Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.008 din 28 decembrie 2005  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului finantelor publice nr. 967/2005 privind aprobarea Metodologiei de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.008 din 28 decembrie 2005 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 967/2005 privind aprobarea Metodologiei de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.184 din 28 decembrie 2005
În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 149 alin. (5) din titlul VI "Taxa pe valoarea adãugatã" al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. I
Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 3 august 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La capitolul II litera B2, punctul 4^1 se abrogã.
2. Capitolul III va avea urmãtorul cuprins:
"A. Dispoziţii generale
1. Pentru marii contribuabili rambursarea se acordã cu control ulterior.
În categoria marilor contribuabili se cuprind plãtitorii definiţi potrivit prevederilor legale în vigoare.
Inspecţia fiscalã ulterioarã a rambursãrilor se efectueazã în termen de maximum 2 ani de la aprobare.
2. Primul decont cu sume negative cu opţiune de rambursare depus, dupã înregistrarea investiţiei potrivit legii, de cãtre plãtitorii care realizeazã investiţii ce se încadreazã în prevederile <>Legii nr. 332/2001 privind promovarea investiţiilor directe cu impact semnificativ în economie, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, va fi supus inspecţiei fiscale, rambursarea fiind acordatã cu control anticipat.
Solicitãrile ulterioare depuse de aceastã categorie de plãtitori pe durata derulãrii investiţiei vor fi soluţionate cu inspecţie fiscalã ulterioarã.
Compartimentele cu atribuţii de inspecţie fiscalã vor verifica, semestrial, la sediul plãtitorului, rambursãrile acordate.
3. Plãtitorii constituiţi potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat beneficiazã de rambursare în condiţiile prevãzute de pct. 2 din prezentul capitol.
B. Fluxul de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare depuse de marii contribuabili
1. Compartimentul de analizã a deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, denumit în continuare compartiment de specialitate, înregistreazã deconturile într-o evidenţã specialã, care se conduce informatizat, organizatã potrivit anexei nr. 3 la prezenta metodologie.
2. Dupã înregistrarea în evidenţã, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare vor fi supuse analizei, în vederea soluţionãrii.
3. Deconturile cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare vor fi verificate din punct de vedere al corectitudinii completãrii. Partea finalã de «Regularizãri» din formular va fi comparatã cu datele existente în evidenţele fiscale.
Dacã se constatã erori materiale, compartimentul de specialitate va notifica contribuabilului pentru corectarea erorilor materiale şi va aplica procedura specialã în domeniu.
4. Rambursarea cu inspecţie fiscalã ulterioarã se soluţioneazã prin emiterea Deciziei de rambursare de cãtre compartimentul de specialitate.
5. Prevederile cap. II lit. D «Fluxul operaţiunilor în cadrul compartimentului de colectare» şi ale cap. II lit. E «Finalizarea procedurii şi arhivarea documentelor» se aplicã în mod corespunzãtor."
3. Anexa nr. 4 la metodologie "Fişa indicatorilor de inspecţie fiscalã" se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.
ART. II
(1) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã începând cu deconturile cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare aferente lunii decembrie 2005.
(2) Prevederile prezentului ordin se aplicã şi deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare depuse de marii contribuabili în perioadele anterioare şi rãmase nesoluţionate pânã la data publicãrii, cu excepţia cazurilor în care au fost sesizate organele de urmãrire penalã sau a fost întocmit un raport de inspecţie fiscalã.
ART. III
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 28 decembrie 2005.
Nr. 2.008.

ANEXĂ
------
(Anexa nr. 4 la metodologie)
----------------------------

FIŞA INDICATORILOR DE INSPECŢIE FISCALĂ

1. Numãr de rambursãri soluţionate fãrã inspecţie fiscalã în ultimele 12 luni:
- pânã la 3 inclusiv ................................... 0 puncte;
- între 4-6 inclusiv .................................. 15 puncte;
- între 7-9 inclusiv .................................. 30 puncte;
- între 10-12 inclusiv ................................ 45 puncte.

2. Perioada scursã de la ultima lunã pentru care s-a efectuat inspecţie fiscalã TVA:
Declarare lunarã
- peste 12 luni ....................................... 45 puncte;
- între 9 şi 12 luni inclusiv ......................... 30 puncte;
- între 6 şi 9 luni inclusiv .......................... 15 puncte;
- între 3 şi 6 luni inclusiv ........................... 5 puncte;
- pânã la 3 luni inclusiv .............................. 0 puncte.

Declarare trimestrialã
- perioada mai mare sau egalã cu 4 trimestre .......... 45 puncte;
- perioada între 4 şi 2 trimestre inclusiv ............ 30 puncte;
- perioada între 2 şi 1 trimestru inclusiv ............ 15 puncte;
- perioada pânã la un trimestru ........................ 0 puncte.

3. Ponderea sumelor neaprobate la rambursare în totalul sumei solicitate la rambursare [(sume solicitate - sume aprobate)/sume solicitate]:
- pondere sumã neaprobatã <= 2% ....................... 0 puncte;
- 2% > pondere sumã neaprobatã <= 4% .................. 5 puncte;
- 4% > pondere sumã neaprobatã <= 6% ................. 15 puncte;
- 6% > pondere sumã neaprobatã <= 8% ................. 35 puncte;
- 8% > pondere sumã neaprobatã <= 10% ................ 45 puncte;
- pondere sumã neaprobatã > 10% ...................... 60 puncte.

4. Total sume rambursate în ultimele 12 luni fãrã inspecţie fiscalã*):
- între 5.000 şi 50.000 RON inclusiv ................. 0 puncte;
- între 50.001 şi 150.000 RON inclusiv .............. 10 puncte;
- între 150.001 şi 350.000 RON inclusiv ............. 20 puncte;
- între 350.001 şi 550.000 RON inclusiv ............. 30 puncte;
- între 550.001 şi 750.000 RON inclusiv ............. 40 puncte;
- între 750.001 şi 1.000.000 RON inclusiv ........... 50 puncte;
- mai mari de 1.000.000 RON ......................... 60 puncte.

Indicatorii de inspecţie fiscalã cuprinşi în aceastã fişã se stabilesc pentru ultimele 12 luni, perioada fiind calculatã pânã la data decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, supus analizei.
---------
*) Sume rambursate fãrã inspecţie fiscalã - sume aprobate la rambursare, fãrã inspecţie fiscalã anticipatã sau pentru care nu a fost efectuatã inspecţie fiscalã ulterioarã.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016