Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 183 din 31 ianuarie 2011  pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 183 din 31 ianuarie 2011 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 91 din 4 februarie 2011


    În temeiul art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 156^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã modelul şi conţinutul formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã", cod MFP: 14.13.01.02, prevãzut în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Formularul prevãzut la art. 1 se completeazã şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevãzute în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare ale formularului prevãzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
    ART. 4
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 5
    Decontul de taxã pe valoarea adãugatã prevãzut la art. 1 se utilizeazã începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2011.
    ART. 6
    Referirile la codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezintã trimiteri la Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 7
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 8
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 2.245/2010 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 539 din 3 august 2010.
    ART. 9
    Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                        Preşedintele Agenţiei Naţionale
                            de Administrare Fiscalã,
                                 Sorin Blejnar

    Bucureşti, 31 ianuarie 2011.
    Nr. 183.


    ANEXA 1



┌──────────┬───────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│ 300 │ DECONT │ SIGLA │
│ │ DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ │ ANAF │
└──────────┴───────────────────────────────────────────────┴───────────────────┘
      Perioada de raportare (luna/trimestru/semestru/an) ..............

                           Anul .........

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
┌────────────────────────────┬───┬─────────────┐
│Cod de identificare fiscalã │RO │ │
├────────────────────────────┼───┴─────────────┴──────────────────────────────┐
│Denumire │ │
└────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┘
 Domiciliu fiscal
┌───────────┬──────────┬──────────┬─────────────────────────────┬─────────┬────┐
│Judeţ │ │Localitate│ │ Sector │ │
├───────────┼──────────┴──────────┼──────────┬──────┬───────────┼─────────┴────┤
│Strada │ │Cod poştal│ │ Numãr │ │
├───────────┼──────────┬──────────┼──────────┼──────┼───────────┼─────────┬────┤
│Bloc │ │ Scara │ │ Etaj │ │ Ap │ │
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┼───────────┴─────────┴────┤
│Telefon │ │ Fax │ │Email │ │
└───────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────┴──────────────────────────┘
 Cont bancar
┌──────┬─────────────────────────────────────┬──────┬──────────────────────────┐
│Banca │ │Cont │ │
└──────┴─────────────────────────────────────┴──────┴──────────────────────────┘
                         ┌─────────┐
  PRO RATA DE DEDUCERE % └─┴─┴─┴─┴─┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ COLECTATĂ - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori Valoare TVA │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ COMERŢ INTRACOMUNITAR ŞI ÎN AFARA UE │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ 1 │Livrãri intracomunitare de bunuri, scutite │ │░░░░░░░░░│
│ │conform art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din │ │░░░░░░░░░│
│ │Codul fiscal │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 2 │Regularizãri livrãri intracomunitare scutite │ │░░░░░░░░░│
│ │conform art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din │ │░░░░░░░░░│
│ │Codul fiscal │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 3 │Livrãri de bunuri sau prestãri de servicii pentru│ │░░░░░░░░░│
│ │care locul livrãrii/locul prestãrii este în afara│ │░░░░░░░░░│
│ │României (în UE sau în afara UE), precum şi │ │░░░░░░░░░│
│ │livrãri intracomunitare de bunuri, scutite │ │░░░░░░░░░│
│ │conform art. 143 alin. (2) lit. b) şi c) din │ │░░░░░░░░░│
│ │Codul fiscal, din care: │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│3.1 │Prestãri de servicii intracomunitare care nu │ │░░░░░░░░░│
│ │beneficiazã de scutire în statul membru în care │ │░░░░░░░░░│
│ │taxa este datoratã │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 4 │Regularizãri privind prestãrile de servicii │ │░░░░░░░░░│
│ │intracomunitare care nu beneficiazã de scutire │ │░░░░░░░░░│
│ │în statul membru în care taxa este datoratã │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 5 │Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care │ │ │
│ │cumpãrãtorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã), din care: │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│5.1 │Achiziţii intracomunitare pentru care │ │ │
│ │cumpãrãtorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã), iar furnizorul este înregistrat în │ │ │
│ │scopuri de TVA în statul membru din care a avut │ │ │
│ │loc livrarea intracomunitarã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 6 │Regularizãri privind achiziţiile intracomunitare │ │ │
│ │de bunuri pentru care cumpãrãtorul este obligat │ │ │
│ │la plata TVA (taxare inversã) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 7 │Achiziţii de bunuri, altele decât cele de la │ │ │
│ │rd. 5 şi 6, şi achiziţii de servicii pentru care │ │ │
│ │beneficiarul din România este obligat la plata │ │ │
│ │TVA (taxare inversã), din care: │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│7.1 │Achiziţii de servicii intracomunitare pentru care│ │ │
│ │beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã) din care: │ │ │
├────┴┬────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│7.1.1│Achiziţii de servicii intracomunitare pentru │ │ │
│ ┌┘care beneficiarul este obligat la plata TVA │ │ │
│ │(taxare inversã), iar prestatorul este │ │ │
│ │înregistrat în scopuri de TVA în statul membru │ │ │
│ │din care efectueazã prestarea de servicii │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 8 │Regularizãri privind achiziţiile de servicii │ │ │
│ │intracomunitare pentru care beneficiarul este │ │ │
│ │obligat la plata TVA (taxare inversã) │ │ │
├────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ LIVRĂRI DE BUNURI/PRESTĂRI DE SERVICII ÎN INTERIORUL ŢĂRII ŞI EXPORTURI │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ 9 │Livrãri de bunuri şi prestãri de servicii, │ │ │
│ │taxabile cu cota 24% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 10 │Livrãri de bunuri şi prestãri de servicii │ │ │
│ │taxabile cu cota 9% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 11 │Livrãri de bunuri taxabile cu cota 5% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 12 │Achiziţii de bunuri şi servicii supuse mãsurilor │ │ │
│ │de simplificare pentru care beneficiarul este │ │ │
│ │obligat la plata TVA (taxare inversã) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 13 │Livrãri de bunuri şi prestãri de servicii scutite│ │░░░░░░░░░│
│ │cu drept de deducere, altele decât cele de la │ │░░░░░░░░░│
│ │rd. 1-3, şi operaţiuni supuse mãsurilor de │ │░░░░░░░░░│
│ │simplificare │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 14 │Livrãri de bunuri şi prestãri de servicii scutite│ │░░░░░░░░░│
│ │fãrã drept de deducere │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 15 │Regularizãri taxã colectatã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 16 │TOTAL TAXĂ COLECTATĂ (sumã de la rd. 1 pânã la │ │ │
│ │rd. 15, cu excepţia celor de la rd. 3.1, 5.1, 7.1│ │ │
│ │şi 7.1.1) │ │ │
├────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ DEDUCTIBILĂ - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori Valoare TVA │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE DE BUNURI ŞI ALTE ACHIZIŢII DE BUNURI ŞI SERVICII │
│IMPOZABILE ÎN ROMÂNIA │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ 17 │Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care │ │ │
│ │cumpãrãtorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã), din care: │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│17.1│Achiziţii intracomunitare pentru care cumpãrãto- │ │ │
│ │rul este obligat la plata TVA (taxare inversã), │ │ │
│ │iar furnizorul este înregistrat în scopuri de │ │ │
│ │TVA în statul membru din care a avut loc livrarea│ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 18 │Regularizãri privind achiziţiile intracomunitare │ │ │
│ │de bunuri pentru care cumpãrãtorul este obligat │ │ │
│ │la plata TVA (taxare inversã) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 19 │Achiziţii de bunuri, altele decât cele de la rd. │ │ │
│ │17 şi 18, şi achiziţii de servicii pentru care │ │ │
│ │beneficiarul din România este obligat la plata │ │ │
│ │TVA (taxare inversã), din care: │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│19.1│Achiziţii de servicii intracomunitare pentru care│ │ │
│ │beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã), din care: │ │ │
├────┴─┬───────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│19.1.1│Achiziţii de servicii intracomunitare pentru │ │ │
│ ┌─┘care beneficiarul este obligat la plata TVA │ │ │
│ │(taxare inversã), iar prestatorul este │ │ │
│ │înregistrat în scopuri de TVA în statul membru │ │ │
│ │din care efectueazã prestarea de servicii │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 20 │Regularizãri privind achiziţii de servicii │ │ │
│ │intracomunitare pentru care beneficiarul din │ │ │
│ │România este obligat la plata TVA (taxare inversã│ │ │
├────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ACHIZIŢII DE BUNURI/SERVICII ÎN INTERIORUL ŢĂRII ŞI IMPORTURI, ACHIZIŢII │
│INTRACOMUNITARE SCUTITE SAU NEIMPOZABILE │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ 21 │Achiziţii de bunuri şi servicii taxabile cu cota │ │ │
│ │de 24% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 22 │Achiziţii de bunuri şi servicii taxabile cu cota │ │ │
│ │de 9% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 23 │Achiziţii de bunuri taxabile cu cota de 5% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 24 │Achiziţii de bunuri şi servicii scutite de taxã │ │░░░░░░░░░│
│ │sau neimpozabile, din care: │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│24.1│Achiziţii de servicii intracomunitare scutite de │ │░░░░░░░░░│
│ │taxã │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 25 │TOTAL TAXĂ DEDUCTIBILĂ (sumã de la rd. 17 pânã la│ │ │
│ │rd. 23, cu excepţia celor de la rd. 17.1, 19.1 şi│ │ │
│ │19.1.1) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 26 │SUB-TOTAL TAXĂ DEDUSĂ CONFORM ART. 145 ŞI │░░░░░░░░░░░░░│ │
│ │ART. 145^1 SAU ART. 147 ŞI ART. 145^1 DIN CODUL │░░░░░░░░░░░░░│ │
│ │FISCAL │░░░░░░░░░░░░░│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 27 │TVA efectiv restituitã cumpãrãtorilor strãini, │░░░░░░░░░░░░░│ │
│ │inclusiv comisionul unitãţilor autorizate │░░░░░░░░░░░░░│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 28 │Regularizãri taxã dedusã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 29 │Ajustãri conform pro-rata/ │░░░░░░░░░░░░░│ │
│ │ajustãri pentru bunurile de capital │░░░░░░░░░░░░░│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ 30 │TOTAL TAXĂ DEDUSĂ (rd. 26+rd. 27+rd. 28+rd. 29) │░░░░░░░░░░░░░│ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ REGULARIZĂRI CONFORM ART. 147^3 DIN codul fiscal - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori TVA │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┤
│ 31 │Suma negativã a TVA în perioada de raportare │ │
│ │(rd. 30-rd. 16) │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 32 │Taxa de platã în perioada de raportare │ │
│ │(rd.16-rd.30) │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 33 │Soldul TVA de platã din decontul perioadei │ │
│ │fiscale precedente (rd.39 din decontul perioadei │ │
│ │fiscale precedente) neachitate pânã la data │ │
│ │depunerii decontului de TVA │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 34 │Diferenţe de TVA de platã stabilite de organele │ │
│ │de inspecţie fiscalã prin decizie comunicatã şi │ │
│ │neachitate pâna la data depunerii decontului de │ │
│ │TVA │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 35 │TVA de platã cumulat (rd.32+rd.33+rd.34) │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 36 │Soldul sumei negative a TVA reportate din │ │
│ │perioada precedentã pentru care nu s-a solicitat │ │
│ │rambursare (rd.40 din decontul perioadei │ │
│ │fiscale precedente) │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 37 │Diferenţe negative de TVA stabilite de organele │ │
│ │de inspecţie fiscalã prin decizie comunicatã │ │
│ │pâna la data depunerii decontului de TVA │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 38 │Suma negativã a TVA cumulate (rd.31+rd.36+rd.37) │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 39 │Sold TVA de platã la sfârşitul perioadei de │ │
│ │raportare (rd.35-rd.38) │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 40 │Soldul sumei negative de TVA la sfârşitul │ │
│ │perioadei de raportare (rd.38-rd.35) │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────┘

   Cod CAEN al activitãţii preponderente efectiv desfãşurate ┌─────────────┐
   în perioada de raportare: └─────────────┘

   Solicitaţi rambursarea soldului sumei negative de TVA? [] DA [] NU

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│FACTURI EMISE DUPĂ INSPECŢIA FISCALĂ, conform art. 159 alin. (3) din Codul │
│fiscal │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
                                                                  - lei -
┌─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┐
│Numãr total facturi emise│ Total bazã de impozitare │ Total TVA aferentã │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
└─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┘
                           ┌───────────────────┐
 Nr. de evidenţã a plãţii: └───────────────────┘

    Prezenta declaraţie constituie titlu de creanţã şi produce efectele
    juridice ale înştiinţarii de platã de la data depunerii acesteia, în
    condiţiile legii.
  ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar cã datele
    din aceastã declaraţie sunt corecte şi complete.

  ┌──────────────┬───────────────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
  │Nume, prenume │ │ │ │
  ├──────────────┼───────────────────────────────┤ │Semnãtura şi ştampila │
  │Funcţie │ │ │ │
  └──────────────┴───────────────────────────────┘ └──────────────────────┘
    ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
     Loc rezervat organului fiscal
  ┌───────────────────────┬─────────────────┬──────────────────┬──────────────┐
  │Numãr de înregistrare: │ │Data înregistrãrii│ │
  └───────────────────────┴─────────────────┴──────────────────┴──────────────┘

    Nr. de înregistrare ca operator de date cu caracter personal 759

    Cod MFP: 14.13.01.02



    ANEXA 2

                                  INSTRUCŢIUNI
                     pentru completarea formularului (300)
                     "Decont de taxã pe valoarea adãugatã"

    Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se completeazã de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal.
    Persoanele impozabile care conduc evidenţa contabilã, potrivit legii, pentru operaţiunile realizate pe bazã de contract de asociere în participaţiune declarã inclusiv datele şi informaţiile privind taxa pe valoarea adãugatã rezultate din astfel de operaţiuni.
    Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se depune la organul fiscal competent, la urmãtoarele termene:
    a) lunar, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscalã este luna calendaristicã, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
    b) trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscalã este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
    c) semestrial, pânã la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadã fiscalã semestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 alin. (7) din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice;
    d) anual, pânã la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile prevãzute la pct. 80 alin. (4) din Normele metodologice şi de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadã fiscalã anul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 alin. (7) din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice;
    e) pânã la data de 25 a celei de-a treia luni a trimestrului calendaristic, pentru primele douã luni ale aceluiaşi trimestru calendaristic, de persoanele impozabile care utilizeazã trimestrul ca perioadã fiscalã şi care efectueazã o achiziţie intracomunitarã taxabilã în România, dacã exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în a doua lunã a respectivului trimestru. Decontul se va depune pentru luna a doua a trimestrului, dar va cuprinde şi operaţiunile realizate în prima lunã a acestuia. În situaţia în care exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în prima sau în a treia lunã a trimestrului calendaristic, sunt aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile lit. a).
    Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din codul fiscal au obligaţia prezentãrii formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã", cu codificarea informaţiei prin cod de bare. Sunt exceptaţi de la aceastã prevedere contribuabilii care depun declaraţiile fiscale prin mijloace electronice sau prin sisteme de transmitere la distanţã, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    Contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii, definiţi conform reglementãrilor în vigoare, precum şi sediile secundare ale acestora au obligaţia depunerii formularului prin mijloace electronice de transmitere la distanţã, prin intermediul Sistemului Electronic Naţional.
    Formularele se depun în format hârtie, semnat şi ştampilat conform legii, la organul fiscal competent. Formularul se editeazã în douã exemplare:
    - un exemplar se depune la organul fiscal competent;
    - un exemplar se pãstreazã de cãtre plãtitor.
    Formatul hârtie se obţine prin utilizarea programului de asistenţã (DECLMF), elaborat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã. Programul de asistenţã este pus la dispoziţia contribuabililor gratuit de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    ATENŢIE! Nu se înscriu în decont:
    - taxa pe valoarea adãugatã din facturile de executare silitã, de cãtre persoanele abilitate prin lege sã efectueze vânzarea bunurilor supuse executãrii silite;
    - taxa pe valoarea adãugatã pentru care se aflã în derulare o înlesnire la platã.
    Completarea formularului se face astfel:
    Perioada de raportare
    "Perioada de raportare" poate fi luna calendaristicã, trimestrul calendaristic, semestrul calendaristic sau anul calendaristic, în condiţiile art. 156^1 din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) şi (4) din Normele metodologice.
    Se înscrie cu cifre arabe numãrul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).
    Anul pentru care se completeazã declaraţia se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu, 2010).
    Secţiunea "Date de identificare a persoanei impozabile"
    Caseta "Cod de identificare fiscalã" se completeazã astfel:
    - contribuabilii persoane juridice, cu excepţia comercianţilor, asociaţiile sau alte entitãţi fãrã personalitate juridicã înscriu codul de înregistrare fiscalã;
    - comercianţii, inclusiv sucursalele comercianţilor care au sediul principal al comerţului în strãinãtate, înscriu codul unic de înregistrare;
    - contribuabilii persoane fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau exercitã profesii libere înscriu codul de înregistrare fiscalã;
    - contribuabilii persoane fizice, cu excepţia persoanelor fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau care exercitã profesii libere, înscriu codul de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal;
    - contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 125^1 alin. (2) din Codul fiscal, şi sunt înregistrate în scopuri de taxã pe valoarea adãugatã în România, potrivit art. 153 din acelaşi act normativ, înscriu codul de înregistrare în scopuri de TVA.
    Reprezentantul fiscal desemnat de o persoanã impozabilã stabilitã în strãinãtate înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit persoanei impozabile strãine, care este diferit de codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit pentru activitatea proprie a reprezentantului.
    Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
    Caseta "Denumire" se completeazã cu denumirea persoanei juridice, a asociaţiei sau a entitãţii fãrã personalitate juridicã ori cu numele şi prenumele persoanei fizice, dupã caz.
    În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate care şi-au desemnat un reprezentant fiscal, în caseta "Denumire" se înscriu informaţiile de identificare înscrise pe certificatul de înregistrare fiscalã a reprezentãrii (denumirea persoanei impozabile stabilite în strãinãtate, reprezentatã fiscal prin reprezentantul fiscal desemnat în condiţiile legii).
    Caseta "Domiciliu fiscal" se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.
    În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate, înregistrate direct în scopuri de TVA în România, se înscrie adresa din România la care pot fi examinate evidenţele şi documentele ce trebuie pãstrate, în conformitate cu prevederile pct. 66 alin. (7) lit. a) din Normele metodologice.
    În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate care şi-au desemnat un reprezentant fiscal, în caseta "Domiciliu fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului fiscal.
    În cazul persoanelor impozabile care îşi au sediul activitãţii economice în afara României şi sunt stabilite în România prin unul sau mai multe sedii fixe fãrã personalitate juridicã, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, în caseta "Domiciliu fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al sediului fix desemnat sã depunã decontul de taxã şi sã fie responsabil pentru toate obligaţiile în scopuri de TVA, conform pct. 66 alin. (5) din Normele metodologice.
    În rubrica "Pro rata de deducere" se înscrie pro rata determinatã potrivit art. 147 din Codul fiscal.
    Secţiunea "Taxa pe valoarea adãugatã colectatã"
    Rândul 1 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, şi pentru livrãrile intracomunitare de bunuri cu cod T, efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare de cumpãrãtorul revânzãtor, prevãzute la art. 132^1 alin. (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv sumele din facturile pentru încasãri de avansuri parţiale pentru livrãrile intracomunitare de bunuri scutite. Se înscriu, de asemenea, ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 2 - se înscriu regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate la rândul 1 din decont în altã perioadã, precum: modificarea preţului generatã de alte situaţii decât cele prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, nedeclararea din eroare a livrãrii intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
    Rândul 3 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii care nu sunt impozabile în România pentru cã nu au locul livrãrii/prestãrii stabilit, conform art. 132 şi 133 din Codul fiscal, în România, precum şi pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) şi c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv sumele din facturile pentru încasãri de avansuri parţiale pentru aceste livrãri intracomunitare de bunuri, scutite. Se înscriu, de asemenea, ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal, precum şi orice alte regularizãri ulterioare, cu excepţia celor referitoare la serviciile intracomunitare care se înscriu la rândul 4.
    Rândul 3.1 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru serviciile pentru care se aplicã prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, altele decât cele scutite de TVA în statul membru în care acestea sunt impozabile, prestate cãtre persoane impozabile nestabilite în România, dar stabilite în Comunitatea Europeanã, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare, precum şi ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 4 - se înscriu regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate la rândul 3.1 din decont în altã perioadã, precum: modificarea preţului generatã de alte situaţii decât cele prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, nedeclararea din eroare a operaţiunilor respective în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
    Rândul 5 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare pentru achiziţiile intracomunitare de bunuri taxabile în România, precum şi baza de impozitare pentru achiziţiile de bunuri efectuate de cãtre beneficiarul unei livrãri ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (4) din Codul fiscal, şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv sumele din facturile primite pentru plãţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri. Se înscriu şi ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 6 - se înscriu achiziţiile intracomunitare de bunuri a cãror exigibilitate a intervenit în altã perioadã, dar respectiva achiziţie nu a fost declaratã, regularizãrile privind achiziţiile intracomunitare declarate în perioade anterioare şi datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum:
    - modificarea preţului bunurilor care au fost declarate ca achiziţie intracomunitarã pe bazã de autofacturã, în condiţiile legii, ulterior factura primitã de la furnizor având un preţ mai mare sau mai mic, altele decât situaţiile când aceastã modificare a preţului a rezultat ca urmare a unuia dintre evenimentele prevãzute la art. 138 din codul fiscal în perioada de raportare;
    - declararea achiziţiei intracomunitare pe bazã de autofacturã, în condiţiile legii, într-o perioadã ulterioarã, la primirea facturii de la furnizor, constatându-se cã exigibilitatea achiziţiei intracomunitare intervenea într-o perioadã anterioarã;
   - modificarea bazei impozabile a achiziţiei intracomunitare şi a taxei aferente ca urmare a modificãrii cursului valutar de referinţã aplicabil, datoratã unor neconcordanţe între data primirii facturii de la furnizor şi data declarãrii achiziţiei intracomunitare;
    - orice alte evenimente de naturã sã modifice datele declarate iniţial, cu excepţia ajustãrilor bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, atunci când acestea au loc ulterior, într-o altã perioadã decât cea în care a intervenit exigibilitatea pentru achiziţiile intracomunitare respective.
    Rândul 7 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul din România este persoanã obligatã la plata TVA conform art. 150 alin. (2)-(6) şi pentru importurile de bunuri cãrora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare. Se înscriu, de asemenea, ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal, precum şi orice alte regularizãri ulterioare, cu excepţia celor referitoare la serviciile intracomunitare care se înscriu la rândul 8.
    Rândul 7.1 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã pentru achiziţiile de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul din România este persoanã obligatã la plata TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal, precum şi ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 7.1.1 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã pentru achiziţiile de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul din România este persoanã obligatã la plata TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal, iar prestatorul este înregistrat în scopuri de TVA în statul membru din care efectueazã prestarea de servicii, precum şi ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 8 - se înscriu regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate la rândul 7.1 din decont în altã perioadã, precum: modificarea preţului generatã de alte situaţii decât cele prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, nedeclararea din eroare a operaţiunilor respective în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
    Rândul 9 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind:
    - baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii taxabile cu cota de 24%, inclusiv pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii asimilate;
    - baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru operaţiunile supuse regimurilor speciale de taxã pe valoarea adãugatã determinate pe baza situaţiilor de calcul întocmite în acest scop;
    - ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal, dacã au fost generate de operaţiuni pentru care cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã este de 24%.
    Rândul 10 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii taxabile cu cota de 9%, inclusiv pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii asimilate.
    Se înscriu, de asemenea, ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal, pentru care cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã este de 9%, potrivit dispoziţiilor art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 11 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri taxabile cu cota de 5%.
    Se înscriu, de asemenea, ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din codul fiscal pentru care cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã este de 5%, potrivit dispoziţiilor art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 12 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa colectatã pentru achiziţiile de bunuri şi de servicii, a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, de cãtre beneficiarii care aplicã mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal.
    Rândul 13 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare sau în perioade fiscale anterioare, privind:
    - baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii scutite cu drept de deducere, prevãzute la art. 143 alin. (1), art. 144 şi 144^1 din Codul fiscal;
    - baza de impozitare pentru operaţiuni scutite de taxã, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 şi lit. b) din Codul fiscal, în cazul în care cumpãrãtorul sau clientul este stabilit în afara Uniunii Europene sau în cazul în care aceste operaţiuni sunt în legãturã directã cu bunuri care vor fi exportate, precum şi în cazul operaţiunilor efectuate de intermediari care acţioneazã în numele şi în contul altei persoane, atunci când aceştia intervin în derularea unor astfel de operaţiuni;
    - baza de impozitare pentru livrãrile/prestãrile efectuate, pentru care furnizorii/prestatorii aplicã mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal.
    Rândul 14 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri scutite fãrã drept de deducere, prevãzute la art. 141 din Codul fiscal.
    Rândul 15 - se evidenţiazã sumele rezultate din corectarea informaţiilor de la rândurile 9, 10, 11 şi 12 din deconturile anterioare, ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal, dar care au fost generate de operaţiuni pentru care cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã a fost de 19%, sumele rezultate din regularizãrile prevãzute de art. 140 alin. (4) din codul fiscal datorate modificãrii cotelor de TVA, precum şi orice alte sume rezultate din regularizãrile prevãzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente, cu excepţia celor prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, care determinã modificarea datelor declarate iniţial, cum ar fi nedeclararea din eroare a operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea.
    Secţiunea "Taxa pe valoarea adãugatã deductibilã"
    Rândul 17 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rândul 5.
    Rândul 18 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rândul 6.
    Rândul 19 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rândul 7.
    Rândul 19.1 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rândul 7.1.
    Rândul 19.1.1 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rândul 7.1.1.
    Rândul 20 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rândul 8.
    Rândul 21 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 24%, precum şi baza de impozitare şi taxa aferentã importurilor care nu se încadreazã în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.
    Se înscriu, de asemenea, şi ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din codul fiscal dacã au fost generate de operaţiuni pentru care cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã este de 24%.
    Rândul 22 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 9%, precum şi taxa aferentã importurilor care nu se încadreazã în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.
    Se înscriu, de asemenea, ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din codul fiscal pentru care cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã este de 9%, potrivit dispoziţiilor art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 23 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã de bunuri taxabile cu cota de 5%.
    Se înscriu, de asemenea, ajustãrile bazei de impozitare prevãzute la art. 138 din codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din codul fiscal pentru care cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã este de 5%, potrivit dispoziţiilor art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal.
    Rândul 24 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind:
    - contravaloarea achiziţiilor de bunuri şi servicii a cãror livrare/prestare a fost scutitã de taxã, neimpozabilã sau supusã unui regim special de taxã;
    - contravaloarea achiziţiilor de bunuri şi servicii din alte state membre pentru care nu se datoreazã taxa pe valoarea adãugatã în România;
    - contravaloarea achiziţiilor intracomunitare de bunuri scutite de taxã sau neimpozabile în România;
    - contravaloarea achiziţiilor de servicii intracomunitare scutite de taxa pe valoarea adãugatã;
    - contravaloarea importurilor scutite de taxa pe valoarea adãugatã.
    Nu este obligatorie înscrierea în decont a sumelor care nu sunt incluse în baza impozabilã.
    Rândul 24.1 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind achiziţiile de servicii intracomunitare scutite de taxa pe valoarea adãugatã.
    Rândul 26 - se înscrie taxa pe valoarea adãugatã efectiv dedusã pentru achiziţiile prevãzute la rândurile 17-23:
    - conform art. 145 şi 145^1 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care efectueazã numai operaţiuni cu drept de deducere. Nu se preia în acest rând taxa pentru care nu se permite exercitarea dreptului de deducere conform art. 145^1 din Codul fiscal;
    - conform art. 145^1 şi 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluatã din coloanele jurnalului pentru cumpãrãri*), în funcţie de destinaţia achiziţiilor, astfel:
    - taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni cu drept de deducere, cu excepţia achiziţiilor pentru care nu se permite exercitarea dreptului de deducere conform art. 145^1 din Codul fiscal;
    - taxa dedusã conform pro rata pentru achiziţiile destinate realizãrii atât de operaţiuni cu drept de deducere, cât şi de operaţiuni fãrã drept de deducere, cu excepţia achiziţiilor pentru care nu se permite exercitarea dreptului de deducere conform art. 145^1 din Codul fiscal;
    - taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând.
    Totalul rândului 26 poate fi mai mic sau egal cu totalul de la rândurile 17-23, cu excepţia celui de la rândurile 17.1, 19.1 şi 19.1.1.
    Rândul 27 - se înscriu sumele reprezentând taxa pe valoarea adãugatã efectiv restituitã, în baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumpãrãtorilor persoane fizice care nu sunt stabilite în Comunitatea Europeanã de cãtre persoanele impozabile autorizate în acest sens, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei.
    Rândul 28 - se evidenţiazã sumele rezultate din corectarea informaţiilor de la rândurile 21, 22 şi 23 din deconturile anterioare, ajustãrile prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, a cãror exigibilitate este ulterioarã datei de 1 iulie 2010, dar care au fost generate de operaţiuni pentru care cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã a fost de 19%, potrivit dispoziţiilor art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal, precum şi orice alte sume rezultate din regularizãrile prevãzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente, cu excepţia celor prevãzute la art. 138 din Codul fiscal, care determinã modificarea datelor declarate iniţial, cum ar fi nedeclararea din eroare a operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea.
    Rândul 29 - se înscriu diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a ajustãrii anuale pe bazã de pro rata definitivã, prevãzute la art. 147 din Codul fiscal, diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a regularizãrii erorilor constatate ulterior în calculul pro rata definitivã, conform pct. 47 alin. (5) din Normele metodologice, precum şi diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a ajustãrii taxei deductibile pentru bunurile de capital prevãzute la art. 149 şi la art. 161 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, dupã caz.
    Secţiunea "Regularizãri conform art. 147^3 din Codul fiscal"
    Rândul 33 - se preia suma prevãzutã la rândul 39 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate pânã la data depunerii decontului. Pentru primul decont de taxã pe valoarea adãugatã, depus dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevãzutã la rândul 37 din decontul perioadei precedente, din care se scad sumele achitate.
    Rândul 34 - se preia suma reprezentând diferenţa de TVA de platã stabilitã de organele de inspecţie fiscalã prin decizie comunicatã persoanei impozabile, dar neachitatã pânã la data depunerii decontului de TVA.
    Rândul 36 - se preia suma prevãzutã la rândul 40 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzãtoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxã pe valoarea adãugatã, depus dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevãzutã la rândul 38 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea.
    Rândul 37 - se preia suma reprezentând diferenţa negativã de TVA stabilitã de organele de inspecţie fiscalã prin decizie comunicatã persoanei impozabile pânã la data depunerii decontului de TVA.
    Secţiunea "Facturi emise dupã inspecţia fiscalã, conform art. 159 alin. (3) din Codul fiscal"
    Se completeazã cu informaţiile preluate din facturile de corecţie emise cãtre beneficiari în urma inspecţiei fiscale, astfel cum este prevãzut la art. 159 alin. (3) din Codul fiscal, facturi care se evidenţiazã într-o rubricã separatã din jurnalul pentru vânzãri, conform pct. 81^1 alin. (4) din Normele metodologice.
    Câmpul "Nr. de evidenţã a plãţii" nu se completeazã, în condiţiile prevãzute de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.235/2006 privind suspendarea şi modificarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul administrãrii fiscale, cu modificãrile ulterioare.
    Nu se admit întocmirea şi depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.
    În ceea ce priveşte achiziţiile intracomunitare de bunuri, pe lângã legislaţia naţionalã, organele fiscale şi contribuabilii vor ţine cont de art. 21 din Regulamentul (CE) nr. 1.777/2005 al Consiliului din 17 octombrie 2005 de stabilire a mãsurilor de punere în aplicare a Directivei 77/388/CEE privind sistemul comun de taxã pe valoarea adãugatã.

---------
    *) Prin jurnale de vânzãri şi jurnale de cumpãrãri se înţelege orice jurnale, registre, evidenţe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligaţia sã le întocmeascã în conformitate cu prevederile art. 156 din codul fiscal şi ale pct. 79 din Normele metodologice. Prin ordin al ministrului finanţelor publice se propun modele de jurnale de vânzãri şi cumpãrãri, utilizarea acestor modele de cãtre persoanele impozabile fiind opţionalã.
    **) Pentru a evita orice neconcordanţã între livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru astfel de livrãri în statul membru de origine, şi achiziţiile intracomunitare evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilitãţii taxei pentru achiziţiile intracomunitare intervine:
    - în a 15-a zi a lunii urmãtoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea;
    - la data emiterii facturii pentru livrarea respectivã cãtre persoana care cumpãrã bunurile, inclusiv în cazul facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, dacã factura este emisã înainte de data de 15 a lunii urmãtoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea.


    ANEXA 3


      Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi de
     pãstrare ale formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã"

    Denumirea formularului: Decont de taxã pe valoarea adãugatã
    Cod MFP: 14.13.01.02
    Format: A4/t1
    Caracteristicile de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit de unitãţile fiscale teritoriale.
    Se utilizeazã la declararea operaţiunilor din sfera TVA.
    Se întocmeşte de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
    Circulã:
    - un exemplar la organul fiscal competent:
       - în format hârtie, semnat şi ştampilat, potrivit legii, cu codificarea informaţiei prin cod de bare;
       - în format electronic;
    - un exemplar la contribuabil.
    Se pãstreazã:
    - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
    - formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.

                                     --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016