Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.202 din 12 septembrie 2025  privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.077/2017 pentru aprobarea formularului tipizat Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.202 din 12 septembrie 2025 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.077/2017 pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor" utilizat de personalul din activitatea de informaţii fiscale, împuternicit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 918 din 6 octombrie 2025
    În temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi al prevederilor art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 840.146 din 11.09.2025,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.077/2017 pentru aprobarea formularului tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor“ utilizat de personalul din activitatea de informaţii fiscale, împuternicit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 901 din 16 noiembrie 2017, se modifică după cum urmează:
    1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDIN
    privind aprobarea formularului tipizat «Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor» utilizat de către personalul din cadrul structurilor de informaţii fiscale, împuternicit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală"

    2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului «Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor» sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Formularul prevăzut la art. 1 are regim special şi se tipăreşte prin unităţi specializate, pe baza comenzilor primite din partea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

    3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Direcţia generală de informaţii fiscale, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi structurile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin."

    4. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    5. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Adrian Nicuşor Nica

    Bucureşti, 12 septembrie 2025.
    Nr. 2.202.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 3.077/2017)
    Seria ...... nr. .......
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia ..............
    Administraţia ..................
    PROCES-VERBAL
    de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
    Încheiat astăzi, .... luna ....... anul ....., în localitatea ..............., judeţul/sectorul ...............
    Subsemnatul/Subsemnaţii: numele şi prenumele ....................., având funcţia (funcţiile) de ............... la ................., în temeiul prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în baza legitimaţiilor de serviciu nr. .......... şi a Ordinului de serviciu nr. ........., în urma*):
    *) Se anulează punctul a, b sau nu se anulează niciunul, după caz.
    a. constatării la faţa locului efectuate în ziua .... luna .......... anul ......, ora ....., la .......... din localitatea ..............., bd./str. ............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ....., judeţul/sectorul ..............., cod de identificare fiscală ...................;
    b. cererii de furnizare a informaţiilor/înscrisurilor din data de ...................,

    am constatat săvârşirea următoarelor fapte:
    1. ......................
    ......................
    ......................
    ......................

    2. ......................
    ......................
    ......................
    ......................

    3. ......................
    ......................
    ......................
    ......................


    Fapta (faptele) de mai sus constituie contravenţie (contravenţii) prevăzută (prevăzute) la:
    1. art. ..... alin. ..... lit. ..... din .................................;
    2. art. ..... alin. ..... lit. ..... din .................................;
    3. art. ..... alin. ..... lit. ..... din ................................. .

    De săvârşirea acestor fapte se face vinovat contravenientul:
    a) Persoana juridică, .........(denumirea).........., cod de identificare fiscală .............., înmatriculată la oficiul registrului comerţului/autorizată ...................... cu nr. ..........., cu sediul/domiciliul fiscal în localitatea ............, bd./str. .............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ................, reprezentată de ........................, în calitate de ................, cu CNP ..............., cu domiciliul în localitatea ....................., bd./str. .............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ............, născut(ă) la data de ........................ în localitatea ...................., judeţul/sectorul ................., legitimat(ă) cu CI/paşaport seria ...... nr. .........., emis(ă) de ................. la data de ...............
    b) Persoana fizică: ........(numele şi prenumele)........., născut(ă) la data de ................. în localitatea ................., judeţul/sectorul .............., fiul/fiica lui .............. şi al/a ............., CNP ................, domiciliat(ă) în oraşul (comuna) ........, bd./str. ............... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ................., legitimat(ă) cu CI/paşaport seria ....... nr. .........., emis(ă) de ............. la data de ..............., ocupaţia ................., locul de muncă ............. .

    Fapta (faptele) prevăzută (prevăzute) în actul (actele) normativ(e) menţionat(e) se sancţionează conform:
    1. art. ..... alin. ..... lit. ..... din ............., cu amendă de la .......... lei la ......... lei;
    2. art. ..... alin. ..... lit. ..... din ............., cu amendă de la .......... lei la ......... lei;
    3. art. ..... alin. ..... lit. ..... din ............., cu amendă de la .......... lei la ......... lei,
    stabilindu-se cuantumul amenzii pentru fapta (faptele) de la pct.:
    1. în sumă de ............... (................) lei;
    2. în sumă de ............... (................) lei;
    3. în sumă de ............... (................) lei,

    suma totală fiind de ............ (................) lei.


┌─────────────────────┬─────────────────────┬─────────────────────┐
│Inspector(i), │Contravenient, │Martor(i), │
│.....................│.....................│.....................│
└─────────────────────┴─────────────────────┴─────────────────────┘

    PROCES-VERBAL DE ÎNDEPLINIRE A PROCEDURII**)
    **) Se detaşează de prezentul proces-verbal şi se anexează exemplarului transmis organelor fiscale spre executare.
    Astăzi, ................ inspectorul/inspectorii .................. din cadrul ..................., având de înmânat Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria ......... nr. .........., care ţine loc şi de înştiinţare de plată, m-am/ne-am deplasat la domiciliul fiscal al contribuabilului persoană juridică/persoană fizică ..................., din localitatea ............, bd./str. .............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ................, găsind pe contravenient sau pe ...........(persoana care locuieşte la această adresă)............../administrator/împuternicitul contravenientului***), care, primind actul, a semnat în faţa noastră.
    ***) Se anulează cuvintele care nu sunt necesare. În caz de afişare, actul se va lipi numai la colţuri.

    Semnătura primitorului şi actul de identitate
    ......................

    Amenda/Amenzile se va/se vor achita la unitatea Trezoreriei Statului .................... în contul nr. .......... .
    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, contravenientul poate achita, în termen de 15 zile de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normativ, dacă acesta prevede o asemenea posibilitate, prin care este/sunt sancţionată/sancţionate contravenţia/contravenţiile de la punctul/punctele .......(1, 2 sau 3)........., respectiv suma de ............. (.............) lei, iar o copie a documentului de plată se va depune sau se va transmite prin poştă, recomandat, sau electronic, prin e-mail, organului fiscal din care face parte agentul constatator.
    Se va proceda la executarea silită a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor neatacat cu plângere în termenul legal, în termen de 30 de zile de la data expirării acestui termen ori, după caz, în termen de 30 de zile de la data la care hotărârea judecătorească prin care s-a soluţionat plângerea a devenit definitivă.
    Alte menţiuni
    La cererea contravenientului s-au formulat următoarele obiecţii:
    ......................
    ......................

    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării la judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia ori la judecătoria în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau sediul contravenientul.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în trei exemplare, din care exemplarul 2 s-a înmânat contravenientului, astăzi, ............., sau se va comunica acestuia în termen de cel mult două luni de la data încheierii.

┌─────────────────────┬─────────────────────┬─────────────────────┐
│Inspector(i), │Contravenient, │Martor(i), │
│.....................│.....................│.....................│
└─────────────────────┴─────────────────────┴─────────────────────┘

    Martor(i) (date complete privind identitatea)
    ......................
    ......................
    ......................

    NOTE:
    În cazul în care, la unele rubrici, spaţiul alocat este insuficient, se continuă scrierea separat în trei exemplare semnate de toate părţile, pe fiecare pagină, aceasta constituind anexă, parte integrantă a prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
    În cazul în care contravenientul refuză semnarea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, acest lucru se atestă de martor(i).

    Refuzând primirea (negăsind nicio persoană), s-a afişat procesul-verbal pe uşa principală a sediului/domiciliului contravenientului. Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal de îndeplinire a procedurii.

┌─────────────────────┬─────────────────────┐
│Inspector(i), │Martor(i), │
│.....................│.....................│
└─────────────────────┴─────────────────────┘

    Martor(i) (date complete privind identitatea)
    ......................
    ......................

    Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate de către ............, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale ce reglementează domeniul specific de activitate. Scopul prelucrării este constatarea şi sancţionarea contravenţiilor.
    Datele pot fi divulgate destinatarilor sau terţilor numai în conformitate cu dreptul Uniunii Europene sau dreptul intern şi sunt stocate atât timp cât este necesar pentru îndeplinirea obligaţiilor legale şi atribuţiilor instituite în sarcina noastră în raport cu persoana dumneavoastră, după care vor fi arhivate potrivit legislaţiei aplicabile.
    Potrivit dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului, persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate beneficiază de dreptul de acces, de rectificare, de ştergere a datelor cu caracter personal, dreptul de restricţionare a prelucrării, dreptul de a se opune prelucrării, dreptul de a-şi retrage consimţământul în orice moment, precum şi dreptul de a depune plângere către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
    Exercitarea drepturilor se poate face printr-o cerere depusă personal sau trimisă prin poştă la sediul ............................ din municipiul ........................... sau la adresa de e-mail: ............ .
    Formular aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.077/2017 pentru aprobarea formularului tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor“ utilizat de personalul din activitatea de informaţii fiscale, împuternicit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare.
    Cod: ...........

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 3.077/2017)
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de
    păstrare a formularului „Proces-verbal de constatare şi
    sancţionare a contravenţiilor“
    1. Denumire: „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor“
    2. Format: A4/t2
    3. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe ambele feţe, în 3 exemplare (negru, roşu şi verde);
    – este înseriat şi numerotat;
    – se broşează în carnete de câte 150 de file (50 de seturi).

    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează la constatarea unor fapte de care se face vinovat contravenientul şi la stabilirea sancţiunilor prevăzute de lege.
    6. Se întocmeşte în 3 exemplare de agentul constatator.
    7. Circulă şi se arhivează:
    - exemplarul 1, la organul fiscal de administrare competent;
    – exemplarul 2, la contravenient;
    – exemplarul 3, la agentul constatator.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016