Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 17 din 18 iulie 1996  pentru aprobarea   Regulamentului nr. 6/1996 privind lichidarea fondurilor deschise de investitii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 17 din 18 iulie 1996 pentru aprobarea Regulamentului nr. 6/1996 privind lichidarea fondurilor deschise de investitii

EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 176 din 5 august 1996
În conformitate cu prevederile <>art. 14 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare şi bursele de valori, precum şi ale art. 6 alin. 2 şi ale <>art. 39 din Ordonanta Guvernului nr. 24/1993 privind reglementarea constituirii şi functionarii fondurilor deschise de investiţii şi a societãţilor de investiţii ca instituţii de intermediere financiarã, aprobatã prin <>Legea nr. 83/1994 ,
în temeiul <>art. 13 din Legea nr. 52/1994 şi al <>Hotãrîrii Parlamentului României nr. 17 din 5 octombrie 1994 ,

Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pe data prezentului ordin se aproba <>Regulamentul nr. 6/1996 privind lichidarea fondurilor deschise de investiţii şi se dispune publicarea lui în Monitorul Oficial al României.
ART. 2
Departamentul reglementarea pieţei şi intermediere financiarã şi Departamentul logistic vor asigura aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

PREŞEDINTELE COMISIEI NAŢIONALE A
VALORILOR MOBILIARE,
prof. univ. dr. ŞTEFAN BOBOC

REGULAMENT
privind lichidarea fondurilor deschise de investiţii

ART. 1
Lichidarea fondurilor deschise de investiţii, denumite în continuare fonduri, se va realiza în conformitate cu normele C.N.V.M. din prezentul regulament.
ART. 2
Lichidarea fondului poate avea loc în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) la un an de la autorizarea finala de cãtre C.N.V.M., dacã numãrul deţinãtorilor de titluri este mai mic de 500 şi C.N.V.M. solicita fondului sa initieze procedura de lichidare;
b) într-una dintre situaţiile prevãzute în <>art. 39 paragraful 1 din Ordonanta Guvernului nr. 24/1993 , dacã deţinãtorii de titluri decid lichidarea fondului.
ART. 3
(1) În oricare dintre situaţiile prevãzute la art. 2, C.N.V.M. poate suspenda, la cererea societãţii de administrare sau ex officio, rãscumpãrarea şi emisiunea de titluri, pe o perioada de cel mult 90 de zile.
(2) Decizia C.N.V.M. de suspendare a rascumpararilor şi a emisiunii de titluri va preciza dacã actuala societate de administrare a fondului îşi va continua activitatea sau va fi înlocuitã cu o alta. Dacã o noua societate de administrare va fi numita, predecesoarea sa îi va preda în cel mai scurt timp posibil toate înregistrãrile şi evidentele contabile ale fondului, incluzind pe cele ţinute conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/1993 şi regulamentelor şi instrucţiunilor de mai jos, dar nefiind limitate la acestea.
ART. 4
În baza autoritãţii sale de reglementare a activitãţii fondurilor, în special, şi a pieţelor pentru valori mobiliare din România, în general, C.N.V.M. va supraveghea procesul de lichidare şi va pune în aplicare prevederile sale.
ART. 5
Dupã îndeplinirea oricãreia dintre cele 3 condiţii expuse în art. 6 şi în <>art. 39 din Ordonanta Guvernului nr. 24/1993 , pentru începerea lichidãrii, Consiliul de încredere al fondului va notifica, în scris, C.N.V.M., în aceeaşi zi, începerea procesului de lichidare. În plus, în aceeaşi zi, Consiliul de încredere va face publica începerea lichidãrii printr-un mijloc de informare în masa.
ART. 6
Pe parcursul a 10 zile lucrãtoare de la notificare, Consiliul de încredere al fondului, consultindu-se cu C.N.V.M., va încheia un contract cu o firma de cenzori externi independenţi, înregistratã la C.N.V.M. în baza <>cap. VII din Legea nr. 52/1994 , desemnind firma ca administrator al lichidãrii. Contractul va cuprinde obligaţiile şi responsabilitãţile administratorului lichidãrii, precum şi clauzele între administratorul lichidãrii şi Consiliul de încredere. Îndatoririle şi responsabilitãţile expuse în contract trebuie sa fie în concordanta cu prevederile <>Legii nr. 52/1994 , ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/1993 , cu instrucţiunile şi regulamentele emise în temeiul acestora.
a) O copie de pe contractul încheiat va fi transmisã C.N.V.M. a doua zi dupã încheierea acestuia.
b) Nivelul şi structura cheltuielilor de lichidare vor fi aprobate de Consiliul de încredere şi specificate în mod clar în contract. C.N.V.M. este autorizat sa nu avizeze contractul, dacã constata ca acestea nu sînt rezonabile, iar alegerea administratorului lichidãrii nu s-a fãcut în urma solicitãrii şi analizarii a cel puţin 3 oferte. Toate cheltuielile vor fi plãtite din fondurile acumulate prin lichidarea activelor fondului. Plata administratorului lichidãrii se va face la termenele prevãzute în contract.
c) Subcontracte - Administratorul lichidãrii poate subcontracta cu persoane fizice sau juridice în scopul obţinerii asistenţei şi expertizei în îndeplinirea îndatoririlor şi obligaţiilor sale. Toţi aceşti subcontractori, precum şi îndatoririle sau obligaţiile lor trebuie sa fie mentionati în contractul iniţial încheiat între Consiliul de încredere şi administratorul lichidãrii. Administratorul lichidãrii este rãspunzãtor pentru plata comisioanelor şi a cheltuielilor cãtre toţi subcontractorii.
ART. 7
Obligaţia fundamentalã a administratorului lichidãrii este de a acţiona în interesul deţinãtorilor de titluri de participare, astfel încît aceştia sa primeascã o valoare maxima în urma lichidãrii activelor.
ART. 8
În urma încheierii contractului descris mai sus, administratorul lichidãrii va pune imediat toate activele sub sigiliu şi va lua mãsurile necesare pentru conservarea acestora. Administratorul lichidãrii va lua în custodie copii de pe toate înregistrãrile şi evidentele contabile referitoare la fonduri şi care sînt pãstrate la zi de cãtre societatea de administrare a investiţiilor şi de depozitar, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
ART. 9
În decurs de 20 de zile lucrãtoare de la data încheierii contractului, administratorul lichidãrii este obligat sa întocmeascã un inventar complet al activelor şi al obligaţiilor. În timpul acestei perioade, administratorul lichidãrii va pregati un raport privind inventarierea, înaintînd copii de pe acest raport Consiliului de încredere, C.N.V.M. şi Comitetului deţinãtorilor de titluri de participare, definit mai jos.
a) Raportul de inventariere - Acest raport va include, fãrã a se limita la: 1. o evaluare a tuturor activelor la valoarea lor de piata şi a obligaţiilor prezente ale fondului; 2. o lista a tuturor deţinãtorilor de titluri de participare, cu specificarea numãrului şi a valorii titlurilor deţinute de fiecare, anterior începerii procesului de lichidare; 3. achiziţionarea de active de cãtre fond şi rascumpararile efectuate de cãtre deţinãtorii de titluri de participare, într-o perioada de 45 de zile, anterioarã începerii lichidãrii; şi 4. toate cheltuielile şi plãţile efectuate în numele fondului, incluzind salariile, primele, împrumuturile, într-o perioada de 45 de zile, anterioarã începerii lichidãrii.
b) Administratorul lichidãrii va revizui toatã activitatea financiarã care a fost efectuatã pe parcursul celor 45 de zile anterioare procesului de lichidare, în scopul de a determina dacã exista dovada unor acte de neglijenţa, de rea-credinţa sau ilegale. Dacã administratorul lichidãrii constata ca au existat acte de neglijenţa, de rea-credinţa sau ilegale, acesta este obligat ca, în decurs de 3 zile lucrãtoare de la data la care a fãcut constatarea, sa notifice C.N.V.M., în scris, informindu-o asupra concluziei la care a ajuns. Aceasta nu exclude posibilitatea ca C.N.V.M. sa conducã în paralel o investigatie asupra acestor aspecte.
c) Comitetul deţinãtorilor de titluri de participare va include pe cei mai importanti deţinãtori de titluri de participare, în raport cu procentul de titluri deţinute, în numãr de 20, alţii decît membrii Consiliului de încredere. Comitetul deţinãtorilor de titluri de participare va fi organizat de cãtre administratorul lichidãrii în decurs de 5 zile lucrãtoare de la terminarea raportului de inventariere. Singurul scop al Comitetului deţinãtorilor de titluri de participare este de a acţiona ca un organ consultativ pe lîngã Consiliul de încredere şi pe lîngã administratorul lichidãrii, neavînd drept de vot. În consecinta, comitetul va primi o copie de pe raportul de inventariere în momentul organizãrii sale, astfel încît acesta sa fie pe deplin informat cînd îşi îndeplineşte atribuţiile de consultant.
ART. 10
(1) În decurs de 15 zile lucrãtoare de la terminarea raportului de inventariere, administratorul lichidãrii va pregati şi va întocmi planul de lichidare şi distribuţie, ale cãrui copii vor fi înaintate Consiliului de încredere, C.N.V.M. şi Comitetului deţinãtorilor de titluri de participare. Planul de lichidare şi distribuţie va prezenta detaliat procesul şi procedurile pentru lichidarea activelor fondului şi distribuţia ulterioara a sumelor obţinute din lichidare cãtre deţinãtorii de titluri de participare. Planul de lichidare şi distribuţie va stabili o eşalonare a datelor la care se face lichidarea activelor şi la care va avea loc distribuţia sumelor rezultate din lichidare.
(2) Contul bancar pentru lichidare - administratorul lichidãrii şi Consiliul de încredere, cu consultarea C.N.V.M., vor alege o banca româneascã care se bucura de o buna reputaţie şi de bonitate financiarã, în scopul deschiderii unui cont pentru depozitarea sumelor provenite din lichidare. Administratorul lichidãrii şi Consiliul de încredere vor exercita împreunã drepturile de operare asupra acestui cont şi pentru orice retrageri din cont va fi necesarã autorizarea atît din partea administratorului lichidãrii, cît şi din partea Consiliului de încredere. Nu se permite depunerea în acest cont a altor fonduri decît a celor rezultate în urma lichidãrii.
ART. 11
Consiliul de încredere şi Comitetul deţinãtorilor de titluri de participare pot adresa C.N.V.M. o sesizare scrisã cu privire la fezabilitatea şi eşalonarea în timp a planului propus, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea planului de lichidare şi distribuţie. Orice sesizare scrisã înaintatã C.N.V.M. dupã expirarea perioadei respective va fi respinsã.
a) Dacã sesizarea scrisã este transmisã C.N.V.M. în termen, C.N.V.M. va avea la dispoziţie 15 zile lucrãtoare pentru a evalua temeinicia motivelor cuprinse în aceasta şi pentru a face cunoscute observaţiile sale. În timpul primelor 5 zile lucrãtoare ale acestei perioade, cel care înainteazã sesizarea va transmite în scris C.N.V.M. o explicaţie cuprinzatoare asupra motivelor care l-au determinat sa ia aceasta mãsura.
b) C.N.V.M. îşi va face cunoscute observaţiile şi decizia asupra sesizãrii în decurs de 15 zile lucrãtoare. Prin decizie, C.N.V.M. poate hotãrî:
1. sa respingã sesizarea, acest fapt permitind administratorului lichidãrii sa recurgã la lichidare în conformitate cu planul de lichidare şi distribuţie; sau
2. sa oblige pe administratorul lichidãrii sa modifice planul de lichidare şi distribuţie într-un mod care va remedia lipsurile acestuia. Atunci cînd administratorul lichidãrii este obligat sa modifice planul de lichidare şi distribuţie, acesta va avea la dispoziţie o perioada de 10 zile lucrãtoare pentru a prezenta o alta varianta a acestuia pentru a fi înaintat Consiliului de încredere, Comitetului deţinãtorilor de titluri de participare şi C.N.V.M.
c) Criteriul în luarea deciziei. Exista o prezumţie relativã ca planul iniţial de lichidare şi distribuţie este fezabil. Persoana care înainteazã sesizarea are sarcina de a rasturna prezumţia, demonstrind în scris C.N.V.M., conform procedurii arãtate în paragraful a) al prezentului articol, ca planul de lichidare şi distribuţie "nu rãspunde cel mai bine intereselor deţinãtorilor de titluri de participare, asa încît ei sa primeascã maximul sumei ce se poate obţine în urma procedurii de lichidare a activelor". C.N.V.M. va pãstra o evidenta a observaţiilor sale referitoare la motivele care l-au determinat pe apelant sa recurgã la aceasta procedura.
ART. 12
Dupã încheierea elaborãrii planului de lichidare şi distribuţie, în cazul în care nu s-a recurs la apel în timpul permis, administratorul lichidãrii va începe punerea în aplicare a planului. Administratorul lichidãrii va finaliza lichidarea în decurs de 30 de zile lucrãtoare de la data punerii în aplicare a planului. Toate fondurile provenite din lichidarea activelor trebuie depuse în contul menţionat la art. 10 paragraful (2).
a) Administratorul lichidãrii va avea obligaţia sa lichideze activele fondului la valoarea maxima oferitã de piata.
b) Administratorul lichidãrii poate solicita C.N.V.M. 30 de zile lucrãtoare, suplimentar fata de cele 30 de zile lucrãtoare menţionate la alin. 1, în care sa se procedeze la lichidarea activelor, C.N.V.M. poate aproba cererea pentru cele 30 de zile lucrãtoare suplimentare, dacã aceasta este bine intemeiata.
ART. 13
Dupã ce încheie lichidarea tuturor activelor, administratorul lichidãrii va începe procesul de distribuţie a sumelor rezultate din lichidare, în conformitate cu planul de lichidare şi distribuţie. Inainta distribuirii acestor sume, administratorul lichidãrii, împreunã cu Consiliul de încredere, va plati toate cheltuielile legate de lichidare, precum şi orice alte costuri şi datorii restante ale fondului. Administratorul lichidãrii va tine contabilitatea pentru toţi banii retrasi în acest scop din sumele obţinute în urma lichidãrii. Ulterior, administratorul lichidãrii împreunã cu Consiliul de încredere vor separa, dar nu vor retrage sumele datorate administratorului lichidãrii, ca urmare a contractului la care s-a fãcut referire în art. 6.
a) În urma lichidãrii, administratorul lichidãrii împreunã cu Consiliul de încredere vor distribui sumele rezultate din vînzarea activelor deţinãtorilor de titluri de participare, în decursul a 10 zile lucrãtoare de la terminarea lichidãrii. Sumele nete vor fi distribuite strict pe baza procentului deţinut de fiecare posesor de titluri de participare în valoarea activelor nete ale fondului la data începerii lichidãrii, pe baza principiului tratamentului egal, echitabil şi nediscriminatoriu al tuturor investitorilor, independent de orice alte criterii (data înregistrãrii cererii de retragere, numãrul de certificate deţinute etc.). Administratorul lichidãrii împreunã cu Consiliul de încredere vor aplica metoda de distribuire cãtre deţinãtorii de titluri de participare a sumelor nete rezultate din lichidare. Metoda de distribuire utilizata va fi cea care a fost precizatã în planul de lichidare şi distribuţie.
b) Administratorul lichidãrii va întocmi raportul final, expunind rezultatele lichidãrii şi distribuirii sumelor rezultate din lichidarea activelor. Raportul final va fi înaintat Consiliului de încredere, Comitetului deţinãtorilor de titluri de participare şi C.N.V.M.
Dupã finalizarea raportului final, administratorul lichidãrii şi Consiliul de încredere vor efectua plãţile rãmase neachitate şi se va proceda la închiderea contului bancar.
---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016