Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 169 din 1 aprilie 2004  privind reglementarea controlului in traficul rutier al ansamblurilor de vehicule formate din autotractoare cu axa simpla motoare si semiremorci specializate basculante    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 169 din 1 aprilie 2004 privind reglementarea controlului in traficul rutier al ansamblurilor de vehicule formate din autotractoare cu axa simpla motoare si semiremorci specializate basculante

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 319 din 13 aprilie 2004
În temeiul prevederilor art. 2 pct. 50 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi ale <>art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului şi ministrul administraţiei şi internelor emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã reglementãrile privind controlul în traficul rutier al ansamblurilor de vehicule formate din autotractoare cu axa simplã motoare şi semiremorci specializate basculante, în vederea eliminãrii efectelor distructive produse de aceste ansambluri asupra infrastructurii rutiere.
ART. 2
Echipajele mobile mixte de control al traficului rutier, constituite din reprezentanţi ai Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., Regiei Autonome "Registrul Auto Român", Direcţiei de Poliţie Rutierã şi ai Direcţiei de Poliţie Transporturi, vor efectua activitatea de control prin deplasare permanentã pe întreaga reţea de drumuri naţionale din România, zilnic, 24 de ore, inclusiv în zilele nelucrãtoare, potrivit programelor de control comune.
ART. 3
Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. va stabili pe reţeaua de drumuri naţionale amplasamente fixe de control prin cântãrire, având dotare corespunzãtoare, astfel încât sã fie permisã scoaterea din trafic a vehiculelor rutiere supuse controlului fãrã a fi perturbate fluenţa traficului rutier şi siguranţa circulaţiei.
ART. 4
(1) În trafic, stabilirea situaţiilor de depãşire a masei maxime admise pe axa motoare a ansamblului de vehicule se face pe baza graficelor orientative prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin, iar a situaţiilor de depãşire a masei totale maxime admise se face pe baza documentelor de control.
(2) Vehiculele aflate în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (1) vor fi îndrumate şi însoţite de echipajul de poliţie împreunã cu un reprezentant al Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., pânã la cel mai apropiat amplasament fix de control, în vederea efectuãrii cântãririi.
ART. 5
(1) În condiţiile în care la cântãrire se constatã depãşirea limitelor masice autorizabile pe axe sau totale maxim admise, prevãzute pentru categoria de drum naţional pe care s-a circulat, echipajele mobile mixte de control al traficului rutier vor aplica sancţiunile prevãzute de reglementãrile specifice în vigoare.
(2) O datã cu întocmirea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei se vor lua şi urmãtoarele mãsuri administrative:
a) eliberarea autorizaţiei speciale de transport, valabilã pentru traseul parcurs pânã la locul controlului;
b) imobilizarea vehiculului respectiv în afara pãrţii carosabile şi descãrcarea sa în vederea încadrãrii în greutatea admisã;
c) suspendarea pentru o perioadã de 6 luni a licenţei de execuţie pentru vehicul, în cazul repetãrii abaterii.
(3) În cazul prevãzut la alin. (1) se poate continua traseul de cãtre ansamblurile de vehicule menţionate numai dupã transbordarea parţialã sau totalã a încãrcãturii de cãtre operatorul de transport în unul sau mai multe vehicule, astfel încât acestea sã se încadreze în limitele masice maxime admise pe axe.
ART. 6
În primul proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei se va menţiona în mod expres suspendarea de cãtre reprezentanţii Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. a licenţei de execuţie pentru vehicul pentru o perioadã de 6 luni, în cazul repetãrii abaterii.
ART. 7
În cazul sancţiunilor aplicate conform art. 5, numerele de înmatriculare ale vehiculelor şi datele de identificare a operatorilor de transport vor fi înscrise, prin grija Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., în baza de date proprie.
ART. 8
În cazul unor abateri repetate, sancţionate conform art. 5 prin suspendarea licenţelor de execuţie ale vehiculelor, Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. va suspenda licenţa de transport rutier public, licenţa de transport rutier în interes propriu sau autorizaţia de transport în interes propriu, dupã caz, pentru o perioadã de 3 luni la prima aplicare a sancţiunii şi pentru o perioadã de 6 luni la o a doua aplicare a sancţiunii.
ART. 9
Pentru ducerea la îndeplinire a sarcinilor specifice de control, unitãţile din subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor vor asigura dotarea cu mijloace de deplasare şi instalaţii portabile de cântãrire.
ART. 10
Prevederile prezentului ordin se completeazã cu dispoziţiile Ordinului ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei şi al ministrului de interne nr. 29/206/2002 pentru înfiinţarea echipajelor mobile mixte de control al traficului rutier, formate din reprezentanţi ai regiilor autonome "Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România" şi "Registrul Auto Român", precum şi ai Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., împreunã cu organe de control aparţinând Inspectoratului General al Poliţiei şi Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, ale Ordinului ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei şi al ministrului de interne nr. 852/289/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru organizarea şi efectuarea activitãţilor de control de cãtre echipajele mixte de control al traficului rutier şi ale <>Ordinului ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.842/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activitãţilor conexe acestora, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 3 zile de la data publicãrii.

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus


NOTA C.T.C.E. PIATRA NEAMT
--------------------------

Graficele ce reprezinta - Masa totala pe axa spate vehicul tractor cu semiremorca - se gasesc in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 29 martie 2004, la paginile 3-32.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016