Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 171 din 23 ianuarie 2004  pentru aprobarea unor formulare financiar-contabile, comune pe economie, privind taxa pe valoarea adaugata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 171 din 23 ianuarie 2004 pentru aprobarea unor formulare financiar-contabile, comune pe economie, privind taxa pe valoarea adaugata

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 28 ianuarie 2004
În temeiul <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare, în baza prevederilor <>art. 159 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelele şi normele de întocmire şi utilizare a unor formulare financiar-contabile, comune pe economie, privind taxa pe valoarea adãugatã, prevãzute în anexele nr. 1-5 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 23 ianuarie 2004.
Nr. 171.





ANEXA 1


Executor emitent ....................
.....................................
(denumirea, forma juridica)
Codul de inregistrare fiscala ........
Sediul (localitatea, str., nr.) ......
......................................
Judetul/sectorul .....................
Contul ...............................
Banca ................................


FACTURA FISCALA DE EXECUTARE SILITA

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ Nr. facturii ................................... │
│ Data (ziua, luna, anul) ........................ │
│ Nr. avizului de insotire a bunurilor/nr. │
│ procesului-verbal de licitatie ................. │
│ (daca este cazul) │
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Furnizor (debitor/garant) .......... Cumparator (adjudecatar) .........
.................................... ..................................
.................................... (nume, prenume/denumirea, forma
(denumirea, forma juridica) juridica)
Codul de inregistrare fiscala ...... Codul de inregistrare fiscala ....
Sediul (localitatea, str., nr.) .... Sediul (localitatea, str., nr.) ..
.................................... ..................................
Judetul/sectorul ................... Judetul/sectorul .................
Contul ............................. Contul ...........................
Banca .............................. Banca ............................

┌─────┬───────────────┬──────┬────────────┬───────────────┬──────────┬─────────┐
│ Nr. │ Denumirea │ │ │ Pret unitar │ │ Valoarea│
│ crt.│ bunurilor │ U.M. │ Cantitatea │ (fara T.V.A.) │ Valoarea │ T.V.A. │
│ │ │ │ │ - lei - │ - lei - │ - lei - │
├─────┼───────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼──────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5(3x4) │ 6 │
├─────┼───────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┴──────────┬────┴──────┴────────────┴────┬──────────┼──────────┼─────────┤
│ Semnatura si │ Date privind expeditia: │ TOTAL, │ │ │
│ stampila │ Numele delegatului ........ │ │ │ │
│ emitentului │ Buletinul/cartea de │ │ │ │
│ │ identitate seria ........ │ │ │ │
│ │ nr. .... eliberat(a) ..... ├──────────┼──────────┴─────────┤
│ │ Mijlocul de transport ..... │Semnatura │ Total │
│ │ nr. ....................... │de primire│ de plata │
│ │ Expedierea s-a efectuat in │ │ (col. 5 + col. 6) │
│ │ prezenta noastra la data │ │ │
│ │ de ....................... │ │ │
│ │ Semnaturile .............. │ │ │
└────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴────────────────────┘

MODALITATEA SI TERMENELE DE PLATA

Plata integrala
Avans ......... lei Achitat:
- executare cu scrisoare de garantie
bancara la data de ...............
- la casierie la data de ...........
- prin virament, nr. ordinului
de plata/data ....................
Nr. rate ....... Termene de plata ...................
esalonate astfel:

14-4-10/B




FACTURA FISCALA DE EXECUTARE SILITA
(cod 14-4-10/B)

Formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare
Tiparit in blocuri cu cate 150 de file, formate din 50 de seturi cu cate 3 file in culori diferite: albastru - exemplarul 1, rosu - exemplarul 2, verde - exemplarul 3.
1. Serveste ca:
- document pe baza caruia se intocmeste instrumentul de decontare a bunurilor supuse executarii silite;
- document de insotire a bunurilor pe timpul transportului;
- document de incarcare in gestiunea cumparatorului (adjudecatar);
- document justificativ de inregistrare in contabilitatea executorului emitent, furnizorului (debitor/garant) si a cumparatorului (adjudecatar).
2. Se intocmeste manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, in trei exemplare, la livrarea bunurilor supuse executarii silite, de catre executorul emitent pe baza avizului de insotire a marfii sau a altor documente si se semneaza de executorul emitent, furnizor (debitor/garant) si cumparator (adjudecatar).
Atunci cand factura nu se poate intocmi in momentul livrarii datorita unor conditii obiective si cu totul exceptionale, bunurile sunt insotite pe timpul transportului de avizul de insotire a marfii. In vederea corelarii documentelor de livrare numarul si data avizului de insotire a marfii se inscriu in formularul de factura.
Pentru bunurile executate silit de catre Agentia pentru Valorificarea Activelor Bancare, in factura pretul de adjudecare a bunurilor se va inscrie in dolari S.U.A. (USD), precum si echivalentul in lei al acestuia la data licitatiei. In acest caz factura fiscala de executare silita se intocmeste la data organizarii licitatiei si nu constituie titlu de proprietate.
In partea stângã jos a facturii fiscale vor fi menţionate şi datele de identificare a persoanei care efectueazã livrarea bunurilor, şi anume: numele şi prenumele, seria şi numãrul actului de identitate (buletin de identitate, carte de identitate sau paşaport), codul numeric personal.
3. Circula:
● la executorul emitent (exemplarul 3);
● la furnizor (debitor/garant):
- la compartimentul desfacere, in vederea inregistrarii in evidentele operative si pentru eventualele reclamatii ale clientilor (exemplarul 2 al facturii, la care se anexeaza dispozitia de livrare);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitate (exemplarul 2);
● la cumparator (adjudecatar):
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operatiunii, avand atasat exemplarul din avizul de insotire a marfii care a insotit produsul sau marfa, daca este cazul, inclusiv nota de receptie si constatare de diferente, in cazul in care marfa nu a fost insotita de factura pe timpul transportului (exemplarul 1);
- la compartimentul care efectueaza operatiunea de control financiar preventiv, pentru acordarea vizei (exemplarul 1, impreuna cu avizul de insotire a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente, dupa caz);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea platii, precum si pentru inregistrarea in contabilitate (exemplarul 1, impreuna cu avizul de insotire a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente, dupa caz).
4. Se arhiveaza:
● la executorul emitent (exemplarul 3);
● la furnizor (debitor/garant):
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2);
● la cumparator (adjudecatar):
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).




ANEXA 2


JURNAL PENTRU VÂNZĂRI

-lei-
┌───┬──────┬────────────┬─────┬──────────┬──────────┬──────────────────────────┐
│Nr.│Docu- │Beneficiarul│Total│Operatiuni│Operatiuni│ Operatiuni taxabile │
│crt│mentul├─────┬──────┤docu-│scutite, │scutite, ├────────────┬─────────────┤
│ ├───┬──┤Denu-│Codul │ment │operatiuni│operatiuni│- cota 19% -│- cota 9% - │
│ │Da-│Nr│mirea│de │(in- │pentru │pentru ├────┬───────┼────┬────────┤
│ │ta │ │ │inre- │clu- │care locul│care locul│Baza│Valoa- │Baza│Valoarea│
│ │ │ │ │gis- │siv │livrarii/ │livrarii/ │de │rea │de │ T.V.A. │
│ │ │ │ │trare │T. │prestarii │prestarii │im- │T.V.A. │im- │ │
│ │ │ │ │fisca-│V. │este in │este in │po- │ │po- │ │
│ │ │ │ │la │A.) │strainata-│strainata-│zi- │ │zi- │ │
│ │ │ │ │ │ │te si alte│te si alte│tare│ │tare│ │
│ │ │ │ │ │ │operatiuni│operatiuni│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │- cu drept│- fara │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │de dedu- │drept de │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │cere - │deducere -│ │ │ │ │
├───┼───┼──┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────┼───────┼────┼────────┤
│ 0 │ 1 │2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├───┼───┼──┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────┼───────┼────┼────────┤
├───┼───┼──┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────┼───────┼────┼────────┤
├───┼───┼──┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────┼───────┼────┼────────┤
├───┼───┼──┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────┼───────┼────┼────────┤
├───┼───┼──┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────┼───────┼────┼────────┤
├───┴───┼──┴─────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────┼───────┼────┼────────┤
│Intoc- │Verifi- │Total │ │ │ │ │ │ │ │
│mit │cat │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴────────┴──────┴─────┴──────────┴──────────┴────┴───────┴────┴────────┘

14-6-12/a





JURNAL PENTRU VÂNZĂRI
(cod 14-6-12/a)


Format X4, tiparit pe ambele fete, in carnete a cate 100 de file
1. Serveste ca:
- jurnal auxiliar pentru inregistrarea livrarilor de bunuri si/sau a prestarilor de servicii;
- document de stabilire lunarã sau trimestriala, dupã caz, a taxei pe valoarea adãugatã (T.V.A.) colectate;
- document de control al unor operaţiuni înregistrate în contabilitate.
2. Se întocmeşte într-un exemplar, pe formulare tipizate sau cu ajutorul tehnicii de calcul cu respectarea modelului formularului tipizat, în care se înregistreazã, fãrã ştersãturi şi spaţii libere, elementele necesare pentru determinarea corectã a T.V.A. colectate.
Acest jurnal se completeazã la compartimentul financiar-contabil pe baza documentelor tipizate comune şi specifice (facturi fiscale sau alte documente legal aprobate) privind livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii, pe baza Borderoului de vânzare (încasare) - cod 14-6-15/a si/sau pe baza raportului fiscal de închidere zilnica emis de casele de marcat.
Livrãrile de bunuri si prestãrile de servicii efectuate sunt evidenţiate in jurnalul pentru vânzãri cu respectarea prevederilor Titlului VI din codul fiscal precum si a normelor metodologice de aplicare a acestuia.
Prestãrile de servicii si livrãrile de bunuri pentru care locul prestãrii, respectiv locul livrãrii nu sunt considerate a fi in România, conform art. 132 si art. 133 din codul fiscal efectuate de persoane impozabile inregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugata, se evidenţiazã in jurnalul de vânzãri pe baza facturilor externe emise.
Pentru operaţiunile pentru care se aplica reguli speciale se ţin jurnale de vânzãri, sau dupã caz borderouri de vanzari (incasari), separate de operaţiunile pentru care se aplica regim normal de taxa pe valoarea adãugata, in care se evidenţiazã numai totalul documentului de vânzare inclusiv taxa pe valoarea adãugata.
Importatorii care au obţinut certificate de exonerare de la plata taxei pe valoarea adãugata in vama, in baza art. 157 alin. (4) din Codul fiscal, evidenţiazã baza de impozitare si taxa aferenta importului in jurnalul pentru vânzãri pe baza declaraţiei vamale de import, sau, dupã caz, a actului constatator emis de autoritatea vamala.
In cazul operaţiunilor prevãzute la art. 150 alin. (1) lit. b) si art. 151 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, persoanele impozabile inregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugata înregistreazã in jurnalul de vânzãri baza de impozitare si taxa aferenta pe baza facturii fiscale emise prin autofacturare conform art. 155 alin. (4) din Codul fiscal.
Persoanele impozabile care sunt in regim special de scutire trebuie sa tina evidenta operaţiunilor taxabile si a operaţiunilor scutite cu drept de deducere in jurnalul de vânzãri, conform art. 152 alin. (3) din Codul fiscal, numai in scopul de a face dovada ca nu au depãşit plafonul de scutire stabilit, conform legii.
Persoanele impozabile inregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugata pentru care perioada fiscala este trimestrul vor totaliza informaţiile evidenţiate in jurnalul de vânzãri numai la finele trimestrului.
3. Circulã:
- la compartimentul financiar-contabil, pentru verificarea sumelor înscrise în conturi şi a respectãrii dispoziţiilor legale referitoare la T.V.A.
4. Se arhiveazã la compartimentul financiar-contabil.





ANEXA 3


JURNAL PENTRU CUMPĂRĂRI

- lei -
┌───┬────────┬─────────────┬─────────┬─────────┬───────────────────────────────┐
│Nr │Document│Furnizor/ │ Total │Cumparari│ Cumparari cu TVA │
│crt├────┬───┤prestator │document │scutite ├────────────────┬──────────────┤
│ │Data│Nr.├─────┬───────┤(inclusiv│de T.V.A.│ - cota 19% - │ - cota 9% - │
│ │ │ │Denu-│Codul │ T.V.A.) │ ├───────┬────────┼──────┬───────┤
│ │ │ │mirea│de │ │ │Baza de│Valoarea│Baza │Valoa- │
│ │ │ │ │inre- │ │ │impozi-│T.V.A. │de │rea │
│ │ │ │ │gis- │ │ │tare │ │impo- │T.V.A │
│ │ │ │ │trare │ │ │ │ │zitare│ │
│ │ │ │ │fiscala│ │ │ │ │ │ │
├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴────┼───┴─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤
│Intocmit│Verificat│Total │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴─────────┴───────┴─────────┴─────────┴───────┴────────┴──────┴───────┘

14-6-17/b



JURNAL PENTRU CUMPĂRĂRI
(cod 14-6-17/b)

Format X4, tipãrit pe ambele feţe, în carnete a câte 100 de file
1. Serveşte ca:
- jurnal auxiliar pentru înregistrarea achiziţiilor de bunuri şi servicii;
- document de stabilire lunarã sau trimestriala, dupã caz, a taxei pe valoarea adãugatã (T.V.A.) deductibile;
- document de control al unor operaţiuni înregistrate în contabilitate.
2. Se întocmeşte într-un exemplar, având paginile numerotate, în care se înregistreazã, fãrã ştersãturi şi spaţii libere, elementele necesare pentru determinarea corectã a T.V.A. deductibile, pe baza documentelor prevãzute la art. 145 alin. (8) si alin. (9) din Codul fiscal.
Plãtitorii de taxa pe valoarea adãugata cu regim mixt întocmesc jurnale separate pentru achiziţiile de bunuri sau servicii destinate realizãrii de operaţiuni care dau drept de deducere a T.V.A., pentru achiziţiile de bunuri sau servicii destinate realizãrii de operaţiuni care nu dau drept de deducere a T.V.A. şi pentru achiziţiile de bunuri sau servicii destinate atât realizãrii operaţiunilor care dau drept de deducere, cât şi celor care nu dau drept de deducere a T.V.A.
Achiziţiile destinate realizãrii operaţiunilor pentru care se aplica reguli speciale se evidenţiazã in jurnale de cumpãrãri separate de operaţiunile pentru care se aplica regimul normal de taxa pe valoarea adãugata.
Importatorii care au obţinut certificate de exonerare de la plata taxei pe valoarea adãugata in vama, in baza art. 157 alin. (4) din Codul fiscal, evidenţiazã taxa aferenta importului in jurnalul pentru cumpãrãri pe baza declaraţiei vamale de import, sau, dupã caz, a actului constatator emis de autoritatea vamala.
Operaţiunile prevãzute la art. 150 alin. (1) lit. b) si art. 151 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, se înregistreazã de cãtre beneficiarii, persoane impozabile înregistrate ca plãtitori de t.v.a., in jurnalele de cumpãrãri pe baza facturii fiscale emise prin autofacturare, conform art. 155 alin. (4) din Codul fiscal.
Achiziţiile de bunuri si servicii sunt evidenţiate in jurnalele pentru cumpãrãri cu respectarea prevederilor din Titlul VI - T.V.A. a Codului fiscal precum si a normelor de aplicare a acestuia.
Persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugata pentru care perioada fiscala este trimestrul vor totaliza informaţiile evidenţiate in jurnalul de cumpãrãri numai la finele trimestrului.
3. Circulã:
- la compartimentul financiar-contabil, pentru verificarea sumelor înscrise în conturi şi a respectãrii dispoziţiilor legale referitoare la T.V.A.
4. Se arhiveazã la compartimentul financiar-contabil.





ANEXA 4


BORDEROU DE VÂNZARE (ÎNCASARE)
data .....................

- lei -
┌────┬──────────────┬──────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Documentul │Expli-│ Vanzari (incasari) │
│crt.├─────┬───┬────┤catii ├───┬───────┬───────┬───────────────┬───────────────┤
│ │Denu-│Nr.│Data│ │To-│Scutite│Scutite│- cota 19% - │ - cota 9% - │
│ │mirea│ │ │ │tal│cu │fara ├───────┬───────┼───────┬───────┤
│ │ │ │ │ │ │drept │drept │Baza de│Valoa- │Baza de│Valoa- │
│ │ │ │ │ │ │de │de │impozi-│rea │impozi-│rea │
│ │ │ │ │ │ │dedu- │dedu- │tare │T.V.A. │tare │T.V.A. │
│ │ │ │ │ │ │cere │cere │ │ │ │ │
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┴─────┼───┴────┼──────┼───┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│Intocmit │Verifi- │Total │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cat │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────┴──────┴───┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┘

14-6-15/a




BORDEROU DE VÂNZARE (ÎNCASARE)
data ...............

(cod 14-6-15/a)

Format X4, tipãrit pe ambele feţe, sub formã de carnete a câte 100 de file
1. Serveşte:
- ca document de centralizare zilnicã a vânzãrilor (încasãrilor) realizate de unitãţile care nu au obligaţia, conform legii sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale;
- la înregistrarea vânzãrilor (încasãrilor) în Jurnalul pentru vânzãri (cod 14-6-12/a);
- la stabilirea taxei pe valoarea adãugatã colectate.
2. Se întocmeşte într-un exemplar de compartimentul financiar-contabil pe formulare tipizate sau cu ajutorul tehnicii de calcul cu respectarea modelului formularului tipizat, pe baza monetarelor sau a documentelor de centralizare a vânzãrilor (încasãrilor) pe unitãţi.
3. Circulã:
- la persoana care întocmeşte jurnalul pentru vânzãri.
4. Se arhiveazã la compartimentul financiar-contabil.




ANEXA 5


BORDEROU
cuprinzând livrãri de bunuri şi/sau prestãri de servicii
pentru care nu se emite factura fiscala,
realizate în luna/trimestrul ...........

- lei -
┌────┬──────────────┬──────┬───────────────────────────────┐
│Nr. │ Documentul │Expli-│ Operatiuni taxabile │
│crt.├─────┬───┬────┤catii ├───────────────┬───────────────┤
│ │Denu-│Nr.│Data│pri- │- cota 19% - │ - cota 9% - │
│ │mirea│ │ │vind │───────┬───────┼───────┬───────┤
│ │ │ │ │natura│Baza de│Valoa- │Baza de│Valoa- │
│ │ │ │ │opera-│impozi-│rea │impozi-│rea │
│ │ │ │ │tiuni-│tare │T.V.A. │tare │T.V.A. │
│ │ │ │ │lor │ │ │ │ │
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┼─────┼───┼────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
├────┴─────┼───┴────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│Intocmit │Verifi- │Total │ │ │ │ │
│ │cat │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────┴──────┴───────┴───────┴───────┴───────┘

14-6-15/b





BORDEROU
cuprinzând livrãri de bunuri şi/sau prestãri
de servicii pentru care nu se emite factura
fiscala, realizate în luna/trimestrul .........

(cod 14-6-15/b)


1. Serveşte:
- ca document pentru înregistrarea taxei pe valoarea adãugatã pentru alte operaţiuni care se considera livrãri de bunuri şi/sau prestãri de servicii in sensul taxei pe valoarea adãugatã, dar pentru care nu se emite factura fiscala, cum sunt:
● bunurile constatate lipsa din gestiune pentru care este obligatorie colectarea TVA, prevãzute la art. 128 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, cu excepţia celor prevãzute la art. 128 alin. (9);
● bunurile, prevãzute la art. 128 alin. (4) din lege, achizitonate sau fabricate de orice agent economic, care sunt utilizate in scopuri care nu au legãtura cu activitatea economica desfãşurata, sau pentru a fi puse gratuit la dispoziţia altor persoane, in mãsura in care s-a dedus TVA pentru aceste bunuri;
● bunurile, prevãzute la art. 128 alin. (5) din Codul fiscal, distribuite din activele unei societãţi comerciale cãtre acţionarii sau asociaţii sãi, efectuata cu ocazia lichidãrii;
● orice distribuire de bunuri din activele unei societãţi comerciale cãtre asociaţii sau acţionarii sãi, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fãrã lichidare a societãţii, prevãzute la art. 128 alin. (5) din Codul fiscal;
● prestãrile de servicii prevãzute la art. 129 alin.(3) din Codul fiscal;
2. Se întocmeşte într-un exemplar de compartimentul financiar-contabil pe baza datelor din contabilitate.
3. Nu circulã, fiind document de înregistrare în contabilitate.
4. Se arhiveazã la compartimentul financiar-contabil.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016