Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 183 din 3 noiembrie 2006  privind aplicarea dispozitiilor referitoare la contractul de publicitate media    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 183 din 3 noiembrie 2006 privind aplicarea dispozitiilor referitoare la contractul de publicitate media

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 979 din 7 decembrie 2006
În baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 111/2006 , şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 895/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
în aplicarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 ,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã structura, conţinutul şi modul de utilizare ale modelelor specifice de invitaţii de participare la procedura prin "cerere de oferte", referatului de oportunitate, raportului de evaluare a impactului, dosarului achiziţiei publice şi ale contractului de servicii de publicitate media, prevãzute în anexele nr. 1-5 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au urmãtoarele înţelesuri:
a) tiraj mediu difuzat pe ediţie - media pe ediţie a exemplarelor pentru care se poate dovedi pe bazã de acte cã au intrat în posesia utilizatorului final. Tirajul difuzat este compus din: abonamente, exemplare vândute cu bucata şi exemplare gratuite;
b) abonamente - fiecare exemplar vândut, care a fost livrat firmelor specializate în servirea abonamentelor sau care a fost achitat în avans direct la editor şi a fost livrat abonatului de cãtre editor ori de un intermediar al acestuia;
c) exemplare vândute cu bucata - fiecare exemplar vândut prin metode diferite de cele pentru abonamente;
d) exemplare gratuite - fiecare exemplar al publicaţiei din difuzarea cãruia editorul nu a obţinut încasãri;
e) ediţie - totalitatea exemplarelor unei publicaţii care pot fi evidenţiate prin acelaşi identificator imprimat pe ele, denumit numãr de apariţie, şi care se regãseşte în toate actele necesare efectuãrii auditului, inclusiv pentru reeditãri şi suplimentãri de tiraj, indiferent de locul de tipãrire;
f) cost pe punct de audienţã - efortul financiar necesar pentru a obţine un punct de rating;
g) rating - unitate de mãsurã a audienţei pentru un program de televiziune sau de radio.
ART. 3
Modelele specifice de invitaţii de participare la procedura prin "cerere de oferte", referatul de oportunitate, raportul de evaluare a impactului, dosarul achiziţiei publice şi contractul de servicii de publicitate media, cuprinse în anexele la prezentul ordin, sunt urmãtoarele:
a) Referat de oportunitate privind achiziţia publicã a serviciilor de publicitate media (anexa nr. 1);
b) Invitaţie de participare la procedura de atribuire a contractului de publicitate media prin "cerere de oferte" (anexa nr. 2);
c) Raport de evaluare a impactului achiziţiei publice a serviciilor de publicitate media scrisã, audio-vizual şi electronicã pentru (promovarea imaginii/informarea clienţilor etc.) (anexa nr. 3);
d) Dosarul achiziţiei publice de servicii de publicitate media (anexa nr. 4);
e) Contract de servicii de publicitate media (anexa nr. 5).
ART. 4
(1) Anunţurile de intenţie, de participare şi de atribuire a contractului de publicitate media conţin aceleaşi elemente ca şi contractele de servicii cuprinse în anexa nr. 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , şi în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu completãrile ulterioare.
(2) Anunţurile mai sus menţionate vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), la adresa de internet www.publicitatepublicã.ro, pe pagina de internet proprie a autoritãţii contractante, dacã existã, şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), în situaţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 .
(3) Invitaţiile de participare la procedura de cerere de ofertã vor fi publicate în SEAP, la adresa de internet www.publicitatepublicã.ro, pe pagina de internet proprie, acolo unde existã.
ART. 5
Documentaţia de atribuire a contractului de publicitate media va putea fi descãrcatã şi de pe pagina de internet www.publicitatepublicã.ro, precum şi de pe pagina de internet proprie a autoritãţii contractante, acolo unde existã.
ART. 6
(1) În cazul contractelor de publicitate media, autoritatea contractantã are obligaţia de a utiliza urmãtoarele criterii de selecţie şi calificare a operatorilor economici în funcţie de natura mijlocului de comunicare:
a) pentru publicaţii, tirajul mediu difuzat pe ediţie al ofertantului, aria de difuzare, profilul, publicul-ţintã. În cazul tirajului mediu difuzat pe ediţie al operatorului economic, acesta trebuie sã fie certificat pentru o perioadã de minimum 3 luni din ultimul an calendaristic de cãtre instituţii autorizate, independente, de audit;
b) în cazul presei audio-TV, aria de acoperire şi audienţa certificate de o instituţie specializatã, profilul şi publicul-ţintã;
c) în cazul internetului, profilul şi publicul-ţintã, numãrul de accesãri lunare.
(2) Excepţie privind criteriul "tiraj mediu" prevãzut la alin. (1) lit. a) fac cazurile privind privatizarea, acolo unde într-un judeţ nu existã niciun cotidian local care sã fie auditat. Pentru a se publica un anunţ într-un astfel de cotidian, reprezentanţii legali vor prezenta o declaraţie pe propria rãspundere privind tirajul, însoţitã de documente financiar-contabile justificative privind tirajul înregistrat în ultimele 3 luni calendaristice.
ART. 7
(1) În cazul aplicãrii criteriului de atribuire "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic", oferta stabilitã ca fiind câştigãtoare este oferta care întruneşte punctajul cel mai mare rezultat prin aplicarea urmãtorului algoritm de calcul, dupã caz:
a) în cazul presei scrise: P/T (unde P = preţ pentru 1 cmp reclamã, calculat la o singurã apariţie, şi T = tirajul mediu, difuzat pe ediţie, certificat);
b) în cazul presei audio-TV: preţul pe punctul de audienţã (CPP);
c) în cazul internetului: preţul pe o mie de afişãri.
(2) Punctajul pentru fiecare ofertã evaluatã conform prevederilor alin. (1) se acordã dupã cum urmeazã:
a) pentru valoarea minimã a factorului de evaluare se acordã 100 de puncte;
b) pentru o valoare a factorului de evaluare superioarã celei prevãzute la lit. a), punctajul se acordã astfel:

Pn = [valoare(min)/valoare(n)] x 100
ART. 8
Contractele de publicitate media vor conţine în mod obligatoriu şi urmãtoarele douã clauze contractuale:
a) "Pãrţile contractante au obligaţia sã asigure, inclusiv în timpul derulãrii contractului, accesul publicului cel puţin la urmãtoarele informaţii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele aferente fiecãrui beneficiar final şi termenele de executare a prevederilor contractuale.";
b) "Accesul la informaţiile cuprinse la lit. a) se realizeazã prin intermediul autoritãţii contractante, care are obligaţia de a deţine informaţii actualizate cu privire la derularea contractului."
ART. 9
Materialele publicate/utilizate vor menţiona în mod obligatoriu denumirea autoritãţii/autoritãţilor contractante.
ART. 10
Termenul pânã la care autoritatea contractantã este obligatã sã facã public anunţul privind aplicarea procedurii de negociere fãrã publicarea prealabilã a unui anunţ de participare pentru atribuirea contractului de servicii de publicitate media este de cel puţin 3 zile înainte de începerea negocierilor.
ART. 11
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementarea şi
Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
Alexandru Cojocaru

Bucureşti, 3 noiembrie 2006.
Nr. 183.


ANEXA 1

Referat de oportunitate privind achiziţia
publicã a serviciilor de publicitate media

Autoritatea contractantã, cu sediul în ........ Judeţul: ...... Str. ........., nr. ..., cod postal......., cod fiscal ......., telefon: ......, fax: ......, e-mail: ..... pagina de Internet: ............ doreşte achiziţionarea urmãtoarelor servicii de publicitate media:
................................................................
Cod CPV: .......
Caracteristicile generale ale serviciilor dorite sunt urmãtoarele:
................................................................
Context/premise:
- situaţia actualã în care se gãseşte autoritatea contractantã - specificul activitãţii, caracteristicile pieţei pe care achiziţioneazã, legislaţie aplicabilã;
- strategia de comunicare şi relaţii publice.
Raţiunea achiziţiei de publicitate:
- serviciile de publicitate media vizate;
- motivele pentru care se doreşte achiziţionarea acestor servicii;
- sursele de verificare a necesitãţii achiziţionãrii acestor servicii;
- obiectivul vizat prin achiziţia serviciilor de publicitate media;
- publicul ţintã vizat de serviciile de publicitate;
- materialele propuse a fi publicate.
Impactul urmãrit:
- cum se va modifica situaţia actualã ca urmare a publicitãţii fãcute;
- rezultalele cantitative şi cele calitative ale utilizãrii serviciilor ce urmeazã a fi achiziţionate;
- existenţa/inexistenţa unor posibilitãţi alternative de atingere a impactului urmãrit şi justificarea opţiunii facute.
Evaluarea rezultatului obţinut:
- sursele de verificare a modificãrii situaţiei iniţiale ca urmare a publicitãţii fãcute;
- criteriile de evaluare a rezultatului obţinut: cota de piaţã, creşterea cifrei de afaceri, creşterea cunoaşterii de cãtre cetãţeni a activitãţii/unei anumite acţiuni a autoritãţii contractante;
- indicatori de mãsurare a impactului prestãrii serviciilor achiziţionate.
Prezentul Raport de oportunitate poate fi descãrcat de pe pagina de Internet proprie www.....*1) şi din sistemul informatic de utilitate publicã, accesibil prin Internet, la adresa www.publicitatepublicã.ro)
-----------
*1) Se furnizeazã adresa completã a paginii de Internet proprii, adicã cea care conduce exact la locul în care se gãsesc informaţiile. Exemplu: wwwx.companiaxyz.ro/documentepublice/download/achizitie.doc.


ANEXA 2

Invitaţie de participare
la procedura de atribuire a contractului de publicitate
media prin "cerere de oferte"

Cãtre: [se completeazã numele ofertanţilor cãtre care se trimite invitaţia]

Autoritatea contractantã invitã ofertanţii al cãror obiect de activitate corespunde cerinţelor documentaţiei de atribuire anexatã, sã depunã oferta în scopul atribuirii contractului pentru prestarea urmãtoarelor servicii:
.................................................................
Cod CPV: .............
Caracteristici generale ale serviciilor:
.................................................................
.................................................................
1. Denumirea/numele: [autoritatea contractantã]
2. Codul unic de înregistrare: .......
3. Adresa: [se menţioneazã localitatea, judeţul, strada şi numãrul, codul poştal]
4. Telefon: .............
5. Fax: ..............
6. E-mail: .............
7. Pagina de Internet: .........
8. Procedura aplicatã pentru atribuirea contractului de servicii: cerere de oferte
9. Sursa de finanţare a contractului: ...............
10. Tipul contractului de servicii pentru care sunt solicitate oferte.....
11. Locul de prestare a serviciilor: ................
12. Operatorii economici pot depune ofertã pentru o parte/doar pentru întreaga gama de servicii solicitate.
13. Durata sau termenul limitã de prestare a serviciilor:
14. Informaţii şi clarificãri:
a. Compartimentul de la care se poate obţine un exemplar din documentaţie şi modul de obţinere: ....................
b. Documentaţia de atribuire anexatã prezentei invitaţii poate fi descãrcatã de pe pagina de Internet proprie www........*2) şi din sistemul informatic de utilitate publicã, accesibil prin Internet, la adresa www.publicitatepublica.ro
c. Data limitã pentru solicitarea clarificãrilor: ............
Informaţii suplimentare se pot obţine la tel: ...........,
e-mail:........- persoana de contact..........
15. Data limitã pentru depunerea ofertelor: .............
16. Adresa la care trebuie transmise/depuse ofertele:..........
17. Limba de redactare a ofertei: .................
18. Persoanele care pot asista la deschiderea ofertelor: .........
19. Data, ora şi locul deschiderii ofertelor: .............
20. Garanţiile ce trebuie furnizate de ofertanţi: ............
21. Modalitãţile principale de finanţare şi de plata şi/sau referirile la prevederile care le reglementeazã .............
22. Forma juridicã în care trebuie sã se legalizeze asocierea grupului de operatori economici cãrora li s-a atribuit contractul de servicii [unde este cazul]
23. Criteriile de calificare pe care trebuie sã le îndeplineascã ofertanţii:
24. Documentele ce urmeazã a fi prezentate de ofertanţi: .........
25. Menţionarea prevederilor legale, reglementãrilor sau dispoziţiilor administrative, în cazurile în care prestarea serviciilor este rezervatã unei anumite categorii profesionale
26. Precizarea dacã persoanele juridice sunt obligate sã menţioneze numele şi calificãrile profesionale ale personalului responsabil pentru prestarea serviciului
27. Termenul de valabilitate al ofertei: ............................
28. Criteriul care va fi utilizat pentru atribuirea contractului de servicii (în cazul aplicãrii ofertei cea mai avantajoasã din punct de vedere economic se menţioneazã şi algoritmul de calcul).
-----------
*2) Se furnizeazã adresa completã a paginii de Internet proprii, adicã cea care conduce exact la locul în care se gãsesc informaţiile. Exemplu: www.companiaxyz.ro/documentepublice/download/achizitie.doc.

29. Interzicerea depunerii de oferte alternative [dacã este cazul].
30. Operatorii economici au obligaţia de a numerota şi semna fiecare pagina a ofertei, precum şi de a anexa un opis al documentelor prezentate.
31. Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a propunerii tehnice:
..................................................................
32. Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a propunerii financiare:
33. Data pentru care se determinã echivalenţa leu/euro:
..................................................................
34. Contestaţiile se transmit:
- fie la Consiliul Naţional de Soluţionarea Contestaţiilor
- fie la autoritatea contractantã şi apoi la instanţa competentã.
Consiliul Naţional de Soluţionarea Contestaţiilor, Localitate........ Str. ....... nr. ....., camera ..., telefon...... fax ....... adresa de e-mail ..........
Denumirea instanţei competente .................


ANEXA 3

Raport de evaluare a impactului achiziţiei publice
a serviciilor de publicitate media scrisã, audio-vizual şi
electronicã pentru (promovarea imaginii/informarea clienţilor/etc.)

Autoritatea contractantã, cu sediul în ....., judeţul: ......... Str. ........, nr. ...., cod poştal ....., cod fiscal ......, telefon: ........, fax: ........., e-mail: ....... pagina de Internet: .......... a atribuit, urmare a derulãrii procedurii de ........., contractul nr. ..... din data de ....... de prestare a urmãtoarelor servicii:
...................................................................
Cod CPV: ..............
cãtre [operatorul economic] .................... cu sediul în ......., judeţul: ....., Str. .........., nr. ......, cod poştal ......., cod fiscal ....., telefon: .........., fax: ......, e-mail: ......, pagina de Internet: .......

Caracteristicile generale ale serviciilor prestate au fost urmãtoarele:
...............................................................

Preţul pentru serviciile prestate a fost de: ...............
Obiectivul urmãrit pentru prestarea serviciilor de publicitate în media a fost acela de:
Urmare a prestãrii serviciilor de publicitate în media, obiectivul urmãrit a fost atins în proporţie de .....%. Modalitatea de calcul a proporţiei în care a fost atins obiectivul este: ............. Sursele de verificare a veridicitãţii şi corectitudinii acestei modalitãţi de calcul sunt urmãtoarele:
Impactul preconizat al utilizãrii serviciilor a fost de: ............
Impactul obţinut în urma utilizãrii serviciilor este: .............
Indicatorii de mãsurare a impactului sunt: ...............
Sursele de verificare care au stat la baza evaluãrii impactului sunt: .......
Prezentul Raport de evaluare a impactului poate fi descãrcat de pe pagina de Internet proprie www........*3) şi din sistemul informatic de utilitate publicã, accesibil prin Internet, la adresa www.publicitatepublica.ro
-----------
*3) Se furnizeazã adresa completã a paginii de Internet proprii, adicã cea care conduce exact la locul în care se gãsesc informaţiile. Exemplu: www.companiaxyz.ro/documentepublice/download/achizitie.doc.


ANEXA 4

Dosarul achiziţiei publice de servicii de publicitate media

Dosarul achiziţiei publice de servicii de publicitate media trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:

1. Opis al documentelor.
2. Referatul de oportunitate privind achiziţia publicã a serviciilor de publicitate media.
3. Copia filei de buget sau orice alt document care dovedeşte existenţa fondurilor.
4. Nota privind determinarea valorii estimate, fãrã TVA, a contractului de achiziţie publicã.
5. Înregistrãrile care dovedesc transmiterea anunţului de intenţie şi anunţul de intenţie, dacã este cazul.
6. Înregistrãrile care dovedesc transmiterea anunţului de participare şi anunţul de participare şi/sau invitaţia de participare, dupã caz.
7. Documentaţia de atribuire, inclusiv clarificãrile solicitate de prestatori şi rãspunsurile aferente transmise de autoritatea contractantã.
8. Nota justificativã privind alegerea criteriilor de selecţie.
9. Nota justificativã privind alegerea criteriului de atribuire.
10. Nota justificativã privind alegerea procedurii de atribuire, în cazul în care procedura de atribuire a fost alta decât licitaţia deschisã sau licitaţia restrânsã.
11. Nota justificativã privind accelerarea procedurii de atribuire, dacã este cazul.
12. Procesul-verbal de deschiderea ofertelor.
13. Copie dupã scrisoarea de garanţie bancarã, dupã caz.
14. Raportul procedurii de atribuire.
15. Oferta câştigãtoare în original.
16. Contractul de achiziţie publicã/acordul-cadru, semnate şi anexele la acestea.
17. Raportul de evaluare a impactului achiziţiei publice a serviciilor de publicitate media.
18. Copii ale materialelor publicate (inclusiv pe suport electronic).
19. Contestaţia (dacã este cazul) şi rezoluţia motivatã.
20. Documentele constatatoare.


ANEXA 5

Contract de servicii de publicitate media
nr._______ data ______

În temeiul <>Ordonanţei de Urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , s-a încheiat prezentul contract de prestare de servicii, între
......................... denumirea autoritãţii contractante adresa ............., telefon/fax ........................., numãr de înmatriculare .........., cod fiscal ............., cont trezorerie ..........., reprezentatã prin ............, (denumirea conducãtorului), funcţia ........ în calitate de achizitor, pe de o parte
şi
................. denumirea operatorului economic, adresa ............., telefon/fax .........., numãr de înmatriculare ....., cod fiscal ............., cont (trezorerie, banca) ........., reprezentat prin ......... (denumirea conducãtorului), funcţia........, în calitate de prestator, pe de altã parte.
2. Definiţii
2.1 - În prezentul contract urmãtorii termeni vor fi interpretaţi astfel:
a. contract - reprezintã prezentul contract şi toate anexele sale;
b. achizitor şi prestator - pãrţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;
c. preţul contractului - preţul platibil prestatorului de cãtre achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integralã şi corespunzãtoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d. servicii - activitãţi a cãror prestare face obiect al contractului;
e. produse - echipanientele, maşinile, utilajele, piesele de schimb şi orice alte bunuri cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract şi pe care prestatorul are obligaţia de a le furniza aferent serviciilor prestate, conform contractului;
f. forţa majorã - un eveniment mai presus de controlul pãrţilor, care nu se datoreazã greşelii sau vinei acestora, care nu putea fi prevãzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilã executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: rãzboaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apãrute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivã, ci enunciativã. Nu este considerat forţã majorã un eveniment asemenea celor de mai sus care, fãrã a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din pãrţi;
g. zi - zi calendaristicã; an - 365 de zile;
(se adaugã orice alţi termeni pe care pãrţile înţeleg sã îi defineascã pentru contract)
3. Interpretare
3.1 În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma de plural şi vice versa, acolo unde acest lucru este permis de context.
3.2 Termenul "zi" sau "zile" sau orice referire la zile reprezintã zile calendaristice dacã nu se specificã în mod diferit.

Clauze obligatorii

4. Obiectul principal al contractului
4.1 - Prestatorul se obligã sã execute ......... denumirea serviciilor, în perioada/perioadele convenite şi în conformitate cu obligaţiile asumate prin prezentul contract.
4.2 - Achizitorul se obligã sã plãteascã preţul convenit în prezentul contract pentru serviciile prestate.
5. Preţul contractului
5.1 Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plãtibil prestatorului de cãtre achizitor, conform graficului de plãţi, este de ...... lei, sau dupã caz ...... euro, la care se adaugã ...... TVA.
6. Durata contractului
6.1 - Durata prezentului contract este de ..... luni, începând de la data de .....
(se înscriu perioada şi data)
6.2. Prezentul contract înceteazã sã producã efecte la data de.
(se înscrie data la care înceteazã contractul)
7. Executarea contractului
7.1 - Executarea contractului începe dupã constituirea garanţiei de bunã execuţie, la data de .......
(se precizeazã data la care intrã în efectivitate contractul)
8. Documentele contractului
8.1 - Documentele contractului sunt:
(se enumera documentele pe care pãrţile le înţeleg ca fiind ale contractului)
9. Obligaţiile principale ale prestatorului
9.1 - Prestatorul se obligã sã presteze serviciile la standardele şi sau performanţele prezentate în propunerea tehnicã, anexã la contract.
9.2 - Prestatorul se obligã sã presteze serviciile în conformitate cu graficul de prestare prezentat în propunerea tehnicã.
9.3 - Prestatorul se obligã sã despãgubeascã achizitorul împotriva oricãror:
i) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultã din încãlcarea unor drepturi de proprietate intelectualã (brevete, nume, mãrci înregistrate etc), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legãturã cu produsele achiziţionate, şi
ii) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice naturã, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încãlcare rezultã din respectarea caietului de sarcini întocmit de cãtre achizitor.
10. Obligaţiile principale ale achizitorului
10.1 - Achizitorul se obligã sã recepţioneze, potrivit clauzei 13, serviciile prestate în termenul convenit.
10.2 - Achizitorul se obligã sã plãteascã preţul cãtre prestator în termenul convenit de la emiterea facturii de cãtre acesta. Plãţile în valutã se vor efectua prin respectarea prevederilor legale. (se precizeazã termenul de platã de la emiterea facturii şi, dupã caz, graficul de platã)
10.3 - Dacã achizitorul nu onoreazã facturile în termen de 14 zile de la expirarea perioadei prevãzute convenite, prestatorului are dreptul de a sista prestarea serviciilor şi de a beneficia de reactualizarea sumei de platã la nivelul corespunzãtor zilei de efectuare a plãţii. Imediat ce achizitorul onoreazã factura, prestatorul va relua prestarea serviciilor în cel mai scurt timp posibil.
11. Sancţiuni pentru neîndeplinirea culpabilã a obligaţiilor
11.1 - În cazul în care, din vina sa exclusivã, prestatorul nu reuşeşte sã-şi execute obligaţiile asumate prin contract, atunci achizitorul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalitãţi, o sumã echivalentã cu o cotã procentualã din preţul contractului.
(se precizeazã cota procentualã pentru fiecare zi/sãptãmânã de întârziere, pânã la îndeplinirea, efectivã a obligaţiilor)
11.2 - În cazul în care achizitorul nu onoreazã facturile în termen de 28 de zile de la expirarea perioadei convenite, atunci acesta are obligaţia de a plãti, ca penalitãţi, o sumã echivalentã cu o cotã procentualã din plata neefectuatã.
(se precizeazã aceeaşi cotã procentualã, prevãzutã pentru, clauza 11.1, pentru, fiecare zi/sãptãmâna de întârziere, pânã la, îndeplinirea, efectivã a obligaţiilor)
11.3 - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi, în mod culpabil şi repetat, dã dreptul pãrţii lezate de a considera contractul de drept reziliat şi de a pretinde plata de daune-interese.
11.4 - Achizitonil îşi rezervã dreptul de a renunţa oricând la contract, printr-o notificare scrisã adresatã prestatorului, fãrã nici o compensaţie, dacã acesta din urmã dã faliment, cu condiţia ca aceastã anulare sã nu prejudicieze sau sã afecteze dreptul la acţiune sau despãgubire pentru prestator. În acest caz, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzãtoare pentru partea din contract îndeplinitã pânã la data denunţãrii unilaterale a contractului.

Clauze specifice

12. Garanţia de bunã execuţie a contractului
12.1 - Prestatorul se obligã sã constituie garanţia de bunã execuţie a contractului în cuantum de ......, pentru perioada de ...... şi, oricum, pânã la intrarea în efectivitate a contractului.
(se precizeazã modul de constituire, cuantumul şi perioada de constituire a garanţiei de bunã execuţie)
12.2 - Achizitorul se obligã sã elibereze garanţia pentru participare şi sã emitã ordinul de începere a contractului numai dupã ce prestatorul a fãcut dovada constituirii garanţiei de bunã execuţie.
12.3 - Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bunã execuţie, în limita prejudiciului creat, dacã prestatorul nu îşi executã, executã cu întârziere sau executã necorespunzãtor obligaţiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bunã execuţie, achizitorul are obligaţia de a notifica acest lucru prestatorul, precizând totodatã obligaţiile care nu au fost respectate.
12.4 - Achizitorul se obligã sã restituie garanţia de buna execuţie în termen de .... de la îndeplinirea obligaţiilor asumate.
(se precizeazã modul de restituire şi termenul)
12.5 - Garanţia tehnicã este distinctã de garanţia de bunã execuţie a contractului.
13. Alte responsabilitãţi ale prestatorului
13.1 - (1) Prestatorul are obligaţia de a executa serviciile prevãzute în contract cu profesionalismul şi promtitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea sa tehnicã.
(2) Prestatorul se obligã sã supravegheze prestarea serviciilor, sã asigure resursele umane, materialele, instalaţiile, echipamentele şi orice alte asemenea, fie de naturã provizorie, fie definitivã cerute de şi pentru contract, în mãsura în care necesitatea asigurãrii acestora este prevãzutã în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din contract.
13.2 - Prestatorul este pe deplin responsabil pentru execuţia serviciilor în conformitate cu graficul de prestare convenit. Totodatã, este rãspunzãtor atât de siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toata durata contractului, (se precizeazã anexa ce conţine graficul de prestare)
13.3 - Prestatorul se va asigura ca în materialul publicitar pe care îl realizeazã este menţionatã denumirea achizitorului.
14. Alte responsabilitãţi ale achizitorului
14.1 - Achizitorul se obligã sã punã la dispoziţia prestatorului orice facilitãţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea tehnicã şi pe care le considerã necesare îndeplinirii contractului.
14.2 - Achizitorul se obligã sã asigure, inclusiv pe parcursul îndeplinirii contractului, accesul publicului cel puţin la urmãtoarele informaţii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele alocate fiecãrui beneficiar final şi termenele de îndeplinire a prevederilor contractuale. În acest sens achizitorul are obligaţia de a deţine informaţii actualizate cu privire la modul de îndeplinire a contractului, iar prestatorul are obligaţia de a i le pune la dispoziţie la cerere.
15. Recepţie şi verificãri
15.1 - Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor pentru a stabili conformitatea lor cu prevederile din propunerea tehnicã şi din caietul de sarcini.
15.2 - Verificãrile vor fi efectuate în conformitate cu prevederile din prezentul contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica, în scris, prestatorului, identitatea reprezentanţilor sãi împuterniciţi pentru acest scop.
(se precizeazã anexa care conţine modul de verificare şi recepţie a serviciilor)
16. Începere, finalizare, întãrzieri, sistare
16.1 - (1) Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor în timpul cel mai scurt posibil de la primirea ordinului de începere a contractului.
(se precizeazã data maximã de emitere a ordinului de începere a contractului)
(2) În cazul în care prestatorul suferã întârzieri şi/sau suportã costuri suplimentare, datorate în exclusivitate achizitorului pãrţile vor stabili de comun acord:
a) prelungirea perioadei de prestare a serviciului, şi
b) totalul cheltuielilor aferente, dacã este cazul, care se vor adaugã la preţul contractului.
16.2 - (1) Serviciile prestate în baza contractului sau, dacã este cazul, oricare fazã a acestora prevãzutã a fi terminatã într-o perioadã stabilitã în graficul de prestare, trebuie finalizate în termenul convenit de pãrţi, termen care se calculeazã de la data începerii prestãrii serviciilor.
(2) În cazul în care:
i) orice motive de întârziere, ce nu se datoreazã prestatorului, sau
ii) alte circumstanţe neobişnuite susceptibile de a surveni, altfel decât
prin încãlcarea contractului de cãtre prestator, îndreptãţesc prestatorul de a solicita prelungirea perioadei de prestare a serviciilor sau a oricãrei faze a acestora, atunci pãrţile vor revizui, de comun acord, perioada de prestare şi vor semna un act adiţional.
16.3 - Dacã pe parcursul îndeplinirii contractului, prestatorul nu respectã graficul de prestare, acesta are obligaţia de a notifica acest lucru, în timp util, achizitorului. Modificarea datei/perioadelor de prestare asumate în graficul de prestare se face cu acordul pãrtilor, prin act adiţional.
16.4 - În afara cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire a termenului de execuţie, orice întârziere în îndeplinirea contractului dã dreptul achizitorului de a solicita penalitãţi prestatorului.
17. Ajustarea preţului contractului
17.1 - Pentru serviciile prestate, plãţile datorate de achizitor prestatorului sunt tarifele declarate în propunerea financiarã, anexã la contract.
17.2 - Preţul contractului se actualizeazã utilizând formula de ajustare convenitã.
(se precizeazã formula de ajustare)
18. Amendamente
18.1 - Pãrţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezeazã interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului.
19. Subcontractanţi
19.1 - Prestatorul are obligaţia, în cazul în care pãrţi din contract le subcontracteazã, de a încheia contracte cu subcontractanţii desemnaţi, în aceleaşi condiţii în care el a semnat contractul cu achizitorul.
19.2 - (1) Prestatorul are obligaţia de a prezenta la încheierea contractului, toate contractele încheiate cu subcontractanţii desemnaţi.
(2) Lista subcontractanţilor, cu datele de recunoaştere ale acestora, cât şi contractele încheiate cu aceştia se constituie în anexe la contract.
19.3 - (1) Prestatorul este pe deplin rãspunzãtor faţã de achizitor de modul în care îndeplineşte contractul.
(2) Subcontractantul este pe deplin rãspunzãtor faţã de prestator de modul în care îşi îndeplineşte partea sa din contract.
(3) Prestatorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractanţilor dacã aceştia nu îşi îndeplinesc partea lor din contract.
19.4 - Prestatorul poate schimba oricare subcontractant numai dacã acesta nu şi-a îndeplinit partea sa din contract. Schimbarea subcontractantului nu va schimba preţul contractului şi va fi notificatã achizitorului.
20. Cesiunea
20.1 - Prestatorul are obligaţia de a nu transfera total sau partial obligaţiile sale asumate prin contract, fãrã sã obţinã, în prealabil, acordul scris al achizitorului.
20.2 - Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.
21. Forţa majorã
21.1 - Forţa majorã este constatata de o autoritate competentã.
21.2 - Forţa majorã exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
21.3 - Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
21.4 - Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi sã ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
21.5 - Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna din pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.
22. Soluţionarea litigiilor
22.1 - Achizitorul şi prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputã care se poate ivi între ei în cadrul sau în legãturã cu îndeplinirea contractului.
22.2 - Dacã, dupã 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale, achizitorul şi prestatorul nu reuşesc sã rezolve în mod amiabil o divergenţã contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sã se soluţioneze, fie prin arbitraj la Camera de Comert şi Industrie a României, fie de cãtre instanţele judecãtoreşti din România.
(se precizeazã modalitatea de soluţionare a litigiilor)
23. Limba care guverneazã contractul
23.1 - Limba care guverneazã contractul este limba românã.
24. Comunicãri
24.1 - (1) Orice comunicare între pãrţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie sã fie transmisã în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii cât şi în momentul primirii.
24.2 - Comunicãrile intre pãrti se pot face şi prin telefon, telegramã, telex, fax sau e-mail cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii.
25. Legea aplicabilã contractului
25.1- Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Pãrţile au înţeles sã încheie azi ....... prezentul contract în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
(se precizeazã data semnãrii de cãtre pãrti)


Achizitor, Prestator,
....................... (semnãturã autorizatã)
.......................
(semnãturã autorizatã) LS
LS
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016