Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.086 din 17 august 2011  pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in sistemul comunitar de management de mediu si audit - EMAS    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.086 din 17 august 2011 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in sistemul comunitar de management de mediu si audit - EMAS

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 633 din 5 septembrie 2011

    În conformitate cu prevederile art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011 privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea aplicãrii prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.221/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind participarea voluntarã a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 761/2001 şi a deciziilor 2001/681/CE şi 2006/193/CE ale Comisiei,
    în temeiul art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011 şi al art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul mediului şi pãdurilor emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Procedura de înregistrare în sistemul comunitar de management de mediu şi audit - EMAS, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

              Ministrul mediului şi pãdurilor,
                     Laszlo Borbely

    Bucureşti, 17 august 2011.
    Nr. 2.086.

    ANEXÃ

                                   PROCEDURA
    de înregistrare în sistemul comunitar de management de mediu şi audit - EMAS

    CAP. I
    Prevederi generale

    ART. 1
    Organismul competent desemnat prin prevederile art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011 privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea aplicãrii prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.221/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind participarea voluntarã a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 761/2001 şi a deciziilor 2001/681/CE şi 2006/193/CE ale Comisiei ca responsabil pentru înregistrarea organizaţiilor în sistemul comunitar de management de mediu şi audit, denumit în continuare EMAS, împreunã cu Comitetul EMAS şi Biroul EMAS, înfiinţate conform prevederilor art. 2 alin. (2) şi (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011, pun în aplicare Procedura de înregistrare în EMAS.
    ART. 2
    Definiţiile termenilor specifici utilizaţi în prezenta procedurã sunt prevãzute în art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.221/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind participarea voluntarã a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 761/2001 şi a Deciziilor 2001/681/CE şi 2006/193/CE ale Comisiei, denumit în continuare Regulament.
    ART. 3
    Prezenta procedurã se aplicã tuturor organizaţiilor situate pe teritoriul României, precum şi organizaţiilor situate pe teritoriul celorlalte state membre care, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulament, solicitã organismului competent înregistrarea în EMAS.

    CAP. II
    Procesul de înregistrare în EMAS a organizaţiilor situate pe teritoriul României

    SECŢIUNEA 1
    Pregãtirea pentru obţinerea înregistrãrii în EMAS, depunerea şi conţinutul cererii de înregistrare în EMAS

    ART. 4
    (1) Organizaţiile care se înregistreazã pentru prima datã în EMAS trebuie sã îndeplineascã, conform prevederilor art. 4 din Regulament, urmãtoarele cerinţe:
    a) efectuarea analizei de mediu;
    b) elaborarea şi punerea în aplicare a unui sistem de management de mediu;
    c) efectuarea auditului intern;
    d) elaborarea declaraţiei de mediu;
    e) verificarea de cãtre un verificator de mediu acreditat sau autorizat a analizei de mediu, a sistemului de management de mediu şi a procedurii de audit şi punerea sa în aplicare, precum şi validarea declaraţiei de mediu de cãtre acesta;
    f) procurarea dovezilor privind respectarea tuturor cerinţelor legale aplicabile din domeniul protecţiei mediului şi prezentarea actelor de reglementare pentru acele activitãţi care se supun procedurilor de autorizare.
    (2) Organizaţiile se pot adresa Biroului EMAS din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului pentru a solicita acordare de asistenţã şi de informaţii cu privire la cerinţele legale din domeniul protecţiei mediului, aplicabile organizaţiilor în cauzã.
    (3) Fiecare solicitare de acordare de asistenţã şi de furnizare de informaţii adresatã de cãtre o organizaţie este supusã plãţii unei sume ce reprezintã tariful pentru procesarea solicitãrii respective, prevãzut în anexa nr. 1, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
    (4) Tariful prevãzut la alin. (3) nu se percepe în cazul organizaţiilor mici.
    ART. 5
    (1) În vederea obţinerii înregistrãrii în EMAS, organizaţia înainteazã Biroului EMAS urmãtoarele:
    a) cererea de înregistrare în EMAS, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2;
    b) documentele de susţinere a cererii de înregistrare în EMAS, prevãzute la art. 5 alin. (2) din Regulament.
    (2) Documentele prevãzute la alin. (1) se depun în douã exemplare pe suport hârtie şi într-un exemplar pe suport electronic.
    (3) La data depunerii cererii de înregistrare în EMAS, data validãrii declaraţiei de mediu nu trebuie sã depãşeascã 8 luni.
    ART. 6
    În termen de douã zile lucrãtoare de la data depunerii documentelor prevãzute la art. 5 alin. (1), Biroul EMAS înştiinţeazã în scris organismul competent despre depunerea acestora.
    ART. 7
    (1) Biroul EMAS efectueazã o analizã preliminarã a documentelor solicitãrii înregistrãrii în EMAS.
    (2) Biroul EMAS verificã dacã:
    a) toate secţiunile din cererea de înregistrare în EMAS sunt completate corect;
    b) au fost depuse toate documentele de susţinere a cererii de înregistrare în EMAS;
    c) verificatorul de mediu care a condus verificarea şi validarea informaţiilor din declaraţia de mediu a organizaţiei este acreditat sau autorizat pentru domeniul de activitate al organizaţiei pentru care se solicitã înregistrarea în EMAS.
    ART. 8
    (1) Dacã cerinţele prevãzute la art. 7 nu sunt îndeplinite, Biroul EMAS solicitã în scris conducerii organizaţiei completãri sau clarificãri la documentele depuse, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea documentelor.
    (2) Organizaţia are obligaţia sã transmitã completãrile sau clarificãrile la documentele depuse în termen de 10 zile de la primirea solicitãrii.
    ART. 9
    (1) Dacã cerinţele prevãzute la art. 7 sunt îndeplinite, Biroul EMAS realizeazã, în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea documentelor, urmãtoarele:
    a) informeazã în scris conducerea organizaţiei cu privire la începerea procedurii de înregistrare în EMAS;
    b) înştiinţeazã în scris organismul competent în legãturã cu rezultatul analizei preliminare;
    c) dispune afişarea informaţiei privind depunerea cererii de înregistrare în EMAS a organizaţiei pe pagina web a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a agenţiei teritoriale pentru protecţia mediului în a cãrei razã de competenţã se aflã organizaţia sau acea parte a organizaţiei pentru care se solicitã înregistrarea în EMAS;
    d) solicitã agenţiei teritoriale pentru protecţia mediului şi comisariatului teritorial al Gãrzii Naţionale de Mediu în a cãrui razã de competenţã se aflã organizaţia sau acea parte a organizaţiei pentru care se solicitã obţinerea înregistrãrii în EMAS situaţia respectãrii în ultimii 2 ani de la data depunerii cererii a cerinţelor legale din domeniul protecţiei mediului aplicabile activitãţii acesteia şi fixeazã un termen de 10 zile pentru primirea informaţiilor solicitate.
    (2) În cazul în care Biroul EMAS constatã cã în ultimii 2 ani de la data solicitãrii obţinerii înregistrãrii în EMAS organizaţia a încãlcat cerinţele legale din domeniul protecţiei mediului şi a produs un prejudiciu asupra mediului, solicitã conducãtorului organizaţiei o declaraţie, care sã ateste faptul cã daunele care au adus prejudiciul asupra mediului au fost reparate şi cã s-au luat toate mãsurile pentru a preveni apariţia altor situaţii similare şi fixeazã un termen de 5 zile pentru primirea acesteia.
    ART. 10
    (1) În termen de 5 zile de la data înştiinţãrii prevãzute la art. 9 alin (1) lit. b), organismul competent solicitã, în scris:
    a) organismului de acreditare sau autorizare, responsabil conform prevederilor art. 23 alin. (1) din Regulament pentru supravegherea activitãţilor verificatorului de mediu care a desfãşurat activitãţi de verificare la nivelul organizaţiei, raportul de supraveghere a activitãţii verificatorului de mediu;
    b) organismului de acreditare sau autorizare care a acordat acreditarea sau autorizarea verificatorului de mediu care a desfãşurat activitãţi de verificare la nivelul organizaţiei referinţe cu privire la acreditarea sau autorizarea verificatorului de mediu, în cazul constatãrii unor neclaritãţi privind acreditarea sau autorizarea acestuia.
    (2) Organismul competent fixeazã un termen de 10 zile pentru primirea rãspunsurilor la solicitãrile prevãzute la alin. (1).

    SECŢIUNEA a 2-a
    Evaluarea observaţiilor pãrţilor interesate

    ART. 11
    (1) Pãrţile interesate pot sã îşi facã cunoscutã opinia şi sã transmitã Biroului EMAS, în scris, comentariile asupra solicitãrii de înregistrare în EMAS, în termen de 30 de zile de la data afişãrii informaţiei prevãzute la art. 9 alin. (1) lit. c).
    (2) În termen de 5 zile de la primirea comentariilor din partea pãrţilor interesate, Biroul EMAS înştiinţeazã în scris organismul competent şi conducãtorul organizaţiei despre acestea şi fixeazã un termen de 5 zile pentru primirea rãspunsului conducãtorului organizaţiei asupra comentariilor primite din partea pãrţilor interesate.
    (3) Comentariile pãrţilor interesate şi rãspunsul conducãtorului organizaţiei, inclusiv informaţiile primite conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. d) şi alin. (2), precum şi ale art. 10 alin. (1) se analizeazã de cãtre organismul competent şi de Comitetul EMAS în cadrul întrunirii de evaluare a documentelor organizaţiei solicitante.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Evaluarea solicitãrii de înregistrare în EMAS

    ART. 12
    Toate documentele solicitãrii de înregistrare în EMAS ale organizaţiei se supun analizei detaliate efectuate de organismul competent împreunã cu Comitetul EMAS, în cadrul întrunirii de evaluare a documentelor organizaţiei solicitante. Data întrunirii de evaluare nu poate depãşi 45 de zile lucrãtoare de la data afişãrii informaţiei prevãzute la art. 9 alin. (1) lit. c).
    ART. 13
    (1) Documentele trebuie sã fie complete şi corect întocmite şi sã prezinte organismului competent şi Comitetului EMAS toate informaţiile necesare pentru luarea deciziei.
    (2) Dacã se constatã cã existã neclaritãţi privind documentele şi informaţiile furnizate de cãtre organizaţie, organismul competent şi Comitetul EMAS, prin Biroul EMAS, solicitã organizaţiei informaţii suplimentare de clarificare asupra secţiunilor respective.
    (3) Biroul EMAS fixeazã un termen de 10 zile pentru primirea informaţiilor suplimentare prevãzute la alin. (2).
    (4) Reprogramarea întrunirii de evaluare a completãrilor la documentaţia depusã nu trebuie sã depãşeascã 30 de zile de la data primirii completãrilor solicitate.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Refuzul solicitãrii de înregistrare în EMAS

    ART. 14
    (1) Organismul competent, cu avizul Comitetului EMAS, decide refuzul solicitãrii de înregistrare în EMAS în urmãtoarele cazuri:
    a) organizaţia solicitantã nu transmite la termen documentele suplimentare prevãzute la art. 8 alin. (1), art. 9 alin. (2) şi art. 13 alin. (2), nu prezintã toate elementele necesare pentru luarea deciziei şi nu face dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 13 alin. (2) din Regulament;
    b) pe baza informaţiilor primite de la pãrţile interesate, conform prevederilor art. 11 alin. (1), inclusiv de la autoritatea teritorialã pentru protecţia mediului şi comisariatul teritorial al Gãrzii Naţionale de Mediu, se constatã faptul cã organizaţia solicitantã nu întruneşte toate condiţiile legale pentru obţinerea înregistrãrii în EMAS, în special în ceea ce priveşte respectarea cerinţelor legale din domeniul protecţiei mediului aplicabile activitãţii acesteia;
    c) se constatã cazul prevãzut la art. 13 alin. (5) din Regulament;
    d) referinţele privind acreditarea sau autorizarea verificatorului de mediu, primite conform art. 10 alin. (1) lit. b), atestã faptul cã verificatorul de mediu nu respectã condiţiile pentru efectuarea verificãrii şi a validãrii prevãzute la art. 25 şi 26 din Regulament.
    (2) Refuzul solicitãrii înregistrãrii în EMAS va ţine seama de cauzele şi de gravitatea abaterii de la cerinţele legale pentru obţinerea înregistrãrii în EMAS.
    ART. 15
    (1) În cazul refuzului solicitãrii de înregistrare în EMAS, organizaţia reia procedura de înregistrare în EMAS de la etapa iniţialã.
    (2) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data întrunirii Comitetului EMAS, Biroul EMAS informeazã organizaţia, în scris, asupra motivaţiei refuzului solicitãrii de înregistrare în EMAS, concomitent cu returnarea documentelor depuse.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Acordarea înregistrãrii în EMAS

    ART. 16
    (1) Dacã în cadrul întrunirii de evaluare se constatã cã sunt îndeplinite toate condiţiile legale pentru obţinerea înregistrãrii în EMAS prevãzute în art. 13 alin. (2) din Regulament, organismul competent, în baza avizului Comitetului EMAS, decide acordarea înregistrãrii în EMAS.
    (2) În termen de 5 zile de la luarea deciziei de acordare a înregistrãrii în EMAS, Biroul EMAS realizeazã urmãtoarele:
    a) atribuie un numãr de înregistrare şi include organizaţia în Lista organizaţiilor înregistrate în EMAS;
    b) informeazã conducãtorul organizaţiei asupra acordãrii înregistrãrii în EMAS şi transmite varianta electronicã a siglei EMAS.
    (3) În termen de 30 de zile de la data obţinerii înregistrãrii în EMAS, organizaţia trebuie sã furnizeze Biroului EMAS informaţii asupra modului de publicare a declaraţiei de mediu.
    ART. 17
    (1) În termen de 5 zile de la luarea deciziei de acordare a înregistrãrii în EMAS, organismul competent emite Certificatul de înregistrare în EMAS.
    (2) Certificatul de înregistrare în EMAS este valabil pe o perioadã de 3 ani de la data includerii organizaţiei în Lista organizaţiilor înregistrate în EMAS.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Pregãtirea pentru obţinerea reînnoirii înregistrãrii în EMAS, depunerea şi conţinutul cererii de reînnoire a înregistrãrii în EMAS

    ART. 18
    Organizaţiile care doresc sã îşi reînnoiascã înregistrarea în EMAS trebuie sã îndeplineascã, conform termenelor şi cerinţelor din art. 6 din Regulament, urmãtoarele:
    a) efectuarea unei verificãri complete a sistemului de management de mediu, a programului de audit şi punerea în aplicare a acestora, precum şi elaborarea şi validarea declaraţiei de mediu;
    b) efectuarea pe perioada deţinerii înregistrãrii iniţiale în EMAS a auditului intern al performanţei de mediu şi al conformãrii cu cerinţele legale aplicabile din domeniul protecţiei mediului, elaborarea declaraţiei de mediu actualizate şi validarea acesteia de cãtre un verificator de mediu.
    ART. 19
    (1) În vederea obţinerii reînnoirii înregistrãrii în EMAS, organizaţia înainteazã Biroului EMAS urmãtoarele:
    a) cererea de reînnoire a înregistrãrii în EMAS, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2;
    b) documentele de susţinere a cererii de reînnoire a înregistrãrii în EMAS, prevãzute la art. 14 alin. (1) lit. (a)-(b) din Regulament.
    (2) Documentele prevãzute la alin. (1) se depun cu cel puţin 60 de zile înainte de data expirãrii Certificatului de înregistrare în EMAS existent, în douã exemplare pe suport hârtie şi într-un exemplar pe suport electronic.
    ART. 20
    (1) Procedura de reînnoire a înregistrãrii în EMAS parcurge procedura de înregistrare în EMAS.
    (2) În cazul în care organismul competent în baza avizului Comitetului EMAS decide reînnoirea înregistrãrii în EMAS, acesta emite un nou certificat de înregistrare în EMAS.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Suspendarea sau radierea înregistrãrii în EMAS

    ART. 21
    (1) În vederea menţinerii înregistrãrii în EMAS, organizaţia trebuie sã îndeplineascã anual cerinţele prevãzute la art. 6 alin. (2) din Regulament şi sã înainteze Biroului EMAS documentele prevãzute la art. 6 alin. (2) lit. (c)-(d) din Regulament. Dacã se aplicã prevederile art. 7 din Regulament, organizaţia trebuie sã înainteze Biroului EMAS confirmarea verificatorului de mediu care a efectuat verificarea cã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. (a)-(c) din Regulament şi declaraţia de mediu actualizatã nevalidatã.
    (2) În cazul în care organizaţia planificã introducerea unor modificãri substanţiale, aceasta trebuie sã îndeplineascã cerinţele prevãzute la art. 8 din Regulament şi sã comunice modificãrile, în scris, Biroului EMAS, conform prevederilor art. 8 alin. (4) din Regulament.
    ART. 22
    (1) În termen de 5 zile de la data depunerii documentelor prevãzute la art. 21 alin. (1) şi, dupã caz, la alin. (2), Biroul EMAS realizeazã urmãtoarele:
    a) înştiinţeazã organismul competent despre depunerea documentelor;
    b) solicitã, în scris, agenţiei teritoriale pentru protecţia mediului şi, dupã caz, comisariatului teritorial al Gãrzii Naţionale de Mediu în a cãrui razã de competenţã se aflã organizaţia sau acea parte a organizaţiei informaţii privind situaţia respectãrii cerinţelor legale din domeniul protecţiei mediului aplicabile activitãţii acesteia, modul de îndeplinire a cerinţelor menţionate în anexa VI la Regulament privind accesul public la declaraţia de mediu sau la declaraţia de mediu actualizatã, precum şi situaţia respectãrii cerinţelor de utilizare a siglei EMAS, în conformitate cu prevederile art. 10 din Regulament.
    (2) Biroul EMAS fixeazã un termen de 10 lucrãtoare pentru primirea informaţiilor prevãzute la alin. (1) lit. b).
    ART. 23
    (1) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii înştiinţãrii prevãzute la art. 22 alin. (1) lit. a), organismul competent, prin Biroul EMAS, convoacã întrunirea Comitetului EMAS.
    (2) Documentele prevãzute la art. 21 şi la art. 22 lit. b) se supun analizei efectuate de organismul competent, împreunã cu Comitetul EMAS, în cadrul întrunirii Comitetului EMAS.
    (3) Dacã se constatã cã organizaţia înregistratã în EMAS se încadreazã în cazurile prevãzute la art. 15 alin. (1), (3) şi (4) din Regulament, în cadrul întrunirii Comitetului EMAS se stabileşte modalitatea şi termenul de consultare cu agenţia teritorialã pentru protecţia mediului sau/şi comisariatul teritorial al Gãrzii Naţionale de Mediu în a cãrui razã de competenţã se aflã organizaţia sau acea parte a organizaţiei înregistratã în EMAS, precum şi cu conducãtorul organizaţiei.
    (4) Prevederile alin. (3) se aplicã şi în cazul în care, conform prevederilor art. 15 alin. (2) şi (7) din Regulament, organismul competent primeşte informaţii scrise, prin care se atestã faptul cã activitãţile verificatorului de mediu nu s-au realizat într-o manierã corespunzãtoare care sã garanteze cã organizaţia îndeplineşte cerinţele necesare menţinerii înregistrãrii în EMAS. În acest caz consultarea se stabileşte cu organismul de acreditare sau de autorizare responsabil cu supravegherea activitãţii verificatorului de mediu care a desfãşurat activitãţi de verificare la nivelul organizaţiei sau, dupã caz, cu organismul de acreditare sau de autorizare care a acordat acreditarea sau autorizarea verificatorului de mediu.
    ART. 24
    (1) Dupã efectuarea consultãrilor, în termen de 10 zile, organismul competent, prin Biroul EMAS, convoacã întrunirea Comitetului EMAS, în vederea analizãrii neconformitãţilor organizaţiei, pe baza dovezilor furnizate de cãtre pãrţile consultate.
    (2) În funcţie de natura şi amploarea nerespectãrii cerinţelor legale necesare menţinerii înregistrãrii în EMAS, cu luarea în considerare a prevederilor art. 15 alin. (5) şi (6) din Regulament şi pe baza probelor primite, precum şi în urma consultãrilor cu pãrţile interesate, inclusiv cu conducãtorul organizaţiei, organismul competent, în baza avizului Comitetului EMAS, decide asupra suspendãrii înregistrãrii în EMAS pentru o perioadã de timp determinatã, dar nu mai mare de un an, sau asupra radierii înregistrãrii în EMAS.
    (3) În termen de 5 zile de la luarea deciziei, Biroul EMAS comunicã organizaţiei decizia de suspendare sau de radiere a înregistrãrii în EMAS şi motivele care au stat la baza acesteia.
    ART. 25
    (1) Dupã înlãturarea neconformitãţilor care au dus la suspendarea înregistrãrii în EMAS, dar nu mai târziu de termenul-limitã pentru care s-a dispus suspendarea, organizaţia solicitã organismului competent, prin Biroul EMAS, ridicarea suspendãrii înregistrãrii EMAS şi transmite Biroului EMAS documentele doveditoare privind conformarea.
    (2) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea documentelor prevãzute la alin. (1), Biroul EMAS înştiinţeazã organismul competent despre primirea acestora şi solicitã agenţiei teritoriale pentru protecţia mediului şi comisariatului teritorial al Gãrzii Naţionale de Mediu în a cãrui razã de competenţã se aflã organizaţia sau acea parte a organizaţiei în cauzã situaţia conformãrii cu cerinţele prevãzute la art. 21 alin. (1) şi fixeazã un termen de 5 zile pentru primirea rãspunsurilor.
    (3) În termen de 10 zile de la primirea rãspunsurilor, organismul competent, prin Biroul EMAS, convoacã întrunirea Comitetului EMAS. Organismul competent împreunã cu Comitetul EMAS analizeazã solicitarea organizaţiei de ridicare a suspendãrii şi rãspunsurile autoritãţilor şi decide în consecinţã.
    (4) În termen de douã zile de la luarea deciziei, Biroul EMAS informeazã organizaţia în legãturã cu decizia şi, în cazul unei decizii favorabile, înscrie ridicarea suspendãrii în Registrul EMAS.
    ART. 26
    (1) Dacã organizaţia nu a transmis în termenullimitã documentele de justificare care sã demonstreze înlãturarea neconformitãţilor pentru care s-a decis suspendarea, Biroul EMAS înştiinţeazã organismul competent asupra acestui fapt.
    (2) Organismul competent, în baza avizului Comitetului EMAS, decide radierea înregistrãrii în EMAS, în termen de 5 zile de la data înştiinţãrii, iar Biroul EMAS informeazã în termen de 5 zile organizaţia asupra radierii înregistrãrii în EMAS.
    (3) Organizaţia cãreia i s-a radiat înregistrarea în EMAS poate sã solicite o nouã înregistrare în EMAS, în condiţiile respectãrii tuturor condiţiilor legale necesare obţinerii înregistrãrii în EMAS şi sã reia procedura de înregistrare în EMAS de la etapa iniţialã.

    SECŢIUNEA a 8-a
    Soluţionarea contestaţiilor

    ART. 27
    (1) Împotriva deciziei organismului competent privind refuzul înregistrãrii în EMAS, a deciziei de suspendare sau de radiere a înregistrãrii în EMAS, organizaţia poate sã depunã contestaţie.
    (2) Contestaţia se motiveazã în scris şi se înainteazã Biroului EMAS, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei.
    (3) În termen de 3 zile de la data depunerii contestaţiei, Biroul EMAS înştiinţeazã organismul competent şi Comitetul EMAS asupra depunerii acesteia.
    ART. 28
    (1) La nivelul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului se constituie Comisia pentru contestaţii, care este alcãtuitã din 3 membri.
    (2) Componenţa nominalã a Comisiei pentru contestaţii se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
    (3) Deciziile Comisiei pentru contestaţii se iau prin votul majoritãţii membrilor sãi.
    ART. 29
    (1) În cazul în care Comisia pentru contestaţii respinge contestaţia, organismul competent, prin Biroul EMAS, informeazã contestatarul, în termen de 5 zile lucrãtoare, asupra respingerii contestaţiei.
    (2) În cazul în care Comisia pentru contestaţii admite contestaţia, aceastã decizie este finalã şi obligatorie pentru toate pãrţile implicate şi presupune, dupã caz, acordarea înregistrãrii în EMAS, anularea suspendãrii, respectiv revocarea deciziei de radiere a înregistrãrii în EMAS.
    (3) Decizia privind soluţionarea contestaţiei se comunicã de cãtre Biroul EMAS contestatarului, în scris, în termen de 5 zile de la luarea deciziei.
    ART. 30
    În cazul în care organizaţia nu depune contestaţie în termenul prevãzut la art. 27 alin. (2) sau în cazul respingerii contestaţiei, în termen de 5 zile de la expirarea termenului, Biroul EMAS are obligaţia:
    a) sã înscrie suspendarea sau radierea înregistrãrii în EMAS în Registrul EMAS;
    b) sã dispunã afişarea informaţiei privind suspendarea sau radierea înregistrãrii în EMAS a organizaţiei pe pagina web a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a agenţiei teritoriale pentru protecţia mediului în a cãrei razã de competenţã se aflã organizaţia sau acea parte a organizaţiei.

    CAP. III
    Procesul privind înregistrarea colectivã unicã în EMAS a organizaţiilor

    ART. 31
    (1) În cazul în care o organizaţie are amplasamente aflate pe teritoriul României şi pe teritoriul unuia sau mai multor state membre, aceasta poate solicita organismului competent al statului membru pe teritoriul cãruia se aflã sediul central sau centrul sãu de management înregistrarea colectivã unicã în EMAS, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din Regulament.
    (2) Pentru amplasamentele situate pe teritoriul României, organismul competent coordoneazã procesul privind înregistrarea colectivã unicã în EMAS a organizaţiilor, inclusiv comunicarea cu organismele competente ale celorlalte state membre implicate în proces.
    (3) Procesul privind înregistrarea colectivã unicã în EMAS a organizaţiilor se realizeazã în conformitate cu prevederile normelor europene aplicabile domeniului.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 32
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã.

    ANEXA 1
    -------
la procedurã
------------

                            TARIFE
          pentru solicitarea de acordare de asistenţã
                şi de furnizare de informaţii


┌──────────────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────┐
│Scopul lucrãrii sau al serviciului│Tipul lucrãrii sau al│Cuantumul în lei al │
│ care se presteazã │serviciului care se │ tarifelor care se │
│ │ presteazã │ încaseazã*) │
├──────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤
│Asistenţa tehnicã şi furnizarea de│Procesarea solicitã- │ 300 │
│informaţii privind cerinţele lega-│rii de acordare de │ │
│le din domeniul protecţiei mediu- │asistenţã şi de │ │
│lui aplicabile organizaţiei │furnizare de infor- │ │
│ │maţii │ │
│ │ │ │
└──────────────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────┘


--------
    *) Tariful pentru solicitarea de acordare de asistenţã şi de furnizare de informaţii se achitã în contul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

    ANEXA 2
    -------
la procedurã
------------



    Nr. de înregistrare organizaţie: .......... Nr. înregistrare ANPM: .....
    Data: ..................................... Data: ......................



                        CERERE DE ÎNREGISTRARE/REÎNNOIRE
                            a înregistrãrii în EMAS
                                   - model -


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│A. Date privind organizaţia pentru care se solicitã înregistrarea în EMAS │
├───────────────────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┤
│1. Denumirea organizaţiei │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Nr. de înregistrare la registrul │ │ │
│comerţului │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Reprezentantul legal (numele şi datele │ │ │
│de contact) │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Persoana de contact - responsabilul cu │ │ │
│implementarea EMAS (numele şi datele │ │ │
│de contact) │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Codul CAEN al activitãţilor │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Categoria de activitãţi se aflã sub │ Da │ Nu │
│incidenţa legislaţiei privind preveni- │ │ │
│rea şi controlul integrat al poluãrii │ │ │
│(se va marca corespunzãtor). │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Situaţia reglementãrii din punctul de │ Tipul actului │ Numãrul actului │
│vedere al protecţiei mediului (se ata- │ │ │
│şeazã o copie de pe actele de │ │ │
│reglementare) │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Numãrul de angajaţi │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│2. Descrierea organizaţiei │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Descrierea activitãţii organizaţiei │ │ │
│pentru care se solicitã înregistrarea │ │ │
│în EMAS │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Numãrul şi descrierea amplasamentelor │ │ │
│organizaţiei │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Subcontractori │ │ │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│B. Date privind amplasamentul pentru care se solicitã înregistrarea în EMAS*)│
├───────────────────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┤
│1. Denumirea amplasamentului │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Nr. de înregistrare la registrul │ │ │
│comerţului │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Reprezentantul legal (numele şi datele │ │ │
│de contact) │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Persoana de contact - responsabilul cu │ │ │
│implementarea EMAS (numele şi datele │ │ │
│de contact) │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Codul CAEN al activitãţilor pe │ │ │
│amplasament │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Categoria de activitãţi se aflã sub │ Da │ Nu │
│incidenţa legislaţiei privind preveni- │ │ │
│rea şi controlul integrat al poluãrii │ │ │
│(se va marca corespunzãtor). │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Situaţia reglementãrii din punctul de │ Tipul actului │ Numãrul actului │
│vedere al protecţiei mediului (se ata- │ │ │
│şeazã o copie de pe actele de │ │ │
│reglementare) │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Numãrul de angajaţi │ │ │
├───────────────────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┤
│2. Descrierea amplasamentului │
├───────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤
│Descrierea activitãţii amplasamentului │ │
│pentru care se solicitã înregistrare în│ │
│EMAS (se ataşeazã o copie de pe │ │
│organigrama şi de pe planul de situaţie│ │
│al amplasamentului) │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Subcontractori │ │
└───────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

    Întocmit la data: .......................
    Numele reprezentantului legal al organizaţiei: .................
    Funcţia: .....................................
    Semnãtura: ...............................


--------
    *) Se ataşeazã o copie de pe organigrama şi de pe planul de situaţie al amplasamentului.
    Se anexeazã o copie de pe certificatul de acreditare sau de autorizare al verificatorului de mediu.
    Reprezentantul legal al organizaţiei/amplasamentului îşi asumã rãspunderea pentru corectitudinea informaţiilor incluse în documentele de susţinere a cererii de înregistrare/reînnoire a înregistrãrii în EMAS.
    Secţiunea B se va completa pentru fiecare amplasament în parte. Dacã organizaţia este identicã cu amplasamentul, secţiunea B nu se completeazã.

                         ------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016