse în situaţia privind calculul gradului de îndatorare, întocmită conform legii.
    Informaţii privind împrumutul pentru a cărui contractare se solicită autorizarea:

┌───────────────┬────────────┬────────────┐
│ │Valoarea │ │
│Denumirea │împrumutului│Durata │
│proiectului***)│în lei (fără│împrumutului│
│ │zecimale) │ │
├───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │
└───────────────┴────────────┴────────────┘

    ***) Se completează cu: denumirea proiectului/proiectelor înscris(e) în Situaţia privind valoarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi pentru asigurarea cofinanţării proiectelor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă şi Programul operaţional regional care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, întocmită conform anexei nr. 2 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.398/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

    Persoana de contact:
    Domnul/Doamna .................................., în calitate de****) .......... ............... , telefon fix şi mobil ..................., fax ..................., e-mail .....................
    ****) Se înscrie funcţia persoanei cu atribuţii în urmărirea derulării împrumutului (director executiv adjunct/director economic/contabil-şef).


    Ordonator principal de credite,
    .....................^2) .....................^3),
    ............................
    (prenumele şi numele)
    NOTĂ:
    Prezentul model-cadru se adaptează în mod corespunzător situaţiei specifice unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.


    ANEXA 4

    (Anexa nr. 8 la normele metodologice)
    ROMÂNIA
    Judeţul .......................^1)
    ^1) Se înscrie denumirea judeţului.

    Consiliul Local al ..............................^2)
    ^2) Se înscrie categoria unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.

    ...............................^3)
    ^3) Se înscrie denumirea unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.

    ...............................^4)
    ^4) Se înscrie codul de înregistrare fiscală a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.


┌──────────────────────────────────────┐
│Stema unităţii/subdiviziunii │
│administrativ-teritoriale │
└──────────────────────────────────────┘

    HOTĂRÂREA
    nr. ........ din ............. 2023 privind aprobarea contractării unui împrumut
    în valoare de .................. lei, în conformitate cu prevederile
    art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind
    unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi
    din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări
    prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare
    Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:
    a) art. 1 alin. (5), art. 120 şi art. 121 alin. (1) şi (2) din Constituţia României, republicată;
    b) art. 9 paragraful 8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
    c) art. 7 alin. (2), precum şi art. 1.166 şi următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la contracte;
    d) art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) şi alin. (4) lit. b) şi art. 155 alin. (1) lit. c) şi alin. (4) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) art. 61-66 şi art. 76^1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) art. 2 lit. c), k), p), art. 5 alin. (1), art. 6, 9 şi 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare;
    i) Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările şi completările ulterioare,

    ţinând seama de prevederile art. 43 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se menţionează următoarele avize prevăzute de lege:
    ...........................................................,

    luând act de:
    a) referatul de aprobare prezentat de către primarul ..........................^2), în calitatea sa de iniţiator, înregistrat cu nr. .........../....................... 20....;
    b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat cu nr. .........../................................. 20....;
    c) viza de control financiar preventiv propriu acordată asupra acestui proiect de operaţiune;
    d) avizul comisiei de specialitate a Consiliului Local ..................................,

    în temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) şi alin. (3) lit. b), coroborate cu cele ale art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    Consiliul Local al ..........................^2)...............................^3) adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ............... lei (fără zecimale), cu o maturitate de maximum ............. ani.

    ART. 2
    Contractarea împrumutului prevăzut la art. 1 se face pentru ......................*) pentru care va fi întocmită cererea pentru autorizarea contractării împrumutului.
    *) Se completează cu: denumirea proiectului/proiectelor înscris(e) în Situaţia privind valoarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, precum şi pentru asigurarea cofinanţării proiectelor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă şi Programul operaţional regional care trebuie să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2026, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, întocmită conform anexei nr. 2 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.398/2023, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 3
    Din bugetul local al .....................^2) ...........................^3) se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului prevăzut la art. 1.

    ART. 4
    (1) Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a ..........................^2) .........................^3) următoarele date:
    a) hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia;
    b) valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract;
    c) gradul de îndatorare a .......................^2) ...............................^3);
    d) durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului;
    e) dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile;
    f) plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.

    (2) Datele prevăzute la alin. (1) se actualizează în prima decadă a fiecărui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancţiunile prevăzute de lege.

    ART. 5
    Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează primarul ...........................^2) ....................................^3).

    ART. 6
    Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului .................^2), în termenul prevăzut de lege, primarului .....................^2) şi prefectului judeţului ...................^1) şi se aduce la cunoştinţă publică prin afişarea la sediul primăriei, precum şi pe pagina de internet www....................^5).
    ^5) Se înscrie adresa paginii de internet a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.

    Preşedintele de şedinţă,
    .....................................
    (prenumele şi numele)
    Contrasemnează:
    Secretarul general .........................^2)
    .....................................
    (prenumele şi numele)
    NOTĂ:
    Prezentul model-cadru se adaptează în mod corespunzător situaţiei specifice unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.



    ANEXA 5

    (Anexa nr. 9 la normele metodologice)
    MINISTERUL FINANŢELOR
    Nr. ...../........
    ..........................................
    .........................................,
    (unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, judeţul ..................)
    Nr. ....../.............
    CONVENŢIE DE ÎMPRUMUT
    În temeiul prevederilor art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Local/Judeţean nr. ......... din data de ................ şi Avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale nr. ......... din data de ...................,
    între Ministerul Finanţelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 16, sectorul 5, cod fiscal nr. ............, reprezentat prin ........................., în calitate de ..........................,
    şi ............................... (unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială), cu sediul în ....................., str. ....................... nr. ......, cod fiscal nr. .............., reprezentată legal prin ........................, în calitate de ordonator principal de credite, se încheie prezenta convenţie.
    ART. 1
    (1) În baza art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare, se acordă ........................ (unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială) un împrumut în sumă de ................., din venituri din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, la nivelul sumei aprobate de Comisia de autorizare a împrumuturilor locale.
    (2) Împrumutul se acordă pe o perioadă de ..... ani şi cu o rată de dobândă situată la nivelul ratei dobânzii ROBOR la 3 luni comunicate de Banca Naţională a României în ultima zi lucrătoare a lunii anterioare autorizării împrumutului plus o marjă de .............. puncte procentuale, respectiv ............., şi rămâne fixă pe toată durata de derulare a împrumutului.
    (3) Suma acordată cu titlu de împrumut se utilizează exclusiv pentru destinaţia prevăzută la art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 229/2023, cu modificările ulterioare.

    ART. 2
    Suma prevăzută la art. 1 alin. (1) se virează de către Ministerul Finanţelor astfel: în contul^1) ....................... „.......................“, cod IBAN RO ...................., deschis pe numele ..................................... (unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială), la unitatea Trezoreriei Statului ..........................., codificat cu codul de identificare fiscală al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
    ^1) Se înscriu, după caz:
    - contul aferent şi suma acordată cu titlu de împrumut din veniturile din privatizare, contractate de unităţile subdiviziunile administrativ-teritoriale pentru cheltuielile aflate în sarcina unităţilor subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi a instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local; şi/sau
    – contul aferent şi suma acordată cu titlu de împrumut din veniturile din privatizare, contractate de unităţile subdiviziunile administrativ-teritoriale pentru cheltuielile aflate în sarcina asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară.



    ART. 3
    (1) Rambursarea împrumutului se efectuează în tranşe trimestriale egale, începând cu trimestrul următor acordării.
    (2) Dobânda aferentă se calculează lunar prin aplicarea ratei dobânzii menţionate la art. 1 alin. (2) la soldul împrumutului cu convenţia „număr de zile calendaristice/360“, începând cu luna acordării împrumutului, şi se plăteşte trimestrial, în suma cumulată până la zi.
    (3) Datele de plată a ratei scadente şi a dobânzilor aferente împrumutului sunt cuprinse în scadenţarul anexat. Dacă data scadenţei este o zi nelucrătoare, plata se efectuează în ziua lucrătoare imediat următoare.

    ART. 4
    (1) Pentru neplata la termen a ratelor scadente şi a dobânzilor aferente împrumutului acordat se calculează o dobândă pentru fiecare zi de întârziere la nivelul dobânzii prevăzute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pe zi de întârziere, până la data stingerii obligaţiei. Dobânda reprezintă venit al bugetului Trezoreriei Statului.
    (2) Dobânda se calculează prin aplicarea ratei prevăzute la alin. (1) la suma obligaţiilor de plată restante, rate de capital plus dobânda aferentă, înmulţită cu numărul de zile calendaristice de întârziere.

    ART. 5
    (1) ................................ (unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială) virează sumele datorate reprezentând rate/dobânzi/dobânzi pentru fiecare zi de întârziere în contul ......................, cod IBAN …..................., deschis pe numele Ministerului Finanţelor la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
    (2) Stingerea obligaţiilor de plată se efectuează cu data plăţii, în următoarea ordine: dobânzi calculate pentru fiecare zi de întârziere, dobânzi şi rate de capital.

    ART. 6
    În cazul în care nu se respectă termenele de rambursare prevăzute în scadenţar, se sistează alimentarea bugetelor locale atât cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, cu excepţia plăţilor pentru achitarea drepturilor salariale şi a contribuţiilor aferente, inclusiv a drepturilor cuvenite asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav, precum şi a indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav şi a plăţilor privind finanţarea sistemului de protecţie a copilului şi a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, după caz, până la lichidarea obligaţiilor de plată restante.

    ART. 7
    (1) Restituirea sumelor neutilizate din împrumut sau rambursarea anticipată parţială/integrală se efectuează de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, cu condiţia informării în prealabil a Ministerului Finanţelor şi numai dacă nu prezintă restanţe la plata obligaţiilor scadente.
    (2) Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială virează sumele prevăzute la alin. (1) în contul ......................, cod IBAN ............................., deschis pe numele Ministerului Finanţelor la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
    (3) Modificarea valorii împrumutului se efectuează cu data creditării contului prevăzut la alin. (2), respectiv cu data extrasului de cont emis de Trezoreria Operativă Centrală.
    (4) În cazul restituirii sumelor neutilizate şi/sau al rambursării anticipate parţial/integral, modificarea prevederilor prezentei convenţii se va face prin act adiţional.

    ART. 8
    (1) Ministerul Finanţelor şi ........................................ (unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială) sunt de acord ca problemele rezultate din aplicarea prevederilor prezentei convenţii să fie soluţionate de părţi pe cale amiabilă.
    (2) Orice comunicare între părţi este transmisă în scris la adresele şi la persoanele de contact menţionate mai jos:
    a) pentru ........................................ (unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială), domnul/doamna .........................., în calitate de ....................., telefon ..................., fax ..................., e-mail ..............................;
    b) pentru Ministerul Finanţelor (Bd. Libertăţii nr. 16, sectorul 5, municipiul Bucureşti), domnul/doamna ......................, în calitate de .................., e-mail ..................., telefon ................., fax ................... .

    (3) Orice schimbare intervenită cu privire la adresă, numele persoanelor de contact şi numerele de telefon se va notifica celeilalte părţi semnatare a prezentei convenţii, fără a fi necesară modificarea convenţiei de împrumut.

    ART. 9
    Prezenta convenţie s-a încheiat în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară.

    ART. 10
    Prevederile prezentei convenţii intră în vigoare la data semnării acesteia de către toate părţile implicate, ambele exemplare originale având aceeaşi valoare juridică.

    Ministerul Finanţelor
    Numele şi prenumele
    ............................
    Funcţia
    ............................
    Semnăturile autorizate
    ............................
    ............................
    (unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)
    Numele şi prenumele
    ............................
    Funcţia
    ............................
    Semnăturile autorizate
    ............................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016