Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.142 din 10 august 2010  pentru aprobarea procedurii privind marcarea bauturilor alcoolice si a produselor din tutun comercializate in regim duty-free    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.142 din 10 august 2010 pentru aprobarea procedurii privind marcarea bauturilor alcoolice si a produselor din tutun comercializate in regim duty-free

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 17 august 2010
ORDIN nr. 2.142 din 10 august 2010
pentru aprobarea procedurii privind marcarea bãuturilor alcoolice şi a produselor din tutun comercializate în regim duty-free
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 17 august 2010


Având în vedere prevederile <>art. 9^3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 104/2002 privind comercializarea mãrfurilor în regim duty-free, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Comercializarea în regim duty-free a bãuturilor distilate, rachiurilor, lichiorurilor şi a altor bãuturi spirtoase, precum şi a produselor din tutun se va face numai dupã marcarea specificã.
(2) Operatorul economic autorizat sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free are obligaţia sã asigure ca timbrele sã fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, respectiv pe pachet, cutie ori sticlã.
(3) Produsele accizabile marcate cu timbre deteriorate ori altfel decât s-a prevãzut la alin. (2) vor fi considerate ca nemarcate, fapta urmând a fi sancţionatã conform prevederilor legale.
ART. 2
Timbrele sunt inscripţionate cu urmãtoarele elemente:
a) inscripţia "EXPORT";
b) denumirea operatorului economic cu drept de timbrare şi codul unic de înregistrare;
c) seria şi numãrul care identificã în mod unic timbrul.
ART. 3
(1) Nota de comandã, întocmitã în 3 exemplare, aferentã timbrelor necesare pentru marcarea bãuturilor distilate, rachiurilor, lichiorurilor şi altor bãuturi spirtoase, precum şi a produselor din tutun, destinate comercializãrii în regim duty-free, întocmitã pentru eliberarea timbrelor, se depune la Direcţia de autorizãri din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
(2) Modelul notei de comandã este prevãzut în anexa nr. 1.
(3) În cazul operatorilor economici autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free, fiecare notã de comandã se aprobã - total sau parţial - de cãtre autoritatea menţionatã la alin. (1), în funcţie de:
a) datele din situaţia lunarã privind evidenţa achiziţionãrii, utilizãrii şi returnãrii timbrelor, prezentatã de solicitant la autoritatea vamalã competentã cu aprobarea notelor de comandã de timbre, potrivit alin. (8);
b) vânzãrile de produse accizabile timbrate, efectuate în ultimele 6 luni faţã de data solicitãrii unei noi note de comandã.
(4) În situaţia în care în decursul unei luni se solicitã o cantitate de timbre mai mare decât media lunarã a vânzãrilor din ultimele 6 luni, se va depune un memoriu justificativ în care vor fi explicate motivele care au generat necesitãţile suplimentare.
(5) Notele de comandã se aprobã în termen de 7 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la Direcţia de autorizãri din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor. Dupã aprobare, cele 3 exemplare ale notelor de comandã au urmãtoarele destinaţii: primul exemplar se pãstreazã de cãtre solicitant, al doilea exemplar se transmite Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. şi al treilea exemplar se pãstreazã de cãtre autoritatea vamalã care aprobã notele de comandã.
(6) Operatorii economici autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free au obligaţia utilizãrii timbrelor aprobate prin notele de comandã în termen de 6 luni consecutive de la eliberarea acestora de cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. Dupã expirarea acestui termen timbrele neutilizate vor fi restituite Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A., în vederea distrugerii, operaţiune care se va desfãşura pe cheltuiala operatorului economic cu drept de timbrare.
(7) În sensul prevederilor alin. (6), prin utilizarea timbrelor se înţelege aplicarea efectivã a acestora pe ambalajul produsului accizabil, în condiţiile art. 1 alin. (2).
(8) Operatorii economici autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free sunt obligaţi sã prezinte lunar, pânã la data de 15 inclusiv a fiecãrei luni, autoritãţii vamale evidenţa privind timbrele utilizate în luna anterioarã celei pentru care se face raportarea, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2.
(9) Operatorii economici autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free vor ţine o evidenţã distinctã a timbrelor distruse, precum şi a celor deteriorate, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(10) În cazul timbrelor pierdute sau sustrase, operatorii economici autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free au obligaţia ca, în termen de 15 zile de la înregistrarea declaraţiei, procesului-verbal de constatare sau a sesizãrii scrise a persoanei care a constatat dispariţia timbrelor, sã anunţe autoritatea vamalã.
ART. 4
(1) Dupã aprobarea notelor de comandã de timbre de cãtre Direcţia de autorizãri din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, exemplarul 2 al notei de comandã se va transmite de cãtre operatorul economic cu drept de marcare cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã"- S.A. şi va fi însoţit de dovada achitãrii contravalorii timbrelor comandate în contul acestei companii.
(2) Eliberarea timbrelor se face de cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A.
(3) Timbrele se realizeazã de cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. prin emisiuni identificate printr-un cod şi o serie de emisiune aprobate de cãtre direcţia specializatã cu atribuţii de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(4) Termenul de executare a comenzilor de cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. este de 15 zile lucrãtoare de la data primirii şi înregistrãrii notelor de comandã aprobate de autoritatea vamalã.
(5) Pânã la eliberarea timbrelor cãtre beneficiari, acestea se depoziteazã la Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A., în condiţii de deplinã securitate.
ART. 5
(1) Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. va asigura periodic instruiri ale personalului desemnat din cadrul Direcţiei de autorizãri din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi Direcţiei pentru Accize şi Operaţiuni Vamale a Municipiului Bucureşti, precum şi dotarea acestora cu instrumentele şi materialele necesare în vederea verificãrii autenticitãţii şi controlului timbrelor.
(2) Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. va asigura, la cererea autoritãţii vamale, expertizarea timbrelor, în vederea verificãrii autenticitãţii acestora.
ART. 6
Pentru produsele supuse marcãrii destinate comercializãrii în magazinele duty-free, provenite din producţia internã şi din achiziţii intracomunitare, aplicarea timbrelor se face de cãtre operatorii autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free, înainte de punerea mãrfurilor la raft în magazinele autorizate în vederea comercializãrii.
ART. 7
Pentru produsele supuse marcãrii destinate comercializãrii în magazinele duty-free, provenite din ţãri terţe, aplicarea timbrelor se face de cãtre furnizor. În cazul în care furnizorul nu aplicã timbrele, acestea se aplicã de cãtre operatorii economici autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free, înainte de momentul în care produsele sunt puse în liberã circulaţie, în conformitate cu art. 79 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/1992 de instituire a Codului vamal comunitar.
ART. 8
În situaţia prevãzutã la art. 7 expedierea timbrelor se face în maximum 15 zile de la executarea comenzii de cãtre unitatea autorizatã cu tipãrirea.
ART. 9
Dupã expirarea termenului de 15 zile, operatorii economici autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free sunt obligaţi sã returneze unitãţii specializate autorizate cu tipãrirea, în vederea distrugerii, timbrele neexpediate şi/sau neutilizate în termen.
ART. 10
În cazul produselor provenite din ţãri terţe, expedierea timbrelor cãtre furnizori se face numai ca bagaj neînsoţit, cu depunerea în vamã a documentului vamal de export temporar. Documentul vamal de export temporar trebuie sã fie însoţit de:
a) documentul de transport internaţional, din care sã rezulte cã destinatarul este furnizorul mãrfurilor ce urmeazã a fi importate;
b) o copie a contractului încheiat între operatorii economici autorizaţi sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free şi furnizor;
c) o copie a autorizaţiei de duty-free.
ART. 11
Cu ocazia importului, odatã cu documentul vamal de import se depune un document vamal de reimport, pentru timbrele aplicate, în vederea încheierii regimului acordat la scoaterea temporarã din ţarã a acestora.
ART. 12
În mãsura în care prevederile prezentului ordin vor impune instrucţiuni de aplicare, acestea vor fi emise de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
ART. 13
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 14
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 10 august 2010.
Nr. 2.142.


ANEXA 1

NOTA DE COMANDÃ
nr. ............. pentru timbre din ...................
(ziua) (luna) (anul)

Denumirea operatorului economic autorizat sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free .............
Codul de identificare fiscalã ............................
Sediul: ..................................................
Judeţul ............ sectorul ....... localitatea ........
Str. .......................... nr. ......................
Bl. ......... sc. ....... et. .......... ap. .............
Cod poştal ...............................................
Telefon/fax ..............................................


┌──────────┬───────────┬─────────────┬────────┬───────────────┬────────────────┐
│ Tipul de │Cantitatea │Preţul unitar│Valoarea│Valoarea T.V.A.│Valoarea totalã │
│ produs │de timbre │(fãrã T.V.A.)│ │ │ │
│ │ - buc. - │ - lei - │ - lei -│ - lei - │ - lei - │
├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤
├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤
├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤
├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤
├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤
├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │
└──────────┴───────────┴─────────────┴────────┴───────────────┴────────────────┘


Numele şi prenumele .................................
Semnãtura şi ştampila solicitantului ................

Data aprobãrii comenzii .........................
Numãrul timbrelor aprobate .....................
Modalitatea de platã ............................
Conducãtorul autoritãţii vamale
Numele şi prenumele .............................
Semnãtura şi ştampila ...........................


ANEXA 2

EVIDENŢA
achiziţionãrii, utilizãrii şi returnãrii timbrelor
în luna ....... anul .......

Denumirea operatorului economic autorizat sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free .........
Codul de identificare fiscalã ...........................
Sediul: .................................................
Judeţul ........ sectorul ....... localitatea ...........
Str. ....... nr. ..... bl. ... sc. ... et. .... ap. .....
Cod poştal ...........................
Telefon/fax ..........................


┌────┬─────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ │ Numãrul │
│crt.│ │de timbre │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1 │Stoc la începutul lunii │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2 │Cumpãrãri în cursul lunii │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3 │TOTAL (rd. 1 + rd. 2) │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 4 │Timbre utilizate │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 5 │Timbre deteriorate │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 6 │TOTAL timbre utilizate (rd. 4 + rd. 5) │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 7 │Stoc la sfârşitul lunii (rd. 3 - rd. 6) │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────┴─────────────┘



Certificatã de conducerea operatorului economic

Data ................
Numele şi prenumele
.....................
Semnãtura şi ştampila
.....................

Verificat de autoritatea vamalã
Data .....................


ANEXA 3

EVIDENŢA
timbrelor distruse şi a celor deteriorate
în luna ....... anul ......

Denumirea operatorului economic autorizat sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free: ...........

Codul de identificare fiscalã ...................
Sediul: .........................................
Judeţul ...... sectorul ..... localitatea .......
Str. ................ nr. .......................
Bl. ...... sc. ........ et. ..... ap. ...........
Cod poştal ...............
Telefon/fax .....................


┌───────┬───────────────────────────────┬────────────────────────┐
│Nr. │ Cauzele deteriorãrii │ Numãrul de timbre │
│crt. │ │ │
├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤
├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤
├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤
├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤
├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤
├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤
│TOTAL: │ X │ │
└───────┴───────────────────────────────┴────────────────────────┘

Certificatã de conducerea operatorului economic
Data .................................
Numele şi prenumele ..................
Semnãtura şi ştampila ................

Autoritatea vamalã
Verificat de ......................
Semnãtura .........................
Data ..............................


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016