Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 187 din 6 august 2021  pentru aprobarea componenţei, organizării, funcţionării şi atribuţiilor Comitetului ştiinţific  pentru îndrumarea şi supravegherea desfăşurării tuturor activităţilor privind utilizarea, conservarea, ameliorarea, evaluarea capacităţii bioproductive, bonitarea economică,  protecţia solului şi monitorizarea integrată a calităţii solului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 187 din 6 august 2021 pentru aprobarea componenţei, organizării, funcţionării şi atribuţiilor Comitetului ştiinţific pentru îndrumarea şi supravegherea desfăşurării tuturor activităţilor privind utilizarea, conservarea, ameliorarea, evaluarea capacităţii bioproductive, bonitarea economică, protecţia solului şi monitorizarea integrată a calităţii solului

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 948 din 5 octombrie 2021
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 292.864 din 19.07.2021 al Direcţiei îmbunătăţiri funciare şi fond funciar,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 9 alin. (5) din Legea nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea şi protecţia solului;
    – art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. (13) alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi ministrul mediului, apelor şi pădurilor emit următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă componenţa, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului ştiinţific pentru îndrumarea şi supravegherea desfăşurării tuturor activităţilor privind utilizarea, conservarea, ameliorarea, evaluarea capacităţii bioproductive, bonitarea economică, protecţia solului şi monitorizarea integrată a calităţii solului, înfiinţat conform dispoziţiilor art. 9 alin. (2) din Legea nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea şi protecţia solului, denumit în continuare Comitet ştiinţific.

    ART. 2
    Componenţa, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului ştiinţific sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Aurel Simion,
                    secretar de stat
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    ANEXA 1

    Componenţa, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului ştiinţific pentru îndrumarea şi supravegherea
    desfăşurării tuturor activităţilor privind utilizarea, conservarea, ameliorarea,
    evaluarea capacităţii bioproductive, bonitarea economică, protecţia solului şi monitorizarea integrată a calităţii solului
    ART. 1
    Comitetul ştiinţific pentru îndrumarea şi supravegherea desfăşurării tuturor activităţilor privind utilizarea, conservarea, ameliorarea, evaluarea capacităţii bioproductive, bonitarea economică, protecţia solului şi monitorizarea integrată a calităţii solului, denumit în continuare Comitet ştiinţific, se organizează şi funcţionează ca organism interinstituţional fără personalitate juridică, sub autoritatea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“.

    ART. 2
    (1) Comitetul ştiinţific este format din 30 de membri titulari, dintre care un preşedinte, trei vicepreşedinţi, 26 de membri titulari, desemnaţi după cum urmează:
    a) 1 preşedinte: preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“;
    b) 1 vicepreşedinte: directorul general/directorul direcţiei care are atribuţii în domeniu din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, desemnat de conducătorul instituţiei respective;
    c) 1 vicepreşedinte: directorul general/directorul direcţiei care are atribuţii în domeniu din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
    d) 1 vicepreşedinte: directorul general al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie şi Protecţia Mediului;
    e) membri titulari:
    - 2 specialişti din cadrul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“;
    – 2 specialişti din cadrul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie şi Protecţia Mediului;
    – 2 specialişti, care au atribuţii în domeniu, din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, desemnaţi de conducătorul instituţiei;
    – 2 specialişti, care au atribuţii în domeniu, din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, desemnaţi de conducătorul instituţiei;
    – 3 specialişti, care au atribuţii în domeniu, din cadrul Ministerului Sănătăţii, desemnaţi de conducătorul instituţiei;
    – 3 specialişti, care au atribuţii în domeniu, din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, desemnaţi de conducătorul instituţiei;
    – 3 specialişti din cadrul Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti;
    – 3 specialişti din cadrul Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Cluj;
    – 3 specialişti din cadrul Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad“;
    – 3 specialişti din cadrul Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României“.


    (2) Pentru fiecare membru titular al Comitetului ştiinţific se desemnează, de către conducătorul instituţiei, câte un membru supleant din cadrul fiecărei instituţii prevăzute la lit. e).
    (3) Membrii supleanţi îşi desfăşoară activitatea corespunzătoare Comitetului ştiinţific în absenţa membrilor titulari.
    (4) Comitetul ştiinţific este condus de preşedinte. În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt preluate de către unul dintre vicepreşedinţi, propus de preşedinte.

    ART. 3
    (1) Comitetul ştiinţific îşi desfăşoară activitatea în cadrul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“, cu sediul în bulevardul Mărăşti nr. 61, sectorul 1, Bucureşti.
    (2) Şedinţele se desfăşoară lunar şi sunt convocate de către preşedintele Comitetului ştiinţific prin Secretariatul Comitetului ştiinţific.
    (3) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor membrilor la şedinţele ordinare ale Comitetului ştiinţific se fac în scris de către Secretariatul Comitetului ştiinţific, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei.
    (4) În funcţie de volumul lucrărilor, şedinţele se pot desfăşura ori de câte ori este nevoie şi se pot organiza la solicitarea preşedintelui, a vicepreşedinţilor sau a oricărui membru titular.
    (5) Invitaţiile la şedinţele Comitetului ştiinţific cuprind în mod obligatoriu ziua, ora, locul desfăşurării şi proiectul ordinii de zi, precum şi informaţii şi documente privind şedinţa respectivă.

    ART. 4
    (1) Ordinea de zi a şedinţei Comitetului ştiinţific şi materialele care urmează să fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participanţilor, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă.
    (2) La începutul fiecărei şedinţe se adoptă ordinea de zi a şedinţei respective.
    (3) La şedinţele Comitetului pot participa membrii titulari sau membrii supleanţi ai acestora desemnaţi de conducerea instituţiilor reprezentate în Comitetului ştiinţific, precum şi specialişti pe probleme specifice atribuţiilor Comitetului ştiinţific.
    (4) La cererea membrilor Comitetului ştiinţific, ordinea de zi poate fi completată şi cu alte teme decât cele comunicate iniţial, cu condiţia transmiterii documentelor respective, în scris, Secretariatului Comitetului ştiinţific, cu 3 zile lucrătoare înaintea datei şedinţei. Decizia asupra completării ordinii de zi revine preşedintelui Comitetului ştiinţific.

    ART. 5
    (1) La sfârşitul fiecărei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe a Comitetului ştiinţific.
    (2) Şedinţele Comitetului ştiinţific se pot desfăşura numai în prezenţa a cel puţin 2/3 dintre membri. Membrii comisiei pot participa la şedinţă şi on-line.
    (3) În cazul nerespectării prevederilor alin. (2), şedinţa se amână pentru ziua următoare la aceeaşi oră. Şedinţa convocată în urma unei amânări se desfăşoară fără a fi necesară respectarea prevederilor alin. (2).

    ART. 6
    (1) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Comitetul ştiinţific adoptă decizii prin consens.
    (2) Deciziile adoptate se comunică, de drept, membrilor Comitetului ştiinţific, precum şi instituţiilor menţionate în textul deciziilor, de către Secretariatul Comitetului ştiinţific, după semnarea lor de către preşedinte.
    (3) Deciziile Comitetului ştiinţific pot fi comunicate tuturor persoanelor interesate, cu aprobarea preşedintelui acestuia.

    ART. 7
    (1) Membrii şi secretarul Comitetului ştiinţific îşi păstrează calitatea de angajaţi ai instituţiilor de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care decurg din această calitate.
    (2) În cazul în care un membru al Comitetului ştiinţific înregistrează absenţe nemotivate la mai mult de trei şedinţe consecutive, acesta este înlocuit, la propunerea preşedintelui Comitetului ştiinţific, cu un specialist similar numit de aceeaşi instituţie.

    ART. 8
    Comitetul ştiinţific are următoarele atribuţii:
    a) avizează la nivel central şi teritorial planul de management privind atribuţiile şi obligaţiile pentru implementarea activităţilor referitoare la utilizarea, conservarea şi protecţia solului;
    b) propune Metodologia de identificare a zonelor de risc natural şi/sau antropic sau a terenurilor degradate, precum şi metodologiile de investigare, evaluare de risc şi restaurare a terenurilor degradate. Acestea fac obiectul unui ghid tehnic ce va fi înaintat spre aprobare prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea şi protecţia solului;
    c) propune lista zonelor de risc natural şi/sau antropic pe care o înaintează spre aprobare prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, în termen de 2 ani de la data intrării în vigoare a Legii nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea şi protecţia solului, şi o actualizează anual;
    d) propune autorităţilor administraţiei publice centrale competente necesitatea programelor de restaurare a terenurilor degradate prin eroziune, exces sau deficit de umiditate, scădere a conţinutului de materie organică, reducere a biodiversităţii, compactare, sodizare, alcalinizare, acidifiere, deşertificare, degradare datorită diverselor activităţi socioeconomice (minerit, extracţia, transportul şi prelucrarea petrolului, emisii industriale, depuneri de reziduuri şi diverse materiale, greşeli tehnologice în agricultură etc.) şi aprobă proiectele elaborate în acest sens, inclusiv pentru cele amplasate în ariile protejate sau situri Natura 2000, în obiective de patrimoniu cultural, cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice acestora;
    e) propune Programul naţional pentru protecţia solului, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a Legii nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea şi protecţia solului;
    f) elaborează şi actualizează metodologiile de întocmire a studiilor pedologice şi agrochimice, a normelor şi reglementărilor specifice domeniului de activitate în ceea ce priveşte utilizarea, conservarea, ameliorarea şi protecţia calităţii solului şi le înaintează spre aprobare prin ordin al autorităţii administraţiei publice centrale pentru agricultură şi dezvoltare rurală;
    g) elaborează normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea şi protecţia solului şi le înaintează spre aprobare prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a legii;
    h) elaborează procedura de obţinere a certificatului privind calitatea solului şi o înaintează spre aprobare prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 246/2020;
    i) alte activităţi din domeniul de competenţă.


    ART. 9
    Preşedintele Comitetului ştiinţific îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor Comitetului ştiinţific;
    b) conduce şedinţele Comitetului ştiinţific;
    c) aprobă proiectul ordinii de zi a şedinţei, lista documentelor ce urmează să fie transmise tuturor participanţilor la şedinţă;
    d) propune lista specialiştilor pe probleme specifice atribuţiilor Comitetului ştiinţific pentru a participa la lucrările acestuia;
    e) semnează deciziile, corespondenţa şi procesele-verbale ale şedinţelor Comitetului ştiinţific;
    f) coordonează activitatea Comitetului ştiinţific şi a Secretariatului acestuia.


    ART. 10
    (1) Secretariatul Comitetului ştiinţific este asigurat de doi membri ai instituţiilor reprezentate în cadrul acestuia.
    (2) Membrii titulari şi supleanţi ai secretariatului Comitetului ştiinţific sunt desemnaţi de preşedintele acestuia în baza propunerilor formulate de către conducătorii instituţiilor reprezentate în cadrul acestuia.
    (3) Secretariatul Comitetului ştiinţific îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) asigură pregătirea logistică a şedinţelor Comitetului ştiinţific;
    b) transmite invitaţiile la şedinţele Comitetului ştiinţific;
    c) pregăteşte documentele ce urmează să fie transmise tuturor participanţilor la şedinţă, lista invitaţilor, precum şi proiectul ordinii de zi a şedinţei;
    d) poate furniza membrilor Comitetului ştiinţific, până în preziua şedinţei, alte informaţii relevante cu privire la ordinea de zi, astfel încât aceştia să aibă la dispoziţie cele mai recente informaţii cu privire la subiectele aflate pe agendă;
    e) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comitetului ştiinţific şi transmite forma finală a acestuia, semnată de preşedinte, tuturor membrilor titulari sau supleanţi, precum şi oricăror alte persoane, cu aprobarea preşedintelui acestuia, în termen de 10 zile lucrătoare de la data la care a avut loc şedinţa;
    f) monitorizează şi asigură schimbul de informaţii referitor la documentele de lucru între părţile implicate;
    g) asigură activităţile de registratură şi arhivare a documentelor Comitetului ştiinţific;
    h) alte activităţi din domeniul de competenţă;
    i) primeşte şi înregistrează documentele adresate Comitetului ştiinţific în registru de evidenţă al Comitetului ştiinţific;
    j) primeşte şi transmite corespondenţa Comitetului ştiinţific;
    k) convoacă membrii Comitetului ştiinţific, precum şi orice alte persoane, la solicitarea preşedintelui acestuia.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016