Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.215 din 22 mai 2019  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea înfiinţării Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.215 din 22 mai 2019 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea înfiinţării Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 509 din 24 iunie 2019
    Având în vedere:
    - prevederile art. 7 lit. A pct. 30 din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 25 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 7 lit. w), x) şi y), ale art. 20^2,22^2,23^1,24^1 şi 77^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea înfiinţării Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 13 din 8 ianuarie 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Se deleagă calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A «Alte transferuri», cod 55.01.44, directorului general al Direcţiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finanţelor Publice."

    2. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    În lipsa directorului general, se deleagă calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A «Alte transferuri», cod 55.01.44, directorului general adjunct al Direcţiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finanţelor Publice."

    3. În anexă, la punctul 2, după subpunctul 2.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.4, cu următorul cuprins:
    "2.4. Verificarea în amplasament a realizării proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare
    (1) În conformitate cu prevederile art. 7 lit. w) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul producerii volumelor de 810.000 automobile şi 1.500.000 motoare, beneficiarul se angajează ca în perioada 2016-31.12.2019 să realizeze investiţiile suplimentare distincte faţă de cele prezentate la acelaşi articol la lit. s) şi ş), în valoare totală de minimum 130 milioane euro, echivalent în lei, din care minimum 100 milioane euro pentru producerea de automobile noi şi minimum 30 milioane euro pentru producerea de motoare. Conform art. 12^1 din acelaşi act normativ, realizarea celor două proiecte se va face exclusiv din surse proprii sau atrase, fără implicarea vreunei intervenţii a statului român.
    (2) Conform prevederilor art. 77^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, până cel târziu la 29 februarie 2020, Societatea FORD ROMÂNIA - S.A. are obligaţia de a transmite Ministerului Finanţelor Publice raportul de realizare a proiectului de investiţii suplimentare, iar până la finele anului 2020, Ministerul Finanţelor Publice prin Unitatea de implementare a ajutorului de stat va verifica în amplasament realitatea şi conformitatea informaţiilor prezentate.
    (3) Raportul de realizare a proiectului de investiţii suplimentare va fi întocmit şi auditat de o firmă independentă, recunoscută în domeniu.
    (4) La primirea raportului de realizare a proiectului de investiţii suplimentare însoţit de documentele justificative, directorul general/directorul general adjunct al Unităţii de implementare a ajutorului de stat îl repartizează şefului de serviciu/şefului de birou, iar acesta mai departe către responsabilii de dosar.
    (5) Raportul, împreună cu documentele justificative, este analizat şi verificat de responsabilii de dosar:
    a) la sediul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual;
    b) în amplasamentul realizării investiţiei suplimentare de către beneficiar, în conformitate cu prevederile art. 77^1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Echipa de control mixtă care verifică în amplasament realizarea proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare se va constitui şi îşi va desfăşura activitatea în baza prevederilor pct. 2 subpct. 2.2 alin. (8), (9) şi (10).
    (7) Echipa de control mixtă verifică în amplasament realitatea şi exactitatea operaţiunilor economico-financiare legate de realizarea proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare, conform evidenţei contabile.
    (8) În amplasament, echipa mixtă de control va verifica, în special, următoarele elemente:
    a) natura surselor de finanţare şi valoarea proiectului de investiţii suplimentare realizat în conformitate cu prevederile art. 12^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv termenul de finalizare a acestui proiect, conform aceluiaşi act normativ;
    b) existenţa fizică a activelor corporale şi necorporale aferente investiţiei suplimentare destinate producţiei de automobile şi motoare;
    c) conformitatea documentelor justificative, conform înregistrărilor în evidenţa contabilă;
    d) documentele justificative privind înregistrarea în evidenţa contabilă a producţiei declarate de automobile şi motoare;
    e) orice altă informaţie şi documente necesare pentru a verifica respectarea prevederilor art. 7 lit. w), ale art. 12^1 alin. (1) şi ale art. 77^1 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (9) Echipa mixtă de control va solicita beneficiarului punerea la dispoziţie a unei copii după inventarul anual al patrimoniului, semnată, ştampilată şi cu menţiunea «conform cu originalul».
    (10) În cazul când, în baza verificărilor efectuate şi a procesului-verbal de constatare (formularul 7), Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual constată că beneficiarul se află în una dintre situaţiile care, potrivit legii, determină recuperarea ajutorului de stat, întocmeşte o notă care cuprinde constatările legate de această situaţie, precum şi solicitarea de elaborare a deciziei de recuperare parţială a ajutorului de stat acordat, pe care o transmite Direcţiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare.
    (11) Deciziei de recuperare emise de Direcţia generală ajutor de stat din Ministerul Finanţelor Publice îi sunt aplicabile prevederile art. 12-18 din Normele metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare, precum şi prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.096/2018*) pentru aprobarea procedurii operaţionale privind «Mecanisme de stopare/ recuperare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual» conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 324/2016.
    *) Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.096/2018 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I."

    4. În anexă, la punctul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Nerespectarea de către beneficiar ori de către Ford Motor Company a condiţiilor şi obligaţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de legislaţia aplicabilă în domeniu determină aplicarea de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutorului de stat individual în tot sau în parte, după caz, în conformitate cu prevederile cap. XIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, cu modificările ulterioare."

    5. În anexă, la punctul 3, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Procedurile de recuperare sunt iniţiate de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare, fie împotriva beneficiarului, fie împotriva Ford Motor Company."

    6. În anexă, la punctul 5, după a şasea liniuţă se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins:
    " formularul nr. 7 «Proces-verbal de constatare» privind îndeplinirea de către beneficiar a obligaţiilor asumate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament"

    7. În anexă, după formularul nr. 6 se introduce un nou formular, formularul nr. 7, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    8. În tot cuprinsul ordinului şi al anexei la acesta, următoarele denumiri se înlocuiesc după cum urmează:
    a) „Ministerul Economiei şi Finanţelor“ se înlocuieşte cu „Ministerul Finanţelor Publice“;
    b) „Direcţia generală ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate“ se înlocuieşte cu „Direcţia generală ajutor de stat“;
    c) „Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj“ se înlocuieşte cu „Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Craiova“;
    d) „Direcţia generală resurse umane şi management“ se înlocuieşte cu „Direcţia generală managementul resurselor umane“.



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 22 mai 2019.
    Nr. 2.215.
    ANEXA 1

    (Formularul 7 la procedură)
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili
    PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
    privind îndeplinirea de către beneficiar a obligaţiilor asumate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008
    privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională,
    încheiat ca urmare a verificării în amplasament
    Nr. ....................../....................
    1. În conformitate cu prevederile art. 7 lit. w) şi y),art. 12^1 alin. (1), art. 23^1, 24^1 şi art. 77^1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare:
    1.1. Echipa mixtă de control din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deţinut/exploatat de Societatea FORD ROMÂNIA - S.A. - CIF 6488696, cu sediul social în Craiova, str. Henry Ford (1863-1947) nr. 29, judeţul Dolj, pentru verificarea operaţiunilor economico-financiare aferente realizării proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare.
    1.2. Echipa mixtă de control a Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual este formată din: ......(nume, prenume, funcţia)........., având Legitimaţia de serviciu nr. .................., în baza ordinelor de serviciu nr. ......................................... .
    1.3. Beneficiarul a fost reprezentat de ........(nume, prenume, funcţia)..., cu împuternicire din partea reprezentantului legal al societăţii în vederea semnării procesului-verbal, precum şi de prezentare/întocmire a eventualelor documente solicitate de echipa de control pe parcursul desfăşurării verificărilor.
    1.4. Acţiunea de verificare s-a desfăşurat în perioada .................................................. .

    2. Constatări:
    2.1. Existenţa fizică a activelor corporale şi necorporale aferente investiţiei suplimentare destinate producţiei de automobile şi motoare
    ..............................................................

    2.2. Conformitatea documentelor justificative aferente realizării investiţiei suplimentare conform înscrisurilor din evidenţa contabilă
    ..............................................................

    2.3. Analiza înregistrării în contabilitate a operaţiunilor aferente realizării investiţiei suplimentare şi modul de reflectare a acestora în situaţiile financiare depuse de societate
    ..............................................................

    2.4. Analiza rapoartelor de producţie de automobile şi motoare reflectate în contabilitatea operativă şi în evidenţa contabilă în conturile aferente
    ...............................................................

    2.5. Analiza surselor de finanţare a proiectului de investiţii suplimentare şi a termenului de finalizare a acestuia, conform actului normativ în vigoare
    ...............................................................

    2.6. Existenţa unei situaţii de înlocuire a activelor corporale şi necorporale pe perioada realizării investiţiei suplimentare
    ................................................................

    2.7. Verificarea oricăror alte situaţii care contravin prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare

    3. Concluzii:
    Pe baza constatărilor menţionate ...................................
    ...............................................................
    ...............................................................

    4. Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi, ..........................................., în …............ exemplare.
    Prezentul proces-verbal conţine ................ file şi ......... anexe, cu un total de ….......... file.
    Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual
    Echipa de control,
    ....................................................
    ....................................................
    Beneficiar,
    ................................
    ................................

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016