Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.050 din 30 octombrie 1998  privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.050 din 30 octombrie 1998 privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 497 din 23 decembrie 1998
    Ministrul finanţelor,
    în baza prevederilor art. 5 lit. c) şi ale art. 17 lit. C.m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările ulterioare,
    emite următorul ordin:

    ART. 1
    Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz, primesc şi analizează cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente utilajelor, echipamentelor şi serviciilor achiziţionate, legate nemijlocit de operaţiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, în baza Legii petrolului nr. 134/1995, cât şi celei aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni", precum şi cererile pentru eliberarea certificatelor pe baza cărora furnizorii şi prestatorii care participă la realizarea obiectivelor de mai sus facturează bunurile livrate şi serviciile prestate fără taxa pe valoarea adăugată, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente intrărilor destinate realizării obiectivelor.
    Pe baza analizei, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz, aprobă restituirea sau eliberarea certificatului de cota zero a taxei pe valoarea adăugată.
    Aprobarea se acordă de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz.
    ART. 2
    Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate, finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale, de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţară, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, se primesc şi se analizează de către organele fiscale teritoriale la care sunt înregistraţi titularii cererilor.
    Pe baza analizei, organele fiscale teritoriale avizează şi transmit cererile prevăzute la alineatul precedent, în vederea aprobării, direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Aprobarea sumei de restituit se acordă de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz, pot elibera certificate de aplicare a cotei zero a taxei pe valoarea adăugată de către furnizorii bunurilor şi prestatorii serviciilor prevăzute la alin. 1, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente intrărilor.
    ART. 3
    Aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea adăugată se realizează potrivit precizărilor cuprinse în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 4
    Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 5
    Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care acesta va fi publicat în Monitorul Oficial al României.
    ART. 6
    Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi încetează aplicabilitatea prevederile Ordinului ministrului finanţelor nr. 517 din 10 martie 1998 privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile destinate misiunilor diplomatice, titularilor acordurilor petroliere - persoane juridice -, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 117 din 18 martie 1998.

         Ministrul finanţelor,
         Decebal Traian Remeş

    Bucureşti, 30 octombrie 1998.
    Nr. 2.050.


    ANEXA 1

         PRECIZĂRI

    În aplicarea prevederilor art. 5 lit. c) şi ale art. 17 lit. C.m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se fac următoarele precizări:
    I. Titularii acordurilor petroliere, care beneficiază de scutire de taxa pe valoarea adăugată pentru utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de operaţiunile petroliere, precum şi cei care participa la realizarea obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni", prezintă cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, potrivit anexei nr. 1/1.
    Cererile se analizează şi se verifica, urmărindu-se respectarea reglementărilor în vigoare cu privire la restituirea taxei pe valoarea adăugată. Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aproba, pentru fiecare caz în parte, de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz. După aprobare, sumele de restituit se comunica Direcţiei trezorerie din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Direcţia trezorerie restituie taxa pe valoarea adăugată cu ordin de plată din contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adăugată restituită", deschis la trezoreria statului.
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Ilfov restituie taxa pe valoarea adăugată din contul 60.13.x.02, deschis la Banca Comercială Română - S.A., Sucursala municipiului Bucureşti.
    Furnizorii şi prestatorii care participa la realizarea obiectivelor menţionate la pct. I pot factura bunurile livrate şi serviciile prestate fără taxa pe valoarea adăugată, cu exercitarea dreptului de deducere a acesteia, aferentă intrărilor destinate realizării obiectivelor respective, pe baza unui certificat eliberat de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, la care este înregistrat beneficiarul.
    Certificatul va fi eliberat, la cererea beneficiarului, pe baza unei documentaţii care trebuie să cuprindă:
    - contractele privind realizarea obiectivelor de către investitorii străini pe teritoriul României, aprobate de Guvern;
    - contractele încheiate cu furnizorii de bunuri sau cu prestatorii de servicii;
    - certificatele de înregistrare ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii.
    II. Cota zero a taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, acordate de guverne străine, de organisme internaţionale, de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţara, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, se aplică, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    1. să se realizeze obiective nominalizate în hotărâri ale Guvernului sau prevăzute în acorduri, protocoale, înţelegeri, încheiate cu guverne străine, organisme internaţionale, precum şi cu organizaţii nonprofit şi de caritate, cu excepţia obiectivelor realizate din donaţii ale persoanelor fizice;
    2. obiectivele trebuie să fie destinate unor scopuri cu caracter umanitar, social, filantropic, religios, de apărare a sănătăţii, cultural, artistic, educativ, ştiinţific, sportiv, de protecţie şi ameliorare a mediului, de protecţie şi conservare a monumentelor istorice şi de arhitectura şi să fie concretizate în bunuri şi servicii, cum sunt: construcţii, dotări cu tehnică de calcul, cu aparatură de specialitate, cu mobilier specific etc.; prin obiectiv nu se înţelege achiziţionarea de materiale consumabile şi de servicii destinate desfăşurării activităţii curente a respectivei instituţii sau de bunuri nelegate strict de realizarea scopurilor menţionate mai sus;
    3. finanţarea să fie asigurată din:
    a) fondul de contrapartidă constituit din contravaloarea în lei a ajutoarelor primite de România sub formă de bunuri şi servicii;
    b) ajutoare, altele decât cele cuprinse la pct. 3 lit. a), sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine sau de organisme internaţionale;
    c) fonduri ale organizaţiilor nonprofit şi de caritate, din străinătate şi din ţară;
    d) donaţii ale persoanelor fizice.
    Beneficiază de cota zero a taxei pe valoarea adăugată bunurile şi serviciile destinate realizării proiectelor finanţate din fonduri PHARE, indiferent dacă îndeplinesc condiţiile menţionate mai sus.
    Cota zero a taxei pe valoarea adăugată se realizează astfel:
    a) prin exercitarea dreptului de deducere de către beneficiarii obiectivelor de mai sus, dacă aceştia sunt plătitori de taxă pe valoarea adăugată;
    b) prin restituirea de către direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, a taxei pe valoarea adăugată aferente aprovizionărilor destinate realizării obiectivelor ai căror beneficiari nu sunt plătitori de taxa pe valoarea adăugată.
    Restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente obiectivelor ai căror beneficiari sunt neplătitori de T.V.A. se efectuează de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza documentaţiei depuse, verificate şi aprobate potrivit competenţelor acordate.
    Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată vor fi depuse la organul fiscal teritorial la care sunt înregistraţi titularii cererii, trimestrial, cel mai târziu până la finele lunii următoare încheierii unui trimestru, şi vor fi justificate numai cu documente aferente cumpărărilor efectuate în trimestrul pentru care se solicită restituirea taxei pe valoarea adăugată. Nedepunerea în termen şi necuprinderea tuturor documentelor justificative atrag pierderea dreptului de restituire.
    Documentaţia necesară restituirii va cuprinde:
    - cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată (modelul cuprins în anexa nr. 1/2);
    - certificatul de înregistrare fiscală;
    - comunicarea băncii privind atribuirea numărului de cont: curent, investiţii - lei, valută;
    - autorizaţia de construcţie a obiectivului, dacă este cazul;
    - documentele justificative privind cheltuielile, respectiv facturi fiscale sau alte documente specifice prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, din care să rezulte cuantumul taxei pe valoarea adăugată;
    - dovada plăţii bunurilor sau a serviciilor achiziţionate, pentru care se solicită restituirea taxei pe valoarea adăugată (dispoziţii de plată, dispoziţii de încasare, ordine de plată, cecuri, extrase de cont, chitanţe, bonuri de casă);
    - documentele din care să rezulte modalitatea de finanţare, însoţite de traducerea autorizată a acestora, după caz.
    În situaţia în care pentru efectuarea verificării şi analizei sunt necesare şi alte documente decât cele menţionate mai sus, organul fiscal le poate solicita titularului cererii.
    După verificare, organul fiscal teritorial va întocmi un proces-verbal din care să rezulte suma propusă pentru restituire şi suma neavizată, cu menţionarea detaliată a motivelor ce au condus la această decizie.
    Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată, însoţite de procesul-verbal întocmit conform alineatului precedent, şi documentaţia justificativă ce a stat la baza emiterii avizului se transmit spre aprobare direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz;
    c) prin facturarea, de către furnizorii şi prestatorii de servicii care participă la realizarea obiectivului sau a proiectului finanţat din fonduri PHARE, a bunurilor livrate şi a serviciilor prestate fără taxa pe valoarea adăugată, cu exercitarea dreptului de deducere a acesteia, aferentă intrărilor destinate realizării obiectivului sau proiectului, după caz, pe baza unui certificat (anexa nr. 1/3) eliberat de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.
    Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, avizată de organul fiscal la care este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, la care se vor anexa:
    - contractul încheiat cu furnizorul de bunuri sau cu prestatorul de servicii, destinate realizării obiectivelor prevăzute la pct. 1 şi 2 sau proiectelor finanţate din fonduri PHARE, însoţit de traducerea autorizată, după caz;
    - certificatul de înregistrare ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a furnizorului de bunuri sau a prestatorului de servicii;
    - autorizaţia de construcţie a obiectivului, dacă este cazul;
    - documentele din care să rezulte modalitatea de finanţare, conform pct. 3, însoţite de traducerea autorizată a acestora, după caz.
    În situaţia în care pentru soluţionarea cererii de eliberare a certificatului de cota zero a taxei pe valoarea adăugată sunt necesare şi alte documente decât cele menţionate mai sus, organul fiscal le poate solicita titularului cererii.
    Certificatul eliberat în condiţiile menţionate mai sus este valabil de la data eliberării pe toată durata de realizare a obiectivului sau a proiectului, după caz, sau pe perioada stipulată în contractul dintre părţi pentru prestarea de servicii sau pentru livrarea de bunuri, dacă aceasta perioada este mai scurtă.
    Furnizorul de bunuri sau prestatorul de servicii are obligaţia să menţioneze pe factura numărul şi data certificatului în baza căruia facturează cu cota zero a taxei pe valoarea adăugată.


    ANEXA 1/1

                                 CERERE
              de restituire a taxei pe valoarea adăugată

┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. │ Denumirea unităţii ................................................... │
│ │ codul fiscal ......................................................... │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Adresa: │
│ 2. │ localitatea .............., str. ................... nr. ............. │
│ │ sectorul ......., codul poştal ................., judeţul ............ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
    În conformitate cu prevederile Legii nr. 134/1995 şi ale art. 5 lit. c) din
Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, astfel cum a fost modificat prin
Ordonanţa Guvernului nr. 21/1996, prin prezenta solicităm restituirea taxei pe
valoarea adăugată plătite pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, legate
nemijlocit de activităţile în domeniul ..........., în suma de ........ lei.

    Se anexează documentele (se marchează cu x):
    - factura fiscală []
    - alte documente legal aprobate []

    RESTITUIREA ESTE AFERENTĂ LUNII .................
    Solicităm restituirea în contul nr. ......., deschis la ............,
    Sucursala .................... .

            Conducătorul unităţii,
         ............................
           (semnătura şi ştampila) Data .............

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
│ │
│ Aprobăm restituirea T.V.A. pentru suma de ............................. lei. │
│ Nu aprobăm restituirea sumei de ....................................... lei, │
│ din următoarele motive: ................................................... │
│ ........................................................................... │
│ ........................................................................... │
│ Numele persoanei care aprobă restituirea .................................. │
│ Funcţia ................................................................... │
│ │
│ │
│ Semnătura ............... Data ............. │
│ │
│ │
│ Ştampila │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 1/2

                              CERERE
             de restituire a taxei pe valoarea adăugată

┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. │ Denumirea unităţii ................................................... │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Adresa: │
│ 2. │ localitatea .............., str. ................... nr. ............. │
│ │ sectorul ......., codul poştal ................., judeţul ............ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    În conformitate cu prevederile art. 17 lit. C.m) din Ordonanţa Guvernului
nr. 3/1992, republicată, cu modificările ulterioare, prin prezenta solicităm
restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru bunurile şi serviciile
achiziţionate cu finanţare directă asigurată din ajutoare sau împrumuturi
nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale, de
organizaţii nonprofit şi de caritate, inclusiv din donaţii ale
persoanelor fizice.

    Se anexează documentele (se marchează cu x):
    - factura fiscală []
    - alte documente legal aprobate []

    RESTITUIREA ESTE AFERENTĂ OBIECTIVULUI .......................
    Solicităm restituirea în contul nr. ........., deschis la ........
    Finanţarea este asigurată din ................. .

           Conducătorul unităţii,
       ..............................
             (semnătura)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
│ │
│ Aprobăm restituirea T.V.A. pentru suma de ............................. lei. │
│ Nu aprobăm restituirea sumei de ....................................... lei, │
│ din următoarele motive: ................................................... │
│ ........................................................................... │
│ ........................................................................... │
│ Numele persoanei care aprobă restituirea .................................. │
│ Funcţia ................................................................... │
│ │
│ │
│ Semnătura ............... Data ............. │
│ │
│ │
│ Ştampila │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 1/3

    MINISTERUL FINANŢELOR

    DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
    ŞI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
    A JUDEŢULUI ......../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

                              CERTIFICAT
                              Nr. .....

    În conformitate cu art. 17 lit. C.m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, cu modificările ulterioare, se acordă cota zero a taxei pe valoarea adăugată unităţii ...................... pentru bunurile livrate şi pentru serviciile prestate în baza contractelor:
    - nr. ....../......., încheiat cu ..............
    - nr. ....../......., încheiat cu ..............
    - nr. ....../......., încheiat cu ..............
    - nr. ....../......., încheiat cu ..............
    privind obiectivul .................................
    finanţat de ........................................
    Societăţile furnizoare vor aplica cota zero a taxei pe valoarea adăugată la facturarea bunurilor livrate şi a serviciilor prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente cumpărărilor de bunuri şi de servicii destinate realizării contractelor.

                   Director general,


                               -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016