Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 191 din 19 august 2009  pentru aprobarea Regulamentului privind constituirea, organizarea, functionarea si atributiile comisiilor de expertiza medico-militara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 191 din 19 august 2009 pentru aprobarea Regulamentului privind constituirea, organizarea, functionarea si atributiile comisiilor de expertiza medico-militara

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 7 octombrie 2009
ORDIN nr. 191 din 19 august 2009
pentru aprobarea Regulamentului privind constituirea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de expertizã medico-militarã
EMITENT: MINISTERUL APÃRÃRII NAŢIONALE
Nr. M.81 din 30 iulie 2009
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Nr. 191 din 19 august 2009
SERVICIUL ROMÂN DE INFORMAŢII
Nr. 11.030 din 21 septembrie 2009
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 7 octombrie 2009


Pentru aplicarea prevederilor <>art. 30 din Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 30 din Legea nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurãri sociale ale poliţiştilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
luând în considerare dispoziţiile <>art. 26 alin. (2) , <>art. 27 alin. (1) şi <>art. 30 din Legea nr. 446/2006 privind pregãtirea populaţiei pentru apãrare, ale <>art. 45 alin. (1) lit. c) şi d) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari, ale <>art. 42 lit. b) , <>art. 85 alin. 1 lit. b) şi c) şi <>art. 85 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 69 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 86 alin. (2) din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, republicatã, ale <>art. 38 alin. (1) lit. c) şi <>art. 53 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 3 şi <>art. 5 alin. 2 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de rãzboi, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi vãduvelor de rãzboi, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 4^1 şi 6 din Hotãrârea Guvernului nr. 270/1999 privind stabilirea condiţiilor de acordare a asistenţei medicale, medicamentelor, concediilor medicale şi scutirilor medicale cadrelor militare în activitate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 677/2003 privind condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi protezelor pentru poliţişti, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 6 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.996/2004 privind condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi a protezelor pentru funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 584/2005 privind finanţarea unitãţilor sanitare din sistemul de apãrare, ordine publicã, siguranţã naţionalã şi autoritate judecãtoreascã, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare, ale <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 23 alin. (3) din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul apãrãrii naţionale, viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, şi directorul Serviciului Român de Informaţii emit prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind constituirea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de expertizã medico-militarã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Regulamentul privind constituirea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de expertizã medico-militarã, aprobat prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale, al ministrului de interne şi al directorului Serviciului Român de Informaţii nr. M.98/94/4.391/2001*).
--------
*) Ordinul nr. M.98/94/4.391/2001 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sistemul de apãrare a ţãrii şi siguranţã naţionalã.

ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apãrãrii naţionale,
Mihai Stãnişoarã

Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei
şi internelor,
Dan Nica

Directorul Serviciului Român
de Informaţii,
George-Cristian Maior

ANEXÃ

REGULAMENT
privind constituirea, organizarea, funcţionarea şi
atribuţiile comisiilor de expertizã medico-militarã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În vederea respectãrii prevederilor legale referitoare la expertizarea medico-militarã a unor categorii de personal din instituţiile cu atribuţii în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi securitãţii naţionale funcţioneazã urmãtoarele comisii:
a) comisiile de expertizã medico-militarã de pe lângã spitalele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament, denumite în continuare comisii de expertizã medico-militarã;
b) comisiile centrale de expertizã medico-militarã.
(2) Prin categorii de personal, în sensul prezentului regulament, se înţelege dupã cum urmeazã:
a) cadre militare în activitate şi în rezervã, precum şi urmaşii acestora;
b) poliţişti în activitate, cei cãrora le-au încetat raporturile de serviciu, precum şi urmaşii acestora;
c) funcţionari publici cu statut special din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, cei cãrora le-au încetat raporturile de serviciu, precum şi urmaşii acestora;
d) soldaţi şi gradaţi voluntari;
e) elevi şi studenţi din structurile de învãţãmânt aparţinând instituţiilor prevãzute la alin. (1).
(3) Atribuţiile comisiilor de expertizã medicalã şi evaluare a capacitãţii de muncã şi ale Comisiei centrale de expertizã medicalã şi evaluare a capacitãţii de muncã, prevãzute de dispoziţiile <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 677/2003 privind condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi protezelor pentru poliţişti, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 6 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.996/2004 privind condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi a protezelor pentru funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt îndeplinite, dupã caz, de comisiile prevãzute la alin. (1).
ART. 2
În exercitarea atribuţiilor, membrii comisiilor de expertizã medico-militarã rãspund de respectarea dispoziţiilor legale privind expertiza medico-militarã.

CAP. II
Comisiile de expertizã medico-militarã

ART. 3
(1) Comisiile de expertizã medico-militarã au urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte: medic specialist/primar în specialitatea expertizã medicalã a capacitãţii de muncã;
b) 4 membri: medici primari sau specialişti din secţiile/compartimentele spitalului;
c) secretar - subofiţer sanitar sau salariat civil/funcţionar public din spitalul respectiv care nu are drept de vot în cadrul comisiei.
(2) Componenţa nominalã a comisiilor de expertizã medico-militarã se stabileşte prin dispoziţie a şefului Direcţiei medicale a Ministerului Apãrãrii Naţionale, a directorului Direcţiei medicale a Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a şefului Direcţiei medicale a Serviciului Român de Informaţii, în baza propunerilor comandanţilor/directorilor generali ai spitalelor, avizate de preşedinţii comisiilor centrale de expertizã medico-militare.
(3) Pentru asigurarea operativitãţii funcţionãrii comisiilor de expertizã medico-militarã, prin dispoziţia prevãzutã la alin. (2) se desemneazã un numãr egal de înlocuitori pentru membrii titulari, inclusiv pentru preşedinte şi secretar. Pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor, înlocuitorul preşedintelui Comisiei de expertizã medicalã şi evaluare a capacitãţii de muncã poate fi medic specialist/primar în specialitatea boli interne.
(4) Componenţa nominalã a comisiilor de expertizã medico-militarã se consemneazã în ordinul/dispoziţia de zi pe unitate al/a spitalului, la începutul fiecãrui an calendaristic.
ART. 4
(1) Comisia de expertizã medico-militarã are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte aptitudinea pentru îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, clasând persoanele respective în conformitate cu baremele medicale în vigoare;
b) pe baza concluziei procesului-verbal de cercetare întocmit de organele abilitate conform legii, consemneazã în decizia medicalã legãtura de cauzalitate dintre accident şi îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, dupã caz;
c) stabileşte legãtura de cauzalitate dintre boalã şi îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, dupã caz;
d) stabileşte încadrarea în grad de invaliditate pentru cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, în conformitate cu criteriile şi normele pe baza cãrora se face încadrarea în gradele I, II şi III de invaliditate, aprobate în condiţiile prevãzute de <>art. 29 din Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>art. 29 din Legea nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurãri sociale ale poliţiştilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) emite decizii medicale de încadrare sau neîncadrare în grad de invaliditate pentru cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare;
f) în cazul cadrelor militare, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care au decedat în timpul activitãţii, emite decizii medicale pentru consemnarea/stabilirea legãturii de cauzalitate dintre deces şi îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, dupã caz;
g) stabileşte termenele de revizuire medicalã pentru pensionarii de invaliditate şi pentru cei clasaţi "apt limitat";
h) efectueazã revizuirea medicalã periodicã;
i) expertizeazã beneficiarii pensiei de urmaş, supuşi revizuirii medicale, prevãzuţi la <>art. 38 lit. d) şi la <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 164/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi la <>art. 38 lit. e) şi la <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 179/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) stabileşte aptitudinea pentru îndeplinirea serviciului militar pentru soldaţii şi gradaţii voluntari, clasându-i în conformitate cu baremele medicale în vigoare;
k) revocã, dupã caz, concluziile medicale ale comisiilor de recrutare-încorporare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, privind recrutarea, încorporarea sau selecţia tinerilor în structurile de învãţãmânt din instituţiile cu atribuţii în domeniul apãrãrii;
l) avizeazã rezultatul evaluãrii aptitudinilor fizice şi psihice pentru personalul militar invalid, în vederea menţinerii, încadrãrii sau reîncadrãrii în funcţii militare, în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 111/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
m) pe timpul stãrii de asediu, al mobilizãrii şi al stãrii de rãzboi precizeazã diagnosticul medical în cazurile insuficient documentate sau la sesizarea unor neconcordanţe între starea de sãnãtate a tânãrului la recrutare-încorporare şi documentaţia prezentatã;
n) expertizeazã cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare dupã împlinirea a 90 de zile de absenţe de la program din motive medicale, în vederea clarificãrii situaţiei medico-militare;
o) stabileşte legãtura de cauzalitate dintre accident/boalã şi satisfacerea obligaţiilor militare ca militar în termen sau militar cu termen redus, pe durata legal stabilitã, ori pentru persoanele care au fost concentrate, mobilizate sau în prizonierat;
p) stabileşte legãtura de cauzalitate dintre rãnire sau accidentare în timpul ori din cauza rãzboiului, pentru persoanele care au participat la Primul sau al Doilea Rãzboi Mondial în armata românã şi s-au aflat în una dintre situaţiile prevãzute la <>art. 1 şi 2 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de rãzboi, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi vãduvelor de rãzboi, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
q) efectueazã, dupã caz, expertiza medicalã a personalului instituţiilor din cadrul sistemului de apãrare, ordine publicã, securitate naţionalã şi a membrilor de familie ai acestuia, la plecarea/înapoierea în/din misiuni externe, potrivit reglementãrilor proprii fiecãrei instituţii.
(2) În îndeplinirea atribuţiei prevãzute la alin. (1) lit. n), comisia de expertizã medico-militarã are urmãtoarele competenţe:
a) poate stabili prelungirea concediului medical pânã la termenul de 180 de zile, în funcţie de caracterul şi de evoluţia bolii;
b) poate face propuneri de acordare a unor concedii medicale de recuperare de pânã la 120 de zile, în continuarea celor 180 de zile, în situaţia în care caracterul şi evoluţia bolii conduc la concluzia cã sunt posibilitãţi de recuperare;
c) poate face propuneri de acordare a unor concedii medicale de recuperare în cazul unor boli speciale, prevãzute la <>art. 4^1 din Hotãrârea Guvernului nr. 270/1999 privind stabilirea condiţiilor de acordare a asistenţei medicale, medicamentelor, concediilor medicale şi scutirilor cadrelor militare în activitate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Preşedintele comisiei de expertizã medico-militarã are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã foile de observaţie care urmeazã sã fie discutate în şedinţa comisiei, pe care le primeşte cu minimum 24 de ore înainte de şedinţa comisiei, prin grija secretarului acesteia;
b) analizeazã istoricul afecţiunii, examenul clinic şi investigaţiile paraclinice, precum şi propunerea şefului secţiei de specialitate pentru efectuarea expertizei; în situaţia în care foaia de observaţie este completã, avizeazã prezentarea cazului în şedinţa comisiei, prin semnarea, parafarea şi datarea acesteia;
c) în situaţia în care investigaţiile medicale sunt insuficiente pentru susţinerea diagnosticului prezentat sau pacientul prezintã şi alte afecţiuni pentru care nu s-au fãcut investigaţii medicale ori existã alte situaţii procedurale care nu au fost respectate, avizeazã negativ prezentarea în şedinţa comisiei, sens în care întocmeşte un referat, anexat la foaia de observaţie, semnat, parafat şi datat, în care sunt prezentate motivele avizului negativ, solicitarea pentru investigaţii medicale clinice şi/sau paraclinice suplimentare, şi trimite foaia de observaţie la secţia de specialitate, în vederea completãrii acesteia;
d) alte atribuţii specifice care decurg din activitatea comisiei de expertizã medico-militarã.
ART. 6
(1) Comisia de expertizã medico-militarã îşi desfãşoarã activitatea de regulã de douã ori pe sãptãmânã, în prezenţa tuturor membrilor sãi, iar hotãrârile privind expertiza medico-militarã se iau cu acordul majoritãţii membrilor.
(2) Hotãrârea privind expertiza medico-militarã se materializeazã prin emiterea documentelor specifice de cãtre comisia de expertizã medico-militarã, dupã cum urmeazã:
a) decizii medicale;
b) rapoarte cu privire la situaţia medico-militarã a persoanelor în cauzã în situaţiile prevãzute la art. 4 alin. (2) lit. b) şi c);
c) certificate medicale pentru situaţiile prevãzute la art. 4 alin. (2) lit. a).
(3) Activitatea comisiei de expertizã medico-militarã se materializeazã într-o hotãrâre consemnatã în procesul-verbal de şedinţã, document care se înregistreazã la compartimentul documente clasificate al unitãţii în care funcţioneazã comisia respectivã.
(4) Persoana expertizatã semneazã de luare la cunoştinţã pe fiecare exemplar al deciziei medicale. În situaţia în care persoana expertizatã nu este prezentã la şedinţa comisiei de expertizã medico-militarã, decizia medicalã se comunicã în scris acesteia. Refuzul sau imposibilitatea persoanei expertizate de a semna decizia medicalã se consemneazã în procesul-verbal de şedinţã de cãtre secretarul acesteia.
(5) Împotriva deciziilor medicale emise de comisiile de expertizã medico-militarã de pe lângã spitalele militare se poate face contestaţie la comisiile centrale de expertizã medico-militarã, în termen de 30 de zile de la comunicare.

CAP. III
Comisiile centrale de expertizã medico-militarã

ART. 7
(1) Comisiile centrale de expertizã medico-militarã se constituie la nivelul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii.
(2) Componenţa Comisiei centrale de expertizã medicomilitarã este urmãtoarea:
a) preşedinte: medic specialist sau primar în specialitatea expertiza medicalã a capacitãţii de muncã, cadru militar/funcţionar public cu statut special;
b) membri:
- minimum 3 medici specialişti/primari de specialitate;
- un specialist psiholog - pentru Comisia centralã de expertizã medico-militarã a Ministerului Administraţiei şi Internelor;
- un reprezentant al Direcţiei management resurse umane sau similare, dupã caz;
- un reprezentant al Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţã juridicã, pentru Ministerul Apãrãrii Naţionale, şi al Direcţiei juridice pentru Serviciul Român de Informaţii şi Ministerul Administraţiei şi Internelor;
c) secretar - se stabileşte din cadrul direcţiilor medicale ale instituţiilor menţionate la alin. (1) şi nu are drept de vot în cadrul comisiei.
(3) Componenţa nominalã a Comisiei centrale de expertizã medico-militarã pentru fiecare instituţie se stabileşte separat, prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, al ministrului administraţiei şi internelor, respectiv al directorului Serviciului Român de Informaţii, dupã caz, la propunerea şefilor direcţiilor medicale.
(4) Pentru asigurarea operativitãţii funcţionãrii Comisiei centrale de expertizã medico-militarã, prin ordinul prevãzut la alin. (3) se desemneazã un numãr egal de înlocuitori pentru membrii titulari, inclusiv pentru preşedinte şi secretar. Pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor, înlocuitorul preşedintelui Comisiei centrale de expertizã medicalã şi evaluare a capacitãţii de muncã poate fi medic specialist/primar în specialitatea boli interne/şef serviciu asistenţã medicalã sau directorul adjunct al unitãţii unde funcţioneazã comisia.
ART. 8
(1) Comisia centralã de expertizã medico-militarã are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi controleazã activitatea comisiilor de expertizã medico-militarã;
b) avizeazã deciziile medicale ale comisiilor de expertizã medico-medicalã;
c) în cazul neavizãrii deciziilor medicale ale comisiilor de expertizã medico-medicalã, expertizeazã personalul şi emite o nouã decizie medicalã;
d) soluţioneazã, în termenul legal, contestaţiile fãcute împotriva deciziilor medicale emise de comisiile de expertizã medico-militarã;
e) colaboreazã pe probleme de expertizã medico-militarã cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sãnãtãţii şi cu alte structuri militare sau civile.
(2) Pentru soluţionarea contestaţiilor la deciziile medicale emise de comisiile de expertizã medico-militarã de pe lângã spitalele prevãzute în anexa la prezentul regulament, Comisia centralã de expertizã medico-militarã poate dispune internarea celui în cauzã într-o altã clinicã de specialitate a spitalului militar sau la un alt spital din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã decât cel care a emis decizia medicalã contestatã. În anumite situaţii, internarea în vederea precizãrii diagnosticului clinic şi funcţional se va putea face şi în clinici din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 9
Preşedintele Comisiei centrale de expertizã medico-militarã are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce nemijlocit şedinţele Comisiei centrale de expertizã medico-militarã;
b) verificã dosarul medical al cazului supus expertizei medico-militare;
c) analizeazã deciziile medicale, rapoartele şi certificatele medicale cu privire la situaţia medico-militarã a persoanelor în cauzã în cazurile prevãzute la art. 4 alin. (2), emise de comisiile de expertizã medico-militarã, iar în situaţia nerespectãrii condiţiilor procedurale sau a susţinerii insuficiente a diagnosticului clinic, funcţional şi a încadrãrii necorespunzãtoare în grade de invaliditate, poate formula propuneri de neavizare a acestora;
d) analizeazã contestaţiile formulate la deciziile medicale emise de comisiile de expertizã medico-militare şi ia mãsurile necesare în vederea expertizãrii medicale a persoanelor în cauzã de cãtre Comisia centralã de expertizã medico-militarã. În scopul soluţionãrii contestaţiilor, cu minimum 24 de ore înainte de şedinţa comisiei, primeşte, prin grija secretarului comisiei, foile de observaţie sau copiile acestora ori alte documente medicale, dupã caz, ale persoanelor care urmeazã a fi expertizate medico-militar;
e) convoacã persoana în cauzã la Comisia centralã de expertizã medico-militarã pentru expertizarea medico-militarã;
f) pe baza hotãrârii Comisiei centrale de expertizã medico-militarã emite decizia medicalã şi o prezintã membrilor acesteia pentru avizare;
g) emite certificatul medical sau raportul cu privire la situaţia medico-militarã, propunând totodatã concediul medical de recuperare în anumite situaţii pentru persoanele supuse expertizei medicale;
h) comunicã persoanei expertizate medico-militar hotãrârea Comisiei centrale de expertizã medico-militarã. În situaţia în care persoana expertizatã nu este prezentã, decizia medicalã se comunicã în scris acesteia;
i) alte atribuţii specifice care decurg din activitatea Comisiei centrale de expertizã medico-militarã.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 10
(1) Pentru Serviciul Român de Informaţii, crearea şi ocuparea funcţiei prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) se realizeazã în termen de cel mult un an de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament.
(2) Pe perioada prevãzutã la alin. (1), funcţia de preşedinte al comisiei de expertizã medico-militarã se îndeplineşte de cãtre comandantul Spitalului de Urgenţã "Dr. Agrippa Ionescu".
ART. 11
Deciziile medicale, rapoartele şi certificatele medicale cu privire la situaţia medico-militarã a persoanelor în cauzã în cazurile prevãzute la art. 4 alin. (2), emise potrivit prevederilor prezentului regulament, se redacteazã în 3 sau 4 exemplare, dupã caz, care sunt comunicate, dupã cum urmeazã:
a) un exemplar se înmâneazã personal, sub semnãturã, persoanei expertizate sau se comunicã acesteia prin poştã;
b) un exemplar se transmite unitãţii din care face parte persoana expertizatã în situaţia celor care se aflã în raporturi de serviciu cu una dintre instituţiile din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã, organelor de pensii sau centrelor militare, dupã caz;
c) un exemplar rãmâne anexat la procesul-verbal de şedinţã al comisiei de expertizã medico-militarã sau al Comisiei centrale de expertizã medico-militarã, dupã caz;
d) în situaţia în care persoana expertizatã este încadratã prima datã într-un grad de invaliditate şi face obiectul acordãrii unei pensii militare de stat potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 164/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau unei pensii de stat potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 179/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un exemplar este destinat întocmirii dosarului de pensionare.


ANEXÃ
-----
la regulament
-------------

LISTA
cu spitalele din sistemul apãrãrii, ordinii publice
şi securitãţii naţionale

1. Spitalul Clinic de Urgenţã Militar Central "Dr. Carol Davila" Bucureşti
2. Spitalul Militar de Urgenţã "Dr. Alexandru Gafencu" Constanţa
3. Spitalul Militar de Urgenţã "Dr. Ion Jianu" Piteşti
4. Spitalul Clinic Militar de Urgenţã "Dr. Ştefan Odoblejea" Craiova
5. Spitalul Militar de Urgenţã "Regina Maria" Braşov
6. Spitalul Militar de Urgenţã "Dr. Alexandru Popescu" Focşani
7. Spitalul Militar de Urgenţã "Dr. Constantin Papilian" Cluj-Napoca
8. Spitalul Militar de Urgenţã "Dr. Victor Popescu" Timişoara
9. Spitalul Militar de Urgenţã "Dr. Alexandru Augustin" Sibiu
10. Spitalul Clinic Militar de Urgenţã "Dr. Iacob Czihac" Iaşi
11. Spitalul Militar de Urgenţã "Dr. Aristide Serfioti" Galaţi
12. Spitalul Clinic de Urgenţã "Avram Iancu" Oradea
13. Spitalul de Urgenţã "Dr. Agrippa Ionescu" Bucureşti
14. Spitalul de Urgenţã "Prof. Dr. Dimitrie Gerota" Bucureşti
------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016