Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.009/C din 2 august 2007  pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind concediile personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.419/C/2005     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.009/C din 2 august 2007 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind concediile personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.419/C/2005

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 570 din 20 august 2007
    Având în vedere dispoziţiile Regulamentului privind concediile personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.419/C/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând seama de dispoziţiile Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor şi altor categorii de personal din sistemul justiţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 45/2007,
    în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul justiţiei emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul privind concediile personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.419/C/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.025 din 18 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Pentru perioada concediului de odihnă, personalul de specialitate juridică beneficiază de o indemnizaţie de concediu, care nu poate fi mai mică decât valoarea totală a drepturilor salariale cuvenite pentru perioada respectivă, şi de o primă de concediu egală cu indemnizaţia de încadrare brută lunară din luna anterioară plecării în concediu, proporţional cu activitatea prestată într-un an calendaristic.
    (2) Indemnizaţia de concediu de odihnă reprezintă media zilnică a indemnizaţiei de încadrare brute lunare, a majorării indemnizaţiei de încadrare brute lunare, precum şi a indemnizaţiilor şi sporurilor cu caracter permanent, luate împreună, corespunzătoare lunii calendaristice în care se efectuează concediul de odihnă, multiplicată cu numărul zilelor de concediu. În cazul în care concediul de odihnă se efectuează în cursul a două luni consecutive, media zilnică se calculează distinct pentru fiecare lună.
    (3) Media zilnică a veniturilor prevăzute la alin. (2) se stabileşte în raport cu numărul zilelor lucrătoare din fiecare lună în care se efectuează concediul de odihnă.
    (4) Indemnizaţia de concediu de odihnă şi prima de concediu se plătesc cumulat, la cerere, cu cel mult 5 zile înaintea datei plecării în concediu. În cazul în care concediul de odihnă se efectuează fracţionat, prima de concediu şi indemnizaţia de concediu se acordă o singură dată."

    2. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Personalul de specialitate juridică are dreptul, la cerere, la concedii plătite pentru formare profesională, în următoarele situaţii:
    a) participarea la cursuri sau la alte forme de specializare, organizate în ţară ori în străinătate;
    b) pregătirea şi susţinerea examenului de capacitate, a examenului de doctorat şi a examenului de promovare în funcţii de execuţie.
    (2) Durata concediilor prevăzute la alin. (1) lit. a) se aprobă de către conducerea instituţiei, în funcţie de durata cursurilor ori a specializărilor efectuate, fără a putea depăşi 10 zile lucrătoare într-un an calendaristic.
    (3) Pentru pregătirea şi susţinerea examenului de capacitate, personalul de specialitate juridică are dreptul la un concediu plătit de 30 de zile calendaristice într-un an.
    (4) Pentru participarea la concursul de admitere la doctorat, pentru susţinerea proiectului de cercetare ştiinţifică la încheierea programului de pregătire universitară avansată şi pentru elaborarea şi susţinerea tezei de doctorat, precum şi pentru susţinerea examenului de promovare în funcţii de execuţie, personalul de specialitate juridică are dreptul la un concediu plătit ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare pentru fiecare examen, într-un an calendaristic.
    (5) Concediile acordate potrivit alin. (1), inclusiv concediul pentru formare profesională cu plată, nu afectează vechimea în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor."

    3. După alineatul (3) al articolului 17 se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
    "(4) Concediul pentru formare profesională fără plată, care nu se acordă la iniţiativa instituţiei sau cu privire la care aceasta nu şi-a exprimat acordul în scris, referitor la relevanţa studiilor efectuate pentru funcţia exercitată, se consideră concediu pentru rezolvarea unor situaţii personale.
(5) Perioada concediului pentru formare profesională fără plată, care se acordă la iniţiativa instituţiei sau cu privire la care aceasta şi-a exprimat acordul în scris, referitor la relevanţa studiilor efectuate pentru funcţia exercitată, constituie vechime în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor."

    4. Alineatul (1) al articolului 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) Personalul de specialitate juridică are dreptul la concedii fără plată pentru rezolvarea unor situaţii personale deosebite. Durata însumată a acestor concedii nu poate depăşi 90 de zile lucrătoare într-un an calendaristic."

    5. La articolul 18 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani, pe perioada indicată în certificatul medical;"

    6. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    (1) În perioada concediilor fără plată persoanele respective îşi păstrează calitatea de personal de specialitate juridică.
    (2) Durata concediilor fără plată prevăzute la art. 18 nu constituie vechime în magistratură şi nici vechime în funcţia de personal de specialitate juridică.
    (3) Perioada concediilor fără plată pentru rezolvarea unor situaţii personale deosebite nu constituie vechime în magistratură şi vechime în funcţia de personal de specialitate juridică."

    7. Alineatul (2) al articolului 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Perioada concediului prevăzut la alin. (1) constituie vechime în muncă, în magistratură şi în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor."

    8. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Personalul de specialitate juridică are dreptul la concedii plătite de 5 zile lucrătoare şi care nu se includ în durata concediului de odihnă, în cazul următoarelor evenimente familiale:
    a) căsătorie - 5 zile;
    b) naşterea sau căsătoria unui copil - 5 zile;
    c) decesul soţului sau soţiei ori al unei rude până la gradul al II-lea inclusiv - 5 zile.
    (2) Concediile plătite prevăzute la alin. (1) se acordă, la cerere, de conducerea instituţiei.
    (3) Pentru efectuarea controlului medical anual, personalul de specialitate juridică are dreptul la un concediu plătit de o zi lucrătoare, la cerere."

    9. Alineatul (1) al articolului 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Efectuarea concediului de odihnă de către personalul de specialitate juridică cu funcţii de execuţie, precum şi de către directorii adjuncţi, şefii de servicii, şefii de birouri - personal de specialitate juridică, din cadrul direcţiilor din Ministerul Justiţiei, se aprobă de directorul direcţiei în care aceste persoane îşi desfăşoară activitatea."


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. III
    Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii şi Direcţia financiar-administrativ vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.



                    Ministrul justiţiei,
                    Tudor-Alexandru Chiuariu

    Bucureşti, 2 august 2007.
    Nr. 2.009/C.

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016