Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.049 din 30 octombrie 1998  privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile destinate misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi personalului diplomatic al acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.049 din 30 octombrie 1998 privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile destinate misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi personalului diplomatic al acestora

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 497 din 23 decembrie 1998
    Ministrul finanţelor,
    în baza prevederilor art. 17 lit. C.k) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările ulterioare,
    emite următorul ordin:

    ART. 1
    Bunurile livrate şi serviciile prestate în favoarea directa a misiunilor diplomatice, a oficiilor consulare şi a reprezentanţelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului diplomatic al acestora, care se încadrează la cota zero a taxei pe valoarea adăugată, precum şi limita plafonului pe livrare sau prestare de la care se aplica cota zero a taxei pe valoarea adăugată se stabilesc de Ministerul Afacerilor Externe, pe baza de reciprocitate acordată reprezentanţelor diplomatice române şi personalului diplomatic al acestora.
    În înţelesul prezentului ordin, se considera personal diplomatic membrii personalului misiunii care au calitatea de diplomat.
    Răspunderea pentru verificarea respectării condiţiilor de reciprocitate revine Direcţiei de protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
    Agenţii economici nu au competenţa să acorde exonerări de taxa pe valoarea adăugată, astfel că facturarea se va face la preţurile şi tarifele negociate, iar taxa pe valoarea adăugată se aplica potrivit reglementărilor legale privind vânzările la intern.
    ART. 2
    Cota zero a taxei pe valoarea adăugată pentru vânzările de bunuri şi prestările de servicii, efectuate în favoarea directă a misiunilor diplomatice, a oficiilor consulare şi a reprezentanţelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului diplomatic al acestora, se realizează prin restituirea taxei pe valoarea adăugată de către Ministerul Finanţelor prin Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti.
    ART. 3
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti primeşte şi analizează cererile misiunilor diplomatice, ale oficiilor consulare şi ale reprezentanţelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi ale personalului diplomatic al acestora privind restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate din România, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
    Pe baza analizei, directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti aproba, pentru fiecare cerere în parte, suma ce urmează a fi restituită din taxa pe valoarea adăugată.
    ART. 4
    Aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea adăugată se realizează potrivit precizărilor cuprinse în anexa nr. I care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 5
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti va lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 6
    Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care acesta se publică în Monitorul Oficial al României.
    ART. 7
    Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi încetează aplicabilitatea prevederile referitoare la regimul taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile destinate misiunilor diplomatice, cuprinse în Ordinul ministrului finanţelor nr. 517 din 10 martie 1998 privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile destinate misiunilor diplomatice, titularilor acordurilor petroliere - persoane juridice străine -, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 117 din 18 martie 1998, şi Normele Ministerului Finanţelor nr. 4.500 din 28 iunie 1993 privind taxa pe valoarea adăugată aferentă operaţiunilor referitoare la vânzări de bunuri şi prestări de servicii în favoarea misiunilor diplomatice şi instituţiilor asimilate acestora, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 din 15 septembrie 1993.

                 Ministrul finanţelor,
                 Decebal Traian Remeş


    ANEXA I

                                     PRECIZĂRI

    În aplicarea prevederilor art. 17 lit. C.k) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, cu modificările ulterioare, se fac următoarele precizări:
    1. Furnizorii de bunuri şi servicii în favoarea directa a misiunilor diplomatice, a oficiilor consulare şi a reprezentanţelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului diplomatic al acestora au obligaţia să emită facturi fiscale şi alte documente specifice, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, care să cuprindă date precise privind cumpărătorul.
    În acest scop în documente se vor înscrie denumirea completa şi adresa misiunii diplomatice sau ale instituţiilor asimilate acesteia şi, respectiv, numele, prenumele şi adresa pentru personalul diplomatic din cadrul misiunilor diplomatice şi al instituţiilor asimilate acestora.
    Pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate, în mod global, pentru nevoile unui imobil cu mai multe apartamente, în care misiunea diplomatică sau instituţia asimilată acesteia, precum şi personalul diplomatic al acesteia ocupa o parte, cu titlu de proprietar sau de chiriaş, documentele necesare sunt:
    - decontul cuprinzând cheltuielile comune şi taxa pe valoarea adăugată, întocmit de administratorul imobilului, cu indicarea cotei-părţi pe care colocatarul este obligat să o plătească potrivit normelor legale privind repartizarea cheltuielilor comune pe locatari;
    - chitanţa emisă de administraţia imobilului, prin care se certifica plata cheltuielilor comune şi a taxei pe valoarea adăugată, rezultată din decont.
    2. Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată (anexele nr. I/1 şi I/2), însoţite de documentele în care se consemnează vânzările de bunuri şi prestările de servicii care îndeplinesc condiţiile legale de încadrare la cota zero a taxei pe valoarea adăugată, de documentele care atesta achitarea contravalorii acestora şi de borderourile întocmite în doua exemplare, se transmit, trimestrial, cel mai târziu până la finele lunii următoare încheierii unui trimestru, Ministerului Afacerilor Externe de către misiunile diplomatice, oficiile consulare şi de reprezentanţele internaţionale interguvernamentale acreditate în România.
    Documentele care însoţesc cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se depun în copie pentru uzul oficial al misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi al reprezentanţelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi în original de către personalul diplomatic al acestora. Pot fi prezentate în copie documentele pentru bunurile de folosinţa îndelungată, prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 394/1995 privind obligaţiile ce revin agenţilor economici - persoane fizice sau juridice - în comercializarea produselor de folosinţa îndelungată destinate consumatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 27 ianuarie 1997.
    Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată vor fi justificate numai cu documente aferente cumpărărilor efectuate în trimestrul pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată, însoţite de documentele care atesta efectuarea plăţii contravalorii bunurilor şi serviciilor până la data depunerii cererilor.
    Borderourile trebuie să cuprindă:
    - numărul curent;
    - denumirea, numărul şi data documentului;
    - valoarea documentului;
    - valoarea taxei pe valoarea adăugată;
    - totalul valorii înscrise în documente;
    - totalul taxei pe valoarea adăugată.
    Nedepunerea în termen a documentelor justificative atrage pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adăugată.
    Sumele trecute în borderourile anexate la cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se verifica de către Direcţia de protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe cu documentele primite. În urma verificării, pe borderou se va face menţiunea, sub semnătura, "Confruntat cu documentele de vânzare".
    După verificare, Ministerul Afacerilor Externe transmite documentaţia avizată favorabil misiunilor diplomatice, oficiilor consulare sau reprezentanţelor internaţionale interguvernamentale, care o vor depune la Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor care îndeplinesc condiţiile legale de aplicare a cotei zero a taxei pe valoarea adăugată.
    3. Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti analizează cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată, precum şi documentele însoţitoare.
    Verificarea şi analiza efectuate urmăresc:
    - că documentele ce atesta achiziţionarea de bunuri şi de servicii să corespundă formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzute de reglementările în vigoare;
    - specificarea în documentele respective, într-o coloana distinctă, a sumei privind taxa pe valoarea adăugată aferentă valorii bunurilor şi serviciilor achiziţionate, precum şi existenta dovezii achitării acestora;
    - existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe;
    - verificarea corectitudinii calculelor.
    În urma verificării şi analizei se întocmeşte o nota în care se consemnează numărul şi data cererii, rezultatul verificării şi propuneri cu privire la:
    - aprobarea restituirii taxei pe valoarea adăugată; sau
    - respingerea cererii.
    Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aproba de către directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti. Pe baza aprobării, se întocmesc comunicarea către Direcţia trezorerie, potrivit anexei nr. I/3, precum şi comunicarea către misiunea diplomatică privind modul de soluţionare a cererii, potrivit anexei nr. I/4.
    4. În baza comunicărilor primite, Direcţia trezorerie din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti va întocmi ordine de plata tip trezorerie (OPHT) pentru fiecare misiune diplomatică, în care se va înscrie suma care se restituie. Pe versoul ordinului de plata se vor menţiona distinct suma care se restituie misiunilor diplomatice şi suma restituită personalului diplomatic al acestora, în cazul în care nu sunt deschise conturi personale în care să se facă vărsămintele.
    Operaţiunile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se evidenţiază în contabilitate prin contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adăugată restituită", deschis la trezoreria statului.

    ANEXA I/1

                           CERERE
            de restituire a taxei pe valoarea adăugată

┌───┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ │ Denumirea instituţiei: │
│ │ a) Misiunea diplomatică ............................................... │
│1. │ b) Oficiul consular ................................................... │
│ │ c) Reprezentanta organizaţiei internaţionale interguvernamentale ...... │
│ │........................................................................ │
│ │........................................................................ │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Adresa: │
│2. │ localitatea ........................., str. ................. nr. ....., │
│ │ sectorul ..........., codul poştal ............... │
└───┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Prin prezenta solicităm restituirea taxei pe valoarea adăugată plătite pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii, în baza prevederilor art. 17 lit. C.k) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, cu modificările ulterioare, în suma de ..... lei.
    Se anexează documentele (se marchează cu x):

    - factura fiscală []
    - bon de comandă - chitanţa []
    - alte documente legal aprobate []
    - documente de plată []
    - borderou []

    RESTITUIREA ESTE AFERENTĂ LUNILOR: [] [] []

    Solicităm restituirea în contul nr. ........., deschis la ...............,
    Sucursala ...................... .

         Conducătorul instituţiei diplomatice,
        ......................................
            (semnătura şi ştampila)


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
│ │
│ Avizăm favorabil restituirea T.V.A. în suma de ................ lei, fiind │
│ îndeplinite condiţiile de reciprocitate. │
│ │
│ Directorul Direcţiei protocol, │
│ │
│ Semnătura ................... Data .................. │
│ │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR │
│ │
│ Aprobăm restituirea T.V.A. în suma de ................. lei. │
│ Directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlu- │
│ lui financiar de stat a municipiului Bucureşti. │
│ │
│ Semnătura ................... Data ........... │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA I/2

                          CERERE
            de restituire a taxei pe valoarea adăugată

    Numele şi prenumele solicitantului ..................................
    .....................................................................
    Oficiul diplomatic ..................................................
    Funcţia solicitantului ..............................................
    Numărul carnetului eliberat de Ministerul Afacerilor Externe ........
    Adresa:
    localitatea .............., str. ........................ nr. .......,
    sectorul ............, codul poştal ...............


    Prin prezenta solicităm restituirea taxei pe valoarea adăugată plătite pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii, în baza prevederilor art. 17 lit. C.k) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, cu modificările ulterioare, în suma de .... lei.
    Se anexează documentele (se marchează cu x):

    - factura fiscală []
    - bon de comanda - chitanţa []
    - alte documente legal aprobate []
    - documente de plata []
    - borderou []

     RESTITUIREA ESTE AFERENTĂ LUNILOR: [] [] []

    Solicităm restituirea în contul nr. ..........., deschis la .........,
    Sucursala ................. .

        Conducătorul instituţiei diplomatice,
      ........................................
           (semnătura şi ştampila)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
│ │
│ Avizăm favorabil restituirea T.V.A. în suma de ................ lei, fiind │
│ îndeplinite condiţiile de reciprocitate. │
│ │
│ Directorul Direcţiei protocol, │
│ │
│ Semnătura ................... Data .................. │
│ │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR │
│ │
│ Aprobăm restituirea T.V.A. în suma de ................. lei. │
│ Directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlu- │
│ lui financiar de stat a municipiului Bucureşti. │
│ │
│ Semnătura ................... Data ........... │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA I/3

    DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
    ŞI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
    A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
    DIRECŢIA IMPOZITE ŞI TAXE

                                                Nr. ....../......

                              Către
                       Direcţia trezorerie

    Vă comunicăm că, urmare cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, înregistrată la Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti sub nr. ............../................., s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor cumpărate de către:

    a) Misiunea diplomatică a .........................;
    b) personalul diplomatic al misiunii ..............,
    în suma de:
    a) .................. lei;
    b) .................. lei.
    Vă rugăm ca sumele de mai sus să fie restituite prin virament în contul Ambasadei ........., nr. ........., deschis la Banca .................., Sucursala ...................... .
    Vă remitem, anexată în xerocopie, cererea de restituire aprobată, pe baza căreia va rugăm a efectua viramentul.


                                Director,


    ANEXA I/4

    DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
    ŞI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
    A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
    DIRECŢIA IMPOZITE ŞI TAXE

                                              Nr. ....../.......

                              Către
                    Ambasada .................

    Prin prezenta vă comunicăm că, urmare cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, înregistrată la Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti sub nr. ...../....., vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor cumpărate pentru:

    a) Misiunea diplomatică a .........................;
    b) personalul diplomatic al misiunii ..............,
    urmând ca plata să se efectueze prin virament în contul Ambasadei ........., nr. ......., deschis la Banca .......... Sucursala ......... .
    Sumele aferente sunt:
    a) .................. lei;
    b) .................. lei.

                                  Director,

                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016