Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 175 din 5 februarie 2007  privind aprobarea Manualului operational pentru activitatea de observare si verificare a atribuirii contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii - modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 175 din 5 februarie 2007 privind aprobarea Manualului operational pentru activitatea de observare si verificare a atribuirii contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii - modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 124 din 20 februarie 2007

În baza prevederilor <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 23 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 ,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã metoda de selectare a procedurilor de achiziţie publicã pe baza analizei de risc, în vederea verificãrii aspectelor procedurale, potrivit criteriilor prevãzute la <>art. 9 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , prevãzutã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã modelul, conţinutul, precum şi instrucţiunile de completare a formularelor utilizate în activitatea de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, prevãzute în anexele care fac parte integrantã din prezentul ordin, dupã cum urmeazã:
a) Fişa de prezentare - anexa nr. 2;
b) Avizul de verificare - anexa nr. 3;
c) Ordinul de serviciu - anexa nr. 4;
d) Declaraţia de imparţialitate şi confidenţialitate - anexa nr. 5;
e) Declaraţia de conformitate - anexa nr. 6;
f) Nota intermediarã - anexa nr. 7;
g) Avizul consultativ - anexa nr. 8;
h) Raportul de activitate - anexa nr. 9.
ART. 3
Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, denumitã în continuare U.C.V.A.P., compartimentele de verificare a achiziţiilor publice din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti subordonate U.C.V.A.P., Direcţia generalã de investiţii, achiziţii publice şi servicii interne, precum şi Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 5 februarie 2007.
Nr. 175.

ANEXA 1

METODA DE SELECTARE
a procedurilor de achiziţie publicã pentru verificarea proceduralã

Analiza de risc se efectueazã pentru selectarea procedurilor de achiziţie publicã ce vor fi cuprinse în programele de activitate conform criteriilor precizate la <>art. 9 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 .
Pentru efectuarea analizei de risc este utilizatã Metoda matricei globale de apreciere a riscului.
Principalilor factori de risc, prevãzuţi la <>art. 9 din normele aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , le-au fost atribuite ponderi dupã cum urmeazã:
a) valoarea estimatã a contractului de achiziţie publicã - 60%;
b) tipul şi dimensiunea autoritãţii contractante - 10%;
c) sursa de finanţare - 10%;
d) procedura de achiziţie publicã utilizatã - 10%;
e) istoricul şi experienţa autoritãţii contractante în domeniul achiziţiilor publice - 10%.
Clasificarea fiecãrui criteriu de apreciere se face pe o scarã de la 1 la 3 (1 pentru risc mic, 2 pentru risc mediu şi 3 pentru risc mare).
Dupã evaluarea fiecãrui factor de risc analizat, se procedeazã la întocmirea matricei globale. Rezultatul obţinut din matricea globalã se încadreazã într-o clasã de risc, astfel:
- unui punctaj mai mare sau egal cu 2,50 îi corespunde un risc mare;
- unui punctaj cuprins între 2,50 şi 1,50 inclusiv îi corespunde un risc mediu;
- unui punctaj mai mic de 1,50 îi corespunde un risc mic.
Aceastã împãrţire a riscurilor pe clase de risc este necesarã pentru stabilirea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã ce vor fi selectate pentru verificare.
La întocmirea programului de activitate se va urmãri, în funcţie de personalul disponibil, includerea procedurilor de achiziţie publicã, astfel:
- cele cu risc global mare - în procent de 100%;
- cele cu risc global mediu - în procent de 50 %;
- cele cu risc global mic - în procent de 10%;
- cele cu valoarea estimatã mai mare sau egalã cu 125.000 euro pentru contractele de furnizare sau de servicii, respectiv mai mare de 5 milioane euro pentru contractele de lucrãri, sunt selectate automat pentru verificare;
- cele finanţate din fonduri europene - în procent de 100%.
Programul de activitate al Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice poate fi completat cu alte proceduri de achiziţie, în funcţie de prioritãţile convenite din cooperarea cu Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi de solicitãrile unor instituţii ale statului etc.
Selectarea în vederea verificãrii procedurilor de achiziţie publicã se va efectua de cãtre Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, iar autoritãţile contractante nu pot face obiecţii cu privire la includerea în programul de activitate.

ANEXA 2

FIŞĂ DE PREZENTARE
1. Denumirea autoritãţii contractante ....................
2. Obiectul contractului ....................
3. Valoarea estimatã a contractului ....... lei, fãrã TVA, echivalent a .............. euro
4. Tipul şi dimensiunea autoritãţii contractante, respectiv activitatea principalã a autoritãţii contractante:


┌────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────┐
│Ministere ori alte autoritãţi │ │ │
│publice centrale, inclusiv ┌───┐ │Servicii publice centrale │ ┌───┐ │
│cele subordonate la nivel └───┘ │ │ └───┘ │
│regional sau local │ │ │
├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│Agenţii naţionale ┌───┐ │Apãrare │ ┌───┐ │
│ └───┘ │ │ └───┘ │
├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│Autoritãţi locale ┌───┐ │Ordine publicã/ │ ┌───┐ │
│ └───┘ │siguranţã naţionalã │ └───┘ │
├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│Alte instituţii guvernate ┌───┐ │Mediu │ ┌───┐ │
│de legea publicã └───┘ │ │ └───┘ │
├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│Instituţie europeanã/ ┌───┐ │Construcţii şi │ ┌───┐ │
│organizaţie internaţionalã └───┘ │amenajarea │ └───┘ │
│ │teritoriului │ │
├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│Agent economic ┌───┐ │Sãnãtate │ ┌───┐ │
│ └───┘ │ │ └───┘ │
├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│Alte tipuri de autoritãţi ┌───┐ │ Economic-financiar │ ┌───┐ │
│contractante └───┘ │ │ └───┘ │
└────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│Protecţie socialã │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├──────────────────────────┼──────────────┤
│Culturã, religie şi │ ┌───┐ │
│activitãţi recreative │ └───┘ │
├──────────────────────────┼──────────────┤
│Educaţie │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├──────────────────────────┼──────────────┤
│Activitãţi relevante: │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├──────────────────────────┼──────────────┤
│- energie │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├──────────────────────────┼──────────────┤
│- apã │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├──────────────────────────┼──────────────┤
│- poştã │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├──────────────────────────┼──────────────┤
│- transport │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├──────────────────────────┼──────────────┤
│Altele │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
└──────────────────────────┴──────────────┘

5. Sursa de finanţare:

┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│A. Fonduri europene │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│B. Fonduri bugetare │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│C. Credite externe contractate sau garantate de │ ┌───┐ │
│ stat │ └───┘ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│D. Cofinanţare │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│E. Alte fonduri (se vor menţiona) │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

6. Procedura de achiziţie publicã utilizatã: ....................
7. Istoricul şi experienţa autoritãţii contractante în domeniul achiziţiilor
publice:

┌──────────────────────────────────────────────────┬─────────┬────────┬───────┐
│A. Numãrul total de proceduri de │ ┌───┐ │ ┌───┐ │ ┌───┐ │
│atribuire a contractelor de │ └───┘ │ └───┘ │ └───┘ │
│achiziţie publicã derulate în │ │ │ │
│ultimii 3 ani │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼───────┤
│B. Numãrul total de proceduri de │ ┌───┐ │ ┌───┐ │ ┌───┐ │
│atribuire a contractelor de │ └───┘ │ └───┘ │ └───┘ │
│achiziţie publicã anulate din │ │ │ │
│vina autoritãţii contractante │ │ │ │
│în ultimii 3 ani │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴─────────┴────────┴───────┘


8. Tipul contractului de achiziţie publicã:
┌───────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│A. Contract de furnizare │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│B. Contract de servicii │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│C. Contract de concesiune de servicii │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│D. Contract de lucrãri │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│E. Contract de concesiune de lucrãri │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│F. Contract sectorial │ ┌───┐ │
│ │ └───┘ │
└───────────────────────────────────────────┴─────────────┘



Reprezentanţi legali ai autoritãţii contractante,
(numele, semnãtura şi ştampila)


Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Fişã de prezentare"

Fişa de prezentare, semnatã de conducãtorul autoritãţii contractante şi ştampilatã, se întocmeşte şi se transmite Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice împreunã cu anunţul de participare sau invitaţia de participare, dupã caz, în baza art. 10 alin. (2) din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , la data iniţierii procedurii de atribuire, respectiv la momentul transmiterii spre publicare a anunţului de participare la Regia Autonomã "Monitorul Oficial" sau a invitaţiei de participare, dupã caz.
Este documentul care stã la baza selectãrii procedurii în vederea verificãrii şi cuprinde informaţiile necesare pentru efectuarea analizei de risc.
Formularul este pus la dispoziţia autoritãţilor contractante de unitãţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau poate fi descãrcat de pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice (www.mfinanţe.ro).


ANEXA 3

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/
Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice -
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ...........................
Nr. ........ din ......................

AVIZ DE VERIFICARE

1. Denumirea autoritãţii contractante
2. Adresa
3. Telefon/Fax/E-mail
4. Codul unic de identificare
5. Reprezentantul legal
6. Procedura de achiziţie publicã
Vã înştiinţãm cã procedura de achiziţie publicã de mai sus a fost selectatã în vederea verificãrii, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã.
Observatorii desemnaţi sunt:
- ...............................................................
- ...............................................................
Vã rugãm sã luaţi mãsuri pentru a asigura observatorilor accesul neîngrãdit la toate documentele şi informaţiile legate de procedura de achiziţie.
Prezentul aviz de verificare constituie şi solicitare de prezentare, prin punerea la dispoziţie a documentaţiei aferente procedurii de achiziţie publicã în conformitate cu art. 11 alin. (2) din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 .
Prezentul aviz de verificare a fost emis în baza <>art. 11 din normele aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 .

Şeful Unitãţii pentru coordonarea şi
verificarea achiziţiilor publice/
Directorul executiv al Direcţiei Generale
a Finanţelor Publice .....................,
............................................
(numele, prenumele, semnãtura şi ştampila)

Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz de verificare"

Reprezintã documentul prin care Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ...... înştiinţeazã autoritatea contractantã cu privire la selectarea pentru verificare a procedurii de achiziţie publicã iniţiatã de aceasta.
Se întocmeşte de cãtre observatorii desemnaţi pentru efectuarea verificãrii procedurii de achiziţie publicã.
Avizul de verificare se semneazã de cãtre şeful Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/ directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice .......... sau de cãtre o altã persoanã împuternicitã în acest sens.
Se întocmeşte în douã exemplare, din care:
- exemplarul 1 se transmite autoritãţii contractante conform <>art. 11 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , prin poştã cu confirmare de primire sau prin înmânare directã cu semnãturã şi datã de primire pe exemplarul 2;
- exemplarul 2 se va anexa la Raportul de activitate.

ANEXA 4

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice
Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice -
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ...........................

ORDIN DE SERVICIU Nr. .......

Domnul/Doamna ................................................
Este observator desemnat pentru efectuarea verificãrii aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractului de achiziţie publicã, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã.
La autoritatea contractantã: .......................................
Codul unic de identificare: ........................................
Sediul: ............................................................
Procedura de achiziţie publicã .........., contract ................
Se legitimeazã cu legitimaţia nr. ................................ .

Şeful Unitãţii pentru coordonarea şi
verificarea achiziţiilor publice/
Directorul executiv al Direcţiei Generale
a Finanţelor Publice ..........................,
................................................
(numele, prenumele, semnãtura şi ştampila)

Data ....................

Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu"

Reprezintã documentul prin care observatorii sunt împuterniciţi sã îndeplineascã funcţia de verificare a aspectelor procedurale, prin urmãrirea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã la autoritatea contractantã nominalizatã.
Ordinul de serviciu se întocmeşte de observatorii desemnaţi şi se semneazã de cãtre şeful Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice ............................. sau de altã persoanã împuternicitã în acest sens.
Se întocmeşte într-un exemplar pentru echipa de observatori desemnaţi sau pentru fiecare observator desemnat.

ANEXA 5

DECLARAŢIE
de imparţialitate şi confidenţialitate

Subsemnatul ......., observator desemnat sã particip la verificarea modului de atribuire a contractului de achiziţie publicã de ...... prin procedura de ........ organizatã de ..................................................,
în temeiul <>art. 20 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, urmãtoarele:
- sunt familiarizat cu legislaţia aplicabilã procedurii de achiziţie menţionate mai sus şi îmi voi îndeplini sarcinile cu responsabilitate şi onestitate;
- sunt independent faţã de toate pãrţile implicate în procedura de atribuire, dupã cunoştinţa mea neexistând nicio împrejurare trecutã sau prezentã care sã ridice suspiciuni asupra independenţei mele. În mãsura în care o astfel de împrejurare apare pe parcursul verificãrilor întreprinse, mã oblig sã aduc la cunoştinţa Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice aceastã împrejurare, solicitând înlocuirea mea de îndatã;
- în momentul desemnãrii nu am rude sau afini pânã la gradul al IV-lea în cadrul autoritãţii contractante. În cazul în care aceastã situaţie apare pe parcursul derulãrii procedurii de achiziţie publicã în cadrul autoritãţii contractante sau a ofertanţilor/solicitanţilor, mã oblig sã anunţ aceastã situaţie imediat ce a apãrut;
- aportul meu la întocmirea documentelor la care voi participa va fi obiectiv şi va respecta pe deplin principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publicã;
- voi pãstra confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor şi documentelor de care iau cunoştinţã în cursul activitãţii mele şi voi folosi informaţiile numai în acest scop;
- informaţiile confidenţiale nu vor fi dezvãluite niciunei terţe persoane. Dezvãluirea de informaţii confidenţiale cãtre angajaţi sau experţi din interiorul sau exteriorul Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice va putea fi fãcutã doar cu acordul scris al conducerii acesteia;
- nu mã voi asocia cu un eventual ofertant/solicitant în mai sus menţionata procedurã de achiziţie publicã.

Semnãtura
...................

Data
.............

Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie de imparţialitate şi confidenţialitate"

Se semneazã de personalul Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, precum şi al compartimentelor de verificare a achiziţiilor publice din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice, într-un singur exemplar, imediat dupã desemnarea ca observatori la procedura de achiziţie publicã pentru verificarea aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire.
Se anexeazã la Raportul de activitate al procedurii.


ANEXA 6

DECLARAŢIE DE CONFORMITATE

Autoritatea contractantã ...../(denumirea autoritãţii contractante)...... certificã prin prezenta cã documentaţia de atribuire aferentã procedurii ..../(felul procedurii)..., iniţiatã pentru achiziţia de ...../(obiectul achiziţiei publice)......., este conformã cu legislaţia în vigoare.

Data
...........

Reprezentantul autoritãţii contractante,
....................................
(numele, prenumele şi semnãtura)


Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie de conformitate"

Se completeazã de şeful compartimentului intern specializat în atribuirea contractelor de achiziţie publicã, organizat conform prevederilor pct. II.2.3 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei de reformã a sistemului achiziţiilor publice, cuprins în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 901/2005 privind aprobarea Strategiei de reformã a sistemului achiziţiilor publice, precum şi a planului de acţiune pentru implementarea acesteia în perioada 2005-2007.
Este o declaraţie scrisã, de asumare a rãspunderii reprezentantului autoritãţii contractante pentru întocmirea caietului de sarcini.
Se completeazã la data punerii la dispoziţia observatorilor desemnaţi a documentaţiei de atribuire şi se comunicã împreunã cu aceasta.


ANEXA 7

NOTĂ INTERMEDIARĂ


─────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────
Numãrul şi data de înregistrare la │
autoritatea contractantã │ ...........................
─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────
Denumirea autoritãţii contractante │ ...........................
─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────
Codul unic de identificare │ ...........................
─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────
Sediul autoritãţii contractante │ ...........................
─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────
Procedura de achiziţie publicã │ ...........................
├─────────────────────────────
Tipul contractului de achiziţie publicã │
şi obiectul acestuia │ ...........................
─────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────



Prezenta notã intermediarã s-a încheiat în baza art. 4 alin. (1) lit. e) şi a art. 14 lit. a) din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , de cãtre ....., având funcţia de ...... la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice ......., în calitate de observatori desemnaţi conform Avizului de verificare nr. ......./......... şi Ordinului de serviciu nr. ....../........ .
1. Descrierea aspectului procedural verificat şi a abaterilor constatate în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice:
.........................................................................
2. Actul normativ încãlcat cu precizarea conţinutului art. ............ alin. ....... lit. ....:
.........................................................................
3. Recomandãri pentru corectarea abaterii:
.........................................................................
Netrimiterea în termen de cel mult 3 zile de la prezenta notã intermediarã la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice a deciziilor*) luate de autoritatea contractantã se sancţioneazã conform <>art. 10 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 .
_________
*) Autoritatea contractantã poate dispune mãsuri în conformitate cu prevederile <>art. 17 din normele aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , asumându-şi întreaga responsabilitate.


Numele şi prenumele observatorilor
..................................


Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Notã intermediarã"

Se completeazã în baza art. 14 lit. a) din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , de cãtre observatorii desemnaţi, imediat ce se constatã abateri sau neconformitãţi în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice.
Nota intermediarã se întocmeşte în douã exemplare care se înregistreazã la autoritatea contractantã de îndatã ce a fost constatatã o abatere/neconformitate în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice pe parcursul procedurii de atribuire. Un exemplar se depune la autoritatea contractantã, iar un exemplar se anexeazã la Raportul de activitate al procedurii de achiziţie publicã verificate.
La pct. 1 observatorul descrie aspectul procedural verificat, la care s-au constatat abateri, precum şi abaterile în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.
La pct. 2 se va indica actul normativ încãlcat, cu precizarea conţinutului art. ... alin. ... lit. ... pentru fiecare dintre abaterile prevãzute la pct. 1.
La pct. 3 observatorul va preciza recomandãrile pentru corectarea abaterilor semnalate.
Deciziile luate de autoritatea contractantã se transmit la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, în termen de cel mult 3 zile de la înregistrarea notei intermediare. În caz contrar, este aplicabilã sancţiunea prevãzutã la <>art. 10 lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 .
Observatorii rãspund de constatãrile înscrise în notele intermediare, conform <>art. 18 alin. (2) din normele aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , şi au obligaţia de a urmãri mãsurile luate de autoritatea contractantã.

ANEXA 8

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice
Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice -
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice .....................

AVIZ CONSULTATIV NR. ......./.................,
emis în conformitate cu <>art. 4 lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã



┌──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Procedura de achiziţie publicã │ ............................. │
│Tipul contractului de achiziţie publicã │ ............................. │
│Obiectul contractului de achiziţie publicã │ ............................. │
├──────────────────────────────────────────────┤ │
│Denumirea autoritãţii contractante │ ............................. │
├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│Codul unic de identificare │ ............................. │
├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│Sediul autoritãţii contractante │ ............................. │
├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│Observatorii desemnaţi │ ............................. │
└──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘



Prezentul aviz consultativ s-a emis pe baza notelor intermediare neremediate înregistrate la autoritatea contractantã pe parcursul derulãrii procedurii de atribuire a contractelor de achiziţii publice, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii.


┌──────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nota intermediarã neremediatã │ Abateri înregistrate Numãr/datã │
├──────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│1. ................ │1. Încãlcarea art. ... alin. ... lit. ...│
│ │ din .................... │
│2. ................ │2. │
└──────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘



Data ................

Şef serviciu/compartiment
Unitatea pentru coordonarea şi
verificarea achiziţiilor publice

Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz consultativ"

Se completeazã în baza <>art. 15 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 de cãtre observatorii desemnaţi, când se constatã neconcordanţe în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice.
Conţine notele intermediare cu abaterile constatate şi neremediate de cãtre autoritatea contractantã.
Observatorii rãspund de constatãrile înscrise în avizul consultativ, conform <>art. 18 alin. (2) din normele aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 .
Avizul consultativ se întocmeşte, de regulã, în 3 exemplare astfel:
- un exemplar se anexeazã la Raportul de activitate;
- un exemplar se transmite la autoritatea contractantã în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la stabilirea ofertei câştigãtoare;
- un exemplar se transmite Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.
În cazul proiectelor finanţate din fonduri europene, Avizul consultativ se întocmeşte în 4 exemplare, iar un exemplar se transmite şi autoritãţii de management competente.
Avizul consultativ se transmite, dupã caz, şi organului ierarhic superior al autoritãţii contractante, caz în care se mai întocmeşte un exemplar.

ANEXA 9

RAPORT DE ACTIVITATE
încheiat la data de ..............

Raportul de activitate se întocmeşte pentru fiecare procedurã de achiziţie publicã verificatã, dupã finalizarea activitãţii de observare, şi consemneazã principalele constatãri, anexând toate notele intermediare, precum şi Avizul consultativ, dacã este cazul. Acesta se întocmeşte şi în cazul în care nu se ajunge la semnarea contractului. Raportul de activitate se înregistreazã la structura Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din care fac parte observatorii şi se transmite la autoritatea contractantã în termen de 5 zile lucrãtoare de la finalizarea activitãţii de verificare.
Informaţiile din prezentul model de Raport de activitate constituie cerinţe minime necesare a fi îndeplinite şi va fi adaptat ţinându-se cont de elementele caracteristice ale procedurii de atribuire la care se referã.

CAPITOLUL 1
Date privind verificarea aspectelor procedurale

1.1. Informaţii despre observatori
Se vor preciza pentru fiecare observator desemnat: numele şi prenumele, funcţia, numãrul legitimaţiei, structura din care face parte şi numãrul/data ordinului de serviciu.
De asemenea, se vor preciza:
- temeiul legal al efectuãrii verificãrii procedurale;
- precizarea obiectului procedurii de achiziţie publicã verificate;
- numãrul şi data transmiterii Avizului de verificare;
- întocmirea şi semnarea declaraţiilor de confidenţialitate şi imparţialitate;
- perioada supusã verificãrii: de la publicarea anunţului de participare şi pânã la finalizarea procedurii de achiziţie publicã.
1.2. Informaţii despre autoritatea contractantã:
- denumirea autoritãţii contractante;
- reprezentantul legal;
- codul unic de identificare;
- sediul şi tipul acesteia;
- istoricul şi experienţa în domeniul achiziţiilor publice;
- componenţa comisiei de evaluare (juriului) şi actul de numire.
1.3. Informaţii despre achiziţia publicã:
- programul anual al achiziţiilor publice, cu indicarea poziţiei achiziţiei publice supuse verificãrii procedurale;
- denumirea contractului de achiziţie publicã;
- codul CPV/CPSA;
- procedura de achiziţie publicã aplicatã supusã verificãrii;
- valoarea estimatã a contractului de achiziţie publicã (lei şi euro, fãrã TVA, la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României din data de ......);
- criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publicã;
- sursele de finanţare pentru achiziţia publicã în cauzã;
- calendarul procedurii de achiziţie (data transmiterii spre publicare a anunţului de participare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, data transmiterii înştiinţãrii cãtre Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, alte date limitã etc.) şi locul de desfãşurare a verificãrii.

CAPITOLUL 2
Observaţii

2.1. Observaţii privind legalitatea procedurii
Se va verifica îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor condiţii:
- produsele/serviciile/lucrãrile sunt cuprinse în programul anual al achiziţiilor publice;
- identificarea surselor de finanţare;
- existenţa documentaţiei de atribuire;
- existenţa notelor justificative întocmite de autoritatea contractantã, prevãzute de legislaţia în domeniu, dupã caz.
2.2. Observaţii privind regulile de publicitate
Se vor verifica:
- existenţa şi conformitatea anunţului de intenţie publicat în sistemul electronic de achiziţii publice SEAP/Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a;
- existenţa şi conformitatea anunţului de participare publicat în SEAP/Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a;
- existenţa şi conformitatea invitaţiei de participare transmise cãtre candidaţi/ofertanţi.
2.3. Observaţii privind conformitatea documentaţiei de atribuire cu legislaţia aplicabilã în domeniu
Se vor verifica:
- fişa de date a achiziţiei;
- tipurile de formulare specifice procedurii;
- caietul de sarcini/documentaţia descriptivã (sub aspectul respectãrii principiilor concurenţiale);
- modelul contractului de achiziţie.
2.4. Observaţii privind respectarea termenelor prevãzute în legislaţia aplicabilã în domeniu
Se vor verifica:
- respectarea termenelor privind derularea procedurii;
- asigurarea accesului neîngrãdit la informaţii pe parcursul derulãrii procedurii.
2.5. Observaţii privind modul de desfãşurare a şedinţei de deschidere a ofertelor
Se vor verifica:
- existenţa actului administrativ de numire a comisiei de evaluare;
- existenţa declaraţiilor de confidenţialitate şi imparţialitate pentru respectarea regulilor de evitare a conflictului de interese;
- respectarea locului, datei şi orei prevãzute în anunţul de participare pentru depunerea şi deschiderea ofertelor;
- existenţa şi conformitatea garanţiilor de participare, dupã caz;
- modul de întocmire a procesului-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor.
2.6. Observaţii privind modul de desfãşurare a şedinţelor de evaluare a ofertelor
Se va verifica:
- respectarea regulilor de participare;
- modul de aplicare a criteriilor de calificare şi selecţie, dupã caz;
- modul de stabilire a ofertelor neconforme şi inacceptabile;
- modul de stabilire a ofertelor admisibile;
- modul de respectare a criteriului de atribuire pentru stabilirea ofertei câştigãtoare;
- modul de întocmire a raportului procedurii de atribuire.
2.7. Observaţii privind modul de finalizare a procedurii de atribuire
Se va verifica:
- modul de finalizare a procedurii de atribuire;
- modul de informare a ofertanţilor privind rezultatul procedurii de atribuire.
Pentru fiecare dintre secţiunile de mai sus, observatorii vor menţiona, dupã caz, notele intermediare întocmite şi înregistrate la autoritatea contractantã, cu descrierea abaterilor constatate, a recomandãrilor pentru remedierea abaterilor, precum şi deciziile luate de autoritatea contractantã conform <>art. 17 din normele aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 .

CAPITOLUL 3
Concluzii finale

Se va preciza:
- existenţa contestaţiilor privind procedura de atribuire;
- dacã observatorii au solicitat preşedintelui comisiei de evaluare din cadrul autoritãţii contractante informaţii suplimentare scrise, de naturã sã conducã la lãmurirea aspectelor procedurale legate de derularea procedurii de atribuire;
- cã nu au fost ridicate înscrisuri sau alte documente, cu excepţia celor puse la dispoziţie de autoritatea contractantã;
- dacã a fost emis aviz consultativ;
- dacã observatorii desemnaţi au constatat contravenţii şi au aplicat sancţiunile contravenţionale prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 .
Raportul de activitate se întocmeşte în douã exemplare, se înregistreazã la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, iar un exemplar se transmite autoritãţii contractante.
Toate informaţiile şi documentele menţionate în raportul de activitate au fost puse la dispoziţie de autoritatea contractantã.
Anexe:


──────
1. Avizul de verificare şi Ordinul de serviciu;
2. notele intermediare emise şi înregistrate la autoritatea contractantã pe parcursul derulãrii procedurii de achiziţie publicã;
3. Avizul consultativ emis în condiţiile constatãrii de neconcordanţe în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice;
4. Declaraţia de imparţialitate şi confidenţialitate.

Observatori desemnaţi,
........................
(numele, prenumele şi semnãtura)

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016