Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 199 din 26 februarie 2013  privind aprobarea Metodologiei de elaborare a programului de investitii publice al Ministerului Sanatatii si de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investitiilor unitatilor sanitare subordonate Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 199 din 26 februarie 2013 privind aprobarea Metodologiei de elaborare a programului de investitii publice al Ministerului Sanatatii si de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investitiilor unitatilor sanitare subordonate Ministerului Sanatatii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 120 din 4 martie 2013

    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei buget, finanţarea investiţiilor şi relaţia cu CNAS nr. E.N. 1.784 din 2013,
    având în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Metodologia de elaborare a programului de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii şi de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare subordonate Ministerului Sănătăţii, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Structurile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţile sanitare subordonate acestuia vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul sănătăţii,
                           Gheorghe-Eugen Nicolăescu

    Bucureşti, 26 februarie 2013.
    Nr. 199.


    ANEXĂ

                                  METODOLOGIE
              de elaborare a programului de investiţii publice al
             Ministerului Sănătăţii şi de alocare de fonduri pentru
             cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare
                       subordonate Ministerului Sănătăţii

    Prezenta metodologie are drept scop stabilirea procedurilor specifice de elaborare a programului de investiţii publice ce se prezintă ca anexă la bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii şi de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare subordonate, din bugetul aprobat al ministerului.

    1. Procedura specifică de elaborare a programului de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii
    1.1. Programul de investiţii publice se prezintă ca anexă la bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii.
    1.2. Programul de investiţii publice se prezintă pe capitole din clasificaţia funcţională, pe grupe de investiţii, pe surse de finanţare şi pe natura cheltuielilor, respectiv titlurile 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" - articolul 51.02 "Transferuri de capital", 55 "Alte transferuri", 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare", 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă", 71 "Active nefinanciare".
    1.3. Prin investiţii publice se înţelege obiective de investiţii grupate pe: obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi, precum şi categoria "Alte cheltuieli de investiţii", defalcată pe următoarele categorii de investiţii:
    a) achiziţii de imobile;
    b) dotări independente;
    c) cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate şi a altor studii aferente obiectivelor de investiţii;
    d) cheltuielile de expertiză, proiectare şi de execuţie privind consolidările şi intervenţiile pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamităţi naturale - cutremure, inundaţii, alunecări, prăbuşiri şi tasări de teren, incendii, accidente tehnice, precum şi cheltuielile legate de realizarea acestor investiţii;
    e) lucrări de foraj, cartarea terenului, fotogrammetrie, determinări seismologice, consultanţă, asistenţă tehnică şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor, potrivit legii [includ cheltuieli de expertiză, proiectare şi de execuţie privind reparaţiile capitale şi alte categorii de lucrări de intervenţie, cu excepţia celor incluse la lit. d), aşa cum sunt definite de legislaţia în vigoare].
    Cheltuielile de investiţii cuprinse la lit. a)-e) se detaliază şi se aprobă prin liste separate de către ordonatorul principal de credite.
    1.4. Este interzisă introducerea în programele de investiţii publice a obiectivelor de investiţii ale căror documentaţii tehnicoeconomice nu au fost aprobate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi a celorlalte cheltuieli asimilate investiţiilor ale căror note de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării acestor categorii de cheltuieli nu au fost elaborate şi aprobate de ordonatorul principal de credite.
    1.5. Pentru investiţiile publice ce se realizează pe bază de credite externe contractate sau garantate de stat, indiferent de valoarea acestora, documentaţiile tehnico-economice se aprobă de Guvern.
    1.6. Proiectul programului de investiţii se elaborează odată cu proiectul de buget al Ministerului Sănătăţii şi se au în vedere prevederile legale în vigoare privind investiţiile publice şi calendarul bugetar coroborat cu metodologia Ministerului Finanţelor Publice privind elaborarea proiectului de buget anual şi strategia Ministerului Sănătăţii în politica investiţională sectorială privind asigurarea calităţii serviciilor medicale prin dezvoltarea, modernizarea infrastructurii şi dotarea unităţilor sanitare.
    1.7. La elaborarea proiectului programului de investiţii se au în vedere şi se utilizează formularele destinate investiţiilor prevăzute în metodologia Ministerului Finanţelor Publice şi formularele proprii ale Ministerului Sănătăţii privind elaborarea proiectului de buget anual, însoţite de notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/ categoriei de investiţii.
    1.8. Modelul Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii, fără a fi stabilite restricţii, cu caracter orientativ, este prevăzut în anexă.
    1.9. Întocmirea, transmiterea şi prezentarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii se face de către unităţile sanitare subordonate numai la solicitarea Ministerului Sănătăţii pentru elaborarea proiectului programului de investiţii, odată cu proiectul de buget anual, sau la solicitarea expresă a ministerului pentru fundamentarea unor programe/acţiuni, corelate cu strategia în politica investiţională sectorială.
    1.10. Prin notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor se fundamentează propunerile de cuprindere în proiectul programului de investiţii a obiectivelor de investiţii noi, care îndeplinesc condiţiile legale pentru a fi cuprinse în programul de investiţii sau cuprinderea obiectivelor de investiţii în continuare şi care se nominalizează în listele programului de investiţii.
    1.11. Prin notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii se fundamentează propunerile de cuprindere în proiectul programului de investiţii a categoriilor de investiţii aferente categoriei "Alte cheltuieli de investiţii" şi care se aprobă în poziţii globale în listele programului de investiţii.
    1.12. Notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii se centralizează prin structura de specialitate la nivelul Ministerului Sănătăţii şi se constituie în solicitări ale unităţilor sanitare în fundamentarea proiectului programului de investiţii odată cu proiectul de buget anual sau în fundamentarea unor programe/acţiuni, corelate cu strategia în politica investiţională sectorială.
    1.13. Definitivarea proiectului programului de investiţii are în vedere limitele de cheltuieli bugetare stabilite de Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate Ministerului Sănătăţii, strategia Ministerului Sănătăţii în politica investiţională sectorială şi solicitările unităţilor sanitare.
    1.14. Proiectul programului de investiţii se aprobă de ordonatorul principal de credite odată cu aprobarea proiectului de buget anual şi constituie baza pentru introducerea acestuia în aplicaţia informatică a Ministerului Finanţelor Publice.
    1.15. Odată cu aprobarea proiectului programului de investiţii, ordonatorul principal de credite aprobă şi notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii, elaborate de unităţile sanitare subordonate, ce fundamentează proiectul programului de investiţii.
    2. Procedura specifică de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare subordonate Ministerului Sănătăţii, din bugetul aprobat al ministerului
    2.1. Odată cu aprobarea bugetului anual al Ministerului Sănătăţii prin legea anuală a bugetului de stat se aprobă şi programul de investiţii ce se prezintă ca anexă la bugetul ministerului.
    2.2. După aprobarea bugetului Ministerului Sănătăţii, prevederile bugetare aferente cheltuielilor de natura investiţiilor se alocă unităţilor sanitare subordonate, prin referate aprobate de ordonatorul principal de credite, după constituirea reţinerii din prevederile aprobate cu această destinaţie, pentru asigurarea unei execuţii bugetare prudente, potrivit prevederilor legale.
    2.3. În principal, prevederile bugetare aferente cheltuielilor de natura investiţiilor se alocă din bugetul Ministerului Sănătăţii unităţilor sanitare subordonate, în funcţie de modul de finanţare al acestora:
    a) de la titlul 71 "Active nefinanciare" pentru unităţile sanitare subordonate finanţate integral de la bugetul de stat;
    b) de la titlul 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" - articolul 51.02 "Transferuri de capital" pentru unităţile sanitare subordonate finanţate integral din venituri proprii.
    2.4. Prevederile bugetare aferente obiectivelor de investiţii în continuare sau noi, nominalizate în listele de investiţii ale programului de investiţii anexă la bugetul ministerului, se alocă unităţilor sanitare subordonate care derulează astfel de obiective de investiţii, în baza notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor, în limita prevederilor bugetare aprobate pentru fiecare obiectiv de investiţii în continuare sau nou.
    2.5. Prevederile bugetare aferente categoriei "Alte cheltuieli de investiţii", care se aprobă în poziţii globale în listele programului de investiţii, pe categorii de investiţii, se detaliază şi se alocă unităţilor sanitare din subordine de către ordonatorul principal de credite, prin referate de aprobare, în baza notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii.
    2.6. În limita globală a prevederilor bugetare aprobate prin legea bugetară anuală la categoria "Alte cheltuieli de investiţii", defalcată pe categorii de investiţii, ordonatorul principal de credite, în concordanţă cu strategia Ministerului Sănătăţii în politica investiţională sectorială, stabileşte priorităţile în alocarea prevederilor bugetare, aprobate pe destinaţii, unităţilor sanitare din subordine.
    2.7. În acest sens, la nivelul structurilor de specialitate din Ministerul Sănătăţii se centralizează, pe categorii de investiţii, solicitările unităţilor sanitare subordonate formulate prin notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii.
    2.8. Notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii, care se centralizează şi se prezintă ordonatorului principal de credite, pe categorii de investiţii, pot fi notele de fundamentare care au stat la baza elaborării proiectului programului de investiţii sau pot fi solicitate expres de Ministerul Sănătăţii, ulterior, până la alocarea fondurilor aprobate cu aceste destinaţii, unităţilor sanitare subordonate.
    2.9. Solicitarea expresă, ulterioară elaborării proiectului programului de investiţii al Ministerului Sănătăţii, către unităţile sanitare subordonate de elaborare şi transmitere a notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii are în vedere:
    a) corelarea stabilirii priorităţilor strategiei ministerului în politica investiţională sectorială cu limitele prevederilor bugetare aprobate global pe categorii de investiţii prin legea bugetară anuală şi solicitările unităţilor sanitare subordonate;
    b) evaluarea şi fundamentarea unor programe/acţiuni, corelate cu strategia în politica investiţională sectorială, care fie nu au fost avute în vedere la elaborarea proiectului programului de investiţii, fie au apărut ulterior;
    c) modificarea strategiei ministerului în politica investiţională sectorială sau de câte ori Ministerul Sănătăţii consideră necesar.
    2.10. Solicitările unităţilor sanitare din subordine pentru obiective sau categorii de investiţii fără a fi însoţite de nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii, potrivit modelului orientativ din anexă, nu pot fi avute în vedere la elaborarea proiectului programului de investiţii sau la alocarea de fonduri din bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii.
    2.11. De asemenea, notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii vor fi elaborate şi transmise Ministerului Sănătăţii numai la solicitarea acestuia. Cele care nu corespund acestei cerinţe nu sunt avute în vedere.
    2.12. După stabilirea de către ordonatorul principal de credite a priorităţilor, odată cu referatul elaborat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii prin care se detaliază şi se aprobă repartizarea pe unităţi sanitare subordonate a limitelor globale aprobate pe categorii de investiţii, ordonatorul principal de credite aprobă şi notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii, anexate la referat, pentru a fi cuprinse în programul de investiţii al ministerului.
    2.13. Numai în situaţii excepţionale, apărute ca urgenţe sau pentru cazuri accidentale, care nu pot fi avute în vedere la elaborarea proiectului programului de investiţii sau la solicitarea expresă a Ministerului Sănătăţii, unităţile sanitare pot elabora şi formula pe parcursul anului note de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii.
    2.14. În situaţia identificării pe parcursul derulării procesului bugetar a posibilităţii susţinerii din bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii a situaţiilor de mai sus, ordonatorul principal de credite, odată cu aprobarea referatului elaborat de structura de specialitate din cadrul ministerului prin care se alocă prevederi bugetare unităţii sanitare subordonate, aprobă şi nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii, anexată la referat, pentru a fi cuprinsă în programul de investiţii al ministerului.
    2.15. În termen de 20 de zile lucrătoare de la finele fiecărui trimestru, structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii va prezenta ordonatorului principal de credite execuţia bugetară a fondurilor alocate cu destinaţia cheltuielilor de natura investiţiilor unităţilor sanitare din subordine, ce se va constitui în raport trimestrial de monitorizare privind derularea procesului investiţional ce va fi transmis Ministerului Finanţelor Publice.
    2.16. Anexa face parte integrantă din prezenta metodologie.
    2.17. Modelul notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii va fi utilizat de direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi pentru spitalele publice din reţeaua sanitară a autorităţilor administraţiei publice locale, care pot primi sume de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii, care se alocă prin transfer către autorităţile administraţiei publice locale, în condiţiile art. 190^5 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.


    ANEXĂ
    la metodologie

    Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii şi alocării de fonduri pentru realizarea acesteia, ca document întocmit de unitatea sanitară aflată în subordinea Ministerului Sănătăţii, va fi elaborată conform modelului:

                              NOTĂ DE FUNDAMENTARE
                privind necesitatea şi oportunitatea realizării
          obiectivelor: "de investiţii în continuare", "de investiţii
             noi"/categoriei de investiţii: "achiziţia de imobile",
              "dotarea cu echipamente medicale/maşini/mijloace de
               transport/alte categorii de echipamente şi dotări
            independente", "studii de prefezabilitate, fezabilitate
              şi alte studii aferente obiectivelor de investiţii",
            "lucrări de consolidări clădiri", "lucrări de reparaţii
                            capitale" etc., după caz


    Unitatea sanitară (denumire, scurt istoric, prezentarea activităţii specifice, aria şi impactul zonal)
    ......................................................................
    ......................................................................
    Obiectul solicitării .................................................
    ......................................................................
    Justificarea necesităţii şi oportunităţii
    Necesitatea (scurtă prezentare privind situaţia existentă, deficienţe majore ale situaţiei actuale, aşteptări şi prognoze pe termen mediu şi lung, din care să rezulte necesitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii) .......
    ......................................................................
    Oportunitatea (încadrarea obiectivelor/categoriei de investiţii în politicile de investiţii generale, sectoriale sau regionale privind asigurarea calităţii serviciilor medicale prin dezvoltarea, modernizarea infrastructurii şi dotarea unităţilor sanitare, acte legislative care determină realizarea obiectivului/categoriei de investiţii) ..............
    ......................................................................
    Fondurile solicitate (valoarea totală estimată a obiectivului/categoriei de investiţii exprimată în mii lei cu TVA inclus, din care solicitată pentru anul în curs, după caz. În cazul lucrărilor de intervenţii, consolidări clădiri, reparaţii capitale etc., se va preciza dacă există sau nu documentaţii tehnico-economice aferente şi, după caz, costul acestora din valoarea totală estimată a categoriei de investiţii)
    ........................................................................
    ........................................................................
    Fondurile alocate cu destinaţii similare (pentru obiectivele de investiţii în continuare, consolidări clădiri, reparaţii capitale, fondurile alocate de la începerea acestora, pentru celelalte categorii de investiţii fondurile alocate pe ultimii 3 ani, categoria de investiţii, descrierea realizărilor şi a restului de executat, gradul de utilizare a acestora, realizări, atingerea scopului, rezultate) .............................................
    ........................................................................
    Alte informaţii (existenţa personalului cu competenţe în utilizarea echipamentelor medicale, existenţa locaţiilor necesare pentru instalarea/punerea în funcţiune, după caz, a echipamentelor medicale, în cazul lucrărilor de intervenţii, consolidări clădiri, reparaţii capitale etc., se va preciza dacă există sau nu documentaţii tehnico-economice aferente, care au stat la baza elaborării notei de fundamentare, data estimată de începere şi finalizare a obiectivului/categoriei de investiţii sau durata acesteia etc.) ........................................
    ........................................................................
    Documente justificative ataşate notei de fundamentare (tabele, hărţi, grafice, planşe desenate, fotografii etc., care să expliciteze situaţia existentă şi necesitatea realizării obiectivului/categoriei de investiţii, după caz) ............
    ........................................................................


            Conducătorul unităţii Conducătorul structurii
                 sanitare, financiar-contabile,
           ....................... ........................

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016