Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.239 din 6 decembrie 2004  privind instituirea unor masuri de crestere a sigurantei navigatiei in apele nationale navigabile si in porturile romanesti prin introducerea accelerata, pentru navele petroliere, a obligativitatii corpului dublu sau a unor cerinte echivalente de proiectare pentru navele petroliere cu corp simplu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.239 din 6 decembrie 2004 privind instituirea unor masuri de crestere a sigurantei navigatiei in apele nationale navigabile si in porturile romanesti prin introducerea accelerata, pentru navele petroliere, a obligativitatii corpului dublu sau a unor cerinte echivalente de proiectare pentru navele petroliere cu corp simplu

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 49 din 14 ianuarie 2005
ORDIN nr. 2.239 din 6 decembrie 2004
privind instituirea unor mãsuri de creştere a siguranţei navigaţiei în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti prin introducerea accelerata, pentru navele petroliere, a obligativitatii corpului dublu sau a unor cerinţe echivalente de proiectare pentru navele petroliere cu corp simplu
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 49 din 14 ianuarie 2005


În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. d), j), k) şi r) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 197/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:


ART. 1
Scopul prezentului ordin este de a stabili un program de introducere accelerata a cerinţelor pentru navele petroliere cu corp dublu sau a cerinţelor echivalente de proiectare din Convenţia MARPOL 73/78 pentru navele petroliere cu corp simplu şi de a interzice transportul spre sau dinspre porturile româneşti al produselor petroliere grele cu navele petroliere cu corp simplu.
ART. 2
(1) Prevederile prezentului ordin se aplica navelor petroliere destinate transportului produselor petroliere de 5.000 tdw sau mai mult care se afla în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) arboreaza pavilionul roman;
b) intra sau ies în/din porturile româneşti ori opereazã în aceste porturi şi la terminalele petroliere româneşti, indiferent de pavilionul acestora;
c) ancoreaza în apele naţionale navigabile ale României.
(2) Prevederile art. 4 alin. (3) se aplica navelor petroliere de 600 tdw sau mai mult.
(3) Prevederile prezentului ordin nu se aplica navelor de rãzboi, navelor militare auxiliare sau navelor aflate în proprietatea ori în operarea unui stat, utilizate numai în servicii guvernamentale necomerciale.
ART. 3
În scopul aplicãrii prezentului ordin, termenii de mai jos au urmãtoarele înţelesuri:
a) Convenţia MARPOL 73/78 - Convenţia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de cãtre nave, modificatã prin Protocolul din 1978, încheiat la 17 februarie 1978 la Londra (MARPOL 73/78), la care România a aderat prin <>Legea nr. 6/1993 pentru aderarea României la Convenţia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de cãtre nave, modificatã prin Protocolul încheiat la Londra;
b) Regula 13G revizuitã din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78 - amendamentele la Regula 13G din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78 şi la suplimentul Certificatului IOPP, astfel cum au fost adoptate prin Rezoluţia MEPC.95(46) din 27 aprilie 2001, şi care au intrat în vigoare la 1 septembrie 2002, fiind acceptate de România prin <>Legea nr. 573/2002 pentru acceptarea Amendamentelor la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Convenţia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de cãtre nave, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia MEPC.95(46) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 27 aprilie 2001;
c) nava petroliera - nava petroliera, astfel cum este definitã la Regula 1(4) din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
d) deadweight - tonaj deadweight (tdw), astfel cum este definit la Regula 1(22) din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
e) nava petroliera noua - nava petroliera, astfel cum este definitã la Regula 1(26) din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
f) nava petroliera de categoria 1 - nava petroliera de 20.000 tdw şi mai mult, care transporta ca marfa ţiţei, combustibil lichid, combustibil diesel greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw şi mai mult, care transporta hidrocarburi, altele decât cele mai sus menţionate, care nu corespunde cerinţelor pentru petrolierele noi, astfel cum sunt definite în Regula 1(26) din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
g) nava petroliera de categoria 2 - nava petroliera de 20.000 tdw şi mai mult, care transporta ca marfa ţiţei, combustibil lichid, combustibil diesel greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw şi mai mult, care transporta hidrocarburi, altele decât cele mai sus menţionate, care corespunde cerinţelor pentru petrolierele noi, astfel cum sunt definite în Regula 1(26) din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
h) nava petroliera de categoria 3 - nava petroliera de 5.000 tdw şi mai mult, dar mai puţin decât s-a specificat la lit. f) şi g);
i) nava petroliera cu corp simplu - nava petroliera care nu este conformã cu cerinţele de proiectare în materie de dublu corp sau cu norme de proiectare echivalente ale Regulii 13F din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
j) nava petroliera cu corp dublu - nava petroliera care este conformã cu cerinţele de proiectare sau cu normele de proiectare echivalente ale Regulii 13F din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78 sau o nava petroliera care îndeplineşte cerinţele paragrafului 1 lit. c) al Regulii 13G revizuite din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
k) varsta - varsta navei, exprimatã în numãrul de ani de la data livrãrii;
l) combustibil diesel greu - combustibil diesel, astfel cum este definit în Regula 13G revizuitã din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
m) combustibil lichid - produse distilate grele sau reziduuri de ţiţei ori amestecuri ale acestor produse, astfel cum sunt definite în Regula 13G revizuitã din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78;
n) produse petroliere grele înseamnã:
(i) produse petroliere grele cu o densitate mai mare de 900 kg/mc la o temperatura de 15°C*1);
(ii) combustibili lichizi cu o densitate mai mare de 900 kg/mc la o temperatura de 15°C sau o viscozitate cinematica de peste 180 mmp/S*2, la o temperatura de 50°C;
___________
*1) Care corespunde unui grad API mai mic de 25,7.
*2) Care corespunde unei viscozitati cinematice mai mari de 180 cSt.


(iii) bitumuri şi gudroane şi emulsii ale acestora;
o) terminale petroliere aflate în apele naţionale navigabile ale României - instalaţii din largul marii, fixe sau mobile, care opereazã pe sau deasupra platoului continental romanesc.
ART. 4
(1) Navele petroliere, cu excepţia celor cu corp dublu, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, nu pot intra în porturile româneşti sau nu pot acosta la terminalele petroliere aflate în apele naţionale navigabile ale României sau, dacã se solicita, nu li se va acorda dreptul de arborare a pavilionului roman dupã aniversarea, în anul specificat mai jos, a datei de livrare a navei:
a) pentru navele petroliere de categoria 1:
- anul 2003 pentru navele livrate în anul 1980 sau mai devreme;
- anul 2004 pentru navele livrate în anul 1981;
- anul 2005 pentru navele livrate în anul 1982 sau mai târziu;
b) pentru navele petroliere de categoriile 2 şi 3:
- anul 2003 pentru navele livrate în anul 1975 sau mai devreme;
- anul 2004 pentru navele livrate în anul 1976;
- anul 2005 pentru navele livrate în anul 1977;
- anul 2006 pentru navele livrate în anii 1978 şi 1979;
- anul 2007 pentru navele livrate în anii 1980 şi 1981;
- anul 2008 pentru navele livrate în anul 1982;
- anul 2009 pentru navele livrate în anul 1983;
- anul 2010 pentru navele livrate în anul 1984 sau mai târziu.
(2) Fãrã a incalca prevederile alin. (1), navele petroliere din categoriile 2 şi 3, prevãzute numai cu dublu fund sau cu dublu bordaj, care nu se foloseşte pentru transportul de produse petroliere şi care se extinde pe toatã lungimea tancurilor de marfa, sau cele prevãzute cu spaţii cu corp dublu, care nu se folosesc pentru transportul produselor petroliere şi care se extind pe toatã lungimea tancurilor de marfa, care nu îndeplinesc condiţiile de exceptare de la prevederile paragrafului 1(c) al Regulii 13G revizuite din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78, pot sa fie operate în continuare dupã data prevãzutã la alin. (1), dar nu dupã aniversarea datei de livrare a navei în anul 2015 sau nu dupã data la care nava împlineşte varsta de 25 de ani de la data livrãrii sale, luându-se în considerare data cea mai recenta dintre aceste date.
(3) Nici o nava petroliera care transporta produse petroliere grele, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, nu poate intra în porturile româneşti, nu poate acosta la terminalele petroliere, nu poate ancora în apele naţionale navigabile ale României şi nici nu poate pãrãsi aceste locuri dacã nu are corp dublu.
(4) Fac excepţie de la prevederile alin. (3) navele petroliere care sunt operate exclusiv în porturi şi pe cai navigabile interioare româneşti, cu condiţia ca respectivele nave sa aibã certificate tehnice valabile, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind navigaţia pe cãile navigabile interioare.
(5) Navele petroliere cu o capacitate mai mica de 5.000 tdw se vor conformã prevederilor alin. (3) nu mai târziu de aniversarea datei de livrare a navei în anul 2008.
(6) În cazul în care condiţiile de gheaţa fac necesarã folosirea unor nave cu intarituri pentru navigaţia prin gheturi pana la 21 octombrie 2005, se vor putea admite intrarea în porturile româneşti, acostarea la terminale petroliere, ancorarea în apele naţionale ale României, precum şi pãrãsirea acestor locuri de cãtre navele petroliere cu corp simplu prevãzute cu intarituri pentru navigaţia în gheturi, care au un dublu fund neutilizat pentru transportul produselor petroliere, extins pe intreaga lungime a tancurilor de marfa, cu condiţia ca produsele petroliere grele sa fie transportate numai în tancurile centrale.
ART. 5
Indiferent de pavilionul lor, navele petroliere de categoriile 2 şi 3, care nu au corp dublu şi au o vechime mai mare de 15 ani, nu pot intra în porturile româneşti, nu pot acosta la terminalele petroliere şi nu pot ancora în apele naţionale navigabile ale României şi nici nu pot pãrãsi aceste locuri dupã aniversarea datei de livrare a navei în anul 2005 decât cu condiţia respectãrii sistemului de evaluare a stãrii navei prevãzut la art. 6.
ART. 6
Pentru îndeplinirea prevederilor art. 5, se aplica sistemul de evaluare a stãrii navei stabilit prin Rezoluţia MEPC.94(46) din 27 aprilie 2001, cu amendamentele ulterioare.
ART. 7
Dupã aniversarea datei de livrare a navei în anul 2015 nu se vor mai permite:
a) continuarea operarii navelor petroliere de categoriile 2 şi 3 care arboreaza pavilion roman, în conformitate cu paragraful 5 al Regulii 13G revizuite din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78; şi
b) intrarea în porturile sau în terminalele româneşti a navelor petroliere de categoriile 2 şi 3 chiar dacã ele continua sa fie operate sub pavilionul unui alt stat, în conformitate cu paragraful 5 al Regulii 13G revizuite din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78.
ART. 8
(1) Prin derogare de la art. 4, 5 şi 7, Autoritatea Navala Romana şi administraţiile portuare pot permite, în mod excepţional, unei nave petroliere sa între în porturile româneşti, sa opereze la terminalele petroliere şi sa ancoreze în apele naţionale navigabile ale României doar în urmãtoarele cazuri:
a) dacã nava petroliera este în pericol şi cauta un loc de refugiu;
b) dacã nava petroliera este fãrã marfa la bord şi intra într-un port pentru reparaţii.
(2) Permisiunea se acorda în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) şi ale <>art. 87 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 245/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval.
ART. 9
(1) Autoritatea Navala Romana va informa Organizaţia Maritima Internationala, în conformitate cu art. 211 paragraful 3 din Convenţia Naţiunilor Unite asupra dreptului marii, ratificatã de România prin <>Legea nr. 110/1996 privind ratificarea Convenţiei Naţiunilor Unite asupra dreptului marii, încheiatã la Montego Bay (Jamaica) la 10 decembrie 1982, şi aderarea la Acordul referitor la aplicarea partii a XI-a a Convenţiei Naţiunilor Unite asupra dreptului marii, încheiat la New York la 28 iulie 1994, despre intrarea în vigoare a acestui ordin.
(2) Autoritatea Navala Romana va informa Organizaţia Maritima Internationala, conform art. 7, asupra deciziei de a refuza intrarea navelor petroliere care opereazã în conformitate cu prevederile paragrafului 5 al Regulii 13G revizuite din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78 în porturile sau terminalele româneşti, pe baza paragrafului 8(b) al Regulii 13G revizuite din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78.
(3) Autoritatea Navala Romana va informa Organizaţia Maritima Internationala despre autorizarea, suspendarea, retragerea sau refuzul operarii navelor petroliere din categoriile 1 şi 2 autorizate sa arboreze pavilionul roman conform art. 5, pe baza paragrafului 8(a) al Regulii 13G revizuite din anexa I la Convenţia MARPOL 73/78.
ART. 10
Prezentul ordin intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.
ART. 11
Autoritatea Navala Romana va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 12
Prezentul ordin transpune prevederile Regulamentului nr. 417/2002/CE al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 februarie 2002 privind introducerea accelerata pentru navele petroliere a obligativitatii corpului dublu sau aplicarea unor cerinţe echivalente de proiectare pentru navele petroliere cu corp simplu şi abrogarea Regulamentului Consiliului nr. 2.978/94, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 64 din 7 martie 2002, astfel cum a fost amendat prin Regulamentul nr. 1.726/2003/CE al Parlamentului European, şi al Consiliului din 22 iulie 2003, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 249 din 1 octombrie 2003, precum şi ale Regulamentului nr. 2.099/2002/CE al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 noiembrie 2002 privind stabilirea Comitetului pentru Mari Sigure şi prevenirea poluarii de cãtre nave (COSS), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 324 din 29 noiembrie 2002.
ART. 13
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucureşti, 6 decembrie 2004.
Nr. 2.239.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016