Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.112 din 30 iunie 2010  privind aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.112 din 30 iunie 2010 privind aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE-AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 1 iulie 2010

În temeiul <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 17 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã modelul şi conţinutul urmãtoarelor formulare:
a) "Cerere de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social", cod M.F.P. 14.13.04.40, prevãzutã în anexa nr. 2;
b) "Adeverinţã privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social", cod M.F.P. 14.13.02.40, prevãzutã în anexa nr. 3;
c) "Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social", cod M.F.P. 14.13.21.40, prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 3
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularelor menţionate la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 4
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Preşedintele
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar


Bucureşti, 30 iunie 2010.
Nr. 2.112.


ANEXA 1

PROCEDURA
de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie
de sediu social şi de înregistrare a documentului care atestã dreptul
de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social

1. Prezenta procedurã se aplicã persoanelor care, începând cu data intrãrii în vigoare a prevederilor <>art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin <>art. XIII din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 54/2010 privind unele mãsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, au obligaţia ca, la înmatricularea unei societãţi comerciale sau la schimbarea sediului social, sã înregistreze documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi sã obţinã certificatul pentru spatiul cu destinaţie de sediu social.
2. Pentru înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã şi obţinerea certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se depune Cererea de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, prevãzutã în anexa nr. 2 la ordin.
3. Înregistrarea la organul fiscal a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social se dovedeşte cu Adeverinţa privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, prevãzutã în anexa nr. 3 la ordin.
4. Cererea prevãzutã la pct. 2 se depune de cãtre titularul dreptului de folosinţã. În cazul în care titularul dreptului de folosinţã este o persoanã juridicã, cererea se depune de cãtre reprezentantul legal al acesteia sau de cãtre un împuternicit, potrivit legii.
5. Cererea va fi însoţitã de:
- actele doveditoare ale dreptului de folosinţã, cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vânzare cumpãrare, contract de închiriere, contract de comodat sau alte acte care atestã dreptul de folosinţã;
- actul de identitate al solicitantului şi/sau împuternicirea, dupã caz;
- actul care atestã numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.
6. Cererea se depune la organul fiscal competent, direct la registraturã sau prin poştã, cu confirmare de primire.
În sensul prezentei proceduri, organul fiscal competent este administraţia finanţelor publice municipalã, orãşeneascã, comunalã sau a sectoarelor municipiului Bucureşti, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în a cãrei razã teritorialã se aflã situat spaţiul cu destinaţie de sediu social.
7. Dacã cererea se depune la registratura organului fiscal, actele doveditoare ale dreptului de folosinţã se prezintã în original şi în copie. Organul fiscal certificã conformitatea copiei cu originalul şi restituie solicitantului originalul.
Dacã cererea se depune prin poştã, aceasta trebuie însoţitã de actele doveditoare ale dreptului de folosinţã, în copie legalizatã.
8. Termenul de soluţionare este de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la organul fiscal competent a cererii însoţite de documentaţia completã.
9. Organul fiscal organizeazã evidenţa documentelor care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social, în cadrul Registrului de evidenţã a spaţiilor cu destinaţie de sediu social.
10. Registrul se organizeazã la nivel de adresã a spaţiului şi se gestioneazã la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, şi cuprinde:
a) adresa completã a spaţiului cu destinaţie de sediu social (str., nr., bl., ap., localitatea, judeţul/sectorul);
b) datele de identificare a titularului dreptului de folosinţã (nume şi prenume/denumire, adresa domiciliului/domiciliului fiscal şi cod de identificare fiscalã);
c) documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social (tipul documentului, conform pct. 5, numãr şi datã);
d) perioada de valabilitate a dreptului de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (data de început, data de final).
11. De la registratura organului fiscal, cererea însoţitã de actele doveditoare se transmite compartimentului cu atribuţii în gestionarea registrului contribuabililor, denumit în continuare compartiment de specialitate.
12. Compartimentul de specialitate verificã datele înscrise în cerere cu cele din actele doveditoare şi preia informaţiile în Registrul de evidenţã a spaţiilor cu destinaţia de sediu social.
13. Compartimentul de specialitate întocmeşte Adeverinţa privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi Certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, potrivit modelelor prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin, în câte douã exemplare, şi le înainteazã, spre semnare, conducãtorului organului fiscal competent.
14. Câte un exemplar al formularelor "Adeverinţã privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social" şi "Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social" se comunicã solicitantului, potrivit <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
15. Dosarul solicitãrii, care cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social;
c) actul de identitate al solicitantului şi/sau împuternicirea, dupã caz;
d) actul care atestã numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice, dupã caz;
e) un exemplar al Adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social;
f) un exemplar al Certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se arhiveazã la compartimentul de specialitate.

ANEXA 2


┌───────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ANAF │Cerere de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã│
│ │asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a │
│ │cerificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social │
├────┬──┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ A. │[] Înmatriculare societate comercialã [] Schimbare sediu social │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ B. │ADRESA COMPLETĂ A SPAŢIULUI CU DESTINAŢIE DE SEDIU SOCIAL │
│ │Judeţ .......... Sector .......... Localitate ................. │
│ │Stradã .................... Nr. ....... Bloc .................. │
│ │Scarã ......... Etaj ......... Ap. ........ Cod poştal ........ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ C. │DATE DE IDENTIFICARE A TITULARULUI DREPTULUI DE FOLOSINŢĂ │
│ │ │
│ │ 1. Nume, prenume/Denumire .................................... │
│ │ 2. Cod de identificare fiscalã (CNP/CUI/etc.) ................ │
│ │ 3. Date privind domiciliul/sediul social │
│ │ │
│ │ Judeţ ........ Sector ....... Localitate ............... │
│ │ Stradã ...................Nr. ....... Bloc ............. │
│ │ Scarã ......... Etaj ...... Ap. ...... Cod poştal ...... │
│ │ Fax ...................Telefon ......................... │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ D. │Documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu │
│ │destinaţie de sediu social │
│ │ 1. Tipul documentului ........................................ │
│ │ 2. Numãr şi datã ............................................. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ E. │Perioada de valabilitate a dreptului de folosinţã asupra spaţiului cu │
│ │destinaţie de sediu social │
│ │ 1. Data început ..../..../.... │
│ │ 2. Data încetare ..../..../.... │
├────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SOLICIT: │
│ - înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra │
│spaţiului cu destinaţie de sediu social │
│ - eliberarea cerificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar cã datele │
│înscrise în acest formular sunt corecte şi complete. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Numele persoanei care face cererea ...................................... │
│ Calitatea: ...................................... │
│ Semnãtura ........................... Ştampila(dupã caz) │
│ Data ......./......../......... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeazã de personalul organului fiscal │
├──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├──────────────────┼─────────────────┬─────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│Numãr înregistrare│ │Data înregistrare │ │ │/│ │ │/│ │ │ │ │
├──────────────────┴─────────────────┼─────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘

Nr. operator de date cu caracter
personal 759

Cod. M.F.P. 14.13.04.40 A4/t1




ANEXA 3



[Stema] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE [ANAF]
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Adresa

Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a ........../ Telefon:
Administraţia Finanţelor Publice a ................ Fax:
Nr. ............./.................. E-mail:



ADEVERINŢĂ
privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã
asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social

Documentul ..../(denumirea documentului) ..... nr. ..... din data ......., care atestã dreptul de folosinţã pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social situat în localitatea ......., str. ....... nr. ....., bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ....., a fost înregistrat la organul fiscal competent.
Prezenta adeverinţã nu certificã valabilitatea dreptului de folosinţã pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, care face obiectul documentului înregistrat.

Conducãtorul unitãţii fiscale,
Numele şi prenumele ..........................
Semnãtura şi ştampila unitãţii ...............


Cod M.F.P. 14.13.02.40


ANEXA 4



[Stema] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE [ANAF]
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Adresa

Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a ........../ Telefon:
Administraţia Finanţelor Publice a ................ Fax:
Nr. ............./.................. E-mail:



CERTIFICAT
pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social

Ca urmare a Cererii de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social/de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social nr. ........... din data de ......... şi a documentelor anexate acesteia, precum şi a Adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social nr. ..... din data de ........, se certificã prin prezenta cã începând cu data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 54/2010 privind unele mãsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, pentru imobilul situat în:
Localitatea ........., str. ........ nr. ...., bl. ...., ap. ...., et. ...., judeţul/sectorul ..................
[] nu a fost înregistrat un alt document care atestã cedarea dreptului de folosinţã a acestui spaţiu cu destinaţie de sediu social;
[] a fost înregistrat un numãr de ......... alte documente care atestã cedarea dreptului de folosinţã a acestui imobil cu destinaţie de sediu social.
S-a eliberat prezentul certificat pentru:
[] înmatricularea unei societãţi comerciale;
[] schimbarea sediului social al societãţii comerciale.


Şeful administraţiei finanţelor publice,
Numele şi prenumele .......................
Semnãtura şi ştampila unitãţii ............


Cod M.F.P. 14.13.21.40


ANEXA 5

Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare
şi de arhivare a formularelor

1. "Cerere de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social", cod M.F.P. 14.13.04.40
1.1. Denumire "Cerere de înregistrare a documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social".
1.2. Cod M.F.P.: 14.13.04.40.
1.3. Format: A4/t1.
1.4. Caracteristici de tipãrire: pe o singurã faţã.
1.5. U/M: o filã.
1.6. Se difuzeazã: gratuit.
1.7. Se utilizeazã: pentru solicitarea înregistrãrii documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social.
1.8. Se întocmeşte într-un exemplar de cãtre solicitant.
1.9. Circulã: la organul fiscal.
1.10. Se arhiveazã: la dosarul solicitãrii.
2. "Adeverinţã privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social", cod M.F.P. 14.13.02.40
2.1. Denumire: "Adeverinţã privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social".
2.2. Cod M.F.P.: 14.13.02.40.
2.3. Format: A4/t1.
2.4. Caracteristici de tipãrire: - pe o singurã faţã;
- se utilizeazã echipament informatic pentru editare.
2.5. U/M: set (douã file).
2.6. Se utilizeazã: pentru înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social.
2.7. Se întocmeşte în douã exemplare de organul fiscal competent.
2.8. Circulã: - originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
2.9. Se arhiveazã: la dosarul solicitãrii.
3. "Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social", cod M.F.P. 14.13.21.40
3.1. Denumire: "Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social".
3.2. Cod M.F.P.: 14.13.21.40
3.3. Format: A4/t1.
3.4. Caracteristici de tipãrire: - pe o singurã faţã;
- se utilizeazã echipament informatic pentru editare.
3.5. U/M: set (douã file).
3.6. Se utilizeazã: pentru certificarea faptului cã pentru imobilul cu destinaţie de sediu social nu a fost înregistrat un alt document ce atestã cedarea dreptului de folosinţã asupra aceluiaşi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenţa altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinţã asupra aceluiaşi imobil, dupã caz.
3.7. Se întocmeşte în douã exemplare de organul fiscal competent.
3.8. Circulã: - originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
3.9. Se arhiveazã: la dosarul solicitãrii.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016