Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.133 din 8 decembrie 2005  pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.133 din 8 decembrie 2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.160 din 21 decembrie 2005


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Frana de serviciu │
├─────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
│Categoria vehiculului rutier │Dezechilibrul maxim admisibil (%) │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Toate categoriile │ 20 │
└─────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘



Tabelul 4 - Valori maxime admisibile ale dezechilibrului dintre forţele de franare la rotile aceleiaşi punti pentru frana de stationare


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Frana de stationare │
├──────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Dezechilibrul maxim admisibil (%) │
│Categoria vehiculului ├───────────────────────────┬───────────────────────────┤
│ rutier │dacã frana de stationare nu│ dacã frana de stationare │
│ │este şi frana de securitate│este şi frana de securitate│
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Toate categoriile │ 50 │ 20 │
└──────────────────────┴───────────────────────────┴───────────────────────────┘



În cazul autovehiculelor cu viteza maxima constructivã de cel mult 25 km/h, al tractoarelor, autoremorcherelor, vehiculelor speciale şi vehiculelor specializate ale cãror caracteristici constructive nu permit verificarea eficacitatii sistemului de franare pe standul de franare cu role, aceasta verificare se va efectua prin probe functionale în parcurs, cu mãsurarea deceleratiei maxime la o franare brusca de la viteza de 30 km/h (sau, dupã caz, de la viteza maxima constructivã) în cazul franei de serviciu şi 15 km/h în cazul franei de stationare. Valorile deceleratiei maxime mãsurate trebuie sa respecte urmãtoarele condiţii:


┌──────────────────────┬────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ │ Frana de serviciu │ Frana de │
│ │ │ stationare │
│ Categoria ├────────────────────┬───────────────┼──────────────────┤
│ vehiculului rutier │efortul de actionare│valoarea minima│ valoarea minima │
│ │ la pedala de frana │a deceleratiei │ a deceleratiei │
│ │ maxim admisibil │maxime mãsurate│ maxime mãsurate │
│ │ (daN) │ (m/sp). │ (m/sp) │
├──────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼──────────────────┤
│Autoremorchere, │ 50 │ 5 │ 1,8 │
│autospecializate şi │ │ │ (2,2)*) │
│autospeciale │ │ │ │
├──────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼──────────────────┤
│Tractoare │ 60/40**) │ 2 │ 1,8 │
├──────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼──────────────────┤
│Autovehicule cu viteza│ │ │ │
│maxima constructivã de│ - │ 3 │ 1,8 │
│cel mult 25 km/h │ │ │ │
└──────────────────────┴────────────────────┴───────────────┴──────────────────┘



--------
*) Dacã frana de stationare este şi frana de securitate.
**) Dacã actionarea este cu maneta.


ANEXA 12
la reglementãri

CONDIŢII
privind culoarea luminilor la elementele instalaţiei electrice
de iluminare şi semnalizare

Fata:
- Faruri - lumina alba sau galbena (numai pentru mopede, motociclete şi tractoare)
- Faruri de ceata - lumina alba sau galbena
- Faruri pentru circulaţia de zi - lumina alba
- Lampi indicatoare de direcţie - lumina galbena intermitenta
- Lampi de poziţie, de gabarit, de parcare - lumina alba
- Catadioptri netriunghiulari - culoare alba
Spate:
- Lampi de poziţie, de franare, de gabarit, de ceata, de parcare - lumina roşie
- Lampi indicatoare de direcţie - lumina galbena intermitenta
- Lampi (faruri) de mers înapoi, lampi de iluminare a placii cu numãrul de înmatriculare - lumina alba
- Catadioptri netriunghiulari (autovehicule), triunghiulari (remorci) - culoare roşie
Lateral:
- Lampi de poziţie - lumina galbena
- Lampi indicatoare de direcţie - lumina galbena intermitenta
- Catadioptri netriunghiulari - culoare galbena
Echipamentele trebuie amplasate şi reglate astfel încât sa nu îi deranjeze pe ceilalţi participanţi la trafic şi sa nu se influenteze reciproc, chiar dacã sunt încorporate în aceeaşi carcasa.
Echipamentele perechi trebuie amplasate la aceeaşi înãlţime deasupra caii de rulare şi simetric fata de axa longitudinala a vehiculului (cu excepţia vehiculelor asimetrice), sa aibã aceeaşi culoare şi sa se aprinda concomitent (cu excepţia lampilor indicatoare de direcţie).
Farurile şi lampile din fata trebuie sa se aprinda numai concomitent cu lampile din spate, cu excepţia lampilor de parcare şi a farurilor de lucru de la tractoare, autospeciale şi utilaje pentru lucrãri.
Toate tipurile de faruri trebuie prevãzute cu dispozitive pentru reglajul de orientare, iar farurile cu lumina de intalnire, atunci când este cazul, şi cu dispozitive de reglare pe verticala în funcţie de încãrcarea autovehiculului.


ANEXA 13
la reglementãri

VERIFICAREA EMISIILOR POLUANTE

Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin scanteie (benzina)
A) Atunci când emisiile nu sunt limitate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
1. inspecţia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica dacã acesta este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati;
2. inspecţia vizuala a oricãrui echipament de reglare a emisiilor instalat de cãtre constructor, pentru a se verifica dacã acesta este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati.
Dupã aducerea motorului la parametrii normali de funcţionare, ţinând cont de recomandãrile constructorului, se mãsoarã concentratia emisiilor de monoxid de carbon (CO), cu motorul la mers în gol incet, cu ambreiajul decuplat.
Conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depãşeascã urmãtoarele valori:
i) pentru autovehiculele fabricate pana în anul 1986 inclusiv: CO(cor): 4,5% în vol.;
ii) pentru autovehiculele fabricate începând cu anul 1987: CO(cor): 3,5% în vol.
B) Atunci când emisiile sunt controlate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
1. inspecţia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica dacã acesta este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati;
2. inspecţia vizuala a oricãrui echipament de reglare a emisiilor instalat de cãtre constructor, pentru a se verifica dacã el este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati;
3. determinarea eficacitatii sistemului de reglare a emisiilor prin mãsurarea valorii lambda şi a conţinutului de CO din gazele de evacuare, conform dispoziţiilor pct. 4 sau procedurilor propuse de constructor şi agreate la omologarea de tip. Pentru fiecare din teste, motorul este adus la parametrii normali de funcţionare, conform recomandãrilor constructorului vehiculului.
4. Emisii la ieşirea din teava de evacuare - valori limita
Conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depãşeascã urmãtoarele valori:
i) masurari efectuate la turatia de mers în gol incet, cu ambreiajul decuplat: conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depãşeascã valoarea CO(cor): 0,5% în vol.; el nu trebuie sa depãşeascã valoarea CO(cor): 0,3% în vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limita indicate la linia A sau B a tabelului din secţiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE , modificatã prin Directiva 98/69/CE sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale uşoare EURO 3 sau EURO 4);
ii) masurari efectuate cu motorul la turatia de cel puţin 2000 min^-1 cu ambreiajul decuplat: conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depãşeascã valoarea CO(cor): 0,3% în vol.; el nu trebuie sa depãşeascã valoarea CO(cor): 0,2% în vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limita indicate la linia A sau B a tabelului din secţiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE , modificatã prin Directiva 98/69/CE sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale uşoare EURO 3 sau EURO 4);
Lambda: 1±0,03 sau conform specificatiilor constructorului;
Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin comprimare (Diesel)
a) mãsurarea opacitatii fumului în accelerare libera, de la turatia de mers în gol incet la turatia de întrerupere a alimentarii, cu ambreiajul decuplat şi comanda cutiei de viteze la punctul mort;
b) aducerea motorului la parametrii normali de funcţionare a autovehiculului:
1. autovehiculele pot fi controlate cu respectarea, din motive de securitate, cel puţin a condiţiei ca motorul sa fie cald şi într-o stare mecanicã satisfãcãtoare;
2. sub rezerva dispoziţiilor de la pct. d) 3, nici un autovehicul nu poate fi respins fãrã a fi fost respectate urmãtoarele condiţii:
i) motorul trebuie sa fie cald: altfel spus, temperatura uleiului motorului masurata de o sonda în tubul jojei trebuie sa fie de cel puţin 80°C sau sa corespundã temperaturii de funcţionare normale, dacã aceasta este inferioarã, sau temperatura blocului motor, masurata dupã nivelul radiatiei în infrarosu trebuie sa atinga o valoare echivalenta. Dacã, din cauza configuraţiei vehiculului, nu este posibil sa se procedeze în acest mod, temperatura normalã de funcţionare a motorului va putea fi stabilitã altfel, de exemplu pe baza functionarii ventilatorului de rãcire;
ii) sistemul de evacuare trebuie curatat prin 3 accelerari libere sau printr-un mijloc echivalent.
c) Procedura de încercare
1. inspecţia vizuala a oricãrui echipament de reglare a emisiilor instalat de constructor, pentru a se verifica dacã este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati;
2. motorul, şi, dacã este cazul, turbocompresorul, trebuie sa funcţioneze la turatia de mers în gol incet înainte de începerea fiecãrui ciclu de accelerare libera. Pentru motoarele autovehiculelor grele, aceasta înseamnã a se aştepta cel puţin 10 s dupã eliberarea comenzii de accelerare;
3. la începerea fiecãrui ciclu de accelerare libera pedala de accelerare trebuie apasata rapid şi progresiv (în mai puţin de o secunda), dar nu brutal, astfel încât sa se obţinã debitul maxim al pompei de injecţie şi sa se atinga turatia de întrerupere a alimentarii, respectându-se valoarea specificatã a timpului de baza;
4. la fiecare ciclu de accelerare libera motorul trebuie ca, înainte sa fie eliberata comanda, sa atinga turatia de întrerupere a alimentarii sau, în cazul automobilelor cu transmisie automatã, turatia indicatã de constructor ori, dacã aceasta nu este cunoscutã, doua treimi din turatia de întrerupere a alimentarii. Aceasta se poate asigura, de exemplu prin supravegherea regimului motorului sau lãsând sa treacã un timp suficient între momentul de actionare şi cel de eliberare a pedalei de acceleratie, adicã cel puţin 2 s pentru autovehiculele destinate transportului de persoane, care au, în afarã locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune şi pentru autovehiculele destinate transportului de mãrfuri având o masa maxima tehnic admisibilã mai mare de 3500 kg.
d) Valori limita
1. nivelul opacitatii nu trebuie sa depãşeascã valorile limita ale indicelui de opacitate (coeficientului de absorbţie), care sunt urmãtoarele:
Indice de opacitate (coeficient de absorbţie) maxim pentru:
- motoare Diesel cu aspiratie naturala: 2,5 m^-1;
- motoare Diesel cu turbocompresor: 3 m^-1;
- o limita de 1,5 m^-1 se aplica urmãtoarelor vehicule omologate conform valorilor limita indicate:
a) la linia B a tabelului din secţiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE , modificatã prin Directiva 98/69/CE (autovehicule comerciale uşoare cu motor Diesel EURO 4);
b) la linia B1 a tabelelor din secţiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE , modificatã prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 4);
c) la linia B2 a tabelelor din secţiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE , modificatã prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 5);
d) la linia C a tabelelor din secţiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE , modificatã prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele EEV);
sau conform valorilor limita ce figureazã într-o modificare ulterioara a Directivei 70/220/CEE , modificatã prin Directiva 98/69/CE , sau conform valorilor limita care figureazã într-o modificare ulterioara a Directivei 88/77/CEE , modificatã prin directiva 1999/96/CE .
2. autovehiculele nu trebuie respinse decât dacã media aritmetica a valorilor mãsurate în cel puţin ultimele trei cicluri de accelerare libera depãşeşte valoarea limita, cu condiţia sa nu se înregistreze diferenţe semnificative între turatiile minime mãsurate la ciclurile de accelerare sau între turatiile maxime mãsurate la ciclurile de accelerare. Aceasta medie poate fi calculatã ignorand valorile observate care se indeparteaza cu mult fata de media masurata sau poate fi obţinutã prin un alt mod de calcul statistic care tine cont de dispersia valorilor mãsurate.
3. pentru a evita efectuarea de încercãri inutile, prin derogare de la dispoziţiile lit. d) 2), sunt admise autovehiculele pentru care valorile mãsurate în mai puţin de 3 cicluri de accelerare libera sau dupã ciclurile de curatare vizate la lit. b) 2. ii) (sau aplicarea unui procedeu echivalent) sunt mai mici cu 0,5 m^-1 fata de valorile limita precizate la lit. d) 1.


ANEXA 14
la reglementãri

CONDIŢII
privind echiparea vehiculelor rutiere cu cale de blocare

Vehiculele trebuie prevãzute cu cale de blocare a rotilor, amplasate într-un loc uşor accesibil pe vehicul, dupã cum urmeazã:
a) o cala de blocare pentru:
- autovehicule cu o masa totalã maxima autorizata de peste 3,5 tone;
- remorci cu doua axe, cu excepţia semiremorcilor cu sa, cu o masa totalã maxima autorizata de peste 0,75 tone.
b) doua cale de blocare pentru:
- vehicule cu trei sau mai multe axe;
- semiremorci cu sa;
- remorci cu axa simpla sau dubla, având distanta dintre axe de cel mult 1,00 m, cu o masa totalã maxima autorizata de peste 0,75 tone;
- remorci cu doua axe, cu o masa totalã maxima autorizata de peste 7,5 tone.


ANEXA 15
la reglementãri

I. CONDIŢII
privind echiparea vehiculelor rutiere cu plãci de identificare
reflectorizant-fluorescente

(1) Autovehiculele cu masa maxima tehnic admisibilã care depãşeşte 3,5 tone şi remorcile sau semiremorcile cu masa maxima tehnic admisibilã mai mica sau egala cu 10 tone şi a cãror lungime depãşeşte 8 m ori remorcile sau semiremorcile având o masa maxima tehnic admisibilã mai mare de 10 tone trebuie sa fie echipate cu plãci de identificare spate reflectorizant fluorescente conform cerinţelor precizate prin prezentele reglementãri.
(2) Plãcile de identificare trebuie sa fie omologate, iar montarea lor pe vehicul trebuie sa respecte legislaţia în vigoare. Pentru autovehicule, aceste plãci de identificare sunt dreptunghiulare şi compuse din elemente reflectorizante de culoare galbena şi fluorescente de culoare roşie, înclinate şi descendente cãtre exteriorul vehiculului. Pentru remorci şi semiremorci ele sunt compuse dintr-un fond reflectorizant galben şi o bordura fluorescenta roşie.
(3) Vehiculele lente trebuie sa fie echipate cu plãci de identificare spate reflectorizant fluorescente conform cerinţelor precizate prin prezentele reglementãri. Se înţelege vehicule lente: autovehicule care au, prin construcţie, o viteza maxima care nu depãşeşte 30 km/h, precum şi remorcile acestora.
(4) Plãcile de identificare trebuie sa fie omologate, iar montarea lor pe vehicul trebuie sa respecte legislaţia în vigoare. Ele sunt triunghiulare şi compuse dintr-un fond fluorescent roşu şi o bordura reflectorizanta roşie.

Amplasarea placilor de identificare spate reflectorizant -
fluorescente dreptunghiulare pentru vehiculele grele şi lungi

AUTOVEHICULE

NOTA(CTCE)
Amplasarea placilor de identificare spate reflectorizant - fluorescente dreptunghiulare pentru vehiculele grele şi lungi la autovehicule, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1160 din 21.12.2005 la pagina 101 (a se vedea imaginea asociata).

(5) Placa de identificare trebuie montata cu cuvântul "TOP" înscris orizontal pe partea superioarã a placii (dacã exista acest marcaj). Plãcile de identificare trebuie montate pe o suprafata perpendiculara pe axa longitudinala a vehiculului (inclinarea unghiulara maxima nu va depãşi 5° pentru nici o parte a placii) şi simetric fata de aceasta; linia marginilor inferioare trebuie sa fie paralela la sol. Lungimea totalã a unei serii formatã din 1, 2 sau 4 plãci reflectorizant fluorescente este de minimum 1.130 mm şi maximum 2.300 mm.

REMORCI ŞI SEMIREMORCI

NOTA(CTCE)
Amplasarea placilor de identificare spate reflectorizant - fluorescente dreptunghiulare pentru vehiculele grele şi lungi la remorci şi semiremorci, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1160 din 21.12.2005 la pagina 102 (a se vedea imaginea asociata).

(6) Placa de identificare trebuie montata cu cuvântul "TOP" înscris orizontal pe partea superioarã a placii (dacã exista acest marcaj). Plãcile de identificare trebuie montate pe o suprafata perpendiculara pe axa longitudinala a vehiculului (inclinarea unghiulara maxima nu va depãşi 5° pentru nici o parte a placii) şi simetric fata de aceasta; linia marginilor inferioare trebuie sa fie paralela la sol. Lungimea totalã a unei serii formatã din 1, 2 sau 4 plãci reflectorizant fluorescente este de minimum 1.130 mm şi maximum 2.300 mm.


Amplasarea placilor de identificare spate reflectorizant - fluorescente
triunghiulare pentru remorci lente şi agricole, maşini autopropulsate
pentru lucrãri şi maşini pentru lucrãri

NOTA(CTCE)
Amplasarea placilor de identificare spate reflectorizant - fluorescente triunghiulare pentru remorci lente şi agricole, maşini autopropulsate pentru lucrãri şi maşini pentru lucrãri, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1160 din 21.12.2005 la pagina 102 (a se vedea imaginea asociata).

(7) Placa de identificare trebuie montata cu cuvântul "TOP" înscris orizontal pe partea superioarã a placii (dacã exista acest marcaj). Placa de identificare trebuie montata pe o suprafata perpendiculara pe axa longitudinala a vehiculului (inclinarea unghiulara maxima nu va depãşi 5 pentru nici o parte a placii), iar marginea sa inferioarã trebuie sa fie paralela la sol.

II. CONDIŢII
privind echiparea vehiculelor rutiere cu marcaje reflectorizante
pentru contur

(1) Vehiculele pentru transport de mãrfuri cu masa maxima tehnica autorizata mai mare de 7.500 kg trebuie echipate cu marcaje reflectorizante pentru contur începând cu data de 01.04.2006.
(2) Recomandãri privind prescripţiile referitoare la forma şi la montajul marcajelor
1. Marcaje laterale şi spate constituite din benzi
1.1. Marcajele reflectorizante aplicate pe vehicule pot fi constituite dintr-un singur element sau din mai multe elemente, de preferinta continue, paralele sau cat mai apropiate de paralela cu solul.
Se aplica aceeaşi regula pentru autotractoare, semiremorci şi alte combinatii de vehicule. Trebuie sa se evite constituirea de ansambluri compuse din vehicule cu şi fãrã marcaje.
1.2. Montajul marcajelor trebuie sa identifice cat mai fidel intreaga lungime şi latime a vehiculului.
"Intreaga" înseamnã cel puţin 80% din lungime şi/sau latime.
1.3. În cazul benzilor discontinue, spaţiul care separa elementele distinctive trebuie sa fie cat mai scurt posibil şi nu trebuie sa depãşeascã 50% din lungimea celui mai scurt element.
1.4. Partea inferioarã a marcajelor reflectorizante trebuie sa fie la o înãlţime minima deasupra solului de cel puţin 250 mm şi o înãlţime maxima de 1.500 mm.
2. Marcaje şi grafici distinctive (publicitare)
2.1. Marcajele şi graficele distinctive reflectorizante nu trebuie sa fie plasate decât în interiorul marcajelor periferice laterale, cu condiţia ca ele sa nu diminueze vizibilitatea marcajelor laterale sau a dispozitivelor obligatorii de iluminare şi de semnalizare luminoasa. Marcajele şi graficele distinctive trebuie sa fie discrete.
2.2. Prin "discrete" se înţelege:
2.2.1. mai puţin de 15 litere/caractere;
2.2.2. înãlţimea literelor/caracterelor cuprinsã între 300 mm şi 1.000 mm;
2.2.3. o suprafata reflectorizanta totalã de cel mult 2,0 mp;
2.2.4. concizia mentiunilor, cum ar fi adresele şi numerele de telefon.


Exemple de marcaje reflectorizante constituite din benzi

NOTA(CTCE)
Exemple de marcaje reflectorizante constituite din benzi, se gãsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1160 din 21.12.2005 la pagina 104 (a se vedea imaginea asociata).


Exemple de marcaje periferice reflectorizante (cuprinzând marcaje
şi grafici distincte)

NOTA(CTCE)
Exemple de marcaje periferice reflectorizante (cuprinzând marcaje şi grafici distincte), se gãsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1160 din 21.12.2005 la pagina 104 (a se vedea imaginea asociata).


ANEXA 16
la reglementãri


CONTROLUL TEHNIC ÎN TRAFIC

La controlul tehnic în trafic se efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
- VERIFICÃRI REFERITOARE LA EFECTUAREA ULTIMEI INSPECŢII TEHNICE PERIODICE:
- statia la care s-a efectuat inspecţia tehnica periodicã;
- numãrul de ştampila a inspectorului tehnic;
- numãrul de înregistrare a inspecţiei tehnice periodice;
- data expirãrii inspecţiei tehnice periodice;
- termenul de valabilitate al inspecţiei tehnice periodice;
- aplicarea ecusonului de inspecţie tehnica periodicã;
- IDENTIFICAREA;
- MOTORUL ŞI TRANSMISIA:
● stare, fixare;
● etanseitate: sistem de alimentare cu benzina sau motorina, sistem de ungere, recircularea gazelor din carter, cutie viteze, diferential;
● adaptare instalatie cu GPL;
- SISTEMUL DE FRANARE:
● stare, fixare, etanseitate;
● eficacitate. Sistemul de franare de serviciu al vehiculului rutier trebuie sa aibã capacitatea de incetinire a acestuia şi de a asigura oprirea acestuia rapid, sigur şi eficace, indiferent de starea lui de încãrcare şi de inclinarea drumului. Sistemul de franare de stationare trebuie sa aibã capacitatea de a menţine vehiculul oprit, indiferent de starea lui de încãrcare şi de inclinarea drumului (dar nu mai mult de 18%);
- ROTILE:
● stare, fixare, montare, dimensiuni: jante, anvelope;
- DIRECŢIA ŞI PUNTEA FATA - SPATE:
● stare, fixare: volan, coloana de direcţie, mecanism de direcţie;
● jocuri: volan, coloana de direcţie, articulatii, leviere, bare;
● stare, fixare, funcţionare, etanseitate: servodirectie;
- SUSPENSIE:
● stare, etanseitate;
- INSTALATIA ELECTRICA DE ILUMINARE, SEMNALIZARE ŞI AUXILIARA:
● stare, fixare: elemente componente;
● funcţionare: elemente componente;
● verificare: lumini faruri;
- SASIU, CAROSERIE, CABINA:
- stare, fixare: caroserie, cabina, scaune, dispozitiv de cuplare, platforme, obloane, protap, ansamblu sa, bare antiimpanare;
- stare, fixare: parbriz, luneta, geamuri laterale, oglinzi;
- aspect exterior: caroserie, cabina;
- instalare aparat de control (tahograf);
- instalare limitator de viteza;
- dotare:
● centuri de siguranta;
● triunghi de presemnalizare;
● trusa medicalã:
● stingator de incendiu;
● iesiri de siguranta, ciocan pentru spargerea geamurilor, ideograme (numai pentru autovehicule de transport de persoane în comun);
● plãci de identificare spate reflectorizant fluorescente;
● marcaje reflectorizante pentru contur.
- EMISII POLUANTE:
● stare, fixare, etanseitate: sistem de evacuare a gazelor arse, sistem de reducere a emisiilor poluante;
● verificare: gaze evacuare mas, mas kat, mac;
- MODIFICÃRI:
- modificãri neomologate.
Criteriile de apreciere a defectiunilor şi operaţiunile corespunzãtoare sunt prevãzute în anexele nr. 1, 2 şi 2^1 la reglementãri.
Aparatura utilizata pentru controlul tehnic în trafic trebuie sa corespundã cerinţelor prevãzute la art. 10 din reglementãri.
Pentru vehiculele din clasa a III-a de inspecţie tehnica periodicã, controlul tehnic în trafic se face în conformitate cu prevederile Directivei 2000/30/CE , modificatã de Directiva 2003/26/CE .

Raportul de control tehnic în trafic este precizat în continuare:


┌──────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│Data efectuãrii verificãrii: │Identificarea vehiculului │
│Localitate: ├───────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│Judeţ: │Serie │ │ - │ │ │ │ │ │ │ │
│ │C.I.V.:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Vehicul nou [ ] ITP falsa [ ] │Seria certificatului de înmatriculare │
│ITP expiratã [ ] Lipsa acte [ ] │(CI) sau a dovezii de reţinere a CI: │
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│Statia la care s-a efectuat ITP: │Nr. înmatriculare: │
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│Nr. ştampila: │Serie caroserie/sasiu: │
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│Nr. înregistrare: │Categoria: │
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│Data expirãrii ITP: │Marca şi tipul: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────┬────────────────┤
│Serie folie securizare: │Anul fabricaţiei: │Km bord: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────┴────────────────┤
│Termenul de valabilitate al ITP │Tip motor: MAS MAS KAT MAC N MAC T │
𗈚 luni [ ] 1 an [ ] 2 ani [ ] │ [ ] [ ] [ ] [ ] │
├──────────────────────────────────+───────────────────────────────────────────┤
│Aplicare ecuson ITP: DA NU │Masa totalã maxima autorizata │
│ [ ] [ ] │≤ 3,5 t [ ] > 3,5 t [ ] │
├──────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤
│Valoare masurata noxe: │
│_______ % CO; n ≥ 2000 rot/min ________ % CO; lambda ________; k _______ m^-1;│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Menţiuni: │
├─────┬───────────────────────────────┐ ┌─────┬────────────────────────────────┤
│Nr. │ Denumirea ansamblurilor │ │Nr. │Denumirea ansamblurilor │
│crt. │ şi a lucrãrilor │ │crt. │şi a lucrãrilor
├─────┴───────────────────────────────┤ ├─────┴────────────────────────────────┤
│ IDENTIFICAREA │ │ INSTALATIA ELECTRICA DE ILUMINARE, │
├─────┬───────────────────────────────┤ │ SEMNALIZARE ŞI AUXILIARA │
󧓉.1 │NR. DE IDENTIFICARE: │ ├─────┬────────────────────────────────┤
│ │neconcordanta cu actele │ │ 13 │FUNCŢIONARE: dispozitivele de │
├─────┼───────────────────────────────┤ │ │iluminare, semnalizare, │
󧓉.2 │Alte probleme de identificare │ │ │stergator parbriz │
├─────┼───────────────────────────────┤ ├─────┼────────────────────────────────┤
│ 02 │MOTORUL ŞI TRANSMISIA │ │ 14 │STARE, FIXARE, FUNCŢIONARE: │
│ │ETANSEITATE: sistem │ │ │celelalte elemente componente │
│ │de alimentare cu benzina sau │ ├─────┼────────────────────────────────┤
│ │motorina, sistem de ungere, │ │ 15 │VERIFICARE: lumini faruri │
│ │sistem recirculare gaze carter,│ ├─────┴────────────────────────────────┤
│ │comanda ambreiaj, carcasa cutie│ │ SASIU, CAROSERIE, CABINA │
│ │viteze, punti │ ├─────┬────────────────────────────────┤
├─────┼───────────────────────────────┤ │ 16 │STARE: caroserie-elemente de │
│ 03 │STARE, FIXARE: anexe pe motor, │ │ │rezistenta │
│ │instalatie alimentare cu GPL, │ ├─────┼────────────────────────────────┤
│ │arbore cardanic, comanda dubla │ │ 17 │STARE, FIXARE: sasiu, caroserie,│
├─────┴───────────────────────────────┤ │ │cabina, scaune, dispozitiv de │
│ SISTEMUL DE FRANARE │ │ │remorcare, platforme, ansamblu │
├─────┬───────────────────────────────┤ │ │sa, bare antiimpanare │
│ 04 │EFICACITATE │ ├─────┼────────────────────────────────┤
├─────┼───────────────────────────────┤ │ 18 │STARE, FIXARE: parbriz, luneta, │
│ 05 │STARE, FIXARE, ETANSEITATE │ │ │geamuri laterale, oglinzi │
├─────┴───────────────────────────────┤ │ │retrovizoare │
│ ROTILE │ ├─────┼────────────────────────────────┤
├─────┬───────────────────────────────┤ │ 19 │ASPECT EXTERIOR: caroserie, │
│ 06 │JOCURI: rulmenti roti │ │ │cabina, platforma, obloane │
├─────┼───────────────────────────────┤ │ │laterale │
│ 07 │STARE, FIXARE, MONTARE, │ ├─────┼────────────────────────────────┤
│ │DIMENSIUNI: jante │ │ 20 │INSTALARE: tahograf │
├─────┼───────────────────────────────┤ ├─────┼────────────────────────────────┤
│ 08 │STARE, MONTARE, UZURA, │ │ 21 │INSTALARE: limitator de viteza │
│ │DIMENSIUNI: pneuri │ ├─────┼────────────────────────────────┤
├─────┴───────────────────────────────┤ │ 22 │DOTARE: centuri siguranta, │
│ DIRECŢIA ŞI PUNTEA FATA - SPATE │ │ │triunghi presemnalizare, trusa │
├─────┬───────────────────────────────┤ │ │medicalã, stingator incendiu, │
│ 09 │STARE, FIXARE: volan, coloana │ │ │iesiri de siguranta, ciocan │
│ │de direcţie, leviere, bare, │ │ │spart geamuri, ideograme, plãci │
│ │pivoti, punte, mecanism │ │ │identificare spate, marcaje │
│ │direcţie │ │ │reflectorizante pentru contur │
├─────┼───────────────────────────────┤ ├─────┴────────────────────────────────┤
│ 10 │JOCURI: volan, coloana de │ │ EMISII POLUANTE │
│ │direcţie, articulatii, leviere,│ ├─────┬────────────────────────────────┤
│ │bare, pivoti, mecanism direcţie│ │ 23 │STARE, FIXARE, ETANSEITATE: │
├─────┼───────────────────────────────┤ │ │sistem de evacuare a gazelor │
│ 11 │STARE, FIXARE, FUNCŢIONARE: │ │ │arse │
│ │servodirectie │ ├─────┼────────────────────────────────┤
├─────┴───────────────────────────────┤ │ 24 │VERIFICARE: gaze evacuare mas, │
│ SUSPENSIA │ │ │gaze evacuare mac │
├─────┬───────────────────────────────┤ ├─────┴────────────────────────────────┤
│ 12 │STARE, ETANSEITATE: elemente │ │ MODIFICÃRI │
│ │componente │ ├─────┬────────────────────────────────┤
│ │ │ │ 25 │MODIFICÃRI NEOMOLOGATE │
└─────┴───────────────────────────────┘ └─────┴────────────────────────────────┘




ANEXA 17
la reglementãri

CALIFICÃRI ADMISE PENTRU ATESTAREA CA INSPECTOR TEHNIC


INGINERI
┌───────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Clasificare│ Calificare │
│ COR │ │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214506 │inginer aviatie │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251502 │inginer de cercetare de aeronave │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251532 │inginer de cercetare în autovehicule rutiere │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251529 │inginer de cercetare în construcţii de maşini agricole │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251541 │inginer de cercetare în creaţia tehnica în construcţia de maşini │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251311 │inginer de cercetare în electromecanica │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251517 │inginer de cercetare în maşini hidraulice şi pneumatice │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251514 │inginer de cercetare în maşini şi echipamente termice │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251544 │inginer de cercetare în maşini şi instalaţii mecanice │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251508 │inginer de cercetare în sisteme de propulsie │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 251526 │inginer de cercetare în tehnologia construcţiilor de maşini │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214417 │inginer de recepţie şi control aeronave │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214421 │inginer electromecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214503 │inginer electromecanic minier │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214510 │inginer maşini termice │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214511 │inginer maşini hidraulice şi pneumatice │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214508 │inginer maşini-unelte │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214504 │inginer material rulant cale feratã │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214501 │inginer mecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214519 │inginer mecanic maşini instalaţii miniere │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214515 │inginer mecanic utilaj tehnologic maşini agricole │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214517 │inginer mecanic utilaj tehnologic pentru construcţii │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214505 │inginer mecanicã agricolã │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214404 │inginer montaj │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214507 │inginer nave │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214540 │inginer pilot de încercare │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 122606 │inginer şef transporturi │
└───────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────┘

SUBINGINERI
┌───────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 214422 │subinginer electromecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214502 │subinginer mecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214527 │subinginer mecanic avioane şi motoare de aviatie │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214523 │subinginer mecanic material rulant de cale feratã │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214524 │subinginer mecanic mecanicã agricolã │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214520 │subinginer mecanic tehnologia construcţiilor de maşini │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214526 │subinginer mecanic utilaje pentru construcţii │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 214541 │subinginer proiectant mecanic │
└───────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────┘

MAIŞTRI
┌───────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 311401 │maistru aviatie │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311302 │maistru electromecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311503 │maistru întreţinere şi reparaţii maşini-unelte, utilitãţi, │
│ │service, prototipuri │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311505 │maistru lacatus mecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311508 │maistru mecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311523 │maistru mecanic maşini şi utilaje pentru construcţii │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311510 │maistru mecanicã agricolã │
└───────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────┘

TEHNICIENI
┌───────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 311404 │tehnician aviatie │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311305 │tehnician electromecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311525 │tehnician încercãri componente vehicule/grup │
│ │motopropulsor/optimizare energetica/sisteme de mãsurare │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311518 │tehnician maşini şi utilaje │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311519 │tehnician mecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311529 │tehnician mentenanta mecanicã echipamente industriale │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311527 │tehnician prestaţii vehicule │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311506 │tehnician proiectant mecanic │
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 311522 │tehnician tehnolog mecanic │
└───────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────┘



----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016