Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 ORDIN nr. 188 din 25 noiembrie 2016 pentru aprobarea unor măsuri în domeniul resurselor umane, necesare operaţionalizării Direcţiei Generale de Protecţie Internă
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 188 din 25 noiembrie 2016  pentru aprobarea unor măsuri în domeniul resurselor umane, necesare operaţionalizării Direcţiei Generale de Protecţie Internă    Twitter Facebook
Cautare document

 ORDIN nr. 188 din 25 noiembrie 2016 pentru aprobarea unor măsuri în domeniul resurselor umane, necesare operaţionalizării Direcţiei Generale de Protecţie Internă

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 955 din 25 noiembrie 2016

    Având în vedere dispoziţiile Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2016 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale de Protecţie Internă a Ministerului Afacerilor Interne şi ale Hotărârii Guvernului nr. 510/1998 privind aprobarea Metodologiei-cadru pentru gestionarea resurselor umane în administraţia publică centrală,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul ordin conţine prevederi referitoare la:
    a) activităţile de analiză a postului şi de întocmire a fişei postului, pentru posturile din cadrul Direcţiei Generale de Protecţie Internă;
    b) selecţionarea personalului în vederea ocupării posturilor de conducere vacante, aplicabile în procesul de operaţionalizare a Direcţiei Generale de Protecţie Internă (DGPI).
    ART. 2
    Prevederile prezentului ordin se completează cu prevederile Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne.

    CAP. II
    Activitatea de analiză a posturilor

    ART. 3
    În vederea întocmirii fişelor posturilor, pentru funcţiile de conducere şi funcţiile de execuţie cu atribuţii în domeniile logistic, management resurse umane, asistenţă psihologică, comunicaţii şi tehnologia informaţiei, control, financiar şi juridic, se constituie comisii de analiză a posturilor, pentru fiecare domeniu, formate din:
    a) prim-adjunctul sau adjunctul directorului general al DGPI;
    b) un specialist din cadrul direcţiilor Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care gestionează domeniul vizat;
    c) un psiholog din cadrul Centrului de psihologie al MAI;
    d) un reprezentant al Direcţiei generale management resurse umane (DGMRU) din cadrul MAI, care poate fi din rândul personalului cu atribuţii de încadrare, formare profesională, planificare structurală sau evidenţă;
    e) un reprezentant al DGMRU cu atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sau care exercită atribuţii de lucrător desemnat cu securitatea şi sănătatea în muncă.
    ART. 4
    În vederea întocmirii fişelor posturilor, pentru funcţiile de conducere şi funcţiile de execuţie cu atribuţii în alte domenii decât cele prevăzute la art. 3, se constituie comisii de analiză a posturilor, pentru fiecare domeniu, formate din:
    a) directorul general al DGPI, prim-adjunctul sau adjunctul directorului general al DGPI;
    b) un psiholog din cadrul DGPI sau Centrului de psihologie al MAI;
    c) un reprezentant al structurii de resurse umane a DGPI sau un reprezentant al DGMRU, care poate fi din rândul personalului cu atribuţii de încadrare, formare profesională, planificare structurală sau evidenţă;
    d) un reprezentant al structurii de resurse umane a DGPI sau un reprezentant al DGMRU, cu atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sau care exercită atribuţii de lucrător desemnat cu securitatea şi sănătatea în muncă.
    ART. 5
    (1) Comisiile de analiză a posturilor se desemnează prin dispoziţie zilnică a directorului general al DGMRU.
    (2) Secretariatul comisiei de analiză a postului este asigurat de un reprezentant al DGMRU.
    ART. 6
    (1) Comisiile de analiză a posturilor întocmesc fişele posturilor în termen de 3 zile de la data constituirii acestora.
    (2) Fişele posturilor elaborate în condiţiile prezentului ordin se aprobă de către directorul general al DGPI.
    ART. 7
    Etapele desfăşurării analizei postului de către comisiile constituite în acest sens sunt următoarele:
    a) culegerea datelor necesare analizei postului;
    b) stabilirea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului, a condiţiilor specifice de muncă;
    c) stabilirea cerinţelor postului şi a standardelor de performanţă asociate postului.
    ART. 8
    Fişa postului se întocmeşte într-un singur exemplar original, se înregistrează la secretariatul unităţii şi se păstrează la directorul general al DGPI.

    CAP. III
    Selecţionarea personalului în vederea ocupării posturilor de conducere vacante

    ART. 9
    (1) Ocuparea posturilor de conducere vacante din cadrul DGPI se realizează exclusiv prin concurs.
    (2) Concursul constă în susţinerea interviului pentru aprecierea cunoştinţelor profesionale, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor, atitudinilor şi motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor postului, care se înregistrează audio şi/sau video, după efectuarea verificărilor pentru evaluarea integrităţii profesionale.
    (3) Aspectele procedurale cu privire la organizarea şi desfăşurarea interviului se stabilesc prin ordin al directorului general al DGPI.
    ART. 10
    (1) Componenţa nominală a comisiilor de concurs şi a comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, pentru ocuparea funcţiilor de director general al DGPI, prim-adjunct al DGPI şi adjunct al directorului general al DGPI, precum şi desemnarea secretarului acestora se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne, cu cel puţin 7 zile înainte de data susţinerii concursului.
    (2) Componenţa nominală a comisiilor de concurs şi comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, pentru ocuparea altor funcţii decât cele prevăzute la alin. (1), precum şi desemnarea secretarului acestora se stabilesc prin ordin al directorului general al DGPI, cu cel puţin 7 zile înainte de data susţinerii concursului.
    ART. 11
    (1) Anunţul pentru ocuparea prin concurs a posturilor de conducere vacante din cadrul DGPI se postează pe pagina de internet a MAI şi pe pagina de intranet a DGPI cu cel puţin 5 zile înainte de data desfăşurării concursului.
    (2) Anunţul prevăzut la alin. (1) conţine următoarele elemente:
    a) denumirea postului pentru care se organizează concursul;
    b) principalele condiţii de ocupare a acestuia, stabilite potrivit prevederilor din fişa postului;
    c) actele solicitate candidaţilor în vederea participării la concurs, data-limită până la care se pot depune aceste acte şi compartimentul care gestionează problematica specifică concursului;
    d) tematica şi bibliografia de concurs;
    e) graficul şi locul desfăşurării concursului;
    f) datele de contact, datele necesare desfăşurării concursului, precum şi locul unde poate fi consultată fişa postului scos la concurs, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, după caz.
    ART. 12
    (1) Rezultatul concursului se aduce la cunoştinţa candidaţilor prin afişare la sediul DGPI.
    (2) În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs.
    (3) În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.
    ART. 13
    (1) Candidatul nemulţumit de rezultatul obţinut poate formula contestaţie în termen de 24 de ore de la afişare.
    (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona contestaţiile în termen de 2 zile de la expirarea termenului de depunere.
    (3) Nota acordată după soluţionarea contestaţiei este definitivă.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 14
    Prezentul ordin se aplică până la data de 31 ianuarie 2017.
    ART. 15
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul afacerilor interne,
                             Ioan-Dragoş Tudorache

    Bucureşti, 25 noiembrie 2016.
    Nr. 188.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016