Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.117 din 23 mai 2011  pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.415/2009 privind aprobarea modelului si continutului unor documente si formulare utilizate in activitatea de inspectie fiscala la persoane fizice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.117 din 23 mai 2011 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.415/2009 privind aprobarea modelului si continutului unor documente si formulare utilizate in activitatea de inspectie fiscala la persoane fizice

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 15 iunie 2011
    Având în vedere prevederile art. 86, 109 şi ale art. 228 alin. (2) şi (2^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 1.415/2009 privind aprobarea modelului şi conţinutului unor documente şi formulare utilizate în activitatea de inspecţie fiscalã la persoane fizice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 din 26 august 2009, se modificã dupã cum urmeazã:
    - Anexele nr. 3a), 3b), 4a), 4b), 5a) şi 5b) se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-6.
    ART. II
    Direcţia generalã coordonare inspecţie fiscalã, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de tehnologia informaţiei vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. III
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. IV
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
                                 Sorin Blejnar


    Bucureşti, 23 mai 2011.
    Nr. 2.117.


    ANEXA 1
    [Anexa nr. 3a) la Ordinul nr. 1.415/2009]




Font 8*
┌───────┬─────────────────────────────────────────┬────────────────────┬─────────────────────────┐
│(Sigla)│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ│Data ...../..../....│Numãr de înregistrare │
│ │Direcţia .............................. │Nr. înregistrare ...│ca operator de date cu │
│ │ │ │caracter personal: ......│
└───────┴─────────────────────────────────────────┴────────────────────┴─────────────────────────┘



                              DECIZIE DE IMPUNERE
privind impozitul pe venit stabilit de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice
                    care realizeazã venituri impozabile din
               activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale

    1. Datele de identificare ale persoanei fizice
      1.1. Numele şi prenumele

                            Iniţiala
       Numele tatãlui Prenumele


    ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬───────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
    └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴───────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

       1.2 Cod numeric personal/Numãr de identificare fiscalã
      ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
      └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

     2. Cod de înregistrare fiscalã
    ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
    └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

    3. Date privind domiciliul persoanei fizice
    Judeţul ...., localitatea ....., sectorul ......, str. ....... nr. ...., bl. ...., sc. .., et. ..., ap. ..., cod poştal ....., telefon ....., fax ...., e-mail .....
    4. Date privind locul de desfãşurare a activitãţii
    Judeţul ....., localitatea ..........., sectorul ..., str. .... nr. ..., bl. .... , sc. ..., et. .., ap. ..., cod poştal ...., telefon ......, fax ....., e-mail ......
    5. Date privind creanţa fiscalã
    5.1. Rezultatele inspecţiei fiscale privind impozitul pe venit

    Anul verificat:
                   ┌─┬─┬─┬─┐
                   └─┴─┴─┴─┘






┌────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬──────┬────────────┬─────────┐
│Nr. │ Denumirea │Perioada verificatã(rd. 1)/│ │ │ │
│crt.│ obligaţiei fiscale │Perioada pentru calculul de│ Baza │ Valoarea │Cod cont │
│ │ │ accesorii (rd. 2, 3) │ de │obligaţiilor│ bugetar │
│ │ ├───────────┬───────────────┤calcul│ fiscale │ │
│ │ │De la data │ Pânã la data │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────┼────────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────────────────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────┼────────────┼─────────┤
│ 1. │Impozit pe venit │ zz.ll.aa │ zz.ll.aa │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────┼────────────┼─────────┤
│ 2. │Dobânzi/Majorãri de întârziere*) │ zz.ll.aa │ zz.ll.aa │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────┼────────────┼─────────┤
│ 3. │Penalitãţi de întârziere │ zz.ll.aa │ zz.ll.aa │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────┴───────────┴───────────────┴──────┴────────────┴─────────┘



----------
    * Se va înscrie valoarea cumulatã a majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã.

    5.2. Motivul de fapt .....................................................................................
    5.3. Temeiul de drept : act normativ: ..., articol: ....., paragraf: ......, punct: ...., literã: ....., alineat ......
    6. Data comunicãrii
    Data comunicãrii actului administrativ fiscal reprezintã:
    - data semnãrii de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - data înscrisã de poştã la remiterea "confirmãrii de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - data la care expirã termenul de 15 zile de la data afişãrii anunţului publicitar, în condiţiile art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    7. Termenul de platã
    Impozitul pe venit stabilit de inspecţia fiscalã, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plãtesc în funcţie de data comunicãrii prezentei, astfel:
    - pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 1 - 15 din lunã;
    - pânã la data de 20 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16 - 31 din lunã; 8. Dispoziţii finale
    La prezenta decizie de impunere se anexeazã Raportul de inspecţie fiscalã care, împreunã cu anexele, conţine ..... pagini.
    Penalitãţile de întârziere aferente obligaţiilor fiscale suplimentare pentru care cota nu este definitivã, la data finalizãrii inspecţiei fiscale, vor fi comunicate de organele fiscale competente.
    Lista debitelor suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã, pentru care nu s-au calculat penalitãţi de întârziere, cuprinde componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent, şi este anexatã la decizia de impunere.
    În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împotriva sumelor de platã şi/sau aprobate la rambursare prin prezenta se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decãderii.
    Prezenta reprezintã titlu de creanţã.



┌────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ APROBAT │ AVIZAT │ ÎNTOCMIT │
├────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┬───────┬─────────┤
│Conducãtorul activitãţii│ Şef de serviciu/Şef de │Numele şi│Funcţia│Semnãtura│
│de inspecţie fiscalã │birou/Şef de compartiment│prenumele│ │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│Funcţia │Numele şi prenumele │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│Numele şi prenumele │ │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│Semnãtura şi ştampila**)│Semnatura │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────┴───────┴─────────┘


------------
    ** Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".

    Cod MFP 14.13.02.18/1.i.v, aprobat prin OPANAF nr. 1.415/11.08.2009.


    ANEXA 2
    [Anexa nr. 3b) la Ordinul nr. 1.415/2009]


                           INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
            a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe
           venit stabilit de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice
                    care realizeazã venituri impozabile din
              activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale"

    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" reprezintã actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscalã în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea diferenţelor de impozit pe venit.
    Acesta se va completa la finalizarea unei inspecţii fiscale, ca urmare a stabilirii de obligaţii privind impozitul pe venit în sarcina unor persoane fizice, înregistrate sau neînregistrate la organul fiscal, care au desfãşurat activitãţi economice supuse impozitãrii, pe baza constatãrilor înscrise în "Raportul de inspecţie fiscalã încheiat la persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale".
    În cazul asocierilor, formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" se emite pentru fiecare persoanã fizicã plãtitoare de impozit pe venit datorat pentru veniturile proprii, în baza constatãrilor din raportul de inspecţie fiscalã.
    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" se întocmeşte de cãtre organul de inspecţie fiscalã, se avizeazã de şeful de serviciu/birou/compartiment şi se aprobã de conducãtorul activitãţii de inspecţie fiscalã din care face parte echipa de inspecţie fiscalã.
    Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" se vor completa dupã cum urmeazã:
    1. "Datele de identificare ale persoanei fizice" va cuprinde:
    1.1 "Numele şi prenumele" - se va completa cu numele, iniţiala tatãlui şi prenumele persoanei fizice verificate.
    1.2 "Cod numeric personal/Numãr de identificare fiscalã", definit conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã astfel:
    a) pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
    b) pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal, numãrul de identificare fiscalã atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    2. "Cod de înregistrare fiscalã" se completeazã în situaţia în care persoanei fizice i-a fost atribuit acest cod de cãtre organul fiscal competent pentru activitãţile economice desfãşurate.
    3. "Date privind domiciliul persoanei fizice" - se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa unde îşi are domiciliul persoana fizicã.
    4. "Date privind locul de desfãşurare a activitãţii" - se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa locului de desfãşurare a activitãţii.
    5 "Date privind creanţa fiscalã"
    Rezultatele inspecţiei fiscale vor fi întotdeauna prezentate distinct, completându-se câte un tabel pentru fiecare an fiscal cu urmãtoarele informaţii:
    Rândul 1 coloana 1: va cuprinde denumirea obligaţiei fiscale principale "impozitul pe venit".
    Rândul 2 coloana 1 "Dobânzi/Majorãri de întârziere": în acest rând se va înscrie valoarea cumulatã a majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar, acolo unde este cazul.
    Se vor înscrie şi obligaţiile fiscale accesorii aferente sumelor suplimentare, calculate de organele de inspecţie în situaţiile în care, la sfârşitul perioadei verificate, nu a fost stabilit impozit pe venit suplimentar.
    În acest caz, la rândul "Dobânzi/Majorãri de întârziere" în coloana "Baza de calcul" se va înscrie impozitul pe venit stabilit suplimentar de platã pe o anumita perioadã, chiar dacã în perioadele urmãtoare acesta s-a anulat.
    Rândul 3 coloana 1: "Penalitãţi de întârziere" calculate pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar.
    Organele de inspecţie fiscalã vor calcula şi înscrie în rândul de penalitãţi de întârziere valoarea acestora pentru sumele suplimentare stabilite dacã, pânã la finalizarea inspecţiei fiscale, este îndeplinitã una dintre urmãtoarele condiţii:
    - obligaţiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numãrul zilelor de întârziere este mai mare de 90;
    - obligaţiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a rãmas definitivã, în condiţiile legii.
    Pentru sumele suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã care nu se încadreazã în niciuna dintre condiţiile de mai sus, sumele reprezentând penalitãţi de întârziere vor fi comunicate contribuabilului de cãtre organele fiscale competente, dupã data rãmânerii definitive a cotei de penalizare.
    Lista debitelor suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã, pentru care nu s-au calculat penalitãţi de întârziere, va cuprinde pentru fiecare impozit, taxã sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent, şi va fi anexatã la decizia de impunere.
    Punctul 5.1 - tabelul va fi completat astfel:
    Anul verificat: Se va completa cu anul supus verificãrii.
    Rândul 1 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale "Impozitul pe venit";
    Rândul 1 coloana 2 se completeazã cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 1 coloana 3 se completeazã cu data de sfârşit a perioadei supuse verificãrii, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 1 coloana 4 se completeazã cu venitul net anual impozabil stabilit de organele de inspecţie fiscalã.
    Rândul 1 coloana 5 se completeazã cu impozitul pe venitul anual impozabil stabilit de organele de inspecţie fiscalã.
    Rândul 1 coloana 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar pentru impozitul pe venit.
    Rândul 2 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale accesorii "Dobânzi/Majorãri de întârziere".
    Rândul 2 coloana 2 se completeazã cu data de la care se calculeazã dobânzile/majorãrile de întârziere pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar de platã, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 2 coloana 3 se completeazã cu data pânã la care se calculeazã dobânzile/majorãrile de întârziere pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar de platã, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 2 coloana 4 se completeazã cu suma impozitului pe venit stabilit suplimentar de platã asupra cãreia se aplicã cota de dobânzi/majorãri de întârziere.
    Rândul 2 coloana 5 se completeazã cu suma totalã a dobânzilor/majorãrilor de întârziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de platã de inspecţia fiscalã.
    Rândul 2 coloana 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar pentru impozitul pe venit.
    Rândul 3 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale accesorii "Penalitãţi de întârziere".
    Rândul 3 coloana 2 se completeazã cu data de la care se calculeazã penalitãţile de întârziere pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar de platã, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 3 coloana 3 se completeazã cu data pânã la care se calculeazã penalitãţile de întârziere pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar de platã, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 3 coloana 4 se completeazã cu suma impozitului pe venit stabilit suplimentar de platã, asupra cãreia se aplicã cota de penalitãţi de întârziere.
    Rândul 3 coloana 5 se completeazã cu suma totalã a penalitãţilor de întârziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de inspecţia fiscalã, în cazul în care cota de penalitãţi de întârziere a rãmas definitivã.
    Rândul 3 coloana 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar aferent impozitului pe venit.
    Punctul 5.2 - se va înscrie detaliat modul în care contribuabilul a efectuat şi tratat din punct de vedere fiscal o operaţiune cu influenţã în veniturile sau cheltuielile activitãţii economice, cu prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt va fi completat şi pentru obligaţiile fiscale accesorii calculate.
    Punctul 5.3 - se va completa detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevãzute de lege. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscalã principalã, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.
    6. "Data comunicãrii": reprezintã data stabilitã în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi este în funcţie de modalitatea de comunicare, dupã cum urmeazã:
    - data semnãrii de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aceastã datã va fi înscrisã de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreunã cu semnãtura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;
    - data înscrisã de poştã la remiterea "confirmãrii de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. "Confirmarea de primire" va fi anexatã la exemplarul deciziei de impunere care rãmâne la organul fiscal, iar o copie va fi transmisã organului fiscal competent în a cãrui administrare se aflã persoana fizicã verificatã;
    - data la care expirã termenul de 15 zile de la data afişãrii anunţului publicitar, în condiţiile prevãzute la art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Câte o copie a anunţului publicitar, care a fost afişat, va fi anexatã deciziei de impunere şi va fi transmisã împreunã cu aceasta la organul fiscal competent în a cãrui administrare se aflã persoana fizicã verificatã, precum şi exemplarului rãmas la organul de inspecţie fiscalã care a efectuat verificarea.
    7. "Termenul de platã". Impozitul pe venit stabilit de organele de inspecţie fiscalã, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente acestuia se plãtesc în funcţie de data comunicãrii prezentei, astfel:
    - pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã;
    - pânã la data de 20 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã.
    8. La "Dispoziţii finale" se va completa numãrul total de pagini al Raportului de inspecţie fiscalã care se anexeazã la "Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale".
    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" se va întocmi pentru fiecare plãtitor de impozit pe venit, în 3 exemplare, toate cu titlu de original, câte un exemplar pentru:
    - organul fiscal unde persoana fizicã verificatã este înregistratã ca plãtitoare de impozit pe venit;
    - echipa de inspecţie fiscalã;
    - persoana fizicã verificatã.


    ANEXA 3
    [Anexa nr. 4 a) la Ordinul nr. 1.415/2009]




┌───────┬───────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────────┐
│(Sigla)│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ │Data ......./....../....│Numãr de înregistrare │
│ │Direcţia generalã....................... │ │ca operator de date │
│ │Administraţia Finanţelor Publice a ..... │Nr. înregistrare .......│cu caracter personal: ....│
└───────┴───────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────────┘



                              DECIZIE DE IMPUNERE
                   pentru soluţionarea, la persoane fizice, a
           deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã
                            cu opţiune de rambursare


    1. Datele de identificare ale persoanei fizice
      1.1. Numele şi prenumele


                            Iniţiala
       Numele tatãlui Prenumele


    ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬───────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
    └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴───────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

       1.2 Cod numeric personal/Numãr de identificare fiscalã
      ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
      └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

     2. Cod de înregistrare fiscalã
      ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
      └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

    3. Date privind domiciliul persoanei fizice
    Judeţul ........., localitatea .........., sectorul ........, str. ........ nr. ..., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. .., cod poştal ........., telefon ............................., fax ......., e-mail ........
    4. Date privind locul de desfãşurare a activitãţii economice
    Judeţul ..........., localitatea ............., sectorul ....., str. ........ nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., cod poştal ........, telefon ........, fax .........
    5. Soluţionarea decontului cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare
    5.1. Rezultatele soluţionãrii decontului cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare






┌────┬──────────┬───────────┬───────────────────┬─────┬────────────┬─────┬─────┬──────┬─────────┬───────┐
│ │ │ │ │ │ Obligaţie │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ Perioada │ │ fiscalã │TVA │TVA │ TVA │ │ │
│ │ │ │verificatã/Perioada│TVA │ stabilitã │res- │apro-│stabi-│ │ │
│ │ │ │ de calcul al │soli-│ suplimentar│pin- │batã │litã │ │ │
│ │ Numãrul │ │obligaţilor fiscale│cita-├─────┬──────┤sã │ la │supli-│ Valoare │ │
│ │ şi data │ │ accesorii │ tã │Baza │ TVA │la │ram- │mentar│obligaţii│ Cod │
│Nr. │decontului│Denumirea ├──────────┬────────┤ la │impo-│stabi-│ram- │bur- │ şi │ fiscale │ cont │
│crt.│ de TVA*)│obligaţiei │ De la │Pânã la │ram- │zabi-│litã │bur- │sare │rãmasã│accesorii│bugetar│
│ │ │ fiscale │ data │ data │bur- │ lã │supli-│sare │ │ de │de platã │ │
│ │ │ │ │ │sare │-lei-│mentar│ │ │platã │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ de │-lei-│-lei-│-lei- │ - lei - │ │
│ │ │ │ │ │-lei-│ │platã │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │-lei- │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼──────┼─────────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼──────┼─────────┼───────┤
│ 1. │ │TVA │ zz.ll.aa │zz.ll.aa│ │ │ │ │ │ │ X │ │
├────│ ├───────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼──────┼─────────┼───────┤
│ 2. │ │Dobânzi/ │ zz.ll.aa │zz.ll.aa│ X │ │ X │ X │ X │ X │ │ │
│ │ │Majorãri de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │întârzi- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ere **) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────│ ├───────────┼──────────┼────────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼──────┼─────────┼───────┤
│ 3. │ │Penalitãţi │ zz.ll.aa │zz.ll.aa│ X │ │ X │ X │ X │ X │ │ │
│ │ │ de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │întârziere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴───────────┴──────────┴────────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────┴──────┴─────────┴───────┘



---------
    *) În cazul soluţionãrii mai multor deconturi de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare se vor completa rândurile "TVA", "Dobânzi" şi "Penalitãţi de întârziere" pentru fiecare decont în parte.
    **) Se va înscrie valoarea cumulatã a majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã.

    5.2. Motivul de fapt ...........................................................................................
    5.3. Temeiul de drept: act normativ:......., articol: ...., paragraf: ...., punct: ..., literã: ..., alineat .... ..............................................................................................
    6. Data comunicãrii:
    Data comunicãrii deciziei de impunere pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare reprezintã:
    - data semnãrii de primire, în condiţiile art. 44 alin (2), lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - data înscrisã de poştã la remiterea "confirmãrii de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - data la care expirã termenul de 15 zile de la data afişãrii anunţului publicitar în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    7. Termenul de platã
    Diferenţa de taxã pe valoarea adãugatã stabilitã suplimentar şi rãmasã de platã, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente acesteia se plãtesc în funcţie de data comunicãrii prezentei, astfel:
    - pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã;
    - pânã la data de 20 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã.
    8. Dispoziţii finale
    La prezenta decizie de impunere se anexeazã Raportul de inspecţie fiscalã care, împreunã cu anexele, conţine ...... pagini.
    Penalitãţile de întârziere aferente obligaţiilor fiscale suplimentare, pentru care cota nu este definitivã la data finalizãrii inspecţiei fiscale, vor fi comunicate de organele fiscale competente.
    Lista debitelor suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã, pentru care nu s-au calculat penalitãţi de întârziere, cuprinde componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent, şi este anexatã la decizia de impunere.
    În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împotriva sumelor stabilite prin prezenta decizie de impunere se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decãderii.
    Prezenta decizie de impunere reprezintã titlu de creanţã.



┌────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ APROBAT, │ AVIZAT, │ ÎNTOCMIT, │
├────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┬───────┬─────────┤
│Conducãtorul activitãţii│ Şef de serviciu/Şef de │Numele şi│Funcţia│Semnãtura│
│de inspecţie fiscalã │birou/Şef de compartiment│prenumele│ │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│Funcţia │Numele şi prenumele │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│Numele şi prenumele │ │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│Semnãtura şi │Semnatura │ │ │ │
│ştampila***) │ │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────┴───────┴─────────┘



------------
    ***) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".

    Cod MFP 14.13.02.18/2.i.v, aprobat prin OPANAF nr. 1415/11.08.2009


    ANEXA 4
    [Anexa nr. 4b) la Ordinul nr. 1.415/2009]



                           INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
          a formularului "Decizie de impunere pentru soluţionarea,
            la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative
           de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare"

    Formularul "Decizie de impunere pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare" reprezintã actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscalã la finalizarea inspecţiei fiscale pentru soluţionarea cu inspecţie fiscalã anticipatã a decontului/deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare.
    "Decizia de impunere pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare" va cuprinde taxa pe valoarea adãugatã stabilitã suplimentar de organele de inspecţie fiscalã împreunã cu accesoriile aferente acesteia, înscrise în Raportul de inspecţie fiscalã încheiat la persoane fizice pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare.
    Formularul "Decizie de impunere pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare" se întocmeşte de cãtre echipa de inspecţie fiscalã, se avizeazã de şeful de serviciu/birou/compartiment şi se aprobã de conducãtorul activitãţii de inspecţie fiscalã de care aparţine echipa de inspecţie fiscalã.
    Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare" se vor completa dupã cum urmeazã:
    1. "Datele de identificare ale persoanei fizice" va cuprinde:
    1.1. "Numele şi prenumele" - se va completa cu numele, iniţiala tatãlui şi prenumele persoanei fizice verificate.
    1.2. "Cod numeric personal/Numãr de identificare fiscalã", definit conform prevederilor din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã astfel, dupã caz:
    a) pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
    b) pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal, numãrul de identificare fiscalã atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    2. "Cod de înregistrare fiscalã" - se completeazã cu codul atribuit de cãtre organul fiscal competent pentru activitãţile economice desfãşurate.
    3. "Date privind domiciliul persoanei fizice" - se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa unde îşi are domiciliul persoana fizicã.
    4. "Date privind locul de desfãşurare a activitãţii economice" - se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa locului de desfãşurare a activitãţii.
    5. "Soluţionarea decontului cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare".
    Punctul 5.1 - tabelul va cuprinde rezultatele inspecţiei fiscale pentru soluţionarea decontului/deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare:
    Acest tabel se completeazã numai în cazul în care inspecţia fiscalã este efectuatã pentru soluţionarea cel puţin a unui decont cu sumã negativã de taxã pe valoare adãugatã cu opţiune de rambursare cu control anticipat şi numai dacã s-a stabilit suplimentar taxã pe valoarea adãugatã.
    În cazul în care se soluţioneazã mai multe deconturi cu sumã negativã de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare se va efectua o singurã inspecţie fiscalã pentru toate deconturile, dar pentru fiecare decont de TVA, în ordine cronologicã, se vor face constatãri separate, dupã cum urmeazã:
    - prima perioadã verificatã va cuprinde intervalul de timp de la începutul perioadei neverificate pânã la data de sfârşit a perioadei aferentã primului decont cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, cu respectarea încadrãrii în termenul legal de prescripţie;
    - urmãtoarea perioadã verificatã va începe de la data de sfârşit a perioadei cuprinsã în ultimul decont verificat pânã la sfârşitul perioadei aferente urmãtorului decont ce urmeazã a se verifica.
    Decizia de impunere va cuprinde în tabel câte un rând pentru fiecare perioadã verificatã aferentã unui decont cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare.
    În acelaşi mod se va continua pânã la soluţionarea tuturor deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, depuse şi neverificate.
    În cazul soluţionãrii mai multor deconturi cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, Decizia de impunere va cuprinde în tabelul "Soluţionarea decontului de taxã pe valoarea adãugatã cu sume negative cu opţiune de rambursare" pentru fiecare decont, dupã caz, câte un rând de "TVA", "Dobânzi/Majorãri de întârziere" şi "Penalitãţi de întârziere".
    Rândul 1 coloana 1: va cuprinde denumirea obligaţiei fiscale principale "Taxa pe valoare adãugatã".
    Rândul 2 coloana 1 "Dobânzi/Majorãri de întârziere": în acest rând se va înscrie valoarea cumulatã a majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã aferente TVA suplimentarã stabilitã pentru fiecare decont soluţionat, acolo unde este cazul;
    Se vor înscrie şi obligaţiile fiscale accesorii aferente TVA suplimentarã, calculate de organele de inspecţie în situaţiile în care, la sfârşitul perioadei verificate, nu a fost stabilitã o obligaţie fiscalã suplimentarã.
    În acest caz, la rândul "Dobânzi/Majorãri de întârziere", în coloana "Obligaţie fiscalã stabilitã suplimentar - Bazã impozabilã" se va înscrie TVA suplimentarã stabilitã de platã pe o anumitã perioadã, chiar dacã pânã la sfârşitul perioadei verificate aceasta nu se mai datoreazã.
    Rândul 3 coloana 1: "Penalitãţi de întârziere" calculate pentru TVA suplimentarã.
    Organele de inspecţie fiscalã vor calcula şi înscrie în rândul de penalitãţi de întârziere valoarea acestora pentru sumele suplimentare stabilite dacã, pânã la finalizarea inspecţiei fiscale, este îndeplinitã una dintre urmãtoarele condiţii:
    - obligaţiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numãrul zilelor de întârziere este mai mare de 90;
    - obligaţiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a rãmas definitivã, în condiţiile legii.
    Pentru sumele suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã care nu se încadreazã în niciuna dintre condiţiile de mai sus, sumele reprezentând penalitãţi de întârziere vor fi comunicate contribuabilului de cãtre organele fiscale competente, dupã data rãmânerii definitive a cotei de penalizare.
    Lista debitelor suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã, pentru care nu s-au calculat penalitãţi de întârziere, va cuprinde pentru fiecare impozit, taxã sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent, şi va fi anexatã la decizia de impunere.
    Pentru fiecare dintre rândurile 1-3 organele de inspecţie vor înscrie urmãtoarele:
    Rândul 1 coloana 1 se completeazã cu numãrul şi data decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscalã anticipatã.
    Rândul 1 coloana 2 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale "Taxa pe valoare adãugatã".
    Rândul 1 coloana 3 se completeazã cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 1 coloana 4 se completeazã cu data de sfârşit a perioadei supuse verificãrii sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 1 coloana 5 se completeazã cu suma solicitatã la rambursare şi este preluatã din decontul cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscalã anticipatã.
    Rândul 1 coloana 6 se completeazã cu valoarea totalã a bazei impozabile asupra cãreia se aplicã cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adãugatã suplimentare. În cazul utilizãrii unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora.
    Rândul 1 coloana 7 se completeazã cu taxa pe valoarea adãugatã stabilitã suplimentar de platã în perioada verificatã.
    Rândul 1 coloana 8 se completeazã cu suma respinsã la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea urmãtoarelor corelaţii:
    a) este egalã cu TVA solicitatã la rambursare, dacã TVA stabilitã suplimentar este mai mare sau egalã cu TVA solicitatã la rambursare;
    b) este egalã cu TVA stabilitã suplimentar, dacã aceasta este mai micã decât TVA solicitatã la rambursare.
    Rândul 1 coloana 9 se completeazã cu suma aprobatã la rambursare şi se calculeazã ca diferenţa dintre TVA solicitatã la rambursare şi TVA respinsã la rambursare.
    Rândul 1 coloana 10 se completeazã cu diferenţa pozitivã dintre TVA stabilitã suplimentar de platã şi TVA respinsã la rambursare.
    Rândul 1 coloana 11 nu se completeazã.
    Rândul 1 coloana 12 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adãugatã.
    Rândul 2 coloana 1 nu se completeazã.
    Rândul 2 coloana 2 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale accesorii "Dobânzi/Majorãri de întârziere".
    Rândul 2 coloana 3 se completeazã cu data de la care se calculeazã dobânzile/majorãrile de întârziere şi se va înscrie sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 2 coloana 4 - se va înscrie data pânã la care se calculeazã dobânzile/majorãrile de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 2 coloana 5 nu se completeazã.
    Rândul 2 coloana 6 se completeazã cu valoarea TVA stabilitã suplimentar de platã asupra cãreia se aplicã cota de dobânzi/majorãri de întârziere.
    Rândul 2 coloanele 7-10 nu se completeazã.
    Rândul 2 coloana 11 se completeazã cu valoarea dobânzilor/majorãrilor de întârziere calculate pentru fiecare perioadã în care s-a stabilit TVA datoratã suplimentar.
    Rândul 2 coloana 12 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar pentru dobânzile/majorãrile de întârziere aferente TVA.
    Rândul 3 coloana 1 nu se completeazã.
    Rândul 3 coloana 2 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale accesorii "Penalitãţi de întârziere".
    Rândul 3 coloana 3 se completeazã cu data de la care se calculeazã penalitãţile de întârziere şi se va înscrie sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 3 coloana 4 se va înscrie data pânã la care se calculeazã penalitãţile de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 3 coloana 5 nu se completeazã.
    Rândul 3 coloana 6 se completeazã cu valoarea TVA stabilitã suplimentar de platã asupra cãreia se aplicã cota de penalitãţi de întârziere care a rãmas definitivã.
    Rândul 3 coloanele 7-10 nu se completeazã.
    Rândul 3 coloana 11 se completeazã cu valoarea penalitãţilor de întârziere calculate pentru fiecare perioadã în care s-a calculat TVA datoratã suplimentar.
    Rândul 3 coloana 12 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar pentru penalitãţi de întârziere aferente TVA.
    Punctul 5.2 - se va înscrie detaliat modul în care persoana fizicã a desfãşurat activitatea, modul cum a tratat din punct de vedere fiscal operaţiunile şi prezentarea consecinţelor fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adãugatã stabilitã suplimentar, cât şi pentru accesoriile aferente acesteia.
    Punctul 5.3 - se va înscrie detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevãzute de lege, cu prezentarea concisã a textului de lege pentru situaţia constatatã. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adãugatã stabilitã suplimentar, cât şi pentru accesoriile aferente acesteia.
    Formularul "Decizie de impunere pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare" are rol şi de "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã" în cazul inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxã pe valoare adãugatã cu opţiune de rambursare, în urma cãrora se stabilesc diferenţe faţã de suma solicitatã.
    Suma aprobatã la rambursare urmeazã procedura prevãzutã la art. 116 sau 117, dupã caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    6. "Data comunicãrii" actului administrativ fiscal reprezintã data stabilitã în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi este, în funcţie de modalitatea de comunicare, dupã cum urmeazã:
    - data semnãrii de primire, în condiţiile art. 44 alin (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; aceastã datã va fi înscrisã de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreunã cu semnãtura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;
    - data înscrisã de poştã la remiterea "confirmãrii de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. "Confirmarea de primire" va fi anexatã la exemplarul actului administrativ fiscal care rãmâne la organul de inspecţie fiscalã, iar o copie va fi transmisã organului fiscal competent în administrarea cãruia se aflã contribuabilul verificat;
    - data la care expirã termenul de 15 zile de la data afişãrii anunţului publicitar, în condiţiile prevãzute la art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    O copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi anexatã deciziei de impunere şi va fi transmisã, împreunã cu aceasta, la organul fiscal competent în administrarea cãruia se aflã contribuabilul verificat, iar o altã copie va fi anexatã la exemplarul rãmas la organul de inspecţie fiscalã care a efectuat verificarea.
    7. "Termenul de platã". Diferenţa de obligaţie fiscalã stabilitã suplimentar de platã, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plãtesc, în funcţie de data comunicãrii prezentei decizii, astfel:
    - pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii prezentei decizii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã;
    - pânã la data de 20 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã.
    8. "Dispoziţii finale" - se va completa numãrul total de pagini al raportului de inspecţie fiscalã care se anexeazã la formularul "Decizie de impunere pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare".
    Formularul "Decizie de impunere pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare" se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, câte un exemplar pentru:
    - organul fiscal în evidenţa cãruia persoana fizicã verificatã se aflã înregistratã în scopuri de TVA;
    - echipa de inspecţie fiscalã;
    - persoana fizicã verificatã.


    ANEXA 5
    [Anexa nr. 5a) la Ordinul nr. 1.415/2009]




┌───────┬───────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────────┐
│(Sigla)│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ │Data ......./....../....│Numãr de înregistrare │
│ │Direcţia generalã....................... │ │ca operator de date │
│ │Administraţia Finanţelor Publice a ..... │Nr. înregistrare .......│cu caracter personal: ....│
└───────┴───────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────────┘



                              DECIZIE DE IMPUNERE
              privind taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii
         fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice
                    care realizeazã venituri impozabile din
               activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale


    1. Datele de identificare ale persoanei fizice
      1.1. Numele şi prenumele

                                   Iniţiala
       Numele tatãlui Prenumele


    ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬───────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
    └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴───────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

      1.2 Cod numeric personal/Numãr de identificare fiscalã
    ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
    └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

     2. Cod de înregistrare fiscalã
    ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
    └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

    3. Date privind domiciliul persoanei fizice
    Judeţul ............., localitatea ............ sectorul ......... str. .............. nr. ...., bl. ....., sc. ........, et. ......, ap. ..., cod poştal ......., telefon ........, fax ......., e-mail .........
    4. Date privind locul de desfãşurare a activitãţii economice
    Judeţul ..........., localitatea ......, sectorul ........, str. .......... nr. ...., bl. ...., sc. ......, et. ......, ap. ....., cod poştal .........., telefon ............., fax .............
    5. Date privind creanţa fiscalã
    5.1. Taxa pe valoarea adãugatã






┌──┬─────────────┬──────────────────────────┬───────────────┬────────────────┬─────┐
│N │Taxa pe │Perioada verificatã (rd.1)│Baza impozabilã│TVA stabilitã │Cod │
│r.│valoarea │Perioada pentru care s-au │stabilitã │de platã de │cont │
│ │adãugatã / │calculat obligaţii │suplimentar │organele de │buge-│
│c │Obligaţii │fiscale accesorii │ - lei - │inspecţie (rd.1)│tar │
│r │fiscale │ (rd. 2, 3) │ │Obligaţii │ │
│t.│accesorii ├──────────┬───────────────┤ │fiscale │ │
│ │ │De la data│Pâna la data │ │accesorii │ │
│ │ │ │ │ │ -lei- │ │
├──┼─────────────┼──────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼─────┤
│ 0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├──┼─────────────┼──────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼─────┤
│1.│Taxa pe │ │ │ │ │ │
│ │valoarea │ │ │ │ │ │
│ │adãugatã │zz.ll.aa │zz.ll.aa │ │ │ │
├──┼─────────────┼──────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼─────┤
│2.│ Dobânzi / │ │ │ │ │ │
│ │Majorãri de │ │ │ │ │ │
│ │întârziere*) │zz.ll.aa │zz.ll.aa │ │ │ │
├──┼─────────────┼──────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼─────┤
│3.│Penalitãţi de│ │ │ │ │ │
│ │întârziere │zz.ll.aa │zz.ll.aa │ │ │ │
└──┴─────────────┴──────────┴───────────────┴───────────────┴────────────────┴─────┘



-------------
    * Se va înscrie valoarea cumulatã a majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã.

    5.2. Motivul de fapt ..........................................
    ...............................................................
    5.3. Temeiul de drept: act normativ: ........, articol: ....., paragraf: ......., punct: ....., literã: ...., alineat ...................
    6. Alte obligaţii fiscale datorate bugetului general consolidat
    6.1. Denumirea obligaţiei fiscale




┌────┬──────────────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Denumire obligaţie fiscalã / │Perioada verificatã (rd. 1)│Baza │Obligaţie│Cod │
│crt.│ obligaţii fiscale accesorii │Perioada pentru care s-au │impozabilã │fiscalã │cont │
│ │ │calculat obligaţii fiscale │stabilitã │stabilitã│bugetar│
│ │ │accesorii (rd. 2, 3) │suplimentar│de platã/│ │
│ │ ├─────────────┬─────────────┤ - lei - │Obligaţii│ │
│ │ │De la data │Pânã la data │ │fiscale │ │
│ │ │ │ │ │accesorii│ │
│ │ │ │ │ │ - lei - │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼─────────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼─────────┼───────┤
│ 1.│Obligaţia fiscalã principalã**) │zz.ll.aa │zz.ll.aa │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼─────────┼───────┤
│ 2.│Dobânzi/Majorãri de întârziere***)│zz.ll.aa │zz.ll.aa │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼─────────┼───────┤
│ 3.│Penalitãţi de întârziere │zz.ll.aa │zz.ll.aa │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴─────────────┴─────────────┴───────────┴─────────┴───────┘



-------------
    **) Lista cuprinzând impozitul pe venitul din salarii stabilit suplimentar de platã, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexatã prezentei decizii de impunere.
    ***) Se va înscrie valoarea cumulatã a majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã.

    6.1.1. Motivul de fapt ..............................................
           ..............................................................
    6.1.2. Temeiul de drept: act normativ: ....., articol: ....., paragraf: ......., punct: ...., literã: ....., alineat: .....
    7. Data comunicãrii:
    Data comunicãrii Deciziei de impunere privind taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale reprezintã:
    - data semnãrii de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - data înscrisã de poştã la remiterea "confirmãrii de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - data la care expirã termenul de 15 zile de la data afişãrii anunţului publicitar în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    8. Termenul de platã
    Obligaţiile fiscale stabilite de organele de inspecţie fiscalã, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente acestora se plãtesc în funcţie de data comunicãrii prezentei, astfel:
    - pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã;
    - pânã la data de 20 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã.
    9. Dispoziţii finale
    La prezenta decizie de impunere se anexeazã Raportul de inspecţie fiscalã care, împreunã cu anexele, conţine ..... pagini.
    Penalitãţile de întârziere aferente obligaţiilor fiscale suplimentare pentru care cota nu este definitivã, la data finalizãrii inspecţiei fiscale, vor fi comunicate de organele fiscale competente.
    Lista debitelor suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã, pentru care nu s-au calculat penalitãţi de întârziere, cuprinde pentru fiecare impozit, taxã sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent, şi este anexatã la decizia de impunere.
    Lista cu impozitul pe venitul din salarii, stabilit suplimentar de platã, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexatã prezentei decizii de impunere.
    În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împotriva sumelor stabilite prin prezenta decizie de impunere se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decãderii.
    Prezenta decizie de impunere reprezintã titlu de creanţã.



┌──────────────────────────┬───────────────────┬────────────────────────────┐
│ Aprobat │ Avizat │ Întocmit │
├──────────────────────────┼───────────────────┼─────────┬───────┬──────────┤
│Conducãtorul activitãţii │Şef de serviciu / │Numele şi│Funcţia│Semnãtura │
│de inspecţie fiscalã │Şef de birou / │prenumele│ │ │
│ │Şef de compartiment│ │ │ │
├──────────────────────────┼───────────────────┼─────────┼───────┼──────────┤
│Funcţia │Numele şi prenumele│ │ │ │
├──────────────────────────┼───────────────────┼─────────┼───────┼──────────┤
│Numele şi prenumele │ │ │ │ │
├──────────────────────────┼───────────────────┼─────────┼───────┼──────────┤
│Semnãtura şi ştampila****)│Semnãtura │ │ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────┴─────────┴───────┴──────────┘



---------
    ****) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".


    Cod MFP 14.13.02.18/3.i.v, aprobat prin OPANAF nr. 1415/11.08.2009


    ANEXA 6
    [Anexa nr. 5b) la Ordinul nr. 1.415/2009]


                         INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
       a formularului "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adãugatã
        şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru
           persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din
            activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale"

    Formularul "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" reprezintã actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscalã la finalizarea inspecţiei fiscale pentru stabilirea taxei pe valoarea adãugatã şi a altor obligaţii fiscale (cu excepţia impozitului pe venit) la persoana fizicã sau asocierile de persoane fizice neînregistrate la organele fiscale.
    "Decizia de impunere privind taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" va cuprinde taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii fiscale suplimentare împreunã cu accesoriile aferente acestora, înscrise în "Raportul de inspecţie fiscalã încheiat la persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale".
    Formularul "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" se întocmeşte de cãtre echipa de inspecţie fiscalã, se avizeazã de şeful de serviciu/birou/compartiment şi se aprobã de conducãtorul activitãţii de inspecţie fiscalã de care aparţine echipa de inspecţie fiscalã.
    Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" se vor completa dupã cum urmeazã:
    1. "Datele de identificare ale persoanei fizice" va cuprinde:
    1.1. "Numele şi prenumele" se va completa cu numele, iniţiala tatãlui şi prenumele persoanei fizice verificate.
    1.2. "Cod numeric personal/Numãr de identificare fiscalã", definit conform prevederilor din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã astfel, dupã caz:
    a) pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
    b) pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal, numãrul de identificare fiscalã atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    2. "Cod de înregistrare fiscalã" - se completeazã în situaţia în care persoanei fizice i-a fost atribuit acest cod de cãtre organul fiscal competent pentru activitãţile economice desfãşurate.
    3. "Date privind domiciliul persoanei fizice" - se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa unde îşi are domiciliul persoana fizicã.
    4. "Date privind locul de desfãşurare a activitãţii economice" - se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa locului de desfãşurare a activitãţii.
    5. "Date privind creanţa fiscalã"
    Se va completa câte un tabel pentru fiecare obligaţie fiscalã stabilitã suplimentar cu urmãtoarele informaţii:
    Rândul 1 coloana 1 va cuprinde denumirea obligaţiei fiscale principale.
    Rândul 2 coloana 1 "Dobânzi/Majorãri de întârziere": în acest rând se va înscrie valoarea cumulatã a majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã pentru fiecare obligaţie fiscalã stabilitã suplimentar, acolo unde este cazul.
    Se vor înscrie şi obligaţiile fiscale accesorii aferente sumelor suplimentare, calculate de organele de inspecţie în situaţiile în care la sfârşitul perioadei verificate nu a fost stabilitã o obligaţie fiscalã suplimentarã.
    În acest caz, la rândul "Dobânzi/Majorãri de întârziere" în coloana "Baza impozabilã stabilitã suplimentar" se va înscrie obligaţia fiscalã stabilitã suplimentar de platã pe o anumitã perioadã, chiar dacã în perioadele urmãtoare aceasta s-a anulat.
    Rândul 3 coloana 1: "Penalitãţi de întârziere" calculate pentru fiecare obligaţie fiscalã stabilitã suplimentar.
    Organele de inspecţie fiscalã vor calcula şi vor înscrie în rândul de penalitãţi de întârziere valoarea acestora pentru sumele suplimentare stabilite dacã, pânã la finalizarea inspecţiei fiscale, este îndeplinitã una dintre urmãtoarele condiţii:
    - obligaţiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numãrul zilelor de întârziere este mai mare de 90;
    - obligaţiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a rãmas definitivã, în condiţiile legii.
    Pentru sumele suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã care nu se încadreazã în niciuna dintre condiţiile de mai sus, sumele reprezentând penalitãţi de întârziere vor fi comunicate contribuabilului de cãtre organele fiscale competente, dupã data rãmânerii definitive a cotei de penalizare.
    Lista debitelor suplimentare stabilite de organele de inspecţie fiscalã, pentru care nu s-au calculat penalitãţi de întârziere, va cuprinde pentru fiecare impozit, taxã sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent, şi va fi anexatã la decizia de impunere.
    Punctul 5.1 - tabelul va cuprinde rezultatele inspecţiei fiscale privind taxa pe valoarea adãugatã şi va fi completat numai în situaţia în care, în perioada verificatã, persoana fizicã nu a depus niciun decont cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, astfel:
    Pentru fiecare din rândurile 1-2, organele de inspecţie vor înscrie urmãtoarele:
    Rândul 1 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale "Taxa pe valoare adãugatã".
    Rândul 1 coloana 2 se completeazã cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 1 coloana 3 se completeazã cu data de sfârşit a perioadei supuse verificãrii, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 1 coloana 4 se completeazã cu valoarea totalã a bazei impozabile asupra cãreia se aplicã cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adãugatã suplimentare. În cazul utilizãrii unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora.
    Rândul 1 coloana 5 se completeazã cu taxa pe valoarea adãugatã stabilitã suplimentar de platã de organele de inspecţie fiscalã în perioada verificatã.
    Rândul 1 coloana 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adãugatã.
    Rândul 2 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale accesorii "Dobânzi/Majorãri de întârziere".
    Rândul 2 coloana 2 se completeazã cu data de la care se calculeazã dobânzile/majorãrile de întârziere şi se va înscrie sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 2 coloana 3 se va înscrie data pânã la care se calculeazã dobânzile/majorãrile de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 2 coloana 4 se completeazã cu valoarea TVA stabilitã suplimentar de platã asupra cãreia se aplicã cota de dobânzi/majorãri de întârziere.
    Rândul 2 coloana 5 se completeazã cu valoarea dobânzilor/majorãrilor de întârziere. Se va înscrie valoarea cumulatã a dobânzilor/majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã pentru fiecare perioadã în care s-a stabilit TVA datoratã suplimentar.
    Rândul 2 coloana 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar pentru dobânzi/majorãri de întârziere aferente TVA.
    Rândul 3 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale accesorii "Penalitãţi de întârziere".
    Rândul 3 coloana 2 se completeazã cu data de la care se calculeazã penalitãţile de întârziere şi se va înscrie sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 3 coloana 3 - se va înscrie data pânã la care se calculeazã penalitãţile de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 3 coloana 4 se completeazã cu valoarea TVA stabilitã suplimentar de platã de organele de inspecţie fiscalã asupra cãreia se aplicã cota de penalitãţi de întârziere care a rãmas definitivã.
    Rândul 3 coloana 5 se completeazã cu valoarea penalitãţilor de întârziere calculate pentru fiecare perioadã în care s-a calculat TVA datoratã suplimentar.
    Rândul 3 coloanã 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar pentru penalitãţi de întârziere aferente TVA.
    Punctul 5.2 - se va detalia activitatea economicã desfãşuratã de persoana fizicã şi vor fi prezentate implicaţiile fiscale, din punctul de vedere al taxei pe valoarea adãugatã, identificate. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adãugatã, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
    Punctul 5.3 - se va înscrie detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevãzute de lege. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adãugatã stabilitã de inspecţia fiscalã, cât şi pentru accesoriile aferente acesteia.
    6. "Alte obligaţii fiscale datorate bugetului general consolidat" va cuprinde:
    Punctul 6.1 - se va înscrie denumirea obligaţiei fiscale. De asemenea, se va completa un tabel pentru fiecare obligaţie fiscalã stabilitã suplimentar cu urmãtoarele informaţii:
    Tabelul va fi completat astfel:
    Rândul 1 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale.
    Rândul 1 coloana 2 se completeazã cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 1 coloana 3 se completeazã cu data de sfârşit a perioadei supuse verificãrii, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 1 coloana 4 se completeazã cu baza impozabilã stabilitã de organele de inspecţie fiscalã.
    Rândul 1 coloana 5 se completeazã cu obligaţia fiscalã suplimentarã stabilitã de organele de inspecţie fiscalã.
    Rândul 1 coloana 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar al obligaţiei fiscale.
    Rândul 2 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale accesorii "dobânzi/majorãri de întârziere".
    Rândul 2 coloana 2 se completeazã cu data de la care se calculeazã dobânzile/majorãrile de întârziere pentru obligaţia fiscalã stabilitã suplimentar de platã, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 2 coloana 3 se completeazã cu data pânã la care se calculeazã dobânzile/majorãrile de întârziere pentru obligaţia fiscalã stabilit suplimentar de platã, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 2 coloana 4 se completeazã cu suma obligaţiei fiscale stabilitã suplimentar de platã asupra cãreia se aplicã cota de dobânzi/majorãri de întârziere.
    Rândul 2 coloana 5 se completeazã cu valoarea cumulatã a dobânzilor/majorãrilor de întârziere calculate pânã la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate dupã aceastã datã pentru sumele stabilite suplimentar de platã de inspecţia fiscalã.
    Rândul 2 coloana 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar al obligaţiei fiscale.
    Rândul 3 coloana 1 cuprinde denumirea obligaţiei fiscale accesorii "Penalitãţi de întârziere".
    Rândul 3 coloana 2 se completeazã cu data de la care se calculeazã penalitãţile de întârziere pentru obligaţia fiscalã stabilitã suplimentar de platã, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 3 coloana 3 se completeazã cu data pânã la care se calculeazã penalitãţile de întârziere pentru obligaţia fiscalã stabilitã suplimentar de platã, sub forma zz.ll.aa.
    Rândul 3 coloana 4 se completeazã cu suma obligaţiei fiscale suplimentare stabilitã de platã asupra cãreia se aplicã cota de penalitãţi de întârziere.
    Rândul 3 coloana 5 se completeazã cu suma totalã a penalitãţilor de întârziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de inspecţia fiscalã, în cazul în care cota de penalitãţi de întârziere a rãmas definitivã.
    Rândul 3 coloana 6 se completeazã cu simbolul codului de cont bugetar al obligaţiei bugetare.
    În cazul în care se stabilesc debite suplimentare reprezentând impozitul pe venitul din salarii, valoarea va fi defalcatã pe sediul principal şi sediile secundare, conform anexei la instrucţiuni:
    Punctul 6.1.1 - Motivul de fapt: se vor înscrie detaliat modul în care persoana fizicã a desfãşurat activitatea, tratamentul fiscal aplicat de aceasta, precum şi prezentarea consecinţelor fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru obligaţia fiscalã principalã, cât şi pentru accesoriile aferente acesteia.
    Punctul 6.1.2 - Temeiul de drept: se va înscrie detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevãzute de lege, cu prezentarea concisã a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscalã principalã, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.
    Informaţiile prevãzute la pct. 6.1.1 şi 6.1.2 se vor completa pentru fiecare impozit, taxã sau contribuţie pentru care s-au constatat diferenţe de obligaţii fiscale şi/sau accesorii aferente acestora.
    7. "Data comunicãrii" actului administrativ fiscal reprezintã data stabilitã în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi este, în funcţie de modalitatea de comunicare, dupã cum urmeazã:
    - data semnãrii de primire, în condiţiile art. 44 alin (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; aceastã datã va fi înscrisã de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreunã cu semnãtura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;
    - data înscrisã de poştã la remiterea "confirmãrii de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. "Confirmarea de primire" va fi anexatã la exemplarul actului administrativ fiscal care rãmâne la organul de inspecţie fiscalã, iar o copie va fi transmisã organului fiscal competent în administrarea cãruia se aflã contribuabilul verificat;
    - data la care expirã termenul de 15 zile de la data afişãrii anunţului publicitar, în condiţiile prevãzute la art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    O copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi anexatã deciziei de impunere şi va fi transmisã, împreunã cu aceasta, la organul fiscal competent în administrarea cãruia se aflã contribuabilul verificat, iar o altã copie va fi anexatã la exemplarul rãmas la organul de inspecţie fiscalã care a efectuat verificarea.
    8. "Termenul de platã". Diferenţa de obligaţie fiscalã stabilitã suplimentar de platã, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plãtesc, în funcţie de data comunicãrii prezentei decizii, astfel:
    - pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii prezentei decizii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã;
    - pânã la data de 20 a lunii urmãtoare, când data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã.
    9. "Dispoziţii finale" - se va completa numãrul total de pagini al raportului de inspecţie fiscalã care se anexeazã la formularul "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale".
    Lista cu impozitul pe venitul din salarii, stabilit suplimentar de platã, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexatã prezentei decizii de impunere.
    Formularul "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adãugatã şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care realizeazã venituri impozabile din activitãţi economice nedeclarate organelor fiscale" se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, câte un exemplar pentru:
    - organul fiscal pe raza cãruia persoana fizicã verificatã are domiciliul fiscal, potrivit legii, sau în evidenţa cãruia aceasta se aflã înregistratã ca plãtitor de impozite şi taxe, dupã caz;
    - echipa de inspecţie fiscalã;
    - persoana fizicã verificatã.

    ANEXĂ

    Lista impozitului pe venit din salarii stabilit suplimentar, defalcat pe sediul principal şi sedii secundare

    F.1 Sediul principal


    ┌─────────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────────┐
    │Cod înregistrare fiscalã │Suma de platã │ │
    └─────────────────────────────┴───────────────────────┴───────────────────┘



    F.2 Sediile secundare


    ┌─────────────┬─────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
    │Nr. crt. │Cod înregistrare fiscalã sediu secundar │Suma de platã │
    ├─────────────┼─────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
    │ │ │ │
    ├─────────────┼─────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
    │ │ │ │
    ├─────────────┼─────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
    │...... │............. │........... │
    └─────────────┴─────────────────────────────────────────┴─────────────────┘


                       ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016