Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 185 din 16 decembrie 2022  pentru modificarea şi completarea unor acte normative  din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 185 din 16 decembrie 2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1223 din 20 decembrie 2022
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 şi 702 bis din 9 septembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În anexa nr. 2, la articolul 4, literele e) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) solicită Direcţiei Generale de Protecţie Internă efectuarea verificărilor de specialitate cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz;
    ..............................................................................................
j) efectuează activităţile de cunoaştere a candidaţilor declaraţi «admis», inclusiv prin efectuarea de verificări la structurile de specialitate ale Poliţiei Române, materializând rezultatul acestora în Nota de cunoaştere;"

    2. În anexa nr. 2, la articolul 6, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. g) se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere. În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv."

    3. În anexa nr. 2, la articolul 6, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Verificarea criteriului prevăzut la alin. (4) lit. b) se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie."

    4. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. d) şi g), prevederile art. 6 alin. (2) şi, după caz, alin. (3^1) se aplică în mod corespunzător."

    5. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Verificarea criteriului specific prevăzut de art. 10 alin. (1^2) lit. a) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul."

    6. În anexa nr. 3, la articolul 16 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a concursului, cu referire la spaţii corespunzătoare, papetărie, birotică şi alte elemente de logistică necesare, precum şi respectarea procedurilor cu privire la repartizarea pe săli, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor, afişarea subiectelor/temelor/ghidului de interviu, a grilelor de răspuns la ieşirea din sală etc.;"

    7. În anexa nr. 3, la articolul 17, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a concursului - spaţii corespunzătoare, papetărie, birotică şi alte elemente de logistică necesare, precum şi respectarea procedurilor cu privire la repartizarea pe săli, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor, afişarea subiectelor/temelor/ghidului de interviu, a grilelor de răspuns la ieşirea din sală etc.;"

    8. În anexa nr. 3, la articolul 20 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, lit. i), cu următorul cuprins:
    "i) informează în scris organizaţiile sindicale care au depus la nivelul unităţii documente justificative privind dobândirea reprezentativităţii, cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului şi posibilitatea comunicării cu cel puţin 3 zile înainte de desfăşurarea acestuia de reprezentanţi care să asiste în calitate de observatori în sălile unde se susţin probele de concurs."

    9. În anexa nr. 3, la articolul 22, după alineatul (2^3) se introduce un nou alineat, alin. (2^4), cu următorul cuprins:
    "(2^4) În situaţia concursului pentru ocuparea postului vacant prin reîncadrare ca poliţist, încadrare directă sau transfer din instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, în anunţ se specifică faptul că efectuarea verificărilor de specialitate de către Direcţia Generală de Protecţie Internă se realizează exclusiv pentru candidatul declarat «admis», care îndeplineşte condiţia privind aptitudinea medicală, fizică şi psihologică."

    10. În anexa nr. 3, articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    (1) Proba de evaluare a performanţei fizice se face potrivit normelor şi baremelor specifice prevăzute în anexa nr. 3^1.
    (2) Proba de evaluare a performanţei fizice a candidaţilor recrutaţi în vederea ocupării posturilor de execuţie vacante în cadrul detaşamentelor de intervenţie, Biroului Pregătire de Luptă, Biroului Misiuni Speciale şi Grupei Trăgători de Elită ale Serviciului Independent pentru Intervenţii şi Acţiuni Speciale, precum şi grupelor de intervenţie aparţinând serviciilor pentru acţiuni speciale teritoriale din cadrul Poliţiei Române constă în aplicarea probei prevăzute la alin. (1), precum şi, suplimentar, a normelor şi baremelor specifice stabilite de inspectorul general al Poliţiei Române şi postate, la începutul fiecărui an, pe site-ul oficial al Inspectoratului General al Poliţiei Române."

    11. În anexa nr. 3, la articolul 36 alineatul (3), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) reprezentanţi ai organizaţiilor sindicale reprezentative care au fost comunicaţi în condiţiile art. 20 alin. (1) lit. i);"

    12. În anexa nr. 3, la articolul 47, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru fiecare întrebare/subiect de interviu se elaborează o grilă de apreciere, care, împreună cu subiectele/ ghidul de interviu, va fi afişată la finalizarea interviului desfăşurat cu ultimul candidat."

    13. În anexa nr. 3, la articolul 51^2, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În vederea verificării aspectelor sesizate, şeful unităţii organizatoare a concursului sau, după caz, şeful eşalonului superior poate desemna o comisie formată din personal din subordine. Din comisie pot face parte şi persoane/specialişti de la eşalonul superior sau de la altă unitate a MAI sau/şi din afara MAI."

    14. În anexa nr. 3, la articolul 51^2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Comisia prevăzută la alin. (3) desfăşoară, cu respectarea prevederilor legale, orice activităţi pe care le consideră necesare în vederea soluţionării sesizării."

    15. În anexa nr. 3, articolul 51^4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 51^4
    (1) După analizarea concluziilor cu privire la aspectele sesizate, şeful care a dispus verificarea dispune, cu încadrarea, după caz, în termenul prevăzut la art. 51^3, una dintre următoarele măsuri:
    a) invalidarea concursului;
    b) invalidarea concursului în ceea ce priveşte unul sau o parte dintre posturile pentru care acesta s-a organizat;
    c) invalidarea concursului în ceea ce priveşte candidatul cu privire la care s-a constatat nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului şi, după caz, continuarea procedurilor de concurs;
    d) continuarea procedurilor de concurs, dacă se constată că sunt respectate prevederile legale privind organizarea şi desfăşurarea acestuia.
    (2) În situaţia în care s-a dispus una dintre măsurile prevăzute la alin. (1) lit. a) sau b) se poate organiza un nou concurs, potrivit dispoziţiilor prezentei anexe."

    16. În anexa nr. 3, la articolul 59 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) cererea de înscriere şi curriculum vitae, modelul comun european;"

    17. În anexa nr. 3, la articolul 59 alineatul (3), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) avizul Direcţiei Generale de Protecţie Internă ca urmare a efectuării verificărilor de specialitate;
c) adeverinţa eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluţionării contestaţiei privind rezultatul acesteia;"

    18. În anexa nr. 3, la articolul 59, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Adeverinţa eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluţionării contestaţiei privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afişarea/postarea tabelului cu rezultatele finale. Termenul de 45 de zile se aplică şi în situaţia prevăzută la art. 57^1 alin. (5), atunci când oferta de ocupare a postului s-a făcut candidatului clasat pe următorul loc."

    19. În anexa nr. 3, la articolul 60 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) cererea de înscriere şi curriculum vitae, modelul comun european;"

    20. În anexa nr. 3, la articolul 61 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) cererea de înscriere şi curriculum vitae, modelul comun european;"

    21. În anexa nr. 3, după articolul 65 se introduce un nou articol, art. 66, cu următorul cuprins:
    "ART. 66
    Documentele care constituie dosarul de concurs pentru ocuparea postului vacant se înregistrează la secretariatul unităţii organizatoare."

    22. În anexa nr. 3^1, la punctul I, punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7. Este declarat «promovat» candidatul care îndeplineşte baremul minim de 3'10". Performanţa obţinută de candidaţi şi calificativul acordat («promovat», «nepromovat») se consemnează în tabelul prevăzut în anexa nr. 27 la ordin."

    23. În anexa nr. 3^1, la punctul II, punctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11. Obstacolul nr. 4 (deplasarea în echilibru pe banca de gimnastică, dispusă în formă L, cu transport de greutăţi):
    Se execută ridicarea celor 2 (două) greutăţi de câte 10 kilograme fiecare, depozitate în faţa băncii de gimnastică, într-un spaţiu de dimensiunea de 0,60 x 0,60 metri, urcarea pe banca de gimnastică, deplasarea în echilibru cu transportul simultan al greutăţilor, depozitarea greutăţilor într-un stativ cu înălţimea de la podea de 2,15 metri, respectiv 1,85 metri de la nivelul superior al băncii şi coborârea.
    Banca de gimnastică se parcurge, prin deplasare, începând cu latura lungă şi se continuă cu latura scurtă, în continuarea acesteia, spre stânga.
    11.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în următoarele situaţii:
    a. atinge solul;
    b. cade de pe aparat;
    c. scapă una dintre greutăţi sau pe ambele, o singură dată, situaţie în care, după ridicarea greutăţii/greutăţilor, reia deplasarea pe banca de gimnastică din locul în care a/le-a scăpat greutatea/greutăţile.
    11.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat «nepromovat» în următoarele situaţii:
    a. refuză executarea deplasării;
    b. refuză transportul simultan de greutăţi pe tot parcursul obstacolului;
    c. refuză sau nu reuşeşte depozitarea ambelor greutăţi simultan la o înălţime de 1,85 metri de la nivelul superior al băncii;
    d. aruncă una sau ambele greutăţi;
    e. cade de pe aparat a doua oară;
    f. scapă una sau ambele greutăţi a doua oară;
    g. răstoarnă banca în timpul deplasării;
    h. dărâmă stativul de depozitare a greutăţilor;
    i. ocoleşte obstacolul;
    j. refuză reluarea abordării obstacolului din locul indicat.
    Caracteristici tehnice ale băncii de gimnastică: forma L, latura lungă dispusă perpendicular pe latura scurtă, lungime totală = 6 metri; latura lungă = 4 metri, latura scurtă 2 metri, lăţime = 0,25 metri, înălţimea de la sol în partea superioară = 0,30 metri.
    Caracteristici tehnice ale stativului: lungime = 0,50 metri, lăţime = 0,50 metri, înălţimea de la sol în partea superioară = 2,15 metri.
    Caracteristici tehnice ale spaţiului de depozitare a ganterelor: lungime = 0,60 metri, lăţime = 0,60 metri.
    Lăţimea culoarului = 1,20 metri."

    24. În anexa nr. 3^1, la punctul II, punctul 32.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "32.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat «nepromovat» în următoarele situaţii:
    a. refuză parcurgerea obstacolului;
    b. reia parcurgerea obstacolului;
    c. reia elanul;
    d. ocoleşte obstacolul;
    e. nu atinge obiectul suspendat.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: obiectul suspendat = o minge de tenis de câmp suspendată la o înălţime de 2,65 metri, măsuraţi de la sol până la baza inferioară a obiectului.
    Lăţimea culoarului = 2,00 metri."

    25. În anexa nr. 3^1, la punctul II, schiţa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    26. În anexa nr. 3^1, punctul III se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "III. Corespondenţa dintre timpii finali realizaţi, notele acordate şi calificativele obţinute la proba de evaluare a performanţei fizice de către candidaţii la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile MAI
    Pentru timpii finali realizaţi de candidaţii la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile MAI, înregistraţi în tabelul centralizator al cărui model este prevăzut de anexa nr. 27 la ordin, se acordă note conform tabelului de transformare a timpului final în notă.
    Pentru candidatul declarat «nepromovat», procedura de selecţie încetează.
    Tabel privind transformarea timpului final în notă

┌───────────────────┬──────────────────┐
│TIMP FINAL │Notă │
├───────────────────┼──────────────────┤
│≤ 2'20' │10 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'21'-2'22' │9,80 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'23'-2'24' │9,60 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'25'-2'26' │9,40 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'27'-2'28' │9,20 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'29'-2'30' │9,00 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'31'-2'32' │8,80 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'33'-2'34' │8,60 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'35'-2'36' │8,40 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'37'-2'38' │8,20 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'39'-2'40' │8,00 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'41'-2'42' │7,80 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'43'-2'44' │7,60 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'45'-2'46' │7,40 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'47'-2'48' │7,20 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'49'-2'50' │7,00 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'51'-2'52' │6,80 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'53'-2'54' │6,60 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'55'-2'56' │6,40 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'57'-2'58' │6,20 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│2'59'-3'00' │6,00 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│3'01'-3'02' │5,80 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│3'03'-3'04' │5,60 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│3'05'-3'06' │5,40 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│3'07'-3'08' │5,20 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│3'09'-3'10' │5,00 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│≥ 3'11' │Nepromovat │
└───────────────────┴──────────────────┘

"

    27. În anexa nr. 4, la articolul 37 alineatul (1), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) să aibă avizul Direcţiei Generale de Protecţie Internă pentru activităţile care depăşesc 20 de zile."

    28. În anexa nr. 7, la articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea fundamentării deciziei privind mutarea, şeful unităţii cesionare solicită şefului unităţii cedente acordul de principiu. Şeful unităţii/Şeful nemijlocit poate realiza un interviu de cunoaştere a poliţistului."

    29. În anexa nr. 7, la articolul 18, alineatele (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Şeful unităţii cesionare solicită şefului unităţii cedente acordul de principiu.
    ..................................................................................................
(5) Unitatea cedentă, în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la primirea raportului de mutare în condiţiile alin. (4), întreprinde demersurile necesare în vederea emiterii actului administrativ de mutare sau, după caz, comunică unităţii cesionare şi poliţistului motivele care au stat la baza refuzului mutării."

    30. În anexa nr. 7, articolul 18^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18^1
    (1) În vederea ocupării posturilor vacante prin mutare, unităţile în ale căror state de organizare sunt prevăzute îşi pot manifesta intenţia, prin postarea pe site-ul oficial, a posturilor şi a cerinţelor de ocupare a acestora.
    (2) În procedura de identificare a poliţistului care poate face obiectul mutării, şeful unităţii cesionare poate dispune cu privire la susţinerea de către acesta a probelor cu relevanţă directă pentru performanţa pe post, inclusiv a celor cu caracter eliminatoriu."

    31. În anexa nr. 8, la articolul 8, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Poliţistul nemulţumit de rezultatul evaluării de serviciu poate formula contestaţie în condiţiile art. 26^4 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, situaţie în care acestuia i se înmânează, la cerere, o copie a formularului de evaluare de serviciu, în măsura în care nu conţine informaţii clasificate."

    32. În anexa nr. 9, la articolul 3 alineatul (2) litera d), punctul ii se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ii. avizul Direcţiei Generale de Protecţie Internă ca urmare a efectuării verificărilor de specialitate;"

    33. În anexa nr. 11, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Competenţa emiterii actelor administrative privind acordarea dreptului de a purta uniforma revine şefilor care au competenţa de a emite actele administrative privind încetarea raporturilor de serviciu."

    34. În anexa nr. 22, la articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) După acordarea punctajului la fiecare indicator evaluat se calculează separat media punctajelor pentru modulul «B» şi pentru modulul «C». De exemplu, pentru modulul «B» din formularul de evaluare, suma punctelor acordate de persoana cu competenţă de întocmire a evaluării de serviciu a poliţistului, precum şi, după caz, de persoana cu competenţă de aprobare a evaluării de serviciu a poliţistului, denumite în continuare evaluator, la cei 9 indicatori de evaluare este 27; 27 împărţit la 9 este egal cu 3,00; pe coloana din mijloc, la ultima linie a tabelului ce aparţine modulului «B» se va nota «punctaj mediu 27/9 = 3,00"

    35. În anexa nr. 22, la articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Modulul «B» contribuie cu 75% la calcularea punctajului general, punctajul ponderat pentru acest modul se calculează după formula: media punctajului modulului «B» înmulţită cu 0,75; de exemplu: 3,00 x 0,75 = 2,25; pe ultima linie a tabelului ce aparţine modulului «B» se va nota: «punctajul ponderat = 2,25"

    36. Anexa nr. 27 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    37. Anexa nr. 28 se abrogă.


    ART. II
    Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 931 şi 931 bis din 18 noiembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În anexa nr. 2, la articolul 4, literele e) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) solicită Direcţiei Generale de Protecţie Internă efectuarea verificărilor de specialitate cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz;
    ..................................................................................................
j) efectuează activităţile de cunoaştere a candidaţilor declaraţi «admis», inclusiv prin efectuarea de verificări la structurile de specialitate ale Poliţiei Române, materializând rezultatul acestora în Nota de cunoaştere;"

    2. În anexa nr. 2, la articolul 6, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. g) se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere. În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv."

    3. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Verificarea criteriului specific prevăzut la alin. (1) lit. c) se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie."

    4. În anexa nr. 2, la articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Verificarea criteriului specific prevăzut la alin. (1) lit. b) se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul."

    5. În anexa nr. 3, la articolul 16 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a concursului, cu referire la spaţii corespunzătoare, papetărie, birotică şi alte elemente de logistică necesare, precum şi respectarea procedurilor cu privire la repartizarea pe săli, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor, afişarea subiectelor/temelor/ghidului de interviu, a grilelor de răspuns la ieşirea din sală etc.;"

    6. În anexa nr. 3, la articolul 17, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a concursului - spaţii corespunzătoare, papetărie, birotică şi alte elemente de logistică necesare, precum şi respectarea procedurilor cu privire la repartizarea pe săli, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor, afişarea subiectelor/temelor/ghidului de interviu, a grilelor de răspuns la ieşirea din sală etc.;"

    7. În anexa nr. 3, la articolul 22, după alineatul (2^4) se introduce un nou alineat, alin. (2^5), cu următorul cuprins:
    "(2^5) În situaţia concursului pentru ocuparea postului vacant prin rechemare în activitate sau încadrare directă, în anunţ se specifică faptul că efectuarea verificărilor de specialitate de către Direcţia Generală de Protecţie Internă se realizează exclusiv pentru candidatul declarat «admis», care îndeplineşte condiţia privind aptitudinea medicală, fizică şi psihologică."

    8. În anexa nr. 3, la articolul 33, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Activitatea de elaborare a subiectelor/temelor, ghidului de interviu şi a grilei de apreciere/corectare şi notare/baremului de apreciere pentru probele de concurs se înregistrează audio şi video, astfel încât să se asigure vizibilitatea tuturor persoanelor implicate şi a activităţilor desfăşurate."

    9. În anexa nr. 3, la articolul 51^2, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În vederea verificării aspectelor sesizate, şeful unităţii organizatoare a concursului sau, după caz, şeful eşalonului superior poate desemna o comisie formată din personal din subordine. Din comisie pot face parte şi persoane/specialişti de la eşalonul superior sau de la altă unitate a MAI sau/şi din afara MAI."

    10. În anexa nr. 3, la articolul 51^2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Comisia prevăzută la alin. (3) desfăşoară, cu respectarea prevederilor legale, orice activităţi pe care le consideră necesare în vederea soluţionării sesizării."

    11. În anexa nr. 3, articolul 51^4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 51^4
    (1) După analizarea concluziilor cu privire la aspectele sesizate, şeful care a dispus verificarea dispune, cu încadrarea, după caz, în termenul prevăzut la art. 51^3, una dintre următoarele măsuri:
    a) invalidarea concursului;
    b) invalidarea concursului în ceea ce priveşte unul sau o parte dintre posturile pentru care acesta s-a organizat;
    c) invalidarea concursului în ceea ce priveşte candidatul cu privire la care s-a constatat nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului şi, după caz, continuarea procedurilor de concurs;
    d) continuarea procedurilor de concurs, dacă se constată că sunt respectate prevederile legale privind organizarea şi desfăşurarea acestuia.
    (2) În situaţia în care s-a dispus una dintre măsurile prevăzute la alin. (1) lit. a) sau b) se poate organiza un nou concurs, potrivit dispoziţiilor prezentei anexe."

    12. În anexa nr. 3, la articolul 59 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) cererea de înscriere şi curriculum vitae, modelul comun european;"

    13. În anexa nr. 3, la articolul 59 alineatul (3), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) avizul Direcţiei Generale de Protecţie Internă ca urmare a efectuării verificărilor de specialitate;.
c) adeverinţa eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluţionării contestaţiei privind rezultatul acesteia."

    14. În anexa nr. 3, la articolul 59, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Adeverinţa eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluţionării contestaţiei privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afişarea/postarea tabelului cu rezultatele finale. Termenul de 45 de zile se aplică şi în situaţia prevăzută la art. 57^1 alin. (5), atunci când oferta de ocupare a postului s-a făcut candidatului clasat pe următorul loc."

    15. În anexa nr. 3, la articolul 60 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) cererea de înscriere şi curriculum vitae, modelul comun european;"

    16. În anexa nr. 3, la articolul 61 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) cererea de înscriere şi curriculum vitae, modelul comun european;"

    17. În anexa nr. 3, după articolul 65 se introduce un nou articol, art. 65^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 65^1
    Documentele care constituie dosarul de concurs pentru ocuparea postului vacant se înregistrează la secretariatul unităţii organizatoare."

    18. În anexa nr. 3, la articolul 67, după primul alineat, care devine alineatul (1), se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) se constată în aceleaşi condiţii incidente concursului pentru ocuparea postului vacant prin rechemare în activitate sau încadrare directă."

    19. În anexa nr. 3^1, la punctul I, punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7. Este declarat «promovat» candidatul care îndeplineşte baremul minim de 3’10“. Performanţa obţinută de candidaţi şi calificativul acordat («promovat», «nepromovat») se consemnează în tabelul prevăzut în anexa nr. 27 la ordin."

    20. În anexa nr. 3^1, la punctul II, punctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11. Obstacolul nr. 4 (deplasarea în echilibru pe banca de gimnastică, dispusă în formă L, cu transport de greutăţi):
    Se execută ridicarea celor 2 (două) greutăţi de câte 10 kilograme fiecare, depozitate în faţa băncii de gimnastică, într-un spaţiu de dimensiunea de 0,60 x 0,60 metri, urcarea pe banca de gimnastică, deplasarea în echilibru cu transportul simultan al greutăţilor, depozitarea greutăţilor într-un stativ cu înălţimea de la podea de 2,15 metri, respectiv 1,85 metri de la nivelul superior al băncii şi coborârea.
    Banca de gimnastică se parcurge, prin deplasare, începând cu latura lungă şi se continuă cu latura scurtă, în continuarea acesteia, spre stânga.
    11.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în următoarele situaţii:
    a. atinge solul;
    b. cade de pe aparat;
    c. scapă una dintre greutăţi sau pe ambele, o singură dată, situaţie în care, după ridicarea greutăţii/greutăţilor, reia deplasarea pe banca de gimnastică din locul în care a/le-a scăpat greutatea/greutăţile.
    11.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat «nepromovat» în următoarele situaţii:
    a. refuză executarea deplasării;
    b. refuză transportul simultan de greutăţi pe tot parcursul obstacolului;
    c. refuză sau nu reuşeşte depozitarea ambelor greutăţi simultan la o înălţime de 1,85 metri de la nivelul superior al băncii;
    d. aruncă una sau ambele greutăţi;
    e. cade de pe aparat a doua oară;
    f. scapă una sau ambele greutăţi a doua oară;
    g. răstoarnă banca în timpul deplasării;
    h. dărâmă stativul de depozitare a greutăţilor;
    i. ocoleşte obstacolul;
    j. refuză reluarea abordării obstacolului din locul indicat.
    Caracteristici tehnice ale băncii de gimnastică: forma L, latura lungă dispusă perpendicular pe latura scurtă, lungime totală = 6 metri; latura lungă = 4 metri, latura scurtă 2 metri, lăţime = 0,25 metri, înălţimea de la sol în partea superioară = 0,30 metri.
    Caracteristici tehnice ale stativului: lungime = 0,50 metri, lăţime = 0,50 metri, înălţimea de la sol în partea superioară = 2,15 metri.
    Caracteristici tehnice ale spaţiului de depozitare a ganterelor: lungime = 0,60 metri, lăţime = 0,60 metri.
    Lăţimea culoarului = 1,20 metri."

    21. În anexa nr. 3^1, la punctul II, punctul 32.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "32.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat «nepromovat» în următoarele situaţii:
    a. refuză parcurgerea obstacolului;
    b. reia parcurgerea obstacolului;
    c. reia elanul;
    d. ocoleşte obstacolul;
    e. nu atinge obiectul suspendat.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: obiectul suspendat = o minge de tenis de câmp suspendată la o înălţime de 2,65 metri, măsuraţi de la sol până la baza inferioară a obiectului.
    Lăţimea culoarului = 2,00 metri."

    22. În anexa nr. 3^1, la punctul II, schiţa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    23. În anexa nr. 3^1, punctul III se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "III. Corespondenţa dintre timpii finali realizaţi, notele acordate şi calificativele obţinute la proba de evaluare a performanţei fizice de către candidaţii la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile MAI
    Pentru timpii finali realizaţi de candidaţii la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile MAI, înregistraţi în tabelul centralizator al cărui model este prevăzut de anexa nr. 27 la ordin, se acordă note conform tabelului de transformare a timpului final în notă.
    Pentru candidatul declarat «nepromovat», procedura de selecţie încetează.
    Tabel privind transformarea timpului final în notă

┌─────────────────────┬────────────────┐
│TIMP FINAL │Notă │
├─────────────────────┼────────────────┤
│≤ 2'20' │10 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'21' - 2'22' │9,80 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'23' - 2'24' │9,60 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'25' - 2'26' │9,40 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'27' - 2'28' │9,20 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'29' - 2'30' │9,00 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'31' - 2'32' │8,80 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'33' - 2'34' │8,60 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'35' - 2'36' │8,40 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'37' - 2'38' │8,20 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'39' - 2'40' │8,00 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'41' - 2'42' │7,80 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'43' - 2'44' │7,60 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'45' - 2'46' │7,40 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'47' - 2'48' │7,20 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'49' - 2'50' │7,00 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'51' - 2'52' │6,80 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'53' - 2'54' │6,60 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'55' - 2'56' │6,40 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'57' - 2'58' │6,20 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2'59' - 3'00' │6,00 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│3'01' - 3'02' │5,80 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│3'03' - 3'04' │5,60 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│3'05' - 3'06' │5,40 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│3'07' - 3'08' │5,20 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│3'09' - 3'10' │5,00 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│≥ 3'11' │Nepromovat │
└─────────────────────┴────────────────┘

"

    24. În anexa nr. 4, la articolul 16 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) să aibă gradul militar minim de maior;"

    25. În anexa nr. 4, la articolul 37 alineatul (1), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) să aibă avizul Direcţiei Generale de Protecţie Internă pentru activităţile care depăşesc 20 de zile."

    26. În anexa nr. 6, la articolul 3 alineatul (1), părţile introductive ale literelor a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) pentru acordarea gradelor militare personalului încadrat direct ca ofiţer:
    …………..................................................................………..
b) pentru acordarea gradelor personalului încadrat direct ca subofiţer sau ca maistru militar:"

    27. În anexa nr. 7, la articolul 41, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea fundamentării deciziei privind mutarea, şeful unităţii cesionare solicită şefului unităţii cedente acordul de principiu. Şeful unităţii/Şeful nemijlocit poate realiza un interviu de cunoaştere a cadrului militar."

    28. În anexa nr. 7, la articolul 43, alineatele (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Şeful unităţii cesionare solicită şefului unităţii cedente acordul de principiu.
    …………….................................................................…..…..
(5) Unitatea cedentă, în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la primirea raportului de mutare în condiţiile alin. (4), întreprinde demersurile necesare în vederea emiterii actului administrativ de mutare sau, după caz, comunică unităţii cesionare şi cadrului militar motivele care au stat la baza refuzului mutării."

    29. În anexa nr. 7, articolul 43^2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 43^2
    (1) În vederea ocupării posturilor vacante prin mutare, unităţile în ale căror state de organizare sunt prevăzute îşi pot manifesta intenţia prin postarea pe site-ul oficial a posturilor şi a cerinţelor de ocupare a acestora.
    (2) În procedura de identificare a cadrului militar care poate face obiectul mutării, şeful unităţii cesionare poate dispune cu privire la susţinerea de către acesta a probelor cu relevanţă directă pentru performanţa pe post, inclusiv a celor cu caracter eliminatoriu."

    30. În anexa nr. 8, la articolul 5, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cadrul militar nemulţumit de rezultatul aprecierii de serviciu poate formula contestaţie în termen de 5 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă, situaţie în care acestuia i se înmânează, la cerere, o copie a formularului de apreciere de serviciu, în măsura în care nu conţine informaţii clasificate."

    31. În anexa nr. 9, la articolul 3 alineatul (2) litera d), punctul ii se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ii. avizul Direcţiei Generale de Protecţie Internă ca urmare a efectuării verificărilor de specialitate;"

    32. În cuprinsul anexei nr. 16, sintagma „grad profesional“ se înlocuieşte cu sintagma „grad militar“.
    33. În anexa nr. 22, la articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Întrucât modulul «B» contribuie cu 75% la calcularea punctajului general, punctajul ponderat pentru acest modul se calculează după formula: media punctajului modulului «B» înmulţită cu 0,75; de exemplu: 3,00 x 0,75 = 2,25; pe ultima linie a tabelului ce aparţine modulului «B» se va nota: «punctajul ponderat = 2,25"

    34. Anexa nr. 27 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4 la prezentul ordin.
    35. Anexa nr. 27^1 se abrogă.


    ART. III
    Anexele nr. 1-4*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
    *) Anexele nr. 1-4 sunt reproduse în facsimil.


    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. V
    Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia pct. 22-26, pct. 36 şi pct. 37 ale art. I şi pct. 19-23, pct. 34 şi pct. 35 ale art. II, care intră în vigoare la 1 ianuarie 2023.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode

    Bucureşti, 16 decembrie 2022.
    Nr. 185.
    ANEXA 1

    (Schiţa de la anexa nr. 3^1 la Ordinul nr. 140/2016)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 27 la Ordinul nr. 140/2016)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    (Schiţa de la anexa nr. 3^1 la Ordinul nr. 177/2016)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 27 la Ordinul nr. 177/2016)
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016