Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 187 din 15 aprilie 1998  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comitetului de securitate si sanatate in munca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 187 din 15 aprilie 1998 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comitetului de securitate si sanatate in munca

EMITENT: Min. Muncii si Prot. Sociale
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 169 din 29 aprilie 1998
Ministru de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale,
având în vedere:
- <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- <>art. 5 alin. (1) din Legea protecţiei muncii nr. 90/1996 ;
- art. 31 din Normele generale de protecţie a muncii;
- Avizul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale nr. 2 din 20 ianuarie 1998 - Protecţia muncii,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca.
ART. 2
În baza acestui regulament, persoanele juridice vor lua mãsuri de organizare şi funcţionare a comitetelor de sãnãtate şi securitate în munca.
ART. 3
Inspecţia de Stat pentru Protecţia Muncii şi inspectoratele de stat teritoriale pentru protecţia muncii vor urmãri modul în care sunt aduse la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului de Securitate şi Sãnãtate în Munca intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României.

Ministru de stat,
ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu


REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca

Prevederi generale
ART. 1
Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a comitetelor de securitate şi sãnãtate în munca, înfiinţate la persoanele juridice.
ART. 2
Comitetul de securitate şi sãnãtate în munca are scopul de a asigura implicarea salariaţilor la elaborarea şi aplicarea deciziilor în domeniul protecţiei muncii.
ART. 3
Regulamentultrebuie sa se aplice de cãtre persoanele juridice din sectorul public, privat şi cooperatist, inclusiv cu capital strãin, care desfãşoarã activitãţi pe teritoriul României.

CAP. 1
Organizarea şi funcţionarea Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca
ART. 4
(1) Comitetul de securitate şi sãnãtate în munca trebuie organizat la persoanele juridice cu un numãr de cel puţin 50 de salariaţi.
(2) În cazul în care condiţiile de munca sunt deosebite, inspectorul de protecţie a muncii poate cere înfiinţarea acestor comitete şi pentru persoanele juridice cu un numãr de salariaţi mai mic de 50.
(3) În cazul în care activitatea se desfãşoarã în unitãţi dispersate teritorial, se pot infiinta mai multe comitete de securitate şi sãnãtate în munca; numãrul acestora se stabileşte prin contractul colectiv de munca.
(4) Comitetul de securitate şi sãnãtate în munca al persoanei juridice coordoneazã şi activitatea de securitate şi sãnãtate în munca la activitãţile care se desfãşoarã temporar (cu o durata mai mare de 3 luni).
ART. 5
(1) Comitetul de securitate şi sãnãtate în munca este constituit din:
a) conducãtorul persoanei juridice sau reprezentantul sau;
b) conducãtorul compartimentului de protecţie a muncii sau persoana desemnatã cu atribuţii în domeniu;
c) reprezentantul serviciului medical;
d) reprezentanţii salariaţilor.
(2) Numãrul de reprezentanţi ai salariaţilor în cadrul fiecãrui comitet de securitate şi sãnãtate în munca se va stabili în raport cu numãrul total al salariaţilor pentru care s-a înfiinţat, dupã cum urmeazã:


- mai puţin de 50 salariaţi: 1 reprezentant;
- 50 - 199 salariaţi: 3 reprezentanţi;
- 200 - 499 salariaţi: 4 reprezentanţi;
- 500 - 1.499 salariaţi: 6 reprezentanţi;
- peste 1.500 salariaţi: 9 reprezentanţi.


(3) Reprezentanţii salariaţilor vor fi aleşi pe o perioada de 2 ani.
(4) În cazul în care unul sau mai mulţi reprezentanţi ai salariaţilor se retrag din comitetul de securitate şi sãnãtate în munca, aceştia vor fi înlocuiţi imediat prin alţi reprezentanţi aleşi.
(5) Conducãtorul persoanei juridice este preşedintele comitetului de securitate şi sãnãtate în munca.
(6) Membrii comitetului de securitate şi sãnãtate în munca se nominalizeaza prin decizie scrisã a preşedintelui acestuia, iar componenta comitetului va fi adusã la cunostinta salariaţilor.
(7) Conducãtorul compartimentului de protecţie a muncii sau persoana cu atribuţii în domeniu este secretarul comitetului de securitate şi sãnãtate în munca.
ART. 6
(1) Comitetul de securitate şi sãnãtate în munca se convoacã, la cererea preşedintelui, cel puţin o data pe trimestru şi ori de câte ori este nevoie.
(2) La fiecare întrunire se întocmeşte un proces-verbal semnat de participanţi.
(3) Întrunirea Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca se convoacã cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilitã, când se face cunoscutã şi ordinea de zi a întrunirii.
(4) Comitetul de securitate şi sãnãtate în munca este legal întrunit, dacã sunt prezenţi cel puţin jumãtate plus unul din numãrul membrilor sãi şi ia hotãrâri cu votul a doua treimi din numãrul celor prezenţi.
(5) În cazul în care exista divergenţe între membrii Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca, obiecţiile se motiveaza, în scris, în termen de doua zile de la data întrunirii. Preşedintele are drept de decizie la concilierea divergentelor.

CAP. 2
Atribuţiile Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca
ART. 7
Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca are urmãtoarele atribuţii:
- aproba programul anual de securitate şi sãnãtate în munca;
- urmãreşte aplicarea acestui program, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizãrii prevederilor lui şi eficienta acestora din punct de vedere al îmbunãtãţirii condiţiilor de munca;
- urmãreşte modul în care se aplica şi se respecta reglementãrile legale privind securitatea şi sãnãtatea în munca;
- analizeazã factorii de risc de accidentare şi imbolnavire profesionalã, existenţi la locurile de munca;
- analizeazã propunerile salariaţilor privind prevenirea accidentelor de munca şi a imbolnavirilor profesionale, precum şi pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de munca;
- efectueazã cercetãri proprii asupra accidentelor de munca şi imbolnavirilor profesionale;
- efectueazã inspecţii proprii privind aplicarea şi respectarea normelor de securitate şi sãnãtate în munca;
- informeazã inspectoratele de protecţie a muncii despre starea protecţiei muncii în propria unitate;
- realizeazã cadrul de participare a salariaţilor la luarea unor hotãrâri care vizeazã schimbãri ale procesului de producţie (organizatorice, tehnologice, privind materiile prime utilizate etc.), cu implicaţii în domeniul protecţiei muncii;
- dezbate raportul, scris, prezentat Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca de cãtre conducãtorul unitãţii cel puţin o data pe an, cu privire la situaţia securitãţii şi sãnãtãţii în munca, acţiunile care au fost întreprinse şi eficienta acestora în anul încheiat, precum şi programul de protecţie a muncii pentru anul urmãtor; un exemplar din acest raport trebuie prezentat inspectoratului teritorial de protecţie a muncii;
- verifica aplicarea normativului-cadru de acordare şi utilizare a echipamentului individual de protecţie, ţinând seama de factorii de risc identificati;
- verifica reintegrarea sau menţinerea în munca a salariaţilor care au suferit accidente de munca ce au avut ca efect diminuarea capacitãţii de munca.

Dispoziţii finale
ART. 8
Prezenta la întrunirile Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca este obligatorie. Derogarea de la aceasta prevedere o acorda numai preşedintele comitetului.
ART. 9
Prezentul regulament de organizare şi funcţionare a Comitetului de securitate şi sãnãtate în munca intra în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016