Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.258 din 2 august 2010  privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2008  pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.258 din 2 august 2010 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 5 august 2010
În temeiul prevederilor <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 11 alin. (1^1) şi (1^2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 78 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 404 din 29 mai 2008, cu completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi.
(2) Lista contribuabililor declaraţi inactivi se afişeazã la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi se publicã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici.
(3) Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi intrã în vigoare în termen de 15 zile de la data afişãrii, potrivit prevederilor <>art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
2. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Începând cu data de întâi a lunii urmãtoare intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, se anuleazã, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile cuprinse în listã."
3. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.
4. Anexa nr. 2 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.
5. La anexa nr. 3, sintagma "103 «Declaraţie privind accizele»" se eliminã.
ART. II
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. IV
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar

Bucureşti, 2 august 2010.
Nr. 2.258.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 1 la <>Ordinul nr. 819/2008 )
-------------------------------------

PROCEDURĂ
privind declararea contribuabililor inactivi

A. Prevederi generale
1. În evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi, potrivit prevederilor <>art. 78 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, parte componentã a Registrului contribuabililor, sunt înscrişi contribuabilii persoane juridice sau orice alte entitãţi fãrã personalitate juridicã, care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele criterii:
- nu au depus nicio declaraţie pe parcursul unui semestru calendaristic;
- nu li s-a aprobat, la cerere, de cãtre organul fiscal competent o mãsurã privind îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).
2. Prin excepţie de la prevederile pct. 1, nu vor fi declaraţi inactivi contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţã sau contribuabilii pentru care s-a pronunţat sau a fost adoptatã o hotãrâre de dizolvare.
3. În sensul prezentei proceduri, prin declaraţii se înţeleg formularele:
- 100 "Declaraţie privind obligaţiile de platã la bugetul de stat";
- 102 "Declaraţie privind obligaţiile de platã la bugetele asigurãrilor sociale şi fondurilor speciale";
- 300 "Decont de taxã pe valoarea adãugatã";
- 301 "Decont special de taxã pe valoarea adãugatã";
- 390 VIES "Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri";
- 394 "Declaraţie informativã privind livrãrile/prestãrile şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional".
4. Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi.
5. Lista contribuabililor declaraţi inactivi se afişeazã la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi se publicã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi intrã în vigoare în termen de 15 zile de la data afişãrii, potrivit prevederilor <>art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
6. Contribuabilii declaraţi inactivi se reactiveazã dacã îndeplinesc una dintre urmãtoarele condiţii:
- li s-a aprobat, la cerere, trecerea în regimul derogatoriu de declarare;
- şi-au îndeplinit toate obligaţiile declarative.
7. Reactivarea contribuabililor declaraţi inactivi se face cu data intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi.
8. Lista contribuabililor reactivaţi se afişeazã la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi se publicã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi intrã în vigoare în termen de 15 zile de la data afişãrii, potrivit prevederilor <>art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
9. Nu se înscriu în lista contribuabililor declaraţi inactivi acei contribuabili care, urmare notificãrilor transmise de organul fiscal, depun declaraţii fiscale conform pct. 3, pânã la data aprobãrii listei contribuabililor declaraţi inactivi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
10. Prezenta procedurã nu se aplicã persoanelor fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau exercitã profesii libere, precum şi contribuabililor care au fost declaraţi inactivi, potrivit condiţiilor privind declararea contribuabililor inactivi de cãtre organele de inspecţie fiscalã/organele de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi din unitãţile sale subordonate.
11. Prezenta procedurã se aplicã de cãtre compartimentele cu atribuţii în domeniul gestionãrii Registrului contribuabililor şi declaraţiilor fiscale din cadrul organelor fiscale competente, denumite în continuare compartimente de specialitate.
12. Organul fiscal competent este organul fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul.
13. Transmiterea listelor prevãzute de prezenta procedurã între nivelele ierarhice implicate se face numai în format electronic.
B. Procedura privind înscrierea contribuabililor în evidenţa contribuabililor inactivi
1. Lunar, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care nu şi-au îndeplinit obligaţiile declarative, emite şi transmite notificãri acestei categorii de contribuabili, conform procedurilor de administrare în vigoare.
2. Semestrial, în termen de 15 zile de la data transmiterii notificãrilor pentru termenele de declarare 25 ianuarie, respectiv 25 iulie, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, eliminând din lista contribuabililor care nu şi-au îndeplinit obligaţiile declarative acei contribuabili care au depus declaraţiile ca urmare a notificãrilor primite.
3. Pentru întocmirea listei prevãzute la pct. 2 se au în vedere urmãtoarele:
a) se selecteazã numai acei contribuabili care, în decursul unui semestru calendaristic, nu au depus nicio declaraţie fiscalã, dintre cele prevãzute la lit. A pct. 3, dacã nu li s-a aprobat, la cerere, de cãtre organul fiscal competent, regimul derogatoriu;
b) nu se selecteazã contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţã sau contribuabilii pentru care s-a pronunţat sau a fost adoptatã o hotãrâre de dizolvare, conform legii;
c) nu se selecteazã sediile secundare ale contribuabililor, care au numai obligaţii de declarare a impozitului pe venitul din salarii.
4. Lista prevãzutã la pct. 2 conţine, în mod obligatoriu, urmãtoarele informaţii:
a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscalã;
c) domiciliul fiscal;
d) codul de identificare fiscalã pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil.
5. În maximum 5 zile de la expirarea termenului prevãzut la pct. 2, listele cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi se transmit Direcţiei generale de tehnologia informaţiei.
6. În termen de 5 zile de la primirea listelor cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, consolidatã la nivelul întregii ţãri, şi o transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor, în vederea elaborãrii proiectului de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea acestei liste.
7. Proiectul de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi se publicã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã.
8. La data publicãrii proiectului de ordin pe pagina de internet, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei transmite organelor fiscale competente lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, înscrişi în evidenţele lor fiscale.
9. În termen de maximum 5 zile de la data publicãrii proiectului de ordin pe pagina de internet organul fiscal competent transmite fiecãrui contribuabil din listã, aflat în competenţa sa de administrare, câte o notificare privind includerea în lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, precum şi condiţiile care trebuie îndeplinite pentru evitarea acestui fapt.
10. În termen de 3 zile de la expirarea termenului de 30 de zile de la data publicãrii proiectului de ordin pe pagina de internet, potrivit pct. 7, organele fiscale competente transmit Direcţiei generale de tehnologia informaţiei lista finalã a contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi.
11. Pentru întocmirea listei finale prevãzute la pct. 10, organul fiscal competent verificã în evidenţele fiscale proprii, pentru fiecare contribuabil înscris în listã, dacã sunt îndeplinite, în continuare, condiţiile pentru a fi declarat inactiv.
12. Listele finale cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi vor fi însoţite de o adresã de înaintare, semnatã de directorul executiv, care va cuprinde, pentru fiecare organ fiscal competent din cadrul direcţiei generale, numãrul de contribuabili cuprinşi în listã, precum şi numele, prenumele, funcţia şi semnãtura tuturor persoanelor responsabile pentru întocmirea listelor.
13. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, lista finalã prevãzutã la pct. 12 se semneazã de directorul general.
14. Dupã primirea listei finale a contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor asigurã parcurgerea etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã a ordinului aprobat.
15. Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor informeazã Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, pentru a aduce la cunoştinţa publicã data intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, prin afişare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi prin comunicate de presã.
C. Procedura privind scoaterea contribuabililor din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi
1. În prima zi a fiecãrei luni, organul fiscal competent întocmeşte, pentru luna precedentã, lista contribuabililor declaraţi inactivi care îndeplinesc condiţiile pentru reactivare, prevãzute la lit. A pct. 6.
2. Pentru întocmirea listei contribuabililor declaraţi inactivi care îndeplinesc condiţiile pentru reactivare, pentru fiecare contribuabil înscris în lista contribuabililor declaraţi inactivi se verificã dacã sunt îndeplinite condiţiile de reactivare.
3. Rezultatele analizei efectuate se înscriu într-un referat care cuprinde, pentru fiecare contribuabil, în afara datelor de identificare ale acestuia, motivaţia propunerii de reactivare. Referatul se aprobã de conducãtorul organului fiscal competent.
4. Dupã aprobarea referatului cu propunerea de reactivare, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi, care conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscalã;
c) domiciliul fiscal;
d) codul de identificare fiscalã pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil.
5. Lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi se transmite Direcţiei generale de tehnologia informaţiei pânã cel târziu la data de 5 a fiecãrei luni şi va fi însoţitã de o adresã de înaintare, semnatã de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numãrul de contribuabili cuprinşi în listã.
6. Direcţia generalã de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi şi de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã a ordinului aprobat.
7. Ordinul intrã în vigoare în termen de 15 zile de la data afişãrii, potrivit prevederilor <>art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
8. La data reactivãrii unui contribuabil se reactiveazã toate sediile secundare care aparţin respectivului contribuabil.
D. Publicarea evidenţei contribuabililor declaraţi inactivi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã
1. Se constituie, ca secţiune în cadrul Registrului contribuabililor, evidenţa contribuabililor inactivi, cu urmãtoarea structurã:
- denumirea contribuabilului;
- codul de identificare fiscalã;
- domiciliul fiscal;
- situaţia curentã a contribuabilului, care cuprinde, dupã caz:
- data declarãrii ca inactiv (zz/ll/) şi data anulãrii codului de TVA (zz/ll/), precum şi ordinul prin care a fost declarat inactiv;
- data reactivãrii ca urmare a îndeplinirii condiţiilor de reactivare (zz/ll/) şi data reînregistrãrii în scopuri de TVA, precum şi ordinul prin care a fost reactivat;
- data încetãrii activitãţii/radierii;
- menţiunea cã nu figureazã în lista contribuabililor declaraţi inactivi;
- situaţia anterioarã a contribuabilului (istoricul), care cuprinde, dupã caz:
- perioadele anterioare de inactivitate (de la zz/ll/ pânã la zz/ll/). Pentru fiecare perioadã de inactivitate se vor menţiona data anulãrii codului de TVA, data reînregistrãrii în scopuri de TVA şi ordinul prin care a fost declarat inactiv sau a fost reactivat, dupã caz;
- menţiunea cã nu figureazã în perioadele anterioare în lista contribuabililor declaraţi inactivi.
2. În cazul contribuabililor care au sedii secundare, în evidenţã se înscriu şi sediile secundare înregistrate fiscal.
3. Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi se actualizeazã în termen de douã zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a fiecãrui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru:
a) aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi;
b) aprobarea listei contribuabililor reactivaţi;
c) eliminarea din lista contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.
4. Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi se actualizeazã cu contribuabilii radiaţi, înscriind pentru fiecare contribuabil data radierii/încetãrii activitãţii. Contribuabilii radiaţi se menţin în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi 5 ani de la data radierii.
5. Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi astfel întocmitã se publicã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.

ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 2 la <>Ordinul nr. 819/2008 )
-------------------------------------

A. Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale
1. Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se scot din evidenţa contribuabililor inactivi, din oficiu, de cãtre organul fiscal competent sau la solicitarea scrisã a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv, dupã caz.
2. În cazul în care un contribuabil constatã cã, din eroare materialã, a fost înscris în lista contribuabililor declaraţi inactivi, poate solicita eliminarea din listã, prin depunerea la organul fiscal competent, direct sau prin împuternicit, a unei cereri.
3. Dupã primirea cererii, organul fiscal competent verificã în evidenţele fiscale proprii dacã respectivul contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale a organului fiscal.
4. Dacã între datele şi documentele furnizate de contribuabil prin cerere şi datele din evidenţa fiscalã existã neconcordanţe privitoare la condiţiile pe baza cãrora contribuabilul a fost declarat inactiv, organul fiscal competent solicitã prezenţa contribuabilului la sediul sãu, în vederea clarificãrii situaţiei fiscale, prin transmiterea notificãrii prevãzute în anexa nr. 3 la ordin.
4.1. Notificarea se întocmeşte în douã exemplare, dintre care un exemplar se comunicã contribuabilului, iar cel de-al doilea exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal al acestuia.
4.2. În cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintã pentru clarificarea situaţiei fiscale în termen de 15 zile de la data comunicãrii notificãrii, solicitarea de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se respinge.
4.3. În acest caz, compartimentul de specialitate întocmeşte o notã care cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii şi la care se anexeazã notificarea transmisã contribuabilului. Nota se supune aprobãrii conducãtorului organului fiscal competent.
4.4. Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunicã, în scris, contribuabilului.
4.5. În cazul în care contribuabilul revine cu o nouã cerere, se reia procedura prevãzutã la pct. 1-4.
5. Dacã organul fiscal competent constatã, din oficiu sau ca urmare a solicitãrii contribuabilului, cã un contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:
- datele de identificare ale contribuabilului (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscalã);
- numãrul şi data ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;
- dacã propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor inactivi este fãcutã din oficiu de cãtre organul fiscal sau ca urmare a unei cereri a contribuabilului (numãrul şi data cererii);
- descrierea situaţiei care a condus la înscrierea contribuabilului în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materialã;
- propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materialã.
6. Referatul se semneazã de cãtre persoana care l-a întocmit, se vizeazã de cãtre conducãtorul compartimentului de specialitate şi de cãtre conducãtorul organului fiscal.
7. Referatul vizat de cãtre conducãtorul organului fiscal şi, dupã caz, cererea contribuabilului se înainteazã spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.
8. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobã de cãtre directorul general.
9. Pe baza referatelor aprobate se întocmesc listele cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.
10. Listele şi propunerea de eliminare din lista contribuabililor inactivi, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili cãtre Direcţia generalã de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresã de înaintare, semnatã de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numãrul de contribuabili cuprinşi în listã.
11. Procedura prevãzutã la pct. 5-10 se desfãşoarã în maximum 3 zile lucrãtoare.
12. Zilnic, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor eliminaţi din lista contribuabililor inactivi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru eliminarea din listã a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã a ordinului aprobat.
13. Ordinul intrã în vigoare în termen de 15 zile de la data afişãrii, potrivit prevederilor <>art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
14. Regimul stabilit pentru contribuabil la îndreptarea erorii materiale referitoare la înscrierea în lista contribuabililor inactivi, prevãzut la pct. 10, se aplicã în mod corespunzãtor sediilor secundare înfiinţate de contribuabilul respectiv.
15. Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se eliminã din listã şi îşi pãstreazã calitatea de contribuabili activi pe toatã perioada de la data intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care au fost declaraţi inactivi şi pânã la data intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi.
16. În cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi eliminaţi din listã, se anuleazã şi scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. În acest caz, se menţine data înregistrãrii în scopuri de TVA iniţialã, contribuabilul pãstrându-şi aceastã calitate inclusiv pe perioada cuprinsã între data intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care au fost declaraţi inactivi şi data intrãrii în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi.
17.1. Dacã, în urma solicitãrii depuse de contribuabil, organul fiscal constatã cã respectivul contribuabil nu a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte o notã care va cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii cererii. Nota se supune aprobãrii conducãtorului organului fiscal competent.
17.2. Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunicã, în scris, contribuabilului.
18. Documentaţia care a stat la baza aprobãrii/respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor inactivi se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.
B. Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi
1. Contribuabilii care au fost declaraţi inactivi şi care îşi înceteazã activitatea se eliminã automat din lista contribuabililor inactivi.
2. În sensul prezentei proceduri, contribuabilii care îşi înceteazã activitatea, denumiţi în continuare contribuabili radiaţi, sunt:
a) comercianţii radiaţi din registrul comerţului;
b) ceilalţi contribuabili, cu excepţia comercianţilor, care la încetarea condiţiilor care au generat înregistrarea fiscalã au depus certificatul de înregistrare fiscalã, în vederea anulãrii.
3. În prima zi a fiecãrei luni, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:
- datele de identificare ale contribuabililor radiaţi (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscalã);
- numãrul şi data documentului care atestã radierea;
- numãrul şi data ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care respectivii contribuabili au fost declaraţi inactivi;
- propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi.
4. Referatul se semneazã de cãtre persoana care l-a întocmit, se vizeazã de cãtre conducãtorul compartimentului de specialitate şi de cãtre conducãtorul organului fiscal.
5. Referatul vizat de cãtre conducãtorul organului fiscal se înainteazã spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.
6. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobã de cãtre directorul general.
7. Pe baza referatului aprobat se întocmeşte lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi care au fost radiaţi din Registrul contribuabililor.
8. Listele, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili cãtre Direcţia generalã de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresã de înaintare, semnatã de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numãrul de contribuabili cuprinşi în listã.
9. Procedura prevãzutã la pct. 3-8 se desfãşoarã în maximum 5 zile lucrãtoare.
10. În prima zi de la primirea listelor prevãzute la pct. 8, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei eliminã contribuabilii înscrişi în aceste liste din lista contribuabililor declaraţi inactivi.
11. Direcţia generalã de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei proceduri pentru administrarea veniturilor, spre informare, numãrul contribuabililor radiaţi, eliminaţi din lista contribuabililor declaraţi inactivi.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016