Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 196 din 22 mai 2023  pentru modificarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 83/2023 privind aprobarea formularului-tip al cererii de plată pentru anul 2023    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 196 din 22 mai 2023 pentru modificarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 83/2023 privind aprobarea formularului-tip al cererii de plată pentru anul 2023

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 447 din 23 mai 2023
    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale politici agricole şi al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură nr. 222.092 şi 16.641 din 22.05.2023,
    ţinând cont de prevederile:
    - Hotărârii Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023 privind criteriile de eligibilitate, documentele justificative, condiţiile şi modul de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 83/2023 privind aprobarea formularului-tip al cererii de plată pentru anul 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 şi 170 bis din 28 februarie 2023, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea IV „Intervenţii/Măsuri de sprijin:“ punctul 57 B „Ajutoare Naţionale Tranzitorii (ANT)“, câmpul 57 B.6. ANTZ 7 - lapte de vacă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "57 B.6. Copii documente privind valorificarea laptelui în perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018
    1. Documente privind valorificarea unei cantităţi de minimum 3 tone de lapte în perioada 1.01.2018-31.12.2018
    a) În cazul valorificării laptelui către prim-cumpărător în perioada 1.01.2018-31.12.2018:
    - APIA a pus la dispoziţie informaţiile existente în Registrul prim-cumpărătorilor referitoare la laptele achiziţionat din exploataţia solicitată ANTZ 7 de fermier; sau
    – fermierul a prezentat:
    • copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pe o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe facturi/documente contabile din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF), sau copie de pe atestatul de producător şi copie de pe facturi fiscale/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă (în cazul producătorului persoană fizică PF); sau
    • dovada emisă de prim-cumpărător care atestă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă, în baza contractului încheiat.
    b) În cazul altor tipuri de valorificare în perioada 1.01.2018-31.12.2018:
    - în cazul producătorului persoană fizică PF: copie de pe factura fiscală/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018, însoţită de copie de pe atestatul de producător;
    – în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copie de pe facturi/documente contabile, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă; sau
    – în cazul producătorului care a valorificat lapte prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare: copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documente fiscale de încasare/documente contabile/copie de pe factura fiscală/copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită(e) de copie de pe atestatul de producător şi copie de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018; sau
    – în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii: copie de pe avizele de însoţire a mărfii, care atestă livrarea, şi copie de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau documente contabile din care să rezulte cantitatea de minimum 3 tone de lapte livrată şi recepţionată în perioada de referinţă, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC, din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte.
    Documente privind valorificarea în perioada 1.03.2022-28.02.2023 a unei cantităţi de lapte
    a) În cazul valorificării laptelui către prim-cumpărător în perioada 1.03.2022-28.02.2023:
    - APIA a pus la dispoziţie informaţiile existente în Registrul prim-cumpărătorilor referitoare la laptele achiziţionat din exploataţia solicitată ANTZ 7 de fermier; sau
    – fermierul a prezentat:
    • copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pe o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe facturi/documente contabile din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF), sau copie de pe atestatul de producător şi copie de pe facturi fiscale/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere (în cazul producătorului persoană fizică PF); sau
    • dovada emisă de prim-cumpărător care atestă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere, în baza contractului încheiat.
    b) În cazul altor tipuri de valorificare în perioada 1.03.2022-28.02.2023:
    - în cazul producătorului persoană fizică PF: copie de pe factura fiscală/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere, însoţită de copie de pe atestatul de producător;
    – în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copie de pe facturi/documente contabile, din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere; sau
    – în cazul producătorului care a valorificat lapte prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare: copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documente fiscale de încasare/documente contabile/copie de pe factura fiscală/copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită(e) de copie de pe atestatul de producător şi copie de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere; sau
    – în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii: copie de pe avizele de însoţire a mărfii, care atestă livrarea, şi copie de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau documente contabile, din care să rezulte cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC, din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte.
    Copiile de pe documentele privind valorificarea laptelui în perioada de referinţă 1.03.2022-28.02.2023
    a) În cazul valorificării laptelui către prim-cumpărător în perioada 1.03.2022-28.02.2023:
    - APIA a pus la dispoziţie informaţiile existente în Registrul prim-cumpărătorilor referitoare la laptele achiziţionat din exploataţia solicitată ANTZ 7 de fermier; sau
    – fermierul a prezentat:
    • copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pe o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe facturi/documente contabile din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF), sau copie de pe atestatul de producător şi copie de pe facturi fiscale/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă (în cazul producătorului persoană fizică PF); sau
    • dovada emisă de prim-cumpărător care atestă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă, în baza contractului încheiat.
    b) În cazul altor tipuri de valorificare în perioada 1.03.2022-28.02.2023:
    - în cazul producătorului persoană fizică PF: copie de pe factura fiscală/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă, însoţită de copie de pe atestatul de producător; sau
    – în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copie de pe facturi/documente contabile, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă; sau
    – în cazul producătorului care a valorificat lapte prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare: copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documente fiscale de încasare/copii de pe facturi fiscale/documente contabile/ copie de pe factura fiscală/copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită(e) de copie de pe atestatul de producător şi copie de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă; sau
    – în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii: copie de pe avizele de însoţire a mărfii, care atestă livrarea, şi copie de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau documente contabile, din care să rezulte cantitatea de minimum 3 tone de lapte livrată şi recepţionată în perioada de referinţă, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC, din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte;"

    2. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea IV „Intervenţii/Măsuri de sprijin:“ punctul 57 B „Plăţi directe cuplate“, câmpul 57 B.7.19 PD-21 VL - sprijin cuplat pentru venit - vaci de lapte se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Adeverinţa eliberată în format electronic de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, prin care se confirmă înscrierea/înregistrarea vacilor de lapte pentru care se solicită PD-21 VL, în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală sau suplimentară
    Documentele privind valorificarea laptelui
    a) În cazul valorificării laptelui către prim-cumpărător în perioada 16.05.2022-31.05.2023:
    - APIA a pus la dispoziţie informaţiile existente în Registrul prim-cumpărătorilor referitoare la laptele achiziţionat din exploataţia solicitată ANTZ 7 de fermier; sau
    – fermierul a prezentat:
    • copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pe o perioadă de minimum 6 luni, valabil la data solicitării, însoţită de copii de pe facturi/documente contabile din care rezultă că producătorul a valorificat lapte (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF), sau copie de pe atestatul de producător şi copie de pe facturi fiscale/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă că producătorul a valorificat lapte (în cazul producătorului persoană fizică PF); sau
    • dovada emisă de prim-cumpărător care atestă că producătorul a valorificat lapte, în baza contractului încheiat.
    b) În cazul altor tipuri de valorificare în perioada 16.05.2022-31.05.2023:
    - în cazul producătorului persoană fizică PF: copie de pe factura fiscală/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă că producătorul a valorificat lapte, însoţită de copie de pe atestatul de producător; sau
    – în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copie de pe facturi/documente contabile, din care rezultă că fermierul a valorificat lapte; sau
    – în cazul producătorului care a valorificat lapte prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare: copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documente fiscale de încasare sau copie de pe factura fiscală/document contabil/copie de pe fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită de copie de pe atestatul de producător şi de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte că producătorul a valorificat lapte;
    – în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii: copie de pe avizele de însoţire a mărfii, care atestă livrarea, şi copie de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau document contabil, din care să rezulte că producătorul a livrat şi recepţionat lapte în perioada de referinţă, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC, din care să reiasă obiectul de activitate, respective procesare lapte;"

    3. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.1. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Ajutoare Naţionale Tranzitorii în sectorul zootehnic (ANTZ) ANTZ 7 - lapte de vacă - plată decuplată de producţie, punctul 1.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.1. Condiţii de eligibilitate
    Pentru fermierul, crescător de bovine, care solicită ANTZ 7 pentru o exploataţie cu cod ANSVSA înfiinţată până la data de 31.12.2018 şi care a valorificat lapte în perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018:
    a) la data solicitării ANTZ 7, exploataţia să fie înregistrată în BND în care există cel puţin un animal din specia bovine, identificat şi înregistrat în conformitate cu legislaţia sanitară veterinară în vigoare;
    b) fermierul a valorificat o cantitate de minimum 3 tone de lapte per exploataţie, în perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018, conform documentelor specifice care însoţesc cererea de plată;
    c) plata ANTZ 7 se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru cantitatea de lapte produsă şi valorificată în anul 2018, în funcţie de cea din perioada 1.03.2022-28.02.2023;
    d) ulterior anului 2023, plata ANTZ se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru cantitatea de lapte produsă şi valorificată în anul 2018, în funcţie de cea din perioada de referinţă a anului de cerere.
    Pentru fermierul, crescător de bovine, care solicită ANTZ 7 pentru o exploataţie cu cod ANSVSA înfiinţată în intervalul 1.01.2019-28.02.2023 şi care a valorificat lapte în perioada de referinţă 1.03.2022-28.02.2023:
    a) la data solicitării ANTZ 7, exploataţia din care se valorifică lapte este înregistrată în BND în care există cel puţin un animal din specia bovine, identificat şi înregistrat în conformitate cu legislaţia sanitară veterinară în vigoare;
    b) fermierul a valorificat o cantitate de minimum 3 tone de lapte per exploataţie, în perioada de referinţă 1.03.2022-28.02.2023, conform documentelor specifice care însoţesc cererea de plată;
    c) plata ANTZ 7 se acordă pentru o cantitate de minimum 3 tone de lapte per exploataţia cu cod ANSVSA, produsă şi valorificată în perioada 1.03.2022-28.02.2023;
    d) ulterior anului 2023, plata ANTZ se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru cantitatea de lapte produsă şi valorificată în perioada 1.03.2022-28.02.2023, în funcţie de cea din perioada de referinţă a anului de cerere."

    4. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.2 ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Ajutoare Naţionale Tranzitorii în sectorul zootehnic (ANTZ) - ANTZ8 - carne de vită şi mânzat - plată decuplată de producţie, punctul 1.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.1. Condiţii de eligibilitate
    1.1.1. Condiţii de acordare pentru exploataţii înfiinţate până la data de 31.01.2018 inclusiv:
    a) solicitanţii deţin un efectiv de minimum 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni la 31 ianuarie 2018 înregistrate în BND;
    b) la data solicitării ANTZ 8, exploataţia cu cod ANSVSA să fie înregistrată în BND, în care există cel puţin un animal din specia bovine, identificat şi înregistrat în conformitate cu legislaţia sanitară veterinară în vigoare;
    c) plata ANTZ 8 se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru efectivul de bovine de la data de 31 ianuarie 2018, în funcţie de cel de la data de 28 februarie 2023;
    d) ulterior anului 2023, plata ANTZ 8 se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru efectivul de bovine de la data de 31 ianuarie 2018, în funcţie de cel de la data de referinţă a anului de cerere.
    1.1.2. Condiţii de acordare pentru exploataţii înfiinţate în perioada 1.02.2018-28.02.2023, inclusiv:
    a) solicitanţii deţin un efectiv de minimum 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni la data de referinţă 28.02.2023 înregistrate în BND;
    b) la data solicitării ANTZ 8, exploataţia este înregistrată în BND în care există cel puţin un animal din specia bovine, identificat şi înregistrat în conformitate cu legislaţia sanitară veterinară în vigoare;
    c) plata ANTZ 8 se acordă pentru minimum 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni, precum şi pentru tineretul bovin mascul şi/sau femel cu vârsta de minimum 7 luni, existent în exploataţia cu cod ANSVSA la data de referinţă 28.02.2023;
    d) ulterior anului 2023, plata ANTZ 8 se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru efectivul de bovine de la data de 28.02.2023, în funcţie de cel de la data de referinţă a anului de cerere."

    5. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.3 ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Ajutoare Naţionale Tranzitorii în sectorul zootehnic (ANTZ) - ANTZ 9 O - ovine femele/ ANTZ 9 C - caprine femele, punctul 1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2. Alte condiţii de acordare:
    - sunt eligibile la plată inclusiv femelele de ovine şi/sau femelele de caprine care până la finalul perioadei de reţinere de 100 de zile au intrat, respectiv au ieşit în/din exploataţiile deţinute de acelaşi beneficiar sau în/din exploataţiile asociaţiilor/cooperativelor/grupurilor de producători în care au fost transferate temporar pentru păşunat;
    – în cazul în care controlul la faţa locului nu a putut fi efectuat din motive generate de mine/reprezentantul legal, întreaga cerere se respinge de la plată;
    – în cazul în care în urma tuturor controalelor administrative şi la faţa locului apar diferenţe între animalele solicitate şi animalele determinate, sunt de acord cu penalităţile/excluderile de la plată conform prevederilor legislative referitoare la sancţiuni şi penalităţi;
    – solicitarea pentru ANTZ 9 O - ovine femele/ANTZ 9 C femele caprine poate fi retrasă total, în scris, în orice moment, mai puţin în situaţiile în care beneficiarul a fost informat cu privire la neconformităţile din cererea sa de sprijin sau a fost înştiinţat cu privire la intenţia APIA de a efectua un control la faţa locului şi dacă în urma controlului la faţa locului au fost identificate neconformităţi, conform art. 7 din Regulamentul (UE) nr. 1.173/2022;
    – în cazul constatării unor nereguli/fraude, A.P.I.A. întreprinde demersurile necesare recuperării sumelor acordate necuvenit conform art. 60 din Regulamentul (UE) nr. 2.116/2021 şi/sau aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 66/2011;
    – nu se acordă nicio plată dacă se stabileşte că au fost create condiţii artificiale pentru obţinerea plăţilor aferente schemelor de plată, cu scopul de a obţine un avantaj contrar obiectivelor respectivei scheme/măsuri de plată conform art. 62 din Regulamentul (UE) nr. 2.116/2021;
    – structurile de control de la nivelul MADR, APIA, Comisiei Europene, Curţii de Conturi a României şi alte structuri competente au dreptul de a verifica informaţiile din dosarul cererii de plată, precum şi documentele aflate în legătură cu aceasta etc. (conform art. 48, 49 şi 50 din Regulamentul UE nr. 2.116/2021)."

    6. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.4. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC - Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic (SCVZ) PD-21 - Sprijin cuplat pentru venit - vaci de lapte (PD-21 VL), la punctul 1.1, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) în cazul valorificării laptelui prin prim-cumpărători în perioada 16.05.2022-31.05.2023, solicitantul are încheiat cel puţin un contract pe o perioadă de minimum 6 luni, valabil la data depunerii cererii de plată, cu un prim-cumpărător recunoscut de APIA şi, în funcţie de forma de organizare, va prezenta:
    - contractul cu prim-cumpărătorul, care este însoţit de:
    • copii de pe factură/document contabil care atestă valorificarea laptelui (în cazul PJ/PFA/II/IF);
    • copie de pe factura fiscală/fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită de copie de pe atestatul de producător (în cazul producătorilor persoane fizice); sau
    – dovada emisă de prim-cumpărător care atestă că producătorul a valorificat lapte, în baza contractului încheiat;
    în cazul valorificării laptelui, în perioada 16.05.2022 - 31.05.2023, prin unitate proprie de procesare: deţine cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi cel puţin o notă de intrare-recepţie sau document contabil din care să rezulte livrarea şi recepţia laptelui la unitatea proprie de procesare, precum şi certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte;
    în cazul valorificării laptelui către consumatorul final, în perioada 16.05.2022-31.05.2023:
    – prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare:
    • copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documentul fiscal de încasare sau copie de pe factura fiscală/document contabil/copie de pe fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită de copii de pe atestatul de producător şi de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte că producătorul a valorificat lapte;
    – fără automate de lapte:
    • fermierul deţine atestatul de producător şi copie de pe factura fiscală/fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol (în cazul producătorului persoană fizică) din care rezultă valorificarea laptelui;
    • copii de pe raport fiscal de închidere zilnică/factură/ document contabil pentru producătorul PJ/PFA/II/IF din care rezultă valorificarea laptelui;"

    7. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.4. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC - Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic (SCVZ) PD-21 - Sprijin cuplat pentru venit - vaci de lapte (PD-21 VL), punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Mă angajez:
    - să pun la dispoziţia APIA în orice moment documentele suplimentare solicitate;
    – să comunic în scris APIA, în termen de 15 zile calendaristice, orice modificare a datelor declarate în cerere şi în documentele doveditoare survenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii şi data acordării plăţii [conform art. 6 alin. (1) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – dacă exploataţia a fost afectată de un caz de forţă majoră, să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care sunt în măsură să trimit respectiva notificare şi să furnizez dovezi relevante care atestă apariţia situaţiilor de forţă majoră [conform art. 35 alin. (1) si (2) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – să prezint documentele conform actelor normative în vigoare privind apariţia cazurilor de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale;
    – să permit accesul în exploataţie pentru efectuarea controlului la faţa locului;
    – să respect normele privind condiţionalitatea prevăzute la art. 12 şi în anexa nr. III din Regulamentul (UE) nr. 2.115/2021, pe întreaga exploataţie."

    8. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.5. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-22 Sprijin cuplat pentru venit - carne vită (PD-22 TC), punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Mă angajez:
    - să pun la dispoziţia APIA în orice moment documentele suplimentare solicitate;
    – să comunic în scris APIA, în termen de 15 zile calendaristice, orice modificare a datelor declarate în cerere şi în documentele doveditoare survenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii şi data acordării plăţii [conform art. 6 alin. (1) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – dacă exploataţia a fost afectată de un caz de forţă majoră, să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care sunt în măsură să trimit respectiva notificare şi să furnizez dovezi relevante care atestă apariţia situaţiilor de forţă majoră [conform art. 35 alin. (1) si (2) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – să prezint documentele conform actelor normative în vigoare privind apariţia cazurilor de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale;
    – să permit accesul în exploataţie pentru efectuarea controlului la faţa locului;
    – să respect normele privind condiţionalitatea prevăzute la art. 93 şi în anexa nr. III din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013, pe întreaga exploataţie."

    9. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.6. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-23 - sprijin cuplat pentru venit – bivoliţe de lapte (PD-23 FB), punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Mă angajez:
    - să pun la dispoziţia APIA în orice moment documentele suplimentare solicitate;
    – să comunic în scris APIA, în termen de 15 zile calendaristice, orice modificare a datelor declarate în cerere şi în documentele doveditoare survenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii şi data acordării plăţii [conform art. 6 alin. (1) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – dacă exploataţia a fost afectată de un caz de forţă majoră, să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care sunt în măsură să trimit respectiva notificare şi să furnizez dovezi relevante care atestă apariţia situaţiilor de forţă majoră [conform art. 35 alin. (1) si (2) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – să prezint documentele conform actelor normative în vigoare privind apariţia cazurilor de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale;
    – să permit accesul în exploataţie pentru efectuarea controlului la faţa locului;
    – să respect normele privind condiţionalitatea prevăzute la art. 12 şi în anexa nr. III din Regulamentul (UE) nr. 2.115/2021, pe întreaga exploataţie."

    10. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.7. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-24 sprijin cuplat pentru venit - ovine (PD-24-O), la punctul 1.1, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) animalele din exploataţie pentru care beneficiarul solicită SCVZ PD-24 O au vârsta de maximum 8 ani - femelele ovine, respectiv 6 ani - berbecii la data-limită de depunere fără penalizări (inclusiv berbecii înscrişi în registrul genealogic şi care asigură raportul de sexe de 1 berbec/35 de capete de ovine femele, care nu sunt solicitaţi în cerere). Berbecii cu certificat de origine/zootehnic au vârsta de maximum 8 ani;"

    11. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.7. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-24 sprijin cuplat pentru venit - ovine (PD-24-O), punctul 1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2. Alte condiţii de acordare:
    - sunt eligibile la plată inclusiv femelele ovine şi/sau berbecii care până la finalul perioadei de reţinere de 100 de zile au intrat, respectiv au ieşit în/din exploataţiile cu cod ANSVSA deţinute de acelaşi beneficiar sau în/din exploataţiile asociaţiilor/ cooperativelor/grupurilor de producători în care au fost transferate/transferaţi temporar pentru păşunat;
    – în cazul în care controlul la faţa locului nu a putut fi efectuat din motive generate de mine/reprezentantul legal, întreaga cerere se respinge de la plată;
    – sprijinul se calculează pentru un efectiv de minimum 150 de capete de ovine eligibile/60 de capete de ovine eligibile, din zona montană;
    – în cazul în care în urma tuturor controalelor administrative şi la faţa locului apar diferenţe între animalele solicitate şi animalele determinate, sunt de acord cu penalităţile/excluderile de la plată conform prevederilor legislative referitoare la sancţiuni şi penalităţi;
    – solicitarea pentru SCVZ PD-24 O - sprijin cuplat pentru venit - ovine (ovine femele şi ovine masculi) poate fi retrasă total, în scris, în orice moment, mai puţin în situaţiile în care beneficiarul a fost informat cu privire la neregulile din cererea sa de sprijin sau a fost înştiinţat cu privire la intenţia APIA de a efectua un control la faţa locului şi dacă în urma controlului la faţa locului au fost identificate nereguli, conform art. 7 din Regulamentul (UE) nr. 1.173/2022;
    – în cazul constatării unor nereguli/fraude, APIA întreprinde demersurile necesare recuperării sumelor acordate necuvenit conform art. 60 din Regulamentul (UE) nr. 2.116/2021 şi/sau aplică prevederile O.U.G. nr. 66/2011;
    – nu se acordă nicio plată dacă se stabileşte că au fost create condiţii artificiale pentru obţinerea plăţilor aferente schemelor de plată, cu scopul de a obţine un avantaj contrar obiectivelor respectivei scheme/măsuri de plată conform art. 62 din Regulamentul (UE) nr. 2.116/2021;
    – structurile de control de la nivelul MADR, APIA, Comisiei Europene, Curţii de Conturi a României şi alte structuri competente au dreptul de a verifica informaţiile din dosarul cererii de plată, precum şi documentele aflate în legătură cu aceasta etc. (conform art. 48, 49 şi 50 din Regulamentul UE nr. 2.116/2021);"

    12. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.7. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-24 sprijin cuplat pentru venit - ovine (PD-24-O), punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Drept care declar următoarele:
    - îndeplinesc condiţia de fermier activ în înţelesul art. 4 din Regulamentul (UE) nr. 2.115/2021;
    – datele înscrise în declaraţia sector zootehnic de solicitare SCVZ PD-24 O şi în documentele anexate acesteia sunt reale, complete, corecte şi valabile. În caz contrar voi suporta rigorile prevederilor legale în vigoare;
    – sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date a APIA, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice şi sunt de acord să fie făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 129/2018;
    – am depus la dosarul cererii documentele generale şi specifice SCVZ PD-24 O în conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023 şi am luat cunoştinţă că termenul de depunere a adeverinţei de la registrul genealogic/a adeverinţei de la oficiul pentru zootehnie judeţean este data de 1.07.2023;
    – am fost informat asupra condiţiilor de eligibilitate şi am primit un exemplar din Angajamente şi declaraţii."

    13. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.7. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-24 sprijin cuplat pentru venit - ovine (PD-24-O), punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Mă angajez:
    - să pun la dispoziţia APIA în orice moment documentele suplimentare solicitate;
    – să comunic în scris APIA, în termen de 15 zile calendaristice, orice modificare a datelor declarate în cerere şi în documentele doveditoare survenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii şi data acordării plăţii [conform art. 6 alin. (1) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – dacă exploataţia a fost afectată de un caz de forţă majoră, să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care sunt în măsură să trimit respectiva notificare şi să furnizez dovezi relevante care atestă apariţia situaţiilor de forţă majoră [conform art. 35 alin. (1) şi (2) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – să prezint documentele conform actelor normative în vigoare privind apariţia cazurilor de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale;
    – să permit accesul în exploataţie pentru efectuarea controlului la faţa locului;
    – să respect normele privind condiţionalitatea prevăzute la art. 12 şi în anexa nr. III din Regulamentul (UE) nr. 2.115/2021, pe întreaga exploataţie."

    14. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.8. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-24 - sprijin cuplat pentru venit - caprine (Caprine Femele şi Caprine Masculi) PD-24 C, la punctul 1.1, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) efectivul solicitat este format din femele caprine care au vârsta de maximum 8 ani şi/sau ţapi de reproducţie (inclusiv ţapii înscrişi în registrul genealogic şi care asigură raportul de sexe de 1 ţap/35 de capete de caprine femele, care nu sunt solicitaţi în cerere) care au vârsta de maximum 6 ani la data-limită de depunere fără penalizări. Ţapii cu certificat de origine/zootehnic au vârsta de maximum 8 ani;"

    15. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.8. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-24 - sprijin cuplat pentru venit - caprine (Caprine Femele şi Caprine Masculi) PD-24 C, punctul 1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2. Alte condiţii de acordare:
    - sunt eligibile la plată inclusiv femelele caprine şi/sau ţapii de reproducţie care până la finalul perioadei de reţinere de 100 de zile au intrat, respectiv au ieşit în/din exploataţiile cu cod ANSVSA deţinute de acelaşi beneficiar sau în/din exploataţiile asociaţiilor/cooperativelor/grupurilor de producători în care au fost transferate/transferaţi temporar pentru păşunat;
    – în cazul în care controlul la faţa locului nu a putut fi efectuat din motive generate de mine/reprezentantul legal, întreaga cerere se respinge de la plată;
    – sprijinul se calculează pentru un efectiv de minimum 50 de capete de caprine eligibile;
    – în cazul în care în urma tuturor controalelor administrative şi la faţa locului apar diferenţe între animalele solicitate şi animalele determinate, sunt de acord cu penalităţile/excluderile de la plată conform prevederilor legislative referitoare la sancţiuni şi penalităţi;
    – solicitarea pentru SCVZ PD-24 C - sprijin cuplat pentru venit - caprine (caprine femele şi caprine masculi) poate fi retrasă total, în scris, în orice moment, mai puţin în situaţiile în care beneficiarul a fost informat cu privire la neregulile din cererea sa de sprijin sau a fost înştiinţat cu privire la intenţia APIA de a efectua un control la faţa locului şi dacă în urma controlului la faţa locului au fost identificate nereguli, conform art. 7 din Regulamentul (UE) nr. 1.173/2022;
    – în cazul constatării unor nereguli/fraude, APIA întreprinde demersurile necesare recuperării sumelor acordate necuvenit conform art. 60 din Regulamentul (UE) nr. 2.116/2021 şi/sau aplică prevederile O.U.G. nr. 66/2011;
    – nu se acordă nicio plată dacă se stabileşte că au fost create condiţii artificiale pentru obţinerea plăţilor aferente schemelor de plată, cu scopul de a obţine un avantaj contrar obiectivelor respectivei scheme/măsuri de plată conform art. 62 din Regulamentul (UE) nr. 2.116/2021;
    – structurile de control de la nivelul MADR, APIA, Comisiei Europene, Curţii de Conturi a României şi alte structuri competente au dreptul de a verifica informaţiile din dosarul cererii de plată, precum şi documentele aflate în legătură cu aceasta etc. (conform art. 48, 49 şi 50 din Regulamentul UE nr. 2.116/2021);"

    16. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.8. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-24 - sprijin cuplat pentru venit - caprine (Caprine Femele şi Caprine Masculi) PD-24 C, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Drept care declar următoarele:
    - îndeplinesc condiţia de fermier activ în înţelesul art. 4 din Regulamentul (UE) nr. 2.115/2021;
    – datele înscrise în declaraţia sector zootehnic de solicitare SCVZ PD-24 C şi în documentele anexate acesteia sunt reale, complete, corecte şi valabile. În caz contrar voi suporta rigorile prevederilor legale în vigoare;
    – sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date a APIA, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice şi sunt de acord să fie făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 129/2018;
    – am depus la dosarul cererii documentele generale şi specifice SCVZ PD-24 C în conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023 şi am luat cunoştinţă că termenul de depunere a adeverinţei de la registrul genealogic/a adeverinţei de la oficiul pentru zootehnie judeţean este data de 1.07.2023;
    – am fost informat asupra condiţiilor de eligibilitate şi am primit un exemplar din Angajamente şi declaraţii."

    17. La anexa nr. 1 „Cerere de plată 2023“, partea V.4.8. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII PENTRU INTERVENŢII ÎN SECTORUL ZOOTEHNIC Sprijin Cuplat pentru Venit în sectorul zootehnic SCVZ PD-24 - sprijin cuplat pentru venit - caprine (Caprine Femele şi Caprine Masculi) PD-24 C, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Mă angajez:
    - să pun la dispoziţia APIA în orice moment documentele suplimentare solicitate;
    – să comunic în scris APIA, în termen de 15 zile calendaristice, orice modificare a datelor declarate în cerere şi în documentele doveditoare survenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii şi data acordării plăţii [conform art. 6 alin. (1) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – dacă exploataţia a fost afectată de un caz de forţă majoră, să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care sunt în măsură să trimit respectiva notificare şi să furnizez dovezi relevante care atestă apariţia situaţiilor de forţă majoră [conform art. 35 alin. (1) şi (2) din H.G. nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare];
    – să prezint documentele conform actelor normative în vigoare privind apariţia cazurilor de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale;
    – să permit accesul în exploataţie pentru efectuarea controlului la faţa locului;
    – să respect normele privind condiţionalitatea prevăzute la art. 12 şi în anexa nr. III din Regulamentul (UE) nr. 2.115/2021, pe întreaga exploataţie."

    18. La anexa nr. 2 „Instrucţiuni de completare a formularului de cerere de plată 2023“, secţiunea „Documente specifice, în funcţie de intervenţia solicitată“, punctul 5 „ANTZ 7 - lapte de vacă lapte - plată decuplată de producţie“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5. ANTZ 7 - lapte de vacă lapte - plată decuplată de producţie
    Documentele specifice se depun odată cu solicitarea pentru ANTZ 7.
    Dacă fermierul a solicitat o cantitate de lapte ANTZ 7 în exploataţii cu cod ANSVSA în perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018 trebuie să prezinte documente care să certifice valorificarea unei cantităţi de minimum 3 tone de lapte în perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018, precum şi documente care să certifice cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere (1.03.2022-28.02.2023).
    1. Documente privind valorificarea unei cantităţi de minimum 3 tone de lapte în perioada 1.01.2018-31.12.2018
    a) În cazul valorificării laptelui către prim-cumpărător în perioada 1.01.2018-31.12.2018:
    - APIA a pus la dispoziţie informaţiile existente în Registrul prim-cumpărătorilor referitoare la laptele achiziţionat din exploataţia solicitată ANTZ 7 de fermier; sau
    – fermierul a prezentat:
    • copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pe o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe
    facturi/documente contabile din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF); sau
    • copie de pe atestatul de producător şi copie de pe facturi fiscale/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă (în cazul producătorului persoană fizică PF); sau
    • dovada emisă de prim-cumpărător care atestă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă, în baza contractului încheiat.
    b) În cazul altor tipuri de valorificare în perioada 1.01.2018-31.12.2018:
    - în cazul producătorului persoană fizică PF: copie de pe factura fiscală/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018, însoţită de copie de pe atestatul de producător;
    – în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copie de pe facturi/documente contabile, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă; sau
    – în cazul producătorului care a valorificat lapte prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare juridică: copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documente fiscale de încasare/documente contabile/copie de pe fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, însoţită de copii de pe atestatul de producător şi de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă; sau
    – în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii: copie de pe avizele de însoţire a mărfii, care atestă livrarea, şi copie de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau documente contabile, din care să rezulte cantitatea de minimum 3 tone de lapte livrată şi recepţionată în perioada de referinţă, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte.
    2. Documente privind valorificarea în perioada de referinţă a anului de cerere (1.03.2022-28.02.2023) a unei cantităţi de lapte (în cazul în care a solicitat pentru perioada de referinţă 1.01.2018-31.12.2018)
    a) În cazul valorificării laptelui către prim-cumpărător în perioada de referinţă a anului de cerere 1.03.2022-28.02.2023:
    - APIA a pus la dispoziţie informaţiile existente în Registrul prim-cumpărătorilor referitoare la laptele achiziţionat din exploataţia solicitată ANTZ 7 de fermier; sau
    – fermierul a prezentat:
    • copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pe o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe facturi/documente contabile din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF); sau
    • copie de pe atestatul de producător şi copie de pe facturi fiscale/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere (în cazul producătorului persoană fizică PF); sau
    • dovada emisă de prim-cumpărător care atestă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere, în baza contractului încheiat.
    b) În cazul altor tipuri de valorificare în perioada de referinţă a anului de cerere (1.03.2022-28.02.2023):
    - în cazul producătorului persoană fizică PF: copie de pe factura fiscală/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere, însoţită de copie de pe atestatul de producător;
    – în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copie de pe facturi/documente contabile, din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere; sau
    – în cazul producătorului care a valorificat lapte prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare juridică: copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documente fiscale de încasare sau documente contabile sau copie de pe factura fiscală/copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, însoţită(e) de copie de pe atestatul de producător şi copie de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere; sau
    – în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii: copie de pe avizele de însoţire a mărfii, care atestă livrarea, şi copie de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau documente contabile, din care să rezulte cantitatea de lapte livrată şi recepţionată în perioada de referinţă a anului de cerere, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte.
    Dacă fermierul a solicitat cantitate de lapte ANTZ 7 în exploataţii cu cod ANSVSA în perioada de referinţă 1.03.2022-28.02.2023 trebuie să prezinte documente care să certifice valorificarea unei cantităţi de minimum 3 tone de lapte în perioada de referinţă 1.03.2022-28.02.2023.
    a) În cazul valorificării laptelui către prim-cumpărător în perioada 1.03.2022-28.02.2023:
    - APIA a pus la dispoziţie informaţiile existente în Registrul prim-cumpărătorilor referitoare la laptele achiziţionat din exploataţia solicitată ANTZ 7 de fermier; sau
    – fermierul a prezentat:
    • copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pe o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe facturi/documente contabile din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF); sau
    • copie de pe atestatul de producător şi copie de pe facturi fiscale/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă (în cazul producătorului persoană fizică PF); sau
    • dovada emisă de prim-cumpărător care atestă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă, în baza contractului încheiat.
    b) În cazul altor tipuri de valorificare în perioada 1.03.2022-28.02.2023:
    - în cazul producătorului persoană fizică PF: copie de pe factura fiscală/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă, însoţită de copie de pe atestatul de producător; sau
    – în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copie de pe facturi/documente contabile, din care rezultă cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă; sau
    – în cazul producătorului care a valorificat lapte prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare juridică: copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documente fiscale de încasare sau documente contabile sau copie de pe factura fiscală/copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, însoţită(e) de copie de pe atestatul de producător şi copie de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte cantitatea de minimum 3 tone de lapte valorificată în perioada de referinţă; sau
    – în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii: copie de pe avizele de însoţire a mărfii, care atestă livrarea, şi copie de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau documente contabile, din care să rezulte cantitatea de minimum 3 tone de lapte livrată şi recepţionată în perioada de referinţă, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte.
    Documentele menţionate anterior sunt puse la dispoziţia APIA de către fermier prin orice mijloace de comunicaţii disponibile, iar copiile documentelor se păstrează la dosarul cererii. După termenul-limită de depunere a documentelor specifice, acestea nu mai sunt luate în considerare pentru plata schemei respective."

    19. La anexa nr. 2 „Instrucţiuni de completare a formularului de cerere de plată 2023“, secţiunea „Documente specifice în funcţie de intervenţia solicitată“, punctul 7.19 „Sprijinul cuplat pentru venit - vaci de lapte PD-21“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7.19. Sprijinul cuplat pentru venit - vaci de lapte PD-21
    - adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, prin care se confirmă înscrierea/înregistrarea vacilor de lapte, pentru care se solicită SCZ-VL, în registrul genealogic al rasei, secţiunea, principală sau suplimentară, al cărei model este prevăzut în Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023.
    Documentele privind valorificarea laptelui
    a) În cazul valorificării laptelui către prim-cumpărător în perioada 16.05.2022-31.05.2023:
    - APIA a pus la dispoziţie informaţiile existente în Registrul prim-cumpărătorilor referitoare la laptele achiziţionat din exploataţia solicitată de fermier; sau
    – fermierul a prezentat:
    • copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pe o perioadă de minimum 6 luni, valabil la data solicitării, însoţită de copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copii de pe facturi/documente contabile din care rezultă că producătorul a valorificat lapte în perioada 16.05.2022-31.05.2023 (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF); sau
    • copie de pe atestatul de producător şi copie de pe facturi fiscale/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă că producătorul a valorificat lapte în perioada 16.05.2022-31.05.2023 (în cazul producătorului persoană fizică PF); sau
    • dovada emisă de prim-cumpărător care atestă că producătorul a valorificat lapte în perioada 16.05.2022-31.05.2023, în baza contractului încheiat.
    b) În cazul altor tipuri de valorificare în perioada 16.05.2022-31.05.2023:
    - în cazul producătorului persoană fizică PF: copie de pe factura fiscală/copie de pe filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă că producătorul a valorificat lapte în perioada 16.05.2022-31.05.2023, însoţită de copie de pe atestatul de producător; sau
    – în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/copie de pe facturi/documente contabile, din care rezultă că fermierul a valorificat lapte în perioada 16.05.2022- 31.05.2023;
    – în cazul producătorului care a valorificat lapte prin automate de lapte, în funcţie de forma de organizare juridică: copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe documente fiscale de încasare sau documente contabile sau copie de pe factura fiscală/copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, însoţită(e) de copie de pe atestatul de producător şi copie de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, din care să rezulte că producătorul a valorificat lapte în perioada 16.05.2022-31.05.2023;
    – în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii: copie de pe avizele de însoţire a mărfii, care atestă livrarea, şi copie de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau documente contabile, din care să rezulte că producătorul a livrat şi recepţionat lapte în perioada de referinţă, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte;"

    20. La anexa nr. 2 „Instrucţiuni de completare a formularului de cerere de plată 2023“, secţiunea „Documente specifice în funcţie de intervenţia solicitată“, punctul 7.22 „PD-24 O - sprijin cuplat pentru venit - ovine (Ovine Femele şi Ovine Masculi)“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7.22. PD-24 O - sprijin cuplat pentru venit - ovine (Ovine Femele şi Ovine Masculi)
    Documente specifice:
    - pentru ovinele înscrise/înregistrate în registrul genealogic al rasei pentru care se solicită PD-24 O, documentul specific se depune până la data de 1 iulie 2023, respectiv adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, prin care se confirmă înscrierea berbecilor în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală, şi/sau înscrierea/înregistrarea femelelor ovine în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală sau suplimentară, şi respectarea raportului dintre sexe de maximum 35 de femele ovine la un berbec înscris în registrul genealogic al aceleiaşi rase; şi/sau
    – pentru efectivul de femele ovine neînscrise/neînregistrate într-un registru genealogic pentru care se solicită PD-24 O, documentul specific se depune până la data de 1 iulie 2023, respectiv adeverinţa eliberată de oficiul pentru zootehnie judeţean, prin care se confirmă că efectivul de femele ovine neînscrise şi neînregistrate într-un registru genealogic respectă raportul dintre sexe de maximum 35 de femele ovine neînscrise şi neînregistrate într-un registru genealogic la un berbec cu certificat de origine, berbec pentru care nu se solicită PD-24 O."

    21. La anexa nr. 2 „Instrucţiuni de completare a formularului de cerere de plată 2023“, secţiunea „Documente specifice în funcţie de intervenţia solicitată“, punctul „7.23 PD-24 C - sprijin cuplat pentru venit - caprine (Caprine Femele şi Caprine Masculi)“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7.23. PD-24 C - sprijin cuplat pentru venit - caprine (Caprine Femele şi Caprine Masculi)
    Documente specifice:
    - pentru caprinele înscrise/înregistrate în registrul genealogic al rasei pentru care se solicită PD 24-C, documentul specific se depune până la data de 1 iulie, respectiv adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, prin care se confirmă înscrierea ţapilor în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală, şi/sau înscrierea/înregistrarea femelelor caprine în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală sau suplimentară, pentru care se solicită PD-24 C şi respectarea raportului dintre sexe de maximum 35 de femele caprine la un ţap înscris în registrul genealogic al aceleiaşi rase; şi/sau
    – pentru efectivul de femele caprine neînscrise/ neînregistrate într-un registru genealogic pentru care se solicită PD-24 C, documentul specific se depune până la data de 1 iulie 2023, respectiv adeverinţa eliberată de oficiul pentru zootehnie judeţean, prin care se confirmă că efectivul de femele caprine neînscrise şi neînregistrate într-un registru genealogic respectă raportul dintre sexe de maximum 35 de femele caprine neînscrise şi neînregistrate într-un registru genealogic la un ţap cu certificat de origine, ţap pentru care nu se solicită PD-24 C."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Petre Daea

    Bucureşti, 22 mai 2023.
    Nr. 196.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016