Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.017 din 20 mai 2011  privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.017 din 20 mai 2011 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 362 din 24 mai 2011

    În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 147^3 alin. (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 85 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 26 februarie 2010, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La capitolul I litera A, dupã punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1.1, cu urmãtorul cuprins:
    "1.1. Persoana impozabilã poate solicita, potrivit prevederilor legale în vigoare, compensarea sumei negative de TVA aprobatã la rambursare cu anumite tipuri de creanţe fiscale, cu respectarea prevederilor art. 116 din Codul de procedurã fiscalã, stingerea efectuându-se în ordinea prevãzutã la art. 115 din acelaşi act normativ."
    2. La capitolul I litera B, punctul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "6. Solicitãrile de rambursare se soluţioneazã, în ordinea cronologicã a înregistrãrii lor la organul fiscal, în termenul prevãzut la art. 70 din Codul de procedurã fiscalã."
    3. La capitolul II litera A, punctul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "6. Decizia de rambursare emisã de compartimentul de specialitate este decizie sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit art. 90 din Codul de procedurã fiscalã, cu excepţia sumelor pentru care s-a emis decizia de rambursare pe baza deciziei de nemodificare a bazei de impunere."
    4. La capitolul II litera B secţiunea B2, punctul 3.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "3.1. În prima fazã a analizei se selecteazã deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, prin care se solicitã rambursarea unor sume mai mici sau egale cu 10.000 lei, care se soluţioneazã prin emiterea deciziei de rambursare, în termen de maximum 5 zile de la data depunerii decontului."
    5. La capitolul II litera B secţiunea B2, punctul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "6. Dacã suma solicitatã la rambursare este mai micã sau egalã cu SIN-ul, decontul de TVA este considerat cu risc fiscal mic şi sistemul va genera în mod automat proiectul Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, prevãzutã în anexa nr. 5 la prezenta procedurã. Decizia de rambursare se emite în maximum 5 zile de la data depunerii decontului."
    6. La capitolul II litera B secţiunea B2, punctul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "9. Dacã toate sumele negative înscrise în coloana "Sume negative" se încadreazã, fiecare în parte, în SIN se considerã cã decontul de TVA prezintã risc fiscal mic, nu se va completa cartuşul "Indicatori de analizã" şi se va genera proiectul Deciziei de rambursare a TVA. Decizia de rambursare se emite în maximum 5 zile de la data depunerii decontului."
    7. La capitolul II litera B dupã secţiunea B3 se introduce o nouã secţiune, secţiunea B4, cu urmãtorul cuprins:
    "B4. Dispoziţii speciale privind soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare depuse de persoane impozabile care au fost supuse inspecţiei fiscale, finalizatã prin emiterea unei decizii privind nemodificarea bazei de impunere
    1. Prevederile prezentei secţiuni se aplicã deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, încadrate la risc fiscal mare, prin care se solicitã la rambursare sume negative de taxã care provin şi din perioade fiscale pentru care TVA a fost deja supusã inspecţiei fiscale şi a fost emisã o decizie privind nemodificarea bazei de impunere pentru acest impozit.
    2. Procedura se aplicã pentru deconturile încadrate la risc fiscal mare, ca urmare a aplicãrii procedurii de la secţiunile B2 şi B3, şi anume:
    a) deconturi încadrate la SIN = 1, potrivit secţiunii B2 pct. 3.2 şi 4.5;
    b) deconturi care au obţinut la Fişa indicatorilor de inspecţie fiscalã un punctaj mai mare sau egal cu 60 de puncte, potrivit secţiunii B2 pct. 5.1;
    c) deconturi care au obţinut la Fişa de analizã de risc un punctaj între 51 şi 140 de puncte, potrivit secţiunii B2 pct. 11 lit. b);
    d) deconturi care, ca urmare a analizei documentare, au fost încadrate la risc fiscal mare, potrivit secţiunii B3 pct. 8.1.
    3. Pentru fiecare decont încadrat la risc fiscal mare potrivit pct. 2, compartimentul de specialitate verificã, în baza de date Phoenix, dacã în ultimele 12 luni, pentru persoanele impozabile care le-au depus, a fost emisã o decizie de nemodificare a bazei de impunere pentru perioade în care a fost supusã inspecţiei fiscale inclusiv taxa pe valoarea adãugatã. Ca urmare a verificãrii se emite o listã care conţine în mod obligatoriu: datele de identificare fiscalã ale persoanei impozabile, perioada supusã inspecţiei fiscale în cazul TVA, numãrul şi data deciziei de nemodificare a bazei de impunere.
    4. Pentru deconturile încadrate la risc fiscal mare, potrivit pct. 2 lit. a) şi b) se genereazã Fişa de analizã de risc - secţiunea referitoare la reconstituirea sumei negative solicitate la rambursare.
    5. În Fişa de analizã de risc întocmitã pentru toate deconturile cu risc fiscal mare, în secţiunea referitoare la reconstituirea sumei negative solicitate la rambursare se înscrie, în coloana corespunzãtoare, dacã perioada respectivã a fost supusã inspecţiei fiscale.
    6. Dacã întreaga sumã negativã solicitatã la rambursare provine din perioade pentru care TVA a fost supusã inspecţiei fiscale şi a fost emisã o decizie de nemodificare a bazei de impunere, compartimentul de specialitate emite Decizia de rambursare a TVA.
    7. Dacã suma negativã solicitatã la rambursare provine, parţial, din perioade pentru care TVA a fost supusã inspecţiei fiscale şi a fost emisã o decizie de nemodificare a bazei de impunere, compartimentul de specialitate emite Decizia de rambursare a TVA prin care se aprobã rambursarea sumelor negative aferente perioadelor fiscale pentru care a fost emisã decizia de nemodificare a bazei de impunere. O copie a Deciziei de rambursare a TVA se comunicã şi compartimentului cu atribuţii de inspecţie fiscalã.
    8. Pentru sumele negative care provin din perioade pentru care TVA nu a fost supusã inspecţiei fiscale sau ca urmare a inspecţiei nu a fost emisã o decizie de nemodificare a bazei de impunere, decontul se transmite compartimentului cu atribuţii de inspecţie fiscalã pentru verificarea sumelor negative aferente perioadelor fiscale care nu au fost supuse inspecţiei fiscale."
    8. La capitolul II litera D, punctul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "6. Inspecţia fiscalã ulterioarã se efectueazã în maximum 4 ani de la aprobarea rambursãrii."
    9. La capitolul III litera A punctul 1.3 litera b) şi litera B punctul 1.2, sintagma "... în procent de minimum 75% din rulajul debitor al contului de clienţi (4111), dar nu mai puţin de echivalentul în lei a 1.000.000 euro ..." se înlocuieşte cu sintagma "... în procent de minimum 60% din rulajul debitor al contului de clienţi (4111), dar nu mai puţin de echivalentul în lei a 500.000 euro ...".
    10. La capitolul III litera C, punctul 9.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "9.1. Dacã decontul de TVA supus analizei se încadreazã în una dintre situaţiile prevãzute la pct. 4.1 şi, dupã caz, la pct. 5, este un decont cu risc fiscal mare."
    11. La capitolul III litera C, dupã punctul 9.1 se introduc 5 noi puncte, punctele 9.1.1-9.1.5, cu urmãtorul cuprins:
    "9.1.1. Pentru deconturile cu risc fiscal mare, compartimentul de specialitate verificã, în baza de date Phoenix, dacã în ultimele 12 luni, pentru persoanele impozabile care le-au depus, a fost emisã o decizie de nemodificare a bazei de impunere pentru perioade în care a fost supusã inspecţiei fiscale inclusiv taxa pe valoarea adãugatã. Ca urmare a verificãrii se emite o listã care conţine în mod obligatoriu: datele de identificare fiscalã ale persoanei impozabile, perioada supusã inspecţiei fiscale în cazul TVA, numãrul şi data deciziei de nemodificare a bazei de impunere.
    9.1.2. Pentru fiecare din deconturile cuprinse în listã se întocmeşte Fişa de analizã de risc, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 6 la procedurã, completându-se numai secţiunea referitoare la reconstituirea sumei negative solicitate la rambursare, având înscrisã în coloana corespunzãtoare dacã perioada respectivã a fost supusã inspecţiei fiscale.
    9.1.3. Dacã întreaga sumã negativã solicitatã la rambursare provine din perioade pentru care TVA a fost supusã inspecţiei fiscale şi a fost emisã o decizie de nemodificare a bazei de impunere, compartimentul de specialitate emite Decizia de rambursare a TVA.
    9.1.4. Dacã suma negativã provine, parţial, din perioade pentru care TVA a fost supusã inspecţiei fiscale şi a fost emisã o decizie de nemodificare a bazei de impunere, compartimentul de specialitate emite Decizia de rambursare a TVA prin care se aprobã rambursarea sumelor negative aferente perioadelor fiscale pentru care a fost emisã decizia de nemodificare a bazei de impunere. O copie a Deciziei de rambursare a TVA se comunicã şi compartimentului cu atribuţii de inspecţie fiscalã.
    9.1.5. Pentru sumele negative care provin din perioade pentru care TVA nu a fost supusã inspecţiei fiscale sau ca urmare a inspecţiei nu a fost emisã o decizie de nemodificare a bazei de impunere, decontul se transmite compartimentului cu atribuţii de inspecţie fiscalã, pentru verificarea sumelor negative de TVA aferente perioadelor fiscale care nu au fost supuse inspecţiei fiscale."
    12. La capitolul III litera C, punctul 10.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "10.2. Decizia de rambursare emisã de compartimentul de specialitate este decizie sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit art. 90 din Codul de procedurã fiscalã, cu excepţia sumelor pentru care s-a emis decizia de rambursare pe baza deciziei de nemodificare a bazei de impunere."
    13. La capitolul III litera E, punctul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "1. În cazul contribuabililor mari şi mijlocii, inspecţia fiscalã ulterioarã a rambursãrilor se efectueazã în termen de maximum 4 ani de la aprobare."
    14. Capitolul VI "Soluţionarea solicitãrilor de restituire a taxei pe valoarea adãugatã" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Sumele negative de TVA cuprinse în deconturile cu sume negative de TVA depuse de persoanele impozabile care solicitã anularea codului de înregistrare în scopuri de TVA sau pentru care organele fiscale anuleazã din oficiu codul de înregistrare în scopuri de TVA se restituie, potrivit procedurii generale de restituire, aprobatã prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi de rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depãşirea termenului legal, numai în urma efectuãrii inspecţiei fiscale."
    ART. II
    Anexa nr. 5 la procedurã se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. III
    Anexa nr. 6 la procedurã se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. IV
    Anexa nr. 7 la procedurã se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. V
    (1) Prevederile prezentului ordin se aplicã începând cu deconturile cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã aferente lunii aprilie 2011.
    (2) Prevederile prezentului ordin se aplicã şi pentru deconturile cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare aflate în curs de soluţionare la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, cu excepţia deconturilor care au fost transmise, pânã la data intrãrii în vigoare a acestui ordin, compartimentului cu atribuţii de inspecţie fiscalã în vederea soluţionãrii cu inspecţie fiscalã anticipatã.
    ART. VI
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. VII
    Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã coordonare inspecţie fiscalã, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

              Ministrul finanţelor
                    publice,
              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 20 mai 2011.
    Nr. 2.017.

    ANEXA 1
    -------
(Anexa nr. 5 la procedurã)
--------------------------



 [ROMÂNIA] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE [AF]
[MINISTERUL AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
 FINANŢELOR Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a ..... Adresa
 PUBLICE] Administraţia Finanţelor Publice a ........... Tel:
              Nr. de înregistrare ca operator de date cu Fax:
              caracter personal ......... E-mail:
              Nr. .............../.........................



                                    DECIZIE
                    de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã

    Cãtre: Denumirea/Numele şi prenumele .............................................
    Codul de identificare fiscalã ....................................................
    Domiciliul fiscal: Localitatea ..............., str. .......... nr. ......., bl. ........, ap. .........., et. .............., judeţul/sectorul ...............
    În baza art. 85 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a decontului de taxã pe valoarea adãugatã pentru perioada fiscalã ..............., înregistrat sub nr. ............. din ..............................., şi a analizei de risc/a inspecţiei fiscale efectuate în perioada ......................., se stabileşte taxa pe valoarea adãugatã de rambursat, astfel:
    - TVA solicitatã la rambursare ......................lei;
    - TVA aprobatã la rambursare ......................lei;
    - TVA aprobatã la rambursare aferentã perioadelor fiscale pentru care a fost emisã Decizia de nemodificare a bazei de impunere nr. .............../..........................*) ...................... lei;
    - diferenţã de TVA care urmeazã a fi supusã inspecţiei fiscale anticipate*) ...................... lei.
    Suma aprobatã la rambursare urmeazã procedura prevãzutã la art. 115, 116 sau 117, dupã caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    În situaţia în care TVA aprobatã la rambursare este mai micã decât TVA solicitatã la rambursare, pentru diferenţa de TVA care provine din perioade pentru care nu au fost emise decizii de nemodificare a bazei de impunere, decontul cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare încadrat în categoria de risc fiscal mare a fost transmis departamentului de inspecţie fiscalã, în vederea efectuãrii inspecţiei fiscale anticipate.
    Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii, potrivit art. 207 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la organul fiscal competent potrivit art. 209 alin. (1) din acelaşi act normativ.
--------
    *) Se va completa în situaţia în care activitatea de inspecţie fiscalã a emis o decizie de nemodificare a bazei de impunere.

    Conducãtorul unitãţii fiscale
    Numele şi prenumele ..........................
    Semnãtura şi ştampila unitãţii ...............



 Aprobat Verificat Întocmit
 ------- --------- --------
 Numele şi prenumele ...... Numele şi prenumele ....... Numele şi prenumele .......
 Funcţia .................. Funcţia ................... Funcţia ...................
 Data ..................... Data ...................... Data ......................
 Semnãtura ................ Semnãtura ................. Semnãtura .................



    Cod 14.13.02.02 www.anaf.ro


    ANEXA 2
    -------
(Anexa nr. 6 la procedurã)
--------------------------

                                     FIŞA
                               de analizã de risc

    Cod de identificare fiscalã .............................................
    Denumirea ...............................................................
    Domiciliul fiscal .......................................................


┌─────┬──────────────────────────────┬─────────────┬──────────┬────────────────┐
│Nr. │ │Sume negative│Observaţii│Informaţii pri- │
│Crt. │ │ de TVA │ │vind perioadele │
│ │ │ │ │supuse inspecţi-│
│ │ │ │ │ei fiscale, │
│ │ │ │ │dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 1. │Suma solicitatã la rambursare,│ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 2. │- din perioada de raportare │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 3. │- din perioadele anterioare de│ │ │ │
│ │ raportare: │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 4. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 5. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 6. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 7. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 8. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│ 9. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│10. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│11. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│12. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│13. │- perioada │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┤
│14. │- perioada │ │ │ │
└─────┴──────────────────────────────┴─────────────┴──────────┴────────────────┘



    Indicatori de analizã pentru perioadele de raportare în care suma negativã de TVA este mai mare decât Standardul individual negativ



┌────┬──────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────────────┐
│Nr. │ Indicatori │ Punctaj │ Punctaj acordat │
│crt.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ 1 │Media veniturilor realizate în ulti- │ │ │
│ │mele 12 luni │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- veniturile din perioada analizatã │ │ │
│ │mai mari decât media veniturilor în │ │ │
│ │ultimele 12 luni │ 0 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- veniturile din perioada analizatã │ │ │
│ │mai mici decât media veniturilor în │ │ │
│ │ultimele 12 luni │ 50 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ 2 │Media valorii achiziţiilor pe ultimele│ │ │
│ │12 luni │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- achiziţiile din perioada analizatã │ │ │
│ │mai mici decât media achiziţiilor în │ │ │
│ │ultimele 12 luni │ 0│ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- achiziţiile din perioada analizatã │ │ │
│ │mai mari decât media achiziţiilor în │ │ │
│ │ultimele 12 luni │ 50│ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ 3 │Operaţiunea preponderentã din opera- │ │ │
│ │ţiunile de livrãri/prestãri │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- scutitã cu drept de deducere │ 0│ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- scutitã fãrã drept de deducere │ 30│ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- livrare/prestare cu cota 24% │ 40│ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- livrare/prestare cu 9% │ 40│ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │- livrare cu 5% │ 0│ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┤
│ │ TOTAL: │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────────────┘

                  Aprobat Întocmit
                  ------- --------



    ANEXA 3
    -------
(Anexa nr. 7 la procedurã)
--------------------------

                                      FIŞA
                  de analizã de risc - instrucţiuni de completare

    Fişa de analizã de risc se completeazã pentru fiecare plãtitor, dupã cum urmeazã:
    Cartuşul "Suma solicitatã la rambursare" se completeazã astfel:
    - rd. 1 "Suma solicitatã la rambursare" se completeazã cu soldul sumei negative de TVA la sfârşitul perioadei de raportare de pe rd. 40 al decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare - formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã", aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 183/2011;
    - rd. 2 "din perioada de raportare" se completeazã cu suma negativã de TVA din rd. 31 al decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare.
    În cazul în care suma de la rd. 1 este diferitã de cea de la rd. 2, se vor completa şi celelalte rânduri ale cartuşului cu sumele aferente fiecãrei perioade de raportare din care provine suma solicitatã la rambursare.
    În cazul în care, în perioada din care provine suma solicitatã la rambursare, existã şi deconturi cu sume pozitive, în coloana "Observaţii" se va înscrie suma pozitivã, iar coloana "Sume negative TVA" şi coloana "Informaţii privind perioadele supuse inspecţiei fiscale, dupã caz", corespunzãtoare perioadelor cu sume pozitive, vor rãmâne necompletate.
    Sumele negative înscrise în coloana "Sume negative TVA" se vor compara, fiecare în parte, cu Standardul individual negativ (SIN), iar în coloana "Observaţii" se va menţiona dacã suma negativã respectivã este mai micã sau mai mare decât SIN-ul.
    În situaţia în care, pentru perioadele din care provin sumele negative au fost emise decizii de nemodificare a bazei de impunere pentru TVA, coloana "Informaţii privind perioadele supuse inspecţiei fiscale, dupã caz" se completeazã cu numãrul şi data deciziei de nemodificare a bazei de impunere emise de activitatea de inspecţie fiscalã.
    Cartuşul "Indicatori de analizã pentru perioadele de raportare în care suma negativã de TVA este mai mare decât SIN-ul" se completeazã pentru fiecare perioadã de raportare în care suma negativã de TVA este mai mare decât SIN-ul;
    - rd. 1 "Media veniturilor realizate în ultimele 12 luni" - datele se preiau din deconturile privind TVA, rândul "TOTAL", col. 1 - TVA colectat (rd. 16, mai puţin rd. 5, 6, 7, 8 şi 12 din decontul de TVA);
    - rd. 2 "Media valorii achiziţiilor pe ultimele 12 luni" - datele se preiau din deconturile privind TVA, rd. "TOTAL", col. 1 - TVA deductibilã (rd. 25 din decontul de TVA);
    - rd. 3 "Operaţiunea preponderentã din operaţiunile de livrãri/prestãri" - datele se preiau din decontul de TVA aferent perioadei analizate, astfel:
    - scutitã cu drept de deducere - (rd. 1+ rd. 2+ rd. 3+ rd. 4+ rd. 13)/rd. 16 ;
    - scutitã fãrã drept de deducere - rd. 14/rd. 16;
    - livrare/prestare cu cota 24% - rd. 9/rd. 16;
    - livrare/prestare cu 9% - rd. 10/rd. 16;
    - livrare cu 5% - rd. 11/rd. 16.
    Dupã stabilirea ponderilor se acordã punctajul numai pentru operaţiunea care prezintã ponderea cea mai mare între cele 5 tipuri de operaţiuni prevãzute de formular.

                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016