Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.237 din 23 octombrie 2025  pentru aprobarea Procedurii de selecţie pe baza verificării eligibilităţii organizaţiilor neguvernamentale în vederea realizării vizitelor de monitorizare a respectării drepturilor persoanelor beneficiare de servicii sociale de tip rezidenţial, precum şi a modelului-cadru al protocolului de colaborare încheiat între Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale şi aceste organizaţii neguvernamentale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.237 din 23 octombrie 2025 pentru aprobarea Procedurii de selecţie pe baza verificării eligibilităţii organizaţiilor neguvernamentale în vederea realizării vizitelor de monitorizare a respectării drepturilor persoanelor beneficiare de servicii sociale de tip rezidenţial, precum şi a modelului-cadru al protocolului de colaborare încheiat între Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale şi aceste organizaţii neguvernamentale

EMITENT: Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1005 din 31 octombrie 2025
    Având în vedere:
    - prevederile art. VIII alin. (2) din Legea nr. 100/2024 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul asistenţei sociale, precum şi pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România şi pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
    – prevederile art. 1^1 alin. (2) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi nr. 34.155 din 29.07.2025,

    în temeiul art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2025 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale,
    ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura de selecţie pe baza verificării eligibilităţii organizaţiilor neguvernamentale în vederea realizării vizitelor de monitorizare a respectării drepturilor persoanelor beneficiare de servicii sociale de tip rezidenţial, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    (1) Organizaţiile neguvernamentale, denumite în continuare ONG, declarate eligibile în baza procedurii prevăzute la art. 1, încheie cu Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, denumit în continuare MMFTSS, protocoale de colaborare pentru activităţi de monitorizare, în acord cu prevederile art. 1^1 alin. (3) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 33 pct. 2 din Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, adoptată la New York de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 13 decembrie 2006, deschisă spre semnare la 30 martie 2007 şi semnată de România la 26 septembrie 2007, ratificată prin Legea nr. 221/2010, cu modificările ulterioare.
    (2) Se aprobă modelul-cadru al protocolului de colaborare încheiat între Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale şi organizaţiile neguvernamentale în vederea realizării vizitelor de monitorizare a respectării drepturilor persoanelor beneficiare de servicii sociale de tip rezidenţial şi a drepturilor fundamentale ale omului, prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Verificarea eligibilităţii ONG-urilor în vederea încheierii protocoalelor de colaborare se realizează de către o comisie de evaluare organizată la nivelul MMFTSS, formată din cinci reprezentanţi ai acestuia, desemnaţi prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale.

    ART. 4
    În vederea soluţionării contestaţiilor formulate asupra deciziilor comisiei de evaluare prevăzute la art. 2 se constituie o comisie de soluţionare a acestora, formată din cinci reprezentanţi ai MMFTSS, desemnaţi prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale.

    ART. 5
    (1) Activitatea desfăşurată de ONG în temeiul prezentului ordin se realizează în mod autonom/independent, cu respectarea legislaţiei aplicabile şi în limitele protocolului de colaborare încheiat între părţi.
    (2) MMFTSS respectă autonomia operaţională şi decizională a ONG-urilor implicate în activităţi de monitorizare, în limitele prevederilor legale şi ale protocolului de colaborare încheiat între părţi.

    ART. 6
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
                    Petre-Florin Manole

    Bucureşti, 23 octombrie 2025.
    Nr. 2.237.
    ANEXA 1

    PROCEDURĂ

    ANEXA 2


┌─────────────────────────┬┬───────────┐
│MINISTERUL MUNCII, ││ │
│FAMILIEI, TINERETULUI ŞI ││ORGANIZAŢIA│
│SOLIDARITĂŢII SOCIALE ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│Nr. …/……… ││“…………” │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│AUTORITATEA NAŢIONALĂ ││ │
│PENTRU PROTECŢIA ││Nr. ………./ │
│DREPTURILOR COPILULUI ŞI ││………… │
│ADOPŢIE ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│Nr. …/……… ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│AUTORITATEA NAŢIONALĂ ││ │
│PENTRU PROTECŢIA ││ │
│DREPTURILOR PERSOANELOR ││ │
│CU DIZABILITĂŢI ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│Nr. …/……… ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU ││ │
│EGALITATEA DE ŞANSE ÎNTRE││ │
│FEMEI ŞI BĂRBAŢI ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│Nr. …/……… ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU ││ │
│PLĂŢI ŞI INSPECŢIE ││ │
│SOCIALĂ ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│Nr. …/……… ││ │
└─────────────────────────┴┴───────────┘

    PROTOCOL DE COLABORARE
    în vederea realizării vizitelor de monitorizare a respectării
    drepturilor persoanelor beneficiare de servicii sociale de tip
    rezidenţial şi a drepturilor fundamentale ale omului
    (model-cadru)
    Având în vedere:
    - Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Prevederile Legii nr. 8/2016 privind înfiinţarea mecanismelor prevăzute de Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia prevederilor referitoare la stabilirea mecanismului de monitorizare exercitat de Consiliul de monitorizare a implementării Convenţiei în baza art. 33 din Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, adoptată la New York de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 13 decembrie 2006, deschisă spre semnare la 30 martie 2007 şi semnată de România la 26 septembrie 2007, ratificată prin Legea nr. 221/2010, cu modificările ulterioare,

    conform cărora Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale încheie protocoale de colaborare cu organizaţiile neguvernamentale (ONG) sau reţelele de ONG-uri/federaţii care desfăşoară programe de apărare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi ONG-urile care reprezintă persoanele cu dizabilităţi, în cadrul mecanismelor prevăzute de convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, precum şi cu ONG-urile care activează în domeniul drepturilor omului sau cu ONG-urile care reprezintă persoanele beneficiare, în vederea desfăşurării unor activităţi de monitorizare a respectării drepturilor beneficiarilor de servicii sociale, reglementate la art. 36^1 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi a drepturilor fundamentale ale omului,
    în temeiul art. 1^1 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
    părţile:
    Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, denumit în continuare MMFTSS, şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, denumită în continuare ANPDCA, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, denumită în continuare ANPDPD, Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi, denumită în continuare ANES, şi Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, denumită în continuare ANPIS, pe de o parte,
    şi
    organizaţia neguvernamentală „..............................“, selectată pentru realizarea unor activităţi de monitorizare a respectării drepturilor persoanelor beneficiare de servicii sociale, conform rezultatului selecţiei nr. ............./.................., poziţia ........ (nr. crt. din lista prevăzută în rezultatul selecţiei), cu sediul în .........................., reprezentată de ..........................., în calitate de .............................., CIT/CUI .............................., adresa oficială de e-mail .............................., pe de altă parte,
    convin să încheie prezentul protocol de colaborare, denumit în continuare protocol, cu respectarea următoarelor clauze:
    I. Introducere
    ART. 1
    Prezentul protocol are ca scop asigurarea unui parteneriat transparent şi responsabil între MMFTSS şi ONG, în vederea promovării, protejării şi monitorizării respectării drepturilor fundamentale ale omului în serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor, tinerilor, persoanelor cu dizabilităţi şi vârstnicilor.


    II. Dispoziţii generale
    ART. 2
    (1) Părţile colaborează în vederea realizării următoarelor obiective comune:
    1. asigurarea unei comunicări deschise şi a unei informări reciproce privind activităţile desfăşurate atât între MMFTSS/ANPDPD/ANPDCA/ANPIS/ANES şi ONG, cât şi în relaţie cu beneficiarii serviciilor sociale de tip rezidenţial - persoane aflate în situaţii vulnerabile, în special copii, persoane cu dizabilităţi intelectuale şi/sau psihosociale ori persoane vârstnice, precum şi în relaţie cu furnizorii de servicii;
    2. consolidarea măsurilor de prevenţie şi conştientizare cu privire la respectarea drepturilor persoanelor prevăzute la pct. 1;
    3. identificarea, semnalarea şi raportarea către autorităţile competente a oricăror situaţii privind încălcarea drepturilor omului;
    4. desfăşurarea activităţii de monitorizare, cu respectarea tratatelor internaţionale în domeniul drepturilor omului la care România este parte, precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile, inclusiv în domeniul protecţiei drepturilor copilului, ale persoanelor cu dizabilităţi, ale persoanelor cu afecţiuni de sănătate mintală şi ale persoanelor vârstnice.

    (2) În scopul realizării vizitelor de monitorizare, prezentul protocol recunoaşte dreptul ONG-ului de a avea acces nemijlocit la sediul serviciului social/furnizorului de servicii sociale, în oricare alt spaţiu în care există suspiciunea rezonabilă că pot fi adăpostiţi beneficiari, în conformitate cu prevederile art. 26^1 alin. (1) lit. q) din Legea nr. 197/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În scopul realizării vizitelor de monitorizare, prezentul protocol recunoaşte dreptul ONG-ului de a avea acces nemijlocit la documentele care atestă legalitatea înfiinţării şi furnizării serviciului, legalitatea prezenţei persoanelor plasate/ instituţionalizate, precum şi la toate documentele obligatorii deţinute de către conducerea serviciului social care demonstrează îndeplinirea standardelor minime de calitate în vigoare.


    III. Colaborarea dintre părţi
    ART. 3
    Activitatea de monitorizare a respectării drepturilor omului se realizează de către ONG în mod independent şi imparţial, prin intermediul vizitelor de monitorizare inopinate sau anunţate la sediul serviciului social, realizate în scopul: documentării, al urmăririi modului în care sunt respectate drepturile beneficiarilor, pentru a apăra, promova sau susţine drepturile acestora, aşa cum sunt ele prevăzute la art. 36 şi 36^1 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
    ONG informează MMFTSS când, ca urmare a constatărilor cu ocazia vizitelor de monitorizare sau a altor demersuri în realizarea documentării plângerilor primite din partea beneficiarilor, familiilor, avertizorilor de integritate sau a oricăror alte persoane, fizice sau juridice, inclusiv ONG, se adresează secţiilor de poliţie sau unităţilor ori structurilor de parchet cu denunţuri, plângeri sau orice alte sesizări. În această situaţie, aceasta transmite motivul plângerii, data şi unitatea ori structura de poliţie ori parchet la care sesizarea a fost depusă. În situaţii de urgenţă socială, definită conform prevederilor art. 6 lit. şş) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ONG va informa MMFTSS în termen de cel mult 24 de ore de la identificarea urgenţei.

    ART. 5
    ONG acordă sprijin reprezentanţilor MMFTSS sau ai structurii responsabile care efectuează cercetarea cu privire la cauze care privesc încălcarea drepturilor omului sesizate conform art. 3.

    ART. 6
    ONG-urile nu pot efectua activităţi de monitorizare asupra serviciilor gestionate de entităţi cu care se află în relaţii contractuale directe, atunci când aceste relaţii generează un conflict de interese, iar în activitatea de monitorizare nu vor participa şi nu vor fi implicate persoane care sunt angajate în cadrul unor furnizori de servicii sociale, pentru a evita aceste conflicte.

    ART. 7
    (1) Vizitele de monitorizare se desfăşoară de echipe de experţi desemnaţi de ONG. Experţii sunt persoane cu experienţă specializate în domeniul asistenţei sociale, psihologiei, medicinei sau ştiinţelor juridice şi în domeniul drepturilor fundamentale ale omului, potrivit prevederilor art. 1^1 alin. (1) din Legea nr. 197/2012, cu modificările şi completările ulterioare. Este recomandat ca echipele de monitorizare să fie multidisciplinare şi să includă şi persoane care au trăit în instituţii (autoreprezentanţi) şi au fost internate sau instituţionalizate ori persoane care au avut în grijă o persoană cu dizabilităţi intelectuale, psihosociale şi/sau în vârstă, care îndeplinesc şi condiţiile de eligibilitate. În alegerea membrilor echipei de monitorizare, ONG va avea în vedere stabilirea unui număr de maximum 5 experţi per vizită.
    (2) Dovada apartenenţei la echipa de monitorizare va fi realizată printr-o delegaţie semnată de conducerea ONG sau coordonatorul programului de monitorizare din cadrul organizaţiei şi o copie a protocolului încheiat cu MMFTSS. Expertul desemnat de ONG se va identifica cu cartea de identitate.
    (3) Fiecare ONG este responsabilă pentru procesul de formare, coordonare şi angajare a membrilor echipelor de monitorizare, precum şi de respectarea principiilor de imparţialitate, confidenţialitate, obiectivitate în desfăşurarea activităţii de monitorizare.
    (4) Activitatea de monitorizare se va realiza cu respectarea propriei metodologii, a propriilor instrumente, indicatori cantitativi şi calitativi specifici pentru monitorizare, pe care ONG i-a comunicat către MMFTSS. ONG va verifica informaţiile sensibile din mai multe surse, în conformitate cu metodologiile şi instrumentele de lucru, şi va include în rapoartele de monitorizare studii de caz relevante, după caz.
    (5) Informaţiile colectate în timpul vizitelor de monitorizare vor fi tratate cu confidenţialitate, iar prelucrarea datelor cu caracter personal se va face cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, precum şi a legislaţiei naţionale incidente.
    (6) În realizarea activităţii de monitorizare, desfăşurată cu respectarea drepturilor şi a demnităţii beneficiarilor şi a personalului implicat, ONG poate:
    a) solicita şi primi informaţii de la personalul prezent la sediul serviciului social, în timpul vizitelor de monitorizare, dar şi după încheierea acestora, în scopul completării raportului de monitorizare; informaţiile vor putea fi solicitate şi din partea conducerii acestor servicii sau a altor instituţii publice ori private în coordonarea sau subordinea cărora se află aceste servicii; autorităţile cu atribuţii de control vor transmite, la solicitarea ONG, informaţii cu privire la activităţile de control efectuate în aceste servicii;
    b) avea acces în toate spaţiile aferente serviciului monitorizat, pentru a observa direct modul de desfăşurare a activităţilor acestora, în prezenţa unui reprezentant al furnizorului de servicii;
    c) avea acces la documentele solicitate, precum şi la informaţiile referitoare la funcţionarea serviciului social şi la prestarea de servicii către beneficiari, conform legislaţiei naţionale;
    d) avea acces şi poate comunica nerestricţionat şi în condiţii de confidenţialitate cu toate persoanele beneficiare care doresc să comunice cu experţii ONG, inclusiv cu persoanele care au depus sau doresc să depună plângeri de orice natură.

    (7) Publicarea informaţiilor colectate se realizează cu respectarea consimţământului informat al persoanelor vizate, în acord cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE şi în limitele stabilite de Legea nr. 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) În termen de 30 de zile de la data finalizării activităţii de monitorizare (vizita propriu-zisă şi solicitările de documente, după caz), ONG va transmite MMFTSS şi instituţiei vizitate un raport de monitorizare. Acesta va cuprinde constatările rezultate în urma vizitelor de monitorizare pentru fiecare instituţie vizitată şi principalele recomandări. În cazul identificării unor nereguli grave, MMFTSS trebuie informat în regim de urgenţă, în cel mult 24 de ore, în vederea dispunerii măsurilor de remediere a situaţiilor constatate.
    (9) ONG va elabora şi transmite către MMFTSS un raport anual de monitorizare, care să includă analiza conformităţii serviciilor sociale cu reglementările în vigoare, feedback-ul beneficiarilor, evaluarea lacunelor legislative şi propuneri de îmbunătăţire a serviciilor sociale din domeniul respectiv, inclusiv acţiuni postmonitorizare. MMFTSS va analiza propunerile transmise şi va comunica ONG-ului, în termen de 60 de zile, măsurile dispuse sau, în caz contrar, motivele pentru care acestea nu pot fi dispuse.
    (10) Rapoartele de monitorizare, precum şi raportul anual de monitorizare vor fi publicate de ONG pe site-ul propriu, după consultarea cu MMFTSS, pentru a creşte transparenţa şi conştientizarea cu privire la calitatea serviciilor sociale.

    ART. 8
    MMFTSS ţine evidenţa vizitelor de monitorizare, a rapoartelor transmise şi a sesizărilor cu privire la care a fost informat de ONG în condiţiile art. 3, verifică modul de soluţionare a acestora şi comunică ONG măsurile dispuse în urma rapoartelor şi/sau a sesizărilor transmise cu ocazia vizitelor de monitorizare.

    ART. 9
    MMFTSS publică pe pagina de internet protocolul de colaborare încheiat cu ONG.

    ART. 10
    La solicitarea ONG, MMFTSS comunică, în condiţiile legii, informaţii de interes public privind alte vizite de monitorizare sau misiuni de inspecţie despre care MMFTSS are cunoştinţă, date statistice pe care le deţine cu privire la sesizări care interesează obiectul de activitate al ONG, precum şi orice alte informaţii de interes public necesare atingerii scopului prezentului protocol.

    ART. 11
    MMFTSS comunică ONG, în termen de 60 de zile de la primirea raportului, un răspuns motivat privind recomandările şi eventualele măsuri dispuse.

    ART. 12
    În scopul asigurării protecţiei drepturilor omului şi a dreptului de acces la informaţii adecvate al potenţialilor clienţi ai serviciilor sociale, în cel mult 30 de zile de la transmiterea de către ONG a raportului de monitorizare, MMFTSS/instituţia vizitată, după caz, furnizorul de servicii sociale va avea obligaţia de a încărca în anexa SS la Registrul electronic unic al serviciilor sociale, pentru fiecare serviciu monitorizat, raportul de monitorizare independentă, precum şi eventualul răspuns al instituţiei vizitate şi al MMFTSS, respectând principiile confidenţialităţii.

    ART. 13
    MMFTSS elaborează un raport anual de sinteză cu privire la constatările din rapoartele de monitorizare ale ONG şi măsurile adoptate de autorităţile competente pentru fiecare instituţie sau caz sesizat. Raportul va include şi o evaluare a impactului recomandărilor rezultate din procesul de monitorizare asupra calităţii serviciilor şi respectării drepturilor beneficiarilor. Raportul anual de sinteză este publicat pe website-ul oficial al MMFTSS şi este transmis, spre informare, Avocatului Poporului, comisiilor pentru drepturile omului din Parlamentul României şi Consiliului de Monitorizare.

    ART. 14
    În realizarea activităţii de monitorizare, MMFTSS poate solicita, fără a se limita la acestea:
    a) rapoarte intermediare pe parcursul derulării activităţii de monitorizare;
    b) informaţii suplimentare, inclusiv despre etapa postmonitorizare.


    ART. 15
    MMFTSS colectează şi înregistrează eventualele sesizări referitoare la modul în care este desfăşurată monitorizarea de către ONG-uri, analizează situaţia în cooperare cu instituţiile relevante, după caz, ANPIS, ANPDPD, ANPDCA, ANES, Ministerul Sănătăţii, precum şi cu alte instituţii şi dispune măsurile corespunzătoare.

    ART. 16
    (1) Părţile convin asupra următoarelor responsabilităţi comune, în vederea asigurării unei cooperări eficiente şi transparente în cadrul prezentului protocol:
    1. stabilirea, de comun acord, a unui calendar de întâlniri periodice între reprezentanţii MMFTSS şi cei ai ONG, dintre care cel puţin o întâlnire va avea loc trimestrial, în scopul evaluării implementării protocolului şi a rezultatelor colaborării;
    2. organizarea a cel puţin o întâlnire semestrială, cu participarea tuturor ONG-urilor selectate şi implicate în activităţi de monitorizare, precum şi a reprezentanţilor următoarelor instituţii şi mecanisme relevante: punctelor de contact, Mecanismului naţional de coordonare, Mecanismului naţional de prevenire a torturii şi Consiliului de Monitorizare.

    (2) Părţile se informează reciproc asupra chestiunilor de interes comun din cadrul acestei colaborări, cum ar fi:
    a) identificarea şi selectarea unor teme relevante care pot face obiectul unor sesiuni de formare profesională pentru personalul care răspunde cu asigurarea respectării drepturilor omului;
    b) sprijinirea şi participarea la evenimente şi platforme dedicate schimbului de experienţă şi bune practici între organizaţiile implicate în monitorizare, inclusiv seminare, conferinţe şi ateliere de lucru.


    ART. 17
    (1) Fiecare parte suportă, din bugetul propriu, cheltuielile aferente îndeplinirii obligaţiilor care îi revin din prezentul protocol.
    (2) Niciuna dintre prevederile prezentului protocol nu poate fi interpretată ca instituind vreuneia dintre părţi obligaţii de natură financiară ori susţinerea unor activităţi cu costuri disproporţionate faţă de activităţile curente asumate în mod obişnuit de către aceasta.

    ART. 18
    (1) Comunicarea între părţi în legătură cu aplicarea prezentului protocol se realizează în formă scrisă. Orice comunicări, solicitări sau notificări scrise între părţi trebuie să conţină titlul şi numărul de înregistrare ale protocolului şi trebuie transmise prin poştă, fax, e-mail sau înmânate personal, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
    (2) În situaţiile care necesită intervenţia de urgenţă a reprezentanţilor MMFTSS, ONG va putea transmite persoanei responsabile din partea MMFTSS sesizarea şi telefonic, urmată de comunicarea în scris.
    (3) În scopul aplicării prezentului protocol, părţile îşi desemnează direcţiile/serviciile, respectiv persoanele de contact responsabile cu gestionarea relaţiei instituţionale.


    IV. Dispoziţii finale
    ART. 19
    Fiecare parte este responsabilă pentru respectarea legislaţiei aplicabile privind protecţia şi prelucrarea datelor cu caracter personal.

    ART. 20
    Prezentul protocol este supus evaluării anuale de către părţi. În urma evaluării se pot propune modificări sau completări, care vor fi adoptate prin acte adiţionale semnate de ambele părţi.

    ART. 21
    Părţile vor asigura publicitatea adecvată a prezentului protocol, inclusiv prin publicarea pe website-urile proprii şi prin informarea altor instituţii relevante şi a publicului larg despre existenţa şi scopul acestuia.

    ART. 22
    Prezentul protocol intră în vigoare la data semnării şi înregistrării sale de către ambele părţi şi este valabil patru ani de la data intrării în vigoare.

    ART. 23
    (1) Prezentul protocol încetează:
    a) la expirarea termenului prevăzut la art. 22, dacă părţile nu convin prelungirea sa;
    b) prin acordul scris al părţilor;
    c) prin denunţare unilaterală de către oricare dintre părţi, cu un preaviz de 30 de zile;
    d) în caz de forţă majoră.

    (2) În toate cazurile de încetare a protocolului, părţile se angajează să ia toate măsurile necesare pentru a asigura că interesele beneficiarilor serviciilor sociale monitorizate nu sunt afectate negativ.



┌─────────────────────────┬┬───────────┐
│MINISTERUL MUNCII, ││ │
│FAMILIEI, TINERETULUI ŞI ││ORGANIZAŢIA│
│SOLIDARITĂŢII SOCIALE ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│…………………. ││“…………” │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│AUTORITATEA NAŢIONALĂ ││ │
│PENTRU PROTECŢIA ││ │
│DREPTURILOR COPILULUI ŞI ││ │
│ADOPŢIE ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│…………………. ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│AUTORITATEA NAŢIONALĂ ││ │
│PENTRU PROTECŢIA ││ │
│DREPTURILOR PERSOANELOR ││ │
│CU DIZABILITĂŢI ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│…………………. ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU ││ │
│PLĂŢI ŞI INSPECŢIE ││ │
│SOCIALĂ ││ │
├─────────────────────────┼┼───────────┤
│…………………. ││ │
└─────────────────────────┴┴───────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016