Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 191 din 22 decembrie 2014  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei informare şi relaţii publice, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 148/2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 191 din 22 decembrie 2014 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei informare şi relaţii publice, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 148/2014

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 955 din 29 decembrie 2014

    În temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei informare şi relaţii publice, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 148/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 774 din 24 octombrie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 10. - Conducerea Direcţiei este asigurată de director, ajutat de doi directori adjuncţi."

    2. La articolul 11, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Directorii adjuncţi, aflaţi în subordinea nemijlocită a directorului, răspund de planificarea, organizarea, desfăşurarea şi controlul activităţii profesionale a serviciilor/birourilor/ compartimentelor coordonate.
    (3) Fişa postului directorului şi cele ale directorilor adjuncţi sunt prevăzute în anexele nr. 3, 3A şi 4."

    3. La articolul 12, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În condiţiile legii, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa sau poate încredinţa mandatul de reprezentare directorilor adjuncţi sau altor persoane din subordine, după caz."

    4. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 13. - Directorul şi directorii adjuncţi coordonează şi controlează activitatea profesională a personalului din serviciile/birourile/compartimentele Direcţiei, din Centrul cultural al M.A.I. şi din Centrul multimedia al M.A.I. şi analizează modul în care sunt îndeplinite atribuţiile, obiectivele şi acţiunile prevăzute în Strategia de informare şi relaţii publice a M.A.I., în programele şi planurile de activităţi şi acţiuni proprii."

    5. După anexa nr. 3 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3A, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                               Viceprim-ministru,
                         ministrul afacerilor interne,
                                 Gabriel Oprea

    Bucureşti, 22 decembrie 2014.
    Nr. 191.


    ANEXĂ
    -----
(Anexa 3A la regulament)
------------------------

    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    Direcţia informare şi relaţii publice


                                 FIŞA POSTULUI

    A. Identificarea postului
    1. Compartimentul: conducerea Direcţiei informare şi relaţii publice (Direcţia)
    2. Denumirea postului: director adjunct
    3. Poziţia postului în statul de organizare: a 2-a
    4. Relaţii cu alte posturi:
    4.1. relaţii ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului Direcţiei. Coordonarea nemijlocită a activităţii structurilor unităţii va fi stabilită prin dispoziţie a directorului Direcţiei;
    4.2. relaţii funcţionale: coordonează activitatea de specialitate a structurilor din subordine, în vederea respectării prevederilor ordinelor ministrului afacerilor interne, dispoziţiilor secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale directorului Direcţiei;
    4.3. relaţii de control: controlează activitatea serviciilor Direcţiei pe care le coordonează, precum şi a structurilor de presă scrisă şi audiovizuală din unităţile centrale, inspectoratele generale şi unităţile teritoriale ale acestora şi din instituţiile de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I.;
    4.4. relaţii de reprezentare: reprezintă Direcţia, potrivit mandatului acordat, pentru fiecare caz în parte, de către directorul Direcţiei.
    5. Definirea sumară a atribuţiilor postului:
    - îndeplineşte atribuţiile de purtător de cuvânt al M.A.I.
    B. Cerinţele postului
    1. Categoria de personal care poate ocupa postul: ofiţer
    2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: subcomisar de poliţie
    3. Pregătirea necesară ocupantului postului:
    3.1. pregătire de bază: studii superioare de lungă durată cu diplomă de licenţă ori studii universitare de licenţă - ciclul I Bologna;
    3.2. pregătire de specialitate: studii de masterat sau postuniversitare ori, după caz, studii universitare de lungă durată în specialităţile: comunicare publică, jurnalism, relaţii publice, juridic, ştiinţe sociale, administrative, management sau administraţie publică;
    3.3. alte cunoştinţe: cultură generală;
    3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de acces la documente clasificate secrete de stat, nivelul strict secret;
    3.5. limbi străine: o limbă străină de circulaţie internaţională.
    4. Experienţă:
    4.1. vechime în muncă, din care în M.A.I.: 5 ani/5 ani;
    4.2. vechime în specialitate: cel puţin 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    4.3. vechime în funcţii de conducere în M.A.I.: cel puţin 4 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale M.A.I.;
    4.4. perioade de acomodare la cerinţele postului: 6 luni.
    5. Aptitudini şi abilităţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de planificare, conducere, coordonare şi control), lucru sub presiunea timpului, diplomaţie, capacitate de analiză, sinteză, spirit de observaţie, operativitate şi oportunitate în luarea deciziilor legale
    6. Atitudini necesare/comportament solicitat: sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trăsături pozitive de caracter, exigenţă, obiectivitate, spirit critic şi organizatoric, fermitate şi consecvenţă în acţiuni, flexibilitate în gândire, stabilitate comportamentală şi echilibru emoţional
    7. Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
    8. Trăsături psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
    C. Condiţii specifice de muncă
    1. Locul de muncă: sediul unităţii
    2. Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/săptămână
    3. Deplasări curente: la analize, controale, evaluări profesionale, conferinţe, simpozioane, festivităţi cultural-artistice organizate în unităţile şi structurile M.A.I. şi în afara acestuia, conform planificării aprobate de directorul Direcţiei
    4. Condiţii deosebite de muncă: activitate sub presiunea timpului, expunere la radiaţii electromagnetice
    5. Riscuri implicate de post: expunerea la radiaţii electromagnetice
    6. Compensări: conform prevederilor legale în vigoare
    D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului
    Sarcini şi îndatoriri:
    a) coordonează activitatea personalului Direcţiei cu atribuţii în întocmirea reacţiilor publice şi a altor materiale destinate difuzării mass-media;
    b) asigură prezentarea publică a poziţiei oficiale a instituţiei, inclusiv prin organizarea de conferinţe sau briefinguri de presă ori participarea la emisiuni radio şi TV;
    c) realizează proiecte de reacţie şi propune puncte de vedere ale instituţiei pe teme apărute în spaţiul public sau care suscită interesul mass-mediei;
    d) prezintă conducerii M.A.I. puncte de vedere pentru soluţionarea unor probleme ce ar putea afecta percepţia publică a instituţiei şi a personalului acesteia ori pentru asigurarea unei percepţii obiective în raport cu realităţile organizaţionale;
    e) întreprinde demersuri de ordin comunicaţional pentru gestionarea situaţiilor de risc sau de criză mediatică, sprijinind activitatea similară a structurilor aflate în subordinea/ coordonarea M.A.I.;
    f) întreprinde demersuri de ordin comunicaţional pentru îmbunătăţirea percepţiei publice a M.A.I.;
    g) sprijină activitatea de documentare a reprezentanţilor mass-mediei;
    h) participă la organizarea conferinţelor de presă ale conducerii M.A.I.;
    i) elaborează materiale documentare pentru ieşirile publice ale conducerii M.A.I.;
    j) coordonează, îndrumă şi sprijină activitatea purtătorilor de cuvânt din instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.;
    k) gestionează relaţia cu mass-media păstrând legătura cu reprezentanţii mijloacelor de comunicare în masă cu respectarea principiilor echidistanţei şi tratamentului nediscriminatoriu.
    Responsabilităţi:
    - accesul la informaţii:
    - acces la informaţii clasificate nivel Strict secret necesare îndeplinirii sarcinilor de serviciu;
    - păstrează confidenţialitatea informaţiilor clasificate şi discreţia asupra conţinutului materialelor despre care ia cunoştinţă.
    E. Standarde de performanţă asociate postului
    1. Indicatori cantitativi: asigură îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor ce îi revin.
    2. Indicatori calitativi: asigură un management performant al activităţilor de relaţii publice, analiză mass-media, precum şi al celor din domeniul presei scrise şi audiovizuale.
    3. Costuri: asigură planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice, cu respectarea şi încadrarea strictă în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop.
    4. Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru; alocă timp cu prioritate pentru activităţi de proiectare strategică, îndrumare şi control al activităţilor de comunicare publică.
    5. Utilizarea resurselor: antrenarea personalului în activităţi de concepţie, analiză şi sinteză; dezvoltarea la subordonaţi a sentimentului de loialitate faţă de instituţie şi a integrităţii morale.
    6. Mod de realizare: individual şi în echipă, în colaborare cu alte structuri ale aparatului central al M.A.I.


                                   Director,
                                  Comisar-şef
                                ...............

                              Titularul postului,
                              ...................

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016