Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 174 din 3 august 2006  privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 100/2006 privind aprobarea Instructiunilor pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului de specialitate, angajat al directiei sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in unitatile de prelucrare, procesare, depozitare, transport si valorificare a produselor si subproduselor de origine nonanimala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 174 din 3 august 2006 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 100/2006 privind aprobarea Instructiunilor pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului de specialitate, angajat al directiei sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in unitatile de prelucrare, procesare, depozitare, transport si valorificare a produselor si subproduselor de origine nonanimala

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006

Vãzând Referatul de aprobare nr. 41.110 din 28 iulie 2006 al Direcţiei generale siguranţa alimentelor,
având în vedere prevederile art. 10 lit. b) şi ale <>art. 19 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ţinând cont de prevederile <>art. 22^1 din Legea nr. 150/2004 privind siguranţa alimentelor şi a hranei pentru animale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 3 alin. (3) şi al <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia,

preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Articolul 4 din Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 100/2006 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţii personalului de specialitate, angajat al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în unitãţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine nonanimalã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 390 din 5 mai 2006, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data de 1 octombrie 2006."
ART. II
Instrucţiunile pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţii personalului de specialitate, angajat al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în unitãţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine nonanimalã, prevãzute în anexa la Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 100/2006, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul organizatoric în care personalul de specialitate îşi desfãşoarã activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate în unitãţile care prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine nonanimalã, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - În sensul prezentelor instrucţiuni, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) personal de specialitate - inspectori ai direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajaţi şi împuterniciţi în condiţiile legii, cu contract individual de muncã pe perioadã determinatã, care asigurã asistenţa tehnicã de specialitate în conformitate cu prevederile prezentelor instrucţiuni, în unitãţile care prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine nonanimalã;
b) asistenţã tehnicã de specialitate - totalitatea metodelor şi a procedeelor de lucru privind siguranţa alimentelor efectuate de personalul de specialitate în unitãţile care prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine nonanimalã, utilizând metode şi tehnici de control, precum monitorizarea, supravegherea, verificarea, prelevarea de probe şi analiza de laborator;
c) unitãţi - unitãţile care prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine nonanimalã;
d) tarife - valoarea operaţiunilor de asigurare a asistenţei tehnice de specialitate stabilitã în baza prevederilor legale, exprimatã în echivalent euro, la cursul oficial al zilei în care se efectueazã plata;
e) documentul justificativ - documentul care cuprinde sumele calculate conform producţiei din anul precedent şi tarifului legal pentru asistenţa tehnicã de specialitate desfãşuratã de personalul de specialitate angajat în unitate."
3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Unitãţile în care personalul de specialitate îşi desfãşoarã activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate sunt cuprinse în anexa nr. 1 la prezentele instrucţiuni."
4. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Tarifele pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate sunt prevãzute în anexa nr. 2 la prezentele instrucţiuni."
5. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Funcţionarea unitãţilor prevãzute la art. 3 este permisã numai cu asigurarea asistenţei tehnice de specialitate, în condiţiile legii."
6. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Asistenţa tehnicã de specialitate se asigurã în baza unui contract de prestãri de servicii încheiat în acest scop, în condiţiile legii, între direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, şi unitate."
7. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, identificã unitãţile prevãzute în anexa nr. 1, pentru asigurarea asistenţei tehnice de specialitate."
8. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, înscriu într-un registru special unitãţile nominalizate, cu toate datele de identificare.
(2) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, fac publicã lista unitãţilor nominalizate."
9. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, stabileşte numãrul de personal de specialitate necesar pentru fiecare circumscripţie sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor de pe raza teritorialã a acesteia, în funcţie de numãrul de unitãţi care prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine nonanimalã arondate, de specificul activitãţilor, precum şi de capacitatea de producţie a acestor unitãţi.
(2) Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, desemneazã, prin decizie a directorului executiv, persoana responsabilã cu coordonarea activitãţii de asistenţã tehnicã de specialitate în unitãţile supuse prevederilor din prezentele instrucţiuni. Persoana desemnatã verificã şi avizeazã documentul justificativ, transmis de unitate cãtre circumscripţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor pe raza cãreia îşi desfãşoarã activitatea."
10. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, trebuie sã asigure, conform prevederilor contractuale, personalul specializat necesar pentru asistenţa tehnicã de specialitate şi sã încaseze sumele reprezentând contravaloarea activitãţii desfãşurate, calculatã în baza tarifelor prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Sumele rezultate, virate de unitãţi în contul direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt evidenţiate distinct în contabilitate şi constituie pentru acestea fonduri extrabugetare care se utilizeazã conform legii.
(3) În limita sumelor încasate, potrivit prevederilor prezentelor instrucţiuni, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot angaja pe perioadã determinatã personal de specialitate şi auxiliar, inclusiv pentru laboratorul din cadrul direcţiei."
11. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajeazã personal specializat, în condiţiile legii, în baza unui contract individual de muncã încheiat pe perioadã determinatã, care sã cuprindã obligatoriu şi clauza de confidenţialitate. Un exemplar din contractul individual de muncã, încheiat în formã legalã, va fi pus la dispoziţia unitãţii."
12. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - În primele 3 zile lucrãtoare ale lunii curente direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, înainteazã unitãţilor documentele de platã pentru activitatea desfãşuratã în luna precedentã; sumele se stabilesc pe baza documentului justificativ, întocmit şi semnat de reprezentantul legal al unitãţii şi transmis de persoana specializatã angajatã sã desfãşoare activitãţi de asistenţã tehnicã de specialitate în unitatea respectivã cãtre persoana desemnatã responsabilã cu coordonarea asistenţei tehnice de specialitate."
13. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Asigurarea asistenţei tehnice de specialitate se realizeazã prin încheierea unui contract de prestãri de servicii între unitãţile prevãzute în anexa nr. 1 şi direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza cãreia îşi desfãşoarã activitatea.
(2) În baza contractului încheiat potrivit alin. (1) unitãţile în care se asigurã personal specializat pentru desfãşurarea activitãţii de asistenţã tehnicã de specialitate vireazã în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, tarifele prevãzute în anexa nr. 2, calculate pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate desfãşuratã de personalul specializat angajat, în termen de 5 zile de la data primirii documentelor de platã."
14. Articolul 14 se abrogã.
15. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Pentru buna desfãşurare şi exercitare a activitãţii de asistenţã tehnicã de specialitate, unitãţile asigurã personalului de specialitate definit la art. 2 lit. a) condiţii optime, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
16. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) În ultima zi a lunii ianuarie administratorul unitãţii asistate întocmeşte şi înainteazã persoanei de specialitate situaţia privind producţia realizatã/recepţionatã/comercializatã în anul precedent, asumatã prin declaraţia pe propria rãspundere, care constituie baza de stabilire a sumelor care se vor încasa lunar pentru asigurarea activitãţii de asistenţã tehnicã de specialitate pentru anul curent, aceasta fiind actul oficial în baza cãruia direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte lunar formalitãţile de platã.
(2) Dacã unitatea de prelucrare, procesare, depozitare sau valorificare a produselor de origine nonanimalã deţine puncte de lucru, fãrã personalitate juridicã distinctã, în mai multe judeţe, dar a cãror activitate se încadreazã în aceeaşi clasã CAEN, şi dacã suma calculatã pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate depãşeşte valoarea de 5.000 euro/lunã, suma care trebuie plãtitã pentru fiecare punct de lucru se calculeazã luându-se în considerare ponderea fiecãrui punct de lucru în activitatea totalã în ceea ce priveşte producţia realizatã/recepţionatã sau comercializatã, dupã caz, astfel încât per total unitate sã nu depãşeascã valoarea maximã de 5.000 euro/lunã.
(3) Un document cuprinzând ponderea la care face referire alin. (2), precum şi cuantumul sumelor de platã se întocmeşte şi se transmite de cãtre administratorul unitãţii cu personalitate juridicã direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza cãrora se aflã acele puncte de lucru.
(4) Pentru depozitele de seminţe de consum, situaţia cantitãţilor gradate la recepţie lunar de cãtre operatorii economici de profil trebuie transmise tuturor direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de Comisia Naţionalã de Gradare a Seminţelor de Consum.
(5) Pentru depozitele de seminţe de consum care au spaţii de depozitare fãrã personalitate juridicã distinctã în mai multe judeţe, dar pentru care suma calculatã pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate depãşeşte valoarea de 5.000 euro/lunã, un document privind ponderea cantitãţii de seminţe gradate recepţionate la nivelul fiecãrui judeţ se întocmeşte şi se transmite de cãtre administratorul unitãţii respective direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza cãrora se aflã acele puncte de lucru, astfel încât per total unitate sã nu depãşeascã valoarea maximã de 5.000 euro/lunã."
17. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Personalul specializat angajat este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin persoana responsabilã cu coordonarea activitãţilor de asistenţã tehnicã de specialitate şi are, în principal, urmãtoarele obligaţii:
a) desfãşurarea activitãţii conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 31 ianuarie 2004, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi dispoziţiilor, instrucţiunilor şi oricãror alte reglementãri legale;
b) respectarea prevederilor contractului individual de muncã încheiat cu direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) întocmirea şi înaintarea la direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, prin persoana responsabilã cu coordonarea activitãţilor de asistenţã tehnicã de specialitate, la termenele şi în condiţiile stabilite de aceasta, a situaţiilor şi documentelor solicitate, precum şi a celor prevãzute de reglementãrile în vigoare;
d) pãstrarea confidenţialitãţii activitãţii desfãşurate în unitate, în raport cu alte persoane fizice sau juridice."
18. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Neplata în termenul prevãzut la art. 13 alin. (2) a sumelor calculate pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate atrage penalitãţi, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Refuzul unitãţii de a încheia cu direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, contractul de prestãri de servicii pentru asigurarea asistenţei tehnice de specialitate în cel mult 90 de zile calendaristice atrage imposibilitatea ca unitatea sã mai poatã funcţiona, potrivit prevederilor legale.
(3) Neplata în termen de cel mult 30 de zile calendaristice a sumelor calculate pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate atrage retragerea personalului de specialitate repartizat pentru unitatea respectivã.
(4) Neplata sumelor restante calculate pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate în cel mult 60 de zile calendaristice de la retragerea personalului de specialitate repartizat pentru unitatea respectivã atrage rezilierea contractului de prestãri de servicii pentru asigurarea asistenţei tehnice de specialitate şi imposibilitatea desfãşurãrii activitãţii."
19. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Prin excepţie de la art. 13 alin. (2), pentru trimestrul IV al anului 2006, toate categoriile de unitãţi prevãzute în anexa nr. 1 vireazã în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, un tarif de 40 euro/lunã pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate, exclusiv prelevãrile de probe şi analizele de laborator.
(2) Pentru unitãţile aflate în primul an de activitate, sumele pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate se calculeazã în baza documentului justificativ întocmit conform producţiei curente din luna precedentã."
20. Anexa nr. 2 "Tarifele pentru activitatea de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor în unitãţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine nonanimalã" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:

ANEXA





TARIFELE
pentru activitatea de asistenţã tehnicã de specialitate în unitãţile
de prelucrare, procesare, depozitare, şi valorificare a produselor şi
subproduselor de origine nonanimalã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Tipul unitãţii Tariful
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Unitãţi de fabricare a produselor de morãrit, amidon şi
produselor din amidon 0,1 euro/tonã produs finit
2. Unitãţi de fabricare a pâinii şi produselor proaspete de
patiserie 0,1 euro/tonã produs finit
3. Unitãţi de fabricare a biscuiţilor, pişcoturilor,
macaroanelor, tãiţeilor, cuşcuşului şi altor produse
similare 0,1 euro/tonã produs finit
4. Unitãţi de fabricare a uleiurilor şi grãsimilor brute
şi rafinate 0,4 euro/hl produs finit
5. Unitãţi de fabricare a margarinei şi produselor
comestibile similare 0,4 euro/tonã produs finit
6. Unitãţi de prelucrare şi conservare a legumelor şi
fructelor 0,3 euro/tonã produs finit
7. Unitãţi de fabricare a sucurilor din legume şi fructe 0,4 euro/hl produs finit
8. Unitãţi de fabricare a zahãrului şi produselor zaharoase 0,4 euro/tonã produs finit
9. Unitãţi de fabricare a berii 0,025 euro/hl produs finit
Unitãţi de fabricare a malţului 0,4 euro/tonã produs finit
10. Unitãţi de fabricare a vinurilor 0,2 euro/hl produs finit
11. Unitãţi de producţie a apelor minerale şi a bãuturilor
nealcoolice 0,025 euro/hl produs finit
12. Unitãţi de fabricare a altor produse alimentare 0,4 euro/tonã produs finit
13. Depozite/antrepozite frigorifice şi/sau depozite
alimentare pentru produse alimentare de origine
nonanimalã, cu excepţia depozitelor de seminţe de consum 0,1 euro/tonã produs
recepţionat
Depozite de seminţe de consum 0,03 euro/tonã gradatã la
recepţie
14. Unitãţi de comercializare angro pentru produse alimentare
de origine nonanimalã 0,1 euro/tonã produs
comercializat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
Tariful pentru unitãţile cuprinse în prezenta anexã nu poate fi mai mic de 50 euro/lunã şi nu poate depãşi 5.000 euro/lunã."

ART. III
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi
pentru Siguranţa Alimentelor,
Marian Avram

Bucureşti, 3 august 2006.
Nr. 174.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016