Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.170 din 20 august 2010  pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.170 din 20 august 2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 23 august 2010
ORDIN nr. 2.170 din 20 august 2010
pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Nr. 1.117 din 17 august 2010
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Nr. 2.170 din 20 august 2010
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 23 august 2010


Având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Ordinului ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. <>3 /<>185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale şi ministrul finanţelor publice emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) fonduri publice - sume alocate din bugetele prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) beneficiar - are înţelesul prevãzut în Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 . În cadrul prezentului ordin, pentru proiectele implementate în parteneriat, termenul beneficiar semnificã parteneriatul, compus din douã sau mai multe entitãţi cu personalitate juridicã, înregistrate în România şi/sau în statele membre ale Uniunii Europene;
c) subcontractare (externalizare) - în cazul finanţãrilor nerambursabile acordate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" (POSDRU) în baza unui contract de finanţare, externalizarea (subcontractul) reprezintã acel acord scris/contract încheiat în baza legislaţiei relevante, prin care beneficiarul încredinţeazã o activitate sau o parte limitatã a unei activitãţi asumate prin cererea de finanţare unei terţe persoane juridice, alta decât entitãţile partenere;
d) diurna - suma forfetarã zilnicã primitã de personalul beneficiarului care participã la o activitate din proiect, acoperind cheltuielile cu hrana şi alte cheltuieli diverse, cu excepţia cheltuielilor de cazare;
e) cheltuieli eligibile - au înţelesul prevãzut în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 362/2009 ;
f) subvenţii (ajutoare, premii) - suport acordat de cãtre beneficiar grupului-ţintã eligibil, sub formã financiarã sau în naturã;
g) personalul administrativ - membri ai echipei de implementare, cu atribuţii de audit intern, secretariat, casier;
h) personalul auxiliar - persoane care desfãşoarã activitãţi de suport pentru activitãţile principale ale beneficiarului, cum ar fi: şofer, personal pentru curãţenie, administrator de clãdire, paznic, responsabil de medicina muncii, responsabil resurse umane;
i) onorariu - contravaloarea unei munci prestate de o persoanã fizicã în favoarea beneficiarului, în afara unui raport juridic de muncã, pe o duratã determinatã, care nu presupune subordonare faţã de beneficiar, precum şi contravaloarea muncii prestate în cazul profesiunilor liberale.
(2) Termenul operaţiune are înţelesul prevãzut în Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului şi în Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã.
(3) Termenul leasing are înţelesul prevãzut de <>Ordonanţa Guvernului nr. 51/1997 privind operaţiunile de leasing şi societãţile de leasing, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 90/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) În contextul implementãrii POSDRU, categoria "Cheltuieli cu personalul" cuprinde cheltuielile cu experţii angajaţi de cãtre beneficiar aferente salariilor şi asimilate acestora, cheltuieli cu contribuţii sociale aferente salariilor şi asimilate acestora, respectiv cheltuielile aferente onorariilor.
(5) În funcţie de dimensiunea finanţãrii acordate din POSDRU şi de nivelul de implementare, se definesc urmãtoarele tipuri de proiecte:
a) proiecte implementate la nivel naţional, sectorial sau multiregional (cu valori echivalente în lei cuprinse între 500.000 şi 5.000.000 euro);
b) proiecte implementate la nivel multiregional, regional sau local (cu valori echivalente în lei cuprinse între 50.000 şi 499.999 euro);
c) proiecte depuse în cadrul schemei de ajutor de minimis pentru întreprinderi - proiecte cu o valoare eligibilã echivalentã în lei cuprinsã între 10.000-200.000 euro;
d) proiecte depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru întreprinderi - proiecte cu o valoare eligibilã echivalentã în lei cuprinsã între 10.000-2.000.000 euro.
ART. 2
(1) În vederea implementãrii POSDRU se definesc urmãtoarele categorii de cheltuieli eligibile:
A. Pentru axele prioritare 1-6:
a) cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului;
b) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna;
c) cheltuieli pentru derularea proiectului;
d) cheltuieli aferente activitãţilor subcontractate (externalizate);
e) taxe;
f) cheltuieli pentru închirieri şi leasing, necesare derulãrii activitãţilor proiectului;
g) subvenţii (ajutoare) şi burse;
h) cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administraţie;
i) cheltuieli de informare şi publicitate;
j) cheltuieli de tip FEDR.
B. Pentru axa prioritarã 7:
a) cheltuieli cu personalul;
b) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna;
c) cheltuieli aferente managementului de program;
d) cheltuieli financiare şi juridice;
e) cheltuieli pentru închirieri, amortizãri şi leasing;
f) cheltuieli generale de administraţie;
g) cheltuieli de informare şi publicitate;
h) cheltuieli aferente organizãrii de evenimente;
i) cheltuieli pentru instruirea personalului din Autoritatea de management/Organismul intermediar şi a potenţialilor beneficiari;
j) cheltuieli de tip FEDR.
(2) Categoriile de cheltuieli enumerate la alin. (1), cu excepţia celei de la lit. A lit. h), reprezintã costuri directe, în înţelesul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul Social European şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.784/1999 .
ART. 3
(1) Pentru a fi eligibilã, o cheltuialã trebuie sã îndeplineascã cumulativ prevederile <>art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi urmãtoarele condiţii cu caracter specific:
a) sã fie efectiv plãtitã de cãtre beneficiar de la data intrãrii în vigoare a contractului de finanţare/deciziei de finanţare sau de la data menţionatã în contractul de finanţare/decizia de finanţare;
b) sã nu fi fãcut obiectul altor finanţãri din fonduri publice, cu excepţia prevederilor <>art. 7 lit. b) din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cheltuielile efectuate, în calitate de beneficiar, de cãtre Autoritatea de management, organismele intermediare şi/sau alte structuri din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu rol de control şi audit, pentru implementarea operaţiunilor finanţate în cadrul POSDRU, sunt considerate eligibile de la 1 ianuarie 2007 sau de la data înfiinţãrii/desemnãrii, dacã aceasta este ulterioarã datei de 1 ianuarie 2007.
ART. 4
Contribuţia beneficiarului la realizarea operaţiunii trebuie sã fie realizatã sub formã financiarã.
ART. 5
(1) Cheltuielile referitoare la urmãtoarele subcontracte (externalizãri) nu sunt eligibile pentru cofinanţarea din POSDRU:
a) subcontractele (externalizãrile) care determinã o creştere a costului de executare a operaţiunii, fãrã a aduce o valoare adãugatã;
b) subcontractele (externalizãrile) în temeiul cãrora plata se defineşte în procente din costul total al proiectului.
(2) Pentru toate subcontractele (externalizãrile), subcontractorii se angajeazã sã furnizeze organismelor de audit şi de control toate informaţiile necesare privind activitãţile subcontractate.
(3) Procentul maxim de subcontractare (externalizare) este dupã cum urmeazã:
a) maximum 60% din valoarea totalã eligibilã a proiectului, în cazul proiectelor din cadrul schemelor de ajutor de stat/schemelor de minimis;
b) maxim 49% din valoarea totalã eligibilã a proiectului, în cazul altor proiecte decât cele care cad sub incidenţa ajutorului de stat/schemelor de minimis.
(4) Urmãtoarele tipuri de activitãţi pot fi subcontractate (externalizate):
- diverse servicii specializate, achiziţionate de pe piaţã pentru care beneficiarul nu are expertiza necesarã, inclusiv managementul proiectului şi consultanţã juridicã;
- contractele încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizãrii unor servicii, cum ar fi: organizarea de evenimente, pachete complete conţinând transport şi cazare pentru participanţi şi/sau personalul propriu, sonorizare, interpretariat, audit financiar extern, expertizã contabilã, editarea şi tipãrirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare, editarea şi tipãrirea de materiale publicitare.
ART. 6
(1) Regulile de eligibilitate a cheltuielilor finanţate din POSDRU în funcţie de localizarea activitãţilor sunt prezentate în anexa nr. 1.
(2) Regulile de eligibilitate a cheltuielilor finanţate din POSDRU în funcţie de localizarea activitãţilor se aplicã doar proiectelor finanţate la nivel regional sau multiregional.
ART. 7
În cadrul unei operaţiuni, cheltuielile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. A lit. h) pot fi declarate în una dintre urmãtoarele modalitãţi, dupã cum este menţionat în contractul de finanţare:
a) cheltuieli declarate pe baza costurilor reale, dovedite prin documente justificative, în conformitate cu metodologia elaboratã de Autoritatea de management;
b) cheltuieli declarate în mod forfetar, ca procent din costurile directe declarate de beneficiar, şi susţinute de documente justificative, în conformitate cu metodologia elaboratã de Autoritatea de management şi aprobatã de Comisia Europeanã.
ART. 8
(1) În cazul activitãţilor de cooperare transnaţionalã, cheltuielile prezentate în anexa nr. 6 sunt eligibile în cadrul urmãtoarelor tipuri de activitãţi:
a) organizarea şi/sau managementul reuniunilor, evenimentelor, schimbului de experienţã, reţelelor de vizitare;
b) desfãşurarea activitãţilor de organizare şi/sau de management al reuniunilor, evenimentelor, schimbului de experienţã, reţelelor de vizitare;
c) activitãţile de realizare şi diseminare a studiilor şi/sau a analizelor necesare pentru pregãtirea şi implementarea operaţiunilor;
d) alte activitãţi aferente proiectului.
(2) Totalul cheltuielilor cu activitãţile transnaţionale va include:
- cheltuielile efectuate de partenerii transnaţionali, indiferent de locaţia unde a fost efectiv plãtitã cheltuiala;
- cheltuielile efectuate de beneficiar în ţãrile din care provin partenerii transnaţionali sau în statele membre ale Uniunii Europene, în cazul în care parteneriatul nu include un partener transnaţional.
ART. 9
Pentru cheltuielile cu cazarea, transportul şi diurna se aplicã urmãtoarele reguli specifice de eligibilitate:
1. În cazul personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, drepturile acestuia se stabilesc potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii, în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Pentru personalul beneficiarilor, alţii decât cei prevãzuţi la pct. 1, se aplicã urmãtoarele reguli:
a) Pentru cheltuielile de transport se aplicã urmãtoarele reguli:
(i) avionul, pe orice distanţã, clasa economicã;
(ii) trenul, dupã tariful clasei a II-a, pe distanţe de pânã la 300 km, şi dupã tariful clasei I, pe distanţe mai mari de 300 km;
(iii) navele de cãlãtori, dupã tariful clasei I;
(iv) mijloace de transport în comun, dupã tarifele stabilite pentru acele mijloace;
(v) mijloace de transport auto, maximum 7,5 litri combustibil/100 km;
(vi) costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de vitezã, precum şi comisioanele percepute de agenţiile de voiaj/turism intrã în cheltuielile eligibile;
(vii) sunt eligibile cheltuielile pentru utilizarea vagonului de dormit numai în cazul cãlãtoriilor efectuate pe timp de noapte, pe distanţe de peste 300 km;
(viii) sunt considerate eligibile şi:
- cheltuielile pentru transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun sau taxi, la şi de la aeroport, garã, autogarã sau port şi locul delegãrii ori locul de cazare;
- cheltuielile de transport efectuat cu mijloacele de transport în comun pe distanţa dintre locul de cazare şi locul delegãrii;
- taxele pentru trecerea podurilor;
- taxele de traversare cu bacul;
- taxele de aeroport, garã, autogarã sau port;
- alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare.
b) Pentru cheltuielile aferente diurnei se aplicã urmãtoarele reguli:
(i) numãrul zilelor calendaristice în care persoana se aflã în delegare se calculeazã de la data şi ora plecãrii pânã la data şi ora înapoierii mijlocului de transport în localitatea unde îşi are locul permanent de muncã, considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare;
(ii) pentru delegarea cu durata de o singurã zi, precum şi pentru ultima zi, în cazul delegãrii de mai multe zile, diurna se acordã numai dacã durata delegãrii este de cel puţin 12 ore;
(iii) maxime de referinţã:
- 350 lei pe zi/persoanã pentru deplasãrile externe;
- 200 lei pe zi/persoanã pentru deplasãrile interne.
c) Pentru cheltuielile de cazare se aplicã urmãtoarele reguli:
(i) sunt eligibile cheltuielile de cazare pe baza documentelor justificative emise de structurile de primire turistice. În structurile de primire turistice se includ: hoteluri, moteluri, vile, bungalow-uri, cabane, campinguri, sate de vacanţe, pensiuni, popasuri turistice;
(ii) la stabilirea cheltuielilor de cazare care se deconteazã se iau în considerare taxa de parcare hotelierã, taxa de staţiune şi alte taxe prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare;
(iii) în situaţia în care în costul cazãrii este inclus şi micul dejun, se deconteazã şi contravaloarea acestuia;
(iv) maxime de referinţã:
- 600 lei pe zi/persoanã pentru deplasãrile externe;
- 300 lei pe zi/persoanã pentru deplasãrile interne.
ART. 10
Pentru cheltuielile financiare şi juridice (notariale) se aplicã urmãtoarele reguli specifice de eligibilitate:
a) Atunci când proiectul necesitã deschiderea unui/unor cont/conturi separat/separate pentru punerea în aplicare a acestuia, cheltuielile bancare legate de deschiderea, gestionarea şi operarea contului/conturilor sunt eligibile.
b) Cheltuielile aferente eliberãrii garanţiilor bancare sunt eligibile în mãsura în care garanţiile sunt cerute de Autoritatea de management/organismele intermediare POSDRU la acordarea prefinanţãrii.
ART. 11
Pentru cheltuielile privind închirierile, amortizãrile şi leasingul se aplicã urmãtoarele reguli specifice de eligibilitate:
a) Cheltuielile cu amortizarea bunurilor sau echipamentelor constituie o cheltuialã eligibilã cu respectarea prevederilor <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu condiţia ca finanţãrile nerambursabile din fonduri publice sã nu fi contribuit la achiziţionarea acestor bunuri sau echipamente.
b) Regulile de eligibilitate privind leasingul sunt prezentate în anexa nr. 2.
ART. 12
Regulile de eligibilitate privind cheltuielile aferente managementului şi implementãrii POSDRU sunt prezentate în anexa nr. 3.
ART. 13
(1) Regulile de eligibilitate pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziţionarea de terenuri sunt prezentate în anexa nr. 4.
(2) Regulile de eligibilitate pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziţionarea de bunuri imobile sunt prezentate în anexa nr. 5.
ART. 14
Se aprobã lista cheltuielilor eligibile aferente axelor prioritare 1-6, prevãzute în anexa nr. 6, şi lista cheltuielilor eligibile aferente axei prioritare 7 "Asistenţa tehnicã", prevãzutã în anexa nr. 7.
ART. 15
Prevederile prezentului ordin sunt aplicabile cheltuielilor efectuate din asistenţa comunitarã, precum şi din cofinanţarea naţionalã pentru operaţiunile derulate în cadrul POSDRU în urmãtoarele axe prioritare:
a) axa prioritarã 1 "Educaţia şi formarea profesionalã în sprijinul creşterii economice şi dezvoltãrii societãţii bazate pe cunoaştere";
b) axa prioritarã 2 "Corelarea învãţãrii pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii";
c) axa prioritarã 3 "Creşterea adaptabilitãţii lucrãtorilor şi a întreprinderilor";
d) axa prioritarã 4 "Modernizarea serviciului public de ocupare";
e) axa prioritarã 5 "Promovarea mãsurilor active de ocupare";
f) axa prioritarã 6 "Promovarea incluziunii sociale";
g) axa prioritarã 7 "Asistenţã tehnicã".
ART. 16
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 17
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. <>3 /<>185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 86 din 4 februarie 2008, cu modificãrile ulterioare, se abrogã.
ART. 18
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

ANEXA 1

REGULI DE ELIGIBILITATE
a cheltuielilor finanţate din POSDRU în funcţie de localizarea activitãţilor

1. Normã generalã
Activitãţile finanţate din POSDRU se desfãşoarã în mod normal în regiunea/regiunile eligibilã/eligibile.
2. Excepţie
2.1. În cazul în care regiunea/regiunile unde se implementeazã proiectul beneficiazã total sau parţial de o activitate executatã în afara acestei/acestor regiuni, Autoritatea de management/Organismul intermediar poate accepta cofinanţarea operaţiunii în cazul în care este îndeplinitã condiţia stabilitã la pct. 2.2. Prevederile pct. 2.2 nu sunt aplicabile cheltuielilor aferente activitãţilor de cooperare transnaţionalã.
2.2. Pentru fiecare proiect, cheltuielile eligibile acceptate în temeiul pct. 2.1 nu trebuie sã depãşeascã 10% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului.

ANEXA 2

REGULI DE ELIGIBILITATE
privind leasingul

1. Normã generalã
Cheltuielile efectuate în cadrul operaţiunilor de leasing sunt eligibile pentru finanţarea din POSDRU în condiţiile stabilite la pct. 2.
2. Ajutorul acordat locatarului
2.1. Utilizatorul de leasing este beneficiarul finanţãrii din POSDRU.
2.2. Ratele de leasing (exclusiv avansul şi valoarea rezidualã) plãtite de utilizatorul de leasing locatorului, însoţite de o facturã achitatã sau de un document contabil cu valoare justificativã echivalentã, constituie o cheltuialã eligibilã pentru finanţarea din POSDRU.
2.3. Celelalte costuri legate de contractul de leasing (taxe, marja locatorului, costuri de refinanţare, cheltuieli generale, cheltuieli de asigurare) sunt excluse din cheltuielile eligibile, rata de leasing fiind eligibilã pentru finanţare din POSDRU.
2.4. Asistenţa financiarã nerambursabilã legatã de contractele de leasing se plãteşte utilizatorului de leasing în una sau mai multe tranşe, în funcţie de ratele de leasing plãtite efectiv. Atunci când durata contractului de leasing depãşeşte data finalã prevãzutã pentru luarea în calcul a plãţilor cu titlu de asistenţã financiarã nerambursabilã, numai cheltuielile legate de ratele de leasing datorate şi achitate de utilizatorul leasingului pânã la data finalã a plãţilor cu titlu de asistenţã financiarã nerambursabilã pot fi considerate eligibile.
2.5. În cazul unui contract de leasing întocmit în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 51/1997 privind operaţiunile de leasing şi societãţile de leasing, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care nu conţine o clauzã de rãscumpãrare şi a cãrui duratã este mai micã decât perioada corespunzãtoare duratei de viaţã utile a bunului care face obiectul contractului, ratele de leasing sunt eligibile pentru finanţare din POSDRU proporţional cu perioada operaţiunii eligibile. Cu toate acestea, utilizatorul de leasing trebuie sã fie în mãsurã sã dovedeascã faptul cã leasingul a fost metoda cea mai rentabilã pentru a obţine folosinţa bunului. În cazul în care se dovedeşte cã preţurile ar fi fost mai mici dacã s-ar fi utilizat o metodã alternativã (de exemplu, închirierea de echipamente), cheltuielile adiţionale se deduc din cheltuielile eligibile.

ANEXA 3

REGULI DE ELIGIBILITATE
privind cheltuielile aferente managementului şi implementãrii POSDRU

Normã generalã
1.1. Sunt considerate eligibile cheltuielile cu personalul încadrat, în baza unor raporturi de serviciu sau contract individual de muncã, cu normã parţialã sau întreagã de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare a POSDRU în urmãtoarele structuri:
a) Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane;
b) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Nord-Est;
c) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Sud-Est;
d) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Sud Muntenia;
e) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Sud-Vest Oltenia;
f) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Vest;
g) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Nord-Vest;
h) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Centru;
i) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Bucureşti-Ilfov;
j) Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane - Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
k) Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane -- Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã;
l) Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane - Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic;
m) structuri din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse cu rol de control şi/sau audit.
1.2. Sunt considerate eligibile cheltuielile cu personalul care realizeazã activitãţi adiacente de naturã tehnicã, financiarã, contabilã, juridicã sau audit încadrat în structurile precizate la pct. 1.1.
1.3. Cheltuielile cu personalul prevãzute la pct. 1.1 şi 1.2 se deconteazã conform contractului de muncã/raportului de serviciu sau proporţional cu procentul prevãzut în fişa postului/foaia de prezenţã aferent atribuţiilor specifice gestionãrii POSDRU sau activitãţilor adiacente gestionãrii POSDRU.
1.4. Sunt considerate eligibile cheltuielile privind intervenţiile experţilor şi ale altor participanţi la reuniunile comitetelor de monitorizare, inclusiv participanţi provenind din state membre, în cazul în care preşedintele acestor comitete considerã necesarã prezenţa acestora (cazare, transport şi diurnã/onorarii).
1.5. Sunt considerate eligibile cheltuielile detaliate în anexa nr. 7 la ordin.

ANEXA 4

REGULI DE ELIGIBILITATE
pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziţionarea de terenuri

Normã generalã
1.1. Costul achiziţionãrii de terenuri virane este eligibil pentru cofinanţarea din POSDRU numai în cazul în care sunt îndeplinite urmãtoarele 3 condiţii, fãrã a aduce atingere aplicãrii normelor interne mai stricte:
a) trebuie sã existe o legãturã directã între achiziţionarea de terenuri şi obiectivele operaţiunii cofinanţate;
b) partea din suma totalã a cheltuielilor eligibile legate de operaţiune, reprezentatã de achiziţionarea terenului, sã nu depãşeascã 10% din costul total eligibil al proiectului;
c) trebuie sã se obţinã o certificare din partea unui expert calificat independent sau a unui organism oficial desemnat, care sã confirme faptul cã preţul de achiziţie nu este superior valorii de piaţã.
1.2. În cazul operaţiunilor de ajutor de stat care intrã sub incidenţa art. 87 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene, eligibilitatea achiziţionãrii de terenuri trebuie sã fie evaluatã luând în considerare ansamblul regimului de ajutoare.

ANEXA 5

REGULI DE ELIGIBILITATE
pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziţionarea de bunuri imobile

1. Normã generalã
Costul achiziţionãrii de bunuri imobile, adicã de clãdiri deja construite şi terenuri pe care se aflã acestea, este eligibil pentru cofinanţarea din POSDRU în cazul în care existã o legãturã directã între achiziţie şi obiectivele operaţiunii în cauzã, cu respectarea condiţiilor enumerate la pct. 2.
2. Condiţii de eligibilitate
2.1. Trebuie sã se obţinã o certificare din partea unui expert calificat independent sau a unui organism desemnat oficial, care sã confirme cã preţul de achiziţie nu depãşeşte valoarea de piaţã. În plus, aceastã certificare atestã conformitatea clãdirii cu legislaţia internã sau precizeazã aspectele care nu sunt conforme şi pentru care este prevãzutã o rectificare din partea beneficiarului în cadrul operaţiunii.
2.2. Clãdirea nu trebuie sã fi fãcut în ultimii 10 ani obiectul unei finanţãri naţionale sau comunitare care ar putea da naştere unui ajutor dublu în caz de cofinanţare a achiziţiei din POSDRU.
2.3. Bunul imobil este utilizat în scopul formulat în cadrul cererii de finanţare, anexa la contractul de finanţare şi avizat de cãtre Autoritatea de management, pentru perioada prevãzutã de aceasta.
2.4. Clãdirea poate fi utilizatã numai în conformitate cu obiectivele operaţiunii. Aceasta poate gãzdui servicii ale administraţiei publice numai în cazul în care aceastã utilizare este conformã cu activitãţile eligibile ale POSDRU.

ANEXA 6

LISTA
cheltuielilor eligibile aferente axelor prioritare 1-6

1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului*1):
--------
*1) Cu excepţia celor încadrate la pct. 8 "Cheltuieli indirecte/Cheltuieli generale de administraţie"

1.1. Salarii şi asimilate acestora:
a) salarii
b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare (conform legislaţiei în vigoare)
1.2. Onorarii (inclusiv taxele şi contribuţiile sociale aferente conform legislaţiei în vigoare)
1.3. Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori):
a) contribuţii de asigurãri sociale de stat
b) contribuţii de asigurãri de şomaj
c) contribuţii de asigurãri sociale de sãnãtate
d) contribuţii de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale
e) alte contribuţii.
2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna:
2.1. Transport de persoane (personal propriu, participanţi, alte persoane)
2.2. Transport de materiale şi echipamente
2.3. Cazare
2.4. Diurnã (pentru personalul propriu).
3. Cheltuieli pentru derularea proiectului:
3.1. Servicii de sonorizare
3.2. Traducere şi interpretare
3.3. Prelucrare date
3.4. Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice
3.5. Achiziţionare de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipãrit şi/sau electronic
3.6. Concesiuni, brevete, licenţe, mãrci comerciale, drepturi şi active similare
3.7. Materiale consumabile:
a) cheltuieli cu materii prime şi materiale necesare derulãrii cursurilor practice
b) cheltuieli cu hrana
c) materiale direct atribuibile susţinerii activitãţilor de educaţie şi formare
d) papetãrie.
4. Cheltuieli aferente activitãţilor subcontractate (externalizate):
4.1. Cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesarã, inclusiv managementul proiectului şi consultanţã juridicã
4.2. Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizãrii unor servicii:
a) organizarea de evenimente
b) pachete complete conţinând transport, cazarea şi/sau hrana participanţilor/personalului propriu
c) audit financiar extern
d) expertizã contabilã
e) editarea şi tipãrirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare
f) editarea şi tipãrirea de materiale publicitare.
5. Taxe:
5.1. taxe de certificare a competenţelor (inclusiv taxe de certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale)
5.2. taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare/educaţie (inclusiv a acelora care furnizeazã pregãtirea teoreticã în cadrul programelor de ucenicie)
5.3. taxe de eliberare a certificatelor de calificare
5.4. taxe de autorizare pentru angajatorii care organizeazã ucenicia la locul de muncã
5.5. taxe de atestare pentru persoanele din întreprinderi care au rol de maiştri de ucenicie
5.6. taxe de autorizare a centrelor de evaluare de competenţe
5.7. taxe de participare la programe de formare/educaţie
5.8. taxe pentru înfiinţarea întreprinderilor sociale.
6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing, necesare derulãrii activitãţilor proiectului:
6.1. Închiriere (locaţii, bunuri):
a) închiriere sedii, inclusiv depozite
b) închiriere spaţii pentru desfãşurarea diverselor activitãţi ale operaţiunii
c) închiriere echipamente
d) închiriere vehicule
e) închiriere diverse bunuri
6.2. Rate de leasing plãtite de utilizatorul de leasing pentru:
a) echipamente
b) vehicule
c) diverse bunuri mobile şi imobile.
7. Subvenţii (ajutoare, premii) şi burse:
7.1. Subvenţii (ajutoare, premii) acordate pentru elevi, studenţi, tineri absolvenţi, ucenici şi însoţitorii acestora
7.2. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru angajatori:

a) subvenţii (ajutoare, premii) pentru întreprinderile care angajeazã ucenici, tineri absolvenţi
b) subvenţii (ajutoare, premii) pentru plata salariilor pentru nou-angajaţi, pe o perioadã stabilitã în Ghidul solicitantului
c) alocaţii financiare pentru întreprinderile ai cãror angajaţi sunt implicaţi în programe de formare profesionalã continuã, în vederea suplinirii absenţei acestora în perioada de formare
d) subvenţii (ajutoare, premii) pentru plata salariilor angajaţilor din întreprinderile sociale
7.3. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru angajaţii care fac parte din grupuri vulnerabile şi au nevoie de sprijin financiar suplimentar în vederea participãrii la formarea profesionalã continuã sau la programe de ucenicie (de exemplu, persoane care aparţin minoritãţilor etnice, persoane cu dizabilitãţi, persoane care trãiesc în comunitãţi izolate/sãrace, alte persoane dezavantajate)
7.4. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru participanţi şomeri şi persoane inactive
7.5. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru persoane aparţinând grupurilor vulnerabile
7.6. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru cursanţi pe perioada derulãrii cursurilor
7.7. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru înregistrarea drepturilor de autor
7.8. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru servicii sociale de îngrijire pentru persoanele dependente (bãtrâni, copii, persoane cu dizabilitãţi)
7.9. Premii în cadrul unor concursuri
7.10. Burse de studii pentru elevi, studenţi, doctoranzi
7.11. Burse postdoctorat
7.12. Burse sociale
7.13. Burse de merit.
8. Cheltuieli indirecte/Cheltuieli generale de administraţie:
8.1. Cheltuieli aferente personalului administrativ şi personalului auxiliar
8.1.1. Salarii şi asimilate acestora:
a) salarii
b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare (conform legislaţiei în vigoare)
8.1.2. Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori):
a) contribuţii de asigurãri sociale de stat
b) contribuţii de asigurãri de şomaj
c) contribuţii de asigurãri sociale de sãnãtate
d) contribuţii de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale
e) alte contribuţii
8.1.3. Onorarii (inclusiv taxele şi contribuţiile sociale aferente conform legislaţiei în vigoare)
8.1.4. Plata serviciilor pentru medicina muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor, sãnãtatea şi securitatea în muncã
8.2. Utilitãţi:
a) apã şi canalizare
b) servicii de salubrizare
c) energie electricã
d) energie termicã şi/sau gaze naturale
e) telefoane, fax, internet, acces la baze de date
f) servicii poştale şi/sau servicii curierat
8.3. Servicii de administrare a clãdirilor:
a) întreţinerea curentã
b) asigurarea securitãţii clãdirilor
c) salubrizare şi igienizare
8.4. Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport:
a) întreţinere echipamente
b) reparaţii echipamente
c) întreţinere mijloace de transport
d) reparaţii mijloace de transport
8.5. Arhivare documente
8.6. Amortizare active
8.7. Cheltuieli financiare şi juridice (notariale):
a) prime de asigurare bunuri (mobile şi imobile) şi asigurarea medicalã pentru cãlãtoriile în strãinãtate
b) cheltuieli aferente deschiderii, gestionãrii şi operãrii contului/conturilor bancare al/ale proiectului
c) cheltuielile aferente garanţiilor oferite de bãnci sau alte instituţii financiare
d) taxe notariale
8.8. Multiplicare, cu excepţia materialelor de informare şi publicitate
8.9. Conectare la reţele informatice
8.10. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã
8.11. Abonamente la publicaţii de specialitate
8.12. Materiale consumabile:
a) cheltuieli cu materialele auxiliare
b) cheltuieli cu materialele pentru ambalat
c) cheltuieli cu alte materiale consumabile
9. Cheltuieli de informare şi publicitate:
a) producţia materialelor publicitare şi de informare
b) tipãrirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare
c) difuzarea materialelor publicitare şi de informare
d) dezvoltare/adaptare pagini web
e) închirierea de spaţiu publicitar
f) alte activitãţi de informare şi publicitate
10. Cheltuieli de tip FEDR
10.1. Terenuri
10.2. Amenajãri de terenuri:
a) defrişãri
b) demontãri
c) evacuãri materiale rezultate
d) devieri reţele de utilitãţi din amplasament
e) drenaje
f) amenajãri pentru protecţia mediului
g) refacerea cadrului natural dupã terminarea lucrãrilor: plantare copaci, reamenajare spaţii verzi
10.3. Construcţii:
a) achiziţie de clãdiri
b) reabilitare/modernizare clãdiri
c) construcţie de clãdiri
10.4. Instalaţii tehnice
10.4.1. Echipamente tehnologice (maşini, utilaje şi instalaţii de lucru):
- utilaje şi echipamente tehnologice şi funcţionale
10.4.2. Alte echipamente:
a) echipamente de calcul şi echipamente periferice de calcul
b) cablare reţea internã
c) achiziţionare şi instalare de sisteme şi echipamente pentru persoane cu dizabilitãţi
10.4.3. Aparate şi instalaţii de mãsurare, control şi reglare
10.5. Mobilier, aparaturã, biroticã, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale
10.6. Alte cheltuieli pentru investiţii
10.6.1. Cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii:
a) taxe pentru obţinerea/prelungirea valabilitãţii certificatului de urbanism
b) taxe pentru obţinerea/prelungirea valabilitãţii autorizaţiei de construcţie
c) obţinerea avizelor şi acordurilor pentru racorduri şi branşamente la reţelele publice de apã, canalizare, gaze, termoficare, energie electricã, telefonie
d) obţinerea acordului de mediu
e) obţinerea avizului PSI
f) obţinerea avizelor sanitare de funcţionare
10.6.2. Cheltuieli privind proiectarea şi ingineria:
a) elaborarea tuturor fazelor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie)
b) plata verificãrii tehnice a proiectului
c) elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţii, documentaţii ce stau la baza emiterii avizelor şi acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentaţii urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament
10.6.3. Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de teren: studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate a terenului
10.6.4. Cheltuieli pentru organizarea de şantier:
a) cheltuieli pentru lucrãri de construcţii şi instalaţii aferente organizãrii de şantier
b) cheltuieli conexe organizãrii de şantier
10.6.5. Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor şi/sau reabilitarea şi modernizarea utilitãţilor:
a) alimentare cu apã, canalizare
b) alimentare cu gaze naturale
c) agent termic
d) cãi de acces
e) facilitãţi de acces pentru persoane cu dizabilitãţi
f) energie electricã

ANEXA 7

LISTA
cheltuielilor eligibile aferente axei prioritare 7 "Asistenţã tehnicã"

1. Cheltuieli cu personalul
1.1. Salarii şi asimilate:
a) salarii
b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare, sporuri (conform legislaţiei în vigoare)
1.2. Contribuţii sociale aferente remuneraţiilor, cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori):
a) contribuţii de asigurãri sociale de stat
b) contribuţii de asigurãri de şomaj
c) contribuţii de asigurãri sociale de sãnãtate
d) contribuţii de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale
e) alte contribuţii
1.3. Sporuri pentru complexitatea muncii (pentru audit/control financiar preventiv propriu)
2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna
2.1. Transport de persoane (personal propriu, alte persoane)
2.2. Transport de materiale şi echipamente
2.3. Cazare
2.4. Diurnã
3. Cheltuieli aferente managementului de program
3.1. Multiplicare
3.2. Traducere şi interpretare
3.3. Servicii de sonorizare
3.4. Prelucrarea datelor
3.5. Conectarea la reţele informatice
3.6. Întreţinerea, actualizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor informatice
3.7. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã
3.8. Achiziţionarea de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate, în format tipãrit şi/sau electronic
3.9. Abonamente la publicaţii de specialitate
3.10. Concesiuni, brevete, licenţe, mãrci comerciale, drepturi şi active similare
3.11. Materiale consumabile:
a) cheltuieli cu materialele auxiliare
b) cheltuieli cu combustibilul
c) cheltuieli cu materialele pentru ambalat
d) cheltuieli cu piesele de schimb
e) cheltuieli cu hrana
f) cheltuieli cu alte materiale consumabile
3.12. Materiale de natura obiectelor de inventar:
- biroticã, papetãrie
3.13. Studii, analize, rapoarte şi strategii
4. Cheltuieli financiare şi juridice
4.1. Asigurarea medicalã pentru cãlãtoriile în strãinãtate
4.2. Cheltuieli aferente deschiderii, administrãrii şi operãrii conturilor dedicate proiectelor
4.3. Consultanţã şi expertizã tehnicã, financiarã, contabilã şi juridicã
4.4. Servicii de evaluare
4.5. taxe notariale
4.6. Audit
5. Cheltuieli pentru închirieri, amortizãri şi leasing
5.1. Închiriere (locaţii, bunuri):
a) închiriere sedii administrative şi/sau operative, inclusiv depozite
b) închiriere spaţii pentru desfãşurarea diverselor activitãţi ale operaţiunii
c) închiriere echipamente
d) închiriere vehicule
e) închiriere diverse bunuri
5.2. Amortizare active
5.3. Rate de leasing plãtite de utilizatorul de leasing pentru:
a) echipamente
b) vehicule
c) diverse bunuri
6. Cheltuieli generale de administraţie
6.1. Salarii şi asimilate acestora aferente personalului administrativ şi personalului auxiliar
6.1.1. Salarii şi asimilate acestora:
a) salarii
b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare, sporuri (conform legislaţiei în vigoare)
6.1.2. Contribuţii sociale aferente remuneraţiilor, cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori):
a) contribuţii de asigurãri sociale de stat
b) contribuţii de asigurãri de şomaj
c) contribuţii de asigurãri sociale de sãnãtate
d) contribuţii de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale
e) alte contribuţii
6.2. Utilitãţi:
a) apã şi canalizare
b) servicii de salubrizare
c) energie electricã
d) energie termicã şi/sau gaze naturale
e) telefoane, fax, internet, acces la baze de date
f) servicii poştale
g) servicii de curierat
6.3. Servicii de administrare a clãdirilor:
a) întreţinere curentã
b) asigurarea securitãţii clãdirilor
c) salubrizare şi igienizare
6.4. Servicii de instalare, întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport:
a) instalare echipamente
b) întreţinere echipamente
c) reparaţii echipamente
d) întreţinere mijloace de transport
e) reparare mijloace de transport
6.5. Arhivarea documentelor
7. Cheltuieli de informare şi publicitate
7.1. Cheltuieli de informare şi publicitate pentru program:
a) producţia materialelor publicitare şi de informare
b) tipãrirea/multiplicarea, producţia materialelor publicitare şi de informare
c) difuzarea materialelor publicitare şi de informare
d) dezvoltare/adaptare pagini web
e) producţie, tipãrire/multiplicare şi distribuţie de materiale promoţionale
f) închirierea spaţiului de antenã privind organizarea de evenimente, conferinţe, workshop-uri, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare (difuzarea şi producţia spoturilor publicitare radio şi TV)
g) publicitate prin intermediul presei
7.2. Cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect
8. Cheltuieli aferente organizãrii de evenimente
9. Cheltuieli pentru instruirea personalului din Autoritatea de management/organismele intermediare şi a potenţialilor beneficiari
10. Cheltuieli de tip FEDR
10.1. Reabilitarea/Modernizarea clãdirilor
10.2. Echipamente:
a) echipamente de calcul şi echipamente periferice de calcul
b) cablare reţea internã
c) achiziţionarea şi instalarea de sisteme şi echipamente pentru persoane cu dizabilitãţi
10.3. Mobilier, aparaturã biroticã, echipamente de protecţie a valorilor materiale şi a informaţiei
10.4. Reabilitarea/Modernizarea utilitãţilor:
a) alimentare cu apã, canalizare
b) alimentare cu gaze naturale
c) agent termic
d) cãi de acces
e) facilitãţi de acces pentru persoane cu dizabilitãţi
f) energie electricã

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016