Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.179 din 25 august 2010  pentru aprobarea Conventiei privind implementarea masurilor de sprijin pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala, a Contractului de garantare, a Conventiei de fidejusiune si a modelului inscrisului prevazut la art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2010  privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala, precum si pentru stabilirea nivelului comisionului de gestiune a garantiilor acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN in numele si in contul statului roman in cadrul masurilor de sprijin    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.179 din 25 august 2010 pentru aprobarea Conventiei privind implementarea masurilor de sprijin pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala, a Contractului de garantare, a Conventiei de fidejusiune si a modelului inscrisului prevazut la art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala, precum si pentru stabilirea nivelului comisionului de gestiune a garantiilor acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN in numele si in contul statului roman in cadrul masurilor de sprijin

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 637 din 10 septembrie 2010
ORDIN nr. 2.179 din 25 august 2010
pentru aprobarea Convenţiei privind implementarea mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, a Contractului de garantare, a Convenţiei de fidejusiune şi a modelului înscrisului prevãzut la <>art. 15 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, precum şi pentru stabilirea nivelului comisionului de gestiune a garanţiilor acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN în numele şi în contul statului român în cadrul mãsurilor de sprijin
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Nr. 2.179 din 25 august 2010
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI
Nr. 1.528 din 25 august 2010
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 637 din 10 septembrie 2010


Având în vedere:
- prevederile <>art. 13 alin. (2) şi (3) , <>art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã;
- dispoziţiile <>art. 44 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 ,
în vederea reglementãrii condiţiilor necesare facilitãrii aplicãrii mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 ,
în temeiul:
- art. 41 alin. (1) şi <>art. 42 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 ;
- <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>art. 9 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice şi ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emit prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã modelul Convenţiei privind implementarea mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, prevãzutã în <>art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã modelul Contractului de garantare, prevãzut la art. 41 alin. (1) din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 , prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
(1) Se aprobã modelul Convenţiei de fidejusiune, prevãzutã la <>art. 13 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 , prevãzut în anexele nr. 3a şi 3b, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
(2) În vederea încheierii convenţiilor de fidejusiune prevãzute la alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice mandateazã direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene/a municipiului Bucureşti sã semneze aceste convenţii în numele Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 4
Se aprobã modelul înscrisului denumit Titlu de creanţã, prevãzut la <>art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 , prevãzut în anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Pentru semestrul II al anului 2010 se aprobã comisionul de gestiune a garanţiilor acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, în numele şi în contul statului român, în cadrul mãsurilor de sprijin, la nivelul de 0,75% pe an, calculat la soldul creditului garantat.
ART. 6
Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, precum şi finanţatorii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu


ANEXA 1

CONVENŢIE
din ............
privind implementarea mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a
clãdirilor de locuit cu finanţare prin
credite bancare cu garanţie guvernamentalã

Încheiatã în temeiul <>art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, şi al art. 38 alin. (1) din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 537 din 2 august 2010, între:
Ministerul Finanţelor Publice, autoritate a administraţiei publice centrale, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat de ......................, în calitate de ..................., denumit în continuare MFP,
şi
Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 şi în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de .................., în calitate de ........................, şi de ........................, în calitate de .................., denumit în continuare FNGCIMM.

CAP. I
Obiectul convenţiei

ART. 1
(1) Prezenta convenţie reglementeazã termenii şi condiţiile mandatului acordat FNGCIMM de cãtre MFP, precum şi drepturile şi obligaţiile pãrţilor privind acordarea, monitorizarea, raportarea şi executarea garanţiilor rezultate din aplicarea mãsurilor de sprijin în vederea reabilitãrii termice a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã.
(2) Mãsurile de sprijin au în vedere facilitarea accesului asociaţiilor de proprietari - persoane juridice fãrã scop patrimonial - şi a proprietarilor locuinţelor unifamiliale - persoane fizice -, denumiţi în continuare beneficiari, la contractarea de credite bancare, acordate de instituţii de credit, denumite în continuare finanţatori, cu garanţie guvernamentalã şi cu dobândã subvenţionatã, pentru executarea lucrãrilor de intervenţie privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit, şi sunt aplicabile beneficiarilor clãdirilor de locuit construite şi recepţionate pânã la sfârşitul anului 2000.
(3) Sursa de platã a valorii parţiale sau totale de executare a garanţiilor emise de FNGCIMM în numele şi în contul statului este bugetul de stat, prin bugetul MFP - Acţiuni generale.
(4) Pentru anul 2010, plafonul total al garanţiilor care pot fi emise potrivit <>art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã este de 200 milioane lei.
(5) Termenii utilizaţi în prezenta convenţie au semnificaţiile prevãzute în anexa nr. 1 la Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 .

CAP. II
Conţinutul mandatului

ART. 2
MFP, în calitate de reprezentant al statului, are urmãtoarele obligaţii:
a) sã propunã Guvernului plafonul anual al garanţiilor care pot fi emise conform <>art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 ;
b) sã efectueze plata valorii parţiale de executare a garanţiei în contul finanţatorilor, de maximum 5 ori pe durata unui credit, în baza deciziei de aprobare a cererii parţiale de platã, transmisã de FNGCIMM conform cap. IV;
c) sã efectueze plata valorii totale de executare a garanţiei în contul finanţatorilor, dupã efectuarea a 5 plãţi aferente valorii parţiale de executare a garanţiei pe durata unui credit, în baza deciziei de aprobare a cererii totale de platã, transmisã de FNGCIMM conform cap. IV;
d) sã transmitã FNGCIMM şi finanţatorului eventuale clarificãri necesare pentru executarea operaţiunilor ce decurg din mandatul primit;
e) sã ţinã evidenţa plãţilor efectuate pe fiecare beneficiar, asigurându-se cã plata valorii totale de executare a garanţiei se realizeazã în cazul în care, pentru a şasea oarã, beneficiarul creditului garantat nu ramburseazã la scadenţã rata de capital, parţial sau integral;
f) sã negocieze semestrial nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM, calculat pe an, la soldul finanţãrii garantate; ministrul finanţelor publice trebuie sã emitã ordinul privind aprobarea nivelului comisionului datorat FNGCIMM pentru acordarea şi gestionarea garanţiilor acordate potrivit <>art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 .
ART. 3
FNGCIMM, în calitate de mandatar, are urmãtoarele obligaţii:
a) sã elaboreze şi sã aprobe, prin organele sale statutare, instrucţiunile generale aplicabile finanţatorilor în privinţa acordãrii, monitorizãrii, raportãrii şi executãrii garanţiilor rezultate din aplicarea mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, denumite în continuare instrucţiuni generale;
b) sã acorde garanţia în condiţiile Normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 , şi instrucţiunilor generale;
c) sã urmãreascã şi sã verifice îndeplinirea de cãtre finanţator a tuturor obligaţiilor asumate prin contractul de garantare, la termenele şi în condiţiile prevãzute de acesta;
d) sã urmãreascã periodic stadiul derulãrii creditului garantat, pe baza situaţiilor furnizate de cãtre finanţatori, conform prevederilor contractului de garantare;
e) sã monitorizeze încadrarea valorii garanţiilor acordate în plafonul anual aprobat conform <>art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 ;
f) sã aprobe plata parţialã sau totalã a garanţiei, dupã caz, numai în condiţiile expres prevãzute în contractele de garantare încheiate cu finanţatorii şi beneficiarii;
g) sã comunice MFP situaţia plãţilor de efectuat aferente garanţiilor emise conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 , însoţitã de deciziile de aprobare a cererilor de platã şi de convenţiile de fidejusiune în formã autenticã, încheiate de proprietarul/proprietarii restanţieri în cazul în care asociaţia de proprietari, prin reprezentanţii sãi legali, şi-a îndeplinit obligaţia de a identifica pe propria rãspundere proprietarii restanţieri, aşa cum a fost prevãzutã la art. 39 alin. (2) din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 . În caz contrar, vor fi comunicate convenţiile de fidejusiune încheiate de cãtre toţi proprietarii locuinţelor dintr-o clãdire tip bloc de locuinţe;
h) sã ţinã o evidenţã a deciziilor de aprobare/respingere a plãţilor efectuate în contul fiecãrei garanţii, asigurându-se cã deciziile de aprobare a plãţii valorii totale de executare a garanţiei se efectueazã numai dupã ce au fost emise 5 decizii de aprobare a plãţilor aferente valorilor parţiale de executare a unei garanţii pe durata unui credit;
i) sã transmitã MFP rapoartele prevãzute la cap. III, la termenele stabilite în art. 8 alin. (2);
j) sã ţinã o evidenţã a garanţiilor acordate în condiţiile Programului de sprijin, pe categorii de beneficiari, asigurându-se cã un beneficiar acceseazã o singurã garanţie guvernamentalã pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã;
k) sã îndeplineascã orice alte atribuţii care îi revin în calitate de mandatar, necesare bunei derulãri a mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, solicitate de MFP.

CAP. III
Raportãri

ART. 4
(1) Pe parcursul derulãrii prezentei convenţii, FNGCIMM va transmite MFP urmãtoarele raportãri:
a) situaţia garanţiilor acordate de FNGCIMM, consolidate pe finanţatori, cu evidenţierea detaliatã a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 1 la convenţie);
b) situaţia scadenţarului estimativ al rambursãrilor de rate de capital aferente creditelor garantate de cãtre FNGCIMM în numele şi în contul statului, consolidate pe finanţatori, cu evidenţierea detaliatã a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 2 la convenţie);
c) situaţia rambursãrilor de rate de capital efectuate în contul creditelor garantate de cãtre FNGCIMM în numele şi contul statului, consolidate pe finanţatori, cu evidenţierea detaliatã a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 3 la convenţie).
(2) Anexele nr. 1-3 se transmit lunar, pânã în penultima zi lucrãtoare a lunii curente pentru luna precedentã.
ART. 5
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã raporteazã direcţiei de specialitate din cadrul MFP situaţia stingerii creanţelor fiscale datorate de beneficiarii mãsurilor de reabilitare termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã prin modalitãţile de executare silitã.
(2) Transmiterea raportãrii prevãzute la alin. (1) se efectueazã trimestrial, pânã în a 15-a zi calendaristicã a lunii urmãtoare încheierii trimestrului.

CAP. IV
Plata garanţiei

ART. 6
Cererile de platã parţialã şi totalã se aprobã de cãtre FNGCIMM, conform prevederilor <>art. 39 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 , instrucţiunilor generale şi dispoziţiilor din contractele de garantare încheiate cu finanţatorii şi beneficiarii.
ART. 7
(1) Plata valorii parţiale de executare a garanţiei se efectueazã de cãtre MFP în contul finanţatorului, de maximum 5 ori pe durata unui credit garantat.
(2) Plata valorii totale de executare a garanţiei se efectueazã de cãtre MFP în contul finanţatorilor, în cazul în care beneficiarii, pentru a 6-a oarã, nu ramburseazã la scadenţã rata de capital, parţial sau integral.
(3) Plãţile prevãzute la alin. (1) şi (2) se fac în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de cãtre FNGCIMM a cererilor de platã parţialã, respectiv totalã, fãrã a depãşi 90 de zile calendaristice restante la platã de cãtre beneficiar.
ART. 8
(1) FNGCIMM transmite MFP deciziile de aprobare a cererilor de platã parţialã sau totalã pentru fiecare garanţie, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la primirea cererii de platã de la finanţator, vizate cu "bun de platã", împreunã cu un exemplar original al fiecãrui contract de garantare.
(2) Decizia astfel cum a fost menţionatã la alin. (1) reprezintã documentul justificativ pe baza cãruia MFP efectueazã plata cãtre finanţator a valorii de executare a garanţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea acesteia.
(3) Comunicãrile prevãzute la alin. (1) şi (2) se adreseazã Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publicã din cadrul MFP şi se fac prin curier la sediul MFP.
ART. 9
(1) Sumele aferente plãţilor efectuate în contul finanţatorilor conform art. 7 se recupereazã prin executare silitã, în baza înscrisurilor întocmite de direcţia de specialitate din cadrul MFP, de cãtre organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã de la beneficiarii creditelor garantate, conform reglementãrilor legale în materia colectãrii creanţelor fiscale. Creanţele individualizate în aceste titluri sunt asimilate creanţelor fiscale.
(2) În termen de 15 zile calendaristice de la data efectuãrii fiecãrei plãţi, înscrisul, împreunã cu dovada comunicãrii acestuia cãtre debitorul beneficiar al creditului garantat şi proprietarul din asociaţia de proprietari beneficiar al creditului garantat, dupã caz, însoţite de contractul de garantare în original sau copie certificatã, dupã caz, precum şi documentele care au stat la baza acordãrii garanţiei se transmit de cãtre direcţia de specialitate din cadrul MFP organelor competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã în a cãror razã teritorialã are domiciliul fiscal debitorul, în vederea înscrierii în evidenţa fiscalã a acestora.
(3) Dupã expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicãrii înscrisului prevãzut la alin. (2) cãtre debitor, titlul de creanţã devine titlu executoriu, în temeiul cãruia organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã vor proceda la aplicarea modalitãţilor de executare silitã potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Creanţele prevãzute la alin. (3) se pot stinge şi prin celelalte modalitãţi prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Confidenţialitate

ART. 10
(1) Pãrţile sunt obligate sã pãstreze confidenţialitatea asupra tuturor faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfãşuratã, precum şi asupra oricãrui fapt, datã sau informaţie, aflate la dispoziţia lor, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relaţiile personale sau de afaceri ale beneficiarilor finanţãrilor garantate ori informaţii referitoare la contractele încheiate cu clienţii sau serviciile prestate pentru aceştia, cu asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public conform prevederilor <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În înţelesul prezentului articol, se considerã client orice persoanã fizicã sau juridicã ce beneficiazã ori a beneficiat de serviciile directe sau indirecte ale pãrţilor, în contextul derulãrii mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã.
ART. 11
Persoanele care participã, sub orice formã, la administrarea, conducerea ori activitatea pãrţilor au obligaţia sã pãstreze confidenţialitatea asupra oricãrui fapt, a oricãror date sau informaţii la care se referã art. 10, de care au luat cunoştinţã în cursul exercitãrii atribuţiilor lor în cadrul derulãrii Programului de sprijin şi a executãrii prezentei convenţii, şi nu au dreptul sã le utilizeze în folos personal sau în folosul altuia, direct ori indirect. Aceastã obligaţie subzistã şi dupã încetarea activitãţii în cadrul pãrţilor semnatare ale prezentei convenţii.
ART. 12
Obligaţia de pãstrare a confidenţialitãţii, impusã de prevederile art. 10 şi 11, nu poate fi opusã unei autoritãţi care, potrivit legii, are dreptul de a solicita accesul la astfel de informaţii.

CAP. VI
Rãspundere contractualã. Jurisdicţie

ART. 13
Pãrţile rãspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzãtoare sau cu întârziere a obligaţiilor ce le revin potrivit prezentei convenţii şi legislaţiei corespunzãtoare aplicabile acesteia, cu excepţia cazurilor în care nerespectarea se datoreazã forţei majore, faptului celeilalte pãrţi ori îndeplinirii unei activitãţi impuse de lege.
ART. 14
FNGCIMM este direct rãspunzãtor de acoperirea oricãrui prejudiciu ce ar putea deriva din neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a oricãrei obligaţii din conţinutul mandatului acordat de MFP.
ART. 15
Orice neînţelegeri decurgând din interpretarea sau aplicarea prevederilor prezentei convenţii vor fi soluţionate de pãrţi pe cale amiabilã. În cazul în care nu se va putea ajunge la un acord pe aceastã cale, pãrţile convin ca neînţelegerile sã fie soluţionate de instanţele judecãtoreşti competente.

CAP. VII
Alte clauze

ART. 16
Comunicãrile referitoare la prezenta convenţie se vor face la adresele şi cãtre persoanele menţionate în continuare:
MFP - Direcţia generalã de trezorerie şi datorie publicã
- director general
Telefon/fax: 00 40 21 319 98 18
- director general adjunct - back office
Telefon: 004 0213 199 732; fax: 004 0213 111 608
FNGCIMM - Direcţia sintezã, risc, strategie şi relaţii instituţionale
- director executiv
Telefon: 00 40 21 310.18.74; fax: 00 40 21 310.18.57
ART. 17
Orice modificare sau revizuire a prezentei convenţii se va face în scris, cu acordul pãrţilor şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 18
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta convenţie.
ART. 19
Prezenta convenţie se completeazã cu prevederile din legislaţia în vigoare aplicabilã.
ART. 20
(1) Prezenta convenţie intrã în vigoare la data semnãrii, rãmâne în vigoare pe toatã perioada de valabilitate a garanţiilor acordate în cadrul Programului de sprijin şi îşi înceteazã valabilitatea odatã cu încetarea valabilitãţii contractelor de garantare încheiate de FNGCIMM.
(2) Prezenta convenţie a fost semnatã de pãrţi la data de ..........., în 3 exemplare, fiecare având valoare de original şi constituind împreunã un singur act juridic, dintre care douã exemplare pentru MFP şi unul pentru FNGCIMM.


ANEXA 1
la convenţie


Situaţia garanţiilor acordate pe categorii de
beneficiari de cãtre FNGCIMM în cadrul mãsurilor de sprijin în
vederea reabilitãrii termice a clãdirilor de locuit în luna ..........


┌────┬───────────────────────────────┬──────────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │ Data │ Valoarea │ Observaţii │
│Nr. │ Denumirea beneficiarului │ contractului │ garantatã │ │
│crt.│ de garanţie │ de garantare │ (lei) │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ A. │Instituţie de credit 1 │ │ │ │
│ 1. │Asociaţii de proprietari │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │asociaţia de proprietari 1 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │asociaţia de proprietari 2 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │... │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ 2. │Persoane fizice proprietare ale│ │ │ │
│ │clãdirilor de locuit de tip │ │ │ │
│ │unifamilial supuse interven- │ │ │ │
│ │ţiilor în vederea reabilitãrii │ │ │ │
│ │termice │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │persoana fizicã 1 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │persoana fizicã 2 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │... │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Subtotal instituţie de credit 1│ - │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ B. │Instituţie de credit 2 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ 1. │Asociaţii de proprietari │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │asociaţia de proprietari 1 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │asociaţia de proprietari 2 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │... │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ 2. │Persoane fizice proprietare ale│ │ │ │
│ │clãdirilor de locuit de tip │ │ │ │
│ │unifamilial supuse interven- │ │ │ │
│ │ţiilor în vederea reabilitãrii │ │ │ │
│ │termice │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │persoana fizicã 1 │ │ │ │

├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │persoana fizicã 2 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │... │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Subtotal instituţie de credit 2│ - │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │... │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │TOTAL: │ - │ │ │
└────┴───────────────────────────────┴──────────────┴─────────────┴────────────┘



Mod de completare:
Formularul se completeazã cu informaţii privind garanţiile emise în luna de raportare, în lei, detaliat pe fiecare beneficiar de garanţie al creditelor garantate şi consolidat la nivelul instituţiei de credit.
Pentru fiecare garanţie formularul se completeazã şi se transmite o singurã datã, împreunã cu anexa nr. 2 la convenţie, pentru luna de raportare în care s-a emis garanţia.


ANEXA 2
la convenţie


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Scadenţarul estimativ al rambursãrilor de rate de capital aferente creditelor │
│garantate de cãtre FNGCIMM în cadrul mãsurilor de sprijin în vederea reabili- │
│tãrii termice a clãdirilor de locuit în luna ......... │
├────┬───────────────────────────────┬─────┬────────┬────────┬───┬───────┬─────┤
│ │ │Data │Rambur- │Rambur- │ │Rambur-│ Va- │
│Nr. │ Denumirea beneficiarului │con- │sãri de │sãri de │...│sãri de│ loa-│
│crt.│ de garanţie │trac-│rate de │rate de │ │rate de│ rea │
│ │ │tului│capital │capital │ │capital│ to- │
│ │ │ de │în pri- │în al 2-│ │în ulti│talã │
│ │ │garan│mul an │lea an │ │mul an │a ra-│
│ │ │tare │al con- │al con- │ │al con-│telor│
│ │ │ │tractu- │tractu- │ │tractu-│ de │
│ │ │ │lui de │lui de │ │lui de │capi-│
│ │ │ │credit │credit │ │credit-│ tal │
│ │ │ │-valoare│-valoare│ │valoare│(lei)│
│ │ │ │în lei- │în lei- │ │în lei-│ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │...│ ... │ ... │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ A. │Instituţie de credit 1 │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ 1. │Asociaţii de proprietari │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │asociaţia de proprietari 1 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │asociaţia de proprietari 2 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │... │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ 2. │Persoane fizice proprietare ale│ │ │ │ │ │ │
│ │clãdirilor de locuit de tip │ │ │ │ │ │ │
│ │unifamilial supuse interven- │ │ │ │ │ │ │
│ │ţiilor în vederea reabilitãrii │ │ │ │ │ │ │
│ │termice │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │persoana fizicã 1 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │persoana fizicã 2 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │... │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │Subtotal instituţie de credit 1│ - │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ B. │Instituţie de credit 2 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ 1. │Asociaţii de proprietari │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │asociaţia de proprietari 1 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │asociaţia de proprietari 2 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │... │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ 2. │Persoane fizice proprietare ale│ │ │ │ │ │ │
│ │clãdirilor de locuit de tip │ │ │ │ │ │ │
│ │unifamilial supuse interven- │ │ │ │ │ │ │
│ │ţiilor în vederea reabilitãrii │ │ │ │ │ │ │
│ │termice │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │persoana fizicã 1 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │persoana fizicã 2 │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │... │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │Subtotal instituţie de credit 2│ - │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │... │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────────┼────────┼───┼───────┼─────┤
│ │TOTAL: │ - │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────┴─────┴────────┴────────┴───┴───────┴─────┘



Mod de completare:
Formularul se completeazã cu informaţii privind garanţiile emise în luna de raportare, în lei, detaliat pe fiecare beneficiar de garanţie al creditelor garantate şi consolidat la nivel de instituţie de credit.
Pentru fiecare garanţie formularul se completeazã şi se transmite o singurã datã, împreunã cu anexa nr. 1 la convenţie, pentru luna de raportare în care s-a emis garanţia.
Valoarea totalã a ratelor de capital trebuie sã fie egalã cu valoarea garanţiei emise.


ANEXA 3
la convenţie

Situaţia rambursãrilor de rate de capital efectuate în
contul creditelor garantate în cadrul
mãsurilor de sprijin în vederea reabilitãrii termice a
clãdirilor de locuit de cãtre FNGCIMM în luna ..........




┌────┬────────────────────────────────────┬─────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ │ Data │Rambursãri de rate de│ Total │
│crt.│Denumirea beneficiarului de garanţie│contrac- │ capital efectuate │ rambursãri de │
│ │ │tului de │în luna de raportare │ rate de │
│ │ │garantare│ │ capital │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┬─────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │data rambur- │ │
│ │ │ │ (lei) │ sãrii ratei │ (lei) │
│ │ │ │ │ de capital │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ A. │Instituţie de credit 1 │ │ │ │ │
│ 1. │Asociaţii de proprietari ├─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │asociaţia de proprietari 1 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │asociaţia de proprietari 2 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │... │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ 2. │Persoane fizice proprietare ale │ │ │ │ │
│ │clãdirilor de locuit de tip unifa- │ │ │ │ │
│ │milial supuse intervenţiilor în │ │ │ │ │
│ │vederea reabilitãrii termice │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │persoana fizicã 1 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │persoana fizicã 2 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │... │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │Subtotal instituţie de credit 1 │ - │ │ - │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ B. │Instituţie de credit 2 │ │ │ │ │
│ 1. │Asociaţii de proprietari │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │asociaţia de proprietari 1 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │asociaţia de proprietari 2 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │... │ │ │ - │ │ ├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ 2. │Persoane fizice proprietare ale │ │ │ │ │
│ │clãdirilor de locuit de tip unifa- │ │ │ │ │
│ │milial supuse intervenţiilor în │ │ │ │ │
│ │vederea reabilitãrii termice │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │persoana fizicã 1 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │persoana fizicã 2 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │... │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │Subtotal instituţie de credit 2 │ - │ │ - │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │... │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┤
│ │TOTAL: │ - │ │ - │ │
└────┴────────────────────────────────────┴─────────┴───────┴─────────────┴───────────────┘



Mod de completare:
Prin acest formular se raporteazã lunar rambursãrile de rate de capital efectuate, în lei, în luna de raportare şi cumulat de la data garantãrii, pentru fiecare beneficiar de garanţie, în contul garanţiilor emise, şi consolidat la nivel de instituţie de credit.
Pentru rambursãrile de rate de capital efectuate în luna de raportare se menţioneazã atât valoarea ratei de capital, cât şi data rambursãrii ratei de capital.


ANEXA 2


CONTRACT DE GARANTARE
Nr. ........../..............


Încheiat în baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, ale Normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 , şi ale instrucţiunilor generale, între:
1. Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, împuternicit prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 , în calitate de mandatar al statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J 40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 şi în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de domnul Panã Gheorghe, în calitate de director coordonator, denumit în continuare FNGCIMM,
2. Finanţatorul .........................., cu sediul în .............., telefon ........, fax ........, e-mail ............, reprezentat de ............................., în calitate de ......................, şi de ........................., în calitate de ........................, având cont bancar nr. ..............., deschis la ..........................., denumit în continuare Finanţator,
şi (pentru asociaţii de proprietari)
Asociaţia de proprietari ................, cu sediul în............, str. ............ nr. ......, bl. ...., sc. ......., et. ......, ap. ....., sectorul/judeţul ..........., înfiinţatã în baza Încheierii judecãtorului delegat nr. ..... din data de ........., cod de înregistrare fiscalã ..................., reprezentatã prin ................, în calitate de preşedinte, denumitã în continuare Beneficiar,
sau (pentru persoane fizice)
................, pseudonim ............., cetãţenie românã, data naşterii............., locul naşterii ......., judeţul .........., cu domiciliul în localitatea ..............., str. ............. nr. ......, bl. ......, sc. ...., et. ......., ap. ............, sectorul/judeţul ............, telefon .........., telefon mobil ..........., e-mail ..........., legitimat cu ......., seria .......... nr. ..........., eliberat de ........... la data de ............., CNP................, denumit în continuare Beneficiar,
în urmãtoarele condiţii:

CAP. I
Definiţii

ART. 1
Termenii folosiţi în prezentul contract de garantare au urmãtoarele semnificaţii:
1. mãsurile de sprijin în vederea reabilitãrii termice - acţiune de interes public în scopul reducerii consumurilor energetice la consumatorii finali, cu efect direct în reducerea costurilor cu încãlzirea şi prepararea apei calde de consum şi indirect în reducerea consumului de combustibil convenţional şi a emisiilor de gaze cu efect de serã, aprobatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind implementarea mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, şi detaliate prin Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 ;
2. condiţiile mãsurilor de sprijin în vederea reabilitãrii termice-criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor şi finanţatorilor, descrierea, acordarea, monitorizarea şi plata garanţiei;
3. lucrãri de reabilitare termicã - lucrãri de intervenţie la anvelopa clãdirii de locuit şi/sau la instalaţiile aferente clãdirii, în scopul reducerii consumurilor energetice produse din surse clasice, precum şi instalarea unor echipamente pentru asigurarea necesarului de energie din surse alternative, dupã caz, cuprinse în documentaţia tehnicã pentru reabilitarea termicã a clãdirii de locuit;
4. clãdire de locuit - bloc de locuinţe sau locuinţã unifamilialã construit/construitã şi recepţionat/recepţionatã pânã la sfârşitul anului 2000;
5. locuinţã unifamilialã - imobil cu destinaţia de locuinţã, care satisface cerinţele de locuit ale unei persoane sau familii, construit şi recepţionat pânã la sfârşitul anului 2000;
6. asociaţie de proprietari - persoanã juridicã fãrã scop patrimonial, constituitã în baza <>Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificãrile ulterioare;
7. documentaţie tehnicã - totalitatea documentelor, piese scrise şi desenate, necesare emiterii, în condiţiile legii, a autorizaţiei de construire, precum şi contractãrii şi executãrii lucrãrilor de intervenţie pentru reabilitarea clãdirii;
8. Beneficiar - asociaţia de proprietari a blocului de locuinţe, respectiv proprietarul, persoanã/e fizicã/e, al clãdirii tip locuinţã unifamilialã, care hotãrãşte sã execute lucrãri de reabilitare termicã cu finanţare din credit bancar cu garanţie guvernamentalã şi dobândã subvenţionatã, în condiţiile normelor prevãzute la pct. 19, precum şi cu respectarea normelor specifice de creditare ale Finanţatorului;
9. constructor - operator economic cu activitate în construcţii şi/sau instalaţii pentru construcţii care acceptã sã execute lucrãri de reabilitare termicã în condiţiile Normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 ;
10. Finanţator - instituţia de credit, inclusiv unitãţile teritoriale ale acesteia - sucursale, agenţii etc., care acceptã sã acorde credite în condiţiile normelor prevãzute la pct. 19 şi ale instrucţiunilor generale;
11. FNGCIMM - Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - I.F.N;
12. garanţie guvernamentalã - garanţie asumatã de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, materializatã într-un contract de garantare, care acoperã pierderea suportatã de Finanţator, ca urmare a producerii riscului de credit, şi care trebuie sã fie irevocabilã, necondiţionatã şi expresã, conform reglementãrilor BNR relevante din perspectiva recunoaşterii calitãţii de diminuator de risc de credit a garanţiilor;
13. risc de credit - neplata, parţialã sau totalã, de cãtre Beneficiar a creditului garantat;
14. credit garantat - credit bancar acordat beneficiarilor, garantat 100% de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de Beneficiar în baza contractului de credit;
15. dobândã subvenţionatã - dobândã datoratã de Beneficiar cãtre Finanţator în legãturã cu creditul garantat, care este plãtitã în locul Beneficiarului de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie. Rata dobânzii subvenţionate se compune din indicatorul ROBOR la 3 luni, variabil, comunicat şi publicat pe pagina de internet a Bãncii Naţionale a României, la care se adaugã marja fixã de maximum 1,9 %;
16. convenţie de implementare - document-cadru, încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi FNGCIMM, care cuprinde, în principal, termenii şi condiţiile mandatului acordat FNGCIMM şi clauze privind drepturile şi obligaţiile acestora privind acordarea, monitorizarea, raportarea şi executarea garanţiilor, precum şi data încetãrii rãspunderii;
17. convenţie de fidejusiune - convenţie încheiatã în formã autenticã, prin care proprietarul/coproprietarul unei locuinţe dintr-o clãdire tip bloc de locuinţe/locuinţã unifamilialã se obligã faţã de Ministerul Finanţelor Publice sã plãteascã el însuşi obligaţia pe care asociaţia de proprietari/coproprietarul nu o îndeplineşte la scadenţã, proporţional cu cota-parte indivizã pe care o deţine din proprietatea comunã, respectiv pentru valoarea parţialã/totalã de executare a garanţiei, în cazul coproprietarilor clãdirilor tip locuinţe unifamiliale;
18. instrucţiuni generale - document-cadru, aprobat de FNGCIMM, care stabileşte cadrul general aplicabil finanţatorilor în privinţa gestionãrii creditelor garantate, precum şi pentru acordarea, monitorizarea, raportarea şi executarea garanţiilor rezultate din aplicarea mãsurilor de sprijin pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, publicat pe site-ul oficial al FNGCIMM;
19. norme - norme de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 ;
20. perioada de executare a lucrãrilor de reabilitare termicã - perioada de maximum 6 luni calendaristice de la data efectuãrii primei trageri din creditul garantat, în care constructorul are obligaţia de a finaliza lucrãrile de reabilitare termicã conform graficului de execuţie a acestora;
21. convenţie de subvenţionare a dobânzii - convenţie care se încheie între Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi finanţatori, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, privind termenii şi condiţiile de platã a dobânzii subvenţionate, în limita fondurilor alocate anual de la bugetul de stat;
22. sold credit garantat - suma trasã şi nerambursatã din creditul garantat;
23. valoarea parţialã de executare a garanţiei - suma aferentã unei rate de capital restante sau unei pãrţi din rata restantã, ce urmeazã a fi plãtitã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice de maximum 5 ori pe durata unui credit, ca urmare a producerii riscului de credit;
24. valoarea totalã de executare a garanţiei - suma aferentã soldului creditului garantat, ce urmeazã a fi plãtitã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, dupã ce a fost efectuatã plata a 5 rate de capital restante pe durata unui credit;
25. cerere de platã parţialã - documentul prin care Finanţatorul solicitã plata valorii parţiale de executare a garanţiei;
26. cerere de platã totalã - documentul prin care Finanţatorul solicitã plata valorii totale de executare a garanţiei;
27. copie certificatã - copie a unui document, pe care salariatul Finanţatorului, în urma confruntãrii acesteia cu documentul original, înscrie sintagma "conform cu originalul", numele sãu, funcţia deţinuta şi semnãtura.

CAP. II
Obiectul contractului

ART. 2.1.
(1) Prin prezentul contract de garantare, FNGCIMM garanteazã în numele şi în contul statului, în mod direct, expres, irevocabil şi necondiţionat, conform reglementãrilor Bãncii Naţionale a României, rambursarea creditului acordat Beneficiarului de cãtre Finanţator, cu destinaţia lucrãri de reabilitare termicã.
(2) Creditul garantat constã în credit în valoare de ......... lei (exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de Beneficiar în baza contractului de credit), acordat Beneficiarului de cãtre Finanţator în cadrul mãsurilor de sprijin în vederea reabilitãrii termice, pentru efectuarea lucrãrilor de reabilitare termicã a imobilului clãdire de locuit constând în bloc de locuinţe sau locuinţã unifamilialã, situat în localitatea ..........., str. ........... nr. ....., bl. ....., sc. ...., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul .........., anul recepţiei ......., înscris în Cartea funciarã a localitãţii ....... sub nr. ....., nr. cadastral ......, conform extras CF pentru informare nr. .... . *1)
--------
*1) Pentru locuinţe unifamiliale.

(3) Finanţarea se acordã prin Contractul de credit nr. ....... din data de ............. pe termen de ............ luni.
ART. 2.2.
Valoarea maximã a garanţiei este de .............. lei, este egalã cu valoarea finanţãrii şi se reduce cu ratele de capital, respectiv cu principalul, rambursate de cãtre Beneficiar, sau, dupã caz, de cãtre Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 2.3.
(1) Beneficiarul garanteazã îndeplinirea obligaţiei de rambursare a sumelor plãtite Finanţatorului în temeiul prezentului contract de garantare prin angajament asumat de cãtre proprietarii locuinţelor unifamiliale sau ai celor din blocurile de locuinţe, în calitate de fidejusori, pentru recuperarea sumelor neplãtite de Beneficiar, rezultate din executarea garanţiilor acordate de FNGCIMM în numele şi în contul statului.
(2) Beneficiarul este de acord cu notarea în partea a III-a a cãrţii funciare a imobilului a contractului de credit şi a convenţiei de fidejusiune. La transmiterea dreptului de proprietate, dobânditorul se subrogã în drepturile şi obligaţiile proprietarului fidejusor.
(3) Reprezentanţii legali ai direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene/municipiului Bucureşti efectueazã formalitãţile de semnare a convenţiilor de fidejusiune în numele şi pe seama statului român, reprezentat prin Ministerul Finanţelor Publice.
(4) Reprezentanţii legali ai finanţatorilor efectueazã formalitãţile de notare şi radiere a menţiunilor privind existenţa contractului de credit şi a convenţiei de fidejusiune în partea a III-a a cãrţilor funciare ale imobilelor.
(5) În cazul în care se achitã integral contravaloarea creditului, anticipat sau la scadenţã, notarea prevãzutã la alin. (2) se radiazã în condiţiile legii.

CAP. III
Comisionul de gestiune

ART. 3.1.
(1) Pentru remunerarea activitãţii de acordare şi administrare a garanţiei, Finanţatorul datoreazã FNGCIMM un comision de gestiune al cãrui nivel se negociazã semestrial între Ministerul Finanţelor Publice şi FNGCIMM şi se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice. Comisionul de gestiune datorat FNGCIMM se calculeazã pe an la soldul creditului garantat şi se va plãti de cãtre Finanţator, care, ulterior, îl recupereazã de la Beneficiarul garanţiei guvernamentale.
(2) Pentru anul 2010 comisionul de gestiune este de .......... % pe an, calculat la soldul finanţãrii.
ART. 3.2.
Comisionul de gestiune pentru garanţiile acordate se calculeazã astfel:
a) pentru intervalul cuprins între data acordãrii şi data de 31 decembrie a anului respectiv (primul an):


Procent comision x Valoare credit garantat*1) x Nr.
de luni pânã la sfârşitul anului*2)
Comision de gestiune = ───────────────────────────────────────────────────
12

b) pentru anii urmãtori (întregi):
Comision de gestiune = Procent comision x Sold credit garantat*3)

c) pentru ultima fracţiune de an:

Procent comision x Sold credit garantat*4) x Nr.
de luni pânã la scadenţa creditului*5)
Comision de gestiune = ───────────────────────────────────────────────────
12



--------
*1) Valoarea creditului garantat în lei.
*2) Inclusiv luna în care se aprobã solicitarea de garantare.
*3) Soldul creditului garantat în lei. În cazul în care la data de 31 decembrie a anului precedent creditul garantat aprobat nu a fost acordat, comisionul aferent anului în curs se calculeazã la valoarea din solicitarea de garantare.
*4) Soldul creditului garantat în lei, comunicat de Finanţator conform art. 4.2.
*5) Exclusiv ultima lunã de valabilitate a contractului de garantare.

ART. 3.3
Plata comisionului de gestiune se face eşalonat în rate anuale, proporţional cu numãrul de luni de garantare, astfel:
a) pentru primul an de garantare, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la primirea deciziei de aprobare a solicitãrii de garantare;
b) pentru anii urmãtori, pânã la data de 1 martie a anului de platã, pe baza facturii transmise de FNGCIMM, sau pânã la data scadenţei finale, dacã în ultimul an scadenţa finalã este anterioarã datei de 1 martie.
ART. 3.4
(1) Pentru întârzieri în plata comisionului de gestiune, Finanţatorul datoreazã penalitãţi de 0,15% pe zi de întârziere, aplicate la suma datoratã.
(2) În cazul în care Finanţatorul nu achitã comisionul de gestiune restant şi penalitãţile de întârziere datorate în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a fost notificat de cãtre FNGCIMM în acest sens, acesta este în drept sã treacã la recuperarea pe cale judiciarã a debitului, în condiţiile legii.
ART. 3.5
Obligaţia de platã a comisionului de gestiune înceteazã la data înregistrãrii la FNGCIMM a cererii de platã a valorii totale de executare a garanţiei, însoţitã de toate documentele prevãzute la cap. VI.

CAP. IV
Obligaţiile pãrţilor

ART. 4.1.
Beneficiarul se obligã:
a) sã ramburseze creditul garantat conform contractului de credit prevãzut la art. 2.1 alin. (3) şi eventualelor acte adiţionale la acesta;
b) sã actualizeze lista proprietarilor clãdirii de locuit şi datele de identificare a acestora;
c) sã suporte din surse proprii orice alte costuri aferente creditului, precum şi penalitãţile percepute de Finanţator ca urmare a neplãţii ratelor la termenele scadente conform graficului de rambursare a creditului aprobat;
d) sã suporte din surse proprii minimum 10% din valoarea de execuţie a lucrãrilor de intervenţie. În situaţia în care autoritãţile administraţiei publice locale finanţeazã, la solicitarea asociaţiilor de proprietari, din fondurile aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetele locale şi/sau din alte surse legal constituite, un cuantum de maximum 30% din valoarea prevãzutã în devizul general, în aceastã valoare poate fi inclus şi avansul de minimum 10%;
e) sã restituie statului român, prin Ministerul Finanţelor Publice, suma achitatã în contul garanţiei acordate prin prezentul contract de garantare. În cazul în care Beneficiarul este o asociaţie de proprietari, proprietarii din blocul de locuinţe sunt obligaţi sã plãteascã sumele neplãtite de Beneficiar rezultate din executarea garanţiilor acordate de FNGCIMM în numele şi în contul statului, în limita cotei-pãrţi ce le revine din valoarea creditului, proporţional cu cota-parte indivizã deţinutã de fiecare proprietar din proprietatea comunã;
f) sã plãteascã accesorii la suma prevãzutã la lit. e) egale cu cele prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru neplata la termen a obligaţiilor fiscale.
ART. 4.2.
Finanţatorul se obligã:
a) sã verifice, la acordarea finanţãrii, îndeplinirea de cãtre Beneficiar a criteriilor de eligibilitate prevãzute la cap. II secţiunea a 2-a din norme;
b) sã verifice, la acordarea finanţãrii, îndeplinirea de cãtre constructor a criteriilor de eligibilitate prevãzute la cap. II secţiunea a 3-a din norme;
c) sã verifice, la acordarea creditului, existenţa şi conformitatea documentelor prevãzute la art. 28 din norme;
d) sã acorde finanţãrile în cadrul mãsurilor de sprijin în vederea reabilitãrii termice pe o perioadã de maximum 60 de luni;
e) sã prevadã în mod expres în contractele de credit separat costurile cu dobânda exprimate în raport cu ROBOR la 3 luni şi separat costurile cu comisioanele;
f) sã nu perceapã comision de neutilizare şi de rambursare anticipatã;
g) sã accepte rambursarea creditului garantat în rate egale, lunare, consecutive;
h) sã nu insereze în contractul de finanţare clauze care sã permitã modificarea unilateralã a acestuia;
i) sã plãteascã comisioanele datorate FNGCIMM, la termenele şi în condiţiile prevãzute în prezentul contract de garantare;
j) sã transmitã FNGCIMM raportãrile prevãzute în instrucţiunile generale, în forma şi la termenele prevãzute, precum şi orice alte informaţii solicitate de cãtre FNGCIMM;
k) sã notifice Beneficiarul cu privire la declararea exigibilitãţii anticipate a soldului creditului garantat, conform prevederilor prezentului contract de garantare;
l) sã prezinte, odatã cu cererea de platã, documentele prevãzute în prezentul contract de garantare.
ART. 4.3.
FNGCIMM se obligã:
a) sã urmãreascã şi sã verifice îndeplinirea de cãtre Finanţator a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de garantare, la termenele şi în condiţiile prevãzute de acesta;
b) sã urmãreascã periodic stadiul derulãrii creditului, pe baza situaţiilor furnizate de Finanţator;
c) sã verifice încadrarea cererilor de platã în termenii şi în condiţiile normelor, ale instrucţiunilor generale şi ale prezentului contract de garantare;
d) sã aprobe cererea de platã a garanţiei în condiţiile transmiterii acesteia în termenele prevãzute la art. 6.1, verificãrii respectãrii de cãtre Finanţator a obligaţiilor prevãzute la art. 4.2 lit. d), f) şi g) şi art. 6.4 şi ale asumãrii rãspunderii verificãrii de cãtre Finanţator a condiţiilor de acordare şi monitorizare a garanţiilor prevãzute în anexa nr. 9 la instrucţiunile generale;
e) sã respingã cererea de platã a garanţiei în condiţiile nerespectãrii oricãreia dintre urmãtoarele obligaţii:
- termenele prevãzute la art. 6.1.;
- îndeplinirea integralã sau parţialã de cãtre Finanţator a obligaţiilor prevãzute la art. 4.2 lit. d), f) şi g) şi art. 6.4;
- asumarea totalã sau parţialã a rãspunderii verificãrii de cãtre Finanţator a condiţiilor de acordare şi monitorizare a garanţiilor prevãzute în anexa nr. 9 la instrucţiunile generale;
f) sã comunice Finanţatorului decizia de aprobare sau respingere a plãţii în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de platã; în cazul aprobãrii plãţii, va transmite şi dovada comunicãrii deciziei cãtre Ministerul Finanţelor Publice, în vederea efectuãrii plãţii de cãtre acesta;
g) sã transmitã Ministerului Finanţelor Publice documentaţia prevãzutã de convenţia de implementare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vederea declanşãrii executãrii silite a Beneficiarului;
h) sã predea Finanţatorului cererea de radiere a notãrilor înscrise în favoarea statului român la data rambursãrii integrale a finanţãrii garantate, la termen sau anticipatã.

CAP. V
Rãspunderea pãrţilor

ART. 5
Pãrţile rãspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzãtoare sau cu întârziere a obligaţiilor ce le revin potrivit prezentului contract de garantare, convenţiei de garantare şi legislaţiei corespunzãtoare aplicabile acesteia, cu excepţia cazurilor în care nerespectarea se datoreazã forţei majore, faptului celeilalte pãrţi ori îndeplinirii unei activitãţi impuse de lege.

CAP. VI
Plata garanţiei

ART. 6.1.
În termen de maximum 75 de zile, dar nu mai devreme de 60 de zile de restanţã la platã a Beneficiarului, Finanţatorul transmite FNGCIMM cererea de platã parţialã sau totalã, utilizând formularul din anexa nr. 7 la instrucţiunile generale pentru beneficiarii asociaţii de proprietari, respectiv din anexa nr. 8 la instrucţiunile generale pentru beneficiarii persoane fizice - proprietari ai locuinţelor unifamiliale.
ART. 6.2.
Pe durata unui credit garantat, Finanţatorul poate formula maximum 5 cereri de platã a valorilor parţiale de executare a garanţiei, aferente ratelor de capital nerambursate la scadenţã de cãtre Beneficiar, parţial sau integral.
ART. 6.3.
În cazul în care Beneficiarul nu ramburseazã la scadenţã rata de capital, parţial sau integral, pentru a 6-a oarã, Finanţatorul solicitã plata valorii totale de executare a garanţiei.
ART. 6.4.
Cererea de platã parţialã sau totalã trebuie sã fie însoţitã de urmãtoarele documente:
I. În cazul asociaţiilor de proprietari - persoane juridice fãrã scop patrimonial:
a) copie certificatã a contractului de credit, însoţitã de copii certificate ale actelor adiţionale încheiate la acesta;
b) lista proprietarilor din condominiu, care cuprinde datele de identificare ale proprietarilor şi hotãrârea de reabilitare a condominiului în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 , în copie certificatã. În cazul în care asociaţia de proprietari, prin reprezentantul sãu legal, şi-a îndeplinit obligaţia de a actualiza lista proprietarilor, Finanţatorul va prezenta şi lista actualizatã a proprietarilor, care cuprinde datele de identificare actualizate ale proprietarilor. Dacã asociaţia de proprietari nu şi-a îndeplinit obligaţia de actualizare a listei cuprinzând informaţiile privind proprietarii, neprezentarea acesteia în formã actualizatã nu poate constitui motiv pentru refuzul plãţii valorii totale sau parţiale de executare a garanţiei;
c) copie certificatã a extrasului contului curent al Beneficiarului asociaţie de proprietari, cuprinzând operaţiunile efectuate pe întreaga perioadã de valabilitate a garanţiei,
d) copie certificatã a extrasului contului de credit al Beneficiarului asociaţie de proprietari, cuprinzând operaţiunile efectuate pe perioada de la data acordãrii creditului pânã la data cererii totale/parţiale de platã, din care sã reiasã tragerile din credit, precum şi valoarea ratei de capital scadente/creditului nerambursat şi data trecerii la restanţã a acestuia;
e) situaţia centralizatoare privind verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a creditului garantat, utilizând formularul prevãzut în anexa nr. 9 la instrucţiunile generale;
f) convenţiile de fidejusiune în formã autenticã încheiate de cãtre proprietarul/proprietarii membru/membri al/ai asociaţiei de proprietari care înregistreazã restanţe la achitarea ratei de capital scadente, în original. Convenţiile de fidejusiune încheiate de fiecare dintre proprietarii restanţieri, în original, se transmit la prima cerere de platã parţialã. În cazul în care asociaţia de proprietari, prin reprezentanţii sãi legali, şi-a îndeplinit obligaţia de a comunica Finanţatorului, pe propria rãspundere, informaţiile privind sumele şi datele de identificare ale proprietarului/proprietarilor restanţieri, cererea de platã a ratei scadente va conţine în mod obligatoriu şi aceste informaţii. Responsabilitatea în privinţa comunicãrii, precum şi a realitãţii informaţiilor privind proprietarii restanţieri şi sumele datorate de aceştia revine preşedintelui asociaţiei de proprietari. În cazul în care nu a fost respectatã obligaţia de comunicare a informaţiilor privind sumele şi datele de identificare ale proprietarului/proprietarilor restanţieri cãtre finanţatori, neprezentarea acestora nu constituie motiv de refuz la platã a garanţiei. În ipoteza în care asociaţia de proprietari nu şi-a îndeplinit obligaţia de identificare a proprietarului/proprietarilor restanţier/restanţieri şi de comunicare a datelor de identificare a acestora, la prima cerere de platã parţialã, Finanţatorul va transmite toate convenţiile de fidejusiune încheiate de proprietarii care au luat decizia cu privire la reabilitarea termicã a blocului de locuinţe şi contractarea unui împrumut bancar în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 în cadrul adunãrii generale.
II. În cazul beneficiarilor persoane fizice - proprietari ai unei locuinţe de tip unifamilial:
a) copie certificatã a contractului de credit, însoţitã de copii certificate ale actelor adiţionale încheiate la acesta;
b) copie certificatã a documentului de identitate al Beneficiarului/beneficiarilor persoane fizice - proprietari ai locuinţelor unifamiliale, precum şi al soţului/soţiei/coproprietarilor, dacã este/sunt cãsãtorit/cãsãtoriţi sau deţine/deţin cote-pãrţi din locuinţa de tip unifamilial supusã lucrãrilor de intervenţie;
c) copie certificatã a extrasului contului curent al Beneficiarului persoanã fizicã, cuprinzând operaţiunile efectuate pe întreaga perioadã de valabilitate a garanţiei;
d) copie certificatã a extrasului contului de credit al Beneficiarului persoanã fizicã, cuprinzând operaţiunile efectuate pe perioada de la data acordãrii creditului pânã la data cererii totale/parţiale de platã, din care sã reiasã tragerile din credit, precum şi valoarea ratei de capital scadente/creditului nerambursat şi data trecerii la restanţã a acestuia;
e) situaţia centralizatoare privind verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a creditului garantat, utilizând formularul prevãzut în anexa nr. 9 la instrucţiunile generale;
f) convenţiile de fidejusiune în formã autenticã încheiate de cãtre coproprietarii locuinţelor de tip unifamilial. Convenţiile de fidejusiune, în original, se transmit la prima cerere de platã parţialã.
ART. 6.5.
FNGCIMM verificã cererea de platã şi documentele însoţitoare şi aprobã cererea de platã potrivit art. 4.3 lit. d) sau respinge cererea de platã potrivit art. 4.3 lit. e).
ART. 6.6.
În termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de platã parţialã sau totalã, însoţitã de întreaga documentaţie aferentã acesteia, FNGCIMM, prin structurile sale competente, aprobã/respinge cererea de platã.
ART. 6.7.
În ziua lucrãtoare urmãtoare adoptãrii deciziei, FNGCIMM transmite Ministerului Finanţelor Publice şi Finanţatorului decizia referitoare la aprobarea/respingerea cererii totale/parţiale de platã, împreunã cu documentele prevãzute în convenţia de implementare.
ART. 6.8.
Plata valorii parţiale/totale de executare a garanţiei se face de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, conform contractului de garantare, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de cãtre FNGCIMM a cererii de platã, fãrã însã a se depãşi 90 de zile calendaristice de la data înregistrãrii restanţei la platã de cãtre Beneficiar.
ART. 6.9.
Recuperarea sumelor plãtite în contul garanţiilor acordate în cadrul mãsurilor de sprijin în vederea reabilitãrii termice a clãdirilor de locuit se face de cãtre organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, sesizate de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, dupã plata garanţiei, în conformitate cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6.10.
(1) Soldul aferent plãţilor efectuate în contul finanţatorilor conform art. 6.9 se recupereazã prin executare silitã, în baza înscrisurilor întocmite de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, de cãtre organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã de la beneficiarii creditelor garantate, conform reglementãrilor legale în materia colectãrii creanţelor fiscale.
(2) În termen de 15 zile calendaristice de la data efectuãrii fiecãrei plãţi, înscrisul, împreunã cu dovada comunicãrii acestuia debitorului beneficiar al creditului garantat şi proprietarului din asociaţia de proprietari beneficiar al creditului garantat, dupã caz, însoţite de contractul de garantare, precum şi documentele care au stat la baza acordãrii garanţiei se transmit de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice organelor competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã în a cãror razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal debitorul, în vederea înscrierii în evidenţa fiscalã a acestora.
(3) Dupã expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicãrii înscrisului prevãzut la alin. (1) debitorului, titlul de creanţã devine titlu executoriu în temeiul cãruia organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã vor proceda la aplicarea modalitãţilor de executare silitã potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. VII
Litigii

ART. 7
Orice litigiu apãrut între pãrţile semnatare în legãturã cu încheierea, interpretarea sau executarea prezentului contract de garantare se soluţioneazã pe cale amiabilã, prin conciliere, în condiţiile art. 720^1 din Codul de procedurã civilã. În cazul în care concilierea rãmâne fãrã rezultat, pãrţile vor supune litigiul spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente de la sediul social al FNGCIMM.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 8.1.
Prezentul contract de garantare intrã în vigoare la data semnãrii sale de cãtre pãrţi şi este valabil pe toatã durata finanţãrii garantate.
ART. 8.2.
Modificarea prezentului contract de garantare se poate face numai prin acordul pãrţilor, materializat în acte adiţionale. Nu pot face obiectul actelor adiţionale acele clauze ale contractului de garantare care privesc condiţiile aplicabile mãsurilor de sprijin în vederea reabilitãrii termice a clãdirilor de locuit.

Încheiat astãzi, data semnãrii de cãtre FNGCIMM, ............., în 4 (patru) exemplare originale, douã pentru Finanţator, unul pentru Beneficiar şi unul pentru FNGCIMM.

FNGCIMM, FINANŢATOR, BENEFICIAR,
..................... .................. .............
(funcţia)
...................... Sucursala/Agenţia .........
(numele şi prenumele) ........................
....................... (funcţia)
........................
(numele şi prenumele)
.......................
(funcţia)
.......................
(numele şi prenumele)
........................


ANEXA 3a

CONVENŢIE DE FIDEJUSIUNE
pentru asociaţii de proprietari

I. Pãrţile
1. Asociaţia de proprietari ............, cu sediul în .........., str. ........ nr. ......, bl. ......., sc. ......., et. ......, ap. ......., în calitate de debitoare a obligaţiei principale, reprezentatã prin ........, domiciliat în .........., str. ......... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ..., posesor al C.I. seria ..... nr. ........, eliberatã de ......., la data de ......., având codul numeric personal ........, în baza ........;
2. Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul în .........., str. ......... nr. ......., în calitate de creditor al obligaţiei principale, reprezentat prin ........., domiciliat în ........., str. ........ nr. ......, bl. ....., sc. ....., et. ......, ap. ......., posesor al C.I. seria ..... nr. ....., eliberatã de ......., la data de ........, având codul numeric personal ......, în baza ............;
3. Subsemnatul/Subsemnata, .........., domiciliat/domiciliatã în .........., str. ...... nr. ......, bl. ....., sc. ....., ap. ....., posesor/posesoare al/a C.I. seria ..... nr. ......., eliberatã de ......., la data de .........., având codul numeric personal ........., proprietar al apartamentului nr. ......., situat în ........, str. ........ nr. ........., bl. ......, sc. ......, et. ......, în calitate de fidejusor.
II. Obiectul convenţiei de fidejusiune
Garantarea executãrii obligaţiei principale, respectiv a obligaţiei de a înapoia sumele rezultate din executarea garanţiei acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, denumit în continuare FNGCIMM, în numele şi în contul statului, asumatã prin contractul de garantare .........., în limita cotei-pãrţi indivize deţinute din proprietatea comunã.
Fidejusorul este proprietarul apartamentului nr. ..., ce face parte din clãdirea tip bloc de locuinţe ce urmeazã a fi reabilitatã termic, deţinând o cotã-parte indivizã de ....% din proprietatea comunã, astfel cum rezultã din ...........(Se va menţiona actul de dobândire a proprietãţii.)........... .
Fidejusorul garanteazã personal (cu patrimoniul propriu), prin prezenta convenţie de fidejusiune, îndeplinirea completã şi reglementarã a tuturor obligaţiilor de platã, cu respectarea condiţiilor de platã convenite, pe care debitorul principal şi le-a asumat prin contractul de garantare.
Fidejusorul garanteazã îndeplinirea obligaţiilor sus-menţionate cu toate bunurile sale mobile şi imobile, prezente şi viitoare.
Fidejusorul declarã cã este de acord cu prevederile prezentei convenţii de fidejusiune, fiind în deplinã cunoştinţã de cauzã cu privire la obligaţiile care îi revin debitorului principal în temeiul contractului de garantare şi pentru a cãror executare garanteazã personal.
III. Conţinutul convenţiei de fidejusiune
Drepturile creditorului obligaţiei principale
Creditorul obligaţiei principale are dreptul, în caz de neexecutare a obligaţiei principale, sã îl urmãreascã direct pe fidejusor pentru executarea creanţei.
Drepturile fidejusorului
Fidejusorul renunţã la beneficiul de discuţiune, astfel încât creditorul poate sã urmãreascã direct bunurile fidejusorului.
Fidejusorul are dreptul de a invoca beneficiul de diviziune, facultate în baza cãreia, în ipoteza în care executarea obligaţiei principale este garantatã şi de alţi fidejusori, creditorul nu poate sã îl urmãreascã pe fidejusor decât pentru partea corespunzãtoare garantatã din datorie.
Fidejusorul are dreptul sã se întoarcã împotriva debitorului principal pentru plata sumelor avansate în vederea stingerii obligaţiei principale, pentru cheltuielile efectuate dupã notificarea debitorului şi pentru dobânzile la sumele plãtite creditorului.
Obligaţiile fidejusorului
Fidejusorul are obligaţia sã execute întocmai obligaţia asumatã de debitorul principal, în cazul în care acesta nu îşi executã obligaţia asumatã.
IV. Rãspunderea contractualã
În cazul în care fidejusorul nu îşi executã obligaţia asumatã datoreazã penalitãţi de întârziere ...... .
V. Forţa majorã
Forţa majorã exonereazã fidejusorul de rãspundere în cazul executãrii necorespunzãtoare sau cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie de fidejusiune.
Prin forţã majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apãrut dupã încheierea convenţiei şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute obligaţiile asumate.
VI. Soluţionarea litigiilor
Orice litigiu decurgând din sau în legãturã cu prezenta convenţie de fidejusiune, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiinţarea ei, se va soluţiona de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
În cazul în care dreptul de proprietate asupra apartamentului este înscris în cartea funciarã, se va introduce urmãtoarea clauzã:
Prezenta convenţie de fidejusiune va fi notatã în partea a III-a a cãrţii funciare nr. ......... a localitãţii ........., în care este înscris dreptul de proprietate asupra apartamentului nr. ......., cu numãr cadastral ............. .

Debitor principal,
.......................

Creditor principal,
.......................

Fidejusor,
.......................


ANEXA 3b

CONVENŢIE DE FIDEJUSIUNE
pentru locuinţe unifamiliale

I. Pãrţile
1. Subsemnatul/Subsemnata, ............, domiciliat/domiciliatã în .........., str. ........ nr. ....., bl. ....., sc. ......., ap. ......., posesor/posesoare al/a C.I. seria ..... nr. ......., eliberatã de ........., la data de ........., având cod numeric personal ........., coproprietar al locuinţei unifamiliale situate în ........., str. .......... nr. .........,
Subsemnatul/Subsemnata, ............, domiciliat/domiciliatã în .........., str. ........ nr. ......, bl. ....., sc. ......., ap. ......., posesor/posesoare al/a C.I. seria ..... nr. ........, eliberatã de ........, la data de ........, având cod numeric personal ........., coproprietar al locuinţei unifamiliale situate în ........, str. ....... nr. ........., în calitate de fidejusori,
2. Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul în ............, str. ........ nr. ....., în calitate de creditor al obligaţiei principale, reprezentat prin ......., domiciliat în ........, str. ........ nr. ......, bl. ....., sc. ......, et. ......, ap. ......, posesor al C.I. seria ..... nr. ......., eliberatã de ........, la data de ......., având cod numeric personal ........., în baza .......... .
II. Obiectul convenţiei de fidejusiune
Garantarea executãrii obligaţiei principale, respectiv a obligaţiei de a înapoia sumele rezultate din executarea garanţiei acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, denumit în continuare FNGCIMM, în numele şi în contul statului, asumatã prin contractul de garantare .................
Fidejusorii sunt proprietarii locuinţei unifamiliale ce urmeazã a fi reabilitatã termic, deţinând o cotãparte indivizã de ....%, astfel cum rezultã din .........(Se va menţiona actul de dobândire a proprietãţii.)...... .
Fiecare dintre coproprietarii fidejusori garanteazã personal (cu patrimoniul propriu), prin prezenta convenţie de fidejusiune, îndeplinirea completã şi reglementarã a tuturor obligaţiilor de platã, cu respectarea condiţiilor de platã convenite, pe care celãlalt coproprietar şi le-a asumat prin contractul de garantare.
Fidejusorii garanteazã îndeplinirea obligaţiilor sus-menţionate cu toate bunurile lor mobile şi imobile, prezente şi viitoare.
Fidejusorii declarã cã sunt de acord cu prevederile prezentei convenţii de fidejusiune, fiind în deplinã cunoştinţã de cauzã cu privire la obligaţiile care le revin în temeiul contractului de garantare şi pentru a cãror executare garanteazã personal.
III. Conţinutul convenţiei de fidejusiune
Drepturile creditorului obligaţiei principale
Creditorul obligaţiei principale are dreptul, în caz de neexecutare a obligaţiei principale, sã îl urmãreascã direct pe fidejusor pentru executarea creanţei.
Drepturile fidejusorului
Fidejusorii renunţã la beneficiul de discuţiune, astfel încât creditorul poate sã urmãreascã direct bunurile oricãruia dintre coproprietarii fidejusori.
Fidejusorii au dreptul de a invoca beneficiul de diviziune, facultate în baza cãreia, în ipoteza în care executarea obligaţiei principale este garantatã şi de alţi fidejusori, creditorul nu poate sã îl urmãreascã pe fidejusor decât pentru partea corespunzãtoare garantatã din datorie.
Fiecare dintre coproprietarii fidejusori are dreptul sã se întoarcã împotriva celuilalt coproprietar pentru plata sumelor avansate în vederea stingerii obligaţiei principale, pentru cheltuielile efectuate dupã notificarea debitorului şi pentru dobânzile la sumele plãtite creditorului.
Obligaţiile fidejusorului
Fiecare dintre coproprietarii fidejusori are obligaţia sã execute întocmai obligaţia asumatã de celãlalt coproprietar, în cazul în care acesta nu îşi executã obligaţia asumatã.
IV. Rãspunderea contractualã
În cazul în care fidejusorul nu îşi executã obligaţia asumatã datoreazã penalitãţi de întârziere ...... .
V. Forţa majorã
Forţa majorã exonereazã fidejusorul de rãspundere în cazul executãrii necorespunzãtoare sau cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie de fidejusiune.
Prin forţã majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apãrut dupã încheierea convenţiei şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute obligaţiile asumate.
VI. Soluţionarea litigiilor
Orice litigiu decurgând din sau în legãturã cu prezenta convenţie de fidejusiune, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiinţarea ei, se va soluţiona de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
În cazul în care dreptul de proprietate asupra locuinţei unifamiliale este înscris în cartea funciarã, se va introduce urmãtoarea clauzã:
Prezenta convenţie de fidejusiune va fi notatã în partea a III-a a cãrţii funciare nr. ..... a localitãţii ......, în care este înscris dreptul de proprietate asupra locuinţei unifamiliale situate în ......., str. ........ nr. ........., cu numãr cadastral ........ .

Fidejusori,
.....................

Creditor principal,
.....................


ANEXA 4


MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia generalã de trezorerie şi datorie publicã
Str. ........ nr. ....., localitatea .............
Persoanã de contact ..........., tel. ............


TITLU DE CREANŢÃ
nr. ....... din data de ........

Întrucât la scadenţa din data de .............. Asociaţia de proprietari/debitorul ........*), cu domiciliul fiscal în localitatea ........., str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ........, cod de identificare fiscalã .........., nu a achitat creditul acordat pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã şi, prin urmare, s-a executat garanţia acordatã prin Contractul de garantare nr. ..... din data de ......, s-a întocmit, în temeiul <>art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã şi al art. 40 alin. (3) din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2010 , prezentul înscris prin care s-au individualizat urmãtoarele sume de platã:


┌──────────┬───────────┬───────────────────────┬──────────┬─────────────────┐
│ Natura │ Scadenţa │Data de la care titlul │Cuantumul │Nr. contractului │
│obligaţiei│obligaţiei │de creanţã devine titlu│obligaţiei│ de garantare │
│ bugetare │bugetare**)│ executoriu***) │ bugetare │ │
│ │ │ │ datorate │ │
├──────────┼───────────┼───────────────────────┼──────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└──────────┴───────────┴───────────────────────┴──────────┴─────────────────┘



Sumele menţionate mai sus se achitã în contul ............... .

-----------
*) Se va completa denumirea Asociaţiei de proprietari/numele şi prenumele debitorului, dupã caz.
**) Se va completa, potrivit <>art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 , data de la care se datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere în conformitate cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
***) Se va completa potrivit <>art. 15 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 .

Împotriva prezentului înscris se poate formula plângere prealabilã, în conformitate cu prevederile <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii prezentului înscris, în condiţiile legii, dar nu mai târziu de 6 luni de la data emiterii acestuia.
Plângerea prealabilã se depune la direcţia de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice care a emis prezentul înscris.
În cazul neplãţii sau al neprezentãrii dovezii efectuãrii acesteia, organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã vor proceda la aplicarea procedurii de executare silitã, prevãzutã de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul prezentului înscris care, în conformitate cu prevederile <>art. 15 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/2010 , constituie titlu de creanţã şi devine titlu executoriu dupã expirarea termenului de platã de 60 de zile calendaristice de la data comunicãrii cãtre Asociaţia de proprietari/debitor, dupã caz.
Potrivit dispoziţiilor <>art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã, nu este obligatorie audierea contribuabilului.
Pentru orice nelãmuriri sau obiecţii în legãturã cu prezentul înscris se poate contacta persoana al cãrei nume figureazã mai sus, la sediul nostru sau la numãrul de telefon menţionat.


Data emiterii ..............
Director general,
Numele şi prenumele ..............
Semnãtura ..............
L.S.

NOTÃ:
Prezentul titlu de creanţã se întocmeşte în 3 exemplare de cãtre Direcţia generalã de trezorerie şi datorie publicã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Circulã:
- un exemplar la Asociaţia de proprietari/debitor, dupã caz;
- un exemplar la organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
Se arhiveazã: un exemplar la Direcţia generalã de trezorerie şi datorie publicã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016