Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.250 din 21 noiembrie 2007  privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VI Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.250 din 21 noiembrie 2007 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 834 din 5 decembrie 2007

În temeiul <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 88 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de soluţionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adãugatã depuse în condiţiile titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Procedura se aplicã şi cererilor de restituire aflate în curs de soluţionare la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
ART. 3
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului "Decizie de restituire a taxei pe valoarea adãugatã", cod MEF 14.13.02.02/r, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã,
Daniel Chiţoiu

Bucureşti, 21 noiembrie 2007.
Nr. 2.250.

ANEXA 1

PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de restituire a taxei
pe valoarea adãugatã depuse în condiţiile titlului VI
"Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificãrile
şi completãrile ulterioare

1. Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se efectueazã în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii, potrivit <>art. 70 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În situaţiile în care pentru soluţionarea cererii de restituire sunt necesare informaţii suplimentare, termenul de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsã între data solicitãrii şi data primirii informaţiilor respective, potrivit art. 70 alin. (2) din acelaşi act normativ.
2. Cererea de restituire se depune de cãtre persoanele care au dreptul sã solicite restituirea, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
3. Cererea de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, împreunã cu documentaţia prevãzutã de dispoziţiile legale în vigoare, se depun la organul fiscal competent, direct la registraturã sau la poştã, prin scrisoare recomandatã.
Organul fiscal competent este:
a) pentru cererile de restituire ale ambasadelor, misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, ale personalului acestora, precum şi ale cetãţenilor strãini cu statut diplomatic sau consular în România - direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti în a cãror razã teritorialã solicitantul îşi are sediul sau îşi desfãşoarã activitatea;
b) pentru celelalte cereri de restituire - administraţia finanţelor publice în a cãrei evidenţã fiscalã este înregistrat solicitantul sau, dupã caz, organul fiscal desemnat potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
4. De la registraturã, cererea însoţitã de documentaţia menţionatã mai sus se repartizeazã compartimentului cu atribuţii în domeniul soluţionãrii cererilor de restituire a TVA (Serviciul administrare TVA şi accize, Serviciul ambasade şi reprezentanţe sau Serviciul de analizã de risc, dupã caz), denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistreazã cererile într-o evidenţã specialã, organizatã potrivit anexei nr. 1, care face parte integrantã din prezenta procedurã.
5. Compartimentul de specialitate analizeazã cererea şi documentaţia depusã de solicitant, verificând respectarea condiţiilor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru restituirea TVA şi întocmeşte Referatul pentru analizã documentarã, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta procedurã.
6. Pe baza constatãrilor cuprinse în Referatul pentru analizã documentarã, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2 la ordin.
Proiectul deciziei se întocmeşte în douã exemplare, se verificã şi se vizeazã de şeful compartimentului de specialitate şi se înainteazã, împreunã cu documentaţia şi cu Referatul pentru analizã documentarã, spre aprobare, conducãtorului unitãţii fiscale.
Deciziile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã emise sunt decizii sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit <>art. 90 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. Decizia de restituire a taxei pe valoarea adãugatã aprobatã se transmite compartimentului de colectare, în vederea compensãrii şi/sau restituirii, în conformitate cu prevederile <>art. 116 şi 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
8. Compartimentul de colectare, în baza datelor din evidenţa analiticã pe plãtitor, precum şi a Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, întocmeşte Nota de compensare şi/sau Nota de restituire a TVA, conform formularelor aprobate.
Nota de compensare şi/sau Nota de restituire TVA se întocmesc/întocmeşte în 3 exemplare, se semneazã de şeful compartimentului de colectare şi se aprobã de directorul executiv adjunct coordonator/şeful administraţiei adjunct coordonator, dupã caz.
Nota de compensare şi/sau Nota de restituire a TVA aprobate/aprobatã se transmit/transmite, pe bazã de borderou, compartimentului de trezorerie în vederea efectuãrii compensãrii şi/sau restituirii.
9. Dupã efectuarea compensãrii şi/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare douã exemplare ale Notei de compensare şi/sau ale Notei de restituire a TVA, acestea purtând viza unitãţii de Trezorerie a Statului.
10. Compartimentul de colectare transmite compartimentului de specialitate Decizia de restituire a taxei pe valoarea adãugatã şi ambele exemplare ale notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului şi un exemplar în vederea arhivãrii.
11. Dupã operarea datelor privind soluţionarea cererii de restituire în evidenţa specialã, compartimentul de specialitate transmite dosarul solicitãrii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
Dosarul solicitãrii cuprinde:
- cererea solicitantului;
- Referatul pentru analizã documentarã;
- Decizia de restituire a taxei pe valoarea adãugatã;
- Nota de compensare şi/sau Nota de restituire a TVA.
12. Dupã primirea Notei de compensare şi/sau a Notei de restituire a TVA de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl înştiinţeazã pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, a Notei de compensare şi/sau a Notei de restituire a TVA.

ANEXA 1
-------
la procedurã
------------

EVIDENŢA
cererilor de restituire a TVA





────┬──────────┬────────────┬─────────────┬───────┬─────────┬────────┬─────────┬────────────
Nr. │Denumirea │ Codul de │ Nr. şi data │ Suma │ Decizia │ Suma │Diferenţa│ Data
crt.│solicitan-│identificare│înregistrãrii│solici-│organului│aprobatã│ faţã de │efectuãrii
│ tului │ fiscalã │ cererii de │ tatã │ fiscal*)│ │suma so- │compensãrii
│ │ │ restituire │ │ │ │licitatã │ şi/sau
│ │ │ a TVA │ │ │ │ │restituirii
────┼──────────┼────────────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┼────────────
0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7=4-6 │ 8
────┼──────────┼────────────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┼────────────
────┼──────────┼────────────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┼────────────
────┴──────────┴────────────┴─────────────┴───────┴─────────┴────────┴─────────┴────────────


----------------
*) Se va completa cu: A, în cazul cererilor aprobate;
R, în cazul cererilor respinse.

ANEXA 2
-------
la procedurã
------------



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR Aprobat,
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Conducãtorul unitãţii
Unitatea fiscalã ................. fiscale,
.....................
Nr. ................/.............

REFERAT
pentru analizã documentarã

Prin Cererea de restituire a TVA înregistratã sub nr. ......../......
(denumirea contribuabilului)........, cod de identificare fiscalã ..........,
solicitã restituirea TVA în sumã de ........... (lei).
Restituirea este solicitatã pentru: ..........., în temeiul dispoziţiilor
legale ....................................... .
Pentru acordarea restituirii au fost verificate urmãtoarele documente:
....................................................................
....................................................................
....................................................................
.................................................................... .
În urma verificãrii documentaţiei depuse în vederea restituirii s-au
constatat urmãtoarele: ...............................................
....................................................................
.................................................................... .

În urma analizei facturilor anexate de contribuabil au rezultat urmãtoarele:

TVA acceptatã - lei -
─────┬────────┬─────────┬────────────────────────┬───────┬───────┬───┬──────────
Nr. │Facturã │Furnizor/│ Cod de identificare │ Total │Bazã de│TVA│Documente
crt. │nr./data│Prestator│fiscalã al furnizorului/│facturã│impozi-│ │de platã
│ │ │ prestatorului │ │ tare │ │a facturii
─────┼────────┼─────────┼────────────────────────┼───────┼───────┼───┼──────────
TOTAL│ │ │ │ │ │ │
─────┴────────┴─────────┴────────────────────────┴───────┴───────┴───┴──────────

TVA respinsã - lei -
──────┬─────────┬──────────┬─────────┬────────────┬─────┬──────────┬────────────
Nr. │ Facturã │ Furnizor │ Total │ Bazã de │ TVA │ Motive │ Temei
crt. │ nr./data│ │ facturã │ impozitare │ │ de fapt │ de drept
──────┼─────────┼──────────┼─────────┼────────────┼─────┼──────────┼────────────
TOTAL:│ │ │ │ │ │ │
──────┴─────────┴──────────┴─────────┴────────────┴─────┴──────────┴────────────

Ca urmare a celor prezentate situaţia TVA este urmãtoarea:

TVA solicitatã la restituire: ...............
TVA aprobatã la restituire: .................
TVA respinsã la restituire: .................

Avizat Verificat Întocmit


Funcţia ........ Funcţia ........ Funcţia .........
Numele Numele Numele
şi prenumele .... şi prenumele .... şi prenumele ....
Data ............ Data ............ Data ..............
Semnãtura ....... Semnãtura ........ Semnãtura .........



ANEXA 2

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscalã .............
Nr. ........./................

DECIZIE DE RESTITUIRE
a taxei pe valoarea adãugatã

Cãtre: Denumirea/Numele şi prenumele ......................................
Codul de identificare fiscalã .............................................
Adresa: Localitatea ............., str. .......... nr. ......, bl. ......, ap. ....., et. ......, judeţul/sectorul ..................................................
În baza <>art. 88 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Cererii de restituire a TVA înregistratã sub nr. ........ din ........, se stabileşte taxa pe valoarea adãugatã de restituit, astfel:
TVA solicitatã la restituire ............... lei;
TVA aprobatã la restituire ............... lei;
TVA respinsã la restituire ............... lei.
Motivaţia respingerii ..............................................
....................................................................
....................................................................
Suma aprobatã la restituire urmeazã procedura prevãzutã la <>art. 115, 116 sau 117, dupã caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezenta decizie de restituire a taxei pe valoarea adãugatã poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii, potrivit <>art. 207 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la organul fiscal competent, potrivit art. 209 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Avizat Verificat Întocmit
------ --------- --------
Funcţia ........ Funcţia ........ Funcţia .........
Numele Numele Numele
şi prenumele .... şi prenumele .... şi prenumele ....
Data ............ Data ............ Data ............
Semnãtura ....... Semnãtura ........ Semnãtura .......

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016