Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 174 din 19 martie 2008  privind modificarea si completarea anexelor E, F, H, J, K si L la   Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 174 din 19 martie 2008 privind modificarea si completarea anexelor E, F, H, J, K si L la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 28 martie 2008

În baza Referatului de aprobare al Direcţiei generale implementare politici agricole nr. 125.104 /2008,
având în vedere prevederile <>art. 16 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordãrii sprijinului financiar producãtorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 125/2007 ,
în temeiul <>Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere <>Hotãrârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale,

ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale emite urmãtorul ordin:

ART. I
Anexa E la <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitãţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) sã facã dovada plãţii cotizaţiei sau, dupã caz, sã prezinte notificarea/notificãrile de platã a cotizaţiei la organizaţiile constituite la nivelul Uniunii Europene la care sunt membre;".
2. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã conturile direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care, pe baza cererilor aprobate de încasare a sprijinului financiar cuvenit beneficiarilor, vireazã sumele în conturile acestora.
(2) Beneficiarii care au prezentat, ca anexã la cerere, notificarea/notificãrile de platã a cotizaţiei, conform art. 3 lit. e), depun la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data intrãrii sumelor în conturile lor, dovada efectuãrii plãţii cãtre organizaţiile constituite la nivelul Uniunii Europene la care sunt membri."
ART. II
Anexa F la <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitãţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. (1) - Se aprobã Normele metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar producãtorilor agricoli din sectorul vegetal, prin subvenţionarea preţului motorinei utilizate pentru lucrãrile de înfiinţare a culturilor agricole, prevãzute în anexa nr. 12.
(2) Anexele nr. 1-12 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice".
2. Dupã anexa nr. 11 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 12, cu urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 12
la anexa F
NORME METODOLOGICE
privind modul de acordare a sprijinului financiar
producãtorilor agricoli din sectorul vegetal,
prin subvenţionarea preţului motorinei utilizate
pentru lucrãrile de înfiinţare a culturilor agricole

Art. 1. - Se acordã sprijin financiar prin subvenţionarea motorinei utilizate pentru lucrãrile mecanice de înfiinţare a culturilor agricole, în cuantum de 1 leu/litru, aferent unei cantitãţi de 39 litri/hectar pentru culturile de primãvarã, respectiv de 39 litri/hectar pentru culturile de toamnã.
Art. 2. - Beneficiarii sprijinului financiar sunt producãtorii agricoli, persoane fizice şi/sau juridice, care înfiinţeazã culturi în teren arabil.
Art. 3. - Pentru a fi eligibili la acordarea sprijinului financiar, solicitanţii trebuie sã facã dovada dreptului de folosinţã asupra suprafeţei de teren pe care înfiinţeazã culturi, în calitate de proprietar, arendaş, concesionar sau organizaţi în alte forme de asociere şi/sau exploatare a terenului.
Art. 4. - (1) Pentru obţinerea sprijinului financiar, solicitanţii întocmesc cereri, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, şi le depun la primãria în a cãrei razã teritorialã se aflã terenul arabil pe care înfiinţeazã culturi, însoţite de urmãtoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate, pentru persoanele fizice, sau copie de pe certificatul de înmatriculare şi/sau certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice, dupã caz;
b) copie de pe actul de proprietate şi/sau concesionare şi/sau arendã şi/sau alte acte doveditoare a dreptului de folosinţã şi/sau proprietãţii asupra suprafeţei de teren pe care înfiinţeazã culturi, dupã caz;
c) în situaţia suprafeţelor arendate, tabelul contractelor de arendã încheiate, avizate de secretarul consiliului local şi de primar, cuprinzând numãrul şi data contractelor, numele şi prenumele arendatorului şi suprafaţa de teren arendatã;
d) în situaţia suprafeţelor care se lucreazã individual, în cazul moştenitorilor care deţin terenuri agricole pentru care nu s-a dezbãtut succesiunea, împuternicirea celorlalţi moştenitori, pentru acela care solicitã sprijinul financiar, sub formã de declaraţie pe propria rãspundere;
e) adeverinţã eliberatã de primãrie conform înscrisurilor din Registrul agricol;
f) dovada achitãrii de cãtre arendaş sau concesionar a obligaţiilor contractuale privind plata arendei, a redevenţei sau a altor obligaţii contractuale, dupã caz, legate de folosinţa suprafeţelor, aferente anului precedent, astfel: copie de pe borderoul de platã a arendei sau declaraţie pe propria rãspundere a arendaşului privind achitarea arendei, respectiv adeverinţã de la Agenţia Domeniilor Statului sau alte acte doveditoare, dupã caz;
g) certificat fiscal privind achitarea de cãtre solicitanţii de sprijin financiar, persoane fizice sau juridice, a obligaţiilor acestora privind impozitele şi taxele locale, aferente anului precedent.
(2) În situaţia în care un producãtor agricol înfiinţeazã culturi pe suprafeţe de teren care sunt situate în mai multe unitãţi administrativ-teritoriale, acesta formuleazã cereri de sprijin financiar care se depun la fiecare primãrie în a cãrei razã teritorialã se aflã terenul arabil în cauzã.
(3) Cererile se întocmesc în 3 exemplare şi, împreunã cu documentele justificative anexate, se verificã de cãtre reprezentanţii în teritoriu ai direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, numiţi prin decizie de cãtre directorii executivi ai direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau de consilierii agricoli ori de agenţii agricoli din cadrul primãriilor, se înregistreazã în registrul special şi se aprobã de cãtre primar.
(4) Un exemplar al cererii aprobate şi documentele justificative anexate se pãstreazã la primãrie, iar al doilea exemplar al cererii aprobate se depune la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, astfel:
a) personal de cãtre beneficiari;
b) prin reprezentanţii în teritoriu ai direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau prin consilierii agricoli ori agenţii agricoli din cadrul primãriilor, pe baza listei cu beneficiarii sprijinului financiar pentru motorinã, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
c) prin prestatorii de servicii, persoane fizice sau juridice, care deţin tractoare, maşini şi utilaje agricole şi/sau autovehicule specializate pentru transportul de combustibil, împuterniciţi de primãrii, denumiţi în continuare prestatori de servicii, pe baza listei cu beneficiarii sprijinului financiar pentru motorinã, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(5) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, analizeazã cererile şi listele, le aprobã şi elibereazã adeverinţe pentru cantitãţile de motorinã aprobate, întocmite conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, persoanelor nominalizate la alin. (4).
(6) În funcţie de cantitatea de motorinã aprobatã, beneficiarii pot solicita eliberarea unei singure adeverinţe pentru întreaga cantitate sau, dupã caz, eliberarea unui numãr de maximum 10 (zece) adeverinţe pentru fracţii din aceastã cantitate, pânã la acoperirea cantitãţii totale de motorinã aprobate.
(7) Dupã primirea adeverinţei (adeverinţelor), beneficiarii se prezintã la depozitele sau la staţiile de distribuţie a motorinei din judeţ ori din judeţele limitrofe, care aparţin operatorilor economici producãtori, importatori şi/sau distribuitori de motorinã, denumiţi în continuare furnizori, şi achiziţioneazã motorinã în baza adeverinţei în original, achitând un preţ redus cu contravaloarea sprijinului financiar.
Art. 5. - (1) Beneficiarii care nu au posibilitatea achiziţionãrii motorinei datoritã distanţelor mari pânã la depozitele sau staţiile de distribuţie a acesteia pot solicita, în scris, primãriilor ca ridicarea adeverinţelor de la direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã sã se facã de cãtre prestatorii de servicii, pe baza împuternicirii întocmite de primãrie în conformitate cu modelul prevãzut în anexa nr. 4, a cererilor aprobate şi a listelor cu beneficiarii sprijinului financiar.
(2) În baza documentelor prevãzute la alin. (1), direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, elibereazã adeverinţe prestatorilor de servicii pe numele beneficiarilor.
(3) Prestatorii de servicii care au fost împuterniciţi pentru a ridica motorinã în numele beneficiarilor achiziţioneazã motorinã de la furnizorii din judeţ sau din judeţele limitrofe şi au obligaţia sã o pãstreze la dispoziţia beneficiarilor ori sã o predea acestora, în funcţie de solicitãri.
Art. 6. - (1) Specialiştii din teritoriu ai direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã sau consilierii agricoli ori agenţii agricoli din cadrul primãriilor, dupã caz, au urmãtoarele atribuţii:
a) verificã cererile solicitanţilor şi documentele anexate;
b) stabilesc cantitatea de motorinã care beneficiazã de sprijin, conform solicitãrilor din cerere;
c) întocmesc listele beneficiarilor de sprijin financiar pentru motorinã, conform opţiunilor acestora;
d) depun la direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, cererile şi listele întocmite conform opţiunii beneficiarilor, ridicã adeverinţele în numele beneficiarilor şi le predau ulterior acestora, completând registrul privind eliberarea adeverinţelor, conform anexei nr. 5;
e) predau prestatorilor de servicii listele şi cererile în baza împuternicirii aprobate de primarul comunei, conform opţiunii beneficiarilor;
f) verificã realizarea suprafeţelor pe culturi, conform cererilor.
(2) Primarii au urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã înregistrarea cererilor şi pãstrarea acestora şi a documentelor justificative anexate;
b) aprobã şi ştampileazã cererile;
c) aprobã şi elibereazã împuternicirile şi listele beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorinã ca anexe la împuterniciri, dupã caz.
(3) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã cererile şi listele şi elibereazã beneficiarilor, conform opţiunilor acestora, adeverinţe pe care le centralizeazã şi le înregistreazã într-un registru conform anexei nr. 6, numind prin decizie un specialist pentru calcularea valorii sprijinului financiar, pentru eliberarea adeverinţelor, precum şi pentru înregistrarea şi centralizarea acestora;
b) monitorizeazã derularea sprijinului financiar la nivelul judeţului şi realizarea suprafeţelor pentru care se acordã sprijin financiar;
c) transmit Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, Direcţiei generale buget-finanţe şi fonduri europene, pânã la data de 20 a fiecãrei luni, necesarul volumului sprijinului financiar pentru motorina estimatã a fi utilizatã în luna urmãtoare şi situaţia centralizatoare a sumelor necesare decontãrii adeverinţelor pentru motorinã, conform anexelor nr. 7 şi 8;
d) aprobã şi achitã fondurile reprezentând contravaloarea sprijinului financiar aferent motorinei efectiv livrate, în baza decontului justificativ prezentat de furnizori, conform anexei nr. 9.
Art. 7. - (1) Furnizorii, prin depozitele şi staţiile de distribuţie a motorinei din judeţe, livreazã beneficiarilor sau prestatorilor de servicii împuterniciţi, pe baza adeverinţelor eliberate de direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cantitãţile de motorinã aprobate, la un preţ redus cu contravaloarea sprijinului financiar instituit prin hotãrâre a Guvernului, şi au urmãtoarele atribuţii:
a) dispun ca personalul din depozitele sau staţiile de distribuţie a motorinei sã efectueze livrarea numai dupã verificarea identitãţii persoanelor solicitante, în raport cu elementele înscrise în adeverinţe sau în împuterniciri;
b) emit facturi cu menţiunea "Suma de ..... lei cu plata pe bazã de adeverinţe pentru producãtorii agricoli, iar diferenţa de ...... lei achitatã de cumpãrãtor", incluzând şi taxa pe valoarea adãugatã, şi le vor completa cu datele de identificare menţionate în adeverinţe;
c) ţin evidenţa beneficiarilor şi a cantitãţilor de motorinã livrate şi pãstreazã adeverinţele în original, precum şi împuternicirile;
d) întocmesc decadal situaţia cantitãţilor de motorinã efectiv livrate pe bazã de adeverinţe şi deconturi justificative, conform anexei nr. 9, pe care o transmit pe suport hârtie şi în format electronic direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care au eliberat adeverinţele, împreunã cu un exemplar al facturilor emise şi adeverinţele originale menţionate în facturi, pentru decontare.
(2) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vireazã în contul furnizorilor sumele aferente sprijinului financiar dupã primirea situaţiei prevãzute la alin. (1) lit. d).
Art. 8. - Pe baza situaţiei centralizatoare a sumelor necesare decontãrii adeverinţelor pentru motorinã, comunicatã de direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale întocmeşte situaţia centralizatoare conform anexei nr. 10, care va însoţi cererea pentru deschiderea de credite bugetare transmisã Ministerului Economiei şi Finanţelor
Art. 9. - (1) Acordarea sprijinului financiar prin subvenţionarea costului motorinei utilizate pentru înfiinţarea culturilor agricole se deruleazã în douã etape, astfel:
a) pentru culturile de primãvarã, data limitã de depunere a cererilor este 16 mai inclusiv, cea de utilizare a adeverinţelor pentru achiziţionarea motorinei de la furnizori este 16 iunie inclusiv, iar data limitã de depunere a deconturilor justificative de cãtre furnizori la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, este 30 iunie inclusiv;
b) pentru culturile de toamnã, data limitã de depunere a cererilor este 15 octombrie inclusiv, cea de utilizare a adeverinţelor pentru achiziţionarea motorinei de la furnizori este 15 noiembrie inclusiv, iar data limitã de depunere a deconturilor justificative de cãtre furnizori la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti este 28 noiembrie inclusiv.
(2) Adeverinţele neutilizate pânã la datele prevãzute la alin. (1) îşi pierd valabilitatea, devenind nule de drept, şi se returneazã emitentului.
(3) În cazul în care se constatã cã nu au fost realizate suprafeţele pe culturi menţionate în cererea de acordare a sprijinului financiar, beneficiarii restituie sumele aferente reprezentând sprijin financiar nejustificat.
Art. 10. - Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale alimenteazã cu sumele necesare conturile direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care vireazã sumele aprobate în conturile furnizorilor de motorinã.
Art. 11. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1
la normele metodologice


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Verificat │Se aprobã cantitatea de │
│Reprezentantul direcţiei pentru │motorinã ....... litri │
│agriculturã şi dezvoltare ruralã/ │ │
│Consilier agricol/Agent agricol │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Nume, prenume ..................... │Primãria .......................... │
│ │ │
│ │Nr. de înregistrare.........data .....│
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Semnãtura .................... │Primar (nume, prenume) ...............│
│ │ │
│ │Semnãtura │
│ │ │
│ │Ştampila │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



CERERE
Subsemnatul:
a) persoanã juridicã ..........................., cu sediul în localitatea ............., judeţul ................., CUI....................., cod CAEN .............., reprezentatã de director/preşedinte ....................., contabil-şef/director economic ......................., cod numeric personal (CNP) ..........................;
sau
b) persoanã fizicã ............................., domiciliatã în localitatea ..............., judeţul ............, str. .................. nr. ......, deţinãtoare a B.I./CI seria ..... nr. ....., eliberat/eliberatã la data de .............. de ....................., CNP ......................., solicit sprijin financiar pentru cantitatea de ......... litri motorinã, fundamentatã astfel:


┌──────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ Cultura │ Suprafaţa │Consum de motorinã │Cantitatea totalã │
│ │ (ha) │ (litri/ha) │ (litri) │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ (1) │ (2) │ (3) │ (4 = 2 x 3) │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ ............ │ │ │ │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ ............ │ │ │ │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ TOTAL: │ X │ │ X │
└──────────────────┴───────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘



Anexez la prezenta cerere urmãtoarele documente *):
...........................................................................
...........................................................................
..........................................................................
Solicit eliberarea unui numãr de ........ adeverinţe pentru întreaga cantitate de motorinã aprobatã.
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, confirm pe propria rãspundere exactitatea datelor prezentate.
Mã oblig sã justific cantitatea de motorinã aprobatã prin prezenta cerere.
Mã oblig sã particip la recepţionarea suprafeţelor şi, în condiţiile în care nu realizez suprafeţele pe culturi, conform prezentei cereri, sã restitui sumele reprezentând sprijin financiar nejustificat
Solicit ca adeverinţa (adeverinţele) sã fie ridicatã (ridicate) de la Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã a Judeţului .............../ Municipiului Bucureşti, astfel:
a) personal;
b) de cãtre reprezentantul direcţiei pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã/consilierul agricol/agentul agricol din comuna ......................;
c) de cãtre prestatorul de servicii .................................., împuternicit de Primãria .................................................. .
Prezenta cerere s-a întocmit în 3 (trei) exemplare şi dupã aprobare un exemplar rãmâne la beneficiar, un exemplar la primãrie şi un exemplar la Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã .................... .

Beneficiar,
.................................
(semnãtura şi ştampila, dupã caz)

-------
*) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numãrul şi data acestuia. Documentele depuse în copie se certificã de cãtre reprezentantul împuternicit cu verificarea şi avizarea cererii.

ANEXA Nr. 2
la normele metodologice

Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã
Nr. ............ din ................. *)

ADEVERINŢĂ

Se adevereşte prin prezenta cã:
a) persoana juridicã ..........................., cu sediul în localitatea ..................., judeţul ................, CUI ..................., cod CAEN ..........................., reprezentatã de director/preşedinte ................................, contabil-şef/director economic ......................., cod numeric personal (CNP) ........................; sau
b) persoana fizicã ....................., domiciliatã în localitatea ...................., judeţul ..................., str. ...................... nr. ....., deţinãtoare a B.I./C.I. seria .......... nr. ................, eliberat/eliberatã la data de ...................... de .........................., CNP ..........................,
beneficiazã de prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale nr. ....../2008 pentru a achiziţiona o cantitate de ............ litri motorinã.

Director executiv, Director executiv adjunct,
.................... .......................
(numele, prenumele, semnãtura (numele, prenumele şi semnãtura)
şi ştampila)

-------
*) Reprezintã numãrul curent şi data din registrul prevãzut în anexa nr. 6.

ANEXA Nr. 3
la normele metodologice



Primãria ......................
Nr. ......... din .............. DADR judeţul .............
Primar .................... Se aprobã,
(semnãtura/ştampila) Director executiv,
...................
LISTA
beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorinã*)
┌────┬─────────────────────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Beneficiarul │ Cererea avizatã │ Cantitatea de │
│crt.│ (numele, prenumele, domiciliul, │ de primãrie │ motorinã │
│ │ seria şi numãrul actului │ (nr./data) │ (litri) │
│ │ de identitate) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 1. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 2. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 3. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 4. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ ...│ │ │ │
├────┴─────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ TOTAL: │ │ │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘

Prezenta listã s-a întocmit în ...... (......) exemplare, din care un
exemplar rãmâne la primãrie, un exemplar la direcţia pentru agriculturã şi
dezvoltare ruralã, un exemplar la furnizor şi un exemplar la prestatorul de
servicii (dupã caz).

Reprezentantul direcţiei pentru agriculturã Împuternicit,
şi dezvoltare ruralã/Consilier agricol/
Agent agricol, ......................
.............................. (numele, prenumele, semnãtura
(numele, prenumele şi semnãtura) şi ştampila, dupã caz)



-------
*) Lista se întocmeşte separat pentru prestatorii de servicii, ca anexã la Împuternicirea nr. ....... din ..............., sau pentru reprezentantul direcţiei pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã în teritoriu/consilierul agricol/agentul agricol, în vederea ridicãrii adeverinţelor.

ANEXA Nr. 4
la normele metodologice

Primãria ..........................
Nr. ........ din .................

ÎMPUTERNICIRE

Primãria .........................., reprezentatã de ........................, în calitate de primar, şi ....................., în calitate de secretar de primãrie, împuterniceşte prestatorul de servicii:
a) persoana juridicã ......................., cu sediul în localitatea ....................., judeţul ..............., CUI ..............., cod CAEN .................., reprezentatã de director/preşedinte ........................, contabil-şef/director economic ......................., cod numeric personal (CNP) ............................; sau
b) persoana fizicã ....................., domiciliatã în localitatea ..................., judeţul ................, str. ...................... nr. ......, deţinãtoare a B.I./C.I. seria ....... nr. .............., eliberat/eliberatã la data de ................ de ......................, CNP ......................, pentru a ridica adeverinţele de la Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã ........................., în numele beneficiarilor prevãzuţi în Lista beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorinã, care face parte integrantã din prezenta împuternicire, şi pentru a achiziţiona cantitatea de motorinã care se cuvine beneficiarilor prevãzuţi în listã.
Prestatorul de servicii ...................... se obligã sã ridice adeverinţele, sã cumpere motorinã în numele beneficiarilor, sã o pãstreze şi/sau sã o predea acestora.
Prestatorul de servicii va achiziţiona în numele beneficiarilor motorinã la un preţ redus cu contravaloarea sprijinului financiar.
Prezenta împuternicire s-a întocmit în 4 (patru) exemplare, dintre care un exemplar rãmâne la primãrie, un exemplar la direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, un exemplar la furnizor şi un exemplar la prestatorul de servicii.

Primar, Secretarul primãriei,
.......................... .............
(semnãtura şi ştampila) (semnãtura)

Prestator de servicii,
...........................
(semnãtura şi ştampila, dupã caz)

Înregistrare la Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã ................ nr. ......... data .....................

ANEXA Nr. 5
la normele metodologice

Primãria ...........................
Reprezentantul Direcţiei pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã ........
Consilier agricol/Agent agricol .........................................

REGISTRU
privind eliberarea adeverinţelor pentru achiziţionarea
motorinei cu sprijin financiar


┌──────┬───────┬─────────────┬────────┬─────────┬─────────┬──────────┬─────────┐
│ Nr. │ │ │ Numãr │Nr./Data │Motorina │ Valoarea │Semnãtura│
│ crt. │ Data │Beneficiarul │ adeve- │ adeve- │aprobatã │spijinului│ benefi- │
│ │ │ │ rinţe │ rinţei │ (litri) │financiar │ciarului │
│ │ │ │ solici-│ │ │ (lei) │ │
│ │ │ │ tate │ │ │ │ │
├──────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │ (6) │ (7) │ (8) │
├──────┼───────┼─────────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴───────┴─────────────┴────────┴─────────┴─────────┴──────────┴─────────┘



ANEXA Nr. 6
la normele metodologice

Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã .................

REGISTRU
privind eliberarea adeverinţelor pentru achiziţionarea motorinei
cu sprijin financiar pentru beneficiarii din judeţul ...........


┌─────┬─────────────┬───────┬─────────┬────────┬──────────┬──────────┬─────────┐
│ Nr. │ │Cererea│Nr./data │Motorina│ Valoarea │Datele de │Semnãtura│
│crt./│Beneficiarul │avizatã│ adeve- │aprobatã│spijinului│ identi- │persoanei│
│data │(nume, pre- │de pri-│ rinţei │(litri) │financiar │ficare a │care preia
│ │nume, adresa)│ mãrie │(adeve- │ │(mii lei) │persoanei │ adeve- │
│ │ │ (nr./ │rinţelor)│ │ │care preia│ rinţele │
│ │ │ data) │eliberate│ │ │adeverin- │ │
│ │ │ │ │ │ │ ţele │ │
├─────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │ (6) │ (7) │ (8) │
├─────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴─────────────┴───────┴─────────┴────────┴──────────┴──────────┴─────────┘



ANEXA Nr. 7
la normele metodologice

Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã .................

SITUAŢIA
cantitãţilor de motorinã estimate şi volumul sprijinului
financiar necesar pe luna .....................

Cantitatea de motorinã estimatã ................................... mii litri
Volumul sprijinului financiar estimat ............................. mii lei

Director executiv, Director executiv adjunct,
.................... .......................

ANEXA Nr. 8
la normele metodologice

Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã .................

SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare decontãrii adeverinţelor pentru motorinã


┌─────┬────────────────┬──────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ │ Nr. cont trezorerie/ │ Suma solicitatã conform │
│crt. │ Furnizorul │ banca/CUI/cod CAEN │ adeverinţelor pentru │
│ │ │ │ motorinã (lei) │
├─────┼────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ (0) │ (1) │ (2) │ (3) │
├─────┼────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 1 │ │ │ │
├─────┼────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2 │ │ │ │
├─────┼────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ ... │ │ │ │
└─────┴────────────────┴──────────────────────────┼───────────────────────────┤
TOTAL: │ │
└───────────────────────────┘



Director executiv, Director executiv adjunct,
.................... .......................

ANEXA Nr. 9
la normele metodologice

Furnizorul .........................*)
Nr. ............ din ................

DECONT JUSTIFICATIV
privind cantitãţile de motorinã livrate în condiţiile
Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale nr......./2008
şi volumul sprijinului financiar în decada ..............


┌────┬─────────────────┬──────────────────┬───────────────────────┬────────────┐
│Nr. │Factura fiscalã/ │ Adeverinţa de la │Cantitatea de motorinã │ Valoarea │
│crt.│chitanţa fiscalã │ direcţia pentru │ - litri - │sprijunului │
│ │ (nr. şi data) │ agriculturã şi ├──────────┬────────────┤financiar de│
│ │ │dezvoltare ruralã │Aprobatã │ Efectiv │ recuperat │
│ │ │ (nr. şi data) │ │ livratã │ - lei - │
├────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┤
│(0) │ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │
├────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴──────────────────┴──────────┴────────────┴────────────┘

Director executiv, Director economic (Contabil-şef),
.................... ..........................



------
*) Antetul trebuie sã conţinã cel puţin denumirea completã, adresa, codul fiscal, CUI, cod CAEN, banca şi numãrul de cont.

ANEXA Nr. 10
la normele metodologice

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE

SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a sumelor ce se deconteazã pentru adeverinţe pentru motorinã


Se aprobã,
Ordonator principal de credite,
..............
┌──────┬─────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Judeţul │ Suma solicitatã conform adeverinţelor │
│crt. │ │ pentru motorinã │
│ │ │ (lei) │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│ (0) │ (1) │ (2) │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│ 2 │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│ ... │ │ │
├──────┴─────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┘

Direcţia generalã buget-finanţe şi fonduri europene
Director general,
................."



ART. III
Anexa H la <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitãţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Beneficiarii formelor de sprijin financiar sunt grupurile de producãtori, grupurile de producãtori recunoscute preliminar, organizaţiile de producãtori şi producãtorii agricoli din sectorul legume-fructe, persoane fizice şi/sau persoane juridice, care sunt înregistraţi în Registrul agricol/Registrul fermelor/alte evidenţe funciare şi exploateazã terenuri agricole individual sau în forme de asociere conform legislaţiei în vigoare, în scopul obţinerii producţiei agricole destinate comercializãrii."
2. La articolul 9 alineatul (3), litera f) se eliminã.
3. Dupã articolul 12 se introduc douã noi articole, articolele 12^1 şi 12^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 12^1. - (1) Se acordã sprijin financiar pentru achiziţionarea de ambalaje şi alte materiale necesare ambalãrii legumelor şi fructelor pentru livrare în stare proaspãtã.
(2) Sprijinul financiar se acordã pentru compensarea costurilor privind achiziţionarea de ambalaje şi alte materiale necesare ambalãrii legumelor şi fructelor.
Art. 12^2. - (1) Pentru acordarea sprijinului financiar, producãtorii agricoli prevãzuţi la art. 1 trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii de eligibilitate:
a) sã deţinã în proprietate sau folosinţã suprafeţe cultivate cu legume, cãpşuni, pomi şi/sau arbuşti fructiferi şi/sau spaţiul în care cultivã ciuperci;
b) sã facã dovada ambalãrii şi comercializãrii produselor recoltate;
c) sã nu aibã datorii la bugetul de stat şi la bugetul administraţiei publice locale.
(2) Pentru a beneficia de sprijin financiar, producãtorii agricoli trebuie sã depunã cererea de sprijin financiar pânã la data de 1 februarie a anului urmãtor ambalãrii şi comercializãrii producţiei, la centrele judeţene şi al municipiului Bucureşti ale APIA, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) copie de pe buletinul de identitate/carte de identitate/documente de identificare din care sã reiasã CUI, cod CAEN;
b) copie de pe avizul de recunoaştere, în cazul grupurilor de producãtori, grupurilor de producãtori recunoscute preliminar şi organizaţiilor de producãtori;
c) declaraţie pe propria rãspundere privind achitarea datoriilor la bugetul de stat şi la bugetul administraţiei publice locale;
d) dovada dreptului de proprietate şi/sau de folosinţã a suprafeţelor cultivate cu legume, cãpşuni, pomi şi arbuşti fructiferi şi/sau a spaţiilor în care cultivã ciuperci;
e) copii ale facturilor de achiziţionare a ambalajelor, în care sã se menţioneze numãrul şi valoarea totalã a ambalajelor, inclusiv pentru persoane fizice;
f) declaraţie pe propria rãspundere privind producţia aferentã suprafeţelor recoltate şi/sau spaţiilor în care cultivã ciuperci;
g) dovada comercializãrii fructelor şi legumelor în stare proaspãtã, ambalate, şi dovada consumului de ambalaj aferent producţiei comercializate pentru care se solicitã sprijin;
h) pentru persoanele fizice dovada comercializãrii se face prin declaraţie pe propria rãspundere privind numãrul de ambalaje utilizate pentru comercializarea legumelor şi fructelor în stare proaspãtã, vizatã de administraţia pieţei, aferent producţiei comercializate pentru care se solicitã sprijin."
4. La articolul 14, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Reprezentanţii centrelor judeţene sau al municipiului Bucureşti ale APIA verificã îndeplinirea condiţiilor de acordare a sprijinului financiar, aprobã cererile producãtorilor şi întocmesc centralizatorul sumelor cuvenite producãtorilor din sectorul legume-fructe ca sprijin financiar al statului, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3, în baza cãruia fac solicitarea de fonduri la sediul central APIA."
5. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã contul APIA, care alimenteazã conturile centrelor judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, care, pe baza cererilor aprobate, vireazã sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de sprijin financiar, conform legislaţiei în vigoare."
6. Anexa nr. 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 1
la anexa H
CERERE
pentru acordarea sprijinului financiar al statului

a) Persoana juridicã ...........(denumire).............., cu sediul în localitatea ........................., judeţul .................., CUI ......................., cod CAEN ......................., reprezentatã de director/preşedinte ................................., contabil-şef/director economic ........................., cod numeric personal (CNP) ...................;
sau
b) Persoana fizicã ........(numele şi prenumele).........., domiciliatã în localitatea ........................., judeţul .................., str. ......................... nr. ......, deţinãtoare a BI/CI seria ....... nr. ............., eliberat/eliberatã la data de ................. de ..............................., CNP ..............................., solicit acordarea sprijinului financiar al statului pentru activitatea/activitãţile prevãzutã/prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2006 , aprobatã cu modificãri prin Legea 125/2007, astfel:
I. Anexa nr. 1: lit. b) pct. 1
II. Anexa nr. 2: lit. a) pct. 1, 2, 3, 4, 5, 6, şi 8.
În cazul solicitãrii sprijinului conform anexei nr. 2 lit. a) pct. 2, vor fi menţionate acţiunile care vor fi realizate, conform art. 2 alin. (2) din anexa H:
...........................................................................
III. Anexez documente doveditoare conform prevederilor legale pentru activitatea de la pct. .................. *1).
IV. Solicit acordarea sprijinului direct al statului prevãzut la art. ..............*2) de cãtre APIA.


┌───────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ Trezorerie │ Numãr de cont │
├───────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ Banca comercialã │ Numãrul de cont │
└───────────────────────────┴─────────────────────────────────┘


Declar pe propria rãspundere cã datele înscrise şi prezentate sunt conforme cu realitatea.

Semnãtura şi ştampila
Data .....................

--------
*1) Se va specifica activitatea din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2006 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 125/2007 .
*2) Se va specifica numãrul articolului din anexa H la <>Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale nr. 850/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care prevede acordarea sprijinului pentru acţiunea/acţiunile respective."

7. Anexa nr. 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 2
la anexa H

CERERE
pentru acordarea unui sprijin financiar
producãtorilor agricoli de legume şi fructe
destinate prelucrãrii industriale

a) Persoana juridicã .......(denumire)......, cu sediul în localitatea .........................., judeţul ........................., CUI ............................, cod CAEN ..................................., reprezentatã de director/ preşedinte ................................., contabil-şef/director economic ............................................, cod numeric personal (CNP) ...................;
sau
b) Persoana fizicã .....(numele şi prenumele)......, domiciliatã în localitatea ......................, judeţul ....................., str. ............................... nr. ......, deţinãtoare a BI/CI seria .......... nr. ..............., eliberat/eliberatã la data de ........................ de ...................................., CNP ..............................,
solicit un sprijin financiar pentru legumele şi fructele destinate prelucrãrii industriale.


┌────┬──────────────────┬──────────┬──────────┬─────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Produsul │Cantitatea│ Sprijin │Total valoare│ Perioada când │
│crt.│ │ livratã │(lei/tonã)│ sprijin │ s-a fãcut │
│ │ │ (tone) │ │ (lei) │livrarea (conform │
│ │ │ │ │ │ contractului │
│ │ │ │ │ │ nr. ........) │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 1. │Legume destinate │ │ │ │ │
│ │prelucrãrii │ │ │ │ │
│ │industriale │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 2. │Fructe destinate │ │ │ │ │
│ │prelucrãrii │ │ │ │ │
│ │industriale │ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴──────────┴──────────┴─────────────┴──────────────────┘



I. În baza prezentei cereri solicit acordarea sprijinului financiar pentru legumele şi fructele valorificate pentru prelucrare industrialã (pct. 7 din anexa nr. 2 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2006 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 125/2007 ).
II. Solicit acordarea sumelor cuvenite de cãtre Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã în urmãtorul cont:


┌───────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ Trezorerie │ Denumire cont │
├───────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ Banca comercialã │ Denumire cont │
└───────────────────────────┴─────────────────────────────────┘



Rãspund de exactitatea celor declarate.
Numele şi prenumele .........................
(ştampila)

Vizat:
Unitatea de prelucrare"

8. La anexa nr. 3 se înlocuieşte sintagma "Sucursala APIA a judeţului ...................." cu sintagma "Centrul judeţean al APIA".
ART. IV
Anexa J la <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activtãţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, literele a) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins :
"a) sã dovedeascã dreptul de proprietate şi/sau de folosinţã a unei suprafeţe cultivate cu viţã-de-vie din soiuri nobile pentru struguri de masã, vin şi/sau vii tinere de minimum 0,1 ha inclusiv;
...........................................................................
c) sã facã dovada cã viţa-de-vie pentru struguri de masã, vin şi/sau vii tinere este din soiuri nobile;".
2. La articolul 3 alineatul (2), literele b) şi d) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"b) copie de pe dovada dreptului de proprietate şi/sau de folosinţã a suprafeţei viticole înscrise în Registrul plantaţiilor viticole, pentru care se solicitã sprijinul financiar;
..........................................................................
d) copie a documentelor din care sã rezulte achiziţionarea substanţelor folosite la tratamentele fitosanitare (contracte, facturi sau alte documente doveditoare);".
3. La articolul 4 alineatul (1), literele b) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"b) pânã la data de 31 iulie pentru aplicarea tratamentelor fitosanitare în plantaţiile viticole pe rod şi tinere cu soiuri nobile pentru struguri de masã şi vin, inclusiv pentru vinuri cu denumire de origine controlatã;
............................................................................
e) semestrial, dupã certificarea cantitãţilor de vin cu denumire de origine controlatã şi achiziţionarea însemnelor de certificare a acestei categorii de calitate, dar nu mai târziu de 30 iunie pentru semestrul I şi 20 decembrie pentru semestrul II."
4. La articolul 4, alineatul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În situaţia în care un producãtor agricol deţine şi/sau exploateazã plantaţii viticole pe rod şi/sau tinere ale cãror suprafeţe sunt situate în mai multe unitãţi administrativteritoriale, acesta formuleazã cerere în fiecare unitate administrativ-teritorialã unde este situat terenul."
5. La articolul 3 alineatul (1), articolul 4 alineatul (2), articolul 5 alineatele (1) şi (3) şi articolul 6 litera e) se înlocuieşte sintagma "sucursalele judeţene" cu sintagma "centru".
6. La articolul 6, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) pânã la data de 31 august pentru aplicarea tratamentelor fitosanitare în plantaţiile viticole pe rod şi tinere cu soiuri nobile pentru struguri de masã şi vin, inclusiv pentru vinuri cu denumire de origine controlatã;".
7. La articolul 5, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dupã aprobarea cererilor, centrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, ale APIA întocmesc un centralizator cu cererile aprobate conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, în baza cãruia fac solicitarea de fonduri la sediul central APIA."
8. La articolul 5, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã contul APIA, care alimenteazã conturile centrelor judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, care, pe baza cererilor aprobate, vireazã sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de sprijin financiar, conform legislaţiei în vigoare."
9. La articolul 7, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Plata sprijinului financiar cãtre beneficiari pentru activitãţile prevãzute la art. 6 lit.c) şi e) se face pe baza verificãrii de cãtre APIA a documentelor depuse de beneficiari, prin care justificã efectuarea plãţii cãtre ONDOV."
10. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - APIA efectueazã plãţile prin centrele judeţene şi prin cel al municipiului Bucureşti în contul beneficiarilor, dupã alimentarea contului de subvenţii de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor."
11. Anexa nr. 1a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr.1a
la anexa J
CERERE
pentru acordarea unui sprijin financiar
persoanei fizice pentru efectuarea activitãţii

Centrul Judeţean al APIA........................
Nr. de înregistrare ............./......................
Domnul/Doamna ................................, domiciliat/domiciliatã în localitatea ........................., str. ...................... nr. ..........., judeţul ................................., BI/CI seria ............nr. ....................., eliberat/eliberatã de ..................... la data de ...................., CNP ..........................., în baza actelor doveditoare anexate la prezenta cerere, solicit un sprijin financiar pentru:


┌─────┬────────────────────┬───────────┬───────────────────┬────────────────┐
│ Nr. │ Activitatea │ U.M. │ Sprijin financiar │ Total sprijin │
│ crt.│ │ - ha/hl - │ - lei/ha/hl - │ financiar │
│ │ │ │ │ - lei - │
├─────┼────────────────────┼───────────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────┼───────────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ TOTAL: │ x │ x │ │
└─────┴────────────────────┴───────────┴───────────────────┴────────────────┘



Declar pe propria rãspundere cã suprafeţele propuse pentru efectuarea activitãţilor prevãzute în tabel corespund realitãţii din teren.
Menţionez cã am depus cerere pentru sprijin financiar şi în localitatea ............................., pentru suprafaţa de ..........................., privind lucrarea de .......................................... .
Mã oblig sã particip la recepţionarea activitãţilor prevãzute în tabel şi sã restitui sumele necuvenite, în condiţiile în care nu realizez activitãţile pe suprafeţele pentru care solicit sprijin financiar.
Pentru primirea ajutorului financiar aprobat, plata aferentã acestuia se va face în contul nr. ........................., deschis la banca/trezoreria ................................din localitatea ....................., judeţul ............................ .

Beneficiar, Se aprobã,
................... Directorul Centrului Judeţean
(numele şi prenumele) al APIA,
..............................
Semnãtura................ (numele şi prenumele)
Data........... Semnãtura............
Ştampila ..........."

12. Anexa nr.1b se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr.1b
la anexa J

CERERE
pentru acordarea unui sprijin financiar persoanei juridice
pentru efectuarea activitãţii

Centrul Judeţean al APIA ..............................
Nr. de înregistrare ................ / ..................
Unitatea .............................., cu sediul în localitatea ........................, str ............................ nr. .........., judeţul ..................., CUI ..................., cod CAEN ......................, telefon .........................., fax .................., e-mail ...................., având punct de lucru în localitatea ......................., judeţul ............., reprezentatã prin împuternicit .........(numele, prenumele şi funcţia)........., cu domiciliul în localitatea ......................, str. ........................... nr. ......, bl. .........., sc. .., et. ........, ap. ........., sectorul/judeţul ........................., BI/CI ........ seria ....... nr. ................., eliberat/eliberatã de ....................... la data de ................., CNP ................, în baza actelor doveditoare anexate la prezenta cerere, solicit un sprijin financiar pentru:


┌─────┬────────────────────┬───────────┬───────────────────┬────────────────┐
│ Nr. │ Activitatea │ U.M. │ Sprijin financiar │ Total sprijin │
│ crt.│ │ - ha/hl - │ - lei/ha/hl - │ financiar │
│ │ │ │ │ - lei - │
├─────┼────────────────────┼───────────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────┼───────────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ TOTAL: │ x │ x │ │
└─────┴────────────────────┴───────────┴───────────────────┴────────────────┘



Declar pe propria rãspundere cã suprafeţele propuse pentru efectuarea activitãţilor prevãzute în tabel corespund realitãţii din teren.
Menţionez cã am depus cerere pentru sprijin financiar şi în localitatea ..........................., pentru suprafaţa de .........................., privind activitatea de .................................................. .
Mã oblig sã particip la recepţionarea lucrãrilor prevãzute în tabel şi sã restitui sumele necuvenite, în condiţiile în care nu realizez activitãţile pe suprafeţele pentru care solicit sprijin financiar.
Pentru primirea ajutorului financiar aprobat, plata aferentã acestuia se va face în contul IBAN nr. .................., deschis la Trezoreria ............................. din localitatea ......................., judeţul ....................... .
Data ...........................

Beneficiar, Se aprobã,
......................... Directorul Centrului Judeţean
(numele şi prenumele) al APIA,
...........................
Semnãtura........ (numele şi prenumele)
Data..... Semnãtura......
Ştampila ......"

13. Anexa nr. 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 2
la anexa J

CENTRALIZATORUL
sumelor necesare sprijinului financiar acordat
producãtorilor agricoli din judeţul ..........


Centrul judeţean al APIA ...............
┌───┬────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr.│ │ Activitatea │
│c │Beneficiarul├─────────────┬────────────┬─────────┬──────────────┬─────────┤
│r │ │Autorizarea │Certificarea│ Comple- │Aplicarea │ │
│t. │ │plantaţiilor │şi marcarea │ tarea │tratamentelor │ │
│ │ │de struguri │vinurilor │golurilor│fitosanitare │ TOTAL │
│ │ │pentru vinuri│cu denumire │în plan- │în plantaţiile│ │
│ │ │cu denumire │de origine │taţiile │viticole pe │ │
│ │ │de origine │controlatã │viticole │rod cu soiuri │ │
│ │ │controlatã │ │pe rod │nobile pentru │ │
│ │ │ │ │ │struguri de │ │
│ │ │ │ │ │masã şi vin, │ │
│ │ │ │ │ │inclusiv ptr. │ │
│ │ │ │ │ │vinuri cu │ │
│ │ │ │ │ │denumire de │ │
│ │ │ │ │ │origine │ │
│ │ │ │ │ │controlatã │ │
│ │ ├──────┬──────┼─────┬──────┼────┬────┼────┬─────────┼─────┬───┤
│ │ │ ha │ lei │ hl │ lei │ ha │ lei│ ha │ lei │ha/hl│lei│
├───┼────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼────┼────┼────┼─────────┼─────┼───┤
│ │ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────┴──────┴──────┴─────┴──────┴────┴────┴────┴─────────┴─────┴───┘

Directorul Centrului Judeţean al APIA,
......................................
(numele şi prenumele)

Semnãtura ............................
Ştampila .............................
Data ................................"



14. Anexa nr. 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr.5
la anexa J
PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE*)
a activitãţilor

Centrul Judeţean al APIA .....................................
Nr. de înregistrare ................ / .......................
Funcţionar public desemnat de APIA ...........(numele şi prenumele).......,

în prezenţa beneficiarului persoanã fizicã/persoanã juridicã ................................., cu domiciliul/sediul în localitatea ......................................., str. ........................... nr. ......., bl. ....., sc. ........, et. ...., ap ...., judeţul/sectorul ..................., CNP/CUI ............................. cod CAEN ............................., având punct de lucru în localitatea ..........................., judeţul .............., reprezentat de împuternicit ........(numele şi prenumele)......., cu domiciliul în localitatea ............................., str. ..........................nr. ......., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap ...., judeţul/sectorul .............., constatã urmãtoarele:
Beneficiarul sprijinului financiar ......................................., prin Cererea nr. ........................ din ............................., a realizat lucrarea ............................................., pe suprafaţa de .............. ha.
În urma verificãrii în teren se constatã cã activitatea ......................................, pe suprafaţa de ...............ha din tarlaua nr. ......................., parcela nr. ...... ............... din Registrul plantaţiilor viticole, corespunde cererii şi a fost efectuatã cu respectarea prevederilor legale din domeniu.


┌────┬───────────────┬──────────────────────┬───────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ Activitatea │ Suprafaţa │ Diferenţe │ Suma │
│crt.│ │ - ha - │ ± ha │ - lei - │
│ │ ├───────────┬──────────┤ ├──────────┬───────────┤
│ │ │Solicitatã │Realizatã │ │ Cuvenitã │ Restituitã│
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴───────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┘



Prezentul proces-verbal constituie titlu executoriu.

Persoanã fizicã/juridicã, Funcţionar public desemnat de APIA,
........................ ..............................
(numele şi prenumele) (numele şi prenumele)
Semnãtura........ Semnãtura......
Ştampila Ştampila ......"
Data ....

-------
*) Procesul-verbal de recepţie se întocmeşte separat pentru fiecare activitate, în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatarã.

ART. V
Anexa K la <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitãţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Sprijinul financiar pentru susţinerea activitãţilor prevãzute la lit. d) pct. 3 şi 4, lit. e) pct. 2, lit. f) pct. 3, lit. g) pct. 1 şi lit. h) pct.1 din anexa nr. 2 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2006 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 125/2007 , se acordã la producţia obţinutã şi comercializatã."
2. La articolul 1, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Sprijinul financiar la producţia obţinutã şi comercializatã se acordã pe an de piaţã. Anul de piaţã pentru cartof şi plante medicinale şi aromatice începe la 1 iunie şi se terminã la data de 30 aprilie a anului urmãtor anului de recoltã."
3. La articolul 4 litera b), punctul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. declaraţia de cultivare, prevãzutã în anexa nr. 2;".
4. La articolul 4 litera b), punctul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3. (i) declaraţia de livrare a producţiei recoltate şi livrate, semnatã de producãtorul agricol în calitate de vânzãtor şi unitatea procesatoare, de comercializare, în calitate de cumpãrãtor, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, însoţitã de factura fiscalã pentru persoane juridice sau borderou de achiziţie pentru persoane fizice;
(ii) - declaraţia de consum intern, prevãzutã în anexa nr. 2^1, însoţitã de documentele interne de transfer al producţiei recoltate şi transferate pe fluxul tehnologic de procesare, în cazul în care unitatea procesatoare îşi asigurã materia primã din culturi proprii;".
5. La articolul 5 punctul 1, litera b) se eliminã.
6. La articolul 7, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) pentru producţia obţinutã şi comercializatã la celelalte produse, în termen de 30 de zile de la încheierea anului de piaţã;".
7. La articolul 8, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Reprezentanţii centrelor judeţene APIA, respectiv al municipiului Bucureşti verificã îndeplinirea condiţiilor de acordare a sprijinului financiar, aprobã cererile beneficiarilor şi întocmesc centralizatorul cererilor pentru încasarea sprijinului financiar, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, în baza cãruia fac solicitarea de fonduri la sediul central APIA."
8. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã contul APIA, care alimenteazã conturile centrelor judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, care, pe baza cererilor aprobate, vireazã sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de sprijin financiar, conform legislaţiei în vigoare."
9. Din conţinutul anexei nr. 2 se eliminã sintagma
"Coordonatele topo ale parcelei sunt urmãtoarele: .........."
10. Dupã anexa nr. 2 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 2^1, cu urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 21
la anexa K

Producãtor agricol/Procesator
Datele de înregistrare la registrul comerţului/CUI
Adresã/Telefon/Fax/Adresã de e-mail

DECLARAŢIA DE CONSUM INTERN

Societatea/firma......................... din localitatea ......................., judeţul ................., înscrisã la registrul comerţului sub nr. ................................, având CUI nr. ........................., cod CAEN ..........................., declarãm pe propria rãspundere cã în anul agricol ...................... am recoltat, pe suprafaţa de ................................ ha, cultivatã cu .......(specia de plantã cultivatã)....., cantitatea de ....... tone, care a fost utilizatã în conformitate cu fluxul tehnologic şi standardul pe produs.

Anexãm:
- fluxul tehnologic;
- standardul de produs;
- documentele interne de transfer.

Administrator/Director,
........................
(numele şi prenumele)
Semnãtura ..................
Ştampila ...................
Data ......................"

11. La anexele nr. 1, 3 şi 4 se înlocuieşte sintagma "Sucursala Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã" cu sintagma "Centrul Judeţean al APIA".
ART. VI
Anexa L la <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitãţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
- articolul 48 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã conturile direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, sau contul APIA, care alimenteazã conturile centrelor judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã caz, care, pe baza cererilor aprobate, vireazã sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de sprijin financiar, conform legislaţiei în vigoare."
ART. VII
În cuprinsul anexelor E, F, H, J, K şi L la <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitãţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, sintagmele: "Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale" şi "Ministerul Finanţelor Publice" se înlocuiesc cu sintagmele "Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale", respectiv "Ministerul Economiei şi Finanţelor".
ART. VIII
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat

Bucureşti, 19 martie 2008.
Nr. 174.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016