Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 1956 din 18 octombrie 1995  privind introducerea si aplicarea sistemului H.A.C.C.P (Hazard Analysis Critical Control Point) in activitatea de supraveghere a conditiilor de igiena din sectorul alimentar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 1956 din 18 octombrie 1995 privind introducerea si aplicarea sistemului H.A.C.C.P (Hazard Analysis Critical Control Point) in activitatea de supraveghere a conditiilor de igiena din sectorul alimentar

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 59 bis din 22 martie 1996
Ministrul Sãnãtãţii,
avînd în vedere dispoziţiile în vigoare privitoare la asigurarea sãnãtãţii populaţiei,
în temeiul <>Hotãrîrii Guvernului nr. 460/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii,
emite urmãtorul ordin:

1. Se aproba introducerea şi aplicarea sistemului H.A.C.C.P. (Hazard Analysis Critical Control Point) în activitatea de supraveghere a condiţiilor de igiena din sectorul alimentar.
2. Se aproba Regulamentul de instruire igienico-sanitarã, testarea cunoştinţelor şi atestarea personalului implicat în circuitul alimentelor (H.A.C.C.P.), prevãzut în anexa nr. 1, şi Instrucţiunile privind desfãşurarea testarii H.A.C.C.P. a inspectorilor de poliţie sanitarã, cuprinse în anexa nr. 2.
3. Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti, prin comisia organizatã la acest nivel, va asigura formarea instructorilor, precum şi testarea cunoştinţelor candidaţilor la obţinerea diplomei şi a certificatului H.A.C.C.P.
4. Direcţia generalã a medicinei preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii va organiza acreditarea instructorilor, inspectorilor şi a personalului din sectorul alimentar.
5. Inspectorii de poliţie sanitarã din inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã judeţene şi al municipiului Bucureşti vor fi acreditaţi sa aplice sistemul H.A.C.C.P. numai în urma testarii organizate de Direcţia generalã a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii.
6. Pregãtirea personalului care va lucra în sistemul H.A.C.C.P. se poate face prin cursuri de instruire în: Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti, centrele medicale şi de servicii de sãnãtate şi conducere, inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã, centrele de formare, perfecţionare, unitãţi publice sau private, predate numai de cãtre instructori acreditaţi H.A.C.C.P.
7. Sistemul H.A.C.C.P. va fi implementat, progresiv, în toate unitãţile din sectorul alimentar, de cãtre inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã teritoriale, în termen de 1-5 ani, conform Regulamentului H.A.C.C.P.
8. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
9. Prevederile Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. 182/1994 îşi înceteazã aplicabilitatea pe data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României.
10. Direcţia generalã a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii, Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti şi Inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã judeţene şi al municipiului Bucureşti vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Ministrul sãnãtãţii,
prof.dr.doc. Iulian Mincu

ANEXA 1

REGULAMENT
privind testarea şi atestarea cunoştinţelor igienico-sanitare pe profil alimentar ale persoanelor implicate în circuitul alimentelor

ART. 1
Activitatea de producţie, desfacere, depozitare şi/sau transport al produselor alimentare cãtre populaţie poate fi desfasurata pe teritoriul României de cãtre orice persoana fizica sau juridicã, în baza autorizaţiei de funcţionare şi a respectãrii tuturor prevederilor legale.
ART. 2
Pentru asigurarea inocuitatii (salubritatii) alimentelor, pentru protecţia sãnãtãţii consumatorilor şi a mediului înconjurãtor este obligatorie însuşirea unor cunoştinţe igienico-sanitare, corespunzãtoare unui barem adaptat nivelului şi profilului activitãţii, de cãtre toate persoanele implicate în circuitul alimentelor. În acest scop este obligatorie atestarea cunoştinţelor igienico-sanitare ale întregului personal cu atribuţii de coordonare managerialã sau tehnica, precum şi a personalului operativ din domeniul producţiei, respectiv al desfacerii alimentelor şi bãuturilor.
ART. 3
Testarea, respectiv atestarea cunoştinţelor igienico-sanitare pe profil alimentar ale persoanelor implicate în circuitul alimentelor se fac în baza unor programe concepute în cadrul sistemului de analiza a riscului prin puncte critice de control (H.A.C.C.P. - Hazard Analysis Critical Control Point). Sistemul internaţional H.A.C.C.P. în circuitul alimentelor cuprinde toate prevederile şi prescripţiile de baza ale controlului sanitar şi ale autocontrolului managerial, într-un concept simplu, logic, uşor de insusit, dar de inalta eficienta şi specializare, adaptat specificului de pregãtire, industrializare, condiţionare, depozitare, desfacere, transport al alimentelor. Acest sistem include în principal:
a) respectarea normelor sanitare privind amplasarea, construirea, dotarea şi funcţionarea obiectivului alimentar, cu urmãrirea simultanã, sistematica a unor aspecte multiple legate de structura, circuite functionale, tehnologie, influente nedorite asupra mediului ambiant şi asupra sãnãtãţii personalului, respectiv asupra sãnãtãţii consumatorilor;
b) examinarea organoleptica a produsului/produselor în diferite faze ale procesului tehnologic, începînd cu recepţia materiilor prime, depozitarea, prelucrarea, condiţionarea, prezentarea şi terminind cu livrarea, respectiv desfacerea alimentelor şi bãuturilor;
c) mãsurarea şi controlul sistematic, prin monitorizare, şi ale altor indicatori specifici, prestabiliti în punctele critice de control din etapele tehnologice;
d) cunoaşterea punctelor critice de control, în baza planurilor H.A.C.C.P., a diagramelor H.A.C.C.P., pentru diferite produse sau tehnologii, toate afişate la loc vizibil; stabilirea responsabilitãţilor de supraveghere a acestora de cãtre personalul unitãţii;
e) investigaţii specializate, de laborator, asupra punctelor critice; stabilirea indicatorilor şi periodicitatea de efectuare;
f) asigurarea bazei materiale pentru autocontrolul managerial H.A.C.C.P. de cãtre agenţii economici respectivi;
g) existenta atestarii oficiale a cunoştinţelor igienico-sanitare ale întregului personal din unitate, conform profilului şi nivelului de activitate.
ART. 4
Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti (nominalizat ca "punct focal" pentru România, de cãtre Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii) sub coordonarea Direcţiei generale a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii organizeazã testarea şi atestarea cunoştinţelor igienico-sanitare ale tuturor resurselor umane implicate în circuitul alimentelor.
ART. 5
Inspectorii de poliţie sanitarã din inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã judeţene şi al municipiului Bucureşti sînt acreditaţi sa aplice şi sa controleze sistemul H.A.C.C.P. numai în urma testarii organizate de Direcţia generalã a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii.
ART. 6
Testarea şi atestarea cunoştinţelor, pe linia prevenirii riscului în circuitul alimentelor, ale instructorilor, managerilor, tehnicienilor, lucrãtorilor etc., de cãtre Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti, sub coordonarea Direcţiei generale a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii, se efectueazã prin intermediul Comisiei naţionale H.A.C.C.P. Comisia nationala H.A.C.C.P., care funcţioneazã în cadrul Institutului de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti, are un caracter interdepartamental, fiind alcãtuitã din specialişti, reprezentanţi ai unor organisme guvernamentale şi organizaţii neguvernamentale.
ART. 7
Preşedintele de drept al Comisiei naţionale H.A.C.C.P. este directorul Institutului de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti. Componenta comisiei naţionale, precum şi orice modificãri privind structura şi activitatea H.A.C.C.P. pe profil vor fi stabilite cu avizul Direcţiei generale a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii.
ART. 8
Atestarea se face în funcţie de nivelul responsabilitãţii, de profilul de activitate, de limitele legale de competenta, prin urmãtoarele documente tip, eliberate în urma promovãrii testarii:
a) acreditari de inspectori H.A.C.C.P. pentru medici-inspectori în activitate din inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã;
b) acreditari de instructori H.A.C.C.P. pentru medici, cadre cu studii superioare şi asistenţi principali, care îşi desfãşoarã activitatea în inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã. Ca instructori H.A.C.C.P. pot fi atestaţi profesori din şcoli de alimentaţie publica, turism, industrie alimentara, respectiv din colegii, licee, centre de formare, de perfecţionare, facultãţi, specialişti cu studii superioare din cercetare, unitãţi economice, în condiţiile desfãşurãrii unei activitãţi pe profil sau complementare acesteia;
c) certificate pentru manageri, specialişti, tehnicieni (bucatari, cofetari, patiseri, tehnologi etc.) din unitãţi de alimentaţie publica şi turism;
d) certificate pentru manageri, specialişti, tehnicieni pe activitãţi distincte din industria alimentara, cum ar fi: industria laptelui, carnii, pestelui, moraritului şi panificatiei, zahãrului, uleiului, bãuturilor, utilajelor alimentare, ambalajelor alimentare etc.
e) certificate pentru manageri, specialişti, merceologi, tehnicieni din comerţul alimentar;
f) certificate primare pentru lucrãtori din sectoarele alimentaţiei publice, colective, turistice, al industriei alimentare, comerţului alimentar stabil sau ambulant.
Testarea şi atestarea H.A.C.C.P. prevãzute la lit. c), d), e) şi f) ale prezentului articol vor fi efectuate independent de orice alte studii, calificãri sau adeverinte profesionale. La aceste testãri se pot înscrie orice solicitanti, indiferent de gradul general de pregãtire profesionalã sau de activitate desfasurata. Certificatele H.A.C.C.P. nu atesta calificarea profesionalã, ci însuşirea cunoştinţelor igienico-sanitare obligatorii la nivelul sau profilul respectiv, în vederea protejãrii sãnãtãţii publice.
ART. 9
Testarea va fi facuta numai în cadrul Institutului de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti. Aceasta se bazeazã pe mijloacele electronice obiective, pe chestionare diferenţiate - tip grila -, pe nivel şi profil, realizate pe calculator printr-un program soft. Calificativul obţinut ("Foarte bine", "Bine", "Promovat") va fi trecut pe acreditare, respectiv pe certificat. Pentru calificativul "Insuficient" nu se elibereazã nici un document.
ART. 10
Testarile H.A.C.C.P., programate în prealabil, vor avea loc, periodic, la date ce se vor anunta candidaţilor de cãtre Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti. În vederea unor facilitari pentru nivelul instructori, manageri, tehnicieni, lucrãtori, Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti (Comisia nationala H.A.C.C.P.) în colaborare cu inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã teritoriale vor putea organiza testãri la nivel local prin alcãtuirea unei comisii de supraveghere a completãrii chestionarelor de cãtre candidaţi. La data stabilitã de comun acord, delegatul Comisiei naţionale H.A.C.C.P. se prezintã cu setul de teste sigilat. Dupã controlul identitãţii candidaţilor, dupã împãrţirea chestionarelor şi completarea acestora, în timpul regulamentar, se procedeazã la stringerea, ambalarea şi sigilarea tuturor chestionarelor. Intreaga operaţiune va fi însoţitã de un proces-verbal scris pe un formular tip. Testele vor fi evaluate la nivelul Comisiei naţionale H.A.C.C.P. pentru instructori, manageri, tehnicieni, lucrãtori. În termen de 7 zile de la comunicarea rezultatelor, candidaţii nemultumiti pot face contestaţie adresatã Comisiei naţionale H.A.C.C.P. În termen de 15 zile de la primirea contestaţiei, Comisia nationala H.A.C.C.P. va analiza situaţia şi va comunica reclamantului rezultatul, împreunã cu xerocopia comentata a testului respectiv.
ART. 11
Eliberarea acreditarilor certificatelor H.A.C.C.P. pentru categoriile prevãzute în art. 8 lit. b), c), d), e) şi f) se va face numai de cãtre Comisia nationala H.A.C.C.P. din cadrul Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti, pe formulare-tip, redactate bilingv (romana, engleza). Acreditarile pentru inspectorii H.A.C.C.P. se vor elibera numai de cãtre Direcţia generalã a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii, în urma testarii organizate la Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti.
ART. 12
Elaborarea indreptarelor H.A.C.C.P. pentru nivelurile şi profilurile prevãzute la art. 8 lit. b), c), d), e) şi f) va fi coordonata de cãtre Direcţia generalã a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii. Pentru aceasta categorie de candidaţi chestionarele vor cuprinde întrebãri ale cãror raspunsuri figureazã în îndreptare H.A.C.C.P. sau în tematici pe profil. Pentru inspector H.A.C.C.P. se va indica tematica şi, dupã caz, bibliografia de specialitate actualizatã.
ART. 13
Calitatea de inspector H.A.C.C.P. o include şi pe cea de instructor, iar cea de instructor, pe cea de manager, respectiv lucrator.
ART. 14
Instruirea H.A.C.C.P. se face, dupã caz, în baza indreptarelor pe profil sau a oricãror referinte bibliografice din ţara sau din strãinãtate. Prin intermediul instructorilor H.A.C.C.P. acreditaţi se vor putea organiza cursuri de instruire de cãtre Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti, Centre medicale şi de servicii de sãnãtate şi de conducere, inspectoratele teritoriale de poliţie sanitarã şi medicina preventivã, licee, şcoli, colegii, centre de formare, perfecţionare, facultãţi, cît şi de cãtre alte instituţii de stat sau private. Indiferent de orice adeverinte de frecventa sau de absolvire a acestor cursuri, extrase de pe foi matricole etc., atestarea H.A.C.C.P. de cãtre Comisia nationala H.A.C.C.P. în baza testarii este obligatorie pentru toate persoanele care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul alimentar. Cursurile de instruire cu instructori H.A.C.C.P. acreditaţi se vor putea organiza prin perceperea unor tarife aferente, stabilite în baza prevederilor legale în vigoare.
ART. 15
Înscrierea candidaţilor la testarea H.A.C.C.P. nu este condiţionatã de participarea la o forma organizatã de instruire.
ART. 16
Obligativitatea obţinerii autorizãrii H.A.C.C.P. de cãtre unitatea economicã şi implicit a atestarii cunoştinţelor igienico-sanitare pentru întregul personal de conducere şi operativ va avea urmãtoarea desfãşurare, de la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României:
a) pentru mari unitãţi de alimentaţie publica de interes turistic, localuri cu stele, localuri de categoria I, laboratoare de cofetarie, în termen de un an;
b) pentru restul unitãţilor de alimentaţie publica şi colectivã, în termen de doi ani;
c) pentru unitãţile de comerţ alimentar, de depozitare, de transport alimente şi bãuturi, în termen de trei ani;
d) pentru industria alimentara, în termen de 5 ani.
ART. 17
Modalitatea practica de implementare progresiva în teritoriu a sistemului H.A.C.C.P. se va face prin intermediul inspectoratelor de poliţie sanitarã şi medicina preventivã judeţene şi al municipiului Bucureşti. Dupã catagrafierea obiectivelor teritoriale de interes alimentar, inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã vor informa conducerea unitãţilor respective despre obligativitatea atestarii H.A.C.C.P., a întocmirii planurilor de monitorizare a punctelor critice de control adaptate unitãţilor, planuri avizate de inspectoratul H.A.C.C.P. De asemenea, se vor revizui circuitele functionale, corectitudinea igienico-sanitarã a diferitelor tehnologii şi se vor stabili dotãrile necesare pentru asigurarea autocontrolului managerial H.A.C.C.P. Agenţii economici vor fi informati asupra termenelor diferenţiate pe activitãţi de implementare a sistemului H.A.C.C.P. precum şi asupra regulamentului de atestare. Nerespectarea acestor dispoziţii şi termene atrage suspendarea activitãţii pînã la remedierea situaţiei. Dupã expirarea termenelor diferenţiate, prevãzute la art. 16 lit. a), b), c) şi d), acordarea autorizaţiei sanitare de funcţionare se va face şi în funcţie de existenta atestarii H.A.C.C.P. a personalului.
ART. 18
Unitãţile care vor funcţiona în baza unui plan H.A.C.C.P. ce include şi atestarea cunoştinţelor igienico-sanitare ale personalului vor avea dreptul sa afiseze embleme şi sigle-tip prin care sa-i informeze pe consumatori sau pe alţi parteneri, respectiv pe beneficiari, asupra aplicãrii sistemului H.A.C.C.P. şi calitãţii pe aceasta direcţie a produselor alimentare, respectiv a serviciilor oferite.
ART. 19
Acreditarile, respectiv certificatele H.A.C.C.P. pentru toate categoriile, au o valabilitate de 5 ani de la data eliberãrii. La expirarea acestui termen, prelungirea valabilitãţii va fi facuta printr-un examen de reatestare.
ART. 20
Investigaţiile de laborator stabilite prin planul H.A.C.C.P., prevãzute în cadrul art. 3 lit. e) din prezentul regulament, în funcţie de specificul şi caracteristicile unitãţii, vor putea fi efectuate la orice laborator autorizat. Rezultatele acestor investigaţii (buletine de analiza) vor fi deţinute de managerii unitãţilor respective pentru a putea fi puse oricind la dispoziţia organelor de control. Laboratoarele inspectoratelor de poliţie sanitarã şi medicina preventivã vor efectua, dupã caz, numai expertizele impuse de suspiciuni sau situaţii de necesitate.
ART. 21
În situaţia ignorarii prescripţiilor igienico-sanitare ce pot avea consecinţe grave asupra sãnãtãţii consumatorilor, pe lîngã alte mãsuri legale (suspendarea activitãţii unitãţii, amenzi contravenţionale, scoaterea alimentelor din consum etc.), inspectoratul H.A.C.C.P. poate decide suspendarea din funcţie a persoanei/persoanelor vinovate, cu propunerea de anulare a certificatului H.A.C.C.P. În asemenea situaţii, inspectoratul H.A.C.C.P. întocmeşte un proces-verbal în doua exemplare, dintre care unul va fi înaintat Comisiei naţionale H.A.C.C.P. împreunã cu certificatul respectiv. Comisia va analiza situaţia şi, în termen de 30 de zile, va hotãrî asupra restituirii sau anulãrii certificatului.
ART. 22
Anularea certificatului H.A.C.C.P. atrage suspendarea persoanei respective din sectorul alimentar pînã la obţinerea unui nou certificat în condiţiile de testare prevãzute.
ART. 23
Activitatea de testare şi atestare H.A.C.C.P. se va desfasura în baza unor tarife avizate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, la propunerea Comisiei naţionale H.A.C.C.P., dupã tipologia de sistem diferenţiatã, cu includerea tuturor cheltuielilor aferente. Toate veniturile realizate din tarifele prevãzute vor servi exclusiv la acoperirea cheltuielilor aferente, la autofinantarea şi dezvoltarea aplicãrii sistemului H.A.C.C.P., ca urmare a aprobãrii Comisiei naţionale H.A.C.C.P. Lista prestaţiilor şi serviciilor pentru care se fixeazã tarife se anexeazã la prezentul regulament.
ART. 24
La propunerea inspectoratelor de poliţie sanitarã şi medicina preventivã sau a altor instituţii, Comisia nationala H.A.C.C.P. va analiza şi va decide, dupã caz, reducerea sau scutirea de tarife pentru persoanele defavorizate sau pentru personalul din obiective de interes social deosebit.

LISTA
prestaţiilor şi serviciilor pentru care se fixeazã tarife diferenţiate în funcţie de cheltuielile aferente

1. Tarif de înscriere pentru atestarea inspectorilor H.A.C.C.P.
2. Tarif de înscriere pentru atestarea instructorilor H.A.C.C.P.
3. Tarif de înscriere pentru atestarea managerilor H.A.C.C.P.
4. Tarif de înscriere pentru atestarea lucrãtorilor H.A.C.C.P.
5. Tarif suplimentar pentru asigurarea testarii H.A.C.C.P. prin deplasare la nivel teritorial
6. Tarif de contestaţie a rezultatului testarii H.A.C.C.P.
7. Tarif de eliberare a acreditãrii de inspector/instructor H.A.C.C.P.
8. Tarif de eliberare a certificatului de manager lucrator H.A.C.C.P.
9. Tarif de contestaţie a propunerii de anulare a certificatului H.A.C.C.P.
Toate tarifele vor servi strict la autofinantarea programului H.A.C.C.P., la dezvoltarea progresiva a acestuia şi la acoperirea cheltuielilor aferente.
La propunerea inspectoratelor de poliţie sanitarã şi medicina preventivã sau a altor instituţii, Comisia nationala H.A.C.C.P. din Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti va analiza şi va hotãrî, dupã caz, scutirea sau reducerea tarifelor pentru persoanele defavorizate sau pentru personalul din obiective de interes social deosebit.

ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
privind desfãşurarea testarii H.A.C.C.P. a inspectorilor de poliţie sanitarã din inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã

1. Testarea se va desfasura eşalonat la Institutul de Igiena, Sãnãtate Publica, Servicii de Sãnãtate şi Conducere Bucureşti, în baza listelor de înscriere şi programare întocmite de cãtre Direcţia generalã a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii.
2. Testarea va fi efectuatã pe chestionare - tip grila -, diferenţiate pentru fiecare candidat, cu întrebãri "închise", la care se rãspunde numai cu "da" sau cu "nu". Completarea chestionarelor se va face numai prin bifarea casutei la care rãspunsul este considerat afirmativ (x) sau prin nebifarea casutei la care rãspunsul este considerat negativ ( ). Ştersãturile atrag anularea rãspunsului respectiv. Orice alte completãri în afarã sistemului preconizat nu vor fi luate în considerare. Candidaţii vor trebui sa detina un pix cu pasta pentru completarea chestionarelor. Completarea chestionarelor cu creionul este interzisã. Un model de prezentare şi evaluare al unui asemenea chestionar este prezentat în Caietul informativ H.A.C.C.P. (Buletinul Ministerului Sãnãtãţii nr. 2/1994).
3. Întrebãrile din chestionar cuprind:
- notiuni generale, de baza, privind medicina preventivã, conform tematicii din Caietul informativ H.A.C.C.P.;
- principii generale de aplicare a sistemului internaţional H.A.C.C.P. în circuitul alimentelor (prezentate în Caietul informativ H.A.C.C.P., precum şi în alte îndreptare avizate de cãtre Direcţia generalã a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii);
- legislaţie şi normative sanitare în vigoare.
4. Accesul candidaţilor în sala de testare va fi permis în baza listei de programare. Introducerea în sala a oricãror materiale documentare (cãrţi, caiete, fise, ciorne etc.) sau a unor accesorii (mape, serviete, sacose) este interzisã.
5. Candidaţii vor trebui sa detina buletinul de identitate sau pasaportul, pentru identificare.
6. Pe timpul desfãşurãrii testului sînt interzise comunicãrile de orice fel. Nerespectarea acestor prevederi atrage eliminarea candidatului, respectiv candidaţilor, de la testare.
7. Timpul efectiv, acordat completãrii chestionarului, este de o ora. La expirarea timpului acordat sau la terminarea completãrii testului, candidatul va preda, personal, chestionarul, comisiei de testare, dupã care va pãrãsi sala.
8. Chestionarele care nu vor avea ştampila comisiei şi numele lizibil al candidatului vor fi anulate.
9. Comisia de testare H.A.C.C.P. pentru inspectori va fi numita de cãtre Direcţia generalã a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii. Comisia va rãspunde de corectitudinea întregului proces de testare.
10. În cazul unor situaţii de incorectitudine sau de anulare a testarii, comisia va întocmi un proces-verbal la terminarea testarii.
11. Chestionarele, în totalitate, corectate şi validate, împreunã cu procesele-verbale vor fi predate Direcţiei generale a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii, în vederea acordãrii acreditarilor.
11. Contestaţiile privind rezultatul testarii vor fi înaintate Direcţiei generale a medicinii preventive şi promovãrii sãnãtãţii din Ministerul Sãnãtãţii, în termen de 15 zile de la comunicare. Contra unui tarif în mãsura sa acopere cheltuielile aferente, petentul va primi o xerocopie a propriului chestionar cu punctajul acordat, alãturi de un chestionar corect, cu punctajul maxim posibil, precum şi rãspunsul la contestaţie.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016