Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.006 din 8 decembrie 2023  pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.006 din 8 decembrie 2023 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiei asiguratorii şi evidenţa nominală a lucrătorilor culturali profesionişti pentru care a fost plătită contribuţia"

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1164 din 21 decembrie 2023
    Având în vedere dispoziţiile art. 11 alin. (3), (4) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2023 privind Statutul lucrătorului cultural profesionist, aprobată cu modificări prin Legea nr. 346/2023, precum şi avizul Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 743.231 din 20.11.2023, avizul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale comunicat prin Adresa nr. 375/CVB din 12.10.2023, avizul Ministerului Sănătăţii comunicat prin Adresa nr. 1/21.131 din 12.10.2023,
    în temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă emit următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă modelul şi conţinutul formularului 114 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiei asiguratorii şi evidenţa nominală a lucrătorilor culturali profesionişti pentru care a fost plătită contribuţia“ şi anexa la acesta, prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) este o declaraţie de impunere în sensul art. 1 pct. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Formularul prevăzut la art. 1 se completează şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Declaraţia prevăzută la art. 1 se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă de plătitorii de venit care au încheiat contracte cu lucrătorii culturali profesionişti potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2023 privind Statutul lucrătorului cultural profesionist, aprobată cu modificări prin Legea nr. 346/2023.

    ART. 4
    Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului menţionat la art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 3.

    ART. 5
    În tot cuprinsul prezentului ordin, referirile la Codul de procedură fiscală reprezintă trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 7
    Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu obligaţiile declarative aferente semestrului calendaristic în cursul căruia acesta este publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 8
    Direcţiile de specialitate şi structurile subordonate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi structurile care funcţionează în subordinea acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Nicoleta-Mioara Cîrciumaru
                    p. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Cătălina-Corina Liţu
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă,
                    Florin-Irinel Cotoşman

    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    ANEXA 1

    la formularul 114
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    INSTRUCŢIUNI
    de completare a formularului 114 „Declaraţie privind obligaţiile de plată
    a contribuţiei asiguratorii şi evidenţa nominală a lucrătorilor
    culturali profesionişti pentru care a fost plătită contribuţia“
    Declaraţia se completează şi se depune de către plătitorii de venit ai lucrătorilor culturali profesionişti, care în perioada de raportare au încheiat contracte cu aceştia potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2023 privind Statutul lucrătorului cultural profesionist, aprobată cu modificări prin Legea nr. 346/2023, şi care datorează o contribuţie asiguratorie reprezentând 1% din valoarea fiecărui contract încheiat.
    I. Termenul de depunere a declaraţiei
    Declaraţia se depune semestrial până la data de 25 inclusiv a lunii următoare semestrului în care au fost încheiate contractele cu lucrătorii culturali profesionişti.
    Plătitorii de venit care au încheiat contracte cu lucrătorii culturali profesionişti începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2023 vor declara aceste contracte, precum şi contribuţia asiguratorie datorată în declaraţia aferentă semestrului II 2023.

    II. Organul fiscal central competent este organul fiscal în a cărui evidenţă plătitorul de venit este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii, potrivit legii.
    III. Modul de depunere
    1. Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiei asiguratorii şi evidenţa nominală a lucrătorilor culturali profesionişti pentru care a fost plătită contribuţia se completează cu ajutorul programului de asistenţă care este pus la dispoziţia plătitorilor de venit gratuit de unităţile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la adresa www.anaf.ro.
    2. Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, conform legii.
    Pentru depunerea declaraţiei, plătitorul de venit/împuternicitul trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    IV. Completarea declaraţiei
    1. Caseta „Perioada de raportare“
    În rubrica „Semestru“ se înscrie cu cifre arabe numărul ultimei luni a perioadei de raportare (de exemplu: 6 pentru semestrul I, 12 pentru semestrul II).
    În rubrica „An“ se completează cu cifre arabe, cu 4 caractere, anul pentru care se depune declaraţia (de exemplu: 2023).

    2. Rectificarea declaraţiei
    2.1. Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiei asiguratorii şi evidenţa nominală a persoanelor pentru care a fost plătită contribuţia poate fi corectată de plătitorii de venit din proprie iniţiativă, ori de câte ori informaţiile din perioada de raportare nu corespund celor din declaraţia depusă anterior, prin depunerea unei declaraţii rectificative în condiţiile prevăzute de Codul de procedură fiscală.
    2.2. Declaraţia rectificativă se întocmeşte pe acelaşi model de formular ca şi declaraţia care se corectează, bifându-se cu „X“ căsuţa aflată pe prima pagină a formularului.
    2.3. Declaraţia rectificativă se utilizează pentru:
    - corectarea contribuţiei asiguratorii datorate de plătitorii de venit;
    – modificarea unor elemente de identificare a lucrătorilor culturali profesionişti;
    – modificarea unor date referitoare la sursa veniturilor (contracte) sau a valorii acestora, potrivit legii;
    – declararea unor contracte necuprinse în declaraţia iniţială;
    – corectarea altor informaţii prevăzute de formular.

    2.4. Declaraţia rectificativă se completează integral, înscriindu-se toate datele şi informaţiile prevăzute de formular, inclusiv cele care nu diferă faţă de declaraţia iniţială.
    2.5. La rectificarea declaraţiei se vor avea în vedere următoarele:
    a) Caseta „Declaraţie rectificativă“ - se bifează cu „X“ în situaţia în care rectificarea declaraţiei se realizează pentru corectarea unor erori de completare ale plătitorului de venit, precum şi în situaţia în care este necesară actualizarea declaraţiei ca urmare a implementării unor modificări/completări ale prevederilor legislative incidente.
    b) Caseta „Declaraţie depusă după anularea rezervei verificării ulterioare conform Codului de procedură fiscală“ - se bifează cu „X“ în situaţia în care declaraţia se depune după anularea rezervei verificării ulterioare în condiţiile prevederilor art. 105 alin. (6) lit. a) din Codul de procedură fiscală sau în situaţia în care prin hotărâri judecătoreşti definitive s-au stabilit în sarcina plătitorului obligaţii de plată reprezentând venituri sau diferenţe de venituri către beneficiarii acestora care generează obligaţii fiscale aferente unor perioade pentru care s-a anulat rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 105 alin. (6) lit. b) din Codul de procedură fiscală. În situaţia în care se depune declaraţie rectificativă se bifează în mod corespunzător caseta „Declaraţie rectificativă“.
    c) Caseta „Declaraţie depusă potrivit art. 90 alin. (4) din Codul de procedură fiscală“ - se bifează în situaţia îndeplinirii de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal. În această situaţie se completează codul de identificare fiscală al succesorului. De asemenea, la secţiunea I „Date de identificare a plătitorului de venit“, la rubrica „cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală radiat, potrivit art. 90 alin. (4) din Codul de procedură fiscală.


    3. Completarea secţiunii I „Date de identificare a plătitorului de venit“
    Caseta „Cod de identificare fiscală“ - se completează codul de identificare fiscală atribuit conform legii, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
    În situaţia îndeplinirii de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal, potrivit art. 90 alin. (4) din Codul de procedură fiscală, se completează codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale.
    În cazul în care plătitorul de venit este înregistrat în scopuri de taxă pe valoarea adăugată conform art. 318 din Codul fiscal, în prima căsuţă se completează prefixul RO.
    Caseta „Nume, prenume/Denumire“ - se înscriu/se înscrie, după caz, numele şi prenumele sau denumirea plătitorului de venit care datorează contribuţie asiguratorie.
    Caseta „Adresă domiciliu fiscal“ - se completează adresa domiciliului fiscal, conform prevederilor Codului de procedură fiscală.

    4. Completarea secţiunii II „Date de identificare a împuternicitului/curatorului fiscal“
    Se completează în cazul în care obligaţiile de declarare a veniturilor se îndeplinesc de către un împuternicit/curator fiscal, conform Codului de procedură fiscală.
    Caseta „Cod de identificare fiscală“ - se înscrie codul de identificare fiscală al împuternicitului/curatorului fiscal, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
    Caseta „Nume, prenume/Denumire“ - se înscriu/se înscrie, după caz, numele şi prenumele sau denumirea împuternicitului/ curatorului fiscal.
    Caseta „Adresă domiciliu fiscal“ - se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului/curatorului fiscal.

    5. Completarea secţiunii III „Date privind contribuţia asiguratorie“
    Rd. „Suma datorată“ - se completează cu suma totală reprezentând contribuţia asiguratorie datorată, stabilită prin aplicarea cotei de 1% asupra valorii fiecărui contract încheiat cu un lucrător cultural profesionist (total col. 7 din anexa la formular).


    V. Completarea anexei la „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiei asiguratorii şi evidenţa nominală a lucrătorilor culturali profesionişti pentru care a fost plătită contribuţia“
    Secţiunea „Date privind contractele încheiate“
    Col. 1 „Număr contract“ - se înscrie numărul contractului încheiat între plătitorul de venit şi lucrătorul cultural profesionist.
    Col. 2 „Data contract“ - se înscrie data contractului încheiat între plătitorul de venit şi lucrătorul cultural profesionist.
    Col. 3 „Cod de identificare fiscală (CNP/CUI) a lucrătorului cultural profesionist“ - se completează codul numeric personal sau codul unic de înregistrare atribuit potrivit legii speciale al lucrătorului cultural profesionist, după caz.
    Col. 4 „Nume şi prenume“ - se înscriu numele şi prenumele lucrătorului cultural profesionist.
    Col. 5 „Număr unic de înregistrare în registrul lucrătorilor culturali profesionişti“ - se completează cu numărul unic de înregistrare înscris în registrul lucrătorilor culturali profesionişti.
    Col. 6 „Venit aferent contractului încheiat“ - se completează cu suma în lei reprezentând valoarea contractului încheiat între plătitorul de venit şi lucrătorul cultural profesionist.
    Col. 7 „Contribuţia asiguratorie“ - se completează cu valoarea rezultată prin aplicarea cotei de contribuţie de 1% asupra valorii contractului încheiat între plătitorul de venit şi lucrătorul cultural profesionist (col. 6).
    Rd. „Total“ - se completează cu suma veniturilor aferente contractelor încheiate de plătitorul de venit în perioada de raportare, respectiv a contribuţiei asiguratorii aferente.


    ANEXA 3

    Caracteristici de editare, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare
    a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiei asiguratorii şi evidenţa nominală
    a lucrătorilor culturali profesionişti pentru care a fost plătită contribuţia“
    Denumirea formularului: „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiei asiguratorii şi evidenţa nominală a lucrătorilor culturali profesionişti pentru care a fost plătită contribuţia“
    Format: A4/t2
    Caracteristici de editare: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.
    Se utilizează la declararea semestrială a contribuţiei asiguratorii.
    Se întocmeşte de plătitorii de venit ai lucrătorilor culturali profesionişti.
    Circulă în format electronic la organul fiscal competent.
    Se arhivează la organul fiscal competent.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016